Leáldozik végre az idiótaképű napocskának?

2011.05.09. 08:38 - vancat

Ha minden jól megy - bár sajnos nálunk általában soha, semmi nem megy jól - jövőre, vagyis 2012-től bevezetik végre a magyar utakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókra az elektronikus útdíjat. Ennek lényege, hogy a teherautóba szerelt vevőegység pontosan ellenőrizni tudja, hány kilométert tett meg (szóval mennyit terhelte, pontosabban rongálta, az utat) a nehézgépjármű, és minden megtett kilométer után fizetni kell majd az út használatáért.

Mivel már május van, nem is tűnik olyan távolinak a 2012. január elsejei elektronikus útdíj. A probléma csak az, hogy hozzáértők szerint a már létező szlovákiai útdíjat rajtunk keresztül kikerülő kamionok addigra olyan pusztítást végeznek az úthálózatban, amit majd csak akkor érzékelünk világosan, amikor ismét százmilliárdokból - az adófilléreinkből - kell ismét idő előtt felújítani a nemrégiben elkészült főutakat, autópályákat.

A gyakran akár 35 tonnás terheléssel, vagyis a megengedettnél - amely szintén túl sok - több tonnával túlpakolt kamionok persze nemcsak a szlovákiai elektronikus útdíj bevezetése óta pusztítanak rettenetes mértékben Magyarországon. Hazánk - szégyenszemre - már régóta a hazai és külföldi nehézgépjárművek mekkája. Megdöbbentő adat, hogy míg a robogók, motorok, autók és kishaszongépjárművek értékesítése alig emelkedett az elmúlt két válságév után, addig a nehézgépjárművek eladása idén, április végéig 70 százalékkal haladta meg a 2010-es év hasonló szakaszát.

Vagyis, kitűnő biznisz a közúti szállítás, sokkal egyszerűbb és olcsóbb kamionokkal ide-oda szaladgálni a nyersanyagokkal és a készárukkal, mint bármit megpróbálni helyben megtermelni, értékesíteni - esetleg vasúton, vízen elszállítani. Ma már bármely napszakban bármerre járunk a közutakon, ott nyomulnak a faciális bénulásosan mosolygó gnóm, idiótaképű napocskáival illusztrált Waberer-kamionok, büszkén hirdetve: "optimum solution".

A jelenlegi helyzet Wáberernek és társainak egyébként valóban egy igazi optimum solution, hiszen az extraprofit az övék lesz, a környezeti- és útkár pedig a társadalomé marad; ő maga pedig egyre feljebb kúszik a leggazdagabb magyarok ranglétráján, miközben alig találni egy-egy életképes vízi vagy vasúti fuvarozó magánvállalkozást Magyarországon.

Ha esetleg 2012-től valóban bevezetnék az elektronikus útdíjfizetést a nehézgépjárművekre, az talán átrendezhetné egy kicsit fenntarthatóbb irányba az áruszállítást. Akkor talán tényleg létrejönne az optimum solution állapota: megdrágulna a közúti szállítás, ez helyzetbe hozná a vasutat és a vízi közlekedést, de ami a legfontosabb: végre felértékelődhetne az az áru, ami helyben készül, vagy kevés szállítással jut el rendeltetési helyére. A sunyin vihogó Waberer-napocska helyett pedig talán valami szimpatikusabb céglogó mosolyogna vissza ránk nap mint nap.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr652889079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sklajos · http://www.youtube.com/watch?v=-pVrOUyuiTA 2011.05.09. 09:14:28

Ez index címlapot érdemel?
Szomorú!
Egy ilyen féligazságokon alapuló, féligazságokat tartalmazó cikket, egy abszolut felkészületlen, a témában nem járatos, csak fröcsögni tudó, önmagát zöldnek álcázott trolltól a címlapra tesznek...
Ez gáz.
Lehet, hogy indexet sem kellene olvasni??

Te meg vancat öcsém, előbb olvass utána a témáknak, amikről véleményt írsz!

Viktus 2011.05.09. 09:16:40

Ki írta ezt a baromságot? sok lövése nincsen a szállítmányozáshoz.

