Így kell kombit csinálni

2014.02.08. 18:30 - vancat

honda.pngA Greenpeace - számomra mértékadó - ajánlása szerint az ökotudatos ember megelégszik olyan autóval, amely négy litert fogyaszt száz kilométeren. Nos, ennek a kritériumnak éppen megfelel az új és igen tetszetős Honda Civic Tourer, amelynek kombinált átlagfogyasztása, 3,8 liter, károsanyag-kibocsátása pedig 99 g/km. Mindez ráadásul 120 lóerős teljesítmény mellett. Miközben nem is egy kis, városi autóról, hanem egy család számára is ideális, kifejezetten jól pakolható nagy kombiról beszélünk.

A Honda Civic Tourer bemutatásával a japán mérnökök bebizonyították, hogy nem csak kisautóban (Jazz), SUV-ben (CRV) tudnak decens, de sármos, minőségi és majdnem mindenkinél takarékosabbat alkotni. Azt is mondhatnánk: valahogy így kell a kompakt kategóriában kombit csinálni. Ilyen szépek, ilyen ökot és ilyen jó minőséget.

Sokszor és sok kedves kommentelőmtől megkaptam már azt a kritikát, hogy egy környezetvédő blogon miért mutogatunk autókat, hiszen lényegében mind egyformán szennyező és összeegyeztethetetlen a zöld normákkal. Azt magam is vallom, hogy a legzöldebb autó természetesen a meg nem vásárolt autó és a legökobb utazás az, amikor autónk helyett a vonatot, a városi tömegközlekedést, a lassan és méltatlanul feledett lábunkat (a vele való közlekedést régen úgy hívták: gyaloglás) vagy a kerékpárt használjuk. Magam, és remélhetőleg egyre többen, így is teszünk.

De ettől függetlenül nem értek egyet azzal, hogy ne kellene megmutatni a feltűnően jó és a feltűnően rossz példákat az autóiparban. Gondoljunk csak bele, hogy az itt említett és egy egész család számára elegendő Honda Civic Tourer egy nagyságrenddel kisebb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással közlekedik, mint például az Opel legkisebb, legfeljebb két személynek kényelmes városi minije, az Adam.

Szóval botrányosan nagy a szóródás, és a kilométerenkénti 2-3 literes, valamint 20-40 grammos széndioxid-kibocsátási különbség igenis számít. És amelyik gyártó érdemben igyekszik ezt minimalizálni (nincsenek túl sokan), annak terméke igenis ér egy posztot, vagy akár egy like-ot.

De visszatértve a Greenpeace - számomra mértékadó - környezetvédelmi ajánlásaihoz: azok között az is szerepel, hogy a mai technológiai fejlettség mellett nyugodtan közlekedhetnénk két liter körüli fogyasztású autókkal is. A mérnököknek ehhez több motiváció kellene, nekünk vásárlóknak pedig ki kellene nyilvánítanunk, hogy az extrák, a luxus egy részéről igenis hajlandóak vagyunk lemondani a takarékosság és a környezetvédelem érdekében.

Ami meg a Honda Civic Tourert illeti: esetében semmilyen kényelemről, extráról sem kell lemondanunk. Csak vezetnünk kell megtanulni környezettudatosan ahhoz, hogy tényleg hozni tudja a gyártó által ígért, zöld szempontból igencsak vonzó fogyasztási értékeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr245805260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.02.08. 23:03:05

6 évig mindenhova bicajjal mentem. Nem volt ritka a havi több mint ezer km. De kiszámoltam, egy hónap alatt visszajött az a pénz, amit minden évben ráköltöttem a bicajra. Az összes többi hónap ajándék volt. Nagyon szerettem. A meló miatt már nincs annyi időm rá, de ha csak tehetem, mindig tekerek.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.09. 01:02:32

szemet retek dizeleseket raengedni egy nagyvarosra az emberiseg elleni buntett!!!

persze a poszt tolo is beszopta a tomeggyilkos dizellobbi vagy tudorakgyszerlobbi propagandajat, de pont egy noemisszio blogon toljak a szemet dizelt az ember kepebe

mcfigyelo 2014.02.09. 07:43:28

Ki tudj megoldást / közelítő becslást ezen számtanpéldára?
Mennyi lehet Magyarországon
-100 db,
-dugóban (3-5 km/h? sebességgel araszoló,
-átlagos korú ( 8-10 éves?)
-átlagos dízelarányú(10-16%?),
-átlagos motor kategóriájú (1200-1600 cm3?)
-személyautó
átlagolt fajlagos károsanyag kibocsátása?

