Autóvásárlás 2011: lassan a testtel

2011.01.08. 10:44 - vancat

Idén is bemutatkozik néhány olyan autó, amelyre ha nem is a környezetbarát, de talán a könyezetbarát-barát jelző már illik. Igaz, ezeknek a nagyrésze 2011 közepén, második felében kerül a hazai piacokra, tehát ha nem sürgős a vásárlás, érdemes fontolóra venni a megvárásukat - de mindenesetre hasznos lehet legalább tudni arról, hogy érkeznek. Ha a kereskedésekben azt állítják, hogy az alább felsorolt típusokról nem tudnak, vagy ilyenek idén nem érkeznek, akkor hazudnak vagy szimplán hülyék.

(Használati utasításként pedig csak annyi az alábbiakhoz, hogy ezúton kijelentem: azzal, hogy írok idén bemutatkozó környezetkímélőbb autótípusokról, senkit nem szeretnék újautó-vásárlásra biztatni. Ugyanis köztudottan a legkörnyezetbarátabb autó az, amit nem veszünk meg - vagy amit egyszer megvásárolunk, sokáig használjuk, és nem cserélgetjük....)

Paradox módon az egyik legszimpatikusabb és legforradalmibb zöld műszaki megoldás még mindig a belsőégésű motorokhoz kötődik: a FIAT kéthengeres Twin Air erőforrása, 2011 második felétől - a bájos kis ökoretró Fiat 500 mellett - kapható lesz az új Lancia Y-hoz, az Alfa Romeo Mitihez és a FIAT Puntóhoz is. Aki tehát kisebb autót venne, takarékos motorral, érdemes egy kicsit várnia. Az új Twin Air motorok valamikor az év közepétől kerülnek a fent említett típusokba.

Szintén ígéretes a Ford új háromhengeres, ezres kisfogyasztású motorcsaládja, amely elsőként a Fiestába kerül, valamikor nyáron. Szóval a Ford Fiesta-vételt sem érdemes annyira elkapkodni....

Egészen szimpatikusnak tűnik az új Nissan Micra év közepétől kapható új motorváltozata, amely a jelenlegihez hasonlóan szintén 1200 köbcentis, de kompresszoros, közvetlen befecskendezéses, start-stop rendszerrel szerelt lesz. Talán mindezek együtt teszik lehetővé, hogy 80 g/km körül lesz a széndioxid-kibocsátása, ami 3,5 liter körüli fogyasztást feltételez.

Azt is egy kis türelemre inteném, aki egy valóban használható, értelmes hibridre vágyik. Köztudomású, hogy ennek a vegyes, elektromos-benzines hajtásnak elsősorban városban van értelme. (Ahol persze legjobb, ha nem autózunk.) Országúton, autópályán ugyanis döntőrészt csak cipeli a benzinmotor a villanymotort és a plusz akkumulátorokat. Az első igazán városi használatra, de praktikuma okán akár kisebb családoknak is kitűnő Honda Jazz hibrid változata, valamikor késő tavasszal érkezik.

Végül, és - sajnos ma még - utolsó sorban, az a néhány tisztán elektromos autó/kisáruszállító, amely - elvileg - 2011 második felétől Magyarországon is elérhető. Vagy, ha egészen pontosabban akarok fogalmazni, ettől az időponttól már hazánkban is jelen lesz, de továbbra is elérhetetlen... Nissan Leaf, Ford E Tranzit Connect - hogy csak a két legsikerültebbet említsem. Ha ez utóbbiakra mondják a Ford és Nissan kereskedésekben, hogy nincs és nem is várható, akkor sajnos nem hülyék és nem is hazudnak. Az olyan gazdasági és adókörnyezet, - mint a magyarországi - amely jobban kedvez a bálnamerci kategória vásárlóinak és használóinkat, mint az említett elektromos autóknak, az - egyelőre még - környezetvédelmileg alapvetően el van cseszva...

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr622569137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.08. 11:24:46

Környezetbarát autó 2011-ben? Lássuk csak:

- a gyárilag megadott fogyasztási és emissziós adatokat kizárólag tesztpályán, erre szakosodott sofőrök tudják tartani, persze klíma nélkül.
- az autók húsz évvel ezelőtti 400-800 EKm futása, és 12-15 éves használati ideje kb. harmadára zsugorodott, vagyis 3-5 évente lecseréli a kedves tulajdonos az autóját. Az új gépkocsi legyártása, eljuttatása stb. több káros-anyagot termel, mintha még 3-4 évig ugyanezzel autózott volna
- egyre kifinomultabbak a technikák, ezáltal egyre takarékosabbak az autók? aligha.
A citroen AX/rover 114 dízelmotorja vegyes használatban is beérte erős négy literrel száz kilométerenként - ma a legtakarékosabb kisautó is ennek legalább másfélszeresét kéri.

Szép dolog a környezetvédelem, de az autóiparban csak egy profitnövelő rigmus, egyelőre.

grizzancs 2011.01.08. 11:55:08

@kutya_zzr: ugyan ki cserel 3-5 evente autot?

