A Volkswagen-botrány Magyarországon

2015.09.27. 23:41 - vancat

Tanulságos végignézni az Egyesült Államokban kirobbant, de globálissá szélesedett és Európát is megrengető Volkswagen-dízelbotrány reakcióit a különböző államok hatóságai, politikusai, civil szervezetei részéről.

Annyit előre bocsáthatunk: Magyarország - szinte minden más problémához hasonlóan - ezügyben is külön utat jár, de ez esetben a konzervatív szigor helyett "gyanús liberalizmus" érvényesül.

De várjunk egy kicsit még ezzel.

Tekintsük inkább át, mi történt máshol Európában.

Németország: ami szembetűnő, hogy még a Volkswagen érdekeltségeihez ezer szállal kötődő német politikai elit, média és illetékes hatóságok is példás szigorral kezelik az ügyet. Szúrópróbaszerű ellenőrzések, új emissziómérések, oknyomozó cikkek és legutóbb annak meglebegtetése: amennyiben záros határidőn belül nem lesz terv a környezetvédelmi normák valódi betartására, típusengedélyek bevonása következik.

Franciaország: az amúgy is dízelellenes francia elit nem csak a Volkswagen, de az összes főkolompos dízelgyártó (BMW, Peugeot, Citroen stb) esetében szigort, új méréseket, tiltásokat helyezett kilátásba, ráadásul 2020-ra amúgy is ki akarják tiltani az össze gázolajos autót Párizsból és több francia nagyvárosból.

Hasonló bejelentésekről, intézkedésekről hallani számos más európai államból, miközben még a mostanában szinte mindig töketlenkedő Európai Unió illetékes szervei (pl. környezetvédelmi biztosa) is példás jövőbeli szigort és a kibocsátásmérések alapos reformját ígérik/követelik.

És akkor nézzük hazánkat, a Volkswagen-csoport Németországon kívüli talán legnagyobb európai fellegvárát.

- Illetékes hatóság, állami szervezet, a klímavédelemért aggódó köztársasági elnök száját egyetlen szó nem hagyta el azügyben, hogy mi is a teendő akkor, ha egy gyártó a megengedettnek 30-40 (de egyes szakértők szerint rossz esetben 300-400 szoros) károsanyag-kibocsátást produkál, átverve a hatóságokat, a fogyasztókat egyaránt és valójában az egész társadalmat.

- A Magyar Autóklub illetékesének sikerült talán Európa legszégyenteljesebb nyilatkozatát adni a köztévében, amikor úgy foglalta össze a kialakult helyzetet, hogy remélhetőleg nem lesz szükség az érintett dízelmotorok teljesítményének csökkentésére, mert ha mégis, akkor kár érné a vásárlókat. Rákkeltő részecskék? Súlyos felárral környezetbarátnak hazudott brutális szennyezésű motorok? Oda se neki. Csak a teljesítmény - ahhoz ne kelljen hozzányúlni.

- A Volkswagen első számú hazai környezetvédő partnere, a több alkalommal adomány-pénzzel kitömött Levegő Munkacsoport, amely perek százait indította légszennyező cégek vagy légszennyezést generáló beruházások ügyében, most hallgat - mint szar a fűben. Cinkosan, némán szemléli az utóbbi évek legnagyobb légszennyezési botrányát.

- Sem jobb, sem bal, sem liberális, sem semmilyen oldali közéleti vagy autós szakmai médiumban nem látok oknyomozó riportokat arról:

1. Milyen közbeszerzési, beruházástámogatási és médiaösszefonódások vannak a magyar Volkswagen-importőr Porsche Hungária vezetői és a magyar kormány/kormányok között.

2. Milyen, a Volkswagenhez hasonló visszaélések, jelentős károsanyagkibocsátás-túllépések történtek a Peugeotnál, a Citroennél, a BMW-nél, a Volvónál, a Mercedesnél.

3. Hogyan egyeztethető össze a klímavédelmi célokkal az a tény, hogy ma Magyarországon komoly volumenű, közpénzből finanszírozott autóbeszerzést csak és kizárólag a mostani dízelbotrány főbűnösei, a Volkswagen, a Skoda és az Audi nyernek.

4.A kormányhoz hasonlóan miért hallgat (mint a sír) a magyar ellenzék is erről a mocskos ügyről, és egyáltalán: az elmúlt két évtizedben hány magyar politikus vásárolt kereskedelmi szempontból már nem indokolható mértékű kedvezménnyel autót a Porsche Hungáriától.

5. A Porsche Hungária nagyhatalmú vezére, Eppel János tudott-e a Volkswagennél zajló csalásról és ha igen, a magyar emberek egészségének védelme érdekében nem lett volna kötelessége ezekről a bűncselekmények jogi tényállásait is kimerítő csalásokról tájékoztatni az illetékes magyar hatóságokat?

6. Hány autógyártó hányféle, zöld szempontból ígéretes típusát nyírta ki a magyar piacon a dízelek ellenőrizetlen, ésszerűtlen, erőltetett térhódítása (hibridek, takarékos benzinesek, CNG hajtású járművek)

Sajnos, kedves olvasóim, a Volkswagen-botrány magyar kezelése megmutatta: van egy ilyen arca is a híres-hírhedt, karakán magyar különútnak.

Köztéren piszkító hajléktalanokkal, botrányos migránsokkal, hülyeségeket beszélő szomszédos országok vezetőivel tudunk keménynek, határozottnak, ellentmondást nem tűrőnek lenni.

Csak a magyar elit köreibe beépült, tagjaihoz egyénileg, szervezetileg is ezer szállal kötődő multicég esetén nem tudunk/akarunk a sarkunkra állni.

Még akkor sem, ezek a multik ha dízelmotorjaikkal idepiszkítanak, utána pedig még  botrányosan is viselkednek, mentséget keresve meg hülyeségeket beszélnek. Nem mellesleg - a GDP mellett - a halálozási statisztikákhoz is jelentősen, érzékelhetően hozzájárulnak.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr287846376

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2015.09.28. 15:03:27

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel? A VW-nek volt és van ezen kívül több szem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

altimus 2015.09.28. 19:57:47

en speciel kizartnak tartom, hogy senki mas nem manipulalt a teszt ciklusokkal es a meresi adatokkal. az ugyanis kizart, hogy minden mas ceg tud az emisszios normaknak megfelelo motort tervezni es gyartani, csak epp a vilag talan legfejlettebb tervezobazisaval es gyartastechnologiajaval rendelkezo ceg nem.

ebben az ugyben minden egyes dizelmotort gyarto ceg benne van, maskepp az egesz tortenet lehetetlen.

torró 2015.09.28. 20:09:20

@röf:
Veled értek egyet! Ami érdekes. Tényleg ki, milyen apropóból kiindulva állapít meg normát? Nekem volt egy 1.6-s dízel Ford kombim. 88-s kiadás volt, és 300 ezer volt benne 8 évvel ezelőtt. Akkor el kellett vinnem zöld kártya vizsgára, ahol az akkori szabályos mérést hajtottak végre rajta, az akkor érvényes kibocsájtási értékre. Aki a mérést csinálta, hosszan nézegette a gép által kiadott szalagot az eredménnyel. Kérdeztem tőle, hogy mi a gond, rossz az érték? Azt mondta, nem, hanem még ennyi kilométerrel hihetetlen, hogy majdnem a gyári értéket produkálta a kocsi. Pedig csak egy egyszerű szívó dízel.
A mostani Suzuki dízelem meg fedélzeti számítógép meg EGR, meg anyám kínja, és mindig valami probléma volt vele. Számomra ebből az jön le, hogy talán jobb ha egyszerű motort csinálok, picivel lehet, hogy több káros anyag kibocsájtása van, de azt biztos nem lépi túl. És minél komplikáltabb egy autó, annál több a probléma.
Még valami.Nem igazán lehet a dízeleket kidobni, mert bizonyos járművek használatához, kell a nyomatékos motor, mert nem biztos, hogy benzinessel meg lehet oldani. Lehetne persze sorolni őket, de itt szerintem mindenki tud mondani párat.

röf 2015.09.28. 20:24:29

@torró:
...és ami mélységesen fölháborít, hogy az autógyárakat eszméletlen pénzek invesztálására kényszerítik minimális további kibocsájtás-csökkentés érdekében, fikázzák, amely motor nem teljesíti a nem egzakt, nem konzekvens előírásokat, ugyanakkor a szénhidrogén alapú erőművek okádják a szén- és kéndioxidot a levegőbe, a hőszigeteletlen házak fogyasztják a hőenergiát, bizonyos országok nem írták alá a kiotói egyezményt, és sorolhatnám még....

torró 2015.09.28. 20:43:18

@röf:
Hát ez az! És még a repülők alumínium adalékáról nem is szóltunk. Szerintem a szokásos USA Német "rúgjunk egymásba ahol lehet" játék a lényeg.

Pé Er 2015.09.28. 20:43:48

vancat:szánalmas bohóc vagy aki elhisz mindent!!!

Etniez 2015.09.28. 20:56:03

@Éhes ló: El vagy tévedve barátom.

A BKV és a Volán nem hazudott arról, hogy a buszaik ontják a mérgeket. Azok régi buszok.

A VW viszont HAZUDOTT. Érzed a különbséget vagy tanulgatnod kell még egy kicsit?

nagyfeszültség 2015.09.28. 21:32:53

@altimus: dehogynem: BMW, Citroen, Peugeot, Volvo biztosan.

nagyfeszültség 2015.09.28. 21:32:53

@altimus: dehogynem: BMW, Citroen, Peugeot, Volvo biztosan.

kewcheg 2015.09.28. 21:34:22

Hadd kérdezzem már meg,hogy dpf-es dízelautóval jár valami kedvezmény a köztehernél? Vagy csak szmogriadónál van előnye...

Nancsibacsi 2015.09.28. 21:35:30

@Arcade Macho: "na ez a ket nagyon okos eloadja a tuttit de nem kepes arra hogy az elmult het hireibol leszurje a tanulsagot, hogy a mostani VW botrany az a NOXrol szol es nem a CO2"

Ja, mert csak a NOx kibocsátást kell betartani, a CO2-t nem, ugye. Ha az egyik értékét - amelyik könnyebb ellenőrizhető, mert megnézed mennyit tankoltál a kútnál - manipulálták, a másikat valószínűleg nem fogják, nyilván.
Amúgy az NOx kibocsátást is be tudták volna tartani, csak személyautós soha a büdös életben nem fog AdBlue adalékkal b.szakodni. Eccerűbb volt ügyesen programozni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.28. 21:38:53

" (de egyes szakértők szerint rossz esetben 300-400 szoros)"

- Remélem, ez csak retorikai barokkos túlzás.

csak egy néző 2015.09.28. 21:52:33

Azt hiszem nekünk magyarországon ez a nagyobb baj.
"A Budapesti Vegyi Művek (BVM) területe, ahogy az korábbi hivatalos mérésekből és Baranyi Krisztina helyi képviselő idén nyári méréseiből is kiderült, igen szennyezett:
a talajvízben rákkeltő benzol a határérték 54000-szeresésben, klórbenzol a határérték 48500-szorosában volt jelen;
a hírhedt, 1968-ban betiltott, korábban a BVM által gyártott rovarirtó, a DDT, valamint annak bomlástermékei a határérték több mint 500-szorosában voltak a talajban."

Arcade Macho 2015.09.28. 22:10:28

@kewcheg: "Hadd kérdezzem már meg,hogy dpf-es dízelautóval jár valami kedvezmény a köztehernél? Vagy csak szmogriadónál van előnye..."

ez hatalmas nagy vicc volt de komolyan!!!
Taploskanal a szmogriado azt jelenti hogy huha lesz am szmog, akkor megkerunk minden retket, fokent a DPFet kihereloket, hogy ne szennyezzen de ha megis ugy teszi akkor mi csak meg egyszer meg szebben megkerjuk
amugy meg be lesz vezetve, de mintha mar jonne a szello a kovetkezo honap elejen igy megsem vezetjuk be

amugy meg: fenteslent.blog.hu/2010/12/22/tarlosnak

Arcade Macho 2015.09.28. 22:22:17

@torró: a nagyon durva az az hogy lehet hogy osszessegeben az a regi szivodizel a maga katalizatornelkulisegeben kevesbe rakkelto mint a mai atlagos turbodizel, aminel az az AdBlue meg nincsen benne

kevesebbet amugy meg a modern turbodizel se fogyaszt... csak elmeletileg most kesziti elo a kovetkezo nemzedeknek a terepet, hogy ne legyen annyi nyugger, habar azt nem tudom a PM2.5 miatti tudorak az milyen mertekben jarul hozza az allamhaztartashoz

igazi hős 2015.09.28. 23:22:01

@egysmás: Akkor nézzük vissza mit írtál: "Amúgy, ki az a hülye, aki nem tud visszaszámolni a fogyasztásból a széndioxid-kibocsájtásra?" Erre írtam, hogy a nagyobb fogyasztás nem jelent nagyobb NO kibocsátást.
Most ezt írod: "A fenét nem függ össze a nitrogénoxidok kibocsájtása a fogyasztással." Ez sem igaz. Kétségtelen, hogy a VW-nek nem sikerült megoldani, hogy alacsony fogyasztás jó teljesítménnyel és alacsony NO kibocsátással járjon. A másik két németnek sokkal korrektebb eredményei vannak, sumákolás nélkül (azaz csak a megengedett trükkök használatával) is elérték a normát. (A VW addig erőltette a pumpdüse-t. amíg rendesen lemaradt a common rail bevezetésben. Ők így dolgozták le a lemaradást.) Az, hogy míg 15 éve az autók norma szerinti és valós fogyasztása között ~10% különbség volt, most meg 30%, abban ugyanannyira benne vannak a politikusok, akik ezeket a normákat erőltetik, mint az autógyártók.

torró 2015.09.29. 06:20:24

@Arcade Macho:
Csak egy rövid összehasonlítás a saját autóimról.Amíg az 1.6-s Ford max 2500-t fordult és azzal 140km/h-t tudott, most a Suzuki 1.25-s DDIS a 140-t 3500-l tudja, és a 180-t 5000-s fordulattal. Ki vannak hegyezve ezek a mostani motorok ez pedig mindig valaminek a rovására történik. Mert mi a büdös francnak kell egy ilyen kis szutyoknak 180? Szinte erőlködni kell, hogy a flaszteron tudd tartani a felépítése miatt. Ja és a fogyasztás! A Ford tartotta magát az 5.5 max fogyasztáshoz, míg a szuzi az előírt 4.5-t felveri 6.5- 7-e. Akkor? Ki járt jól? A kutas biztosan!

Shadowbull 2015.09.29. 07:51:15

Sohasem olvastam meg eddig egy posztodat sem, de a multkorin felkaptam a fejem, igy ezt is elolvastam.

Iskolapeldaja vagy az agressziv, buta, tokeletesen tudatlan, de ennek ellenere oriasi arccal eszt oszto zotetzoldnek.

Nem sikerult semmit felfogni abbol ami korulotted tortenik. Nem erted a problemat, nem erted az egyebh informaciokat, csak csapkodsz magad korul mint egy retardalt.

Hat ezert utalja minden joerzesu ember a sotetzoldeket, es a sotetzold szervezeteket. Mert pont olyanok mint te.

Shadowbull 2015.09.29. 07:54:08

@nagyfeszültség: hulyeseg.

Erre semmi bizonyitek nincs. Ugyanis az autoknak NEM KOZUTON kell tartani a hatarertekeket.

Ugy latszik ezt eddig egy ostoba sotetzold sem ertette meg. Mondjuk mit varjunk toluk, szabadbolcseszbol kepeztek at magukat muszaki szakertove, pedig mar altalanosban is bukasra alltak matekbol.

Shadowbull 2015.09.29. 07:56:18

@Arcade Macho: "varosban a VW kliensei gyakorlatilag tomeggyilkoskent szerepelne"

Erre csak azt tudom irni hogy hulye.

randomgenerator 2015.09.29. 08:00:52

Látom mindenki védi a védhetetlent és próbálja megmagyarázni, hogy 50x az valójában a kerekítési hibahatár.
Remélem megérem hogy felébredjen az összes lefizetett seggnyaló és az összes szennyező járműt kitiltsák lakott területekről.

nu pagagyí 2015.09.29. 08:07:31

Ez valami zöldfasiszta blog? Gondolom az írója biciklin jár. Csúnya dolog, amit a gyártó elkövetett, de nem hinném, hogy a gyanútlan vásárlókon kéne leverni. Már csak azért sem, mert nem ők az ellenőrző hatóság. Remélem a cikk írója a hűtőjét és a légkondiját is azonnal kihajította, amint kiderült, milyen klímára veszélyes anyagokat használtak benne. Gondolom csak napelemmel állít elő áramot, nem száll fel dízelmozdony által vontatott vonatra és teherautó helyett talicskával szokott költözködni. A bútoraihoz erdőket pusztítanak, le kéne talán cserélni. A műanyag sem túl egészséges, de tejet sem innék a tehenek súlyos üvegházhatása miatt.

Jó! Büntessék meg a csalókat. Vizsgálják felül a motorteszteket és olyan új autót ezentúl ne lehessen eladni, amely nem teljesíti a normákat. A többi meg majd kikopik a forgalomból.

Shadowbull 2015.09.29. 08:11:07

@randomgenerator: "próbálja megmagyarázni, hogy 50x az valójában a kerekítési hibahatár."

Nem, azt allitjuk hogy a kozuti meresi eredmenyek nem relevansak. Olvasd el a torveny szoveget, hogyan kell merni. Azt kell betartani, nem pedig azt amit az ujsagirok kitalalnak maguknak.

Arcade Macho 2015.09.29. 10:18:04

@Shadowbull: "Nem, azt allitjuk hogy a kozuti meresi eredmenyek nem relevansak. Olvasd el a torveny szoveget, hogyan kell merni. Azt kell betartani, nem pedig azt amit az ujsagirok kitalalnak maguknak."

agyatlan baromkam
magyarazd meg ezt a tudorakosnak
az alkotmanyban van benne amugy az egeszseghez valo jog, ja hogy ehhez segg vagy felfogni, akkor en kerek elnezest

Arcade Macho 2015.09.29. 10:22:52

@randomgenerator: neeeeeeeeeeeeeeem
korabban ment a duma hogy bezzeg de tisztak a turbodizelek, elvegre a hatarerteket nezzuk csak meg!
most az az erv, hogy nem sertettek torvenyt!!!

ja hogy gyakorlatilag a regi szivodizel kevesbe rakkelto mint ezek az uj manipulalt szarok, az coki, de a f.rkuk a benne uloknek koszonik szepen jol vannak ugy is lottyedten hiszen van alattuk egy 200+ pacis szutyok

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2015.09.29. 10:28:02

Azért összefoglalom:

Nem lehet új VW diesel motoros kocsikat árusítani:

1. USA
2. Svájc
3. Olaszország

várható tiltás 1-2 héten belül

németország
mexikó
franciaország

Shadowbull 2015.09.29. 10:30:27

@Arcade Macho: Irrelevans, agyatlankam. Ebben a sztoriban ez marhara nem lenyeg.

Siro arva gyerekekrol nem akarsz kepet berakni?

Shadowbull 2015.09.29. 10:31:45

@Arcade Macho: "ja hogy gyakorlatilag a regi szivodizel kevesbe rakkelto mint ezek az uj manipulalt szaro"

Ez hulyeseg, akarhanyszor is irod le.

Vincenzo6 2015.09.29. 10:38:40

Műbalhé. Rohadt jó kis motorok azok, ezerszer fejlettebbek, mint bármely benzines. Bocs, de teszek magasról az emisszióra. Aki környezetbarát akar lenni és nem sajnál áldozatot hozni érte, az vegyen elektromos autót. Városból meg régen ki kellett volna tiltani minden autót attól Függetlenül, hogy mit bocsát ki, meg mit nem. Szálljon mindenki metróra, villamosra, buszra, hogy ne legyen teli a város. Na, megyek, vár a TDI.

mojszipupi 2015.09.29. 10:50:26

Na akkor tegyük ezt egy kicsit rendbe a fejekbe.
MINDEGYIK modern dízelmotort gyártó CSAL a teszteken. Más motorvezérlő szoftvert töltenek rá, mikor mérik az autót. A VW annyiban különbözik, hogy ő rajta is hagyta a csaló szoftvert, így próbált megfelelni, annak h a forgalomba hozott autók is teljesítsék a határértéket! Ezt egy BMW, Mercedes és sokan mások NEM TUDJÁK FELMUTATNI.

Ki a nagyobb csaló? Az amelyik csak a teszten csal a szoftverrel, és az utcai autói semmilyen formában nem tudják teljesíteni a határértéket, mert nincs rajtuk hagyva a csaló cuccos vagy az aki legalább elmondhatja h miden forgalomba hozott autója teljesíti a határértékeket, igaz szoftveresen.

ui: milyen gázolajjal készült a teszt? amcsi hulladékkal? ja kérem....
milyen olaj volt a motorban, milyen állapotú volt a tömítés az autóban?
Hagyjuk már, totál generált hype és lejáratás, pont az amcsiktól akik az 50 éves V8 as blokkokat mai napig szerelik hotrodokba. vicc

Shadowbull 2015.09.29. 11:12:39

@mojszipupi: "MINDEGYIK modern dízelmotort gyártó CSAL a teszteken. Más motorvezérlő szoftvert töltenek rá, mikor mérik az autót. A VW annyiban különbözik, hogy ő rajta is hagyta a csaló szoftvert, így próbált megfelelni, annak h a forgalomba hozott autók is teljesítsék a határértéket! Ezt egy BMW, Mercedes és sokan mások NEM TUDJÁK FELMUTATNI. "

Ez igy ebben a formaban baromsag. A VW azert csalt mert KIKAPCSOLTA utcan a kipufogogaz utankezelo rendszereket. Nem is akart megfelelni.

A tesztben minden auto a gyari szeriaszoftverevel vesz reszt, a VW is.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:14:43

Töbet ésszel, mint betűvel.

A motor égésterében, ha az égésvégi hőmérséklet meghalad egy bizonyos mértéket, 1000 fok körül, a levegő nitrogénje is oxidálódik (bár a hőmérséklet / nitrogénoxid diagramokon éles törés 1200-1300 fok körül van). Ez nem egy különlegesen magas hőmérséklet, egyszerű nyílt földgázláng legforróbb pontja 1500 fokot is eléri.

Az autók NO kibocsátásának csökkentése érdekében próbálják csökkenteni az égésvégi hőmérsékletet és az oxigén-felesleget: kipufogógázt vezetnek vissza (szabályozottan) a szívóoldalra (exhaust gas recovery, EGR szelep, egérszelep). Az alacsonyabb égésvégi hőmérséklet persze kisebb nyomatékot, kisebb teljesítményt jelent.

***

A nitrogén oxidációja során NITROGÉN-MONOXID keletkezik, de csak mert ott a hengerben már nincsen elegendő oxigén (elfogyasztotta az üzemanyag). A kipufogón tehát NO jöhet ki, ami aztán a szabad levegőre érve bátran és gyorsan tovább oxidálódik, NITROGÉN-DIOXIDDÁ (NO2).

A nitrogén-dioxid kifejezetten egészségtelen gáz. Vízben oldódva salétromsavat képez, ami (például) a nyálkahártyákat, irritálja, folyamatosan gyulladás-szerű állapotot idéz elő. A dohányzás okozta tüdőrák kialakulásának ez az egyik mechanizmusa (nem is a kátrány).

NO2 azonban nem csak az autókból keletkezik: MINDEN szénhidrogén elégetésekor elég magas a hőmérséklet ahhoz, hogy a nitrogén-oxidok keletkezzenek, tehát pl. otthon gáztűzhelyben főzéskor, vagy a gázkazánokban, gázturbinás és gáztüzelésű hőerőművekben stb.

***

Szóval, lehet pellengérre tűzni a VW-t, de picit álszent dolog.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:17:06

@Shadowbull:

"A VW azert csalt mert KIKAPCSOLTA utcan a kipufogogaz utankezelo rendszereket. Nem is akart megfelelni."

A Bosch (a 2.0 motorok injektorait ők szállították) azt mondja, hogy a konkrét vezérlőszoftvert teszt célokra fejlesztették ki, és amikor látták, hogy a VW éles üzemben használja, figyelmeztették őket arra, hogy ez illegális.

A többi (2.0-nál kisebb és nagyobb) VW motorok injektorát nem a Bosch szállította és azokból nincs is ilyen "chiptuningolt" változat.

Viszont a VW léphet egy nagyot: Adblue-t minden kétliteres dízelbe.

Shadowbull 2015.09.29. 11:19:13

@Mészáros Laci: Az emlitett funkcio pont azt csinalta hogy lekapcsolta az adblue adagolast utcan...

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:19:58

@Shadowbull:

"Olvasd el a torveny szoveget, hogyan kell merni. Azt kell betartani, nem pedig azt amit az ujsagirok kitalalnak maguknak. "

Az az érdekes, hogy az európai tesztciklusnak megfelelet a kétliteres VW. Az amerikai tesztciklusban azonban vannak "padlógázas" menetek is, és ott már választani kellett: visszavesznek a nyomatékból vagy csalnak.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:24:06

@Shadowbull:

én úgy tudom, hogy adblue-t főleg teherautókban használnak. ráadásul az adblue rendszer (karbamid oldat spray a részecskeszűrő után, ami egy kataliztáro felszínén redukálja a nitrogénmonoxidot) nem is veszi vissza a motor teljesítményét.

fénykép egy adblue filter keresztmetszetéről az index minapi cikkében:
kep.cdn.index.hu/1/0/998/9988/99883/9988323_1fa255199b98b0d4e56e2a02ebe32cd4_wm.jpg

adblue wiki: hu.wikipedia.org/wiki/AdBlue

személyautóknál a kipufogógáz visszavezetéssel is meg lehet fogni az NOx kibocsátást, viszont ettől "lomha" lesz az autó, hiába nyomsz neki padlógázt, úgy gyorsít, mintha nem esne jól neki. az amerikaiak meg hozzászoktak a "közvetlen" gázpedál-reakcióhoz a nagy benzinmotoroknál.

Etniez 2015.09.29. 11:27:26

@Shadowbull: Te szerintem fogyatékos vagy.

nyomod erőszakosan, hogy mérésen kell bizonyítani, nem közúton.

Ha tudnál olvasni, vagy értelmezni azt, amit olvastál, akkor tudnád, hogy a VW egy programot tett bele a motorvezérlésbe, ami érzékelte, hogy tesztelik, majd a tesztelés alatt lekorlátozta a motor erejét.

Ezt hívják CSALÁSNAK. ÉRTED BAROM? Nem felelt meg a teszteknek sem, csak úgy, hogy csaltak.

És még te szólogatsz be másoknak, omg.

Shadowbull 2015.09.29. 11:30:39

@Mészáros Laci: az amerikai tesztciklusban sincsennek padlogazas menetek. A menettulajdonsagokat a manipulacio nem befolyasolja.

Shadowbull 2015.09.29. 11:31:42

@Mészáros Laci: az egyik bukott VWben adblue-s rendszer volt, az USABan sok dizelben van. Itt az Euban is egyebkent az Euro6os nagyobb dizelekben is van.

Shadowbull 2015.09.29. 11:32:40

@Etniez: Sik hulye vagy az egeszhez, es fingos sincs sem a konkret esetrol, sem a torvenyi szabalyozasrol.

Amit leirtal az ugy ahogy van baromsag, a VW nem ezt csinalta.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:38:48

@Shadowbull:

"az amerikai tesztciklusban sincsennek padlogazas menetek."

Pedig az ICCT riport szerint pont azzal volt a gond.

"A menettulajdonsagokat a manipulacio nem befolyasolja."

Mi másért csinálták volna? Körülnézett a VW menedzsment, mivel lehetne földbe állítani a céget, hoppá, titokban permetezzünk NOx-et az amerikaiakra, megbosszoljuk a világháborút?

mojszipupi 2015.09.29. 11:40:13

@Shadowbull: "A VW azert csalt mert KIKAPCSOLTA utcan a kipufogogaz utankezelo rendszereket. Nem is akart megfelelni."

Tehát be volt építve az utánkezelő rendszer de a csúny VW csakazért is kikapcsolja? : D

Köze nincs annak a motorvezérlésnek amivel tesztelik az autókat, azokhoz amikkel árusítják

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:41:32

Itt az ICCT jelentés, amiből kiindult az egész:

www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_NOx-control-tech_revised%2009152015.pdf

egy mondat a szövegből:

"Urgent remedial (technological) action on the part of vehicle manufacturers is also required to avoid the stigmatization of diesel cars" - kifejezetten NEM akartak botrányt, csak azt, hogy javítsák a szoftvereket.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:42:52

@mojszipupi:

"Tehát be volt építve az utánkezelő rendszer de a csúny VW csakazért is kikapcsolja?"

A kipufogógáz visszavezetés bizonyos üzemállapotokban (erőteljes gyorsításkor) érezhetően csökkenti a motor teljesítményét.

Shadowbull 2015.09.29. 11:44:46

@Mészáros Laci: Az ICCT teszt utcan mert, semmi koze nem volt a ciklushoz. A gond az volt hogy nem tudtak megmagyarazni az eredmenyeket, es igy jottek ra a manipulaciora.

Valoszinuleg azert csinaltak hogy ne kelljen olyan gyakran adblue-t utantolteni. Egyreszt az bosszantja a vasarlot, masreszt ha jol tudom az USAban a ceg fizeti az osszes ilyen jellegu utantoltest, pl. olajcseret is egy bizonyos korig.

Meg valoszinuleg a fogyasztas is novekedett, ha rendesen mukodtek a rendszerek. A teljesitmenyre nincs ez kihatassal.

Shadowbull 2015.09.29. 11:45:39

@mojszipupi: "Tehát be volt építve az utánkezelő rendszer de a csúny VW csakazért is kikapcsolja? : D"

Pontosan igy van, ez a helyzet. Minden egyes autoban ott van a komplett rendszer, csak a vezerloszoftver ha ugy erzekeli, akkor kikapcsolja/leszabalyozza.