(Mentőkérdés, ez hogy aánylik a gyári adatokhoz?)

Őszinte köszönet érte

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.02.09. 08:20:27

Számoljunk minimum 6 literrel inkább. A gyári adatok olyan szinten hazudnak, hogy elképesztő...

A 6-8 évvel ezelőtti autóknál még hihető volt a gyár által megadott adat (pl a Yarisunk annyit eszik), de a 4 éves autónknál sosem tudtam 6 liter alá vinni a fogyasztást, pedig nincs nehéz talpam.

nyikk 2014.02.09. 08:46:33

A grínpísz ajánlása mi?Meg elhisszük a katalógus adatokat?
Igazi fotelkörnyezetvédő vagy...

Acmee 2014.02.09. 09:02:20

Kedves Posztoló,

Az autógyártók vastagon tudnának kedvezőbb fogyasztású autókat is gyártani, ha a szabályozási környezet erre lenne kihegyezve. Akárhogy is nézzük, egy régi, szabályozott katalizátoros autó 1-2 literrel kevesebb fogyasztással rendelkezett, mint a mostani, EURO123-as motorral szerelt autók.
Elképzelhető, hogy CO kibocsátásban messze van a régebbiektől, de a teljes élettartamon valahol meg kell jelennie annak a plusz fogyasztásnak. Valahol ki kell szabadulnia a "szellemnek a palackból". Én úgy vélem, hogy teljes ciklust nézve kellene az adatokat figyelni, elképzelhetőnek tartom, hogy egy öreg, kormoló diesel sokkal környezetkímélőbb, mint egy mostani közös befecskendezéses (javítható alkatrészek, egyszerű anyagok, amelyek nagyrészt újrahasznosíthatóak (egy common rail befecskendező megy a kukába, míg egy adagolóelem az olvasztókádba és újra adagolóelem lehet belőle).
Szumma szummárum: Szerintem nem a kibocsátásokra kellene koncentrálni, hanem a motor, illetve a teljes autó hatásfokának javítására. Összességében jobban járnánk, mint a jelenlegi rendszerben.

baltazar72 2014.02.09. 10:51:58

A poszt írója durva bakit csinált. A "nagyságrendi" különbség az pont 1:10 arányt jelent. Amikor másik verdához hasonlít.
Személyes példával tudom bizonyítani, hogy nem is rosszul felszerelt normális kombival is lehet 5l/100km átlaggal járni városban. 7 éves Megane. Ja, hogy nem csikorgó gumikkal startolok, meg kigurulok lámpánál.
A mai technika lehetővé tenné FELE ilyen súlyú és fogyasztású gépek gyártását. De az drága lenne, kevés csicsás firlefranccal. Az eszetlen biztonsági mániával együtt.
Egy rendes környezetbarát lovaskocsi Euró hányas? Egy brinyó féloldalas ütközési kategóriája hányas besorolás? Milyen a klíma benne? Freonos? Jó kis környezeti CO2!!!!

baltazar72 2014.02.09. 10:57:02

Aki rendszeresen jár brinyóval, az tudja mi vár az izületeire 40 éves kora felett. Feltéve ha nem hobbi bicajos és csak szép napos időben tolja elő.
Sajnos a munka ellátása ma már nem korlátozódik pár km-en belülre döntő többségében.
Ha egy jó atomháború után újraéled a Föld, sokáig lesz mit csinálni helyben.

nagyfeszültség 2014.02.09. 11:01:11

@Brandon Frazer:

Sajnos előbb-utóbb mindenkit rászoktatnak vagy rákényszerítenek a rohanásra és az bringával tényleg nem megy...

gatto nero 2014.02.09. 11:02:58

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
A részecskeszűrő sem segített?
Úgy tudom ezeken már van...
Egyébként ennek a Civic Tourernek - ami tényleg nagyon szép - a benzines változata is elég takarékos. Ráadásul az kapható automatával is.

