Így készült a Twizy

2013.12.03. 18:55 - vancat

Franciaország-szerte városi szaladgálóautóként, rendőrautóként, kisáruszállítóként egyaránt népszerű, Nápolyban saját kölcsönzőt nyitottak neki. David Guetta videókliphőse lett, és mindenhol a világon, ahol ismerik, imádják. Rajongói klubjainak se szeri, se száma a Facebookon.

Mégsem ezért szeretem. Hanem azért, mert hétezer euró alatti új árával reális alternatívát mutat a fenntartható városi egyéni közlekedésben.

És mert kicsi és bájos. Takarékos és elektromos. Van nyitott, zárt, gyengébb, erősebb változata. És ami a legfontosabb: nálunk Magyarországon nem kapható.

Itthon még nem tartunk a Twizynél. Budapesten és a magyar nagyvárosokban még ott tartunk, hogy amikor a belvárosban megfordul a bolgár kamionos, örülünk, ha nem szakítja le a villanyvezetékeket, nem dönti ki a Margit hidat, vagy nem gázol halálra egy bringást.

Nálunk nincs egységes fővárosi parkolási rendszer, és 3-4-5 sávos autópályák szelik át a főváros belső területeit. Életveszélyes biciklizni, robogózni, de gyalogolni és tömegközlekedni is felér egy túlélőtúrával.

Szóval attól tartok, itthon tényleg nem aktuális még a Twizy. De attól még szerethetem, szerethetjük.

Aki hozzám hasonlóan érez, bizonyosan szívesen végignézi ezt a sajnos csak francia nyelven létező kisfilmet arról, hogyan keletkezett ez a bájos, sármos és kedves négykerekű ökojószág.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr735673894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.12.03. 23:11:05

@gatto nero:

Szerintem több, mint cuki: valódi alternatíva.
Lehetne.

mojoking77 2013.12.04. 18:13:09

Bocs, olvastatok a Totalcaron a tesztjet?
totalcar.hu/tesztek/2012/11/15/renault_twizy_halalkanyar_a_villamosszekben/
Esetleg probaljunk mar meg egy picit a tenyekkel is foglalkozni, mielott irunk egy teljesen felesleges postot...

nagyfeszültség 2013.12.04. 18:46:03

@mojoking77:

Nekem azért nem a totalcar a bibliám. természetesen meg lehet közelíteni így is: ők nagyon értenek bárminek a leszarozásához, mert ha érdekük/kedvül úgí diktálja bárkinek a seggnyalásához is.

bridget jones 2013.12.04. 18:53:22

Sajnos Magyarországon ami kedves, takarékos, környezetbarát és ötletes az szar, ciki, gagyi.
Ilyen ország vagyunk: lassan megfulladunk a szmogban, de a Twizy-t szidjuk...

MACSKANŐ 2013.12.04. 18:54:14

Egy embernek - általában ennyien autóznak autónként a városban: tökéletes.

Globetrotter2014 2013.12.04. 19:06:31

@mojoking77: +1

Az nem a városi kisautó alternatívája hanem a robogóautóké, (amit nálunk be is tiltottak).

Egy robogóautónál sokkal igényesebb de elég messze áll pl egy Smarttól.

Ettől függetlenül érdekes lenne ha behoznák.Gondolom mi túl kis piac vagyunk a bevezetéshez...

eßemfaßom meg áll 2013.12.04. 19:08:38

akinek ez megfelel autóként, annak igazából egy robogóra van igénye.

Ajtó nélküli, kvázi egyszemélyes, csomagtérmentes gép ideális körülmények között 100km hatótávolsággal, nem létezö menetkomforttal 2millióFt + havi 12000aksibérleti díjért.

Erről a jövöről álmodtam.

Létjogosultsága van cicababaautónak a zaudi mellé műkörmöshöz elszaladni, vagy bérautóként turistáknak váriosnézéshez, de saját tulajdonba egy ilyet csak a bolondnak is megéri

gatto nero 2013.12.04. 19:16:05

@eßemfaßom meg áll:

Nem autóként, városi járműként.

nagyfeszültség 2013.12.04. 19:16:52

@ZF2:

Mármint a mopedautókra gondolsz?
Mikor tiltották be őket?

eßemfaßom meg áll 2013.12.04. 19:25:43

@gatto nero: A szerző autónak nevezi. de ha úgy jobban tetszik:

akinek ez megfelel városi járműként, annak igazából egy robogóra van igénye.

Ajtó nélküli, kvázi egyszemélyes, csomagtérmentes gép ideális körülmények között 100km hatótávolsággal, nem létezö menetkomforttal 2millióFt + havi 12000aksibérleti díjért.

Erről a jövöről álmodtam.

