Kisbefektetőknek is ajánlott

2016.03.15. 19:30 - vancat

honda_monkey.pngKözkeletű közhely, miszerint az új autók, motorok vásárlása nem tekinthető jó befektetésnek, hiszen értékvesztésük jelentős, különösen a beszerzésük utáni első néhány esztendőben.

Az is közismert tény, hogy vannak persze ez alól kivételek: az exkluzív sportkocsik, a kisszériás autók, motorok némelyike jó befektetésnek (is) számít, hiszen idővel akár többszörösét érheti eredeti vételárának.

Egy átlagembernek ezek a típusú befektetések persze nem igazán relevánsak, hiszen motorokat több tízezer euróért, autókat pedig több százezerért vásárolni akkor sem alternatíva, ha ezek, az átlagjárművekkel ellentétben, idővel jó eséllyel vállnak majd jó befektetéssé.

honda_fat_cat.jpgAz viszont kevésbé közismert, hogy már háromezer euróért is be lehet szerezni olyan kétkerekűt, amely - jó eséllyel - idővel növekvő értékkel, addig pedig kitűnő használati értékkel örvendeztetheti meg tulajdonosát.
Fat Cat, Monkey. A Honda két múltbéli bohókás minimotorja.

Vicces, kedves kis járművek, amelyekre ma már gyűjtők, márkafanatikusok vadásznak világszerte. 30-40 évesen akár sokszorosát érhetik egykori vételáruknak, amely ráadásul annak idején egyáltalán nem volt magas.

Szóval ha valaki - vagy valakinek a szülei - annak idején beszereztek egy Honda Monkeyt vagy Fat Catet, és az évtizedek során rendben tartották, akkor ezeknek az elnyűhetetlen kis járgányoknak a több évtizedes használata után még komoly profit is abszolválható.

Mindez a kis eszmefuttatás csak arról jutott eszembe, hogy idén megújul a Monkey és a Fat Cat eszmei utódjának számító MSX 125 - vagy ahogy az Európán kívüli piacokon nevezik: Grom.

honda_msx.jpg
Természetesen garancia egyáltalán nincsen arra, hogy a Fat Cathez és a Monkeyhoz hasonlóan néhány évtized múlva az MSX (Grom) is valódi kultikus hiánycikké válik. De természetesen nem is javasolnám senkinek, hogy csak azért vegyen egy MSX-et, hogy néhány évtized múlva eladhassa 3-4 vagy akár ötszörös áron.

MSX-et inkább az vegyen, aki szeretne városban, nyaraláskor vagy bárhol egy rövidebb távokra zseniális, praktikus, takarékos, környezetbarát és végtelenül egyedi kis kétkerekűt.

Aztán, ha használat közben beleszeret, rendben tartja, néhány együtt töltött boldog évtized után az is kiderül: elődeihez hasonlóan az MSX is bombaüzlet lesz-e a veteránmotor piacon.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr848480570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása