Tahók a vízen

2011.05.01. 20:44 - vancat

El tudja Ön képzelni, hogy valamelyik szép európai nagyvárosban, amelyet átszel egy folyó - mondjuk Párizsban, Passauban, Lyonban vagy valahol a Mosel, esetleg a Rajna mentén - kigyúrt kopasz idióták, technó- vagy lakodalmas zenét bömböltetve száguldoznak a vízen többszáz lóerős jachtokkal és motorcsónakokkal, leszarva az evezősöket, a kirándulóhajókat, a parton kávézgatókat?

És el tudják képzelni, hogy van olyan hely a világon, ahol mindehhez a vízirendőrség egyenruhásai a drága motorcsónakok és a bennük ülő jóseggű bikinis csajok után sóvárogva, szinte csicskaként asszisztálnak?

El tudja képzelni, hogy egy vízirendészeti ellenőrzés úgy végződjön, hogy az ellenőrzés alá vont motorcsónakból átdobnak a rendőrök hajójába egy-két doboz energiaitalt, majd az egyenruhások sűrű köszönetnyilvánítások közepette, további jó szórakozást kívánva továbbállnak?

El tudja képzelni, hogy van olyan Duna-menti nagyváros, ahol egyszerűen nincsen sebességkorlátozás a vízen, vagyis ha valamelyik barom vásárolna egy 150 km/órával közlekedő versenymotorcsónakot, akkor azzal is csutkán döngethetne?

Ne fárassza a fantáziáját. Ne próbálja elképzelni. Elég, ha egy melegebb hétvégén kisétál a Római-partra, esetleg felevez a kis Dunán Szentendre felé és - újabb nemkívánatos, de igen speciális hungarikumként - megcsodálhatja a tahókat a vízen. Annak persze hosszú és túlságosan is bonyolult a története, hogy valójában miért is szűnt meg a klasszikus, kielboatos vízi élet a Dunán, és persze az is, hogy nálunk miért nem a kedves, ráérős, igazán jómódú kiránduló jachtok terjedtek el mondjuk a hazai gazdagok körében.

Vajon miért a motorcsónakozásnak a lehető legtahóbb válfaja, a bömbölő zene és a le-föl rohangálás vált - bizonyos körökben - státusszimbólummá... Arról sem érdemes túl sok szót ejteni, hogy milyen környezetvédelmi besorolás - és adó - illetné jobb helyeken azokat a jachtokat, amelyek óránként akár 60-80 liter benzint is elfogyasztanak. A földhöz ragadtabb kérdés inkább csak az, miért hagyja mindezt a rendőrség, és miért a döntéshozók? Le lennének fizetve? Kötve hiszem. Talán egyszerűen csak megszokásból.

Ahogy a kilencvenes években tahó kigyúrt audisok, BMW-sek, S mercisek és terepjárósok tartották uralmuk alatt a közutakat, úgy történik most a vízen is. Akkoriban szinte mindenki tudomásul vette, hogy ez így van, és talán így is marad. Most meg a vizeket uralják az új korszak új tahói.

Egyszer persze majd ez is megváltozik. Valaki talán készít egy nem kamu tanulmányt arról, hogy milyen fantasztikus lehetőségek rejlenének a minőségi vízi turizmusban, az evezősök, a kiránduló jachtok, a csatornahajósok idecsábításában. Akkor majd végre bevezetnek valamifajta sebességkorlátozást a Dunán, és a vízirendőrnek sem lehet majd energiaitalokat átdobálni egy szál faszban a menőző, száguldozó jachtokról. A tahók pedig végre továbbállnak, és új "hobbit" keresnek: ami valószínűleg az autóval és hajóval menőzés után a magánrepülővel kérkedés lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr102870158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pszt! 2011.05.01. 20:59:45

A hét főbűn egyike az irigység!

Addammss 2011.05.01. 21:13:49

@Pszt!:
nem mindenki vágyik ám, és nem mindenki irigy a kigyúrt, kopasz tahók élvhajhász, hedonista és vagyoni helyzetükkel szánalmas módon kérkedő szórakozási formáira. Bizony vannak, akik ezt azért teszik szóvá, mert rendkívül zavaró, hogy 4 éves gyerekek módjára tomboló, adócsaló véglények következmények nélkül megtehetnek bármit, és ehhez még a yard is asszisztál.

világatlasz 2011.05.01. 21:18:54

Nemcsak a Dunán. Ugyanez van a Tisza-tavon is, meg is látszik a túrizmuson. Horgászni nyáron csak eldugott meg motorcsónakkal tiltott helyeken lehet, mert egyébként az életét kockáztatja, aki horgászladikkal téved a vízre. És ott sincs sem teljesítmény, sem sebesség korlátozás. Ez az igazi bölcs szabályozás: néhány barom érdekében elriasztani százakat. Biztos megéri a döntéshozóknak meg a vízirendőröknek.

