Note: jó és józan

2013.10.16. 11:17 - vancat

Nissan-Note-2013-for-Europe-Photos-1.jpgJó és józan. Legelőször ez a két jelző jut eszembe a Nissan Note most bemutatott második generációjáról, az egyterűségében is nagyszerű formájú, minőségi beltartalmú és kifejezetten takarékos autójáról. A második generációs Note igazi nemzetközi koprodukció eredménye: a francia, az angol - és végül, de azért nem utolsó sorban a japán autógyártás legjobb hagyományainak szerencsés kvintesszenciája. Renault eredetű 1,5-ös dízelmotorja a franciák méltán híres világdízele, amelyet folyamatosan fejlesztgetnek. Ez egyre jobbat tesz a fogyasztásnak és a - dízelek esetében legneuralgikusabb - koromkibocsátásnak.

Minősége az egykor méltán híres japán minőség öröksége: precíz illesztések, szolid elegancia. A gyár, ahol készül, nos, az pedig az - egykor - alanyi jogon is méltán híres angol autógyártásnak az egyik első és legnagyobb japán ajkú fellegvára, Sunderland.

Kicsi és nagy, elegáns, de visszafogott, egyterűs, de sportos, takarékos, viszont halad. Ha ki kellene választani egyetlen autót, amelyik megfelelne az egész világnak, a legkülönbözőbb ízléseknek és igényeknek, akkor jó eséllyel lenne a jelöltek egyike a Note.

Egyébként éppen ettől a világautós, globális feelingtől féltik legjobban a világautó-gyártás egyik úttörőjének számító Nissan marketingesei a Note-ot - legalábbis itt Európában. Úgy vélik, ezek a jelzők manapság nem elég trendik, sportosak és fiatalosak. Éppen ezért hivatalos kommunikáció során például szabályosan tagadják, hogy a Note egy kis egyterű lenne: úgy gondolják, a Note egy fiatalos, sportos, trendi B kategóriás kisautó.

Mindez persze csak játék a szavakkal: olyan marketingjáték, amely akár évenként, kontinensenként változhat.
Valójában nem számít. Ami számít az az, hogy ez a kedves francia, angol, japán koprodukcióban készült autó minőségét tekintve érzékelhetően tartós, tapasztalhatóan rendkívül takarékos (1,5-ös Dci motorjával bőségesen öt liter, a gombbal kapcsolható eco módban pedig akár 4 liter alatt tartható a fogyasztása). Talán a jelenlegi piac legkifinomultabb start-stop rendszerével rendelkezik, amely leheletfinoman követi lábunk és szinte agyunk akaratát, a leállás és újraindulás szinte hangtalan, csak a fordulatszámmérő alapján nyomon követhető folyamat.

Végül egy-két jó szót szólnék a Note japán, vagyis Nissan eredetű 1,2-es benzines és - ami a legfontosabb - nem turbós, szívómotorjáról. Tény, hogy ez nem képes a dízel rendkívüli takarékosságára, viszont bizonyosan rendkívüli tartósságot ígér - és mint tudjuk nem csak a kis fogyasztás, hanem a tartósság is takarékosság, következésképpen mind a kettő a környezet védelme. Bátor és szimpatikus a Nissan részéről ennek az egyébként abszolút korszerű benzines szívómotornak az alkalmazása, amellyel ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az irreálisan kihegyezett, törpe-turbós benzinesek keltett érzéki csalás helyett, normál, rendes és tartós motorokkal is meg lehet ugrani az Európában jövő nyártól kötelező Euro6-os besorolást.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr645573387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.10.16. 13:24:21

Az előző Note is nagyon jó autó volt - vagyis az még most is...


süti beállítások módosítása