Oligarchák helikopteren

2010.12.26. 17:40 - vancat

Lankadni látszik az oligarchák ellen éppen csak nemrégiben megkezdett kormányzati küzdelem. Sőt, a légügyi törvény suttyomban áterőltetett módosításával éppen a - nyilván egyetlen offshore céggel sem rendelkező, talpig becsületes, nem a spekulációk, hanem a termelő munka világában szocializálódott üzletemberekből álló - hazai helikoptertulajdonosoknak sikerült egy igazán nagyvonalú gesztust tenni; és mellesleg adni a környezetvédelemnek egy jókora nagy nyaklevest.

A törvénymódosítás rövid lényege: mostantól a kormányzat kikerülésével, sőt tudta nélkül, bizonyos feltételek esetén akár még a környezetvédelmi hatóságok illetékességét is negligálva létesíthetünk magunknak helikopter-leszállópályát. Eddig ugyanis - a mentő, rendőrségi, katonai és katasztrófavédelmi feladatokat ellátó helikopterek kivételével - a magángépek csak kijelölt repülőtereken szállhattak le és fel.

Most ez ugyanígy marad, csak helikoptertulajdonos nemzettársaink mostantól maguknak is kijelölhetnek úgymond repteret; sőt, ha igazolják, hogy a le- és felszállások mennyisége nem halad meg egy bizonyos mértéket, akkor a környezetvédelmi hatóságok sem szólhatnak bele úri passziójukba.

Hasonló helyzet egyébként - nem is olyan régen - volt már Magyarországon. A legendás kilencvenes évek olajszőkítős, robbantgatós, védelmipénz-szedős maffiakorszakában bűnözésből és privatizációból meggazdagodott honfitársaink úgy repkedhettek helikoptereikkel, ahogy csak akartak. Az Alföldön szokássá vált cukrászdába, bulizni járni helikopterrel, és persze még ennél is sokkal szebb móka volt, amikor leszállt a vadászház előtt a gép, felszállt a baráti társaság, és akár egy egész napon át önfeledten gyilkolászhatták (sorozatlovő gépfegyvereikből) az erdők állatait.

Azt pedig, hogy a világ jelenleg talán legkörnyezetpusztítóbb - károsanyag-kibocsátásban és zajártalomban szinte verhetetlen - járművei a helikopterek, mindenki tudja. Hogy használatuk viszont milyen hatással van arra a döntő többségre, akiknek nincs helikopterük, csak elviselni kénytelenek az újgazdag bűnöző bunkók szórakozását, nos, azzal a törvényalkotó nem kalkulált...

Sajnos úgy tűnik, ez az időszak most visszatér. Nem, nem gondolom, hogy itt valami ördögien tudatos kormányzati szándékról van szó, amely mindenáron keresztülverte a helikoptertulajdonosok érdekeit - csak egy szimpla kis mutyiról. Márton Attila légügyi kormánybiztos és helikoptertulajdonos barátai, üzlettársai szépen, suttyomban beleíratták a közlekedési salátatörvényben ezt a kis apró, de számukra igen hasznos módosítást, és a nagy törvényalkotási sietségben ez igazából senkinek sem tűnt fel.

Azért, ha valaki a kormányzat illetékesei közül véletlenül olvassa blogunkat, kérem, gondolja végig: 1. Kecskére káposztát nem bízunk, Márton talán nem a legjobb helyen szolgálja az országot, 2. A helikoptertulajdonosok százai helyett a jövőben a helikopterközlekedés kárvallottjainak millióival érdemes foglalkozni.

Helikopterzaj- és rotorlégörvény-mentesebb boldog új évet!

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr312540281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruno 2010.12.26. 18:20:07

Mi ez a csodálkozás. Ugyan már: a "középosztály' repülni vágy. Hát nehogymár mindenféle kisszerű érvek ellene lennnek ennek a fülkeforradalmi lépésnek.

vjalle76 2010.12.26. 18:34:50

Mi bajt okoz egy helikopter leszallohely?

