Szmog idején is autóban pöffeszkedünk

2010.12.23. 16:02 - vancat

"Ne nyissunk ablakot, még rövid szellőztetés erejéig sem, gyerekek, idősek és krónikus betegségben szenvedők ne menjenek utcára" - hangzanak a különböző hatóságok jótanácsai így ünnepek előtt és alatt, annak kapcsán, hogy nem lehetett tovább hazudozni: be kellett vallani, hogy súlyos, egészségre ártalmas szmog van. Ráadásul nemcsak a szokott helyen, Budapesten, de Miskolcon, Várpalotán, Székefehérváron és több más hazai kisvárosban is. Szóval nemhogy fehér karácsonyunk nem lett, de az ünnepek kifejezetten feketére, mocskosra sikeredtek.

Enyhülést legfeljebb a karácsonyfaárusok környéke, a kiirtott és holtan fekvő fenyőfák kellemes illata hoz, egyébként köd, bűz, köhögés jutott osztályrészül az ünnepekre. Nincs mit szépíteni, mindezt magunk csináltuk, magunknak köszönhetjük, hiszen többmillióan tegnap is bambán araszoltunk autóinkban - közben mindebbe mások és mi magunk is kis híján belefulladunk.

Úgy tűnik, ma már egyértelműen sokkal többet ér kényelmünk, presztízsünk, mint a létünk... Ettől a sajnos kétségtelen ténytől függetlenül mégis vérlázító, ahogy ezeken a szmogos ünnep környéki napokon polgármesterek és más illetékesek osztják nekünk az észt. Kivétel nélkül mindegyikük elmondja a sablonszöveget: kérjük, ha teheti, ne üljön autóba. De egyetlen polgármestert, ÁNTSZ-főnököt, kormányzati embert nem hallottam azt mondani, hogy példamutatásként ezekben a napokban mi magunk sem ülünk autóba, és munkatársaink sem.

Iszonyú ködös-szmogos a budapesti belváros, de annyi látótávolság még megmaradt, hogy tisztán kivehető legyen: a belvárosi minisztériumok, közintézmények előtt az utolsó munkanapon is ugyanúgy ott pöffeszkedtek az A8-asok, BMW-k, Skoda Superbek és különböző más szinteket, rangokat, státuszt kifejező, közpénzen kapott szolgálati autók. Ez nem csak szégyenteljes, de rendkívül aggasztó is. Mert ha ez az új elit is úgy gondolja, hogy szmog idején nekik nem erkölcsi kötelességük kiszállni a luxusautóikból, akkor hamar elvesztik azt a jogot, hogy bármikor bármire kérjék az embereket.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr352534943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.12.23. 17:08:32

mert a szmogot csak és kizárólag az autók okozzák. értem. :)

azt viszont nem értem: tavaly, kb. ilyenkor, csak pár nappal karácsony után volt szmogriadó. mindenki otthon, autó alig, akkor miből volt szmog?
a tavalyi alkalomkor jóval hidegebb volt, ment mindenhol a fűtés feltekerve. azt nem kéne lecsavarni?
idén januárban, a BKV sztrájk idején határozottan csökkent a légszennyezettség. hogyan lehet ez ha az autók szennyeznek?

tényleg, állítsa le mindenki az autóját!

kis csibe 2010.12.23. 18:12:13

Azert bucikam, azt jo ha tudod, hogy ezek az autok amiket leirtal kb. a legkevesebb karosanyagot kibocsato hagyomanyos autok. Egy rozzant 15-20 eves dizel a beinditasnal tobbet poffent a levegobe, mint egy modern 7es BMW egy zahony-zalaegerszeg uton osszesen. Na most a regi wartburgokrol meg 105os skodakrol nem is beszelve...de azok menjenek, mert azt a szegeny janosbacsi vezeti mi?

De rohadt demagog vagy!

KaPé 2010.12.23. 18:28:38

@kis csibe: azért ami 20 litert eszik városban, az ki is eregeti azt a 20 litert és nem hegyi levegő formájában.

Savigny (törölt) 2010.12.23. 18:42:13

egyébként meg hol kéne állni a minisztériumi autóknak, ha a gazdáik történetesen nem használják őket? a magánlakásaik előtt? de könnyű demagógnak lenni és mennyire nehéz gondolkodni... :)

Anti Anyag (törölt) 2010.12.23. 18:50:42

Amíg dolgoznak nem termelnek szmogot. Dolgozz te is.