Shadowbull 2015.09.29. 11:46:35

@Mészáros Laci: Azt ertsetek mar meg, hogy az eroteljes kigyorsitas meg padlogaz az NEM RELEVANS. Jelenleg nincs a vilagon olyan meresi ciklus, amiben a motorok teljes terhelesen mennenek.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:48:24

...szóval azt gondolom, hogy az adblue-t, ha van az autóban, nincs értelme kikapcsolni. viszont az adblue csak korlátozott mennyiségű nitrogénmonoxidot tud redukálni. tehát ha a motort "szabadjára" engedik, akkor dinamikusabb lesz, viszont az utókezelő nem tud mit kezden az NO mennyiséggel.

mojszipupi 2015.09.29. 11:50:31

@Shadowbull: Ha így is van távolról nem magyaráz meg 11 szeres emissziós értékeket. Az biztos hogy nincs olyan technológiai különbség a német gyártók között de még a teljes dízel piacot tekintve is, ami azt mutatná, hogy az egyik tudja teljesíteni a másik meg 11 szeresen lépi túl.
Ha pedig a vw valóban az általad mondott módon oldja meg a mutyit, akkor a többi gyártó is így oldja, csak azoknál kizárólag a teszt idejére feltöltött vezérlés működik, ők már azt nem vállalták h így is árulják majd az autóikat

Shadowbull 2015.09.29. 11:50:40

@Mészáros Laci: Marpedig ez tortent konkretan, kikapcsoltak az adblue rendszert (vagy eroteljesen korlatoztak a mukodeset).

Lathatoan te sem erted ezt a meresi ciklus dolgot....

Shadowbull 2015.09.29. 11:51:51

@mojszipupi: Megint kevered a dolgokat, de nagyon. Nem kell idekeverni azt hogy ilyen-olyan utcai tesztben kinel mit mernek, mert az egy teljesen mas tema. Tudom hogy az osszes fogalmatlan ujsagiro meg blogiro idekeveri, de nem lehet.

Etniez 2015.09.29. 11:55:07

@Shadowbull: Óóóó barátom, mi is a konkrét eset?

totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/28/a_boschnal_irtak_a_vw_csaloprogramjat_de_nem_csalasra/

"A TDI botrányt kirobbantó kétliteres Type EA 189 jelzésű motorokhoz, amelyekkel annak idején a PD-TDI motorokat váltotta le a Volkswagen, a Bosch szállította a közös nyomócsöves dízel-befecskendező rendszert, és úgy tűnik, a mérést meghamisítani képes elektronika programja is tőlük származik. Csakhogy úgy néz ki, eredetileg csak tesztelésre szánták, és a VW döntött úgy, hogy a sorozatgyártású autókban is ezt alkalmazza.

A Bild am Sonntag írása szerint a Bosch jelezte is a Volkswagennek még 2007-ben, hogy ezzel a programmal a motorok lényegében illegálisak lesznek, de az autógyártó nem vette figyelembe a figyelmeztetést – így került 11 millió motorba a program, amely csak akkor működteti alacsony nitrogén-oxid-kibocsátású üzemmódban a dízelmotort, ha azt álló helyzetben, próbapadon vizsgálják. A Bosch természetesen próbál kimaradni az ügyből, már a botrány kitörésének napján jelezték, hogy szerződéses kötelezettségük alapján csak azt szállíthatták, amit a Volkswagen kért, de a befecskendező rendszer gyártójaként nem kerülhették el a kellemetlen kérdéseket az elmúlt napokban."

Tehát a motornak két vezérlése van, egyiket a tesztelésen használja, hogy megfeleljen az előírásoknak, a másodikat meg a közutakra.
Igen ám, de a tesztelés arról szól, hogy a közúton hogyan viselkedik az adott motor.

Tehát, ha kétféle vezérlést használsz, akkor csalsz barátom.

De ezt biztosan nem tudja Svájc, USA meg Olaszország, ezért teljesen véletlenül vonták vissza az adott autók típusengedélyét úgy ahogy van.

Németek is ezen gondolkoznak: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/27/a_nemet_kormany_oktober_7-ig_adott_idot_a_vw-nek/

Okoskodjál még egy kicsit nekünk.

Vegyél egy kicsit vissza mellényedből hülyegyerek!

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:56:04

@Shadowbull:

valójában nem tudom, mennyire padlógázas az amerikai (WLTC) mérés, de a hivatkozott 30 oldalas ICCT jelentésben van egy olyan ábra, a 14. oldalon (a pdf-ben a 21. oldal), amelyen az X tengelyen a WLTC ciklusban mért NOx kibocsátás, az Y tengelyen a NEDC ciklusban mért NOx kibocsátás van, és hát a vizsgált autók mindegyike megfelel a NEDC-nek, szűk fele megfelel a WLTC szerinti mérésen is, és van öt, amelyik a WLTC ciklus szerinti emissziómérésből durván kilóg.

Mészáros Laci 2015.09.29. 11:59:58

@Etniez:

az a helyzet, hogy ha én vezettem volna azt a tuareget, valószínűleg nem lépjük túl az amerikai emissziós normákat, mert én szeretek finoman vezetni.

Mészáros Laci 2015.09.29. 12:01:12

@Shadowbull:

nem gondolom, hogy a beszélgetőtársak lehülyézése bárkinek is jó lenne.

Shadowbull 2015.09.29. 12:04:59

@Etniez: Annyira sotet vagy, hogy az mar faj :)

Komolyan TC cikkekkel ervelsz es meg azokat sem erted meg? LOL.

A VW NEM HASZNALT ketfele vezerlest. Egyfele vezerlest hasznalt, amiben benne volt a tiltott funkcio, ami arra szolgalt hogy felismerje a meresi ciklust. Ez a ciklusfelismeres funkcio TILOS mindenhol a vilagon, es ezert fog fizetni a VW.

gigabursch 2015.09.29. 12:09:20

Jogban jártas olvasóktól szeretnék elég konkrétet kérdezni, de ez vonatkozik VanCat bloggazdára is.

Legjobb ismereteim szerint a hatóságok megtévesztése a magyar jogrendben BTK-beli kérdés, azazbüntetőjogi felelőssége van.
HA ez így van, akkor azok az emberek, akik részt vettek a kérdéskörben, ott és ahol, megtévesztették a hatóságokat, ezek szerint bűncselekményt követtek el.
Itt gondolok az engedélyeztetésre, a hatóságok mérési ellenőrzéseinek az ilyetén maipulációira.
Tehát kifejezetten nem az átlagemberre, aki tulajdonol egy kocsit, lévén ő ebben a kérdésben jóhiszemű.
Hanem magát a gyártót, azokat az embereket, akik fejlesztették a gépet, azokat akik a mérőpados vizsgálatokat lebonyolították.
Ugyanis ezek az emberek (vezető mérnököktől kezdve a fauvé menedzsmentjéig szerintem egytől egyig be kéne baszarintani a dutyiba. Nevelésképpen.
Tehát azok, akik gondoskodtak egy gépjármű első vonalbeli típusengedélyezéséről, stb

Erre kérnék reakciókat, főleg a jog talajáról.
Utána már csak ügyészségi nyomozást kéne elrendelni..

Shadowbull 2015.09.29. 12:09:43

@Mészáros Laci: A WLTC nem az amerikai meres.

A WLTC egy tervezet, ami lehet hogy a jovoben bevezetesre kerul. Az altalad berakott tanulmany arrol szol, hogy megsaccolja, a jelenlegi eloirasokat teljesito autok hogyan fognak szerepelni a jovoben HA a WLTCt bevezetik.

A botranyt nem ez a tanulmany valtotta ki, hanem ez:

www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf

Shadowbull 2015.09.29. 12:10:56

@gigabursch: Az amcsik pont ezt akarjak csinalni. Meg akarjak keresni a szemelyi felelosoket es oket birosag ele allitani, nem csak a VWt mint ceget.