McLaurin 2010.12.26. 18:37:16

Ezt az idióta posztot. Az legyen a legnagyobb bajunk,
hogy néhány helikopterleszállóval több lesz.

belekotty 2010.12.26. 18:37:38

Az elfoglalt fideszes képviselőknek kell a helikopter hogy gyorsan be tudjanak szaladni a parlamentbe igent nyomni.

misc · http://misc.blog.hu 2010.12.26. 18:37:53

a poszttal akár még egyet is lehetne érteni, ha nem ilyen csegevárásra sikerült volna.

belekotty 2010.12.26. 18:38:46

@McLaurin: Remélem a szomszédodban is lesz egy, amivel este 11-kor érkezik a tulaj a buliból.

óz a varázsló 2010.12.26. 18:39:06

@vjalle76: majd ha a szomszédodban létesítenek egyet, megtudod....

McLaurin 2010.12.26. 18:39:41

Nyugodtan, engem nem zavar sőt!

flamer 2010.12.26. 18:40:51

Ez a blog valami paródia vagy valaki tényleg komolyan gondolja azt a tömény, demagóg baromságot, ami itt folyamatosan megjelenik?

Magyarországon emissziós szempontból a privát helikopterek a "kurvamindegy" kategóriába tartoznak, mert drágák az üzemeltetésük meg még drágább, vagyis nem nagyon közlekedik ilyesmivel senki sem, a Suzuki Swiftek nagyságrendekkel több káros anyagot eregetnek ki, egyszerűen azért, mert azokból meg sok van.

Az meg kurva elegáns, hogy akinek helikoptere van, az automatikusan "újgazdag bűnöző bunkó". Az ilyen kamu-környezetvédőkről, mint akik ezt a blogot írják, meg nyilván mindenki tudja, hogy zsarolásból élnek, ugye.

McLaurin 2010.12.26. 18:47:04

@flamer: így van csak nem akartam szaporítani a szót, de a hülye posztoló talán felfogja, hogy baromi kár volt ezzel vesződnie. Bár azért jól elszórakozunk :-)

Kelly és a szexi dög 2010.12.26. 18:49:43

Mikor dugtál egy igazán jót utoljára?
Irigység és dilettantizmus, ami lejön az irományodból...legjobb a sorozatlövős vadász story :)

$pi$ 2010.12.26. 18:51:21

@belekotty: Ja, én is olyan környéken lakom, ahol rendre-másra jelennek meg a helikopterleszállók. Már gyakorlatilag minden szomszédomnak van helikoptere, a zaj, a légörvény kibírhatatlan.

Főleg a hajléktalanokat és a munkanélküliek tömegét zavarja nagyon, hiszen ők általában ilyen környéken szoktak élni... ;)

nagyfeszültség 2010.12.26. 18:54:46

A kitakart fejú Kóka János mellé nyugodtan odatehetted volna Csányi Sándort, Leisztinger Tamást vagy Wáberer Györgyöt - akiről mint látom már korábban írtál. Ma már nem az olajszőkítők vadászgatnak helikopterről, azok már meghaltak, börtönben vannak, lehiggadtak vagy elszegényedtek. Ma a politika körül sündörgők tudnak ehhez elég pénzt lopni. Nem csodálom, hogy kieszközölték maguknak, hogy ott szálhassanak le, ahol akarnak. A Fidesz, hát ők viszont szégyelhetik magukat emiatt...

Harald_Hardrada 2010.12.26. 18:55:10

rühellem ezt a kormányt, de a környezetvédőket és az emissziós szempontokat mégjobban, tehát ah ezek azt mondják hogy a helikopter káros akkor legszívesebben ingyen osztogatnám a helikoptereket. a liberalizálás híve vagyok mindenki ott száll le ahol csak akar a gépével, legjobb ha egyből egy környezetvédő fejére

gatto nero 2010.12.26. 18:57:00

Közben a mentőhelikopterek meg elfagynak...