Don Quixote de la Ferko 2011.05.09. 09:23:12

Az a napocska olyan. Leáldozik. De nem kell félni, az idióta része felragyog a részigazságokat firkálgatóknak.

metal · http://electric.blog.hu 2011.05.09. 09:24:25

"amikor ismét százmilliárdokból - az adófilléreinkből - kell ismét idő előtt felújítani a nemrégiben elkészült főutakat, autópályákat. "

Hol láttál te most felújított főutat?

OkoskaTo:rp 2011.05.09. 09:26:09

Ne félj, a fuvarozók évtizedek óta sikeresen szabotálják el bármiféle lényeges útdíj vagy behajtási díj bevezetését.

@Viktus: Neked meg úgy látszik, az externáliákhoz. Vagy ahhoz a tényhez, hogy az út károsodása nem egyenesen arányos a tömeggel, azaz egy kamion elhaladása nem a vele egyenértékű húsz személyautónyit pusztít, hanem kb. százezerszer akkorát. És a (Waberer melldöngetése ellenére gazdasági megfontolásokból tipikusan szomszéd országban végzett) tankolások adótartalma, plusz a nevetséges autópályadíj töredékét sem fedezi a levegő szennyezésének, vagy az ennél kézzelfoghatóbb kátyúsodásnak-nyomvályúsodásnak.

(Azt mondjuk én sem értem, miért épp Wabererre kell fröcsögni, hiszen elég sok szállítmányozó akad még.)

Don Quixote de la Ferko 2011.05.09. 09:27:43

"miközben alig találni egy-egy életképes vízi vagy vasúti fuvarozó magánvállalkozást Magyarországon. "

Megérdemlik a barmok. Pedig milyen jól kidolgozták a Debrecen-Zalaegerszeg viszonylatot.

lobelt_ledfold 2011.05.09. 09:27:50

Egyetértek azzal, hogy a nagy autók útrombóló meg egyéb környezetromboló hatása túlzott, és jó lenne, ha kevesebb lenne belőlük. Arra viszont fel kell készülni, hogy ez bizony napi szintű drágulással fog járni. A fuvaros vagy direktben vagy egy szállítmányozón keresztül dolgozik annak a cégnek, aki megrendeli a szállítást. Fuvarparitástól függően a vevő vagy az eladó fizet. Első esetben a költségei megnőnek, a profitja csökken, emelni fog. Második eseteben az eladó bele fogja kalkulálni a növekvő költségeket a termékek árába, így a kereskedelmi számlán magasabb összeg fog szerepelni, végső soron megint a vevőnek csökken a profitja, azaz árat fog emelni.

Másképp megfogalmazva; a boltok polcain a termékek srágábbak lesznek, hisz növekednek a logsiztikai költségek. Elvégre a vasúti meg a vizi szállítás volumene elenyésző a közútoz képest, nem csak az ár, hanem a rugalmasság nomeg az infrastruktúrális különbségek miatt. Több pénz lesz talán javítani az utakat, de a kamionok nem fognak eltűnni, és a különbözetet végső soron az eccerű emberek fogják megfizetni, nem Mr Wáberer...

mernokbazis.hu · http://www.mernokbazis.hu/ 2011.05.09. 09:28:48

Sokmindennel nem értek egyet a cikkben, de az tény, hogy az elektronikus útdíj nagyon kell. Kb. kétszázmilliárd forint ütheti az állam markát évente, ennek nagy része pedig külföldi haszongépjármüvektöl.

mernokbazis.hu/

Szívféreg 2011.05.09. 09:32:35

@sklajos: LMP-s, magát környezetvédőnek mondó félművelt idióták ezek mind.