Hauzer 2010.12.23. 18:53:59

@kis csibe: Nézz mát körül,hány skoda meg lada van..Ez a szöveg már baromi unalmas.Nem 1989 van..

Kürüsüly 2010.12.23. 19:03:29

Kedves posztoló !

Okosabb maradtál volna , ha ezúttal nem szólalsz meg.Ill. ha picit, legalább egy icipicit megpróbáltál volna utána olvasni.
Csak egy példa:
totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/

Káposztakukac 2010.12.23. 19:06:14

szánalmas blog, minden bejegyzésből kiolvasható, hogy valami befüvezett világmegváltó hippi szerkeszti. igen baszd meg, majd a védett személy ott fogja hagyni az A8-ast és gyalogolni fog, persze...
arról nem beszélve, hogy budapesten a szmog nem az EURO 3-5-ös autók miatt van, hanem a sok paraszt miatt, aki télen fával tüzel. A szállópornak ugyanis végképp semmi köze nincsen a benzinüzemű, vagy a modern, részecskeszűrős dízelek működéséhez.

Kürüsüly 2010.12.23. 19:06:23

Ja igen,. és a holtan fekvő fenyőfa nem is létezne, ha nem lenne karácsony, mert fél Zala megye ebből él, hogy ültet, vár 3 évet (ameddig tisztítja a levegőt) majd kivágja, és elhozza neked, meg nekem a piacra Budapestre.Aztán tavasszal megint ültet.

Szörnyű dolog nem? megölik a fenyőt....

dukeekud 2010.12.23. 19:07:44

Elképesztő, hogy eljutottunk odáig, hogy az autós közlekedés tiltása helyett az embereknek egyszerüen azt mondjak ne menjenek az utcára, ne vegyenek levegöt.
Az autók elfoglalják a utcákat,
akadályozzák és veszélyeztetik a normálisan közlekedöket, most már levegő vételt is lehetetlenné teszik, és a teljes tiltás helyett még mindig csak kedvesen tanácsolják, hogy esetleg talán ne autózanak már minden áron.

Kürüsüly 2010.12.23. 19:10:51

@dukeekud:

rád is vonatkozik a műveletlen jelző, olvass utána, hogy mégis mi okozza a szálló por magas koncentrációját.

totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/

KTiby 2010.12.23. 19:11:09

A városi légszennyezést (szmog) nagy többségében a dízel járművek okozzák, ha a közelekedést, mint szennyező forrást tekintjük.

soproni1 2010.12.23. 19:14:05

@dukeekud:

Vegyenek levegőt az emberek, csak ne a szájukon, hanem csak orron keresztül. Így sosem lesznek asztmásak, a vérben helyre áll az oxigén-széndioxid aránya.
Legalább is szerintük:

www.buteyko.hu/

kis csibe 2010.12.23. 19:15:36

@KaPé: Ja, csak nalunk a 20 literbol lesz mondjuk 250KW teljesitmeny, mig a regi szar kocsijaitoknal 6 literbol mondjuk 35KW. Azert az auto annal bonyolultabb, minthogy linearisan ki lehessen szamolni a fogyasztasbol a karosanyag kibocsatast!
No meg az sem mindegy, hogy mibol mennyit ereget ki!

Vegre bevezettek ezt a plakettes szinkodos rendszert! En zoldet kaptam, nem veletlenul, es igenis a sok kalapos wartburgos janosbacsi, meg sok barom kettesgolfos pofogopista kapjon feketet meg pirosat, aztan ilyenkor jarjon fejloves azert is, ha csak autozasra gondolni mer a tragacsaval!

kis csibe 2010.12.23. 19:18:44

@Hauzer: Azert igy is eleg sok pofog azokbol a szarokbol.
De amik meg ezeknel is nagyobb kart okoznak, azok a 20+ eves nemet dizel roncsok. Neha ha ilyen megy az ember elott, felelmetes latni, hogy egy egy elozesnel mintha egy tintahal lenne, es eppen kieregetne a festeket a seggen olyan tomeny fekete minden!