Az a keves aki meg megteszi az se a kukaba dobja valoszinuleg, hanem valaki mas veszi meg, cserebe nem ujat vesz.

is 2011.01.08. 12:22:18

minden autót használnak 20-25 évig, amelyiket nem törnek tényleg totálkárra, hülyeség azt mondani, hogy ne cserélgessed. van használtautó piac, egy autó sem megy kukába 5 év után. legfeljebb 15 év után Ukrajnában vagy még távolabb fog feltűnni.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.08. 12:22:43

Nem olyan kevés az, persze nem Magyarországról beszélünk.
Az pedig, hogy valaki megveszi tőle is, csak félmegoldás: a lényegesen alacsonyabb élettartam így is, úgy is korábbi végső lecserélést jelent.
(Arról nem beszélve, hogy mibe kerül fenntartani egy ilyen "modern" autót, melyben öt éves kor után olyan értékű gyári alkatrészeket kell cserélni, hogy értelmetlen fenntartani. Ha egyáltalán lehet cserélni: ld. WAG csoport motorjai, melyekből az 1990-es modellek még vígan futnak, az újak motorja pedig "egyszerhasználatos", nem felújítható)

OkoskaTo:rp 2011.01.08. 12:34:38

@kutya_zzr: A gyárilag megadott fogyasztási adatokat SENKI sem tudja produkálni valós körülmények között. Az európai szabvány ugyanis teljesen életszerűtlen, geometriailag kiszerkesztett menetciklusokat tartalmaz (ezért is trükközhetnek a gyártók ennek felismerésével, és a motorparaméterek ideiglenes átállításával a mérés idejére - noha elvileg ez tilos lenne). A talpraesettebb helyeken ehelyett egy valós utazgatás sebességprofilját futtatják le, és így életközelibb fogyasztási értékeket kapnak. De erről a Totalcaron elég sokat lehet olvasni.

Azzal alapjaiban nem értek egyet, hogy a kisebb motor kevesebbet fogyaszt. Ha folyamatosan erőlködnie kell a motornak, akkor többet meg tud zabálni a folyamatos gázadás alatt, mint ha normálisan képes lenne erre a teljesítményre.

Hurri Kán 2011.01.08. 13:12:00

@kutya_zzr:
Ismét olvashattuk a Sötétzöld Jereváni Rádió újabb híradását...

Teljese mértékben igazad van.
Nagyon sokan elfelejtik, hogy -különösen a városi forgalomnál- adott motorméret/hajtás mellett a fogyasztást egyik leginkább befolyásoló tényező az autó tömege. Mennyit is híztak az autók az elmúlt kb. 15 évben?

A mai autók élettartama ismert hogy milyen irányba halad...

Ja, és a szerző ültessen be 4 embert (nem törpét) akár egy 500-as Fiatba, akár egy Micrába és ballagjon el cuccokkal 3-4 napra nyaralni. Aztán szóljon ha sikerült.

nick066 2011.01.08. 13:21:44

"Az olyan gazdasági és adókörnyezet, - mint a magyarországi - amely jobban kedvez a bálnamerci kategória vásárlóinak és használóinkat, mint az említett elektromos autóknak"

Kedvez ? Kifejtenéd bővebben ?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.08. 13:23:40

@OkoskaTo:rp: a megfejtés az optimális méretű motor - amikor a nyomaték már elegendő, hogy alacsony fordulaton üzemeljen, de a motor saját mérete ne okozzon felesleges fogyasztást.
Motorkerékpároknál ez valahol 600 cc környékén van.

azAttis 2011.01.08. 13:53:09

Az aksikat milyen gyakran kell cserélni ezekben a mérgező/méregdrága csodákban? Aligha bír ki 15-20 évet.. az meg nem tűnik túl környezetbarátnak.

Bambano 2011.01.08. 14:27:39

A start-stop rendszer, mint az közismert, megnézték, növeli a környezetszennyezést. Aki ilyet ajánl és mellette zöldnek akarja láttatni magát, az olyan, mint az itt emlegetett autókereskedő: hülye.

Az autók közül a legkörnyezetszennyezőbb pedig az alulmotorizált. Két hengeres twinair motor? ne röhögtessük már ennyire az olvasót, mikor el kell indulnia egy 1.2-1.3 tonnás dobozzal, akkor ott padlózás lesz, meg sok-sok károsanyag. Arra sem ártana már rádöbbenni az okoskodóknak, hogy az autó fogyasztása elsősorban nem a köbcentitől függ, hanem az autó tömegétől. ugyanabban a szekérben egy nagy motor nem feltétlenül fogyaszt többet, mint egy kicsi, és az is tapasztalat, hogy a szükségesnél kisebb motor viszont többet fogyaszt, mint az autóhoz optimálisan illeszkedő darab.

De persze zöldnek lenni népszerű, elvárások sincsenek, szakértelem sem szükséges...

fda 2011.01.08. 15:40:24

"A start-stop rendszer, mint az közismert, megnézték, növeli a környezetszennyezést."

Kik "nézték meg"?

fda 2011.01.08. 15:42:37

"Az autók közül a legkörnyezetszennyezőbb pedig az alulmotorizált."

Persze a 6 literes hummer sokkal környezetbarátabb, mint egy kis opel, amibe a legkisebb 1 literes motort vette a gazdája, hiszen legtöbbször csak városban megy vele.

Goompah 2011.01.08. 15:49:15

@fda: Az alulmotorizáltság nyilván az autó tömege és felhasználása szeint értendő.

Méréseket nem láttam, de a motor indításkor sokat fogyaszt és pöfékel. Nem indításra szokták optimalizálni.