baltazar72 2014.02.09. 11:03:46

Sajnos manapság valóban a jó autó értékmérője a "sportos" menés. Ami brutál motorokat, gumikat és fékeket követel.
A takarékos és tisztább üzem legfőképp a súly minimalizálással lenne javítható.
Egy 700 kilós kis Citroen AX eszik ősrégi motorjával 4,5-et. Ha ebbe lenne olyan modern moci, mint manapság, kb 2,5-et enne.
De a beetetett lúzer fitymálná a fapad kivitelt.

gatto nero 2014.02.09. 11:04:24

@nyikk:
A Greenpeace ajánlása tényleg ez. Most kaptak az atomenergia ellenes tüntetésen egy füzetet, abban pont ez van.
A gyári adatzokat meg szerintem nagyjából be lehet tartani, csak nem kell száguldozni.

bridget jones 2014.02.09. 11:16:16

@baltazar72:
A poszt írója azt állítja . és tök igaza van - hogy egy szaris kis Opel Adam jóval többet fogyaszt és szennyez, mint a Honda családi kombija.
Meg azt állítja, hogy azért érdemes körülnézni fogyasztás és károsanyag kibocsájtás ügyileg, mert elég nagyok a környezettudatos és nem környezettudatos márkák termékei közötti különbségek.

gatto nero 2014.02.09. 11:19:29

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Szerintem ezzel azért egyetérthetsz:

"Azt magam is vallom, hogy a legzöldebb autó természetesen a meg nem vásárolt autó és a legökobb utazás az, amikor autónk helyett a vonatot, a városi tömegközlekedést, a lassan és méltatlanul feledett lábunkat (a vele való közlekedést régen úgy hívták: gyaloglás) vagy a kerékpárt használjuk. Magam, és remélhetőleg egyre többen, így is teszünk."

baltazar72 2014.02.09. 11:26:07

@bridget jones: Többet fogyaszthat másik gép. De NAGYSÁGRENDI eltérés sajnos nincs. Az a magyar nyelvben legalább TÍZSZERES viszonyt jelez.
A többi stimmel.

nagyfeszültség 2014.02.09. 11:30:41

@baltazar72:

Igen, sajnos valóban menthetetlenül konzumidiótává tették az emberek nagy részét. De nemcsak arról van szó, hogy fikázzák a fapadot, semmire sem becsülik a régit, de arról is, hogy amit megvesznek - legyen az full extrás, és új, néhány éven belül már le akarják cserélni ez a legborzalmasabb.
Maradva a poszt témájánál: szerintem egy ilyen Civic Tourerrel, ha megveszi valaki újan, bőven el lehet járni 15-20 évig. Az lenne a valódi környezetvédelem.

bridget jones 2014.02.09. 11:39:32

@baltazar72:

Nem ez a lényeg, te is tudod. Hanem az, hogy vannak olyan pofátlan autógyártók - mint például az Opel - amelyek teljes mértékben érzéketlenek a környezetvédelem, a takarékosság iránt. És vannak olyanok, mint például a Honda (vagy a Ford, a Renault, a Fiat) amelyek legalább lehetőséget adnak a környezttudatosabb vásárlásra.
Az meg, hogy mi a "nagyságrenddel" és mi a '"nagyságrendekkel" több, azt én rábítnám a nyelvészekre.

MACSKANŐ 2014.02.09. 11:49:27

@bridget jones:

Ráadásul a Honda legfontosabb környezetvédelmi fejlesztései, a villanyautók, villanyrobogók, napelemes rendszerek Magyarországon ismeretlenek, mert mi még Fukusima után is atomenergiában gondolkodunk.

nagyfeszültség 2014.02.09. 12:08:55

@bridget jones:

Azért legyünk méltányosak és ne csak az Opelt emlegessük: a Volswagen és a Mercedes - mint kiderült - rendszeresen uniós képviselőket és döntéshozókat fizetett le, hogy megakadályozza a széndioxid kibocsájtás csökkentésére vonatkozó javaslatok elfogadásás. Ezt se nagyon reklámozzák....

nagyfeszültség 2014.02.09. 12:34:01

@Acmee:

Állítólag már készül egy új széndioxidkibocsájtási mérőszám, amely a gyártás, a szállítás és az élettartam alatti kibocsájtás egyvelegét fogja megmutatni. Valami olyasmit, amiről te is írsz. Valóban egy ilyen, minden az autógyártása és használata során keletkező környezetterhelést figyelembe vevú adat korrektebb és őszintébb lenne a jelenleginél.
Szerintem egyébként a mai modern világban a legnagyobb környezetvédelem az, ha kevés minőségi tárgyat veszünk és azt sokáig használjuk.
Szerintem ez a Honda, amiről a poszt szól, egy minőségi tárgy, amit lehet sokáig használni. Az már más kérdés, hogy a reklámok egyfojtában a rövid használatra, a lecserélésre csábítanak. Ellen kell állni nekik.