Kismy 2011.05.01. 21:20:20

teljesen egyetértek a posztolóval. Szentendre alatt gyakorlatilag lehetetlen tőlük mozogni. többségüket pedig rohadtul nem érdekli, ha beborít a vízbe. személyes tapasztalat...

vasgyuszi 2011.05.01. 21:26:56

Tahóland... már rég magam mögött hagytam. Tegyétek ti is ezt. Fulladjon bele a sok tirpák a saját fajtájába!

tengerÉsz 2011.05.01. 21:30:42

A Tiszán is vannak, és gyanítom, minden nagyobb vízfelületen. Az a Szerencse, hogy a Balatonon nem tehetik meg.
Irigység? Ugyan már. Kit érdekel, hogy kinek mije van, amíg nem mászik bele mások életébe, nyugalmába. Ez a baj.
Amikor egy ilyen yachtos barom azzal fitogtatja kivagyiságát, hogy fel tudja-e borítani a keltett hullámok révén a kajakost, akkor vajon mit él át?
Szerencsére nem mind ilyen, de nem is azokról van szó.
A többség, aki vízparta vagy vízre megy, az békességre sé nyugalomra vágyik, Ezt veszik el.

nagyfeszültség 2011.05.01. 21:31:11

@Pszt!:

Nem tudom mi irigylésreméltó van ezeknek a
szánalmas, gusztustalan embereknek az életében. Kizárólag kifelé élnek, leggyakrabban ráadásul
hitelből:)
Viszont arra alkalmasak, hogy megkeserítsék azoknak a pihenését, akik eveznének, napoznának, vagy csak élveznék a csendet.

krausz2 2011.05.01. 21:33:09

Azt mindenesetre megtudtuk, hogy a szerzőnek sem jó autója sem hajója,sem repülője de még egy jó csaja sincs.
Minek él? Csak meg ne fulladjon a saját nyálától!!

gatto nero 2011.05.01. 21:39:15

@vasgyuszi:

Szerintem meg nem szabad a tahókra hagyni ezt a
szép országot.

Brati 2011.05.01. 21:42:18

Sajnos ebben az országban (majdnem) mindent megtehet akinek pénze van... Többek között ezért is hagytam itt az országot...

Addammss 2011.05.01. 21:44:10

@krausz2: Nem vagyunk egyformák; te a jó autókról és a jó csajokról szóló életet bizonyára tartalmasnak és a csúcsok csúcsaként ítéled meg, de ezzel nem mindenki van így.

Alikam 2011.05.01. 21:45:49

@gatto nero: így igaz, a tahók elől nem menekülni kell, hanem visszatuszkolni őket a patkánylyukba. Bár ilyen hivatalok mellett ez elég nehéz, de feladni sosem szabad.

Ilyenkor nem értem pl. azokat az embereket akik ezzel szembesülnek, ma, az Internet korába miért egy blogbejegyzésben fúj ki az egész amikor pont, hogy gyorsabban megtalálnák egymást a kárvallottak és együttes erővel már egy hivatal sem mondhatja azt, hogy le van szarva 150 ember véleménye, de ha mégis ezt tennék, akkor is beléjük lenne ültetve a tudat, hogy bizony ha szemet hunynak valami felett, akkor abból pampogás lesz. És az egyáltalán nem jó érzés, ha úgy mész be dolgozni minden reggel, hogy vajon mikor kapsz megint egy panaszt, akár személyesen is.

tengerÉsz 2011.05.01. 21:46:33

Azt is megtudtuk, hogy krausz2 autóban, hajóban, repülőben és csajban méri az élet értelmét. Kívánom, hogy jusson neki mindből bőven. Csak azt kérem, hogy a birtoklás feletti mámorában ő ne legyen olyan, mint a cikkben hivatkozott tahók.
Ha peidg elkerülte volna a figyelmét a cikk lényege, javaslom, hogy olvassa el mégegyszer. Az iskolában is azt tanácsolják a gyerekeknek, akiknek elsőre még nem megy a szövegértés.

Alikam 2011.05.01. 21:47:51

@Brati: és jó az a tudat, hogy elüldöztek a saját országodból?

vasgyuszi 2011.05.01. 21:49:01

@gatto nero: Ezesetben jó egészséget és kitartást kívánok neked az embertpróbáló feladathoz. Én úgy gondoltam, hogy elég kihívás elé állít a saját és családom életének alakítása, nemhogy még az ország ügyeit is a nyakamba vegyem. ùgy vagyok vele, hogy elorébb vigyen a környezetem, ne pedig hátráltasson, hiszen van épp elég feladat, amit az életben meg kell oldani.

krausz2 2011.05.01. 22:06:27

@Addammss: Nem én írtam a cikket, ja és a lelkipásztoroktól,apácáktól,és az önsanyargatóktól elnézést.
Persze láttam már püspököt 7-es BNW-ben.Tőle sem sajnálom!