TFL · http://civilzone.eu 2011.01.08. 15:49:22

@gyvy: azért hülyeségeket ne írjunk: az autók az elmúlt húsz évben nem "híztak", hanem jelentősen "összementek" súlyilag a modern és könnyebb anyagok használata miatt, és amiatt is, hogy a kis méretű városi autók száma megsokszorozódott. És ez lényegesen tovább is fokozódik majd.
Nem azért, mert bármiben is egyetértenék a sötétzöldekkel, de az autóipar azért egyre inkább a csökkentett emisszió fel halad, bármennyire is fikázzuk.

nagyfeszültség 2011.01.08. 16:09:36

Talán inkább úgy fogalmaznék, van egy ideális lóerő-súly-nyomaték arány. Szóval az egy igazán nagy faszság, hogy a kicsi motor többet fogyaszt mint a nagyobb, viszont azt tény: néha előfordul, hogy a kicsivel nagyobb motor takarékosabb, mint a kicsivel kisebb.

gatto nero 2011.01.08. 16:11:47

A Fiat twin air motorja nem azért fogyaszt nem elég keveset, mert gyenge, hanem pont azért mert túl erősre hangolták. Attól féltek ugyanis, hogy az emberek nem fogják vásárolni, ha gyenge - még akkor sem, ha takarékosabb.

Uzi 2011.01.08. 16:25:01

Goompah: A hideg motor pöfékel, az üzemmeleget nem gáz újraindítani. A start-stop csak meleg motort állít le. (feltöltött akksival és ha nincs nagy hideg)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.08. 16:35:33

@azAttis: Az elektromos autóknál kétféle garancia van az aksikra. A Nissan Leaf esetében megveszel mindent és kapsz 5 év garanciát a akkumulátorra. Ezzel a variációval csak az a probléma, hogyha nem örök használatra vetted az autót, akkor a garancia végén lényegében forgalomképtelenné vált az autó, hiszen épp eszű ember nem fog olyan elektromos autót venni, aminek ha elromlik az aksija, akkor 2-3 millióba kerül bele egy új egység. A másik verzióra jó példa a Renault Kangoo elektromos változata, ahol havi bérleti díjat fizetünk (80 euró per hó) az aksiért, azért viszont lényegében örök garanciát kapunk az akkumulátorra, hiszen bármilyen meghibásodás esetén a gyár állja a javítás költségeit.

fda 2011.01.08. 16:47:54

az autók az elmúlt húsz évben nem "híztak", hanem jelentősen "összementek" súlyilag a modern és könnyebb anyagok használata miatt

@TFL: Mondasz erre néhány konkrét példát? Mert nekem ami eszembe jut, ezzel ellentétes.
Bizony műanyagok ide vagy oda, a mai kocsik jellemzően több száz kilóval nehezedtek és minden egyes új modell pár centivel minden méretében nagyobb...

Hurri Kán 2011.01.08. 16:53:58

@fda:
"az autók az elmúlt húsz évben nem "híztak", hanem jelentősen "összementek" súlyilag a modern és könnyebb anyagok használata miatt"

Te milyen cuccot szívsz? Én is kérhetnék belőle?

kuki123 2011.01.08. 17:03:28

@Bambano: ha nem lennénk ilyen súlyúak ilyen biztonság mániásak akkor kisebb is lehetne a súly,

jah nem kéne 140 felett menni (és nyugodtabb vezetési stílus sem ártana)
A kamionokat meg a vasútra felzsuppolni.

Nem tudom mi bajod a Twin-nel sokkal nehezebb kocsik sokkal kevesebb lóerővel is lettek már gyártva...még sem 15 litert ettek...valójában sem a súlynak, sem a lóerőnek nincs köze hozzá, a sebességváltó áttételezésén múlik minden
lásd fiat stilo 1.2 6sebesség 4-5 liter pedig 1,1 Tonna és kurva jól megy

6 sebességet a világnak :)

@nagyfeszültség:
szerintem is...de a kis motor nem fogyaszt annyival többet mint a túlmotorizált.

ültem vectrában 1.8 és kurvára ment, nem tudom milyen lehet az 1.6, de nem hiszen hogy annyival rosszabbul menne, jobbat mondok...1.4-gyel is lazán elmenne, de a mai motorok alul nyomtékszegények (és nem a dízelre gondolok)

kuki123 2011.01.08. 17:08:00

@gyvy: ezt ő úgy érti hogy ha ugyan azt a felszereltéseg stabilitást és védelmet a régi technika stzerint kéne csinálni akkor a kocsik 2 tonnásak lennének...
Persze a gyártók túlzásokba estek és minden szir-szart beleraknak fölöslegesen

meg néznék én most egy trabantot vagy egy '90-es hondát vagy kis kocsit mit produkálna fogyasztásilag egy új és teljesítményben visszafogott motorral...fogadjuk hogy a 3 lityó is lazán jönne, bejárásra meg bőven elég lenne...

Hurri Kán 2011.01.08. 17:09:05

@volánrulz:
Tökmindegy hogy érti ha baromságot ír...

kuki123 2011.01.08. 17:13:32

Francia országban levegő hajtotta Taxikat is használnak, nem tudom miért nem terjed ez a dolog el?