CoIie 2014.02.09. 12:53:32

@baltazar72: a nagyságrend a tizes számrendszerben van úgy, de a kettesben már 1:2, tehát akár igaz is lehet:)

Én mindenféle autóval tudom tartani a gyári fogyi számokat, szerintem a normálisan vezetni nem tudóknál jönnek ki durva eltérések. Ráadásul ez nem tötymörgést jelent, hanem éppenhogy dinamikus autózást, de ehhez is 'érteni' kell! :))

Ennél a kocsinál a hátsó lámpahíd nem igazán tetszik, még az 5 ajtós is szebb, pedig az is 'érdekesen' lett kialakítva.

nagyfeszültség 2014.02.09. 13:00:00

@CoIie: én is azt tapasztaltam, hogy lehet tartani a gyári adatokat egy kis odafigyeléssel. Csak sajnos a többség piros lámpától pirosig nyomja mint a töketlen, aztán meg csodálkozik a fogyasztáson.

Shopping 2014.02.09. 14:01:55

@Brandon Frazer: És???
Én pedig szeletíven gyűjtöm a szemetet.
De ez hogy jön ez a Honda Civic műszaki adataihoz?????
Vagy íráskényszered van?

Normális 2014.02.09. 15:09:30

Kedves Posztoló,
Nem kéne ennyi butaságot összehordani, illetve adatlapoknak bedőlni.
Azt írod: "kombinált átlagfogyasztása, 3,8 liter, károsanyag-kibocsátása pedig 99 g/km. Mindez ráadásul 120 lóerős teljesítmény mellett." Ha valami -legcsekélyebb- műszaki műveltséged lenne, vagy nem felejted volna el teljesen a 7-ikes fizikát, akkor ezt le nem írod.
Mindenki tudja, hogy a "kombinált átlagfogyasztás" egy a valóságot alig tükrözö, mesterségesen kitalált üzemeltetési ciklus terméke: arra szolgál mindössze, hogy eredményével becsaphassanak hatóságot, vásárlót. Nem csípi a szemed az ÉPPEN 100g/lm alá beeső széndioxid-kibocsátási adat?
Amikor ez kijön, alig produkál szerencsétlen motor 30-40 LE-t átlagban.
Amikor meg 120 LE-t veszel ki a motorból (mondjuk, ennél a kocsinál, erős emelkedőn, padlógázon a dízelt 4500ford/percen, a benzinest meg 6500-on pörgetve negyedikben, akkor aligha fog megállni a fogysztás 15, illetve 20 l/100 km alatt. Hatodikban ez az autó (az összes "civil" géphez hasonlatosan) el sem képes névleges teljesítményét, a 120 LE-t érni.

CoIie 2014.02.09. 15:39:43

@Normális: a teljesítmény 'erősen' fordulatszám függő. Ergo a motor akár 1-esben is képes elérni a 120LE-t, csak nyomni kell neki!

Az tök mindegy, hogy utazó sebességen éppen mennyi a LE, legalábbis számszerűen, sokkal inkább érdekes, hogy kicsi legyen a fogyasztás, az meg "erősen" LE függő, azaz legyen is kicsi a LE a használat nagy %-ában!
Így jön ki a háromegészvalamennyi fogyasztás. Nyilván nem üveghangon, 120 LE-n terhelve.