Kürüsüly 2010.12.23. 19:23:15

@kis csibe:

azt azért tegyük hozzá, hogy az sem mindegy hogy 1kw hány kilót mozgat:)

AvgDvl 2010.12.23. 19:24:40

Elképesztő, hogy még mindig itt tartunk.

Nekem senki ne mondja, hogy egy jól beállított, karbantartott benzines autó porkibocsátása egyáltalán összemérhető egy 15 éves fostalicska BKV buszból ömlő fekete halállal, vagy a sok fával fűtő kályhával/kandallóval. Vajon miért csak télen van ez a szmog-hisztéria? Az év bármely más szakában is ugyanennyi autó közlekedik. Csak nem a sok barkácsolt fűtés és pénzért vett zöldkártya miatt? Itt még egy felborított olajkazán is megkapja az engedélyt, vicc az egész.
Engem ne baszogasson senki, akinek nem tetszik, költözzön vidékre.

kis csibe 2010.12.23. 19:25:15

@Kürüsüly: meg meg sok sok sok mas tenyezo is szamit persze. :) Csak utalom azokat akik egyenlo aranyosagban szamoljak a fogyasztast a karosanyagkibocsatassal!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.12.23. 19:38:20

Autósok! Nem kéne végre gondolkodni a mások fikázása helyett? Iszonyat mennyiségű gépkocsit fut a városokban (araszol), ha csak a fele tehetné meg ilyen időjárási viszonyok esetén, akkor később döglenénk meg. Idióta az, aki mindent másoktól vár el, és elfelejti hogy önmaga ugyanúgy hozzájárul a létfeltételeink rontásához... mikor tetszenek már felnőtt emberhez méltóan (emberhez méltóan) gondolkodni? Nem a posztíró írt nem létező dologról, hanem a beugatók nem képesek felmérni a valós veszélyeket, ami mindenkit egyformán érint, amikor megül a hideg levegő egy-egy alacsonyabb terület fölött.
Egymás torkának estek inkább... hülyék! Attól a vész nem múlik el, csak ha teszünk érte valamit és nem egymást ugatjuk le, léci! Menj kivételesen busszal és ne egyedül pöffeszkedj a belváros kellős közepén - ennyit kéne tenni... más ország polgárainak ez természetes - azok nem a seggükben hordják az érdekeiket, hanem a fejükkel gondolkodnak és tetteikkel hősködnek.

Kürüsüly 2010.12.23. 19:44:07

@térfél:

de az is lehet, hogy nem a hideg levegő a hibás, hanem az ,hogy ilyenkor csúcsrajárnak a fatüzeléses családi házak, a hőerőművek, és a gyárak...
Talán nem kellene tudatlanság okán az autós társadalmat okolni azért amiért nem ő a hibás.

fda 2010.12.23. 19:45:53

Az okoskodjon szmog esetén, aki aznap bringával ment dolgozni, vagy távmunkában otthon maradt.
Budapesten az év 365 napján rossz a levegő, mégha egy meghatározott érték alatt marad is egy-egy mérgező összetevő.
Az emberek egészsége nem hiszem, hogy ezen az 1-2 napon múlik. Aki normálisan akar élni, úgyse költözik oda, vagy eljön egy embernek való városba.

Hurri Kán 2010.12.23. 19:48:59

Megint egy szokásos demagóg, ostoba "rúgjunkazautósokbamégegyet" poszt...

Valaki fentebb említette a szállóport. Az például úgy is keletkezik, hogy az egész város (Budapest) hihetetlenül mocskos, mert ugye az utcákat takarítani nem fussa...
Meg a jó kis tizen-huszonéves BKV-buszok, amik egész nap pöfögnek, szintén nagyban javítják a város levegőjét... Senki nem állítja hogy az autók is nem okozói valamilyen szinten a szmognak, de a szálló por -és korom kibocsátásáért szinte a legkevésbé az autók a felelősek...

Meg ha pl. a négyes metrónak nevezett, föld alatti Panama-csatorna beruházás helyett, az ott ellopott pénzekből fejlesztették volna a felszíni kötött pályás közösségi közlekedést, esetleg jobb lenne a helyzet. És még sorolhatnám...

