Rékasi és a petárda

2011.12.31. 11:10 - vancat

Sajnos nem tudom pontosan, szó szerint idézni Rékasi Károlyt. Definíciója a megfelelő tűzijáték-rakétáról valahogy úgy szól: legyen minél fényesebb, hangosabb és magasabb. A közismerten agyhalott celeb ezt annak kapcsán fejtette ki az egyik kereskedelmi tévé közszolgálati műsorsávjának számító esti híradójában, hogy megkérdezték tőle: Karesz bácsi hogyan készül a szilveszterre.

Láthatóan büszke is volt magára, hiszen egy ország láthatta, hallhatta, nem akármilyen csávó ő. Talán idén is neki lesz az egyik legfényesebb, leghangosabb és legmagasabb rakétája. Nem szeretnék itt és most - egyébként igaz - közhelyeket puffogtatni arról, miért végtelenül tahó és szánalmas szórakozás a petárdázás, kiknek árt, kikre veszélyes - és vélhetően milyen hiányzó lelki szükségleteket pótol.

Inkább csak abban bízom, hogy lesz annyi stílusérzéke a médiának, hogy körülbelül harminc óra múlva nem fogják az egyik állatvédő egyesület önkéntes celebjeként ismét megszólaltani arról Rékasit, hogy milyen borzalmas, amikor kutyák-macskák szaladnak világgá a petárdák zaja miatt. És mennyire felelőtlenek az emberek... és milyen megható, hogy azért néhány kutya/macska meglett... és, hogy vele is előfordult már, hogy a petárdák miatt elszökött a kutyája.

Szóval, csak azt remélem, Rékasinak innentől állatvédelmi ügyekben egy életre kuss lesz. Ha nem is petárdamentes (azt úgyis hiába akarnám), de legalább képmutatásmentesebb új évet kívánok mindenkinek, nem utolsósorban persze Rékasinak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr403508993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fh_laca 2011.12.31. 19:16:17

@chipanddale74: Csak ismételni tudom magamat: nem kurvára mindegy, hogy mitől riadnak meg az állatok? A vadon élő állatokról hogyan és ki gondoskodjon? A faluban, falu mellett élő állatokról (lovak, marhák, disznók, vadak) már nem is beszélve. Ha a dohányosokat lehet diszkriminálni, akkor miért nem zárják le pl. a Kossuth téri metróállomást, aztán oda bárki lemehetne petárdázni, rakétázni, csillagszórózni, vagy amit akar.
Majd ha lesznek reszkető, karámból, ólból, házból kitörni vágyó állataid, akik addig az adott helyen biztonságban érezték magukat, akkor talán megérted ezt a problémát.

midnight coder 2011.12.31. 19:52:22

Vicces hogy az állatvédők hisztiznek a sok ideges kutya meg macska miatt, miközben sok-sok ezer állat pusztul el a hobbiállatok étkeztetése céljából.

Környezettudatos 2011.12.31. 20:15:32

Na, megnéztem ki ez a répási! Annak a randa pasinak a détár enni kő-nek a fiúja.

]{udarauszkasz 2011.12.31. 21:26:29

Ezt az allatvedelmi dolgot is felfujtak a petardak miatt, egesz europaban, es az egesz vilagon nyomjak a tuzijatekot szilveszterkor, petardaznak, olyan bombakat lonek, (itthon is) amelyek 10x akkorat szolnak, mint egy petarda (ez persze nem tilos) mint ahogy mas is ugyanekkorat szol (utogyujtas, koppany kipufogo, dorges, villamlas) szoval az allatok megszoktak, kutya mellett meg amugy se szoktam elloni meg kisraketat sem.
Viszont a sok szegenyember nem tudja megengedni maganak a sok ezer ftos bombettatelepeket, csak unnepelnek valahogy a szilvesztert. Sehol sem tilos, csak itt, Balkanisztanban. Mint minden, amivel jol erezhetne magat a csoro pornep, es ez az elet mas teruleten is igy van. Minden teruleten megprobaljak kellemetlenne tenni az eletet, mintha csak egy szadista bagazs iranyitana az orszagot.
Szoval, petarda pro!

SvenH. (törölt) 2011.12.31. 22:14:58

egy nemet varosban ejjele kozossegben (tehat nem a tanyan) a kutyat nem lehet kint hagyni mert ugat es zavarja az EMBEREKET
talan egy ejszakat kibirnak a magyar kutyatartok is

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.12.31. 22:22:04

van rakétám. vannak macskáim. a macskák az ablakból nézik, imádják.
a hangos rakétánál csak az öncélú picsogás rosszabb.

kezedaszádelé 2011.12.31. 22:36:30

a kutyám retteg, én emiatt 5 éve nem voltam szilveszterezni. itthon peszráljuk.
Mégsem gondlom, hogy a petárdázást be kellene tiltani. egy évben pár napot ki lehet bírni, a kutyát én vállaltam.

Aki úgy gondolja, hogy a saját kutyavállalásának következménye hogy be kell tiltani a petárdát annak nem való állat.

