Szent Hubertus vagy Szent Ferenc?

2011.12.25. 12:23 - vancat

Rendszeresen visszatérő és nyilvánvalóan igaztalan vád a Kereszténydemokrata Néppárttal szemben az, hogy nincsen arcuk, nincs karakterük, szürke, beazonosíthatatlan politikai erő. Csak olyan tudatlan, rosszindulatú ember állíthat ilyet, aki egyszerűen nem veszi a fáradságot arra, hogy figyelemmel kísérje a KDNP talán valóban kicsit csendesebb, halkabb, de annál karakteresebb megnyilvánulásait.

Elég csak két - ahogy a politológusok mondják - olyan témát említeni, amely egyértelműen és tételesen cáfolja a magyar kereszténydemokraták szürkeségét és karakternélküliségét. Például tényleg csak a hülye nem látja, hogy ez a maroknyi kis frakció gyakorlatilag a dohánylobbi kijárópártjává vált a magyar parlamentben, ebben a minőségükben pedig az élet szentsége vagy halál tüdőrákban kérdésében például egész határozottan és karakteresen az utóbbi pártjára álltak.

Ahányszor szóba kerül a dohánytermékek jövedéki adóemelése, forgalmazása, ezek a - sunyinak egyébként tényleg sunyi - alakok mindig megpróbálnak egy kicsit tompítani, finomítani a javaslatokon, vagy ha más nem megy, egy kicsit kitolni a tervezett szigorítás határidejét.

Most éppen azért lobbiznak ezek a szélhámosok, hogy azért a benzinkutakon mégiscsak lehessen dohánytermékeket venni. A pénz hajhászása helyett a Krisztusi szeretetről beszélő szentfazekak mindezt azzal indokolják, hogy "ne essen el az ország az ebből származó jövedékiadó-bevételtől".

Amellett, hogy a KDNP a hazai dohánylobbi legutolsó csatlósa, van azért más, hasonlóképpen karakteres tematikájuk is a politikai közéletben. Ahogy az élet védelme helyett a tüdőrákot választották, (amely nyilván rengeteg kórházi állást teremt a magas munkanélküliség közepette), ugyanolyan karakteres és egyértelmű döntést hoztak akkor, amikor Hubertus és Szent Ferenc között kellett dönteniük.

Egészen a miniszterelnök-helyettességig emelkedett elnökük elsőszámú preferált célcsoportja például a magyar vadásztársadalom, amelynek ő állítólag máris helyreállította a megtépázott tekintélyét. Nem tudom, Semjén egyébként a vadászat tekintélyének korábbi megtépázottsága alatt pontosan mire gondolt? Esetleg arra, hogy a rendszerváltás előtt finoman szólva is igen népszerű elfoglaltság volt a hazai és külföldi kommunista tömeggyilkosok körében a vadászgatás?

Vagy esetleg arra, hogy évtizedek óta magyar vadászok segítségével orvvadászgatnak itt azok a német, osztrák és olasz köcsögök, akik szinte garantáltan mentesítve voltak mindenfajta ellenőrzés, felelősségre vonás alól? Tényleg nem tudom... De annyi bizonyos: Semjén maga is rendszeresen együtt vadászgat a parlamentben annyit gyalázott, hazaárulózott, elmúltnyolcévezett MSZP-sekkel ugyanúgy, mint saját KDNP-s lokális csicskáival, akik közül többen azzal dicsekednek, hogy szerencsétlen elkóborolt kutyákat-macskákat lődöznek hidegvérrel-szenvedéllyel szitává.

Szóval... mondja még valaki, hogy nincs karaktere a KDNP-nek. Szerintem nemhogy van, de igazán különleges és sajátságos karaktere van. Olyan, aminek ha egyszer minden részletére fény derülne, valószínűleg őszentsége XVI. Benedek pápa - akiről köztudott, hogy Isten teremtményeit, köztük az állatokat is tisztelő igaz, erkölcsös, nagyszerű keresztény ember -, valószínűleg azt sem engedné meg nekik, hogy ott térdepeljenek aléltan a lábai előtt.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr903494720

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hadd járjon ő a rózsában bokáig 2011.12.26. 11:31:18

Szeretett Orbán Viktor elnökünk karácsonyi tekintetébe....

Trackback: Vonyít a falka 2011.12.25. 22:15:47

Minden keresztény, vagy legalábbis tisztességes ember most Karácsony szent ünnepére, a szeretet ünnepére készül. Félreteszi a haragot, a gyűlöletet, a harcoló felek fegyverszünetet vagy békét kötnek, pihennek a kardok és csatabárdok.  A tisztesség...

Trackback: Törvénnyel rúgni pofán a bántalmazottakat? Miért is ne! 2011.12.25. 18:01:39

Törvénnyel rúgni pofán a bántalmazottakat? Miért is ne! Ha eddig se érdekelt senkit az, hogy évente több tucatnyian veszítik életüket, bizonyíthatóan családon belüli erőszak áldozataiként (nők, gyerek, öregek és bizony, ha kisebb számban is, de időnkén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2011.12.25. 13:16:43

Semjén egy generálisan szégyenteljes figura.
Egy debil magamutogató vadász, akit egy végtelenül szinvonalatalan slepp vessz körül. Van egy kis titkos társaságuk is.
Szégyenteljes izraelbarát, ami miatt minden rendes zsidó és nem zsidó szemében is vállalhatatlan alak.
Nem ő maga, de pártjának több vezetője valóban a dohánylobbi kitartottja, ő viszont Paks lobbista.
Közben képmutató módon áhitatoskodik és abban teljesen igazad van: ha XVI. Benedek tudná miket művel ez az alak, nem engedné, hogy ott térdepeljen előtte.
Mellesleg, ha a rendes magyar keresztényeek és keresztyének előtt nyílvánvalóvá vállna ki ez valójában, a KDNP végre eltűnne a történelem pöcegödrében és
- talán - lenne egyszer egy tisztességes, következetes, nemzeti radikális keresztény párt Magyarországon.

