A SUV megszelídítése

2012.08.29. 08:40 - vancat

Honda-CR-V.jpgFelsorolni is nehéz, mennyi hátránya van a SUV (Sport Utility Vehicle) kategóriába tartozó járműveknek. Drágák, üzemanyag-pazarlóak, rossz a légellenállásuk, irreálisan nehezek, miközben eltúlzott méretükhöz képest kicsi az utas- és csomagterük. Kifejezetten rossz a balesetbiztonságuk, a hosszú fékútjuk, gyenge a manőverező képességük. Mégis rendkívül népszerűek.

Miért? Talán pont az imént felsoroltak miatt. Kifejezetten jól képviselik azt a fajta magamutogató, mindent és mindenkit lenéző, eltaposó kivagyiságot, amit napjaink kifelé élő, spirituálisan üres, sznob - és viszonylag jómódú - tömegei elvárnak. Akiknek minden pénzt, energiát és energiapazarlást megér, hogy egy eltúlzott méretű batárból, felülről nézzenek le másokra - a dugóban ácsorogva.

Egy végletesen beteg fogyasztói társadalom burjánzó tumorai, amelyek irreálisan leterhelik, kizsigerelik a környezetet és környezetüket. Igen, mindkettőt, mert nemcsak feleslegesen szennyezik, pusztítják - gyártásuk és működésük során egyaránt - környezetüket, de tulajdonosaikat is arra késztetik: szép, jó és hasznos dolgok helyett az ő üzemanyagára, szervizére, amortizációjára költsék pénzüket.

Szerencsére - és törvényszerűen - ahol ilyen erős egy negatív hatás, ott előbb-utóbb megjelenik a pozitív ellenhatás. Az egyik - de korántsem az egyetlen - ilyen a SUV-világpiacon az októberben bemutatkozó új Honda CRV, amelynek küldetését és filozófiáját a SUV-kategória megszelídítése címmel lehetne összefoglalni.

Már a dizájnja is pozitív üzenetet hordoz: láthatóan nem mások eltaposására, lenézésére, hanem utasaik - és elődjéhez hasonlóan a hozzá kapható Honda biciklik - úticéljához eljuttatására készült.

Közben persze, trendi, sportos, dizájnos - szóval Hondás.

Egyébként elődjénél alacsonyabb, raktere nagyobb és tartogat egy környezetvédelmi szempontból igazán nagy dobást: 2013-tól elérhető lesz egy kis nyomatékos 1,6-os, 100 g/km alatti széndioxid-kibocsátású verzióban is. Várhatóan euro 6-os motorral, hiszen nem valószínű, hogy a 2014-ben életbe lépő új norma kedvéért már egy évvel megjelenése után módosítani akarnák a világ egyik első szelíd SUV-jának ökomotorját.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr44738846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OpenDog 2012.08.29. 16:21:52

"Drágák, üzemanyag-pazarlóak, rossz a légellenállásuk, irreálisan nehezek, miközben eltúlzott méretükhöz képest kicsi az utas- és csomagterük. Kifejezetten rossz a balesetbiztonságuk, a hosszú fékútjuk, gyenge a manőverező képességük"

Nézzük a mi Toyo Highlanderunket ...

Nem volt drága. Relatíve sem. Igaz, hogy nem is jól felszerelt.

A fogyasztása kb. annyi mint bármelyik kocsinak 2l méret korul, különösen városban. Kicsit lustább a súly miatt.

A légellenállás városban nem számít. Nem tudok számokat, de gyanítom, hogy nem rossz a légellenállása. Lásd fogyasztás.

Kis csomag tér? Hmmm ... Talán kukkolj bele. Ha lehajtom az üléseket (a hátsó 5-öt) akkor olyan mint egy kis garzon lakás.

Voltam balesetben a Highlanderrel. Hidd el nekem. Ebben a kocsiban akarsz lenni a gyerekeiddel.

Hosszú a fékút? Ez vicc volt, ugye?