A sűrített levegőt elektromos árrammal kompresszor nyomja,
Az aksis kocsikhoz hasonlóan, csak nincs környezetszennyező aksi.
Jah és csendes, és kurva nyomatékos, még váltó se kel bele.

csaklesekminta 2011.01.08. 17:15:29

Véleményem szerint a gépkocsi gyártókat a saját hasznukon kívül semmi nem érdekli. A 20-30 nagy gyártó a jelenleg gyártott százas, ezres motorpalettából nem tudna 50-100 normális kompromisszumot kiválogatni? Nem bizony! Ha bele gebednek, akkor is be kell bizonyítania, jobb mint másé, pedig csak az érdekli, hogy három hengernél rövidebb főtengely és vezérlés kell, kevesebb alapanyag. Egy nagy kamu az egész. Például a kb. 10-12 éve gyártott 1.6 literes összesen 8 szelepes 85 lóerős Opel motornál a nyomaték maximum 2600-as fordulatnál volt, a később gyártott 100 lőerős verziónál 3600-nál. Nyilván az újabb motorral szerelt autó kevesebbet fogyaszt, ameddig nem hajtod, ugyanis a kiadott teljesítmény is kisebb adott fordulatszámon, hiszen a nyomaték is kisebb. A maximális teljesítmény viszont nagyobb, jobban harap rá az ügyfél. Semmi baj, kisebb a nyomaték, legyen a hatfokozatú váltó. Persze csak módjával. Nem nagyon kínálgatjuk, amúgy sincs kedve minden ügyfélnek, ügyfélnének folyton váltani, némelyeknek egyébként is az egyfokozatú váltó lenne a legjobb.
2010-ben vezettem egy új hibrid kisautót. 136 lóerővel – ez összesített teljesítmény - siralmasan ment. 6.2 milla volt a modell ára, ez Tollaséknál megy el harmadik kocsinak.
Nagy kamu és kevés haladás a környezetvédelem az autógyártásban!
Például: ha padlógázzal előzök egy átlagos autónál lekapcsolódik a klíma? Nem bizony, pedig 1-2 deci üzemanyag hamar kimegy a semmibe. Semmibaj, majd a következő év új modelljébe beépíti valaki, legyen mivel motiválni a vásárlást, egy jó szlogen kijön belőle.
Abban is biztos vagyok, hogy nem ugyanaz a motor kerül a magasabb kategóriába, mint az alacsonyabba. Talán csak annyi a hasonlóság, hogy például 1.6 mindegyik, a vezérlés és a beépített anyagminőség, csapágyak lehetnek teljesen mások, külsőleg lehetetlen megmondani mit is veszel. Tapasztaltam már ilyen esetet. Az automata gyártósor akár minden motorba máshonnét hozza a részegységeket.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.08. 17:38:00

@OkoskaTo:rp: Akkor én senki vagyok. (Nem kéne általánosítani, csak azért mert neked nem megy.)

Jó autó, jó guminyomás, felesleges terhek kidobálva, motorfék. Igaz két személlyel, alföldön, országúton, de nyáron simán hozom az átlagot még klímával is, sőt ha papásan megyek, alámegyek neked 3 decivel is, ha egyedül vagyok a kocsiban, akár 6 decivel is.
Télen bevallom nem tudom megcsinálni, akkor 1-3 decivel több az átlag, a téli gumi, fűtés ráver.

szamarhegy 2011.01.08. 17:38:58

@volánrulz: Hoppá, két éve hallottam erről, meg hogy Indiában esetleg, de Európában kétséges a biztonsági kérdések miatt. Állítólag pofon egyszerű és nagyon olcsón üzemeltethető.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.08. 17:39:31

@gyvy: De ki jár mindennap 4 fővel 3-4 napig nyaralni egy Micrával? ÁTLAGfogyasztásról van szó, ezt ne felejtsük már el.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.08. 17:41:42

@bonifac: Ja, azt el is felejtettem, hogy az országúti átlagról (4,7 l/100 km) beszélek, nem a vegyes átlagról :-). (5,5 l)

szamarhegy 2011.01.08. 17:45:51

A tömegnövekedés értelmetlen zsákutca 400 Ft.-os nafta mellett, 10 év alatt le kellene vinni 7-800 kg.-ra az átlagsúlyt. Lehet, hogy nem lesz olyan biztonságos, de inkább megyek lassabban, óvatosabban, ha ez az ára a mobilitásnak. A magyar autópályákon már most erős önkorlátozás érvényesül, vagy 15-20km/h-al esett vissza az átlagsebesség. Nagyon sok újszerű, 170-180 végsebességű autó poroszkál 90-110 között a külső sávban.

victor vacendak 2011.01.08. 17:48:31

A dízelt nyugodtan kivehetjük a környezetbarát motorok listájáról. Ráadásul a 4 liter fogyasztó ősdízelek szívódízelek, ha jól tudom. Nem eszik, de nem is megy.
Nagyon szomorú voltam, mikor megláttam, hogy az autót amire évek óta gyűjtöttem a zsét, már nem forgalmazzák, a modellt csak a rosszabbul felszerelt változatban, a standard, ostoba 2.0d-vel és lebutított awd-vel árulják. A full extra turbós benzines a piac egyik legjobb awd-jével már a múlté.

victor vacendak 2011.01.08. 17:50:59

@OkoskaTo:rp: a kis motornem fogyaszt kevesebbet, ezt aláírom, életem legrosszabb autója az 1.1MPI Colt, 1-esben alig akart felmenni a dombra, és 11-et elkért városban két felnőttel a fedélzeten...

Hurri Kán 2011.01.08. 17:51:56

@victor vacendak:
A mostani kisdízelek se mennek, ha nem nyomod. Ha nyomod, fogyaszt. De legalább bonyolultak és szervizigényesek.

victor vacendak 2011.01.08. 17:56:11

@gyvy: jó-jó, igazad van. isten mentsen a dízelektől, de mikor nincs semmi igazán jó, és nem túl drága benzines 4x4, akkor mit tehet az ember. Kompromisszum.

nagyfeszültség 2011.01.08. 17:56:45

Magyarán: kisebb teljesítményű, könnyebb autók kellenek, környezettudatosabb sofőrökkel.

kuki123 2011.01.08. 18:03:16

@szamarhegy: fel megy ilyen 410-420 körülire és az átlag autósok eltűnnek az utakról, használtautó.hu meg teli lesz hirdetésekkel főleg a 8+ fogyasztókkal

elfogy viszont minden 6 alatti fogyasztó kocsi

aza baj megnéztem most a benzines Lupót 1.0-ás és 970 kg mert ez nem az aluvázas

az bazdmeg az a kis kocsi 970 kg, és akkor csoda hogy 5,5 zabál még ilyen kis mérettel is... 700 kilósan 4-et se enne

Mikrobi 2011.01.08. 18:07:19

@csaklesekminta: épp hogy a nagyobb nyomatékú motorokhoz adnak hatfokozatú váltót, a kisebb erejű motornak nem lehet akkora áttétet adni. A kisméretű turbómotoroknak jóval nagyobb a nyomatéka már kis fordulatszámon is, ezért teheti meg, hogy 6-osban megy 70-nel és 1500-at forog a motor. 4-5 l-t fogyasztva!

Hurri Kán 2011.01.08. 18:08:48

@Mikrobi:
Te valami speciálisat ittál?

Hurri Kán 2011.01.08. 18:12:43

@chipanddale74:
Ja. Színtiszta Renault-technika, csak Nissan embléma hiányában a megfelelő Qasqhai-nál (vagy hogy a f...ba írják) kb. másfél-két millióval olcsóbb.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.01.08. 18:30:01

@gatto nero: Végre valaki, aki az igazságot is tudja.

szamarhegy 2011.01.08. 18:33:52

@volánrulz: Tapasztalatból beszélek :) , ősöreg, de szuper megkímélt Suzukit vettem 3 éve, most már lecserélhetném, de minek. 23 éves Swift, 70e.-ről 150e.-re tornáztam az km.órát, hiba semmi, 10.000 alatt nem kell olajat utántölteni, nyáron 4-4,5, télen 5-5,5 lit. , ja és 730 kg... Persze a 380 Ft./lit. így is durva.

kuki123 2011.01.08. 18:44:47

@Kozmokrator: na ez az jelenleg a 86 lóerós... ami egy 900-as mocitól nem semmi
DE lesz 65 ös is meg 105 lóerós is, majd kiderülnek a fogyasztások..na meg más kocsikban is használni fogják...
az 2+ montorok ideje lassan lejár az viszont

Valójában senkinek nincs szüksége batár nagy kocsikra
A belteret nem kell elbaszni minden szir szar benyúló középkonzollal meg 50 centi vastag ajtókkal és akkor el fog férni a 190 -es megtermett állat is a kis kocsiban.
ha meg nyaralni megy akkor utána basz egy kis zárható pótkocsit oszt meg van oldva a csomag is... bár feltűnt nekem az is hogy manapság senki nem hord a tetőcsomagtartón semmit se...gondolom a fogyasztás miatt bár akkor meg minek jár 3 lityós audi A6-tal

kultúrpesszimista 2011.01.08. 18:52:14

Egyik ocsmányabb, mint a másik, kivéve a Fiat 500-ot, ami egy telitalálat lett, minden formában. A többi kuka, inkluzíve az Alfát is.

kuki123 2011.01.08. 18:55:40

@szamarhegy:
úgy kell vezetni hogy ne legyen baj, nyílván az ős swift szerkezetén a mi a anyagokkal és tervezéssel sokat lehetne javítani és egy tényleg gazdaságosra tervezett motorral meg lenne a 4 liter is

Jönnek ezzel a 120 meg 100 g/km-es CO adatokkal amit úgy szarok le ahogy van, jó legyen egy 200-300-as de fele harmad annyit fogyasszon mint most

A legtöbb embernek ma is 2 dolog kell:
1 nem kell semmi cicoma, csak menjen
2 és ne kelljen javítani

a másik dolog hogy nyugaton már cng-t lpg nagyban használják
Dél amerikában full etanolt nem ezt a kotyvasztott szart amit itthon (ősöreg konstrukciós motorokkal)
töredéke a károsanyag kibocsájtásnak és egyből nem a média maszlag menne.

nagyfeszültség 2011.01.08. 19:05:59

Szerintem városon belül a mopedautók sem lennének rossz alternatíva (Aixam, Ligier, Casalini stb)....

ostván 2011.01.08. 19:15:21

Tény, hogy az autók egy re nagyobbak és nehezebbek, annak ellenére, hogy - többnyire - 1-2 fő utazik bennük. Tény, hogy a vevők nagy csomagtartót követelnek, bár szinte semmit sem szállítanak (de ha egyszer kellene, akkor legyen!). Tény, hogy a vevők sportos kinézetű, de limuzin kényelmű autót akarnak birtokolni. Tény, hogy az autók motorteljesítménye egyre nagyobb, közben a városokban elérhető átlagsebesség egyre kisebb. Ezeket összerakva elég nehéz a kisebb szennyezőanyag-kibocsátás felé mutató tendenciát látni.

victor vacendak 2011.01.08. 19:22:15

@chipanddale74: ne haragudj, de a Duster nincs egy lapon azzal a markával, amit én szerettem volna. Nem csak a hajtás, kényelem, összeszerelési minőség és esztétika terén, de rohadtul elavult és gyenge Renault motoroktól is hupililát hányok. De számítottam rá, hogy ezt fogja bedobni valaki :-D
Más valami?

trocadero 2011.01.08. 19:33:54

Szerintem ezek az új spécimotoros kiasautók túl drágák lesznek az itteni pénztárcákhoz.

flamer 2011.01.08. 19:43:09

@kutya_zzr:
Egészen pontosan hány Trabant meg Zsiguli ment el 400e - 800e km-t? Egy sem?...
Az van, hogy a régi autóknak soha nem volt ennyi az átlagos élettartama. A maiaknak sem, viszont nem is 133e km.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.08. 19:45:14

A downsizing címén elkövetett alulmotorizálás azért jó, mert úgy legalább halálba pörgetik a sofőrök a kis motort, ami jól szennyez.