Normális 2014.02.09. 16:01:50

@CoIie: persze.
De a fékpadi (névleges) teljesítmény csak olyan meredek emelkedőn áll elő 1-esben, hogy az emelkedőtől ne legyen képes tovább gyorsulni a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám fölé. Ha az elektronika korlátozza a fordulatszámot, akkor nem értük el max. teljesítményt.
Egyesben egyébként szépen kijönne az 50 l/100 km-is, vagy még több:):)
A korrekt mondat úgy hangzana a posztban: "ki tudták trükközni/gyötörni kombinált ciklusban a 3,8l/100-at, meg a 99g/km-t, EGYÉBKÉNT meg lehet az autón max. 120LE-t is fékezni"...
Személyes élményem: pár éve utódot kerestem az akkor már 11 éves, és 300.000 km-t közelítő Civicemnek.
Mentem egy szép nagy kört Óbudától, fel Csobánkáig egy 1,8-as "UFO" -Civiccel, aminek már környezettudatos "elektronikus" gázpedálja volt, és NEM HITTEM EL, hogy névlegesen 145 LE-s, mert olyan lomha tetű volt. Gondolom, hogy e jelenség a következő generációnál, a posztolt gépnél még tovább "fejlődött"...

CoIie 2014.02.09. 16:11:43

Minden relativ. Vagy tépünk és sokat fogyasztunk vagy nyugodtan megyünk és nem fogyasztunk, de nem is haladunk annyira.
Az, hogy manapág az elektronika beavatkozik (de egy jobban odafigyelő soför is tudna) az nem más mint az emissziós normáknak való megfelelés. Ezek jogszabályok nincs mit tenni, a kesergésen kívül.
Az "UFO" Civic még jobban pörgetve működik jól, mint a korábbi japánok, mert szándékos a lomhaság alul. Hogyan is lehetne máshogy elérni pl. a városi alacsony fogyasztást is 140 LE max. teljesítmény mellett?!
Mindent az EU vezérel, ez nem műszaki, szakmai korlát vagy hülyeség, ezek diktátumok!

Normális 2014.02.09. 16:22:32

@CoIie: hát, én az "UFO"-val csináltam mindent, de az sehogyse akart menni. Az utód -ha csak nem mázsákkal könnyebb- aligha lehet élettelibb (az egyéb apróságokról pl. "ócsított", gagyi futómű, stb.nem is beszélve)

Példa a hülyeség diktátumára:
Brüsszel szerint a higany a lázmérőben környezetszennyező, be is tiltatták.
Ugyanaz a higany az "energiatakarékos égőben" már nem környezetszennyező. Erőltetik is a használatát, rendesen...

CoIie 2014.02.09. 16:42:19

@Normális: Az UFO Civic néhány paramétere, szerintem tudja is ezeket, nem gyári bullsheet:
Hengerűrtartalom: 1799 cm3
Teljesítmény: 103 kW (140 LE)/6300
Nyomaték: 174 Nm/4300
Széndioxid kibocsátás: 155 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Végsebesség: 205 km/h
Tesztfogyasztás: 8,6 l/100 km

A gyár nem is igért mást, így a motor alul valószínűleg nyomatékszegényebb az ismert okok miatt, de ezzel együtt kell élni, tehát nem 1000rpm-től, hanem pl 3000-től kell gyorsításra késztetni és akkor megy is - ezt tanusíthatom.

Nem tudom a régebbi hasonló kocsik melyik paraméterükben 'pipálták' le pl. ezt a járgányt?!

Vagy csak érzésre voltak mások, de 'műszeres' mérés nem történt.
Sőt anno egy trabantban/ladában is félelmetes volt a 'száguldás', pedig csak 100-120 km/h volt a sebesség, úgy 18sec-es 100-ra gyorsulás mellett! :)

nagyfeszültség 2014.02.09. 18:16:17

@CoIie:

Én is azt gondolom, hogy a Civic Tourer egy innovatív, ökutudatos jármű - ha ebben a használója is támogatja.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.09. 20:26:18

@gatto nero: a reszecskeszuro sem 100%os, "A diesel particulate filter (or DPF) is a device designed to remove diesel particulate matter or soot from the exhaust gas of a diesel engine. Wall-flow diesel particulate filters usually remove 85% or more of the soot, and under certain conditions can attain soot removal efficiencies approaching 100%."

raadasul ezek amikor tonkremennek akkor nem cserelik ki ezeket

nem mellesleg ezek a mai dizelcsodak olyan kis meretu reszecskeket bocsatanak ki amit az emberi szervezet legzorendszere nem kepes kiszurni igy bejut a veraramba

a benyasrol meg:
www.origo.hu/auto/20131209-honda-civic-tourer-kombi-menetproba.html
"Ráadásul ezzel 4,7 literes fogyasztást mértünk, míg a benzinessel nem tudtunk 8 liter alá menni kíméletes stílusban sem."

gatto nero 2014.02.09. 20:35:01

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Valahol, talán a Löerőben olyan hírdetést is olvastam, hogy részecskeszűrőt kivesznek...
Ez rossz hír, mert ezek szerint a dízel lényegesen takarékosabb, de rákot okoz, a benzines viszont még mindig nagyon pazarló.
A hibrid meg bonyolult és nehéz -:)

Normális 2014.02.09. 20:46:22

@CoIie: hoppá, már van is némi magyarázat (amúgy mem vagyok egy adatlaphuszár): az én ötajtósom még bő 2 mázsával, csaknem negyed tonnával könnyebb volt, mint az "UFO".
És, a 90-es években a Honda tartotta még magát ahhoz, hogy elöl-hátul kettős kereszlengőkaros futóművet használt, és nem a gagyi MekkFerzont. ("gólyaláb"-nak is csúfolják), illetve hátul valami csatolt lengőkarost (aminél még a Focus-é is különb).

Normális 2014.02.09. 20:53:32

@gatto nero: költői kérdésem: miért kell a dízelkormot 'részecskének' titulálni? Azért, mert az idegen "particulate", illetve "partikel" magyar tükörfordítása lenne?
A magyarban a 'részecske' leginkább szubatomi dolgot jelent: neutron, proton, elektron, stb...
Vagy a 'korom' szó zavarja a dízelkereskedők marketingjét, és eufemizálnak??

CoIie 2014.02.09. 21:15:40

@Normális: ma már a gyártás is 'zöld', nem csak a kibocsátásra mennek rá közvetlenül. Azaz olcsón gyártani a legegyszerűbb alkatrészekből. No eddig a demagógia. Azonban az igazság ott lehet, hogy megváltozott a világ, közben volt/van egy válság, kellenek az olcsóbb kocsik, fel kell áldozni a kényelemért vagy a "jóságért' valamit, a jobb technikai megoldásokat. A 4 ajtós azonos évjárat hátúl kényelmesebb maradt.
Engem nem is ezek a durvább futómű megoldások zavarnak, hanem az, hogy szó szerint hangja lett az egyszerűsítűseknek. Sajnos az autóiparban kettőt előre egyet hátra van, mert a jó dolgok időnként leromlanak, hogy majd jóval később ismét mint 'újdonság' megjelenhessenek.

Visszatérve a fogyasztásra, az senkinek nem jut eszébe, hogy ne 120, hanem 60 vagy 80 LE-el adjon el egy ilyen kocsit. Pedig az alig füstölne. De itt 'ádáz' küzdelem van a LE és a kibocsátás terén. Persze ez is véges dolog.

Normális 2014.02.09. 21:41:42

@CoIie: Egy dízel ne próbálja magát benzinesnek festeni. Se teljesítményben, sem menetkomfortban.
Kíváncsi lennék amúgy, hogy a magyarországi autókínálatban hány MFt felett jelenik meg a dízeleknél a koromszűrő, és hány felett a DENOX -katalizátor...
...ha már kibulizták, hogy Budapesten szmogriadókor ne DÍZELSTOP legyen. (Ha valaki emlékszik még erre a botrányos döntésre, úgy 6-8 éve...)

gatto nero 2014.02.10. 06:30:35

@Normális:

Én nem emlékszem, de abszulút érdekelne: ki szavazott erről és mikor?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.10. 09:36:37

@gatto nero: engem budapestikent fokent a szmog alatti dizelek zavarnak
az nem zavar pl., hogy egy 20 eves rendes szivodizellel, aminek a valos fogyasztasa 5.5 lityi, azzal jarnak a melosok munkaba

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.10. 09:37:59

elnezest akartam volna mondani hogy videken... ott ahol orankent megy el 2 autot ott tenyleg nem gond a regi dizel

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.10. 09:46:27

@Normális: nagyon agyatlanok ja...

pl. a taxis rendeletnel Budapesten, 280 Ft / km a dij
az uzemanyag ara benyas autoval 30 Ft / km, szemet ujdizellel 20 FT / km, de az ujdizelnel hosszu tavon meg kell szervizeltetni, ami 5 Ft / km

tehat a retek Tarlos elintezte nekem budapestinek, hogy tudorakot kapjak de a taxit ha hivom akkor nem 285 Ft lesz hanem 280 km -kent WOW

ugyanakkor Tarlos betiltotta a masfel tonna alatti taxikat mert hogy nez az ki...