Viktus 2011.05.09. 09:42:39

@OkoskaTo:rp:

A tények:
A gázolaj fele adó gyakorlatilag a magyar fuvarozó abban megfizeti már a nem létező útfelújitásokat.
Magyarországon nem közlekednek 35 tonnás szerelvények max. kőbányák környékén bár ott sem hinném megérné nekik rizikózni milliós nagyságrendűek a bírságok, és a hatósági ellenőrzés rendszeres.
A mai modern szerelvények útkímélő tengelyekkel vannak legyártva. A modern dízelek fogyasztása is kb. olyan szintű, mint egy nagyköbcentis benzinfaló személygépjárművé ...
A fuvarozás így is haldoklik főleg a belföldi.
A helyzet pedig az, hogy Wáberer Gyuri bácsiékat kisegíti az állam viszont az ostor megint a kicsiken csattan. Egyébként is alternatíva nincsen lehet itt hantázni vasút stb. miközben nincsen kiépítve megfelelő infrastruktúra. Ausztriában pl. a tütü bemegy a logisztikai állomásra feltudják tenni vasúti szerelvényre, és leteszik a célhoz legközelebbi állomáson. Magyarországon nem igazán létezik ilyen lehetőség ...
A gazdaság vérkeringése pedig a fuvarozás. Nem viszi a tütüke a boltba a mindennapi kenyeredet megnézem mit eszel ... az összes összeszerelő multi üzem is, amely a nép jelentős részének munkát ad szintén közúton elérhető.
Először alternatívákat kellene biztosítani pl. a vasúthálózat mellé rendelt logisztikai központok ... ez a szájtépés így önmagában kb. annyit ér, mint a Budaházy féle költözzünk vissza jurtába lóra magyar na az nem környezetszennyező.

porthosz 2011.05.09. 09:46:12

@lobelt_ledfold:
"
Másképp megfogalmazva; a boltok polcain a termékek srágábbak lesznek, hisz növekednek a logsiztikai költségek."

Egy ideig talán. De mivel a magasabb árak forgalomcsökkenést okoznak, a kereskedők hamar rá fognak jönni, hogy vannak alternativák is.
Például rengeteg terméket (főleg élelmiszereket), be lehet át szerezni itthonról is, nem biztos hogy 8000 km-rel kell ám hozni az epret, amikor az itthon is megterem.
Másrészt lehet lobbizni a vasút mellett, fajlagosan a legolcsobb szállítási eszköz, nincs még egy olyan barom ország mint magyarország amelyik visszafejlesztette a vasutat, majd eladta bagóért...

Egyébként nekem általában az átgondoltsággal (pontosabban annak hiányával) van gondom minden kormánnyal. Mert itt is mi történt:
1, minden erővel autópályát építettek, de semmi mást
2, eközben a főutak szarrá mentek
3, a jó minőségü autópályahálózat miatt az egekbe nőtt a kamionforgalom
4, a kamionok szétzuzzák az utakat és mellé még kibaszottul környezetszennyezőek is
5, erre most bevezetik nekik az extra útadót

Mi fog történni:
1, amelyik kamionos tud, lemegy a már igy is szarrá ment főutakra
2, a főutak csak traktorral lesznek járhatóak
3, aki nem az megy az autópályán és megdrágulnak a termékek

Kurvára átgondolatlan az egész, már az elejétől kezdve úgy kellet volna gondolkozni, hogy nem ész nélkül autópályákat építünk (mert annak ez lesz a következménye), hanem kevesebb autópálya, és mellette felújitjuk a vasutat és a vizi szállítást, hogy legyenek alternativák a fuvarozók számára is. De nem...

soniq 2011.05.09. 09:46:13

@lobelt_ledfold: ezt most is megfizetjük, csak szét van terítve. Az autópályákra felvett kölcsönöket mindannyian nyögjük, a nyomvályús, kátyús utakat is a mi adónkból újítják fel, a környezet rombolása, sok helyen az extrém közúti teherforgalom miatti életminőség-csökkenés és egyéb károk is az ország lakosait érintik.

soniq 2011.05.09. 09:52:50

@porthosz: tudtommal a jelenlegi koncepcióban főutakon is kell majd fizetnie a kamionoknak.