Kürüsüly 2010.12.23. 19:49:33

főleg, hogy ma a magyar környezetvédelmet néhány félrészeg biciklis futár, és pár tudatlan tanulatlan lelkes fél-hülye provokátor a hebegő mókacsoport reprezentálja( ezúton szeretném megköszönni nekik az m0 , és az M4 építése körüli "áldásos" tevékenységüket)

Így nem könnyű egyetlen autósnak sem magába szállni...

Savigny (törölt) 2010.12.23. 19:54:12

@Kürüsüly: egyetértek. F*** kivan már ezekkel a zöld-terroristákkal!!

fda 2010.12.23. 20:02:34

Ahogy olvasom a hozzászólásokat, most sokan megnyugtatták magukat, hogy az autózás a lehető legkisebb mértékben járul hozzá nagyvárosok koszos levegőjéhez...
Mindenki más hülye, de hogy az én kocsim füstölne? Ugyan már....

Kürüsüly 2010.12.23. 20:06:57

a koszos levegő nem pontos megfogalmazás, helyesen szálló por. És igen ahhoz az én autóm pont nem járul hozzá.

Savigny (törölt) 2010.12.23. 20:07:54

@fda: arányérzék apuskám, arányérzék! vagy ha az nincs, akkor szövegértés! (lsd. előző hozzászólások, különös tekintettel arra, miért nincsen szmogriadó nyáron)

kis csibe 2010.12.23. 20:10:30

@fda: Szerinted egy 2-3 eves Audi vagy BMW sokban jarul hozza a szmoghoz?

fda 2010.12.23. 20:12:07

@Savigny: Valóban, ahelyett, hogy értelmes emberek felismerik hogy nem okos dolog 15-ös átlagsebességgel pöfögni, azt is mondhatnák így decemberben, hogy mindenki kapcsolja le a fűtést.
Röhögöm, ilyenkor jönnek elő a régi buszok. Az, hogy tizenhány év az autók átlagéletkora, az ilyenkor nem számít. Az se, hogy egy terepjáró 20 literes átlaggal jár a pesti dugóban.

Mikk^ 2010.12.23. 20:13:21

És ugye a www.idokep.hu/szmog térkép is bizonyítja hogy mennyire az autók a felelősek érte.
A 2. kerület legszélén a legnagyobb a szálló por ahol ugyebár komplett sztráda van.
Vagy Mo. északi részén a hegyekben ami egyenesen egy kibetonozott drift pálya autósoknak és milliószámra róják a kilométereket .

gab78 2010.12.23. 20:13:24

@kis csibe: ennél már csak az a durvább, hogy én ezt nagyon sokszor látom 3-4 éves dízeleknél is, sajnos többször mint hogy egyedi esetnek véljem.
Nekem meg még fél évig lehet zöld matricám, utána a kocsi kora miatt - hiába megy át simán a zöldkártyán - a lefokozás jön.

fda 2010.12.23. 20:15:42

@kis csibe: Igen.
Magyarázat:
Az említett márkák jellemzően nagy motorral rendelkeznek, amik jellemzően túlméretezettek a városi 10-20-as átlagú totyogáshoz. Ezek a márkák jellemzően még az átlagnál is nehezebbek. Így könnyen kijön, hogy megesznek 15-20 litert 100 kilométeren. Akármilyen überdrága volt az a kocsi, az a hordónyi üzemanyag valahogy csak kibújik a kipufogón.

Egyébként szerinted a világ nálunk fejlettebb részein miért vannak hasonló gondok? A BKV-buszaink miatt?

Hurri Kán 2010.12.23. 20:21:36

@fda:
Nézd meg a fent említett márkák nagykocsijainak eladását, hogy mennyi dízel és mennyi benzines van köztük, utána ennek fuss neki mégegyszer...

fda 2010.12.23. 20:26:08

@gyvy: A dízelest inkább hagyjuk, azzal kb. minden hozzáértő egyetért, hogy bár literre kevesebbet esznek, a szennyezésük sajnos sokkal nagyobb, mint a benzineseké. Ezért is rossz tendencia, hogy a gazdagabbak, a nagyobb kocsikba jellemzően ez fogy jobban.

Láttál már magad előtt dízeles autót előzni? Ennyit a részecskeszűrőről.

kutyek 2010.12.23. 20:29:24

@Kürüsüly:

A hivatkozott Winkler-cikkel az a baj, hogy nettó hülyeség. Ilyen téli szmogos időkben (is) a légköri szennyezés fő forrása nagyvárosokban az autós közlekedés. A szálló por túlnyomó részét természetesen a korszerűtlen dízelek termelik, viszont ez a finom por utána az összes többi autó által kibocsátott káros anyagokat is megköti, és a tüdőnkbe szállítja.