gatto nero 2011.12.25. 13:25:13

A méltányosság kedvéért azért érdemes lett volna hozzátenni: nem csak az egyébként tényleg ritka undorító KDNP-ben vannak feketeöves dohánylobbisták.
A teljesség igénye nélkül az időközben alkormánybíróvá avanzsált fideszes Balsai, az igénytelen alkoholista kommunista Szanyi - és hát a jobbik sem egységes ezügyben...
De ugyanez a helyzet a vadászattal is.

the cat 2011.12.25. 13:38:48

Ha ez a redvás Semjén leszarja, hogy a Biblia isten teremtményeinek tiszteletére és nem legyilkolására
tanít, ha baszik arra, hogy Benedek pápa kifejezetten rajong az állatokért, különösen a Semjén haverjai által előszeretettel gyilkolászott macskákért.
Szóval ha minderre szarik, legalább megszívlelhetné Erdő Péter szavait:

"Ne hagyjuk, hogy megrémítsenek pénzügyi adatok vagy statisztikák! Ne essünk kétségbe azon sem, ha az ilyen válságok talán annak a jelei, hogy mai életmódunk felemészti a föld erőtartalékait. Isten távlatában értelme van a történelem minden pillanatának. Nem önzésből, de szeretetből kell megoldást keresni földi gondjainkra” - hangsúlyozta Erdő Péter bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke vasárnap Budapesten a Szent István-bazilikában tartott karácsonyi éjféli misén.
Erdő Péter felhívta a figyelmet arra is, hogy „ a dohányzás, az ital, a káros szenvedélyek nem csak a testünket rombolják le, hanem szenvedést okoznak a környezetünknek is". A családban megélt szeretet viszont „mutatja a szabadulást még a szenvedélybetegségek csapdájából is”.

the cat 2011.12.25. 14:27:39

@gatto nero:

Tudod, hogy a januártól életbe lépő éttermi dohányzási tilalomba is betették a tökéletes kiskaput?
Csak ki kell alakítani úgynevezett
"zártkörű szivarklubokat" és máris mehet tovább a nagyüzemi tüdőráktermelés.

Guilelmus 2011.12.25. 14:43:45

... Fogadjátok szeretettel az alábbi versikét, most írtam: Bronz cipellőt, duna-partit, lúdtalpakra, ússzál babám, kihalászunk harmadnapra. -:))

AczélGyuribácsi 2011.12.25. 14:45:55

Elmondaná valaki, hogy a benzinkúton vett dohánytermék ki veszélyeztet? Értelemszerűen a vásárló önmagán kívül?
Éjjel utazol, álmos, fáradt vagy, megállsz egy kútnál iszol egy kávét, tornázol... Kevés a cigid, vennél...
De valami neonáci érdekvédő csoport úgy döntött, hogy NINCS CIGI!
Mert ugye majd ŐK megmondják az is, hogy éjjel kettőkor a saját autómban mit tehetek!!!
Innen jön, hogy jobb vagy bal kézzel verheted a farkad, hogy a szex melyik figuráit alkalmazhatod - mivel ŐK TUDJÁK neked mi a jó!!!
Rohadék náci "érdekvédők"!

igényes 2011.12.25. 14:48:22

@the cat: Ennek a papnak nincs is semmi gondja!

the cat 2011.12.25. 14:48:34

@AczélGyuribácsi:

Tulajdonképpen miért neonáci?
Miért nem posztkommunista?
Hogy jön a cigi a nácikhoz?
Neked úgy tűnik nem a cigid, hanem
a türelmed fogyott el-:)

igényes 2011.12.25. 14:48:57

Orbán a keresztény!

3 milliárdot adott a Puskás Ferenc Labdarugó Akadémiának. 120 fő
1 milliárdot ad a Mozgáskorlátozottaknak 250 000 fő

Mecs állása:

Felcsúti focisták vs Mozgáskorlátozottak

25 000 000 : 4000

Tehát egy focista 25 millió, egy mozgáskorlátozott 4000Ft

AczélGyuribácsi 2011.12.25. 14:54:20

Az itt is kommentelő aktivisták elmondanák nekem NEM DOHÁNYZÓNAK, hogy egy magántulajdonú söröző miért nem írhatja, ki, hogy dohányzó helység?
Miért ne hozhatna létre például meccsnézőknek, sportfogadóknak kimondottan dohányos intézményt - önként lemondva a nemdohányzókról?
Ha ugyanez a tulaj bezárja a boltot, akkor a nemdohányzó odamehet? Nem! De orgazmusa lesz, hogy a dohányzó sem!!!!
Ma a hazai nemdohányzó érdekvédő közösség a történelem legsötétebb kirekesztő viselkedésével bír! Ők itt ma nem a közösségi területek dohányfüst mentesítéséért harcolnak, hanem a dohányzók totális likvidálásáért!
Mengele egy ártatlan virágszál volt egy mai magyar dohányzásellenes aktivistához képest...
Szerintem ha egy dohányos nem füstöl tiltott helyen, akkor igenis joga van megvenni a cigarettáját és ha ez neki örömöt okoz - dohányozzon!
A nemdohányzó meg ne menjen olyan helyre, ahol nem látják szívesen! Egy szórakozóhely látogatása nem alkotmányos alapjog! Az egy magánember vállalkozása, és akár megpukkadnak a köcsög liberálisok, akár nem, ő dönti el, hogy kinek csinálja, kit láét szívesen!
Sajnos a mai álszent kozmopolita brüsszeli országunkban ma a "nem" a bezárás...
Ahogy januártól számtalan szórakozóhely fog tönkremenni, köszönhetően a kis neonáci aktivistáknak!

gatto nero 2011.12.25. 14:57:13

@AczélGyuribácsi:

Tévedsz!
Fel fog lendülni a vendéglátóhelyek forgalma, mert végre a nemdohányzók is odamerészkednek mivel nem fognak az éttermek gázkamrához hasonlítani.