]{udarauszkasz 2011.12.31. 22:45:49

Ez is ugyanolyan, mint hogy nem lehet elozni kamionnal a palyan, (inkabb ne erjen haza a csaladjahoz a hetek honapok ota uton levo km-ben fizetett kamionos, de legalabb az odis politikus nyugodtan tud szottyogni a belsoben ragadt kalapos bacsi mogott hazaig...)
Vagy, hogy a fele orszagban nem lehet sikloernyozni, mert valakiknek szurja a szemet,hogy valaki megprobalja jol erezni magat, vagy epp nem lehet normalisan tuzijatekozni, mert ebben az orszagban nincs ennek kulturaja, es par agyament szereti a tomegbe dobalni a petardat, erre betiltjak.
..
Amig ebben az orszagban a kollektiv buntetes,tiltas elve ervenyesul mindenhol, addig egy elhetetlen pokol lesz itt

]{udarauszkasz 2011.12.31. 22:47:46

@kezedaszádelé: ott a pont. A parom oreg kutyaja is rettegett mindentol, ami durrog, megis megoldottuk a szilvesztert. (Szegeny elpusztult mar, de par eve beugrott a szobaba a parom melle az agyba a szunyoghalon keresztul, mikor dorgott az eg...)

gatto nero 2011.12.31. 23:09:06

@kutya_zzr:
Gondolj az árva macskákra is!

Démonmac1 2011.12.31. 23:31:55

Gyönyörű közhelyet sikerült elővenni ismét.
Emellé még
A petárda meg a rakéta között azért van némi különbség, jó lenne nem keverni:)

Reggie 2012.01.01. 00:10:14

@fh_laca: Kurvara mindegy, de ha ir rola egy cikket, akkor mar ennyit leirhatna rendesen, nem?

MCMLIX 2012.01.01. 01:12:52

Szánalmas, hogy egyik-másik "állatbarát" mennyire nem képes mások véleményét, szokását elfogadni. Én egy évben 365 napon át fogadom el, hogy másoknak a kisállattartás a hobbija, hogy a kutyaszart kell az utcán kerülgetnem (a fertőzésveszélyt nem részletezem), akkor ők is elfogadhatnák arra a néhány órára mások szórakozását. Köszönet azoknak (Kudarauszkasz, kezedaszádelé), akik kellő intelligenciával tudnak kedvenceikre ilyenkor vigyázni!

Két tojásos hottentotta 2012.01.01. 02:03:26

@Környezettudatos: nem feltétlen, ez ebből nem következik, de viszont te legalább egy homofób barom vagy - a kommentedből ez jön le legalább is...

alien 2012.01.01. 03:26:25

semmi értelme tiltani mindenhol lehet csak itt nem, az állatok meg nem törnek ki, ha be vannak zárva pláne

Brix 2012.01.01. 04:31:42

Nemcsak az állatokat zavarja a petárdázás, hanem az embereket is! A csőcselék bunkók a nyílt utcán hajigálják mások lába elé, hogy provokáljanak vele. Régen az emberek dudat fújtak., álarcba öltöztek, és vidámkodtak. Ma meg csak az öncélú provokáció és össznépi patkánykodás megy

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.01.01. 08:53:36

A békés és nem hülye ember tüzijátékozik.
Szerintem hőbörögjetek egy sort nyugodtan a busó járás miatt is, mert ott meg a kereplő az ijesztő zajforrás. De ott van a csikósok karikás ostora ami szintén nagyon hangos. Belegondoltál már abba, hogy milyen hangos és a lónak azt kell hallgatnia egész nap, egész évben?

Tiltsuk be az emberiséget, és jöjjön el az állatok uralma.
Ebben a blogban, már meg is történt rendszerváltás...

Pávor Jál 2012.01.01. 08:57:17

Inkább adnátok a rakéta pénzt a matolcsinak!

Idet 2012.01.01. 09:33:56

@IV. (Parkoló) Béla:
Az emberiséget nem kell betiltani, betiltja ő saját magát.
Nálunk (lakótelep) tegnap este 18:00 óta hajnal 2:00-ig tartott az ostromállapot. Volt katyusa, rata, lopakodó durranó, repeszgránát, minden. Úgy éreztem magamat, mint aki belekerült a tűzvonalba a Szovjet Déli Hadseregcsoport és a NATO keleti szárnya közé. A cicám már nem menekül, hál'Istennek, az ágy alá, kezdi megszokni. Én nem. Azért, mert Szilveszter van, miért kell, hogy elmenjen mindenki maradék esze is? Továbbá, mi a bánatos francnak hoznak törvényeket, amiket aztán senki sem tart be? A petárdázás illegális! Sok baj is tud belőle lenni. Ha éjféltől 1:00-ig megy a tűzijáték, az miért nem bír elég lenni? Még továbbá, nekem ne rinyáljon senki a szegénységről, mert ha a kínai piacon vette is az elmeidiótája a petárdát, rakétát és egyebeket, este hattól hajnal kettőig szép pénzt durrogtathatott el a levegőbe!

Idet 2012.01.01. 09:41:46

@Brix: Na, ezt akartam mondani még: a papírduda szinte nincs is már. Azzal nem lehet elég nagy ricsajt csinálni. Amikor a kölykem kicsi volt, meg később is, elmentünk estisétálni, ahogyan a gyerek hívta, Szilveszterkor. Na, manapság ez életveszélyes vállalkozás lenne, pedig egész családok kószáltak régebben, nagy buékozás volt, egy kis nevetés, viccelődés, kutyavihánc.
Nem tudom, mi lett az emberekkel. Illetve tudom, csak hosszú. Sajnálom a dolgot.

Elijah_Baley 2012.01.01. 09:42:20

ez a cikk valami zöldlejárató kampány része? összekeverni az amúgy tiltott petárdát a rakétával eléggé agyhalott dolog :)

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.01.01. 09:44:01

Gondolom, az itt, a tüzijáték ellen kardoskodó kisállat tulajdonosok mindegyike zacskóba szedi a kutyaszart.
Mert engem meg ez zavar egész évben.
Mégsem posztolom ki, hogy ez milyen disznóság. Pedig aztán annak van emissziója rendesen...