Magnat 2010.12.26. 19:00:58

"Eddig ugyanis - a mentő, rendőrségi, katonai és katasztrófavédelmi feladatokat ellátó helikopterek kivételével - a magángépek csak kijelölt repülőtereken szállhattak le és fel. " - a mentő, rendőrségi, katonai és katasztrófavédelmi feladatokat ellátó helikopterek nem magángépek, tehát nem kell kivételt képezniük a magángépek közül. A mezőgazdasági gépek ellenben magángépek, és láttam már út mellett leszállt Kamovot pl Kiskunhalas közelében ... persze nincs kizárva, h az egy kijelölt leszállóhely volt, de első ránézésre nem úgy tűnt :-) (persze az is lehet, h engedély nélkül szállt le)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.12.26. 19:14:37

Alamizsna a bankadóért. Na vajon melyik MLSZ-közeli vállalkozó úri passziójáról van szó?

www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/20080623/helikopter-baleset_a_sztarparti_kozeleben/

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.12.26. 19:17:11

@Kelly és a szexi dög: mind vadász volt.

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=52925

Persze a "vadkárt mentek helikopterrel felmérni" c. magyarázat számomra is hihetőbb, mint a "lövöldözünk egy jót Cinege et. mintájára".

gatto nero 2010.12.26. 19:20:36

@nagyfeszültség:

Csányi Nobilis Kristóftól kapta egy kis baráti ajándékként a helikoptert, de mióta a vendégei kis híján megpusztultak vele, szerintem mérsékelték a helikopterezgetéseiket.

Mikrobi 2010.12.26. 19:30:34

@belekotty: miféle buli az, ami már 11-kor véget ér?

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.12.26. 19:32:34

'beleíratták a közlekedési salátatörvényben'

Az utolsó n nem kell.

sterimar 2010.12.26. 19:44:58

Ez annyira primitív poszt, hogy tanítani kéne.
A csúcs egyértelműen a helikopterről vadászó újgazdag olajszőkítő, de a többe sem gyenge.
Csak így tovább elvtárs.

gatto nero 2010.12.26. 19:46:01

Kóka Jánost egyébként miért kellett kitakarni? Lemaradtam valamiről? Már gyanusított lett valamelyik korrupciós ügyében?

lápi póc 2010.12.26. 19:52:07

Ezt a sületlenséget! Eddig is létesíthettél heliportot, csak a hely tulajának és az önkormányzatnak az engedélye kellett nameg asszem kemény 16000 Ft.
Az automata fegyverrel helikopterről barkácsolni, azt meg valami csupaszpisztoly szerű filmben láthattad.
Vadszámlálást már láttam, de lőni, nem sok értelmét látom, ez az egész egy urban legend.
Az nem tűnik fel, hogy sokkal-sokkal több, drágább és károsabb személyautó van mint helikopter.
Ez a poszt egyszerű dilettantizmus, és irigység.

venszivar 2010.12.26. 19:59:44

@gatto nero: Á nem ! Megegyeztek......!!!!Miért demszkyről hallottál v. a többiről ?!

Nge Swazili Mbeko 2010.12.26. 20:25:14

@Perkele: Ez egy csúnya finn káromkodás. Moderáld magad.

cso zsi 2010.12.26. 20:27:47

Nemrégiben a Belvárosban létesült egy heliport egy szép, új épület tetején.
A kritériumoknak megfelelő gép nincs állami, rendőrségi, mentős tulajdonban, ellenben két magánzónak van ilyenje.

Ellenben, különböző biztonsági okokra hivatkozva nem lehet helikopterrel szállítani a Ferihegyre érkező hírességeket-politikusokat, de a főbb útvonalak akár órákig tartó lezárása az "jó megoldás".

gatto nero 2010.12.26. 20:34:27

Párizsból lassan a terepjárókat is kitiltják, hogy jobb legyen a levegő, kisebb a dugó és a zaj, nálunk meg lassan helikopterrel is leszállhatnak a városban az elsők az egyenlők között...