AczélGyuribácsi 2011.12.25. 14:58:33

@the cat:
Minden olyan ember, aki kisajátítja a véleményt, aki áldemokratikus indokokkal kirekeszt, megbélyegez, gyakorlatilag ERŐSZAKKAL zsarol és akadályoz másokat az alapvető emberi jogainak a gyakorlásában az NÁCI, BOLSEVIK stb.
Szememben NEM EMBER!
Igazad van, nekem elfogyott!
A sok bér-érdekvédő köcsögtől, a lebegő mókuscsoporttól, a vekétől, a kerékpáremelgető liberálisoktól stb.
Ezek egyike sem a társadalomért harcol, hanem a saját kicsinyes előnyeik miatt gátol, akadályoz, büntet stb. másokat!
.
Még egyszer: Ahol tilos cigizni = BÜNTESSENEK!
Ahol nem: Ezek a mocskos aktivisták fogják be a pofájukat és húzzanak az anyjukba!

nagyfeszültség 2011.12.25. 14:59:33

@AczélGyuribácsi:

Kár, hogy a dohányzásról és nem erről a retkees korrupt gyilkos semjénről beszélgetünk...

AczélGyuribácsi 2011.12.25. 15:02:25

@gatto nero:
Akkor sem érted!!!
Ha van egy kis söröző, fogadóiroda, ahol a vendégek 99%-a meccset néz, tippmixel stb. akkor azt HAGYJÁTOK BÉKÉN!
Az olyan helyre én bemegyek nemdohányzóként és jól érzem magam!
Ha változtatsz: eltűnik a mostani törzsközönség és valóban jönnek mások, de nem meccset nézni és nem fogadni!
Milyen alapon veszed a bátorságot és a jogot arra, hogy mind a tulajdonos, mind a mostani vendégkör akarata ELLENÉRE erőszakkal megváltoztass egy vendéglátóhely jellegét???
Ne gyere oda!!!
Van másik hely, menj oda, ahol nem cigiznek! Ha nincs, csinálj!!!
Én sem megyek buzik közé! És vallási szektákba sem!

nagyfeszültség 2011.12.25. 15:05:32

@AczélGyuribácsi:

És arra, honnan veszik a bátorságot, hogy kötelezzék a vendéglátóhelyeket sokszorosan visszaeső
életveszélyes cigány bűnbandák beengedésére?
Hallottál már az esélyegyenlősség hivataláról?
Na az aztán tényleg egy náci szervezet, amely meggátólja az embeereket még abban is, hogy megvédjék magukat...

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.12.25. 15:12:47

@the cat: nem nyert, a Biblia arra tanít, hogy uralkodj a föld állatain, az ég madarain és hajtsd igádba a földet.

the cat 2011.12.25. 15:29:57

@Kusics Iván:
De nem arra, hogy szórakozásból,
bebaszva kiírtsd őket.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.25. 15:45:24

Természetesen az a kedves képviselő is KDNP-s volt, aki Vágó Gábort arconvágta pénteken a táskájával. Ez egy szemét, álkeresztény banda, valamiért minél jobban hangoztatja vki a hitét, annál inkább egy másokat megvető bunkó, ahogy eddig tapasztaltam.

Másrészt a KDNP-nél nőellenesebb párt nem sokat látni, alig indítanak női képviselőket, pedig a többiekhez képest egész magas soraikban a nők aránya.

mement 2011.12.25. 16:25:20

@AczélGyuribácsi: `A sok bér-érdekvédő köcsögtől, a lebegő mókuscsoporttól, a vekétől, a kerékpáremelgető liberálisoktól stb.
Ezek egyike sem a társadalomért harcol, hanem a saját kicsinyes előnyeik miatt gátol, akadályoz, büntet stb. másokat!`

Te idiota vagy, meghozza egy kapitalis peldany ...:/
Johogy mindenki a maga erdekeit ervenyesiti, es meg jo hogy szarnak az atfogo tarsadalmi celokra, mert ez a szentimentalis fasszsag csak a te fejedben letezik.

Amidazophen 2011.12.25. 16:27:14

@nagyfeszültség: a kdnp már rég eltünt a pöcegödörben (abban a pöcegödörben, amit fidesznek neveznek), csak a büdös bugyborékolásuk hallatszik a parlamentben.

Pipas 2011.12.25. 16:38:52

@the cat: Te is olyan keresztény vagy, aki azt olvas ki a bibliából, ami neki tetszik. Ahhoz a részhez, hogy "eladhatod a lányodat ha megszorulsz anyagilag" eljutottál már? :) Vagy ahol a pasas rosszat álmodott és erre el akarja égetni a fiát, mert annyira "igaz ember"? :) Azokat a részeket olvastad már, ahol az apa a lényait ajánlja fel megerőszakolásre a tömegnek? :) És ahol isten azt mondja a zsidóknak, hogy a városban mindenkit öljenek meg, beleértve a lányokat, asszonyokat, gyermekeket és az *állatokat* is. :)

