Kultikus kisbusz született

2013.09.28. 08:15 - vancat

2.jpgNem gyakran születnek kultikus és praktikus kisbuszok. Ha jól belegondolok, az utóbbi évtizedekben a Volkswagen Transporteren és a Ford Transiton kívül nem is nagyon tudnék megnevezni olyan személy- és kisáruszállításra egyaránt alkalmas járművet, amely Európában, Amerikában és más kontinenseken is elérhető, népszerű, és kimeríti a kultusztárgy pontosan nehezen definiálható fogalmát is.

Mostanában eggyel viszont bizonyosan bővült a világ kultuszkisbuszainak listája, mégpedig a Nissan NV 200/Evalia párossal. Elődje, a nálunk a rendszerváltás környékén menőnek és vagánynak számító Vanett Cargo/Serena sem állt messze a kultikussá válástól, de végül megmaradt egy praktikus, takarékos, ár-értékarányos és strapabíró, család- és csomagszállításra való igáslónak. (A Vanett Cargo minőségére ettől függetlenül is jellemző, hogy mind a mai napig gyakran találkozni több évtizedes, iszonyat mennyiségű kilométert futott jó állapotú példányaival a hazai közutakon.)

Az NV 200 azonban sokkal komolyabb babérokra tör: már a bemutatását megelőző tanulmányautó is kellemes meghökkenést keltett, majd a szériaváltozat elnyerte az Év Kishaszonjárműve díjat. Közben komoly vetélytársakat maga mögé utasítva New York és több más amerikai nagyváros taxijármű tenderén diadalmaskodott, így az NV 200-ban többek között a jövő yellow cabjét is tisztelhetjük.

3.jpgKözben egyre több jópofán átalakított, egyedi festésű és különleges célokra alkalmas NV200 látott világszerte napvilágot: olyanok, mint például a képen látható trópusi kirándulóbusz. Már az eddig felsoroltak is bőségesen elegendőek lennének ahhoz, hogy az NV200 beírja nevét az autótörténet képzeletbeli legendái közé, viszont a vele kapcsolatos legutolsó hír bizonyossá teszi, hogy, hogy emlékezeteset alkotott vele a Nissan.

Barcelonában ugyanis megkezdődött az NV 200 tisztán elektromos és kifejezetten barcelonaitaxi-verziójának gyártása. Ráadásul innen szeretnék kielégíteni Európa összes NV villanytaxi igényét, amely, úgy hírlik, nem kicsi: már most is több tucat nagyváros jelezte, ezzel a modellel képzeli a közösségi városi villany-személyszállításra átállás első nagy lépését.

1.jpgA barcelonai NV villanytaxi ráadásul a New Yorkinál sokkal szebb és elegánsabb fekete-sárga színekben pompázik majd Katalónia fővárosában.

Azt emlegetni se nagyon akarom, hogy milyen célszerű lenne, ha - napelemes töltőkkel egyetemben - Budapesten is ilyen villany NV 200-asok látnák el a taxiszolgálatot, mert sajnos a hazaihoz hasonló megújuló energia- és villanyautó-ellenes környezetben ez merő csak utópia. Komolyan vehetően arról sem érdemes beszélni, hogy milyen célszerű lenne, ha az 5 liter körüli fogyasztású 1.5 dci motorral szerelt NV200-asok láthatnának el állami, önkormányzati közfeladatokat. A Porsche Hungéria által lenyúlt, letarolt és kisajátított hazai gépjármű-közbeszerezési piacon még legutolsó szempontként sem vennének figyelemben egy-egy kötelezően megvásárolandó Transporter flottával szemben holmi környezetvédelmi, gazdaságossági érveket.

Szóval inkább csak annyit mondok, hogy aki nincsen arra kötelezve, hogy a gépkocsivásárlásra szánt pénzét a Porsche Hungáriánál kelljen kötelező jelleggel elköltenie, tehát kis- és középvállalkozások, magánszemélyek, civil szervezetek esetében igen meggondolandó opció ez a kisautó fogyasztásával (és szennyezésével) elközlekedő kultikus és praktikus kisbusz.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr445537696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása