Ellentétben a Gyöngyösön vonatot kővel dobáló fiatal cigánygyerekekkel, a hétvégi Eger Rallyt névtelen levélben "megfenyegető" egerszóláti hölgy ellen példás gyorsasággal és brutális szigorral járt el a magyar rendőrség.
Előállítás, házkutatás és komoly, letöltendő börtönnel fenyegető gyanúsítás várja az elkeseredett szóláti asszonyt.
Érdekes kérdés, hogy valójában kik is az igazi közveszélyokozók?
Kik is azok, akik esetében tényleg indokolt lenne a határozott rendőri fellépés?
Az Eger Rally zaja, pora, felfordulása miatt elkeseredett egerszóláti asszony, vagy az emberek életét kődobálással viszonylagos rendszerességgel veszélyeztető neveletlen gyöngyösi cigánygyerekek?
Vagy éppen maga az Eger Rally, amely évről évre kevésbé van tekintettel a részben védett, de teljes egészében védendő, óvandó hevesi táj nyugalmára, tisztaságára, növény és állatvilágára.
Fontos kérdés, hogy a három bűnelkövető - a névtelen levél író, a kődobáló és az autóverseny által környezetpusztító - közül ki is veszélyes igazán a társadalomra?
Az elkeseredett hölgy, a fiatal kora ellenére notórius bűnöző cigánygyerek vagy az a fajta társadalmi rend, amelyben abszolút büntetlenül lehet a környezetet irreálisan pusztító, terhelő és "üzleti modellként" gyakorlatilag nyiltan áfacsalásra, adóelkerülésre épülő autósportrendezvényt szervezni - ráadásul a helyi politikusok, polgármesterek folyamatos asszisztenciája mellett.
Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a három "közveszély" közül, bizonyosan nem az elkeseredett szóláti hölgy a legveszélyesebb a társadalomra.
Az is egészen bizonyos, hogy a vonatdobálókra és a nyiltan áfacsalásra épülő raliversenyek szervezőire, résztvevőire bizonyosan több hatósági figyelmet kellene fordítani, mint egy szerencsétlen, megtévedt és a bűnelkövetésben kizárólag egy ártalmatlan, névtelen levél megírásáig jutó hölgyre.
Szeptembertől a legkisebb autószerelő vagy autóalkatrészárusító műhelyek, a fodrászok, kozmetikusok és számos más egyszemélyes vállalkozóként működő kisiparos kénytelen bekapcsolódni a költséges és körülményes online kassza rendszerébe.
Mindeközben a legszerényebb számítások szerint is évi többtízmilliárdos adóelkerülést generáló, kamuszponzori szerződések alapján működő, a környezet- és természetvédelem elemi szempontjait is büntetlenül figyelmen kívül hagyó raliversenyek folyamatosan - így a szezonnyitó egri futam esetében is - jelentős közpénztámogatással működhetnek.
Sajnos semmi foganatja nem lett az éppen egy évvel ezelőtti posztomnak, amelyben azt javasoltam: tiltsák be a raliversenyeket és az autósport nagyszámú hazai kedvelője érje be a zártpályás, (gyorsasági, rallycross stb) autóversenyek izgalmaival, amelyek jelentősen kevésbé és sokkal lokalizáltabban terhelik a környezetet, ráadásul nem veszélyeztetik a megmaradt erdőségeink csendjét, nyugalmát állatvilágát.
Igazi bűnözőkhöz méltó ralibarát reakciók érkeztek: "megbaszlak", "agyonverlek", "kurva anyád" és egyéb, nem túl tartalmas ellenérvek érkeztek amellett, hogy esetleges mégis szükség lenne ralifutamokra ma Magyarországon.
Nyilván nem véletlen, hogy a politikának abszolúte nincsen nyitottsága a számos törvényt folyamatosan megsértő raliversenyek betiltására. Nyilván a matek úgy néz ki, hogy ennek a bűnös rendszernek, nem csak a versenyzők és az áfáért számlázó kamuszponzorok, hanem a versenyek körüli felhajtásokon hiénaként keringő politikusok is, aki némely esetben nyilván közvetlenül is érdekeltté vannak téve a raliversenyek rendezhetőségében.
Nos, ha ez így van, legalább annyit érdemes lenne megkövetelnünk: ne szerencsétlen, a raliversenyek miatt abszolút jogosan tiltakozó kisembereken keménykedjenek, a raliversenyek bűnözőinek a seggét nyaló, súlyos, veszélyes bűncselekményekre pedig fittyet hányó szégyenteljes rendőri szervek.