Hidd el, ha szorgalmasan olvasgatod nagyon sok jópofa dolgot olvashatsz a bibliában, csak nehogy kiválogasd a neked tetsző részeket: az egészben hinni kell ám! :)

nemjogasz 2011.12.25. 17:04:43

@AczélGyuribácsi: ne liberálisozzál már itt, azt se tudod, mit jelent. Aki az ilyen fasiszta dohányzásszabályozást (meg egyáltalán bármilyen felesleges, öncélú, életet megkeserítő szabályzást) támogatja, az NEM liberális. Az vagy kommunista, vagy fasiszta, vagy csak házmester, aki másokat baszogatva vesz elégtételt a saját elbaszott jelentéktelen élete miatt, és nem tudja elviselni, hogy más esetleg élvez valamit.
Liberalizmus: szabadelvűség, szabadságpártiság. "mindent szabad, amíg azzal más ember jogait nem sérted" És nem, a dohányzás nem sérti mások jogait, ha van nemdohányzó részleg is. Kész.

nemjogasz 2011.12.25. 17:22:46

Szóval ebben az esetben azt kell, hogy mondjam, hogy az általam utált és lenézett, mások magánügyeiben a leggusztustalabb módon turkáló, kesztyűbáb KDNP-vel értek egyet, és lehessen ne csak benzinkúton, de bárhol cigarettát venni. Az állam ne akarja az állampolgárokat megvédeni maguktól, mert se nem kiskorúak, se nem gyengeelméjűek, hogy gyámkodjon felettük.
Amúgy ez a téma nem is értem, hogy jön a blog témájához, mert az atomenergiáról írt színvonaltalan és demagóg posztok alapján ez elvileg egy környezetvédő(nek tettő) blog.

nemjogasz 2011.12.25. 17:25:51

Hozzáteszem, ha a dohányzás környezetvédelembe keverésének indokaként a posztoló azt az érvet hozza fel, hogy "de ez is szén-dioxid kibocsájtással jár", akkor előre is vegye úgy, hogy körbe van röhögve.

dzsugasvili 2011.12.25. 17:33:08

Én még azt emelném ki, hogy a vasárnapi bolti nyitvatartás betiltását mennyire erőltették, miközben kezdetektől fogva a rohanó tempójú törvénygyártás közepette mást se csinálnak, mint vasárnap dolgoznak. Én konkrétan Hoffmann Rózsáról és környezetéről hallottam ezt személyes forrásból, de a vasárnap is szép nagy mennyiségben áradó kormányzati hírek és nyilatkozatok ugyanezt mutatják, nem is beszélve arról, hogy az általában "áldott, békésnek" kívánt elvileg keresztény ünnep karácsony szentestéje előtti napon még bőszen szavazták meg több, mint egy tucatnyi törvényt, vitatkoztak és őrjöngtek egymásra a parlamentben a képviselők, köztük a KDNP-sek is. A béke és szeretet ünnepe előtt 1 nappal. Amikor máskor pont azon siránkoztak, hogy legalább az ünnepeket ne politizáljuk át, és különösen érzékenyek voltak a keresztény vallási ünnepekre.

Emellett a múltkor a Jobbik csökkenteni akarta az abortuszra adott állami támogatás több száz milliós összegét, amely abortuszt a KDNP természetesen többször ekézett, és nyilatkozatokban is el szokták többnyire ítélni. Na, a szavazáson természetesen szó nélkül szavazták le a jobbikos javaslatot. Pedig mostanában elég sokat szokás siránkozni a demográfiai problémánkon, aminek sokat és joggal hangoztatott okozója a több millió magzati életet követelő önnépírtásunk (is). De a KDNP-nek a pártérdek ilyenkor is fontosabb.

Azt már nem is említem, hogy olyan gyűlölettel vannak a többi párt és azok képviselői iránt (kiemelném itt Harrach Pétert), hogy a 2002-es szoci gyűlöletkampányra is nyugodtan felkérhették volna egyik-másik vezetőjüket. Nyoma sincs a fideszes idiótákhoz képest akárcsak minimális mérsékeltségnek se.

Pedig Semjén és Harrach is teológusságig ment diploma tekintetében, de úgy látszik, csak a téma érdekelte őket, vagy az érvrendszerüket akarták kicsikét gazdagítani. Vagy talán az általuk igazából gyűlölt keresztényi elveket próbálták tanulmányozni ("ismerd meg az ellenségedet"), hogy aztán később annak fő lejáratóiként léphessenek fel mások mellett?

Mert hozzájuk hasonlóan behódoló elvtelen bolsevik hozzáállású csoportosulás kevés volt a történelemben. Talán a 2. vh. utáni komcsikhoz pártoló szocdemek vagy később az antikomcsiból posztkomcsipártivá vedlő SZDSZ tekinthető ilyen árulónak. De valami egészen hihetetlen, ahogy pincsikutyaként hajtják végre Orbán és néha Lázár, illetve más narancsos vezetők legkisebb utasításait, és vágnak minden megalázásukhoz jó képet. Gondoljunk itt a 30 ezerszer leugatott Hoffmann Rózsára, aki tavaly nyár eleje óta kb. 89-szer írta át a köznevelési és a felsőoktatási törvények tervezeteit. De mindig szépen lenyilatkozták, hogy ők az országért (Orbánért) mindhalálig. Vagy az egyházi tv. nyári megszavazásakor, mikor az utolsó percben Lázár beadott vagy 40 módosítót, 80%-ban átírta az egész törvényt, és így fogadták utána el. Akkor is azt mondták, hogy minden rendben, ez így is jó. De volt az a kisebb ügy, mikor Lázár leugatta talán Harrachot, hogy "ez nem koalíciós kormány", és ne pofázzanak még részletkérdésekben se a Fidesz álláspontja ellen. Akkor is csöndben tudomásul vették a vérlázítóan arrogáns nyikhaj őrjöngését.