@Viktus: itt van némi ellentmondás, szted alig fogyaszt többet egy kamion mint egy nagyobb személygépjármű (ez már gyanús nekem), de a gázolaj árának adótartalmával már megfizeti az útfelújítás költségét. Tehát egy 20 tonnás kamion annyival járul hozzá az útkarbantartás költségeihez, mint a szomszédom a Mercedes terepjárója révén.

lobelt_ledfold 2011.05.09. 09:56:26

@porthosz:
Érdekes élenne tudni, hogy mondjuk a megtett km tekintetében mennyi ma manaspág a tranzit és a belföldi forgalom, mennyi tartozik az iparhoz mondjuk és mennyi szimplán citylogisztikai. Kevés cégnek van iparvágánya és a vasúton érkező konténerek utófutása törvényszerűen alvázon kell, hogy történjen. Keves településnek van hajózható folyója is, azaz a belföldi áruforgalom nem váltható ki. A tranzit az igen, nagyobb részt az kivátható LETT volna, olyan 20 év ezelőtt...

ZOH 2011.05.09. 10:01:19

Hogy lehet ezt index címlapra tenni?! Agyatlan sötétzöld. Menjél inkább haza és használd a tökéletesen tiszta energiaforrást, a konnektort.

Laciii 2011.05.09. 10:02:12

@Viktus:
De mégis ki a f*szom fog vasúti infrát építeni, ha az adófizetők pénzén épült utakat használja mindenki?

porthosz 2011.05.09. 10:03:40

@lobelt_ledfold:

Az autópályákon menő kamionok jó része szerintem csak átmenő forgalom, legalábbis erre következtetek abból hogy kb. 70%-nak román, ukrán stb rendszáma van.

Másrészt, nyilván a kamionok nem megkerülhetőek teljesen, de ha már az átmenő forgalmat kizárnánk a vasúttal, jelentős eredményeket érnénk el.
Ezután már csak a belföldi tipikus nagyobb távolságot kéne vasutra tenni és máris jók lennék. Itt olyanra gondolok hogy mondjuk Debrecen/Nyiregyháza <-> Budapest és hasonlók. Az hogy Debrecenből már mondjuk kamion viszi ki az árut Hajdúszoboszlóra (15km) sokkal kevésbé fáj, és mivel nem lehet minden bolt mellé sineket tenni ez úgysem meguszható.

gono 2011.05.09. 10:03:43

A posztoló jól látja, és helyesen tapintott rá az egyik legégetőb problémara. Jelenleg a közúti fuvarozás hihetetlen mértékű állami támogatásáról beszélhetünk, amelynek a meg nem fizetett útdíj a legfontosabb összetevője. A szállítmányozók lobbierejének következtében jelenleg a közúti fuvarozás terhei a vasútinak kb 20%-a. Ez több mint anakronisztikus, ez már súrolja a lobbisták buntetőjogi felelősségének felvetését.
Egyebkent meg a wabigyuri a viktorka egyik fontos támogatója.

KovA 2011.05.09. 10:07:38

Alapvetően az a helyes, ha a költséget a költség előidézőjére terhelik éspedig használatarányosan.
Mihelyst valaki másra terhelődik a költség - pl. útjavítás-többlet közköltség - ésszerűtlenné közösségileg veszteségessé válik az adott gazdasági tevékenység.
Ha ingyen van az út - vagy túl olcsón - akkor bizony "megéri" az útrombólóknak, de adóból kell összekaparni az árát.
Ha az útjavítás költségét felosztom a használói között elhasználódás-okozás arányosan - lehet hogy nő a szállítmányozott cuccok ára de csökken az útkarbantartás közköltsége - és a valós költségviszonyoknak köszönhetően (másképp) optimalizálódik a szállítás - az lesz életképesebb aki olcsóbban szállít -pl vasúton avagy helyben termeltet.
Az, hogy a szállítmányotzóé a haszon, a köz(össég)é az útrombolás okozta költségek torz és beteg dolog.
Ennekokáért a kamionok útvonalát is előírnám a minden adott indulási és célállomás függvényében, mert az sem járja, hogy költségoptimalizálás címén keresztüldurrantanak lakott településeken és megrepednek a házfalak.
Kötelezni kell őket autópályák és elkerülő útvonalak használatára is.