tükörfúró 2010.12.26. 20:42:34

a post kezdetén még összevonta ma szemöldököm, hát nem szép, nem szép..
aztán ott ,hogy a 90es évek jöttek "csak" vissza, már kételkedve huztam fel...
a végén aztán egy hatalmas röhögésbe torkollt az egész..
:D

ugyanis nem árt tudni, a géparabéllyal helikopterről vadászós baromságot márannyian, annyi helyen elsütötték, ez az egyik legostobább mult rendszerben meggyőkeresedett UL ami azóta is masszivan tartja magát

aki ilyen érvként telír, annak a hitelessége számora azonnal 0 alá zuhan, fix, stabilan, általában, nem csak az adott poszt, hanem az összes leírt baromsága tekintében

Perkele 2010.12.26. 20:48:58

ekkora baromságot :)
tömegek helikopterei fognak január elsejétől szmogot termelni a belvárosban, a külvárosban, s ott fognak parkolni minden talpalattnyi zöldön. türelmesen kivárom, amíg ez eljön, addig a többiek meg fikázzanak, irigykedjenek, trollkodjanak.
rotorzajos boldog karácsonyt

különvélemény 2010.12.26. 20:51:40

Bizonyára a magánhelikopterek okozták a globális felmelegedést, ahogy a belváros is a Ferrariktól olyan szmogos.

venszivar 2010.12.26. 20:52:33

@különvélemény: Meg a sok buzi kerékpárostól.

nagyfeszültség 2010.12.26. 20:58:55

Tetszik néhány kommentelő fantasztikus magabiztossága, amivel állítja: az soha nem fordult elő, hogy helikopterről lődözték az állatokat. Elég rossza a memóriátok. Már nem emlékeztek egy Flajsz Ferenc nevű bűdös mocsokos bűnözőre és barátaira, akik helikopterrel nem csak állatokra, de emberekre is klődöztek. Erről számos rendőrségi jelentés is készült akkoriban, csak éppen a rendőrségen is dúlt a korrupció és nem lett következménye. Részletekért érdemes Gergényi Péterhez fordulni, ő volt akkoriban a Bácskiskun megyei rendőrkapitán, nála lehetett olajszőkítést, helikopterrel állatokra lövöldözést, borcukrozást, hamis bor készítést, hamis jogosítvánnyal vezetést és egyebeket eltussolni.

Mr Garrison 2010.12.26. 21:00:07

bakker... a franc se gondolta volna hogy a fidesz alatt is folytatódhat a mutyi. Ha ezt tudtam volna előre, akkor a náczikra szavazok tavasszal. :(

megint 2010.12.26. 21:02:46

Ekkora egy idióta, demagóg cikket, ez legyen a legnagyobb bajod , helikopterről való vadászat ha jól tudom itt a keleti blokkban (állítólag) a román népi vezír tette híressé.
gatto nero, igen, az is egy nagyszerű törvény, ezek után a 5.0 range rover helyett, egy 5.5 amg sedánnal fognak párizsban járkálni a gazdagok, az valamiért nem piszkálja a sötétzöldek szemét.

zsoci 2010.12.26. 21:06:45

És ez miért izgat bárkit is ? normális dolog a világban, hogy nem akadályozzuk egy közlekedési eszköz használatát.

Szerintem simán irigy vagy....

Vortex 2010.12.26. 21:10:51

Ez a poszt tényleg egy homokszem Hold nagyságúra fújása. Tudja a kedves posztíró, hogy hány _magánforgalomban_ üzemelő helikopter repül hazánkban? Szerintem 50-nél nem több, és ebben benne vannak a mezőgazdaságiak is.

pilot74 2010.12.26. 21:15:14

Gyerekek.... Azért szívesen elbeszélgetnék az ilyen agyament baromságokat és embereket uszító posztokat írkáló űbermegakonkrét, mindnenkinél mindent jobban tudó menőmanóval.

Ezekszerint minden második telken heli leszálló lesz. Mostantól a sznob mikiegerek minden percüket az R44-ben vagy R22-ben töltik?

Azért abba belegondoltál barátom, hogy egy jelenleg üzemelő BKV busz 1 útvonal járaton 3x jobban szennyezi a környezetét mint egy subaru motorral szerelt 2személyes heli?

Szerintem ez meddő vita. Agyatlan, buta és szánalmas ember vagy és az írígységtől (mert vannak emberek akik megtehetik, hogy repülnek) bezizzenve írkálsz mindenféle hülyeségeket.

Igazad van. Tedd ezt. Mi addig azért repülünk.

Neked is Boldog Karácsonyt!

öcsi55 2010.12.26. 21:19:33

@gatto nero: Kóka a pannon-pumát keresi !

2010.12.26. 21:34:03

Én azt hiszem ismerek egy ilyen embert, akinek erre pont szüksége volt. Sajnos éppen a szomszédunkban egy erdőben épít magának párszáz négyzetméteres villát, és már az erdőt is kivágta a helikopterleszállónak. A neve Bige valaki, és remélem hamar le fog zuhanni, ha itt fog fel-le szálldosni az erdőben, mely Nyíregyháza-Sóstón található. Csúzlival le lehet szedni egy helikoptert?

flimo13 2010.12.26. 22:28:29

Így karácsony elmúltával kérném szépen a posztolót, hogy a környezetvédelem ügyét saját öngyilkosságával mozdítsa előre.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.26. 22:45:05

@Perkele:
+1

1. hány db magánhasználatú gép van?
2. egy helikopáterből automata fegyverekkel ugyan milyen eredményességgel lehet vadra "vadászni"? És a "sorozatlovő gépfegyvereik" ez amúgy mi lenne? Odacelluxozom a tárral 3 kilós M4-es gépkarabélyt (vagy a 30 kilás M2 géppuskát...) az ajtóba?
3. és most konkrétan milyen helikopterről van szó? Mert feltesztem a magántulajdonú (és nem mezőgazdasági) gépek a könnyű kategóriába sorolhatóak - azaz nem fér be hátra egy komplett légidesszant / bulizós társaság

Subba Sógor 2010.12.26. 22:59:30

Azért remélem Buci tud majd magának venni egyet, hogy a VV k.rvavadászás utáni 3 cseresznye, 4 vodka és 1 teljes üveg Henessy után felszívott 2 csík porocskával a fejében felszálljon, majd bezuhanjon valaki házába és drogelvonó játszásra való jelentkezéssel megússza sima pénzbüntetéssel...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.26. 23:08:08

@Perkele:
Mert az valóban fosás lenne, ha holnap az összes tirpák lecserélné a városi trágyataposó SUV-ot Mi-24-re, de a Kósa féle légyikéből ugyan mi a szöszre lehet lőni anélkül, hogy szétesne az a fröccsönött izé?!

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.26. 23:12:22

@Subba Sógor:
no ez esetben alanyi jogon bárki tarthasson otthon engedély nélkül Flakkot :P

REcycling 2010.12.26. 23:29:14

manapság bármiféle hülye írhat bármit? hol a blog-rendőrség? na majd elér ide is szalai ancsa keze, azt megnézheted magad.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.12.26. 23:33:17

a magánhelikopteresek menjenek a *csába. rögtön a quadosok után és a jetskisek előtt.

Johnny Web 2010.12.26. 23:41:54

Környezetvédelemnek álcázott irigység.
Szóval menj a picsába a faszságaiddal!

ungaro 2010.12.27. 00:05:58

buta poszt..... és ami még rosszabb irigy is

Netszamuráj 2010.12.27. 00:38:47

Nem hinném, hogy egy BKV busz károsabb lenne, ha figyelembe vesszük azt is, hogy azon naponta több százan, ezren utaznak. A helikopterrel meg hányan is? Miért is?

Továbbá az utóbbi években mintha jó pár olyan hírt olvastam volna, amikor Oroszországban nagy emberek balesetet szenvedtek helikopterrel, miközben a vadakra lőttek. Akkor itthon ez nem történhetett meg?

Paulybird 2010.12.27. 01:27:54

"Hogy használatuk viszont milyen hatással van arra a döntő többségre, akiknek nincs helikopterük, csak elviselni kénytelenek az újgazdag..."

Hát ezaz!!! Micsoda rossza hatással!
Szegény polgár azt látja, hogy ő dolgozik a gyárban havi nyolcvanért, és egyesek meg csak úgy fel és leszálhassanak a saját kis birtokukon helikopterrel?
Hát micsoda dolog ez!
Én kötelezném a gazdag embereket, hogy járjanak ők is békávéval, vagy legalább szuzukival, hogy ne provokálják a becsületesen dolgozó népet!!!