Szóval a KDNP-re nem nagyon tudok emberi jelzőket mondani vagy fogalmazni.

the cat 2011.12.25. 17:34:19

@Pipas:

Egyetértek. A szellemében kell hinni és aki hisz,
az nem gyilkolászik bebaszva hobbiból állatokat.

nagyfeszültség 2011.12.25. 17:40:46

@dzsugasvili:

Azért ilyen csendes sunyi férgek a KDNP-sek mert közben a saját kis disznóságaik pörögnek. Az alkoholfüggő pálfy szar könyvei, semjén kalocsa környéki bizniszei és szinte mindegyikünknek egytöl egyig megvan a maga kis mellékes, de fixsz üzlete.
Nem is lenne mindez túlságosan feltünő, egyszerű elvtelen, arvtalan korrupt politikusoknak tartamánk mindet, de azért a kereszténydemokrata jelző mögé bújtatott gusztustalankodás még mindig egy kicsit hamarabb éri el az ember ingerküszöbét.

kitiltott bögre 2011.12.25. 17:43:42

alapvetően az aki sportvadász már jó ember nem lehet. a többi már ebből következik.

nagyfeszültség 2011.12.25. 17:47:30

@kitiltott bögre:

Aki sportvadász, az egész pontosan egy hobbiból gyilkoló perverz állat.
Semjén (és még sokan) ilyenek.

Kelly és a szexi dög 2011.12.25. 18:16:55

Az a falusi, aki disznót vág, az is perverz?
Meg a sok növény kaszáló-gyilkoló, az is perverz?

Faszomöccse...

mmunkás 2011.12.25. 18:24:31

@Member:
KDNP-s volt, de református... református lelkész.
Volt püspök-helyettes.
Áldás, békesség- mondta bizonnyal, majd letáskázta a felebarátját..
Halleluja!

Pipas 2011.12.25. 18:30:46

@the cat:
"Egyetértek. A szellemében kell hinni és aki hisz,
az nem gyilkolászik bebaszva hobbiból állatokat. "

Ezzel csak az a gond, hogy akik a vallás (bármely vallás) nevében gyilkolásznak, azok ugyanígy azt mondják, hogy a "szellemében kell hinni". (Jah, és itt a "gyilkosság" szót annak eredeti jelentésében, "emberölésként" értem. Az állatok megölését csak nagyon furcsa emberek nevezik gyilkosságnak.)

Megközelíthető másképpen is a kérdés. Van egy könyv (persze minden vallásra egy külön könyv) a vallásos emberek egy része pedig azt mondja, hogy a belső erkölcseid alapján te neked kell eldöntened, hogy mi az, amit elfogadsz belőle szó szerint (pl. ne ölj) és mi az, amit egyszerűen figyelmen kívül hagysz (pl. dobáld agyon a szomszédasszonyt ha az a gyanúd, hogy félrelépett).

Viszont akkor mitől olyan frankó ez a könyv, ha egszer úgyis te döntesz? Mitól olyan jó elolvasni, ha úgyis rád van bízva, hogy melyik részét fogadd el, melyik részét értsd "szimbolikusan" és melyik része az, amit jobb ha egyből el is felejtesz?

Próbáld meg elképzelni, hogy mi történne veled, ha kibeleznéd és elégetnéd a gyermekedet, majd a bíróságon azt mondanád, hogy "azért tettem, mert azt álmodtam, hogy az Úr ezt kívánja tőlem". :)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.25. 18:32:04

@mmunkás: Eddig úgy tudtam, hogy a reformátusok inkább a Jobbik mellett vannak. :)

Ha aktatáskával megütik a bal orcádat, fordítsd oda a jobb orcádat is!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.25. 18:34:23

@nagyfeszültség: @kitiltott bögre: Örülök neki, hogy nyitott szemű emberek sorait olvashatom. :)

Az egyik helyi képviselőnk jár ugyanabba a klubba, ahová a Semjén is, megkérdezték, mit csináltak a gyűlésen, annyit mondott: "Főleg ittunk". Ennyit róluk. Jobban illene a KDNP-re az Önmagukat Jótevőnek Tartó Szűk Látókörű Hímsovének Köré.

mmunkás 2011.12.25. 18:38:44

@Member:
Akik ismerik, tudják: ő egy református üzletember. Az agresszív menedzser fajtából.
Sajnos, nem tudom, hogy a reformátusok hite szerint Luther, vagy Kálvin látja-e, hogy időnként mit művel.

Qju 2011.12.25. 18:39:08

Katolikuss Demagóg Náci Párt

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.12.25. 18:48:52

@mmunkás: Kálvin. ;) Filóztam rajta, hogy a református radikalizmus abból fakad-e, hogy katolikus/ortodox népek vesznek körbe bennünket? (kivéve a szlovákok, akiknek egy része evangélikus, illetve a kárpáraljai ruszinok görög katolikusok)

@Qju: Well said.

fh_laca 2011.12.25. 18:48:55

Az mekkora kontraszt, hogy a főkeresztény Semjén Betlehemben karácsonyozik Kovács (Schmitt) Pállal, míg az általa az egyház-törvényből kiebrudalni akart Krisnások ételt osztottak, osztanak a népnek. Vajon melyikük áll közelebb a jézusi tanításhoz?

nagyfeszültség 2011.12.25. 18:53:50

@fh_laca:

Meg arról se nagyon hallottam, hogy krisnások vadászni járnának és bebaszva lövöldöznéneek, meg terepjárókkal száguldoznának az erdőkben, mint ez a komplexusos hermafrodita semjén és söpredéke teszi rendszeresen.

milyen szép a Vértes, ó 2011.12.25. 19:08:42

@nemjogasz:

Inkább dohányzó részleg legyen, ha már a nemdohányzók jogairól van szó. ;-)

fh_laca 2011.12.25. 19:09:16

@nagyfeszültség: talán mert a Krisnások hisznek az élet szentségében, ellentétben Zsoltival. A hermafrodita jelző nagyon találó! :))

wanekus 2011.12.25. 19:21:03

Ez a sunyi Tömjén Zsolti meg a neje elmentek Betlehembe, hogy kornyikálásukkal emeljék az est fényét. "Farizeusok a Szent Sírnál" talán ez a műsoros est címe.

nemecsek ernő áruló 2011.12.25. 19:33:23

A gyerekmolesztálást a köznevelési törvény alapján hivatkozva kihagytad. A dohányzás meg nem tüdő-, hanem gégerákot okoz. A többi stimmel.@nagyfeszültség: Hidd el: XVI. Benedek tökéletesen tudja!