Tény, hogy a korszerűtlen dízelek kizárása hozná a legnagyobb fajlagos javulást, viszont az is tény, hogy ilyen időjárás mellett az összes, autók által kipufogott veszélyes anyag eleve hosszabb ideig felszínközelben marad, és jobban pusztít.

Kürüsüly 2010.12.23. 20:32:09

@kutyek:

az erőművek és a fatüzelés ezek szerint nem termel, csak az autók?

fda 2010.12.23. 20:38:35

@Kürüsüly: Nem jól tudod, az is termel. Csak decemberben azt nehezebb kérni, hogy senki se fűtsön.

fda 2010.12.23. 20:39:41

Ezenkívül a nagyvárosok legforgalmasabb útjain több kocsi füstöl, mint ahány szenes kályha van a környező házakban.

Kürüsüly 2010.12.23. 20:45:04

@fda:

Tehát ha ránézek az országos szmogtérképre: www.idokep.hu/szmog

akkor azt kell látnom hogy ebben az országban Balatonfűzfőn és Nyíregyházán kritikus az autóforgalom? dacára annak, hogy Budapestnek párszor több autó gyűlt össze?

Szolnokon meg senki sem autózik, csak sétál ugye?

fda 2010.12.23. 20:51:28

@Kürüsüly: Nem vagyok szakembere a témának, de biztos van indoka annak, hogy épp ilyen elhelyezkedésű a szennyezett levegő, biztos befolyásolja például a széljárás, a légnyomás is.

Semmiképpen nem hiszem, hogy Balatonfűzfőn az átlagosnál több kocsi járna a napokban, szerintem téves következtetést vontál le.

Kürüsüly 2010.12.23. 20:52:52

@fda:

nyilván csak a téves következtetés lehet az ok:)

Sicc 2010.12.23. 20:54:54

Maga a BKV vezére ismerte el, hogy Budapest levegőszennyeződéséért 40%-ban a BKV a felelős. Egy interjúban történt mindez pár éve a Klubrádió adásában.
Azóta gondolom nem hogy javult, hanem sokkal inkább romlott a helyzet.

A jelenlegi adatok szerint a főváros légszennyezettségéért 13%-ban okolhatók az autósok. De itt is a régi, lepukkant autók okozzák a bajt. (Üzleteket feltöltő kisteherautók, egyhelyben járó taxik, stb.)

Szintén érdemes megemlíteni a hihetetlenül elfuserált közlekedés lámpa rendszert, amiért pedig a Siemenset terheli a felelőség.

kutyek 2010.12.23. 21:04:45

@Kürüsüly:

de, azok is termelnek, viszont a szmog kialakításában kisebb a szerepük, két okból kifolyólag:

1. Mennyiség: a teljes magyar emisszió kb. 40%-a a közlekedés (ennek 70%-a személyautó), a maradékon osztoznak a háztartások, ipar és egyebek

2. Fajlagos hatás a szmog kialakulásában: az erőművek sokkal tisztábbak, mint a belső égésű motorok, gyakorlatilag vizet és CO2-t "füstölnek", azt is jó magasan, nem a talajközelben, és általában városközpontoktól jó messze. Ráadásul a kipufogógázok talajközelben megrekedve katalizálják a szmogképződést.

A 2009. márciusi NatGeo tematikus szám volt energetika, szennyezés, klímaváltozás tárgyában, érdemes belenézni, ha elérhető. Nekem megvan, de én csak fizikus vagyok, ugyan tanultam ilyesmikről, de csak felületesen. Amíg egy környezetmérnök be nem kapcsolódik a diskurzusba, sajnos csak a levegőbe beszélünk :(

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2010.12.23. 21:08:52

Oké, hogy ezen a cikken most az autófetisiszták, meg az autókitiltók egymást anyázzák, meg a cikk is demagóg módon erre megy, de a lényeg tényleg az, hogy baromira élhetetlen a környezetünk, egyre rosszabb, és ezt tényleg mi emberek okozzuk. Azt hogy mivel, azt mosta hagyjuk, vagy vitatkozzatok rajta nyugodtan, de nem az állatok, a növények, vagy a hegyek, hanem az lusta, tohonya, barbár ember az aki egyre jobban tönkrebassza a környezetét.