Az lenne a legjobb hatással a dolgozó népre, ha ezeket a kulákokat a dunába lőnénk, mondjuk akinek 30 millió forintnál több van bankszámláján, azokat mind.
Micsoda dolog, hogy amikor egy demokráciában egyenlőség van, egyeseknek mégis több joguk van, repkedhetnek helikopterrel a dolgozó nép kárára!

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2010.12.27. 01:50:54

Na, ezért nem veszek helikoptert, inkább járok a Suzukimmal, mert környezettudatos vagyok :)))) Csak halkan jegyzem meg, a BKV buszok nagy része is felér egy helikopterrel környezetszennyezés terén.

FalóNyúl 2010.12.27. 01:57:17

@Harald_Hardrada: Hát te egy orbitális kretén vagy.... Utálod a környezetvédelmet? Akkor húzz el a Holdra egyet szippantani :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.12.27. 07:37:15

@FalóNyúl: A Hold nem azért olyan, amilyen, mert a holdlakók nem foglalkoztak a környezetvédelemmel.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.12.27. 07:40:03

@belekotty:

helikopter alapvetően csak nappal repül. (vfr)

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.12.27. 07:42:52

@tükörfúró:

miért mondod ezt? nem életszerű, hogy Czinege Lajos ott ül (behevederezve) egy MI8 ajtajában és gépkarabéllal lövöldöz a vadkacsákra? mondjuk felülről nem annyira látszanak, de akkor is.

Jetstream 2010.12.27. 07:48:18

Aki szerint ez normális, az gondoljon bele abba, hogy siklóernyővel (20-30nm-es rongy) nem lehet bárhol felszállni...
Ugyanazon törvény alapján.

magyar bucó 2010.12.27. 08:04:24

@Jetstream: Siklóernyővel a fizikai törvények miatt nem lehet bárhol felszállni. Kiállhatsz vele a birkalegelőre és várhatod az alulról fújó szelet. Ha az meglesz, felszállhatsz, senki sem fog érte felelősségre vonni. :)

magyar bucó 2010.12.27. 08:06:50

@Netszamuráj: Figyelembe véve, hogy egy BKV buszban naponta van annyi üzemóra, mint egy (szórakozásból tartott) helikopterben évente, egyértelmű, hogy melyik a szennyezőbb.
A kukacbombázónak meg az a legkörnyezetkímélőbb, ha a tábla szélén, a lajtoskocsi mellett szállhat le.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.27. 08:48:43

Kurva Magyarország---eladta magát a Rohadt Nemzeti Hazug törpének ----

JAGMAN 2010.12.27. 09:07:27

Ehh nem értem mi a probléma ezzel... Egy kis 2-4 személyes helikopter káros anyag kibocsájtása semmivel sem több mint egy átlag régebbi luxusautóé 5-6000-es motorral... Az ára is 10-12 millió forint. A fenntartása, szervize egyedül ami nagyságrendekkel drágább...
Amíg kis hazánk és a környező közép-európai országok autópálya hálózata pedig ilyen gyér - aki megteheti miért ne használná ezt ki. A magam részéről szemrebbenés nélkül járnék vele.
Persze az ilyen törvényeket általában a hasonló irományok és a összenemzeti irigység mindig keresztülhúzza... "Ha már az én lovam megdöglött, dögöljön meg a szomszédé is"

Jetstream 2010.12.27. 09:37:30

@magyar bucó:

Ennél éppen bonyolultabb a helyzet. Ugyanis repülésre utaló magatartásnak veszik ha a libalegelőn gyakorolsz - tehát a fizika törvényeinek ellenében is büntethetnek.

Emellett van motoros ernyőzés, azzal felszállhatsz.

Számtalan hegy van hazánkban, ahonnan ilyen-olyan okok miatt ki vannak tiltva. Pl környezetvédelem (de pl tüzet rakni, kirándulni, építkezni ugyanott lehet!)