Javaslom mindkét térfél gondolkodjon el egy kicsit...

Kell-e nekünk, hogy az év első napján ilyen marhaságok miatt essünk egymás torkának???

Idet 2012.01.01. 09:57:46

@chipanddale74: A Balatonnál van házunk, nádas parttal, ami egyre fogyatkozik. Sok a madár és elég sokféle.
Augusztus huszadikán az egyik nagy telefontársaság közeli üdülőjében órákig tartó tűzijáték szokott lenni. Nem láttál te még vadmadarakat halálra rémülten felvágódni a levegőbe, kétségbeesve kóvályogni, sőt olyan is volt, hogy egynémelyik vízbe-földre csapódott, mert irányt tévesztett.
Értem én, jól akarják érezni magukat, OK. Csak miért mindig mások rovására? Rájuk miért nem vonatkozik a tolerancia és az önmérséklet elve, ami megkívántatik az állattartóktól, a békés időtöltésre vágyóktól, természetet féltőktől?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.01. 10:20:00

A közismerten agyhalott celeb

- Ilyet írni egy közismerten gyűlölködő blogon.....

alf (törölt) 2012.01.01. 10:29:38

Van kutyám, és bizonyosan nem örül a durrogásnak, de mikor vállaltam, hogy kutyám lesz, akkor ezt is vállaltam. Azt is, hogy maradok itthon szilveszterkor.
Ez utóbbit azonban nem volt nehéz vállalni. Ugyanis évtizedek óta nem veszek részt abban a prolishow-ban, amit ezen éjszakán "mulatás" címszó alatt a legtöbben művelnek. Elmegyek inkább most a kutyával és a gyerekekkel kirándulni, vigyorgok a rendőrre mert ilyenkor biztos, hogy 48 órája egy korty szeszt sem ittam. :)
És egyébként sem értem, hogy mi az a nagyszerűség ami elmúlt évben velünk történt és a következőben történni fog, hogy ennek okán örömködjek.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 10:58:24

Kb. két hét alatt meg lehet tanítani a kutyával, hogy ne féljen az éles hangoktól.... ennyi!

Elmondom a lényegest 2012.01.01. 11:03:00

Kicsit más a tűzijáték meg a petárda, legalább ennyit tudhatnál. De ha ez sem megy, akkor a posztoló egy egyszerű gyökér.

Környezettudatos 2012.01.01. 11:04:56

@portis: Igaz. Az emberekkel ezer éve nem lehet tudomásulvetetni, hogy a gyúlékony anyag meggyújtása nem ok az orgazmusra, mert tuti meggyullad. Akkor is ha átlag magyar tahó gyújtja. Az orgazmushoz pina kell....de az is igaz, hogy ahhoz érteni kell, nem elég "öccá'foint" és egy doboz gyufa.

dukeekud 2012.01.01. 11:25:15

@Brix: "A csőcselék bunkók a nyílt utcán hajigálják mások lába elé, hogy provokáljanak vele. "

A dolog egyszeru. Aki masokat zavar, terrorizal a petardaval, attol vegyek el, buntesek meg. Aki viszont normalisan hasznalja annak szerintem JOGA van petardazni egy evben par orat. A kollektiv buntetes hiba, mert ilyen alapon egyetlen auto baleset, vagy kutyatamadas utan kollektivan bekene tiltani, az autokat es a kutyakat is.

MACSKANŐ 2012.01.01. 11:33:58

@portis:

De ez az árva, kóbor állatokon nem segít, akik nem elég, hogy éhesek és fáznak, még tök feleslegesen halálra riasztják őket.
Elég alantas szórakozás.

the cat 2012.01.01. 11:40:59

@Brix:

Petárdázni, tüzijátékozni igazi proliság.
Ráadásul tényleg borzalmas hatással van az állatokra, továbbá olyan érzeetet kelt, mintha bombáznának.
Aki mindezek tudatában teszi,
az egy igazán alantas, szánalmas ember.

gatto nero 2012.01.01. 12:03:42

@Idet:

Így van. Ráadásaul súlyos pazarlás ez az egész idióta rakétázás.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 12:08:45

@MACSKANŐ:

Az árva szerintem nem értelmezhető az állatokra... csak a magyarnótákban van olyan hogy áááárvaaaa maaadáár ááágróóól áágraaaaa....
Kóbor állatok vannak, az mondjuk tényleg szemétség...

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 12:17:01

@the cat:

Én bírom... bár nem vagyok proli.
Foglalkozni kell a kutyával és akkor nem fél se a mennydörgéstől se a peterdától.

Semmi szánalmas sincs benne, egy szokás csupán az egész.

Idet 2012.01.01. 12:20:22

@portis: Biztos. Majd robbantok egyet a lábatok előtt, mikor a gyerekeddel sétálsz. Persze, ezt csak mérgemben mondom, nem kívánnék ilyet senkinek. Tavalyelőtt egy idős, szívbeteg férfi, aki a feleségével sétált, itt halt meg az utcán a petárda okozta hirtelen rémülettől. Még éppen csak sötétedett. Akkor most beteg ember, kisgyerekes család, bárkinek kuss Szilveszter napján, csak a magad veszélyére léphetsz ki a házból? Mert a suttyónép szórakozni akar, ba'mmeg? Kijárási tilalom nem kéne? Mármint a normális átlagra vonatkozóan?
Bocs, de egy kissé felhergelődtem.