nagyon_buta 2011.05.09. 10:07:51

ismét egy nagyon okos írás, úgy láttam Németországban, Ausztriában, Franciaországban a magas útdíjtól nem megy tönkre az autópálya, autóút, mert eme írásból ez következik. Tehát nem az útépítők trehány munkája miatt hullámos az új M7-es, hanem a kamionok alacsony útdíja miatt.... Két logikus lépés lehet: tiltsák ki az összes gépjárművet a magyar utakról így talán soha nem mennek tönkre( esetleg csak a kivitelező csődje után) és emeljék az egekig a gyalogos közlekedés árát.
Arról már nem is beszélve, hogy ha eddig megérte chilei cseresznyét 10000 km-ről ide szállítani vajon a 200-250 km-es szállítás megemelt díja mennyire fogja a magyar termelőt segíteni, hogy eladja (olcsóbban) termékét....

Spikk 2011.05.09. 10:10:21

@soniq: Jah. Miközben sokszorosan terheli az utat.
Meg milyen lehet az az útkímélő tengely? Héliummal van megtöltve, vagy mi? Ekkora hülyeséget, beszarok! :-D

min 2011.05.09. 10:12:39

Én pl a tranzit kamionos forgalmat nem is engedném a magyar közutakra. Vizen vagy vasúton kötelezném őket az országon való áthaladásra.

lobelt_ledfold 2011.05.09. 10:13:45

@porthosz:
Ez jól hangzik, de nem így működik sajnos, mármint a majmolandó Nyugat-Európában sem. Erre, sajnos, nincs idő. A vasút lassú rugaltatlan. Nem A és B között, hanem mire elindlhat A-ből és mire továbbindulhat B-ből. Nem nagyon van idő a tökölésre, direkt autóval 3 órás utakra nem lehet várni 2 napot, a piac, a gyártások nem viselik ezt el. Lassúság = versenyképesség hiánya, azaz a maradék ipar kihalása is. Sajnos. Nem jó, de ez van.

jozicsenko 2011.05.09. 10:20:55

hi!

a hétvégi kamionstop idején lehetett ROLA (kamionok a vasúton) rendszerrel közlekedni - mivel eredetileg a teljes hétvégén stop volt, megérte ezen szállítani

lehet tippelni, kik törölték el: a nevükben liberális politikusok (konkrétan kókajános) -ennyit a liberális, zöld politikáról...

a vasúti szállítás jó lenne, ha nem lenne rég kiszervezve (igen, szintén liberálisok adták el, tessék náluk panaszkodni) és nem lenne teljesen megbízhatatlan (bocs a vasútb.ziktól, de amikor nem lehetsz benne biztos, hogy a megrendelt 6 vagon x cuccból mind megérkezik-e, na onnantól nincs bizalom)

Spikk 2011.05.09. 10:21:19

@KovA: Na látod, ez is egy olyan dolog, ami többet igényel 1-2 bitnél. :-(
<OFF>
Hasonló pl. a "Vegyél hazait!" kérdés, ami addig érthető, hogy a hazainak kilója pár forinttal drágább és ettől nem engedheti meg magának az egyszeri ember. Azt már nem sikerül megérteni, hogy a hazaira költött pénz talán holnap az ő munkáltatójához kerül, míg a nem hazaira költött pénz azonnal külföldön van, ahogy becsengette a kasszánál, főleg ha multinál teszi.

éntudumalegjobban 2011.05.09. 10:21:28

a posztoló egy barom fingja sincs h mibe kerül ma egy kamiont üzemeltetni én sem imádom a waberer gyurit de meg lehet probalni utanna csinalni

porthosz 2011.05.09. 10:25:32

@lobelt_ledfold:
"Nem nagyon van idő a tökölésre, direkt autóval 3 órás utakra nem lehet várni 2 napot, a piac, a gyártások nem viselik ezt el. Lassúság = versenyképesség hiánya"

De ez már nem sokáig lesz igy. A gyárak ráálltak arra, hogy nulla raktározás, minden on-the-fly érkezik.
Csakhogy, tavaly az izlandi vulkán, idén a japán cunami mutatta meg, hogy ez a modell bizony nem müködik túl jól, és ahogy változik a világunk (egyre több szélsőséges időjárási/geológiai elem), ez még kevésbé fog müködni.
Állhat a suzuki a feje tetején is, ha nem jön japánból alkatrész neki meg egy szál sincs raktáron akkor megszivta.