Öröm ilyenkor hallani, hogy a helikopterek "bizonyos feltételek esetén akár még a környezetvédelmi hatóságok illetékességét is negligálva létesíthetünk magunknak helikopter-leszállópályát".

Mert egy ernyőst még a szakadt gatyája (repülésre alkalmatlan felszerelés) miatt is megbüntettek már - a rendőrségi helikopteresek. Nyilván a környezetterhelése kisebb egy helikopternek :(

Hiába, na. Semmi nem változott, ami meg igen, az is szarabb lett.

nagyfeszültség 2010.12.27. 09:54:30

@dark future:

Ahogy mondod, de még idevenném a motoros
hószánokat és a erdőben használt terepmotorokat.

gatto nero 2010.12.27. 09:56:37

A Bige László nevű szarházira gondolsz? nem tudnád lefényképezni az erfdőírtását és feltenni ide a fotót?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.12.27. 10:02:30

ez nem irigység, hanem az, hogy senki nem ismer olyan embert, aki becsületes munkával megkeresett volna egy helikopterre valót. Ez valószínűleg nem is lehetséges. Ha mégis, akkor álljon már ki valaki, és mutassa meg, hogy csinálta.
És igen, a környezet közös javunk,és nem jár belőle senkinek sem annyi, amennyit egy (magán)helikopter elfogyaszt. A liberalizmusnak itt nincs helye, mert nem végtelen jószágról van szó.

yanchi345 2010.12.27. 10:08:56

Majd, ha idegesítően sok lesz a helikopter felettünk, lehet lufieregető partikat tartani (amíg a helikoptervédelmi megbízott asszony meg nem tiltja), tízezer lufi közé majd nem repülnek be.

Melee 2010.12.27. 10:30:51

Kedves blogger, komolyan úgy gondolod, hogy a te véleményed, meg hasonszőrű pár ezer/tízezer társadé, ér annyit, mint egy helikoptertulajdonosé??!
Szíjjártó megmondta tisztán, érthetően: a kormánynak nem a bloggerek véleményével kell foglalkoznia. Hát te nem értesz a szép szóból??! A bloggerek keresetükkel, adójukkal nem támogatják a kormányt, csak az országot, hol jönnek ők ahhoz, hogy egyenrangúnak érezzék magukat akárcsak egy kormánytámogató honfitársukkal??
Te nem támogatod a kormányt. Kiírtad magad a NER-ből. Ne panaszkodj, ha holnap a kertedben száll le egy helikopter, mert úgyse lesz senki aki meghallgatja.

gatto nero 2010.12.27. 10:45:01

Szerintem, ha Orbán Viktor meghírdette az oligarchák edlleni küzdelmet, akkor a noemisszió - ha jól olvasom - a helyes úton jár, hiszen nemrégiben a mindent leszaró kamionos milliárdosokról, most pedig a helikopter tulajdonosok disznóságairól ír. Inkább Szíjjártó milliárdos apukájának kéne a körmére nézni :)

szmoker (Homo Trollicus) 2010.12.27. 10:58:05

Bezzeg Vlagyimir Vlagyimirovics! (nekem az oligarcha szó hallatán mindig ő jut eszembe).

Táskás Tóni 2010.12.27. 11:08:48

@nagyfeszültség: Na és mi van az egyik legnagyobb olajszőkítővel , csak nem bekerült a delejes ember oligarchás kormányába ? Sietett is megvédeni Gergényit.

gatto nero 2010.12.27. 11:13:34

Valaki azt írta, ötven magánhelikopter van Magyarországon. Nem sorolnád fel kik ezeknek a tulajdonosai? Akkor kiderülne, hogy mind tisztességes ember.

Jetstream 2010.12.27. 11:15:28

@Paulybird: "Micsoda dolog, hogy amikor egy demokráciában egyenlőség van, egyeseknek mégis több joguk van, repkedhetnek helikopterrel a dolgozó nép kárára! "

Ez tök jó demagóg érvelés, de írtam egy példát ami alapján úgy tűnik, annak van több légi-joga, akinek van pénze helikopterre.