Idet 2012.01.01. 12:30:13

@THY Rokk 'n' Troller: Nem esünk egymás torkának. Lehet normális hangvétellel is megvitatni dolgokat, amelyek attól, hogy nem beszélünk róluk, még léteznek... nem a tűzijáték (nekem is nagyon tetszik!) ellen kardoskodunk, hanem a petárdázás ellen, ami egészen más. Meg az észnélküliség ellen. Semmi látvány, csak hanghatás, és NEM kellemes, különösen, ha délutántól kezdve hajnalig egyfolytában tart. Én nem tudom, kinek hiányzik annyira a háború, hogy legalább hangban előidézze. Mér' nem megy valami robbantgatós-merényelős vidékre? Van elég, sajnos!

gatto nero 2012.01.01. 12:58:46

@Idet:

Egy kis csendes, szines tüzijátékkal nyilvánvalóan
ki lehetne egyezni, de sajnos ettől függetlenül
szögezzük le: kifejezetten alantas szórakozás
a robbantgatás.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 12:59:29

@Idet:

Én a gyerekeimnek szoktam tűzijátékot rendezni éjfélkor, sose féltek tőle. A kutyám se fél tőle, a macskákon se vettem még észre hogy kiszaladnának a világból. Régebben tartottam tőle hogy az elvermelt halak a kerti tóban felriadnak, de nem tapasztaltam semmi szokatlant.
A szomszéd postagalambokat tart, ő se panaszkodott még sose, sőt tegnap átkiáltott a teraszáról hogy köszöni az előadást.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 13:05:29

@gatto nero:

"""Az óévet a hagyományok szerint minél hangosabb lármával kell elűzni, hogy a gonosz hatalmak ne menjenek át az újévre."""

Így aki fél a lármától.... :)

nagyfeszültség 2012.01.01. 13:12:04

@portis:

Idilli kép.
De azért ha kiszámolnánk mennyi közpénzbe kerülnek
a mentők, a tűzoltók, a műtétek amelyeket ennek az idióta rakétázásnak/petárdásnak köszönhetően kell kihívni/elvégezni stb...akor talán te is elgondolkodnál,
hogy szeretnéd e a hülyék árát megfizetni.
Ha pedig ilyen állatbarát vagy, gondolom van némi empátiád a kóbor macskák iránt, akik viszont megőrülnek
a hirtelen jött és tök felesleges durrogástól.

]{udarauszkasz 2012.01.01. 13:12:10

Marpedig lehet kulturaltan is petardazni, itt is sokan petardaztak, de ha nem dobaljak a tomegbe, nem tudom, mi a baj vele.
A suttyogyerek, aki a tomegbe, diszkoba bedobalja, az evkozben a diszkobaleseteket nyomja, meg egyjarmuves baleseteket csinal a falusi diszkok kozott.

baba jaga 2012.01.01. 13:13:54

Itt nem a tüzijátékról, még csak nem is a kutyákról van
szó.
Arról van szó, ha egy celeb egy oldalon kiáll a kutyákért,
akkor ne népszerűsítse a tűzijátékot.
És fordítva.
De mikor lesz nálunk egy sötét celeb hiteles?

]{udarauszkasz 2012.01.01. 13:15:44

Csak magamat tudom ismetelni: Kollektiven tiltanak, es buntetnek, ezert van itt ez az orszag, ahol van. Petardazas, sikloernyozes, kamionnal elozes, vagy barmi mas. Par idiota miatt buntessunk, es tiltsunk be mindent.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 13:17:45

@nagyfeszültség:

Hát még a szilveszteri pezsgőzés és ivás micsoda károkat okoz, magamrészéről antialkoholista vagyok mégsem jutott még eszembe hogy barbár szokásként jellemezzem a szilveszteri pezsgőzést.

nagyfeszültség 2012.01.01. 13:22:08

@portis:
Azért én a detoxikáló költségeit kifizettetném a legidiótábbakkal....

the cat 2012.01.01. 13:26:09

@nagyfeszültség:

Én is. De a petárdák okozta sérülések kezelését is.

]{udarauszkasz 2012.01.01. 13:27:57

@portis: a pialos autovezetokrol nem is beszelve... En szinten antialkesz vagyok, es nem is dohanyzom, semmilyen elvezeti cikkkel nem elek. Most akkor be kell tiltani, es kollektivan kell buntetni az osszes dohanyost, es aki neha napjan legurit egy poharkaval??

polly graph 2012.01.01. 13:28:03

Tíz évig laktam a városközpontban, egy időben minden második héten volt valami heppening amit tüzijátékkal "koronáztak" meg. Eleinte még úgy megijedtem a rakéták hangerejétől, hogy egyszer vacsora közben szó szerint leestem a székről. De egy évtized elég volt a teljes immunitás megszerzésére, szerencsére el is költöztem.

Azt viszont, hogy valaki ezekért a durrancsokért komoly pénzeket ad, számomra hihetetlen.

Viszont, ha úgy vesszük, önzetlen dolog: a szomszéd a tüzijátékját és a petárdáit megosztja az egész utcával.

FIGO 2012.01.01. 13:30:51

Vancat: Sokszor nem értek egyet az írásaiddal, de most nagyon!
Persze, ha az ember állatot tart, óvnia, védnie kell, én is így tettem az éjjel! De ki gondol azokra, akik az utcán kóborolnak, bennük milyen kárt lehet még tenni a barom durrogtatással?!
És nem ám éjféltől pár percig, mert azt még betudnám a feltűnősködő hülye kompenzálásnak, hanem déltől hajnalig!
Kapja be a sok barom, főleg azok, akik utána együtt karival, nagy állatvédők lesznek!