Nem lennek most a VW-s fejlesztok boreben.

nagyfeszültség 2015.09.29. 12:28:54

@Shadowbull:

Csak fizessen: pénzzel, börtönnel - ha lehet.

Etniez 2015.09.29. 12:29:27

@Shadowbull: Te tényleg hülye vagy.

Mészáros Laci 2015.09.29. 12:31:26

@Shadowbull:

"ne kelljen olyan gyakran adblue-t utantolteni. Egyreszt az bosszantja a vasarlot"

évente kétszer kell utántölteni.
és minden benzinkúton van.

Shadowbull 2015.09.29. 12:42:47

@Mészáros Laci: Az USAban nincs minden benzinkuton.

Eleve 2 autot teszteltek, egy Passatot (abban volt az adblue-s SCR rendszer) meg egy Jettat amiben NOx-tarolos katalizator volt. ( a harmadik auto a tesztben egy X5 35d, az hozta a hatarertekeket).

A NOx tarolos katalizatornal meg valoszinuleg a regeneraciot kapcsoltak ki, mert az tobbletfogyasztast okoz.

lorinser 2015.09.29. 15:55:00

@mojszipupi:

Pont ezt akartam én is linkelni. Pontosabban a blogtolónak, hogy tanulmányozza ha már ennyire a nyelvére vette a Mercedes-t, BMW-t, Peugeot-ot és a Citroent.

Remélem a kedves blogtoló észreveszi, hogy csak a hangulatot keltette a fent említett márkák emlegetésével.

Bár úgy sem fog válaszolni vagy bármilyen módon reagálni (eddig sem tette, pedig kértem tőle linkeket a véleménye alátámasztására) azt meg pláne nem fogja megtenni, hogy valami elnézés féle hagyja el a billentyűzetét.

Arcade Macho 2015.09.29. 17:12:22

@Shadowbull: ha mar igy megszolitottal
menjel csak ide: tcomment.blog.hu/2015/04/22/csak_benzinest_mert_az_egyszeru/full_commentlist/1#c26879248
Shadowbull 2015.04.28. 13:48:49

olvasd el es köpjél fel és álljál alá

Arcade Macho 2015.09.29. 17:15:21

@Shadowbull: de ez sokkal jobb!!!

"Shadowbull 2015.04.30. 08:08:24
@Arcade Macho: jelentos fejlodes tortent, es a dizelek NOx kibocsatasa a valosagban is jelentosen esett, gyakran a toredekere."

most akkor irjam le hogy a NOX az mennyire karos?
vagy a PM2.5?

es akkor jossz a torvennyel meg a tobbi bullshit -el

Arcade Macho 2015.09.29. 17:17:07

@mojszipupi: ugye ez az a fogyasztovedelmi ceg ami parszor mar megbukott a VWvel valo osszofonodasa miatt?

jo hogy most irjak, hiszen meg lett rendelve

eddig miert nem hallatta amugy a hangjat?

nagyfeszültség 2015.09.29. 17:48:25

@egysmás: mit nem èrtesz? A Volkswagen mèg a szar teszten is csalt, hazudott.

egysmás 2015.09.29. 17:53:45

@Etniez: "Igen ám, de a tesztelés arról szól, hogy a közúton hogyan viselkedik az adott motor."

Nem. A nedves álmaidban sem.

A teszt arra való, hogy megfelelj rajta, semmiféle relevanciával nem bír a való világgal, tudással, semmivel.

Egyszerűen nincs olyan teszt, aminek köze lenne a valósághoz.
Még a HIV tesztnek sem, nemám egy ilyennek.

Plusz.
A zöld politikusok csinálták a tesztet, szövegezték és fogadták el a törvényt, ami alapján mértek az autógyárak.

Az, hogy a zöld politikusok, környezetvédők, meg egyéb állatfajok nem értenek ahhoz, amit csinálnak, meg amiről döntenek, az róluk állít ki szegénységi bizonyítványt, nem az autógyárakról.
A felháborodásnak rossz az iránya.
Sokan, sok helyen leírták, hogy sem a tesztek, sem az elvárások nem megfelelőek, úgy hülyeségek, ahogy vannak, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG arra valók, hogy szopassák az autógyárakat, mert a tesztek nem modellezik a valóságot, az elvárások pedig egy szcientológiai paradigmán alapulnak.
ÉS NEM TÖRTÉNT SEMMI.

Miért nem történt semmi?

Azt, hogy a VW -szerinted- csalni tudott, annak egyetlen oka van, a rossz környezet, amit a dilettáns és prosztó környezetvédők teremtettek.

egysmás 2015.09.29. 17:55:49

@nagyfeszültség: Hozta a teszten a mért értéket, vagy sem?

Az volt a feladat, hogy az adott teszten hozza az elvárt értéket, vagy valami más?
És, ha valami más volt a feladat, mi lenne az és honnan kellene tudnia annak, aki teljesíti a tesztet, hogy nem a kiírásnak kell megfelelni, hanem valami másnak?

Arcade Macho 2015.09.29. 19:20:51

@egysmás: "Az volt a feladat, hogy az adott teszten hozza az elvárt értéket, vagy valami más?
És, ha valami más volt a feladat, mi lenne az és honnan kellene tudnia annak, aki teljesíti a tesztet, hogy nem a kiírásnak kell megfelelni, hanem valami másnak?"

WOW ez mennyire igaz!!!
tenyleg ez total igy van!!!
a foschvágen is megfelelt a teszteken es most semmi gond nincsen am!
nem vesztette el a tozsdei ertekenek a harmadat, nem fogjak szetdarabolni nem kell visszahivnia 10 millio autot
elvegre megfelelt a teszteken ugye?

aztan ha a TDI tulajka nyugaton egy nagyvarosba nem tud bemenni csak mert csak, akkor is elo lehet venni a mantrat hogy megfelelt a teszteken :)))

egysmás 2015.09.29. 19:32:16

@Arcade Macho: A nemB hiba.

A VW kurvára elbaszta a kommunikációt meg főleg azt, hogy az USA-ban törvényt sértett.

Ez az egész kóceráj a hisztériáról szól.
És főleg azok hisztiznek, akiknek a feladatuk lett volna rendesen megalkotni a teszteket, és megkövetelni a saját politikusaiktól, hogy értsenek a dologhoz.

Ehelyett az van, hogy ütik a VW-t.
Mert az sokkal egyszerűbb, mint belátni azt, hogy szar követelményeket TÁMASZTOTTAM, meg szar szabályokat HOZTAM.

Azt sokkal kellemesebb mondani, hogy milyen hülye valaki, aki nem azt csinálja, amit gondolok, hanem azt, amit mondok.

nagyfeszültség 2015.09.29. 20:08:12

@egysmás:
Hazudtak, csaltak. Ahogy szoktak.

nagyfeszültség 2015.09.29. 21:50:48

@egysmás:
Is. A Volkswagennél a vállalati kultúra része a korrupció, a csalás és a hazudozás. Nem mindig volt ez így. KB az elmúlt 15 évben alakult ki. Nincsenek egyedül ezzel, ilyen cég a GM és a Mercedes is.

egysmás 2015.09.29. 21:59:42

@nagyfeszültség: Mivel csaltak, mivel hazudtak?

Arcade Macho 2015.09.29. 22:58:34

@egysmás: igen nemileg ebben egyetertunk
a Tarlosnak meg a sleppjenek annyi az esze mint egy taliga apromajomnak

tobbszor tobb helyen leirtam a baromallat Tarlosa ugy alkotta meg a taxisrendeletet hogy szinte kotelezo volt szemet dizelt hasznalni es ezt Budapesten
na most en konkretan lesz.rom a novenyeket az autopalya menten, es tenyleg a politikus odaallhatna hogy ok is, tehat nem kellene szivozni a VW-vel autopalyauzemben
viszont varosban meg alljanak mar oda es szoljanak hogy akkor a 2 literes TDI taxikat lehet akkor lerakni...