Normális 2014.02.10. 12:26:28

@gatto nero: Azokban a hónapokban volt (nemtudom, pontosan, hány éve, még Demszkij alatt), amikor a "dízelstop" tervezetről hírt adott a sajtó, és ehelyett pár hét múlva a Városháza a "párosrendszám-páratlanrendszám -stop" című agybajt fogadta el mégis a szmogriadó súlyosabb fokozata esetére.
Biztosan utána lehet nézni...

Normális 2014.02.10. 12:30:55

Egyébként első körben nem kell tüdőrákot kapni a modern dízeltől: nagyon szépen fojtogatja az asztmásokat a kiáramló nitrogénoxidoknak a légnedvességgel alkotott salétromossav-köde. Nem tűnt még föl senkinek, hogy Moder Dízelkém mögött olyan hűvös-szúrós szag terjeng, mint amikor a kémiaszertárban felrúgják a salétromsavas üveget?

villanyírógép 2014.02.10. 14:09:00

Nem érdemes egy autót így kiragadni, mert reklámnak tűnik. Szinte minden gyártónak van ilyen kombi modellje. Az akár jobban is teljesítő konkurensek a teljesség igénye nélkül:
Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 110 LE 3,7 l/100 km 97 g/km
Toyota Auris Touring Sports Hybrid 136 LE 3,6 l/100 km 85 g/km
VW Golf Variant 1.6 TDI Bluemotion 110 LE 3,3 l/100 km 87 g/km
Ford Focus Kombi 1.6 TDCI Econetic 105 LE 3,4 l/100 km 88 g/km
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI 120 LE 3,3 l/100 km 88 g/km
Renault Megane Tourer 1.5 dCi ECO2 110 LE 3,4 l/100 km 88 g/km
Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline 110 LE 3,2 l/100 km 85 g/km
Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive 110 LE 3,2 l/100 km 85 g/km

Normális 2014.02.10. 14:16:23

@villanyírógép: "A papír* türelmes" -jeligére, ugyebár...
De a Civic Tourernek egyik se érhet a nyomába, mert legalább másfél literrel nagyobb a csomagtere bármelyiknél.
(pótkerék nincs, csak defektjavító készlet, úgyhogy, ha a Magyar Kátyú kihasította a gumidat, megvárhatod az út szélén a trélert)

*mármint a propektuslap, félre ne értsétek :)

gatto nero 2014.02.10. 16:34:55

@Normális: köszi, utánna is fogok. De ezek szerint demszky főpolgármestersége alatti időszakra tehető.

CoIie 2014.02.10. 21:34:56

@villanyírógép: ez reklám, talált!
A reklámban pedig kiragadnak egy terméket, megemlítenek jó tulajdonságokat.De lehet mást is venni, szeretni. Kell írni arról is egy ilyen cikket, és majd veszik, mint a cukrot... ;)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.10. 21:54:56

@gatto nero: nem kell demszkajra fogni...

fenteslent.blog.hu/2010/12/22/tarlosnak
"A valóság az, hogy jövőre olyan EU-s büntetésre számíthatunk, ami fájni fog. Meg van szabva, hogy egy évben 35 napon lépheti át a levegő porszennyezettsége az egészségügyi küszöböt. Ezt idén az év 57. napjára sikerült elérnünk, és mivel visszaesők vagyunk az EU nem fog tovább tűrni."

nehogy mar ez a demszkaj bune legyen hogy Tarlos most sargamatricaztatja le a dizel taxikat!!!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.10. 22:11:32

itt van masik olvasnivalo:
www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-2332107/Petrol-vs-diesel-cars-Drivers-warned-diesel-filter-trap.html

protechnic.hu/oldalak/42/
"Mi a Swiftec tesztelt megoldásait használjuk. Ez bizonyítottan működik és jó is lesz.
Sokan nevezik ezt a folyamatot koromszűrő kódolásnak vagy koromszűrő kikódolásnak, kiiktatásnak.."

diesel-reszecskeszuro.blog.hu/2013/07/01/dizel_reszecskeszuro_es_ami_mogotte_van
"Cégünk vállalja a dízel részecskeszűrők kiiktatását, kikapcsolása, eltávolítását személygépkocsikból a megfelelő technológiával."

www.dinamit-dob.hu/content/reszecskeszuro-kikodolas-eltavolitas
"Egy gazdaságos megoldás, a részecskeszűrő mechanikus eltávolítása és a motorvezérlő szoftver minden részecskeszűrőt kezelő rutinjának eltávolítása, kikódolása.
Így csökken a fogyasztás, nő a teljesítmény, nincs több hibalámpa, nincs teljesítménykorlátozás.
Az eltömődött részecskeszűrőt így nem kell kicserélni. Egy új részecskeszűrő típustól függően százezertől 1 millió Ft – ig terjedhet.