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 13:31:48

Ennye... de szigorúak vagytok! :)
Lazítsatok már egy kicsit! :D

Amúgy meg a detoxikálás jelenleg is térítésköteles!

nyanyus 2012.01.01. 13:35:53

A Rékasi-Détár házaspárnál egyszerűbb celebet még nem ismertem. Mindig azt mondják, amitől szerintük a közvélemény szimpátiáját meg lehet nyerni, amiből vagy erkölcsi, vagy anyagi hasznot lehet húzni. Nincs olyan pletykaújság, aminek címlapján ilyen-olyan okból kifolyólag Encike, vagy Karika, vagy Karika a gyerekkel meg ne jelent volna. Láttuk már, hogy Zsiguka hogyan karatézik, milyen lelki bánata van Encikének, akit kirúgtak az RTL-ből stb. Ők azok a szánalmas emberek, akik pl. a Story magazinnal megegyezve még egy házassági krízist is ki tudnak találni, hogy a lap eladott példányszáma emelkedjen, majd ezek után hirtelen Karinak új terepjárója lesz. Az a szomorú, hogy van még olyan riporter, aki érdemesíti őket a megszólalásra.. Nem mindegy, hogy mit mond és mit tesz?

the cat 2012.01.01. 13:37:56

@FIGO:

Én is nagyon egyetlétek - veled és a poszttal is.
A petárdadurrogtatás kulturálatlanság, empátiahiány, feltünősködés, szóval összefoglalva: prosztóság.
Petárdázni, tüzijátékozni, majd média-állatvédeni: mocskos képmutatás.

Környezettudatos 2012.01.01. 13:54:53

@portis: Aha, 1:1 mi? Majd 1:1 akkor lesz, ha én is úgy szórakozok, hogy attól te és a fél környék szenved. Nem tudnál csendben maszturbálni otthon? Akkor nem derül ki, hogy kics és a végén sokkal jobb lesz, mint a petárda durranása....és csak 1 db papírzsebkendőt "lősz" el.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.01.01. 13:54:56

Az állatok is sokat szenvednek a tüzijátékok és a petárdák miatt (az én kutyám is megőrül tőle) és akkor még egy szót se szólt senki az üvöltve ébredő, vígasztalhatatlanul zokogó csecsemőkről és halálra rémült gyerekekről...

the cat 2012.01.01. 13:57:50

Ezt népszerüsíti Karesz, akinek tényleg csak annyi a mentsége, hogy vélhetően fel fem fogja mit tesz....

"Mozgalmasan telt a mentősök szilvesztere; a fővárosban, illetve a nagyvárosokban az éjszakai órákban közel kétszer több riasztást kaptak a szokásosnál - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője vasárnap az MTI-vel.

Mint írta: többnyire ittas fiatalokhoz kellett kivonulniuk. Emellett jellemzően rosszullétek, verekedések és balesetek miatt riasztották a mentőket. Utóbbiak közül öt esetben valamilyen pirotechnikai eszköz okozott sérülést - tette hozzá a szóvivő."

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 14:02:56

@the cat:

Öt eset? Atyaég!
Ennél még a karácsonyfáról a szembehullott fenyőtű miatti orvosi ellátás is több volt.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 14:14:07

@Környezettudatos:

Minden bizonnyal te is sokakat bosszantasz viselkedéseddel.
Engem biztosan!
Békés ebéd utáni ünnepi elfoglaltságomat alpári, közönséges mocskolódással zavarod meg. Barátom, te vagy a közönséges... vedd már észre magad!

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 14:23:47

@pushpang:

Elsősorban éppen az állatok miatt kell a hagyományok szerint zajt csapni.

"""Az éjféli zajkeltésnek – kongózásnak, csengőzésnek, pergőzésnek – ezen a napon fontos szerepe van. Részben azért, hogy mindenki felébredjen és az új esztendőben szorgalmasan dolgozzon, másrészt azért, hogy a nyáj az újév beköszöntésekor a másik oldalára forduljon. Ezért a nagyobb fiuk végigjárták a házakat, és kolompolással, ostorpattogtatással riasztották fel a jószágot, hogy megforduljon. Úgy vélték ugyanis, hogy ezzel biztosítják az állatok szaporaságát, és egészségét. A háziak borral, pálinkával, süteménnyel kínálták, és különböző ajándékokkal jutalmazták őket."""

dukeekud 2012.01.01. 14:30:55

Ja jellemzoen evente osszesen 5-10 esetben okoznak balesetet, tuzet a tuzijatekok, petardak, ez orszagos szinten abszolut elhanyagolhato. Ennel nagysagrendileg tobb kutyatamadas tortenik minden evben. Halalos petarda balesetrol, meg sohasem lehetett hallani, halalos kutyatamadasrol, aminek raadasul legtobbszor gyerekek az aldozatai, szinte minden honapban.
Vagyis aki felti az embereket, es fel a magas koltsegektol annak inkabb a kutyak betiltasaert kellene kuzdenie. Es ha majd a kutyakat, autokat, az alkoholt, cigaretat, mind betiltjak, csak akkor erdemes foglakozni, ezzel az evenkenti par esettel, amit pirotechnikai eszkozok okoznak.

kvadrillio 2012.01.01. 14:50:13

"celeb | Pálinkafőzés.com – a pálinkafőzők lapjaceleb // 3. oldal ...
www.palinkafozes.com/cimke/celeb?page=2 - Tárolt változat
Minden www.palinkafozes.com találat letiltása
Rékasi Károly nem tudná megmondani, melyik pálinkája a legfinomabb, bár neki ... Rékasi pálinkáját ma már versenyekre hívják, a Jászberényi bormustrán már ő ..... (9) pálinkatúrizmus (9) pálinka különlegesség (8) Bolyhos ágyaspálinka (8) ...
pálinkatúrizmus | Pálinkafőzés.com – a pálinkafőzők lapja
www.palinkafozes.com/cimkek/palinkaturizmus - Tárolt változat
Rékasi Károlynak bejött a pálinkabiznisz ... Rékasi pálinkáját ma már versenyekre hívják, a Jászberényi bormustrán már ő lehetett az egyetlen pálinkás. ..... (9) pálinkatúrizmus (9) Bolyhos ágyaspálinka (8) pálinka különlegesség (8) Pálinka ..."

