Egy haldokló márka zseniális modellje

2015.03.03. 08:13 - vancat

citroen_1.jpgMegszületett az idei Év autója díj zsűrijének idei döntése.

A Volkswagen Passat lett az Év autója, míg a második helyezett a Citroen C-Cactus nevű modellje.

Meggyőződésem szerint mélységesen igazságtalan, méltánytalan és stílustalan döntés született. Olyan döntés, amely vélhetően megfosztott egy legendás európai márkát a méltó búcsútól.

A kínai kézbe került és lényegében teljességgel identitását vesztett, a fellendülő gazdasági környezetben is csökkenő eladásokat produkáló Citroen számára ugyanis igazán stílszerű és méltó végjáték lehetett volna, ha a jelenleg egyetlen igazán vonzó - és tényleg nagyszerű - modelljük megkaphatta volna az Év autója díjat.

A C Cactus igazi kakukktojás az egykor francia márka jelenlegi kínálatában. Olyan, mintha a múltból érkezett volna: a Citroen felismerhetetlenül sematikus, jellegtelen kínálatában egy igazi, hamisítatlan Citroen.

Olyan, amilyen régen szinte minden Citroen volt: praktikus, de egyedi, takarékos, de különleges vezetési és utazási élményt nyújtó sármos, inyenc jármű. Amely egyúttal árértékarányos, de egyéniségével kimagaslik kategóriájának mezőnyéből.

Ha az elmúlt évek sajnálatos tendenciája tovább folytatódik, hamarosan még az is megkérdőjeleződik: van-e még értelme a jövőben a Citroen márkanevet használni, vagy esetleg az egyszerűség kedvéért, globálisan is áttérnek majd a Don Feng megszólításra.

A legnagyobb baj az, hogy a sok pocsék, rossz, közepes, vagy éppen csak unalmas Citroen modell után ez a valóban zseniális C Cactus sem elég kelendő. Sajnos, lehet, hogy mára sikerült kiölni, vagy csak feledtetni az egykor mágikus Citroen név vonzását a vásárlókból. Akik talán már nem is igazán kérnek a cég termékeiből.

Csodás feltámadások persze léteznek: ne felejtsük, hogy nem is olyan régen a Ford és a Fiat is volt csődközelben.

A félelmem csak az, hogy a Citroen jól láthatóan marketingben, termékfejlesztésben, üzeneteiben, árpolitikájában is szisztematikusan és ellentmondást nem tűrően rohan a vesztébe.

Stílus, környezettudatosság, egyediség, praktikum, vonzó árak?

A C Cactuson kívül régóta egyetlen modellje sincsen az egykori francia, ma kínai gyártónak, amelyre a felsorolt tulajdonságok közül legalább kettő-három illene.

Ráadásul ezért önmagában még csak a kínai tulajdon sem okolható. Mert például a Volvo is kínai - és reneszánszát éli.

Annyi mindenesetre bizonyos: a C15 Traxion, a DS, a Pallas, a Kacsa, a Mehari és a zseniális furgonettek történelmi sorába mindenképpen beleillik a mostani Év autója díjról méltatlanul lemaradt C Cactus.

Csak remélhetjük, hogy nem e nagyszerű sor végén - az utolsó modell lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr607236229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

UdjanMineck 2015.03.03. 16:16:38

"A C Cactuson kívül régóta egyetlen modellje sincsen az egykori francia, ma kínai gyártónak, amelyre a felsorolt tulajdonságok közül legalább kettő-három illene."

Most komolyan, miért okoskodik az, aki nem ért az autókhoz vagy legalábbis olyan tájékozatlan, mint egy telepi villanyszerelő? Miért nem foglalkozol a focival mondjuk?!

Citroen C6. Mond valamit?
Stílusos.
Egyedi.
Vonzó árú.
Minden hagyományos erénnyel bír, amit egykor a csúcsidőkben. A C Cactus csak egy jópofa blöff, de nem egy komolyan vehető Citroen. Annak ott a C6, vagy korábbról az XM, CX...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.03.03. 16:37:22

Csak én gondolom úgy hogy az Év Autója díj az év legjobb autójának megy és nem annak aki már régen kapott és egyébként meg úgyis haldoklik?

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2015.03.03. 18:19:33

A 14%-os kínai tulajdont miért hívjuk úgy, hogy kínai kézbe került?

A blogger inkább foglalkozzon olyamivel, amihez ért.

xvb 2015.03.03. 18:24:36

"Most komolyan, miért okoskodik az, aki nem ért az autókhoz vagy legalábbis olyan tájékozatlan, mint egy telepi villanyszerelő? Miért nem foglalkozol a focival mondjuk?!"

Nekem ez az alábbiak miatt tűnt fel: az autó neve C4 Cactus, nem pedig C-Cactus vagy C Cactus. A végén pedig szó van egy "C15 Traxion" nevű modellről... a C15 a Visa alapjára épülő kisfurgon volt, a másik alatt pedig gondolom a zseniális Traction Avant-ot érti a felületes posztoló.

De nem kell ilyen messzire menni, a már említett C6 is különleges volt, de a hidrós felfüggesztésével a C5 is abszolút egyedi a kategóriájában. A DS3-at vagy a DS5-öt se nevezném unalmasnak, ezek ráadásul környezettudatosak is, ha már emiatt foglalkozik a Citroennel ez a blog. Temetni azért nem kéne a márkát...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2015.03.03. 18:30:59

@xvb: A Traction Avant egyik változata 15CV jelű volt, szerintem arra gondolt tehetséges bloggerünk.

nagyfeszültség 2015.03.03. 18:32:49

Szinte mindennel egyetértek, de azért azt megjegyezném: az első és a mostani - harmadik - Picasso is viszonylag egyedi autó. De ezzel együtt is, a Citroen - sajnos - halott.

HgGina 2015.03.03. 19:21:29

@Sidaries: nem csak te.
Ha ez az egyébként jópofa kocsi kapta volna, azt neveznénk bundának. A kaktusz bundában meg elég hülyén néz ki.

nagyfeszültség 2015.03.03. 21:01:58

@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos:

Szerintem a blogger nyugodtan foglalkozzon azzal, amivel csak akar. Ezt ugyanis úgy hívják, hogy szabad véleménnyílvánítás. A te logikád szerint senki nem foglalkozhatna focival, politikával és az autókról sem mondhatna véleményt.

MACSKANŐ 2015.03.03. 21:05:37

@xvb:

Ha jól tudom a DS önálló márka, nem Citroen. A DS-re hivatkozni olyan, mintha a Toyoták esetében a Lexus-ról, a Nissan-nál az Infiniti-ről beszélnénk.

nagyfeszültség 2015.03.03. 21:07:39

@Sidaries:
Ezesetben viszont a Passat bizonyosan nem kaphatott volna Év autója díjat. Szóval ne kapjon egy haldokló márka, de ne kapjon az a márka sem, aki megveszi fél Európát, újságíróstól, politikusostól.

villanyírógép 2015.03.03. 22:02:14

@MACSKANŐ: Egész mostanáig rajtuk volt a Citroen jelvény és felirat.


süti beállítások módosítása