Ráadásul az üzemanyagok egyre jobban drágulnak (nem beszélve a fenti útadóról), ez mégjobban lecsökkenti az on-the-fly modell hasznát, hisz előbb utobb olcsóbb lesz két napnyi tartalékot raktáron tartani és vonatra rakni a kamiont, mint nulla tartalék mellett kifizetni azt hogy a kamion 3-4 óra alatt meghozza a szükséges cuccokat hogy ne álljon le a gyártósor.

Viktus 2011.05.09. 10:27:30

@soniq:

Ja a főúton is kell az pláne vicc ... a 32-es pl. annyira szar, hogy százezreket kell kiadni gumira ...

Egyszerű többet megy meg több van belőle, mint a benzines amcsi terepjáróból pl. így elég szép az adóbevétel.

min 2011.05.09. 10:27:37

Nekem egy barátom régebben Németországba kamionozott ami úgy történt, hogy elrobogott Bécsbe ott vonatra állt aztán Németországban a céltól kb 40km-re legrult a vonatról. Vissza detto. Annak a cégnek megérte? Nem kellett pihenőzni elég volt egy sofőr...Azért veszélyes mert egyszer Bécsben vonatról leszálláskor csúszott meg és törte el a kezét...

Fercelt 2011.05.09. 10:28:01

Jézusom!! Ki írta ezt a barom, minden alapot mellőző, dilettáns cikket?? Nem lett volna baj előtte kicsit a szakmában körülnézni és bátran kérdezni. Ez pont akkora hülyeség mint amiket a Levegő Munkacsoport szokott hangoztatni és a második kérdés után saját magukat hazudtolják meg. Basszus! Ha valamihez nem értesz KÉRDEZZ!!! Az nem szégyen.
Nagyobb szégyen ilyen cikket leírni és utána közzé tenni.

madmanic78 2011.05.09. 10:29:59

nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá..

Ilyen, mai divatos kifejezéssel élve, demagóg ökörséget rég nem olvastam...

Pedig mérsékelten kedvelem a kamionosokat...

Chili Pepper 2011.05.09. 10:30:18

@Viktus: "útkímélő tengely" LOL - hiszel a kamionforgalmazók marketingszövegének? Vagy sosem autóztál szép nyomvályús főúton esőben?
Rövid távon persze igazuk van a szállítámányozási munkahelyeket védő posztolóknak, de gondoljátok végig. Ha a termékek nagyobb részét állítanánk elő idehaza, akkor a szállítmányozásból élők élhetnének különböző termékek gyártásából. Az átmenetet nehéz kitalálni és lemenedzselni, sőt lehet, hogy nem is lehetséges, de ideálisabb állapotot szülne. Szerintem.
De sajnos jelenleg abban nem vagyunk versenyképesek olyan országokkal, ahol a rabszolga (pardon munkaerő) költség jóval kisebb, mint idehaza.
Nevezhettek demagógnak, de inkább érveket, ellenérveket írjatok.

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2011.05.09. 10:31:31

szerintem tisztában vannak a blogketrec szerkesztői ennek a blognak a hiányosságaival, a posztoló lámaságával. ezért születik sok kattintás, ezért propagálják...

Alikam 2011.05.09. 10:34:45

Igazából több ponton kicsit hibás a cikk, vagy nem elég alapos.

1. Mi a biztosíték arra, hogy a befolyt összeget valóban útkarbantartásra fogják fordítani?

2. Én is azt hittem, hogy itt magyarhonban sok a kamion, aztán Németországban, egy hétköznap délután valamelyik autópálya úgy nézett ki, hogy a külső sávban csak(!) kamionok, kilométer hosszan. Kb. mint az M0-on.