...EZ EGY A SOK KÖZÜL, AHOL HAJSZOLJÁK A PÉNZ-TERMELÉSÜKET.....DÉTÁR, MINT ÉJKIRÁLYNŐ ?!!!:o))) ÖREGEDŐ ÁTLAG ALATTI "SZÍNÉSZNŐCSKE" AKI MÁSOKTÓL VESZI EL A LEHETŐSÉGET. Közben még MLM-et is piramisjátékozik ezerrel...meg egyebeket.. hogy nehogy már apadjanak a milliói nekijehhh !

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.01.01. 14:50:46

@portis: nagyjából ismerem a óévbúcsúztató/újévköszöntő hagyományokat, azt is tudom, hogy ilyenkor a gonosz és rossz erők elűzésére is gyújtottak pl. tüzeket, meg keltettek hangzavart...
De ugye nem gondolod komolyan, hogy el lapon lehet említeni a kolompolást, meg az ostorcsattogást, (amivel pár percre felébresztették az állatokat) az isten tudja milyen decibel hangerővel, órákon át tartó durrogással és a fél égboltot bevilágító villogó tüzijátékkal? :)
Itt például délután 5-től, hajnali 3-ig (éjféltájt persze jóval intenzívebben) folyamatosan durrogtak.

És ez évről, évre "fényesebb, hangosabb, hangosabb". Az embereknek kilóg a seggük a gatyából, de tízezreket füstölnek el ilyenkor.
Cifra nyomorúság - nekem mindig az a kifejezés jut eszembe ilyenkor.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.01.01. 14:52:28

@pushpang: "fényesebb, hangosabb, hangosabb" = fényesebb, hangosabb, magasabb..

kvadrillio 2012.01.01. 14:53:14

...a vacsoracsaták az rTL-en is csak arra voltak kitalálva, hogy még jobban fellendítsék vele a PÁLINKABIZNISZÜKET !
...FÚJJJJJ.....

]{udarauszkasz 2012.01.01. 14:54:03

Be kene tiltani a telefontoltoket, es az osszes kapcsolo uzemu tapegyseget is, mert zavarjak a rovidhullamu radiozast! Vagy a vasbeton epuleteket, mert arnyekoljak a tererot, blokkoljak a rendorok,tuzoltok ujfajta digitalis radiojat,a Tetra rendszert!

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 15:00:57

@pushpang:

Úgy látszik az emberek nagyon el akarják űzni azt a gonoszt
;)

Reggie 2012.01.01. 16:10:07

@Környezettudatos: Szilveszterkor az egesz vilag igy szorakozik, tehat el kene fognod, hogy ez a kb. 24 oras idointervallum erre van szentelve. Ha teged ez zavar akkor el tudsz menni tanyara.

Környezettudatos 2012.01.01. 16:18:28

@portis: Miért is ne bosszantanálak?! Te is úgy szórakozol, ahogy az nekem és a hozzám hasonlóknak kellemetlen. Ráadásul te még most is megteheted, hogy bezárod a böngészőt, éjjel én ezt nem tehettem meg, mert behallatszott az egész primitív dajdajozás. Még mindig te vagy az, aki a határokat átlépi....ezt vedd észre! ...és azt, hogy mi nem nagyon vagyunk barátok.

Környezettudatos 2012.01.01. 16:19:52

@Reggie: Tévedsz. A világ egy kis része "szórakozik" így. Az más kérdés, hogy te ezt látod a tévében. ...és még valami. Nehogy a szórakozók mondják már meg, hogy az ott lakók, ahol ők szórakoznak, hazatérhetnek-e vagy sem! Erzsébetváros! Mond valamit?

Reggie 2012.01.01. 16:25:04

@Környezettudatos: Ja, Kina,India,Euroa,Eszak Amerika, Ausztralia. Igazad van ez a vilag kis resze.
Az ott lakok szorakoznak, neked legfeljebb az nem tetszik, hogy kisebbsegbe szorultal. Nyugodtan hazaterhetsz, csak ekkor ez a szokas. Ez olyan mintha azert rinyalnal, hogy miert jarnak reggel a buszok/villamosok amikor te ejszakai muszakban voltal es zavarnak az alvasban. Ez van ilyen kozegben elsz, el lehet menni, ha nem tetszik.

megmondommivan 2012.01.01. 16:39:56

BÚÉK mindenkinek !

Olvastam jó pár hozzászólást petárda témában .Szomorúan állapítottam meg,hogy sokan elbeszélnek egymás mellett.
Személy szerint az arany középút híve vagyok és gondolom ezt is lehet kifogásolni vagy akár támadni ! A petárdával és más pirotechnikai eszközzel való hangkeltés, nem a mi találmányunk és kultúrkörünk. Régi ázsiai és más kultúrákban az ártó szellemek elriasztására alkalmazták, aminek alapja sokkal inkább az ismeretlentől való félelem és nem az ünneplés volt. A gond nem is ezzel van mert évszázadok alatt sok kultúra keveredett és ez zajlik még a ma is. Viszont az alkalmazás ideje helye és módja már koránt sem mindegy. Ehhez viszont tényleg kell annyi emberi belátás, ha úgy tetszik intelligencia,hogy ezeket az eszközöket az ünnep keretein belül bizonyos időkorlátok között használjuk ! Például nem értem ,hogy most amikor ezeket a sorokat gépelem be ki mit ünnepel még mindig petárdázással 16,26 kor de a szentestén sem értettem. Vagy miért jó körfolyosós házban emeletről a földszintre dobálni a petárdát ? amikor a földszintem sem süketek laknak . Ez nem más mint a szarok a másikra elv . Ugyanis ha a földszinten egy két méteres agresszív erős ember lakna ! Aki nem szereti az effajta petárdás humort és fennállna a veszélye egy két sallernek ! Meg gondolná az illető,hogy tegye e! Még egy apró megjegyzés külföldön sem szeretik az órákig tartó petárdázást csak eltűrik de vannak olyan városok ahol szigorúan idő korlátozzák, és be is tartatják azt . Ezért mindegy,hogy ember kutya macska vagy bárki szenved a petárdázástól egy kisebbség ne kényszerítse a többségre az akaratát ! Mert nem a petárdázók vannak többen ,csak ők a hangosabbak,

megmondommivan 2012.01.01. 17:10:13

Vissza térve az eredeti témára. Szerintem Rékasi Karcsi ott hibázott,hogy megengedte magának a fennhéjázás apró luxusát rossz időbe rossz helyen. Pár mondatos magyarázattal elejét vehette volna az egésznek ! Nem tette . Mentségére szolgáljon ő is csak ember ! Az,hogy miből él meg nem ehhez a témához tartozik szerintem . Legyen az egy külön felvetés ! Még egy gondolat , több mint 40 éve élek Budapesten és én is emlékszem a húsz évvel ezelőtti Szilveszterekre, messze nem volt ennyire zaj éhes a fiatalság és ha egy két idióta magától elszállt fickó nem tudta hol a határ, azt a többiek visszaterelték a még normálisnak vélt szinthez . Ha nem ment akkor otthagyták,
Egymásra acsarkodás helyett inkább szálljunk kicsit magunkba ! A petárdások vegyék figyelembe a gyorsan múló idő tényét ! Valamint azt, hogy az ittas állapot nem jogalap !A kutyus macska tartó gazdik meg figyeljenek picit jobban az ajtók ablakok zárására ! Ezzel talán elejét lehet venni a riadt állat elszökésének ! Tudom,hogy most az a válasz,hogy dumálni könnyű , de egyszer el kell kezdeni ! Ha máshol nem hát itt :) mert a gyűlölködés nem vezet a megoldáshoz . Sem ezen a téren sem máshol .

Környezettudatos 2012.01.01. 17:56:37

@Reggie: Te egyszerre ennyi helyen vagy?! Azannya! Apukám, hogy én honnan és mikor megyek el, azt nem te mondod meg. Sőt! Te semmit nem mondasz meg.

the cat 2012.01.01. 18:12:20

@Reggie:

Inkább csak a modern világ idiótái szórakoznak petárdákkal, rakétákkal. Legfeljebb a világnak ezt a részét mutogatják a tévében.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 19:14:28

@the cat:

Csak a példa kedvéért elsorolnál néhányat, ahol az idióták nem hangos bulizással búcsúznak el az óévtől.

Reggie 2012.01.01. 19:24:40

@Környezettudatos: Latom nem sikerult ertelmezni amit irtam. Esetleg fussal neki megint, vagy kerjel meg egy ismerost aki elmagyarazza neked.

Reggie 2012.01.01. 19:26:13

@the cat: A tuzijatek eleg regi talalmany, legfeljebb az zavar meg teged, hogy a TV-ben latod. De ettol meg nem csak a modern vilagra lesz jellemzo.

Környezettudatos 2012.01.01. 20:18:54

@Reggie: Az a fajta használat, amit tapasztalunk pár éve, csak a modern világra jellemző.

the cat 2012.01.01. 20:26:22

@portis:

Azt nem is állítottam, hogy mindenki aki rakétázik proli,
csak azt, hogy proliság.
Szóval ne vedd magadra -:)

the cat 2012.01.01. 20:27:50

@Reggie:

Én is szívesen megnézek egy szépen megkompnált tüzijátékot, de azt ne keverd össze hülyegyerekek durrogtatásával és rakétázásával.

the cat 2012.01.01. 20:30:45

@portis:
Budapest, Bamako, Belfast, Brest, Bilbao hogy csak néhány B betűst említsek.
Kultúremberek sehol a világon nem durrogtatnak
petárdát és rakétákat
az utcán, a nem kultúremberek meg sok helyen.
Uriember eleve nem hangoskodik és
nem feltünősködik - szerintem.

Reggie 2012.01.01. 20:39:21

@the cat: Pedig az is hangos es zavarja az allatokat...
A sima tuzijatek raketa lovoldozessel semmi baj sincs, lokalisan az, ami globalisan a megrendezett. Nyilvan a megrendezett minosegileg valoszinuleg jobb lesz, mivel tobb penz van ra es komolyabb raketakat is lehet hasznalni kulon engedely birtokaban. Egyedul az a baj vele, hogy van aki meg most is fellovi, pedig mar nem szabadna es elmult az ideje. De szilveszter ejszakaja erre valo.

nagyfeszültség 2012.01.01. 20:42:15

@the cat:

Tényleg nem mindenki proli aki rakétázik,
de a proliknak és a rakétázóknak azért van egy közös részhalmazuk: ebbe tartozik Rékasi Károly.