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2011.05.01. 22:10:57

@világatlasz:

A Duna eltahósodása kb. 10 éve tart. A rómain a régi sport élet helyébe a lakóparkos vagyon villantás került.

Ez egy újabb állomása a középosztály kiszorulásának.
Lassan mindenből.

De egy jó érvet hozol fel! kíváncsi vagyok ez mikor jön le az önkormányzatoknak és a honi turizmus szervezőinek. A tahó ugyanis a benzinen kívül szinte alig fogyaszt helyben. Akii miatt megéri infrastruktúrát tartani és szolgáltatást nyújtani az a középosztály lenne. De az nem fog menni. Nem fér meg egy közegben a cél nélkül duhajkodókkal.

A rendőrök meg olyanok, ahogy leírta a posztoló. A reptéren is össze voltak nőve a taxis hiénákkal a 90-es években.
Keresztnéven szólították egymást. Hallottam, ott álltam mellettük....

Addammss 2011.05.01. 22:18:00

@krausz2: erre mondtam, hogy nem vagyunk egyformák. Nem vagyok se lelkipásztor, se apáca. Számomra az lenne önsanyargatás, ha a 7-es BMW-k és a "jó csajok" határoznák meg az életem kereteit. És nem is arról van szó, hogy sajnálunk-e bármit bárkitől. Nem mindenkinek ugyanazok a dolgok fontosak. Nekem fontosabb a családommal, a menyasszonyommal és a barátaimmal megélt bárminemű építő, közösségi élmény, mint egy 10-20-30 millió Ft-os vasdarabban, üresfejű libákkal villongani. Ez számomra nem érték, még csak nem is mérce, bocs.

ebedli 2011.05.01. 22:24:01

Kedves posztoló, savanyú a szőlő, de neked legfeljebb makk jutott. Próbálj meg a fasz jó oldalára kerülni és megváltozik a te nézőpontod is.

Gyarló Hintaló 2011.05.01. 22:24:22

írtam egy 20 soros kommentet, aztán kitöröltem, mert megláttam, hogy mennyi sötétzöld ostobaság van ezen a blogon....

ebedli 2011.05.01. 22:28:20

Nem mellesleg én eveztem a Dunán évekig, akkor hagytam abba, amikor már nekem is kiütéseim lettek a szaros víztől. A Duna ma egy nagy kloáka, folyik rajta minden, nem arra való, hogy bárki fürödjön benne (pl. borulás miatt), evezzen rajta, vagy bármi más módon kapcsolatba kerüljön vele, marad a motorozás. Ha nem tetszik, ne nézd.

bastian 2011.05.01. 22:35:17

Irígység? Hát nem tudom, aki ezen a Dunának nevezett szennytengeren kedvtelési hajózik, az sikeres ember nem lehet. Ja, hogy az Adrián nem tudnának villogni, mert ott kis pöcsök lennének, Monacóban meg kikötni sem engednék a tragacsaikat? Az más, akkor itthon "sikereskednek". Szerintem a Dunát meg kell hagyni a döglött halaknak és a hozzájuk hasonló tahóknak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.05.01. 22:39:05

Ezek a jachtok is szlovák rendszámúak, mint majd az összes x5 és x6 BMW (kopasztahók kedvence) az utakon?

gatto nero 2011.05.01. 22:39:08

@ebedli:

Nem akarok tippelni, de nekem nem az az érzésem, hogy ennek a posztnak az írója feltétlenül a fasz rossz oldalán lenne.
(Attól függetlenül, hogy azt sem tudom fiú e vagy lány:)
Merthogy elég tájékozottnak és világlátottnak tűnik...
Szóval nem egy vágyakozó, gazdagokra haragudó
csóringer lúzert képzelek magam elé.

gatto nero 2011.05.01. 22:40:20

@sagia77:

Hát, soknak nem magyar a hajólevele...

krausz2 2011.05.01. 22:43:14

@tengerÉsz: Nomen es omen! A hozzád hasonlók miatt még mindig kommunizmus lenne Mo.-on.
Irigy vagy mindenkire de rohansz a Texcoba mert olcsóbb ott a banán és a szőke nőről a butaság jut az eszedbe mert ezt "tanultad". A multi zsebébe rakod a forintjaidat és csak azért nem irigyled mert nem ismered őket.
A magyar meg ellenség mert így tanultad,a suttyó oktatásban...