Etniez 2015.09.29. 23:26:54

@Shadowbull: Itt a válasz arra, hogy te tényleg egy okoskodó hülyegyerek vagy.

totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/29/a_volkswagen_visszahiv_minden_csalos_dizelt/

Egyáltalán nem az adblue-val csaltak, lévén egy csomó modellben egyáltalán nincs is.

"Azt egyelőre pontosan nem tudni, hogy a visszahívás során mit csinálnak a motorokkal, de valószínű, hogy Európában és több más piacon elég lesz egy programcsere a befecskendezőt vezérlő elektronikában. Az Amerikai Egyesült Államokban eladott mintegy félmillió Passat és Jetta TDI esetében viszont aligha lesz elég ennyi, ezekbe valószínűleg utólag kell beépíteni az AdBlue adalékkal működő katalizátort, mivel csak ezzel lehet a kaliforniai normának megfelelően alacsony szintre hozni a nitrogén-oxid-kibocsátás szintjét."

Etniez 2015.09.29. 23:28:11

@egysmás: "Egyszerűen nincs olyan teszt, aminek köze lenne a valósághoz.
Még a HIV tesztnek sem, nemám egy ilyennek."

Amikor ilyeneket írsz, felmerül bennem a kérdés, hogy normális vagy?
Szerinted a HÍV-teszt nem mutatja ki azt ha beteg vagy? Vagy mi?

Bónusz: "Nem. A nedves álmaidban sem."
Pedig elvileg arról szólna.

Arcade Macho 2015.09.29. 23:37:19

@nagyfeszültség: "Nincsenek egyedül ezzel, ilyen cég a GM és a Mercedes is."

ok az ADAC -al egyutt az aldozatok amugy
meg meg a francia dizelesek is aldozatok
mindegyik dizellobbista az aldozat
amugy meg mindenki tudta hogy csalnak, csak amikor en pofaztam azt hogy a sok retek dizel szemelyautot ki kellene tiltani Budapestrol akkor en meg a hulye voltam(nem aldozat hanem hulye!), mert mar nezzem csak meg a toredekere esett a kibocsatas
a sok puhapöcs is aki kompenzalni akart, azok meg a meg nagyobb aldozatok, elvegre Budapesten a dugoba araszolashoz kell a masfel tonna 200+ paci, mert az ugy van jol
ezeknel mar csak a DPFet kiszedok es csiptuningos verTDisek a nagyobb aldozatok, most vegre lehet hogy beallitjak a Budapesten levo egy azaz 1 db forgalmi meroberendezest, es akkor lesz majd auto leadas meg ilyesmi

Arcade Macho 2015.09.29. 23:42:22

@Etniez: "Egyáltalán nem az adblue-val csaltak, lévén egy csomó modellben egyáltalán nincs is."

a 2014es USAban forgalmazott Passatban van AdBlue, ennek ellenere bennehagytak a csalast
volt olyan is hogy USAban volt visszahivas, ekkor nemhogy sutyiban atprogramoztak volna hogy hosszabb autopalyan valo haladasnal lepjen eletbe a szennyezo uzemmod, ah nem... ezt meg legalabb meg lehetett volna magyarazni hogy ugyan mar autopalyan mit szamit...

tulajdonkeppen maguknak kerestek a bajt... raztak a pofonfat

egysmás 2015.09.29. 23:50:29

@Etniez: persze, hogy nem.
Tud falspozitívat is adni, meg tud olyat is, hogy bár hordozod, mégis negatívat mutat.

Meg lehet, hogy a teszt a környezetvédők nedves álmaiban azt mutatja meg, amit az autó csinál éles helyzetben, csak az a baj, hogy teszt standardizált, míg az élet meg nem.
Bónuszként pedig, mint ahogy az évtizedek! óta ismert, hogy a teszten végrehajtott protokoll köszönőviszonyban sincs az élettel.
Úgy, ahogy azt ott csinálják, soha nem vezet senki.
Mert nem életszerű.
Mégis a teszten mért értékek a mérvadóak.

Aztán megy a csodálkozás, hogy a teszten más van, mint laboron kívül.

Mert gondolj csak bele, hogy hogyan lehet leírni azt, ami történt:

Fejlesztették az autókat, és eljutottak oda, hogy szoftveresen adaptálni lehet a motor paramétereit az adott használathoz.
A rendszer felismeri, hogy a városban a dugóban pöfögsz, erre van egy programja; felismeri, ha krúzolsz az őszi napsütésben, erre is van egy programja,;felismeri, hogy autópályázol, erre is van egy programja, felismeri, hogy előzgetős szitu van -sok gyorsítás, lassítás, sok kormánymozdulat- erre is van egy programja.
Tegyük fel, tesznek bele egy programot, ami a menekülőprogram, ami arra jó, hogy ha hirtelen kell gyorsulnod -pl mert elbasztad az előzést- semmivel ne foglalkozzon az autó, csak a teljesítménnyel, meg van egy tesztüzemet felismerő program, amivel a tesztet lehet teljesíteni.

És ezek a programok mind-mind benne vannak az autóban.

Jön a zöld, megméri, hogy mi van és örül. Örül az autógyár, mert a ZÖLDEK ÁLTAL támasztott feltételeknek az autója megfelelt.
Örül a vevő, örül mindenki.

Aztán jön a zöld és megméri, hogy az élet nem olyan, mint az ÁLTALA KITALÁLT teszt.
És felháborodik.
Nem elgondolkodik, felháborodik.
.

medium size devil 2015.09.30. 07:26:02

Ennyi ostobasagot osszehordani..
Pl. poszter szamonkeri a hazai ujsagirokon, miert nem tenyfeltaro riportoznak a Volvo, Citroen, stb. csalasokrol - gyartanak Volvo-t Magyarorszagon??

Arcade Macho 2015.09.30. 09:48:55

@egysmás: "És ezek a programok mind-mind benne vannak az autóban."

te miket mondasz...
nalam egy program van, ha lenyomom a gazpedalt akkor a bowden atadja az informaciot a megfelelo helyre
a tobbi meg a labamban van, igen az ABS is :)

nagyfeszültség 2015.09.30. 10:41:24

@röf:
Azt javaslom, zárkózz be egy jól szigetelnt helyiségbe, indíts be egy legújabb generációs szuper-öko Passat TDI-t és szippants nagyokat, mélyeket.

röf 2015.09.30. 18:25:30

@nagyfeszültség:
Te nagyon buta lehetsz az autómotorok világában.
Ami nem baj.
Csak akkor mit keresel itt?

Éhes ló 2015.09.30. 18:38:47

@Etniez: nem vagyok a barátod. Viccből sem. A sok sok hazugságot - amiből minden járműgyártónál van pár kamionnyi - pedig csak egy hülye keveri össze a mocsokkal, ami a bkv és a többi magyar mocsok jármű seggéből árad.
Megismétlem, hátha másodjára megérted: a bkv és a sok öreg volános és maszek roncs ténylegesen okádja a mocskot a pofádba éjjel-nappal.
A VW által elcsalt szennyezés pedig korszakosan kevesebb ezeknél.
Előbb tehát azt a mocskot kellene rendbe tenni, ami naponta gyilkol itthon, majd utána sorra venni a többit is.
A szennyezés 95+%-a nem a VW motorjaiból árad itthon és máshol sem.
Az érzékeny orrmányotokat dugdossátok oda, ahol dől a füst.
Ha lerendeztétek azokat, lehet folytatni a többivel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.09.30. 20:29:30

Kinek volt itt régen régi szívódiesele?