Környezettudatos 2012.01.01. 20:43:02

@Reggie: Nem, a szilveszter éjjele nem erre való. Nem a piromán hajlamok ünnepe ez, hanem óév búcsúztató. Milyen évet zár az, akinek annyiról szól egy év utolsó napja, hogy "gyúccsukmegrepüjjöndejó'szót!"

Környezettudatos 2012.01.01. 20:44:52

Mellesleg a megrendezett nem csak minőségileg jobb, hanem időben korlátos, azaz nem a hülyegyerekek előkerülésétől függ, hogy délután ötkor durran, esetleg két nappal később, hanem határozott időablakon belül lezajlik és kész. Mindenki ki van elégítve és a határidő után csend van.

Reggie 2012.01.01. 20:56:20

@Környezettudatos: De, erre valo. Ezert is ekkor szabad hasznalni, meg torveny is van ra. (ez talan lehet)
Az ev minosege es a tuzijatek kozott nem ertem mi osszefugges lehet. Raadasul normalis ember nem azert vesz tuzijatekot, mert mekkorat szol, hanem a fenyeffektet nezi. Aki a "mekkorat szol"-ra hajt, az petardat vesz. A petarda meg mindig nem tuzijatek.

Reggie 2012.01.01. 20:57:25

@Környezettudatos: Ez is idoben korlatos, torveny irja elo, hogy mikor lehet hasznalni. Az mas kerdes, hogy a torvenyt nem tartatjak be, de az nem a normalis tuzijatekozok hibaja. A kest sem tiltottak be azert, mert van aki gyilkolaszik vele...

Stohl András 2012.01.01. 22:05:32

Elképesztő mennyire pofátlanok ezek a kutyások. Egész évben vonítatják, ugatatják a rohadt dögjeiket. Ezek a dögök falkában vadásznak a gyermekeinkre. Nap mint nap térdig gázolunk a kutyaszarban, és ezek után meg van képük beszólni pár órányi durrogtatásért. Há baszátok meg.

portis · http://www.online-szallas.com 2012.01.01. 22:35:34

@the cat:

Ahha... akkor te nyilván a kultúrember vagy, én meg a proli.

Bírom amikor valaki kijelenti magáról hogy ő kulturált, az olyan úriemberes.

Ha összehasonlítanánk a könyvtárunkat attól tartok alul maradnál. :)

the cat 2012.01.01. 23:15:48

@portis:

Nem, nem, ismét félreértesz. Pont arra a paradoxonra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy még értelmes, kultúremberek is képesek hódolni ennek a proli durrogtatásnak.
Szóval: így ismertlenül sem tartalak prolinak-:)

the cat 2012.01.01. 23:21:55

@Stohl András:

A frontvonalak nem a feltétlenül kutyások és a petárdázók/rakétázók között húzódnak.
Én például teljesen egyetérteek veled kutyaügyben, hozzátéve még, hogy más állatokra, például
macskákra is gyakran ráuszítják a gazdák a kutyákat, de valóban gyerekekre, idősekre is nagyon sok közülük veszélyes.
Viszont: utálom és megvetem a petárdázást,
rakétázást. Tehát ennek utálata korántsem a kutyások privilégiuma -:)

Brix 2012.01.01. 23:54:35

A petárdázással az a legnagyobb probléma, hogy valójában egy értelmetlen hülyeség, amivel mégsértik azoknak az embereknek a jogait. Pl., akik kulturáltan próbálnának meg szórakozni .Szilveszterkor kötelesek elszenvedni ,hogy mások inzultálják őket az utcán. Oda jutottunk, hogy kisgyerekesek, öregek nem tudnak egy közösségi programra kimenni, vagy egyszerűen sétálni az utcán mertz nem érzik magukat biztonságban. Részeg huligánok, petárdákat dobálnak a lábuk elé, részegen üvöltöznek közterületen és inzultálják a többi embert.
Nem arról van itt szó hogy ne lehessen használni
pirotechinkai eszközöket meghatározott időben és feltételek
mellett, de akik más emberek terrorizálására használják a petárdát, közterületen, azokat szigorúan meg kellene
büntetni.

Környezettudatos 2012.01.02. 06:13:22

@portis: No, hány darabos a könyvtárad? Szívesen cserélgetek egy olvasás erejéig. Nekem 3000 darabos kb. Nyilván van benne ponyva is és olyan is, ami nem tart számot sokak érdeklődésére, de 2000 biztos, hogy beférne bármelyik rendes könyvtár kínálatába.

dukeekud 2012.01.02. 23:18:33

@Brix: "de akik más emberek terrorizálására használják a petárdát, közterületen, azokat szigorúan meg kellene
büntetni. "

Ez lenne a normalis. A barom alat tahokat kemenyen buntesek meg, aki viszont kepes normalisan viselkedni, petardazas kozben azt hagyjak beken a fenebe. Ne buntesek a normalis embereket az idiotak miatt. Sok ezer petardat dobtam mar el, de egyetlen egyszer sem fordult elo, hogy barkit is, embert, alatot megijesztettem volna vele, meg csak eszembe sem jutott ilyen. Ezert aztan en nem fogadom el ezt az idiota szabalyt, engem ne korlatozanak masok baromsaga miatt.


süti beállítások módosítása