Dr. No 2011.05.01. 22:51:09

Az én tapasztalatom az, hogy a száguldozás legfőbb oka az ismeretek hiánya. Nem veszik tudomásul, hogy a víz a szárazföldtől teljesen eltérő közeg, és a Dunát sávjelzés nélküli autópályának tekintik. Nyilván, ha kocsiból szállsz át hajóba, akkor az egyetlen dolog, amit mindenféle tapasztalat hiányában valóban össze tudsz hasonlítani a két élményben, az a sebesség. Ez azonban csak az első, alacsony vízállásig tart, amikor egyszercsak - a kopasz ember legnagyobb meglepetésére - zátony lesz ott, ahol addig sohase (értsd: az év elején meg tavaly nyáron nem) volt.

Más kérdés persze, hogy a száguldozók nagy többségében nincs is meg az igény az ismeretszerzésre. Vigasztalódj azzal, hogy így legalább a hajójavító műhelyeket gazdagítják. Aztán, ha nem tanulnak, előbb-utóbb kiszeretnek a motorcsónakjukból.

ungaro 2011.05.01. 22:55:52

Szerintem csupán az irigység mozgatja a posztolót.... én is sokszor eveztem a Dunán, de még nem szembesültem ilyen jellegű tahókkal, az más kérdés, hogy mocskos a Duna, szerintem nem éri meg fürödni benne... így hajózni sem érdemes rajta.

gatto nero 2011.05.01. 23:00:55

@ungaro:

Ha meg nem sértelek mikor és hol eveztél a Dunánk
úgy, hogy nem találkoztál ezekkel a tahókkal?
Csak azért kérdezem, mert ott és akkor én is szívesen eveznék.

indexy 2011.05.01. 23:18:14

Kedves Mindenki,

Kicsit azért eltolódott a vita, a kedves blog író sem tárgyilagos, egy eset alapján személyes sértettségét írja le, majd ez alapján általánosít és minden hajó tulajdonost rossz színben próbál feltüntetni. Magyarországon csak a Tiszán és a Dunán lehet ilyen hajókkal menni a többi helyről ki vannak tiltva évtizedek óta. A dunai evezős élet nem ezek miatt a hajók miatt szűnt meg, hanem egyszerűen nem divatos tevékenység ez 2011-ben . Nekem is ott a killem a rómain évek óta fizetem rá a tárolási díjat és 1 alkalommal nem vettem elő. Mire leteszem a 100 kilós fa szörnyet annyi idő alatt a motoros hajómat is leteszem így azt használom. Azt hiszem minden motoros hajó tulajdonos nevében kikérhetem magamnak, hogy a motoros hajókat korlátozzák a pár kajakos miatt, viszont abban egyet értek a Blog írójával, és támogatom, hogy aki a közlekedésben veszélyezteti a többieket az ellen a rendőrség lépjen fel.

pjm 2011.05.01. 23:19:35

A repülést már próbálták, bele is döglöttek. A fizika ott nagyobb úr, csak kár, hogy ártatalanokat is megöltek. Horvátországtól a kecskeméti rónaságokon több fekete folt van...

Gergice 2011.05.01. 23:44:55

Azt hiszem megalapítom a Búvár Kund Ellenállási Frontot, és megfúrunk minden köcsögöt ;)

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.05.01. 23:52:54

Tarlósnak is csak a szája nagy, nem változott itt meg semmi

taecleau 2011.05.02. 00:21:41

"Ahogy a kilencvenes években tahó kigyúrt audisok, BMW-sek, S mercisek és terepjárósok tartották uralmuk alatt a közutakat"

miért, már nem?

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.05.02. 00:25:41

@indexy:

persze nem mindenki ilyen, de sajnos ez egy embertípus, egy létező probléma.

és érdekes módon sosem a szárnyashajókkal geciznek, hanem a kajakosokkal, horgászokkal.

Kalv 2011.05.02. 00:33:42

a probléma valós, évek óta egyre több száguldó jachtot látni, volt olyan eset, hogy fél órán keresztül max két percenként elhúzott mellettünk egy. néhányuk akkora hullámokat grejeszt, hogy nem is lehet evezni tőle. tisztelet a kivételnek persze.
külön vicc, hogy betonból öntöttek maguknak tűzrakóhelyet meg padokat a szigeten, ennyi erővel otthon is maradhatnának.
egyébként a szentendrei kis ág vize relatíve elég tiszta, mi ott szoktunk evezni, a rómairól felfelé.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.05.02. 00:37:28

@taecleau:

azóta a tahó kigyúrtakhoz csatlakozott néhány cingár politikus is...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.02. 04:32:23

Addig fog menni ez a nagy szaguldozas amig nem lesz egy halalos baleset.