Egy másikat is tudnék írni: a TB nem támogatja az ejtőernyősök, sárkányrepülők ellátását/rehabilitációját. Merthogy az előző kormány szerint aki veszélyes sportot művel, az kiszervezi magát a TB-ből... Persze ez a downhill biciklistákra, helikopteresekre, krosszmotorosokra nem vonatkozik. Ja, és a Fidesz ezt a vonalat is felvenni látszik egy nem olyan régi nyilatkozat szerint. Persze évi 50lityi pálinka fejenként (napi másfél deci) biztos kevésbé kockázatos, azt adómentességgel támogatják.

Szóval egyik kutya, másik eb.

Táskás Tóni 2010.12.27. 11:32:30

@gatto nero: Nem lehet felsorolni a helikopter tulajdonosokat mert véletlenül kiderülne , hogy a jobboldali oligarchák vannak többségben, na erre is jó lehet az új médiatörvény. A helikopter tulajdonosok személyiségi jogainak védelme.@Jetstream: A delejes ember kormánya folytatja, Ők most éppen azokat az embereket szervezik ki a tb-ből , akik mnyp-i tagok maradnak . Úgy tűnik ez is veszélyes" sport ".

magyar bucó 2010.12.27. 11:59:54

@Táskás Tóni: Állami hivatalban vezetőnek szembemenni a "hivatalos" iránnyal extrém sport.

Ép ember, ép gépből, ép ésszel nem ugrik ki. :)

Egyébként az extrém sportoló tényleg kössön magánbiztosítást, én nem akarom fizetni az ő kockázatát.

Tiltsuk Bea 2010.12.27. 12:53:47

Mennyire más dolgokról beszéltek, mint amit ez a poszt - a blog lényegét figyelembe véve - mondani akar.
A gáz az, hogy bárkinek megengedjük, hogy helikópáterral vitesse pl. vendégeit a házibuliba (mint lagzi lajcsi legutóbb), annyi káros anyagot bocsátva ki, mintha kb. egyszerre 25 Hummer-ral tették volna meg ugyanazt az utat.
És mindezt úgy, hogy semmiféle kompenzációt nem kérünk tőlük ezért. (Illetve igen, de az csak azoknak jut zsebbe, akik a hasonló jogaszályokat meghozzák.)

Tiltsuk Bea 2010.12.27. 13:06:06

Volt főnököm (egy magát jelentős építési vállalkozónak álcázó gengszter) idén helikopterrel vitette magát, családját és vendégeit (több fordulóban) budai hegyi villájából a forma1-re és vissza.
A szomszédság (vagy inkább a fél kerület) egész napos zavarása mellett csupán egy vitorlázórepülő versenyt félbe kellett szakítani miatta.

Csak így tovább!

gatto nero 2010.12.27. 13:21:54

Én sem hinném, hogy valami alanyi jogon járó dolognak kéne lennie a helikopterezésnek.

Táskás Tóni 2010.12.27. 16:28:09

Ráadásul még a luxusadót is eltörölte a fidesz nehogy az oligarcháinak pár ezer ft-al többet kelljen fizetnie a ktgvetésbe.
A mnyp-i maradáshoz pár helyen lehet nyilatkozni , bezzeg a kettős állampolgárság felvételéhez több ezer helyen. Hát ez gyönyörű, mondjuk én pont ezt vártam ettől a gőgös arrogáns bandától.@Tiltsuk Bea: Csak nem az V. kerületben Rogánnal "ámokfutni "szándékozó banditáról van szó?

zoldparduc 2010.12.27. 22:56:02

Néhányan megkérdőjelezték, a cikk azon állítását, hogy lehet -e eredményesen helikopterről automata fegyverrel vadászni.

Íme egy a cikk illusztrációjához választotthoz hasonló Robinson helikopter, AK-47 -et használó vadásszal:

www.youtube.com/watch?v=xiHmYsyVniE

nagyfeszültség 2010.12.28. 10:34:19

Csipak Péterre, az izraeli befektetők strómanjára és
Rogán üzlettársára gondolsz?


süti beállítások módosítása