Pipas 2011.12.25. 19:37:06

@nemecsek ernő áruló: "A dohányzás meg nem tüdő-, hanem gégerákot okoz. A többi stimmel."

Ha-ha-ha. Ez jó volt, ilyet még írhatsz. :)

2011.12.25. 19:48:16

Varga László KDNP-s képviselő, református lelkész, egykori
püspökhelyettes az aktatáskájával fejbe vágta az összeláncolva ülő Vágó Gábor LMP-s képviselőt, miközben átlépett rajta dec. 23-án!

Nagyon keresztényi, és nagyon ütős megoldás!

2011.12.25. 19:48:54

Nagyon karakteres ez is, nemdebár?

2011.12.25. 19:50:05

@wanekus:legalább nem rontja itthon a levegőt a farizeus-helyettes

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.12.25. 19:59:36

@AczélGyuribácsi: én úgy tudom, hogy ez az egész nemdohányzóvédelmi mizéria alapvetően a helyi dolgozók érdekeinek képviseletéből indul ki. Ugyanis egy kocsma MUNKAHELY, és a dolgozókat a lobbisták szerint megilleti az egészséges környezet (az sem jó érv, hogy akkor vegyenek fel dohányosokat, mert az meg diszkrimináció lenne).

Reggie 2011.12.25. 20:02:00

En szoktam neha dohanyozni, de ami a kocsmakban, stb megy azt mar en sem szoktam birni. Inkabb nem dohanyzok en sem egy ilyen helyen, mint hogy igy menjen tovabb.

Bikfenc 2011.12.25. 20:34:03

Zsolti bácsi a nagy vadász és H.Péter találkozik.
- Voltál vadászni? Kérdezi Péter.
- Aha.
- Mit lőttél?
- Nenét. -Válaszolja Zsolti
- Nenét? Az meg mi a fene?
- Nem tudom, jött kifelé a bokorból feltartott kézzel és kiabált, hogy NE! NEE! NEEE!
:)

Pipas 2011.12.25. 20:37:40

@Bikfenc: A "noplisz" lessz az, nem "nene". :))))

Pipas 2011.12.25. 20:39:13

@Bikfenc: A Zsolti idő előtt visszajön a vadászatról, haverja megkérdezi:

- Mi van Zsótikám, visszajöttél lőszerért?
- Jah -- mondja --, meg új kutyákért.

Bikfenc 2011.12.25. 20:45:19

@Pipas: Igen, az a másik változat. Gondolkodtam is, hogy melyik legyen...
:)

the cat 2011.12.25. 21:16:07

@Kelly és a szexi dög:

Most miért vagy demagóg. Tudod jól, hogy senkinek semmi gondja a disznóvágással (az EU-n kívül, azok meg le vannak szarva).
Érthetetlen miért hasonlítasz egy ősi magyar szokást, ennek a retekláda semjénnek a pöffeszkedő vadászgatásaihoz és szerencsétlen kóbor állatok agyonlövöldözéséhez.
Ez egy ócska posztkádári attitűd, amely sajnos tovább élt ebben az országban.

nagyfeszültség 2011.12.25. 21:19:40

Semjén egyszer úgy fogja végezni, hogy valamelyik vele vadászgató alkoholista kdnps-s vagy komcsi
szarcsimbólja véletlenül lelövi.
Akkor majd megérti mit éreznek a kóbor állatok...

MACSKANŐ 2011.12.25. 21:41:25

El sem tudom képzelni milyen lélek lakozik egy olyan emberben, aki állatokat gyilkol csak úgy, szórakozásból.

gatto nero 2011.12.25. 22:04:04

@MACSKANŐ:

Gonosz, perverz, sátáni. És mivel a szem a lélek tükre, javaslom, nézz rá például Semjénre és rájössz kivel
van dolgod...

EURO 2011.12.25. 22:38:09

A fishing&huntingon volt egy műsor ma este:
kacsa békésen úszkál a tavon, majd hirtelen egy sörétessel ssel fejbelövik. Kacsa elterül, kutya úszik be, kihozni a büszke vadásznak.
Ennél aljasabb, gonoszabb dolgot nem tudok elképzel
ni. Minden vadász gyilkos, szemétláda.

EURO 2011.12.25. 22:42:06

még valami: a dohányzás szigorítása meg nem a nemdohányzó vendég érdekeit szolgálja. Hanem annak a szerencsétlennek, aki kénytelen 8-10órát egy füstkamrában dolgozni pincérként, pultosként, üzletveztőként, stb. Furcsa, hogy ezt az indokot nem nagyon hallom itthon, pedig náliunk fejlettebb országokban ezzel mindenki tisztában van, hogy ez a fő érv. Vajon miért nem hangoztatják.

Reggie 2011.12.25. 23:44:46

@EURO: Hulye vagy ocsem. A vadaszat a leghumanusabb allattartasi forma.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.12.26. 00:32:00

@Reggie: érdekes nézőpont. A vándormadarakkal kapcsolatban különösen érdekes.