AczélGyuribácsi 2011.05.02. 06:47:50

Szerintem bármely tahó - hajós, autós, kerékpáros stb. - pontosan ugyanannyira káros a társadalomra, mint az irigy, ostoba, primitív bloggerek, akik valamiért úgy érzik, hogy nepi gondjaikkal zavarhatják az embereket.

AczélGyuribácsi 2011.05.02. 06:52:31

Lássuk be, minden csóró emberkének tahó az, akinek több van!
Minden kicsi lakásban lakónak tahó az, akinek családi háza van.
Itt az indexes liberálbolsevik munkatársaknak tahók azok, akiknek hétvégi házuk van.
A totalcarosoknak tahó az, aki nem a trendi autóipart kedveli.
A fideszeseknek tahó a nem fideszes, a gigi hívőknem meg az, aki évára szavaz...

Mert itt Magyarországon az irigység a társadalom mozgatórugója.

Mert például egy evezőnek eszébe sem, jut, hogy a Duna nem az övé, a kutyásnak, hogy a járda nem a kutyájának a ürítőhelye, hogy a kerékpárosfutárnak a járda nem a "gyorsforgalmija"...

Mi magyarok ostobákm primitívek és irigyek vagyunk!

Walter Melone (törölt) 2011.05.02. 07:42:37

Nyugi, a repülősök nem engedik maguk közé az ilyeneket, ha mégis oda keverednek, hamar meghalnak egy szerencsétlenségben.

ilyenkor csak a repülőgépet szoktam sajnálni...

2011.05.02. 07:52:59

Nem hinném,hogy irigységből született a poszt,aki járt már a Rómain tudja miről van szó.
A motorcsónakos "zajártalom" csak egy csipetnyi bosszúság, a murvával borított gyalogos sétányon végighajtó motorosok,autósok ételben-italban landoló porkavaró közlekedéséhez képest.

fehéregér 2011.05.02. 08:08:40

Az "el tudja képzelni?" kérdés sorozatra: persze, hiszen itt élek tahóországban.

zassz 2011.05.02. 08:26:20

@krausz2: Azzal kezdem, hogy maximálisan egyetértek a szerzővel. De, hogy neked is legyen némi igazad: 2 MB gyártmányú autóm van, az egyik S klasse, a kicsi E.
Az elmúlt 10 évben 3 Land Roverrel terepeztem, csak úgy hobbiból. Van hajóm és volt már repülőm is, csak idő hiányában nem tudtam kihasználni, ezért eladtam.
Tehát alapból gazdag tahó vagyok :)
Ehhez képest, mivel "lakó és pihenőövezet" táblával ellátot helyen lakom, ott mindig 25 km/órával csorgok, bár sejtheted, hogy 308 lóerővel ennél mehetne jobban is.
Na mindezt csak azért, mert láthatóan nem csorog a nyálam más szaráért, mégis felb@sz, ha nem tud valaki viselkedni, csak azért, mert "van neki"

nagyfeszültség 2011.05.02. 08:36:01

@Alikam:

Például akik tudnak írhatnának neveket. A vizen
száguldozó konktér tahók neveit, vagy például azét a rendőrétr, aki szintén a tahkk között menőzik.

gatto nero 2011.05.02. 08:38:17

@ungaro:
Valóban a sziget nagyágában jóval kevesebben
vannak, mert a kisebb, szentendrei oldalon
sokkal többek előtt lehet menőzni, ráadásul a vizi tahók fő kikötője is Óbudán és Szentendrén van.

tjunior 2011.05.02. 08:43:10

amíg valakit halálra nem gázolnak addig úgy se lesz semmi

brooks was here 2011.05.02. 08:46:21

Ebbe a vitaba beleszolni innentol teljesen ertelmetlen, de azert megjegyeznem, nem ertem hogy jutottunk oda, hogy irigy "tipikusmagyar" mentalitasnak minosul az, ha valami nem tetszik es azt megmondjuk. Mostanaban ezzel biztositjuk, hogy minden elfogadott? Nekem nincs motorcsonakom (a fasz rossz vegen allok), de kedvelem a szep hajokat. A tahosagot viszont ki nem allhatom. A paraszt viszont mindenhol paraszt, miert pont a Dunan ne lenne az. A Rendorseg meg egy vicc. Lehetne ezt normalisan is. A Dunakanyarban nottem fel, mindig voltak gazdagok meg motorcsonakok, de akiket en ismerek, figyelnek a tobbiekre.

gatto nero 2011.05.02. 08:55:23

@brooks was here:

Eredendően, a hajózás, vitorlázás, motorcsónakozás is egy uribb szabadidős tevékenység volt.
A legszomorúbb nem is az, hogy mára részben ez is
a tahók sportja lett, hanem amit írsz: aki ezt szóvá
teszi, azt mondják rá, irigy.