Manőverezhetőség? Szerintem a fordulási kor nem sokkal rosszab, mint egy Corolla. A kilátás viszont sokkal jobb.

"Kifejezetten jól képviselik azt a fajta magamutogató, mindent és mindenkit lenéző, eltaposó kivagyiságot, amit napjaink kifelé élő, spirituálisan üres, sznob - és viszonylag jómódú - tömegei elvárnak"

Menj a fenébe.

Csávógyerek 2012.08.29. 21:20:19

A múlt héten vettünk egy pontosan ilyen Honda SUV-t: 2012 CR-V EX-L AWD.

Annyit mondok a cikkírónak, hogy lófaszt sem tud sem az SUV-król, sem azok gazdáiról.

Miért nem valami egyszerűbb dologban értekezel? Javasolnám pl. a giliszták nyáladzását.

Csávógyerek 2012.08.29. 21:20:19

A múlt héten vettünk egy pontosan ilyen Honda SUV-t: 2012 CR-V EX-L AWD.

Annyit mondok a cikkírónak, hogy lófaszt sem tud sem az SUV-król, sem azok gazdáiról.

Miért nem valami egyszerűbb dologban értekezel? Javasolnám pl. a giliszták nyáladzását.

dukeekud 2012.08.30. 14:28:07

"Kifejezetten jól képviselik azt a fajta magamutogató, mindent és mindenkit lenéző, eltaposó kivagyiságot, amit napjaink kifelé élő, spirituálisan üres, sznob - és viszonylag jómódú - tömegei elvárnak. Akiknek minden pénzt, energiát és energiapazarlást megér, hogy egy eltúlzott méretű batárból, felülről nézzenek le másokra - a dugóban ácsorogva.

Egy végletesen beteg fogyasztói társadalom burjánzó tumorai, amelyek irreálisan leterhelik, kizsigerelik a környezetet és környezetüket."

Tetszik, nagyon jol osszefoglalja a lenyeget.

Mert egyebbkent, nem hiszem, hogy lehetne arra epeszu magyarazatot adni, hogy miert szukseges, egy ember szallitasahoz 2-3 tonnas teherauto meretu, tobbszaz loeros jarmu. Aminek csak legkondija, vagy a hifi rendszere tobbet fogyaszt, mint amennyi egy normalis meretu auto meghajtasahoz elegendo lenne.
Torvenyben kene korlatozni, a gepjarmuvek tomeget, meretet, teljesitmenyet.
Nem mondom, hogy mindenki jarjon elektromos kerekparral, de nem hiszem, hogy egy maximum moped auto meretu jarmu, nem felelne meg arra, hogy A pontbol B-pontba kozledkejenek az emberek.

Sir Nyű 2012.08.31. 14:47:18

Ezt a posztot egy Honda marketinges se írhatta volna meg szebben!

Globetrotter2014 2012.09.17. 08:50:07

óbazz, ide mindig jó benézni valami elementáris hülyeségért.

Megnéztem, pont akkora a co2 a 4WD 2.2esnek mint a hasonló XC60asnak (D4 AWD, 149g). Csak ott van egy 2WD D3 is 139 g-mal.

Egylőre semmit sem mutatott még fel a Honda.

Globetrotter2014 2012.09.17. 08:50:57

@ZF2: a BMW X3 is 149, ott most nicsn co2 reoptaimlaizált efficient dinamics, de szvsz idő kérdése...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.09.26. 20:32:37

Nem igazán értek egyet a SUV-okról alkotott véleménnyel, de ami igazán bántja a szemem az a "rossz a balesetbiztonságuk" rész. Mostanában pont azért vizsgálják újra a törésteszt dolgot, mert az európai rendszer azonos kategóriájú autóval való ütközést vizsgál. Tehát az ötcsillagos SUV adott esetben sokkal biztonságosabb a bent ülőknek, mint egy kis autó, mert kibírja, hogy hozzácsapják egy másik SUV-hoz.

Hurri Kán 2012.09.26. 23:38:39

@dukeekud:
Neked is csak megszületned volt felesleges.


süti beállítások módosítása