A Fiestába a 3 hengeres pl. ilyen, mekkorára nőtt már a Fiesta mostanra? Ugyanígy a Mitóhoz a 2 hengeres turbó. Az 500-asba viszont passzol az utóbbi.

A kommentek fogyasztásra vonatkozó részéhez csatlakozom; egy 20 éves autóm van, amivel kicsit kevesebbel eljárok, mint a mai "kisautók" - amik attól kisautók, hogy nincs csomagterük, de amúgy magasabbak és szélesebbek, mint a régi középkategóriásom, amiben VAN HELY. Nagyobb, mint a mai kicsikben.

victor vacendak 2011.01.08. 19:47:20

@nagyfeszültség: Nekem írtad a Kugát? A 2.5 Duratorq cirka 30 lóval gyengébb, mint az a márka (szintén 2,5-ös turbós benzines), melyet szerettem volna, és a Haldex sem igazán győzött meg. BorgWarner, Torsen vagy valami állandó összkerék kéne, de benzin motorral, új autó, nem használt, max 35 ezer euróig.
Válogatós vagyok :-)

kultúrpesszimista 2011.01.08. 19:54:05

@flamer:

Direkt csúsztatsz vagy tényleg ennyire értetlen vagy?

kutya_zzr-nek tökéletesen igaza van és mindez nem összeesküvés-elmélet, hanem tény. Erről persze szeretnek a vásárlók és az autógyárak elfeledkezni. (Előbbiek azért, mert az a "ami új, az a jó" primitív fogyasztói elv mindig is érvényes volt, utóbbiak meg a mérhetetlen profitéhségük és/vagy túlélési kényszerük okán.)

A régi autók alatt NEM Trabantot meg Ladát szokás érteni, még az itthon szocializálódott hokedlin paprikáskrumplit kanalazó nyárspolgárnak sem! És ezt nyilván te is tudod.

"Az van, hogy a régi autóknak soha nem volt ennyi az átlagos élettartama."

Igen. Sokkal több volt! A motorjaik mindenképp, a karosszériák meg nagy fejlődésen mentek keresztül '85 és '95 között. (A rozsdásodás mindazonáltal kezelhető volt és érdemben riktán csökkentette az autó életét.)

Ennyi.

kultúrpesszimista 2011.01.08. 19:55:18

@ColT:

Na erről van szó... de a sok megvezetett konzumidióta ezt úgyse képes felérni ésszel...

Új mindig lesz, de hogy jobb is?! Eh....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.08. 19:55:25

@volánrulz: "na ez az jelenleg a 86 lóerós... ami egy 900-as mocitól nem semmi "
Nem semmi, de nyomaték meg sehol... Lóerőt csak szétforgatva lehet kihozni, az meg kajál is.

Hogy kinek van szüksége batár nagy kocsikra? Aki azzal akar kompenzálni.

Hurri Kán 2011.01.08. 19:57:54

@ColT:
Meg aki mondjuk magas és szeretne elférni. Meg rendszeresen járkál aránylag sok cuccal.

victor vacendak 2011.01.08. 20:02:02

@gyvy: Bizony évekig volt kisautóm, és mindig bosszankodtam, hogy a teljesen átlagos bőrönd sehogy sem fért a csomagtartóba, mindig a hátsó ülésen kellett utaznia. Egyébként valószínű, semmi sem környezet barát, mindössze a a kérdés, hogy mennyire nem az...:-D

gatto nero 2011.01.08. 20:03:11

@victor vacendak:

Igen, Neked bátorkodtam javasolni, de én a 2.0 turbódízelre, vagy az idei év közepén érkező új 2.0-benzines ecoboost-ra gondoltam - volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.08. 20:06:25

@gyvy: Igen, de mennyinek kell valójában akkora autó? Nekem sincs "nagy" autóm, egy MkV Escort nem nagy, ellenben van benne hely, pedig nem is kombi.

Aki meg cuccolni akar, az általában nem csillivilli új autót vesz, és leginkább kombit.

nagysuhi 2011.01.08. 20:06:45

@victor vacendak: Toyota RAV4 2.0 l automata 4x4, 8,5 millió.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.08. 20:09:52

@nagysuhi: A lakásom volt annyiban, nem hogy egy cicaterepjárót vegyek annyiért...

Hurri Kán 2011.01.08. 20:10:55

@victor vacendak:

Talán ha az ember megpróbálja a körülményekhez képest legoptimálisabb közlekedési eszközt használni, jelenleg -nagyobb ráfordítás nélkül- azzal tehetünk szerintem a legtöbbet.

Mondjuk az is elgondolkoztató, hogy ugyanaz az autó egy-két német nagyvárosban -nyilván az ésszerűbb forgalomszabályozás miatt- kb. másfél literrel kevesebbet evett mint itthon, Budapesten. (Saját tapasztalat, a BC pontos :) )

Hurri Kán 2011.01.08. 20:19:12

@victor vacendak:

Subaru? Ha nem is nullkilométeres, 20.000-30.000 kilométert futott darabokat tudásához, felszereltségéhez, kategóriatársaihoz képest jó áron lehet kapni.

magyar bucó 2011.01.08. 20:19:17

"Ha a kereskedésekben azt állítják, hogy az alább felsorolt típusokról nem tudnak, vagy ilyenek idén nem érkeznek, akkor hazudnak vagy szimplán hülyék."