zsoci 2011.05.02. 09:07:03

Ez nem cikk, hanem kommentgenerátor.

hattyú 2011.05.02. 09:15:15

Ma már minden rohadt telefonon van kamera, ha a posztoló ennyi szabálytalanságot lát rendszeresen, plusz még mutyizós rendőröket is, akkor miért nem veszi fel és jelenti fel őket? Miért itt kell rinyálni? Ez csak egy a sok ezer felesleges, idióta, irigykedős, rinyálós blogbejegyzésekből, amivel a magyar blogszférában Dunát lehet rekeszteni...szánalmas.

brooks was here 2011.05.02. 09:16:10

@gatto nero:
Komolyan elegem van ebbol, hogy ha x felveti, miert epitkezik valaki tajvedelmi korzetbe, biztos, hogy y benyogi, hogy savanyu a szolo, mi? :D

Kekeckokec 2011.05.02. 09:25:59

Sokat hajózom a Dunán, nagyhajókkal ( > 200t).
Sokat látjuk ezeket a műanyag yachtokat, némelyik valóban hajmeresztő, de korántsem a többség.
Én is láttam már vagánykodó, hullámainkon ugrató delikvenseket, sajnos olyat is, aki ezen művelet közben kirepült a csónakból. Vagy mesélhetnék olyanról is, aki részegen nekiment a kotró csővezetékének, hogy arrébb tolja, miközben mi a 600 tonnával is kétszer meggondoltuk volna.
De többség nem ilyen. Legtöbbje normális, jönnek, elhúznak mellettünk, és persze tisztelegnek, "kapitányi" sapkában. Jókat röhögünk rajtuk:-D
Amúgy ismerem azért azokat is, akikről a poszt szól.Igaz, őket nem, csak a hajóikat vittük, de abból mindjárt 19-et. Nahát, ami ott volt berakodáskor....inkább evezek egyszer, egy darab Wc-deszkán végig a Dunán, minthogy még egyszer végigcsináljam. Ami és aki ott volt, az az emberiség legalja - de a gazdag legalja.

schdl (törölt) 2011.05.02. 09:40:19

Ugyan már, tegye a szívére a kezét bármelyik férfitársam: mind erről álmodunk és mi is megtennék, ha lehetne :D

Martian (törölt) 2011.05.02. 09:45:46

@schdl: persze., én is álmodok olyat, hogy KRAZ-zal megyek az út közepén és a Suzukitól a Hummerig spriccelnek le előlem a padkára és az árokba... de nyilván nem fogom megcsinálni csak a poén kedvéért. :)

JAGMAN 2011.05.02. 09:48:08

@zassz: Úgy tűnik sorstársak vagyunk... Mindkét dolog idegesít... az is ha valaki nem tud "rangjának" megfelelően viselkedni, de az átlag-magyar utálkozása is mikor az anyagi helyzet alapján általánosít... Amikor anno egy ismerősömnek említettem, hogy hajót szándékozok venni a Dunára, az első reakciója az volt: "persze, hogy majd Te is részegen ordibálva száguldozhass" - látszik, hogy csak felületesen ismert.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.05.02. 09:49:58

@vasgyuszi: @Brati: Orvosként kicsit könnyebb arrébb evezni, hogy stílusosan szóljak (www.facebook.com/nemetorvos). Lassan már én is mennék ki, akár hullamosónak (lehetőleg egy ilyen szép gyarló tajparaszt kopaszt).

belekotty 2011.05.02. 09:53:41

@krausz2: "Persze láttam már püspököt 7-es BNW-ben.Tőle sem sajnálom! " - BNW már mindent értünk. :-))

Gál Attila 2011.05.02. 10:00:47

Hetente kétszer a Római-parton evezünk. Megelégelve a jelenlegi vízi közlekedési "kultúrát" tavaly ősszel aláírásgyűjtést kezdeményeztem a motorcsónak sebességkorlátozásért, egymás tisztelő vízi közlekedés előmozdításáért a www.midunank.fw.hu. oldalon.
Az oldalt aláírók 600 fő javaslatai és az azóta történtek a www.midunank.blog.hu oldalon olvashatóak.
A héten várható a Nemzeti fejlesztési Minisztérium hivatalos válaszlevele amelyben tájékoztatnak, hogy ez év második felében a vízi közlekedés szabályosára jogszabály módosítás történik hasonlóan a 30/2003 kormányrendelethez amely egyebek között a Soroksári Duna-ág vízi közlekedését is szabályozza.