Létjogosultsága van cicababavárosijárműnek a zaudi mellé műkörmöshöz elszaladni, vagy bérvárosijárműként turistáknak váriosnézéshez, de saját tulajdonba egy ilyet csak a bolondnak is megér

womBATMAN 2013.12.04. 20:06:13

A cucc 99%ban kőolaj alapú műanyagból készül és kőolaj/szén/gáz tüzelésű erőművekkel termelik azt az áramot, amivel a súlyosan környezetszennyező, nehézfémtartalmú évente kukába kerülő aksikat töltik... Az elektromos autó egyenlőre csak szennyezés-áthelyezés, mint, amikor a városszéli műtrágyagyár a városhatáron kívül vezeti a folyóba a szennyvizét...

viva.la.revolucion 2013.12.04. 20:11:43

inkább vennék egy 2személyes sportkocsit, egy nyitható tetejűt, pl egy slk-t, többe kerül de többet is ér

mojoking77 2013.12.04. 20:23:41

@nagyfeszültség: Kerlek olvasd el a belinkelt cikket. Az autonak nincs szigetelese ugy altalaban. Eso ellen valamennyire ved, de azt tudja a C1-es BMW is. Azoknak keszult, akik mondjuk egy tropusi orszagban laknak, es felnek a robogoktol, mert annak csak ket kereke van, es el lehet vele esni.
Tenyleg van Magyarorszagon letjogosultsaga....

nincs1itt 2013.12.04. 20:58:28

Két jó tulajdonsága van, az ára, miért már autót is lehet venni. A másik, pedig a francia gyártó.
Láttam egyet közlekedni, nem Mo.-on, egy "konténeres" japán lepukkadt robogó bizony többet ér! Ja, elektromos, na pláne! Francia, elektromos... huuuuhhh.
Halálos kombináció!

zsoci 2013.12.04. 21:06:31

@gatto nero: Az mi ? Mire jó valami ami alkalmatlan a rendes közelekedésre ?

Nem a TotalCar szarozza le a dolgokat, hanem ez egy szar. Én láttam élőben, semmire sem jó, borzalmasan gagyi, és rohdat drága. Egy mopedautó sokkal többet ér, amúgy abból is van elektromos, ha már ez a mániánk.

De mint az már mások is leírák: A villamosenergi nem tiszta energia, csak máshol szennyez, de amig döntően szén és köolaj alapó erőművekel termelik, egyáltalán nem tiszta. Ez egyetlen altrnatíva az atomaenergia lenne, de azt meg gáncsolják a szűkagyúak. Egy elektronos autó gyártása pedig sokkal több energiát igényel, és jóval több a szennyező hulladék keletkezik.

Egyszóval ez nem altrnaíva, hanem egy rossz vicc.

MACSKANŐ 2013.12.05. 07:21:58

Arra mégiscsak kell valami megholdás, hogy az emberek ne vigyenek magukkal a véárosi közlekedéshez másfél tonna vasat: a Twizy egy alternatíva - az egyelőre nem sok közül.

nagyfeszültség 2013.12.05. 07:42:43

@mojoking77:

Tudtommal létezik szigetelt, zárt változat. Biztos sok mindenben igazad van, de tavasztól őszig, vagyis a nagy telek kivételével mégiscsak alternatíva lehete a szmog és a zaj ellen a nagyvárosokban.

eßemfaßom meg áll 2013.12.05. 10:34:25

@MACSKANŐ: Bringával vagy robogóval közlekedőnek jó drága alternatíva. Télen fagyos, nyáron forró, de legalább az eső is beleesik, szállítani semmit nem lehet vele. Ez egy villanyrobogó 4 kerékkel kibaszttdrágán

teddybear01 2013.12.05. 13:05:03

Hát egy Aprila tricikli is van ilyen jó, mert legalább zárt vezetőülése van, és kb. két mázsa teherbírása meg jókora rakodótere hátul. Egy embernek ideális a városban, ráadásul még parkolási díjat sem kell fizetni, mert robogó.

Ami pedig az elektromos autót illeti, már vagy százszor elmagyaráztuk, hogy kizárólag második autónak rövidtávú használatra jó. Ezen nagyon sokáig nem fog változtatni semmi. Egyszerűen ilyen a technikája, ami tulajdonképp Edison óta nem nagyon változott semmi, és nem is fog mostanában.
Talán majd a Széles -féle energiacella fog, ki tudja? :-)

Globetrotter2014 2013.12.05. 14:06:02

@nagyfeszültség: utánaolvasva tényleg, azóta javult a helyzet a szabályozásban ahogy látom.

nagyfeszültség 2013.12.05. 14:14:40

@ZF2:

Akkor megnyugodtam, mert én meg a befegyzésed után azt hittem, hogy időközben tényleg betiltották őket, csak én nem értesültem róla -:)
Ha jól tudom van egy új A1 kategória, azzal lehet vezetni a mopedautókat (az elektromosakat is) és ez - állítólag - egy európaszerte elfogadott szabályozási forma.

Christian Twizy Dehais 2013.12.07. 10:46:44

Összes (vagy majdnem) a Twizy, a csodálatos autó
által gyártott Renault:
kiegészítők, értékesítés, címek, design, tesztek,
események, karbantartás, reakciók, videók ...
lifeintwizy.blogspot.fr/


süti beállítások módosítása