Érdekes módon ott mégis sokkal kevesebb baj van az útminőséggel.

3. kishaszon-gépjárművekről szólván, lehet, hogy csökken az eladásuk de azok kb. ugyanannyira zavarnak mint a kamionok. Ugyan nem terhelik annyira az utat, de egészen egyszerűen lassúak, kurva sokan vannak, és semmit nem lehet látni tőlük.

4. Igazából ha lenne egy jól működő vasúti teherszállítás, olcsón, jó minőségben, akkor garantáltan csak lokálisan találkoznánk kamionokkal.
De hát nincs, mert ami volt azt is eladták, ahelyett, hogy ha már egyszer nyereséges, még fejlesztették is volna.

nagyfeszültség 2011.05.09. 10:36:36

@gono:

Nem csak váberergyuri.
Itt a főgecik listája, akiknek mindent szabad:
Waberer's Holding Zrt., Szemerey Transz Zrt., Révész Trans Kft., a Huncargo Spedition Szállítmányozási Kft., Prevost Hungária Kft., Lerton Trans Hungary Kft., Gartner Intertrans Hungária Kft., Eurolux-Trans Nemzetközi Fuvarozási Szállítmányozási és Kereskedelmi Kft., Horváth Rudolf Intertransport Kft., Transtank Nemzetközi Tankautó Fuvarozási Kft.

Viktus 2011.05.09. 10:37:00

@Chili Pepper:

Ne zavarjon, hogy a nyomvályús főút azon okból fos, mert mondjuk belekerül x forintba amit kifizetnek a fővállalkozónak az mire eljut a láncolaton a kivitelezőig, ha egyáltalán eljut a melót sem fedezi így az anyagból jut máshova az út helyett ... rendesen kivitelezett útszakasz bizony nem lesz egy hónap alatt lövészárok.
Ja, és a súlyadóról nem is beszélve, amely szintén igen szép nagy tétel a hazai fuvarozóknak.

Ahm roppant logikus elkezdek gyártani majd v.mit az mégis, hogy fog eljut a gyártósorról? nyitunk térkapukat? Hiába állítod elő itthon a terméket a belső piacra is el kell juttatni nem is beszélve a külföldről.

Egyébként így is egyre szarabb a multik rabszolgaként tekintenek ránk 2008 óta ugyanazok a tarifák vannak ... a fél szektor haldoklik.

Alikam 2011.05.09. 10:41:12

@nagyfeszültség: azt árulja már el nekem valaki, hogy hogyan van az, hogy ebben a listában is az első három zsidó.

Waberer - egyértelmű zsidó név
Szemerey - dettó
Révész - alap

Ezeknek tényleg ennyire van érzékük az ilyenhez?

the cat 2011.05.09. 10:44:51

@Alikam:

Úgy, hogy a többi már magyarosította, vagy
cégnév mögő bújik....
A kommentelők pedig szánalmas csicskaként védik
ezeket a gátlástalan környezetpusztító miliárdosokat
és szétgyalázzák azt, aki legalább megyírja róluk az igazságoz.
Ez van, ezzé lettünk. Sajnos.

Viktus 2011.05.09. 10:44:54

@Alikam:

Na igen távolságira alternatíva lehetne a vasúti szállítás, ha meglennének a feltételei ...

Egyébként Németországba a városba pl. nem mehet be a kamion így nagyon okosan négy-öt 3.5t kisteher viszi be pl. a helyi szupermarketbe a cuccot ... biztos kevésbbé környezetszennyező.
A zöldeknek amúgy is vannak nagy ötleteik zárjuk be Paksot majd a szél meg a nap meg a fing energia pótolja ...

Viktus 2011.05.09. 10:46:56

@Alikam:

Jó helyen voltak. jó időben, mint a rendszerváltás idején sokan mások ...

teabore 2011.05.09. 10:47:04

Azt nem értem, hogy Hegyeshalom - Záhony viszonylatban miért nem indul 2 óránként tehervonat - a kamion rááll és kész.

magyar bucó 2011.05.09. 10:53:00

Látom, jellemzően szállítmányozók kommentelnek.