Kenuss 2011.05.02. 10:05:41

A probléma tényleg valós.
'93-óta evezek, nem csak a Dunán, és nem csak itthon, külföldön is.
A legnagyobb baj, hogy a posztban említett 1-2 tahó miatt az ember tényleg hajlamos az általánosításra. Pedig a motorcsónakosok többsége tényleg rendesen, nem zavaróan közlekedik.
Akit tényleg zavar, illetve érdekel a dolog, annak jelzem, hogy tavaly indult egy kezdeményezés, az alábbi linken meg lehet nézni, ill. csatlakozni.

midunank.blog.hu

Kenuss 2011.05.02. 10:06:35

Szia Ati! :)

Most látom csak, hogy megjöttél :)

pudliho 2011.05.02. 10:13:47

@hattyú: miért nem kamerázott ? mert az egyik hajóban ült a posztoló, Ő dobta át az energiaitalt :-D

Kekeckokec 2011.05.02. 10:14:22

Martian, mi 4500 tonnával mentünk a budai ágban a Margit-sziget mellett, amikor előttünk ott bütykölte a motorját egy csávó.
Nyomtuk a kürtöt eszeveszettül, mert az még hagyján, hogy mi megyünk elöl, de mögöttünk három szélesben (majdnem 30m) jön 3 bárka, és ha mi ki is kerüljük, az biztosan elkaszálja.
Nekünk nem volt választási lehetőségünk, horgonyt nem tudtunk volna dobni, kikerülni nem tudtuk, kimászni a partra megint nem....Még szerencse, hogy észbe kapott, és elevezett. Szóval óvatosan azzal a Krazos dologgal.

Nzoltan 2011.05.02. 10:14:40

@nagyfeszültség: Én egy ilyen kifelé élőnek vettem meg a házát áron alul, mert bedőllt a hitele. Amiből mindenen volt bőven. Ingatlan, plusz 3 autó, motor, hajó. A hajó kivételével mindegyiken hitel volt.

szamarhegy 2011.05.02. 10:24:17

Nekem a poszt kapcsán (ami teljesen jogos, sokáig jártam a rómaira evezni, most a ráckeveire járok) egy másik jellegzetes hungarikum (de még inkább kelet-európai) ugrott be, a kopasz, kigyúrt magyar vállalkozók, az egyéniség, a fantázia nélküli k-európai típusemberek, akik megannyi (made in East-Europe) Vin Diesel-ként nyomják a büfét, kábszert, sörözőt, fitness termet és hirdetik az erőszakos, korrupt, egoista, adócsaló, balkáni világ kultúráját.

Parajpuding 2011.05.02. 10:30:19

Igen, el tudom képzelni, hiszem Magyarországon vagyunk.
A tahóparasztokból egyre több van, ez a jövő. Annak születnek, annak nevelkednek és annak is halnak meg. Mint ahogy a bélféreg is ilyen utat jár be. Abból sem lesz ember, meg ebből sem lesz ember. A rendőrök pedig hitványak, sőt egyre inkább azok. Se kötelességtudatuk, se szakmai hozzáértésük, se bátorságuk, se tartásuk. Ugyanolyan alakok, mint akikkel cimborálnak, csak éppen egyenruhában. Ilyen világ ez és egyre ilyenebb lesz.

molnisz 2011.05.02. 10:30:29

@dark future: De, igen egy-két közterület nevét sikerült megváltoztatni.
Ennyire futotta neki.

herut 2011.05.02. 10:32:29

@Addammss: Minden itt leírt gondolatoddal egyetértek!Ez sajnos nem csak a Dunára,de a Tiszára,Tisza-tóra is érvényes!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.02. 10:38:59

@Pszt!: Hülye vagy! Én az életem jelentős részét a Rómain töltöttem. Nekünk is volt motorcsónakunk, de mi sohasem tartoztunk a tahók közé. Mi ugyanúgy elmentünk evezni is a Dunára, mert annak van egy megfoghatatlan szépsége. És most sem vagyok irigy a csilliómillás motorcsónakosokra. Inkább az evezősöket féltem, mert őket veszélyeztetik komolyan ezek az állatok.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.02. 10:42:40

Egy skandináviából érkezett idős pár néhány bungalót vett egy kellemes délkelet-ázsiai folyó partján. Kb 20 kis házikó, nagyon kellemes... erdő, folyó... madarak... érdekes állatvilág, ami nem is volt veszélyes... idillinek tűnt.
Olcsón adták ki ezeket a kis bungalókat, voltak is érdeklődők, főleg főszezonban, télen.

Egy idő után arra eszméltek, hogy egyre sűrűbben, kb 10 percenként jött újabb és újabb hajó, amin részeg ázsiai turisták karaokizták jó hamisan az "oh carol"-t és a többi hasonló szutykot... nem lehetett velük mit csinálni... tönkrement a hely, ami évekig, évtizedekig kellemes és jó volt.