Mert mondjuk a nagyvadak ellenőrzött állományszabályozásánál még akár igazad is lehetne. Meg mert mondjuk a lesből orvlövészetet is ki lehetne kiáltani a leghumánusabb büntetésvégrehajtási módszernek, nincs az a stressz a tárgyalással meg börtönnel :)

kitiltott bögre 2011.12.26. 02:23:19

minden sportvadász leszerepelt mint ember.a Semjén pedig egy különösen visszataszító féreg.

qwertzu 2011.12.26. 08:36:49

Na álljunk meg egy picit! Itt mindenki elfeledkezik egy másik csoportról, akik sportból, szórakozásból gyilkolnak, de őket soha senki nem baszogatja. Igen a horgászokról van szó.

Szerencsétlen hal úszkál föl alá, kaját lógatnak elé, aztán hopp kiderül, hogy egy horog. Ti hogy éreznétek magatokat, ha vacsora közben horog akadna a szátokba, és valaki elkezdene húzni benneteket.

Mi az oka, hogy vadászokat kórusban ekézik az index blogok és hozzászólások, de a gyakran bebaszva, halakat élvezetből gyilkolókról kussolás van?

Rohadt rasszisták vagytok, nektek csak az méltó a megmentésre, aki cuki. Aranyos nyuszi, édesen néző őz. A kárászokat nem akarjátok megmenteni? Csak azért mert nincs nyakuk?

Vagy netán csak az a baj, hogy valami vezető politikus vadászik? Ha horgászna, akkor most a horgászokat szidnátok, teli szájjal. Vagy egy húron pendültök az indexes halgyilkosokkal, a süllők mészárosával Szíiyvel, meg horgászgató doktor úrral a zugugyveddel?

Képmutatók vagytok!

(Itt kérnék elnézést a horgászoktól, a megnevezettektől külön is, de a macskagyilkosnál valami megpattant.)

kitiltott bögre 2011.12.26. 09:49:50

@qwertzu: ha jobban belegondolok,valahol igazad van.de az ember hajlamos az emlősöket nézni.
akkor le a sporthorgászokkal is!:)

jkkf 2011.12.26. 10:02:19

Az egész KDNP-t képmutatónak tartva is qrva nagy idiotizmus a vadászos rész!!!
Gondolom nem nagyon kell ecsetelni senkinek, hogy mekkora károkat okoznak a különböző ökoszisztémákban az elkóborolt, urambocsá megunt, ezáltal az erdőbe kivitt házi kedvencek!
Egy nem vadászó erdőmérnök

nagyfeszültség 2011.12.26. 10:30:52

@jkkf:

De nem egy Semjénhez hasonló hozzánemértő
senkiházi-szarházi dolga sportból, hobboból, az ölés kedvéért kilődözni a "duvadat".
Az a hivatásos vadász, az erdőgazdálkodó joga, döntési kompetenciája.
Ezt neked nálam jobban kell tudnod.

gatto nero 2011.12.26. 10:42:28

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka:

Szerintem tévedsz. Alapvetően az indította el ezt a mizériát, hogy eegy étteremben evés közben meg lehet fulladni azoktól, akik képesek még teli szájjal is dohányozni.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.12.26. 10:48:31

@gatto nero: A kiindulási pont sok évvel ezelőtt valóban ez volt, és nemdohányosként teljesen egyet tudok vele érteni. A mizéria akkor kezdődött, amikor szerettek volna hivatalosan "dohányos" éttermeket üzemeltetni, hiszen, gondolták, majd a piac eldönti. Ekkor találták ki emlékeim szerint, hogy ezt a dolgozók védelmében nem lehet megtenni.

Studiosus 2011.12.26. 10:55:58

@Kusics Iván: ez az, ezt én is akartam írni. a nagymuttert, aki elvakult fanatikus keresztény, neki találták ki a mária rádiót vagy mit, kurvára nem érinti meg semmilyen állat élete, szenvedése, hiszen a biblia szerint azok alacsonyabb rendűek, mint az emberek. mit érdekli őt, hiszen az csak egy állat... na, ilyen lehet semjén is, csak ő ehhez még pénzéhes is.

bkkzol 2011.12.26. 10:56:52

Én sem értem, hogy miért kell a dohányzást magán vendéglátohelyen tiltani. Ki kell irni, hogy DOHÁNYZÓHELY vagy NEM DOHÁNYZO HELY! Lehessen választani. Ha akkor az igény a nemdohányzó helyekre akkor százával fog megnyilni. Bár eddig se volt semmi akadálya ennek. Akik nem járnak templomba akkor fogjanak össze a templomok bezárására?
A kereszténység a csúcsra került mikor XVI. Benedek lett a pápa. Nem találtak egy nem Hitler Jugendes jelöltet? Ehez képest a Semjén valóban egy kiscserkész a felebaráti gyilkolászásával.

gatto nero 2011.12.26. 10:57:51

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka:

Pedig ez valóban épkézláb ötlet lett volna. Egyébként meg a szórakozóhelyek esetében is érdemes lenne megvitatni a dolgot.
De ezek szerint azt te is belátod: étteremben azért joga van egy nemdohányzónak is dohányfüstmentesen ebédelni/vacsorázni.

nagyfeszültség 2011.12.26. 11:00:18

@a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka:

A legborzalmasabb az, hogy olyan világban élünk, ahol nem leheet olyan álláshírdetést feladni, hogy dohányzó vagy dohányzást toleráló munkavállalót keresek?
Az ilyen debilitás felé tartó társadalom sajnos
pusztulásra van ítélve...

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.12.26. 11:10:30

@gatto nero: Persze, joga van, és én is jobban szeretek úgy enni, ha nincs füst a levegőben (kivéve a szalonnasütést). Csak ez az ostoba, embertelen merevség ne lenne, amire @nagyfeszültség is utal...