Vagy esetleg tájékozottabbak, mint a postoló. És akkor ki is a hülye?

magyar bucó 2011.01.08. 20:25:18

@volánrulz:
"Jönnek ezzel a 120 meg 100 g/km-es CO adatokkal amit úgy szarok le ahogy van, jó legyen egy 200-300-as de fele harmad annyit fogyasszon mint most"

Minthogy a CO2 az üzemanyagból lesz, a kettő nagyon szorosan összefügg. Fele fogyasztás fele CO2.

"Dél amerikában full etanolt nem ezt a kotyvasztott szart amit itthon"

Egy trópusi országban nem gond a hidegindítás. Nálunk igen. Egy hideg reggelen be sem indul a tiszta etanollal, ezért van benne benzin.

victor vacendak 2011.01.08. 20:26:11

@nagysuhi: Az ötlet az eddig legjobb. Torsen hasonmás állandó összkerék, elég jó áron, és van benzines változatban is. Picit talán lomha. Nem tudom, miért cica terepjáról, ez elég béna klisé. Összevetve a sok városi SUV-vel, a Toyoták összkereke nagyon profi.

Hurri Kán 2011.01.08. 20:28:21

@magyar bucó:

"Minthogy a CO2 az üzemanyagból lesz, a kettő nagyon szorosan összefügg. Fele fogyasztás fele CO2."

Ezt még kicsit otthon, tükör előtt gyakorold. Olyanról hallottál hogy hatásfok meg optimalizált égés meg ilyenek?

A másik: ez a CO2 hiszti is egy felfújt lufi, a kipufogógázban található anyagok közül messze a legkevésbé káros.

gatto nero 2011.01.08. 20:29:43

Jól értem, hogy a nem szép, de sármos Subaru Foresterről van szó?

magyar bucó 2011.01.08. 20:31:39

@gyvy: Az elégetett üzemanyagban találhat ÖSSZES szénből CO2 lesz. Hatásfoktól függetlenül.

victor vacendak 2011.01.08. 20:32:23

@gyvy: Igen, az eredeti elképzelésem a 2,5XT automata lett volna a spéci hajtás miatt. De ugye a buzi dízel korszak miatt már csak a 2,0X benzin és a szentségtörés boxer dízel (van a piacon).

Bambano 2011.01.08. 20:34:28

@volánrulz: lyalyly...
kezdjük azzal, hogy a mai motorok mind nyomatékszegények alul kifejezés tipikusan a mai dízelekre igaz. lásd: totalcar tesztek, mindig piszkálják a tesztautókat, hogy induláskor hajlamos lefulladni.

A lupo... 970 kilósan 5.5-öt fogyaszt, van benne valami kávédaráló... az enyém 90-nél tempomattal országúton meg 6.5-öt, de több, mint másfél tonna...

a bátyám 1.8-as vectrával jár, én meg 3.2-essel. A fogyasztásokban nincs érdemi különbség. Úgyhogy továbbra is tartom a véleményem, hogy a tömeg számít jobban, nem a motor.

victor vacendak 2011.01.08. 20:36:15

@gatto nero: De-de...:-D
Benzinesből már csak a Q5 van versenyben, illetve a RAV4, dízelből valamelyik nem 150 lovas Hyundai. Ezeknek a relatív olcsóságuk mellett az a közös vonásuk, hogy komolabb 4x4-ük van.
A kérdés, hogy az EcoBoost 240 lovas változata lesz-e Kugában? De mint írtam, a Kuga a Haldex miatt felejtős.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.08. 21:24:52

@victor vacendak: A Hyundai 4x4 szerintem felejthető, főleg automatával párosítva, a Santa Fe-k 30-40 ezer kilométer alatt megadják magukat kevés terepezés mellett is. Jó lehet még a Mitsubishi ASX vagy az Outlander.
www.autosvilag.com/index.php/Mitsubishi-ASX-1.8-D-Invite-Mar-nem-aludhat-nyugodtan-a-Nissan-Qashqai.html

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.01.08. 21:40:36

@victor vacendak: Bocs itthon nincs ASX összkerékkel és benzinnel, de Outlander igen. 2.4 l 170 lóerő és van manuális vagy CVT váltó is.

nagyfeszültség 2011.01.08. 22:11:20

Senkinek nincs véleménye a mopedautókról :)?

nagyfeszültség 2011.01.08. 22:11:26

Senkinek nincs véleménye a mopedautókról :)?

nagyfeszültség 2011.01.08. 22:11:33

Senkinek nincs véleménye a mopedautókról :)?

nagyfeszültség 2011.01.08. 22:11:39

Senkinek nincs véleménye a mopedautókról :)?

nagyfeszültség 2011.01.08. 22:11:55

Senkinek nincs véleménye a mopedautókról :)?

