Mélységesen egyetértek a mopedautók ellenzőivel - és támogatóival egyaránt. Igaz, én nem azért szeretem ezeket a közúti törpéket, amiért a fanok többsége - és nem azért utálom, amiért gyűlölőinek nagyrésze. Sőt, meggyőződésem, hogy akkor lehetne a jelenlegi állóháború után béke és boldogság mopedautófronton, ha mindenki feladná jelenlegi támogató és ellenző érveit, és új alapokra helyeznék a problémát. Ennek első szimbolikus lépése az lehetne, hogy ezt a bugyuta nevet, hogy "mopedautó", egyszer és mindenkorra elfelejtenénk. Annyi negatív konnotáció tapad ugyanis hozzá, hogy már a név maga egy torz, félrevezető üzenetet hordoz.
Ugyanis: nem hiszem azt, hogy bármilyen szempontból a mopedekhez kellene hasonlítani ezeket a néha bájos, gnóm, praktikus vagy éppen vicces, de nagyvárosokban szerintem hasznos kis járműveket. Különösen nem Magyarországon, ahol a mopedeknek még rendszámuk és gyakran biztosításuk sincs. Szóval szerintem az, aki csak azért akar - vagy propagál - ilyen autót, hogy mindenféle azonosíthatóság (és minimum egy nagymotorra érvényes jogosítvány) nélkül mászkáljon vele, az tényleg közlekedjen inkább egy Rehabos villany háromkerekűvel a kijelölt kerékpárutakon.
Viszont azok, akik egyszerűen józan belátásból, zöld elkötelezettségből, praktikus okokból választanak, választanának ilyen kis autót, azokat meg nem kellene megbélyegezni, legnómozni és lelúzerezni. Aki hajlandó lenne regisztráltan, valamifajta komolyabb jogosítvánnyal vezetni ezeket a picurkákat, azoknak ellenben nem hinném, hogy vállalható lenne a 45 km/órás végsebesség. Kedvenc történelmi törpeautóm, a második világháború előtt és után egyaránt gyártott Rolux végsebessége hatvan körül volt, amely érték már alkalmas lenne arra, hogy felvegyék a közlekedés ritmusát. Pedig a Rolux Baby csúcsváltozatában dohogó 175 köbcentis Ydral motorhoz képest a mai mopedautók minimum 400 köbcentisek...
Visszatérve a névproblémára. A felejtős "mopedautó" név helyett vissza lehetne hozni a történelmi törpeautó nevet, esetleg a miniautót, vagy valami egészen más jópofát. Amit esetleg majd éppen e blog kedves olvasói, kommentelői találnak ki...
Hiszek abban, hogy egy jó - vagy jópofa - új név mindenkinek a fejében átprogramozhatná az ezekkel a kis autócskákkal kapcsolatos pozitív és negatív érzéseket egyaránt. Azt meg, hogy - a motorokhoz hasonlóan - ingyen lehessen velük parkolni a nagyvárosokban, egy nagyrészt megtartandó kedvezménynek gondolom. De zöld szempontból mindenesetre előremutatóbbnak, mint a jelenlegi rendszereket, ahol a mozgássérült kártya csalókat, a hibridre keresztelt luxusautó-tulajdonosokat, és ki tudja még hány társadalmi elitcsoportot illet teljesen jogtalanul és indokolatlanul az ingyenes parkolás kiváltsága.