Studiosus 2011.12.26. 11:11:30

a horgászok is köcsögök, ez nem is kérdés. meg minden olyan vallás, amely állatokat szimbólumnak használ, aztán ünnepi menü felkiáltással tömegmészárlást végez köztük, például a karácsonyi hal meg ilyenek.

aki nem tiszteli az életet mint olyant (tehát az állatok életét is), és az agya olyan csökött, hogy képtelen a világot elfogulatlanul szemlélni, és csak valami hülye. légből kapott hiedelemrendszerben érzi jól magát (értsd vallás), annak még rengeteget kell fejlődnie, hogy embernek nevezhesse magát.

nagyfeszültség 2011.12.26. 11:16:54

@Studiosus:

Őket azért nem köcsögözném le kollektíven, de az számomra is érthetetlen, hogy egy ilyen megrendült ökoszisztémában miért kell basztatni a halakat.
Miért nem elég gyönyörködni egy folyó vagy tópartban...

the cat 2011.12.26. 12:41:52

@nagyfeszültség:

nem véletlen, hogy például Németországban már nem nagyon lehet horgászgatni...ezért aztán ők is ide jönnek gyilkolászni.

nagyfeszültség 2011.12.26. 12:49:48

@the cat:

Hát igen, a németek ma már jobban védik azt a keveset, ami megmaradt a természetből.

Reggie 2011.12.26. 13:43:01

@flugi_: Kb. Annyi a kulonbseg, hogy az allatok nem kapnak targyalast, akkor sem ha a 50x50x150 cm-es ketrecben tartjak es akkor sem, ha a kertben rohangal. De ha azt mondjak hogy a ketrecben disznot tartani nem humanus, a kertben rohangalni hagyni mar humanusabb, akkor a leghumanusabb, ha a termeszetben rohangal es csak akkor nyulsz hozza, ha kaja kell.
A sportvadaszatot meg felejtsuk el, az egy netto kivagyi pocsfejseg, amit tiltani kene.

fchris82 2011.12.26. 13:48:03

@AczélGyuribácsi: "Az itt is kommentelő aktivisták elmondanák nekem NEM DOHÁNYZÓNAK, hogy egy magántulajdonú söröző miért nem írhatja, ki, hogy dohányzó helység? "

Azért, mert a hosszú távú a CÉL, a dohányzás visszaszorítása, majdhogynem megszüntetése. Ezért. Az állam és a társadalom jól felfogott érdeke, hogy a lakosság ne legyen függő, lehetőleg semmitől - se szerencsejáték, se drog, se szokások rabja ne legyen. Mivel a dohányzás hirtelen betiltása értelem szerűen nem megoldás, marad a korlátozás. Nem kell itten szabadságharcosként feltűnni, most sem szarhatsz akárhova az utcán, még csak nem is parkolhatsz akárhol, csak mert neked a bolt bejáratától 5 méterre parkolni kényelmesebb.

Együtt élünk és bizonyos terheket megosztva viselünk. Lehet vitatkozni a dohányzás káros hatásának MÉRTÉKÉN, azon viszont NEM, hogy annak hatása káros. Lehet vitatni, hogy most a dohányosok megfizetik-e az "okozott" kárt, vagy sem, de ezt nehéz számszerűsíteni. Mennyit ér egy ember élet? Nyilván nagyon "hasznos", ha vki a nyugdíjba vonulásának napján meghal, mert nem kellett neki nyugdíjat fizetni. Viszont így nem tud vigyázni az unokákra, az illető gyerekei ezért lehet ritkábban tudnak megfelelő mértékben kikapcsolódni, nagyobb lelki teher nehezedik rájuk, és mivel néha megoldhatták volna, hogy a beteg gyerekkel a nagyszülő marad otthon, aki ráér, most kénytelenek ők nélkülözni a munkát. A dohányzás miatt keletkezett erdő és egyéb tüzeket hogyan számoljuk? A több betegeskedést vagy súlyosabb szövődményeket?

Összegezve. A dohányzás hatásait tekintve biztosan káros, a kár mértéke nehezen számszerűsíthető, pénzre nehezen átváltható, bár lehet próbálkozni, összességében egy függőséget okozó káros szenvedély, aminél semmivel sem lesz kevesebb a világ mondjuk 100 év múlva, ha eltűnik. Valószínűleg majd értetlenül fognak nézni az emberek, hogy egy ilyen gyenge drog, ami még ráadásul több dohányos szerint is büdös, és őket is zavarja a cigi szagú ruhájuk, hogyan tudott ekkora "népszerűségre" szert tenni. Angliában egyébként a szigorításoknak tény, lettek vicces hatásai - kint dohányzó tömegek - ellenben az egészségügyben már mérhető javulások vannak, pedig még nincs 10 éves a szigorítás!

the cat 2011.12.26. 15:37:20

Így működik a parlamenti egypárti atomlobbi -
a mi adóinkból....
Ha kell Orbánt is leszarják.

"Bár a kormányfő is támogatta a javaslatot a parlamenti szavazáson, a Paksi Atomerőmű nem veszi át a költségvetéstől a Központi Nukleáris Pénzügyi Alapba történő befizetést. Korábban egyébként az is előfordult, hogy az alapból származó pénzeket másra költötték el,
mint ahogy a jogszabály rendeli."

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2011.12.26. 23:21:33

@Reggie: á, hogy a sportvadászat nélkül értetted. Úgy világos.

nagyfeszültség 2011.12.31. 09:50:54

Hiába fizette ki óket - gondolom előre - a dohánylobbi...

Az országgyűlés pénteken elvetette a kereszténydemokrata Aradszki András módosító indítványát arról, hogy a benzinkutakon továbbra is lehessen cigit árulni. A javaslatot szinte egyöntetűen utasították el a fideszes, a KDNP-s és a jobbikos képviselők, csak a fideszes Koszorús László és maga Aradszki András szavazott igennel.


süti beállítások módosítása