Ki emlékszik még rá, hogy miből állt régen a zöldkártyavizsgálat?

mit a VW csinált az gusztustalan, de sajna lássuk be: A teszteknek a valós használatot mintázó körülményekhez semmi köze nincsen. NEm tudom, mit vár el a mai tesztciklus, de leírom, mi volt a régi:
A motort leszabályzási fordulaton (amely fordulatot gyári adatokból vették, volt olyan motor, mely azért nem felelt meg, mert nem oörgött a teszten 5300/percet, csak 4800-at) 3 teljes másodpercig járatták (terhelés nélkül, üresben!) és megmérték mennyit kormol (fényelnyeléses módszerrel.

Mindenképpen azokkal értek egyet, akik azt szorgalmazzák, hogy a tesztek jobban modelezzék le a valós körülményeket.

Arcade Macho 2015.09.30. 21:21:24

@Éhes ló: "A VW által elcsalt szennyezés pedig korszakosan kevesebb ezeknél."

mi van kis esztétám?
irodalmi muveket olvasgatunk es onnen bufizzuk elo a szakszavakat?
meseljel mar nekem bölcsészkém, mit is jelenthet a korszakos ebben a szovegkornyezetben!

korszakos, hat eszem f.szom megall, ekkora barmot...
segitek nagysagrendet akartal volna irni... ami termeszetesen nem igaz

Éhes ló 2015.10.01. 19:55:51

@Arcade Macho: meséljen neked a hóhér a kínpadodon te szerencsétlen hülye.
Csak a te beteg agyadban szennyez Magyarországon kevesebbet a sok öreg roncs, mint a VW.
Keress orvost.

Arcade Macho 2015.10.09. 09:37:20

@Éhes ló: kisfiam, ha mar nagy pofaval eloadod magad, akkor ne olyan piszok egyszeru dolgon essel mar pofara mint az hogy milyen buszokat lat az ember Budapest belvarosaban, ugyanis ezeket a regi Ikarusokat a tobbseget mar kipateroltak, jol elvannak azok a kulvarosban...
sot meg egypar agglomeracios jarat is fullra Euro V -os

a ven roncsok szennyezesevel kapcsolatban: a pm2.5 fokozottan (neked: korszakosan) karciogen cucc, amit ezek a regi buszok meg nem termeltek, de ez is egy olyan aprosag amit nem vagy kepes felfogni akarhanyan akarhanyszor pofaztak el neked...

na akkor nezzuk a NOXot...
en anno kiszamoltam neked az Euro V -re, hogy mekkora poen hogy 4 embernel a busz az mar egalban van a foschvágen NOX-ával
en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_trucks_and_buses
itt azt lehet latni, hogy az Euro I es Euro V kozott egy negyszeres szorzo van, akkor meg egy fóóóócvágen utashoz az osregi szakadt buszon 16 utasnak kell utazzon, hogy egalban legyen

vizsla_barat 2015.10.09. 20:05:54

@Éhes ló: Tevedsz. Itt USA-ban az emisszios certifikaciot az OEM-ek sajat maguk vegzik. Az EPA/CARB berendel(het)i az adott jarmuveket ellenorzesre az a HD dizel eseteben erosen szorintgatja a motorgyartok tokeit a valos emisszios meresekkel (PEMS). Ez a folyamat tulajdonkepp azota tart miota a VW behozta ide a dizelt. Az EPA adott nekik sok-sok idot hogy kijavitsak a "hibat" aztan borult a bili.

Éhes ló 2015.10.10. 12:17:03

@Arcade Macho: nem vagyok a "kisfiad" és ha van is ilyen valahol, csak sajnálni tudom.
Az "érvelésed" hiányosságain, a válaszaid elmaradásán nem segít a primitív kommented.

Éhes ló 2015.10.10. 12:21:22

@vizsla_barat: köszönöm a választ, mert az európaival szemben nem ismerem az USA certifikációs és engedélyezési rendszerét.
Ettől még fenntartom a kérdéseimet: miért nem vetődik fel a vizsgálók és az engedélyezők felelőssége, miért emelnek ki a nem/rosszul teljesítők közül kizárólag egyet és miért csúszhat a felfedett eltérés/nem megfelelés miatti felelősség helyettük gyári tervező és fejlesztő mérnök(ök)re.

Éhes ló 2015.10.10. 15:56:33

A Volkswagen-csoporton kívül további négy autógyártó néhány dízelmodellje sem teljesíti a károsanyag-kibocsátási szinteket - állítja az Emmission Analytics nevű szervezet. A Guardian értesülése szerint a Mercedes, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi tesztadatai térnek el a valóságtól. Ezeknek az autóknak lényegesen nagyobb a NOx-kibocsátásuk valós körülmények között, mint tesztüzemben. Néhány - pontosabban meg nem nevezett - Honda-modell a határérték hatszorosát produkálta az Emmission Analytics tesztjén, de olyan is akadt, amelyik a megengedhető szint hússzorosát bocsátotta ki. Egyelőre nem merült fel a gyanú, hogy ezek a gyártók is a Volkswagenhez hasonlóan szoftveres úton manipulálták volna a kibocsátást. Sokkal valószínűbb, hogy a laboratóriumi vizsgálatok nagyon eltávolodtak a valós körülményektől, a gyártók pedig a labortesztek alapján fejlesztenek. Mind a négy gyár ezzel magyarázza a rendkívül eltérő eredményeket.
Forrás: kuruc.info/r/58/149597/

Arcade Macho 2015.10.16. 23:42:44

@Éhes ló: le kell mennem a szintedre amikor a Budapest utjain futo buszokrol hazudozod ezt: "a bkv és a sok öreg volános és maszek roncs ténylegesen okádja a mocskot a pofádba éjjel-nappal."

ember jarjal mar nyitott szemmel, itt a varos szelen tok uj merdzso buszok mennek, megis akkor minek jatszod a kis agyadat hogy mennyire szennyezoek?
le is irtam, ki is szamoltam te mit is tettel, ja hogy korszakos fantazmagoriadat adtad elo hogy huha de durvan szennyeznek...
persze 1 VW mellett egy csuklos busz termeszetesen tobbet szennyez, de engedd mar meg hogy felhivjam a fiyelmedet arra hogy a csuklosz busz az egy kicsit tobb embert kepes elszallitani...

Arcade Macho 2015.10.16. 23:45:00

@vizsla_barat: szomoru hogy az USAtol kell az europai varoslakoknak varnia azt hogy vegre rendes levegohoz jussanak
pedig azt hittem az hogy a sok reteknek a seggehez van nove az futykosnagyobbito auto az nem alapjog, mig az egeszseges kornyezethez valo jog viszont igen...

Éhes ló 2015.10.18. 15:18:53

@Arcade Macho: nos a szennyezés mértékét illetően nem gondolnám, hogy akár az éjjeli műszakba állított mocskok, akár a nappal a várost elárasztó túlüzemeltetett matuzsálemek abszolút mutatói bármivel jobbak lennének egyetlen kifogásolt vw motorénál, de ha adnál rá forrást, (mondjuk ilyet, de mérési adatokkal és nem hasra, forrás nélkül beírtakkal: budapest.hu/Documents/20130507_bp_konyezeti_allapotertekelese2012.pdf) talán még érdekes is lehetne.
A fajlagos mutatóikról pedig nem láttam még használható statisztikát, szóval ha a személyeskedésen túl tudsz lépni arról érdemes lenne beszélgetni, azon is túl, hogy a közlekedésszervezés (mozgásakadályozás, járműhasználatról leszoktatás, értelmetlen és szervezetlen turkagyurka, szar úthálózat) mivel járul hozzá Bp. légszennyezettségi adatainak romlásához - a vw csaló programjához képest...