Szépen, lassan mindent megteszünk azért, hogy az unokáink a játszótérre már csak gázmaszkban mehessenek ki. Na ezek gondolkodjatok inkább.

midnight coder 2010.12.23. 21:14:11

Egy dolog volt jó a Kádár rendszerben: nem adott teret az idióta "civil szervezeteknek" ahol pár hamburgerárus bölcsész aki garantáltan nem ért ahhoz amibe beleszól megmondja a társadalom nevében hogy mi a helyes és mi nem. A post írója is effajta sötétzöld. Ezek többet ártanak a környezetnek mint az összes dízelmotor.

Savigny (törölt) 2010.12.23. 21:15:14

@midnight coder: :)) sötétzöld! :) ezt még nem hallottam de like

midnight coder 2010.12.23. 21:16:54

@exter69: Egyrészt, ha jól megnézed a szmogtérképet, budapest ahol messze a legtöbb autó van viszonylag kevéssé szennyezettnek számít. Másrészt Budapesten kismillió más légszennyező dolog van a közlekedésen és a fűtésen kívül is.

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2010.12.23. 21:21:15

@midnight coder: igen, és ez hol érdekel engem, mint írtam, ez számomra teljesen irreleváns. Értelmezted amit írtam? NEM érdekel hogy kocsi vagy nem kocsi, tényleg leszarom. A szmogot az ember okozza, hogy mivel, az most másodlagos. Tehát az embernek kéne tennie valamit a szmog ellen. Majd ha ezt eddig megvan, bólints, és mehetünk tovább...

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2010.12.23. 21:31:51

ezer kifogás, hogy én miért nem teszem le az autót. Itt nem lesz ember, aki egyszer is otthon hagyja az autőját, amíg nem osztogatják a 200 ezres csekkeket. Hogy hány asztmás szenved ezekben a napokban, nagy ívben letojják.

Csak nekem tűnik úgy, hogy tényleg hitelesebb lenne az uralkodó osztály intelme az autózásról, ha azzal kezdené a mondanivalóját, hogy a helyzet miatt az állami kocsik futását korlátozzuk, ezzel is példát mutatva?

Bezzeg a holland király tud kerékpáron közlekedni, de persze ő nem olyan fontos védendő személy, mint a sok fontos politikus-családtag, akinek a puccos állás mellé állami autót is intéztek okosba' .

kutyek 2010.12.23. 21:41:05

A linkelt smzogtérképhez:
ez a szálló por koncentrációját ábrázolja, jó esetben zöld lenne a teljes kép :) Természetesen szálló por folyamatosan kerül a léglörbe (pl. dízelekből), és folyamatosan távozik is (pl. ülepedéssel). A két folyamat relatív sebessége hatérozza meg, hogy egy adott helyen dúsúl vagy ritkul-e a PM10 koncentráció. A mostani időjárás jellegzetessége, hogy szinte semmi légmozgás nincs az ország felett. Az, hogy pl. Balatonfűzfő fölött nagyobb a koncentráció, mint Budapesten, nem azért van, mert ott nagyobb az emisszió, hanem azért, mert az elmúlt héten még annyira sem mozgott ott a levegő, mint Bp-en, így kisebb emisszió mellett is jobban fel tudott dúsulni a PM10 tartalom. Más szóval a lokális klimatikus viszonyok legalább akkora hatással vannak a mostani koncentráció-értékekre, mint maguk az emissziós adatok. Na ezért kellene pl. jobban oktatni matekot-fizikát a középiskolában :)

Más: még egyszer hangsólyozom, hogy ilyenkor elsősorban nem azért próbálják az autós emissziót csökkenteni, hogy csökkenjen a PM10 koncentráció (hiszen erre a pillanatnyi időjárás most nagyobb hatással van, lásd fent), hanem azért, hogy csökkentsék az egészségkárosító hatást. Ahogy az első hsz-emben írtam, a PM10 azért káros igazán, mert megköti a kipufogógázok veszélyes vegyületeit, és tüdőnkbe szállítja azokat. Nem a szmogot akarják csökkenteni a korlátozással, hanem a szmog által okozott tüdőrákot.

dukeekud 2010.12.23. 23:05:19

@Kürüsüly:"
rád is vonatkozik a műveletlen jelző, olvass utána, hogy mégis mi okozza a szálló por magas koncentrációját.
totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/ "

Két probléma van azzal a cikkel, elöször is elfogúlt, ami persze érthető egy "Totalcar" nevü ujságtól. Azonkivül pedig egy baromság az első betütől az utolsóig. Nem semmi, hogy végső konkluziója az, hogy az autók igazábol tisztijak a levegőt, ezek elmebetegek.