fda 2011.01.08. 23:25:23

@gyvy: Ha elolvastad a hozzászólásokat, amire válaszoltál, akkor egyértelmű, hogy a rajtam számonkért baromságot nem én írtam. Valamiért lemaradt az idézőjel, de attól még el lehet olvasni

guszti 2011.01.08. 23:41:02

A motortérfogatról én is azt gondolom, hogy az ideális (mármint emisszió, azaz fogyasztás szempontjából) motorméret az egy sokváltozós függvény egyik optimuma, ami persze nem zárja ki, hogy ugyanarra a felhasználásra ugyanaz a kaszni ma kisebb térfogatból megoldható illetve hangolható ideálisra mint 10 éve, a tömegen és a gyártáshoz használt alapanyagon is spórolva ezáltal. Merthogy igen, az előállítás is beleszámít a környezetterhelésbe, vagyis van abban valami hogy a túl gyakran cserélt autó már maga környezetterhelőbb, mintha csak 10-15 évente cserélnél.
Na és ez az, ami szintén nem feltétlenül igaz, persze, kényelemből illetve úri hóbortból az ember ne vásároljon felesleges dolgokat, vagyis ha egy napi 2x10 km-t munkába járásra, néha az 50km-en belül lakó szülőkhöz leugrásra kell a járgány, valóban jobban jár a planéta, ha ma 12 éves, jól karbantartott toyotánkat csak 3-6 év múlva tervezzük lecserélni. Viszont ha még költséghatékonyak is akarunk lenni saját büdzsénk felé is, egyáltalán nem bűn ilyen célra egy 3-5 éves verdát beszerezni. Az ugye régen ismert gazdasági alapvetés, hogy minél intenzívebb használatban van a jármű, annál inkább megéri új, garanciális időn belüli vassal gurulni. Könnyen belátható, hogy össz-emisszió szempontjából is az az optimális, ha az egész nap a várost járó járművek a legújjabb generációk tagjai, az igazi veteránok pedig jó ha egy-két tucatszor elhagyják a garázst egy évben. Magyarul ezen a területen pont jó irányba szabályozna a piac is, ha kevesebb admin és költség terhelné a használt autók adásvételét. Aki egész nap megállás nélkül megy, mondjuk árut terít, vagy utazóügynök, az bártan üljön át egy újba 3-5 évente, csak ne kelljen kidobni, sőt, ha egy gyártó valóban adni akar a környezetre, az upgrade-programok sem lennének haszontalanok.
A mopedautóval az a baj, hogy elég hazárdos vele akár csak Dunakeszire hazamenni naponta, kisebb malőr a Váci úton is sokkal súlyosabb lehet mint egy rendes autóban. Kisebb hatótávra meg pont a villanyosok lesznek jók, ez a tranzit pl ideális belvárosi kerületekben kisebb üzletek árufeltöltéséhez, kézbesítéshez. Az ezzel foglalkozó cégek kis ráfordítással ki tudják építeni a telephelyen a töltés/akkucsere folyamatát, vagyis ez a villany cucc legelsőként néhány célterületi flottában bizonyíthat, később akár egy rail&rent szolgáltatás kifejlődését is örömmel látnám - a Vélib-hez hasonlóan - ami ilyen flottára alapul.
(Na tesség, kellett nekem beütni a wikibe a Vélib-et, a gallok már rég kitalálták az autós verziót, meglepő módon Autolib néven...)

w a s d 2011.01.09. 00:43:49

@ColT: Nyomaték sehol? 145 Nm 1900- as fordulaton, amit kb. egy 1,5- ös szívó benzines tud, csak jellemzően 4000 fordulat/perc mellet.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.01.09. 04:37:18

@flamer: Trabant, azaz... látom van érzéked hozzá és jártas is vagy a témában.
Eleve, egy semmi perc alatt szétkopó, balkáni, kétütemű technikát hozni abba a beszélgetésbe, ahol - jellemzően - négyütemű/dízel üzemű nyugati autókról beszélünk - gratulálok. Arról nem is beszélve, hogy az általam említett időszakban már nem gyártottak Trabantot...

Csak saját járműveim közül tudnék sorolni legalább négyet, mely túl van a félmillió kilométeren, és köszöni szépen: teszi a dolgát, melózik.
Meg kell nézni, hogy a WAG 1.2-es erőforrása, vagy az új, 1.3-as dízelek mikor futják meg ezt... és akkor még nem beszéltünk a valódi hosszútávfutókról, a középméretű japán és Mercedes dízelekről, melyeknél nem csoda, hanem egyszerű üzemi állapot volt, hogy a motort félmillió kilométerig nem kellett megbontani, és kétszer ennyinél kellett csak teljesen felújítani - ugyanis azokat még - ellentétben a mostaniakkal - lehetett.

Kopi3.14 2011.01.23. 23:16:52

Na egy jó tanács a kommentelőknek, mielőtt borzalmasan okosnak képzelik magukat. Az EN-akármi szabványban meghatározott, fogyasztásmérési menetciklus célja nem a valós fogyasztás meghatározása, ami ezer dologtól függ, a sofőr lábának súlyától leginkább. Annak célja, egy összevethetőséget biztosító rendszer kialakítása. Vagyis, hogy a FIAT és a Mercedes motorját összevethessük egymással e téren. Az NCAP tesztek sem a valós biztonságot adják, pusztán azonos körülmények között lehet a különböző járműveket összemérni egymással.

@Bambano: annyit mondanék, az erőátvitel hangolása jelenti a legtöbbet. A motorok általában a legjobb fogyasztásukat valahol közepes fordulatszám tartományon, cirka 90%-os terhelés mellett hozzák. S általában kb ehhez a területhez is próbálják belőni a váltókat. Ha ez elérhető, s a tulaj is a használati igényekhez mérten választott motort, akkor van az, hogy nem fogyaszt látványosan többet a nagyobb motor, mint a kisebb.

Amúgy Alfa 156TS 120LE verzióval nekem még nem sikerült 8l feletti fogyasztást kicsiholni, akkor sem, amikor autópályás 160 körüli tartós menet, plusz cirka 100km városon belüli, autópályás utánfutózás is volt benne költözés címszóval.


süti beállítások módosítása