A legkevésbé sem vagyok boldog attól, hogy igazam lett akkor, amikor - még a választások előtt - szóvá tettem, hogy gyanúsan szarni készülnek a budapesti 1-es villamos meghosszabbítására az esztergomi vasútig.
Akkor ezt annak apropóján tettem, hogy találtam egy, azaz egy szál országgyűlési képviselőjelöltet, aki felvette a programjába ezt a környezetvédelmi, közlekedésszervezési, várospolitikai és szociális szempont szerint egyaránt fontos ügyet. Az egy szál - óbudai - képviselőjelölt Kiss László volt, aki azt ígérte: parlamentbe kerülése esetén mindent el fog követni annak érdekében, hogy meghosszabbítsák - vagy ha úgy tetszik - befejezzék az 1-es villamos vonalát és Óbudán végre ne ideiglenes, hanem egy logikus és végleges végállomása legyen a villamosnak - olyan, ahol találkozik a vasúttal, és persze az agglomerációból azon érkező utasok százezreivel.
Azóta Kiss László bekerült a Parlamentbe és - becsületére legyen mondva - ahol tud, szót emel a villamosért. Csak hát Kiss László az MSZP maroknyi képviselőcsoportjának egyik - talán egyetlen szimpatikus - tagja, így túl sok beleszólása nincsen a fejlesztésekbe.
Sokáig egyébként abban bíztam, hogy a Fidesz-többség és Tarlósék csak a dicsőséget akarják elvenni Kisstől és kivárnak, amíg elül az 1-es villamos hosszabbítási közbeszéd. Utána viszont majd ők, saját ötletükként jelentik be a hosszabbítást. Különösen azért bíztam benne, hogy bizonyosan lesz hosszabbítás, mert számos kedves, érzékelhetően Fidesz-Fidelitas-közeli olvasóm torkollt le annakidején azzal: nem is értik, Kiss László meg a Noemisszio blog mi a fenének foglalkozik ezzel az egész üggyel. Hiszen az 1-es villamos meghosszabbítása szerepel Budapest elfogadott fejlesztési tervében, így az lesz - és punktum.
Nos, mostanra kiderült: bizonyosan nem lesz.
Nem is magyarázkodnak, csak nem létezőnek tekintik.
Nem is próbálkoztak vele az uniónál. De arra sem tettek kísérletet, hogy saját, magyar, budapesti és óbudai forrásokból összerakják a költségvetését ennek a néhány kilométernyi sinnek, felsővezetéknek, biztosítóberendezésnek. Amely ugyan nem hosszú szakasz, de rendkívül fontos, hasznos mindazoknak, akik ebben a régióban nem testőrökkel, kék villogóval, lézerblokkolóval, páncélozott Q7-essel, hanem cekkerrel, villamossal utaznak.
A választások előtt a pofánkba hazudtak és megpróbálták azt az egyetlen képviselőjelöltet is lejáratni, aki - most már bizonyosan tudni, hogy jó megérzéssel - nem hitt a szépen hangzó fővárosi fejlesztési terveknek és rákérdezett:mi van, mi lesz az 1-es villamossal.
Mi a teendő ilyenkor?
Nos, a helyzet az, hogy Óbudának két képviselője van a Parlamentben. Egyikük, az említett Kiss László, a másik pedig Varga Mihály. Gondolom - választási ígéretéhez híven - utóbbi is szívén viseli az óbudai tömegközlekedés fejlesztését és hajlandó is tenni érte.
Itt a lehetőség egy szép és precedensértékű összefogásra: Kiss és Varga követeljék együtt azt ,amit Budapestnek megígértek és ami mindenkinek jó: 1-es villamost az esztergomi vasútig.