Szóval, nem csak idehaza probléma ez :(

gbella 2011.05.02. 10:43:55

Tegyük helyre a dolgokat: a motorcsónakos tahók nem "úri" közönség, akármennyi pénzük is van. Az úri réteg, már amennyire van ilyen Magyarországon, vitorlázik. A különbség az, hogy amíg vitorlázást hosszas (és drága) tanulás után sajátítja el az ember, a motorcsónak slusszkulcsát bármelyik hülye proli el tudja fordítani. A fönti magamutogató bunkók következésképpen prolik, vagy legföljebb középosztálybeliek, ugyanúgy, ahogy a fuxos gettórepper sztár is proli marad attól még, hogy agyonkereste magát.

gatto nero 2011.05.02. 10:47:46

@IP-címvadászok kedvence:

Engem azért nem nyugtat meg az, hogy Ázsiában is sok a tahó. Én inkább Passauhoz, Regensburghoz, Lyonhoz, Párizshoz hasonlítanám magunkat.

invalid username 2011.05.02. 10:48:13

erdei quad-osok ellen is jó volt a kifeszített drót.
itt mondjuk a kajakosokra vigyázni kell, de azok úgyis a part mentén járnak, és sokkal alacsonyabbak.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.02. 10:50:42

@gatto nero: Szerintem pont ugyanolyan messze vagyunk az általad említettektől, mint Ázsiától :D
Nem kilométerben...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.02. 10:51:16

@krausz2: Te is nagyon egyszerű vagy. Értsd már meg az egyszerű agyaddal, hogy nem irigykedünk ezekre a tahó állatokra, csak élvezni szeretnénk a Duna partot és a Rómait, amiből egy nagy gusztustalan kivagyi "Welless" lakóparkot csináltak. Menj oda és nézd meg a saját szemeddel.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.02. 10:53:24

@Rongy Rázó: A kifeszített drót nekem is tetszett. Kicsit kiakadtam, amikor azért lett botrány, mert az egyik károkozóról, erdőben rongáló ámokfutóról kiderült, hogy zsaru, aki amúgy egy magánterületre hajtott be nagy sebességgel és még a tulajt hurcolták meg... persze mit lehet várni, ez Magyarország, itt csak a rongálónak, a hangoskodónak, az állatoknak vannak jogai :(

invalid username 2011.05.02. 10:56:45

@IP-címvadászok kedvence:

nem akarok embert ölni, a néhány érintett útra három drótot raktunk ki, az elsőt egész magasra (2 méter fölé, a másodikat kb 1.80-ra, a harmadikat 1.60-ra, fluoreszkáló narancs zászlócskákat tettünk rá, és mellé feliratot, hogy halál az erdei quad-osokra. sokszor ki kellett rakni újra, de egy szezon alatt elszoktak onnan.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.02. 10:58:10

@dark future: Miért változott volna bármi is. Ő adta ki az építési engedélyeket a "lakóparkokra", majd közölte ártatlan boci (vagy marha?) szemekkel, hogy nem tudta, hogy a lakóparkok helye árterület. Most éppen abból is áll balhé, hogy kinek kell az árterületre épített lakóparkoknak az árvízvédelmét finanszírozni.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.02. 11:30:20

@Rongy Rázó: Ez nagyon szimpatikus hozzáállás! És még hatékony is :)

invalid username 2011.05.02. 11:46:39

@IP-címvadászok kedvence:

aki hasonlón gondolkodik, most szólok, hogy ha olyan helyen van, ahol szarvasok is járnak, akkor egészen az erdő szélére kell kirakni a drótokat (éjjel, amikor csatangolnak a vadak, nem látszanak a zászlócskák), és nyár végén le is kell szedni, mert ősszel a bikáknak aztán teljesen elmegy az esze és még egy dróttal is megvívnának.

dukeekud 2011.05.02. 13:12:59

Szerintem, az hogy a post iroja irigyli e, a tahok motorcsonakjat, vagy sem, az lenyegtelen az ugy szempontjabol. A lenyeg, ha valaki masok eletet veszelyezteti, az tarkon lovest erdemel. Az ertelmetlen felesleges kornyezetszennyezesert ugyszinten. Vagyis, optimalis esetben az ilyen szaguldozo tahok, szarazfoldon, vizen egyaranat legalabb ket fejlovest erdemelnenek.

gatto nero 2011.05.02. 15:36:59

@Pszt!:

a másik a kapzsiság...

Bambano 2011.05.07. 19:33:22

"El tudja Ön képzelni, hogy valamelyik szép európai nagyvárosban": ha London európai nagyváros, akkor el, volt róla film a tv-ben. víz van benne, a Temze, hogy szépnek szép-e, az magánvélemény.


süti beállítások módosítása