Agresszív Kamionsofőr 2010.12.24. 03:37:11

Rohadt büdös gyalogosok, BKV-n izzadó prolik, ti fingjátok tele a várost ezzel a szutyokkal!! A dagadt biciklisták energiafelhasználása hatékonyságban sehol nincsen egy modern motorhoz képest, a fél világot teszitek tönkre már azzal, amit megzabáltok. Köcsög álkörnyezetvédők, fabuzik, fűimádók, zoofil zöldfejűek, húzzatok innen a búsba, minket meg hagyjatok itt a Gépeinkkel nyugodtan létezni végre!!

nagyfeszültség 2010.12.24. 09:46:21

@Agresszív Kamionsofőr:

Te véletlenül nem a Waberernél dolgozol? Csak a stílusod, a jelzőid és a mélyenszántó gondolatait alapján következtetek arra, hogy Gyuri bácsi kötelékében szolgálsz.

gatto nero 2010.12.24. 10:11:25

Nem biztos, hogy ez a nem túl szellemesen ordenáré úr/hölgy (ki tudja?) kamionos. Lehet, hogy csak komplexusos.
Például előfordulhat, hogy valamikor villamoson utazott, le akart szólítani egy csinos lányt és az le se szarta. Esetleg ő maga egy csúnya lány - vagy bármi más ehhez hasonló trauma.
De lehet, hogy tényleg kamionos. Néhányszor behajtási engedély nélkül akart bejönni Pestre és olyan pancser volt, hogy pont őt kapták el és büntették meg. Ezért haragszik.

Volvomán 2010.12.26. 18:30:40

Szerintem nem csak az autók tehetnek a rossz levegőről.
BKV korszerűtlen járművei, ipar, korszerűtlen fűtési
módszerek. Igazi megoldást az elektromos autók
jelentenének, akkor jóval kisebb mértékű
lenne a levegő szennyezése és nem kellene
lekapni a keresztvizet az autósokról. De sajnos a technológia
még nem annyira fejlett, hogy elérhető áron és széles körben kapható lehetne a villanyos autó - meg persze
egyes kőolajból profitáló érdekkörök sem igazán akarjá
elterjedté tenni. Így nem az autós tehet róla, ilyen eszközei
vannak. A BKV használat meg nem megoldás, érthető ha
valaki megvette a kocsiját használni akarja és sok esetben
az életmód sem teszi lehetővé.
Ráadásul sokan nem passzióból használják, ahogyan jómagam sem.
Naponta 12-15 helyre kell mennem tárgyalni, háát
kocsi nélkül húzós lenne, inkább lehetetlen. Az idős
hozzátartozóim szállítása orvoshoz, boltba meg nem megoldható mondjuk busszal.
És tényleg sokszor pufogok egyedül a kocsiban, de
nem tudom máshogyan megoldani, arról már nem
is beszélek, hogy egészségügyi problémáim miatt
az immunrendszerem majdnem nulla, tehát tömeg-
közlekedés kizárva, meg az izületeim annyira kivannak,hogy
a kocsi a "tolószékem", így kénytelen vagyok pufogni.
Szóval nem minden autós "szörnyeteg". És tény szennyezük
a környezetet, így úniós szinten is akár elő kellene
segíteni a villanyautók terjedését. Ez lenne a legjobb
megoldás, legalábbis ami jelenkor technológiai
szintjén elérhető.

Solct 2011.01.10. 14:17:42

@kis csibe:
Igen.

Pláne indokolatlan előzésekkel, chipőtuninggal és indokolatlan gyorshajtással.
NEm a rendőrnek kéne kívánni a halálát, hanem a gyorshajtónak leginkább.


süti beállítások módosítása