A részecskeszűrő mechanikus eltávolítása szervizünkben megoldható! Eltávolítás autótípus függő. Vannak egyszerűbben hozzáférhető és szerelhető részecskeszűrők és vannak komplikáltabbak. kb.: 10.000-50.000-ft-ig (+ÁFA)"

de nyugodtan keressen ra a blog gazda hogy "dpf eltavolitas"...

Normális 2014.02.11. 00:10:43

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: na, Zöldikéim, itt a feladat: adott szervizekben próbavásárlás->feljelentés;
A hatóságoknak: klienseket rendkívüli műszaki vizsgára berendel->rendszámot+forgalmit bevon, "szakműhelyt" azonnal bezárat, tulajdonost megfelelő környezetkárosító bűncselekményért (többrendbelileg, folytatólagosan elkövetve) eljárás alá von.
No, meg meritek-e lépni??

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.11. 09:37:06

@Normális: nem vagyok zoldike...
csak egy budapesti lakos aki keveset hasznalja a sajat autojat

meglepem en amugy a reszemet, veszek legtisztitot

amiket itt irsz azt az allamnak kellene meglepnie, pl Tarlos kezdemenyezhetne, vagy a grinpiiisssz a helyett hogy ott majmoskodik a paksII -vel

Normális 2014.02.11. 10:45:30

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Hja,
a Geenpeace-t én még nem láttam járulékos politikai cirkusz nélkül fellépni sehol! Még, hogy leereszkedjenek holmi kipufogóbuheráló műhelyek szintjére, piha...
Az összes autós "szakújságíró" meg jópáréve egy-egy autótípusnál MINDIG a dízel változatot ajnározza már: rikácsolnának is, ha Buherátorékat valakik zaklatni kezdenék...

SZ. J. Imant · http://szjimant.blog.com 2014.03.07. 09:05:17

@baltazar72:

Nálunk fejletteb országokban a 80éves néni is vígan tekeri a bringát... Milyen izületi gondokról beszélsz?

Untermensch4 2014.06.15. 19:55:21

én is amondó vagyok hogy a "környezetvédelem" legjobb módja autónál az alacsony teljesítmény. a városban elérhető átlagsebességet figyelembe véve (gyorshajtások nélkül) még mindig elég lenne egy ford t.modell teljesítménye, az azóta elért fejlődést érvényesítve a motorjában meg a doboz gyártásakor (ez kb 2l/100km lehetne 4személyes autóban). a legzöldebb autó meg az amiben időnként jobbra (nem erősebbre - kisebb fogyasztás/károsanyag) cserélik a motort, meg a fejlődés és amortizáció kapcsán a többi kopóalkatrészt. ez persze nem üzlet a mai gazdasági rendszerben, de azért mindenki gondoljon bele hogy akármennyire is "öko"-s autót cserélget pár évente, ezzel az adott időszakonként legyártott "vas" gyártási folyamata során bizony a környezet meg lesz terhelve. a kohók még nem napelemmel mennek...
a "biztonságra" költött pénz-anyag-marketing nagy része meg azért is f@sság mert idiótabiztos autót megfizethető áron készíteni lehetetlen, a leglényegesebb biztonsági elem még mindig a sofőr fejében futó "szoftver". a nem emberi tényezős balesetek statisztikailag jelentéktelen hányadot adnak (lehet magyarázni hogy "sietni kell" de azért ritka hogy néhány percért valóban megéri kockáztatni akárhány ember életét, ezen a tömeges elterjedtség sem javít)
@SZ. J. Imant: van akinek az ízületei nem bírják, nem csak saját hibából. sztem arra utalt hogy a kerékpározás kiterjesztésének a lakosság 100%-ára bizony vannak objektív akadályai


süti beállítások módosítása