Hogy miért éppen egy cégre kellett kihegyezni a postot, azt nem tudom.

Mindenképpen cél, hogy a nehéz járművek útdíja közelítsen a valós úthasználathoz. Jelenleg ugyanis mi (belföldi adófizetők), finanszírozzuk a gyakran külföldi szállítmányozókat. Nem kéne...

Az utak a mi pénzünkből épültek, épülnek, (néha karbantartást, javítást is végeznek a mi pénzünkből) és jórészt a kamionosok teszik tönkre.

nagyfeszültség 2011.05.09. 10:53:57

@the cat:

Engem speciel nem nagyon érdekel, hogy zsikók vagy nem. Az sokkal inkább, hogy a kommunista bűnözők után úgy tűnik sikerült lefizetniük a fideszt is, máskülönben már rég nem garázdálkodhatnának büntetlenül az utakon.
A másik, ami sokkal nagyobb probléma, annál, mint, hogy ezek az ökológiai bűnözők mellesleg zsikók-e, az az, hogy szégyen szemre román és szlovák magánvasúttársaságok működnek Magyarországon és német, osztrák, holland, belga hajóstársaságok. Akiktől abszolút nem sajnálom a munkát, de az ilyen wábererek helyett tényleg inkább
magyar vasúti és vizi szállítási vállalkozásokat kellene helyzetbe hozni.
Ez igazán a Fidesz-hez illő feladat lenne, ahelyett, hogy ezzel a sunyi vábererrel mutyiznának, folytatva bűnöző elődeik szokását.

Viktus 2011.05.09. 10:58:08

@nagyfeszültség:

Igen nagy a realitása pl. a vízi szállítmányozásnak Magyarországon :D van lényegében egy hajózható folyó a Duna onnan először is le kell tütükézni mondjuk a borsodi Boschból pestre felpakolni, majd egy darabig elúszogathat a Dunán a cucc ...

A vasútban lenne alternatíva, ha pl. a MÁV Cargo osztrák tulajdonosai beruháznának nem csupán a konkurenciát akarták volna kiütni ...

lobelt_ledfold 2011.05.09. 11:02:10

@porthosz:
"Ráadásul az üzemanyagok egyre jobban drágulnak (nem beszélve a fenti útadóról), ez mégjobban lecsökkenti az on-the-fly modell hasznát, hisz előbb utobb olcsóbb lesz két napnyi tartalékot raktáron tartani és vonatra rakni a kamiont, mint nulla tartalék mellett kifizetni azt hogy a kamion 3-4 óra alatt meghozza a szükséges cuccokat hogy ne álljon le a gyártósor. "

Nos, a modell éppenséggel működik. A földrengés vagy a vulkán jelenlegi ismereteink szerint kivételesen nem az emberi tevékenysélg következménye, tehát vis major és mint ilyen a gazdasági modellekben nem szerepel. Éppen a japcsik találták ki az egész JIT rendszert és bizony átakozottul versenyképesek lettek vele, szépen át is vette az egész világ. Éppenséggel a nagyobb készletekből induldtunk és jutottunk el a készlet nélküli termelésig, nem hiszek benne, hogy ez néhány természeti csapás eredményeként megváltozna. Az autóipar vagy éppen az elektronika olan brutális haszonnal üzemel, hogy nagy vonalakban lesz*rják az esetleges többletköltségeket. Ezek nem fognak leállni a közútas szállítmányozásról egyhamar. Megint mondom, örülnék, ha nem lenne igazam, de sajnos ez így van.

2011.05.09. 11:07:18

Sok okosságot és sok hülyeséget írnak a hozzászólók. De azt senki se veszi észre, hogy valójában miért van ilyen sok kamion az utakon és miért nem lesz soha kevesebb.
Azért vannak, mert fogyasztói társadalomban élünk. A legfőbb életcélunk a vásárlás. Minél gyakrabban, minél többet. Ez alól a szegények se kivételek. Ez működteti a világot. És nincs is visszaút. A válság megmutatta, hogy a járművek számát és ezáltal a környezetszennyezést, csak a fogyasztás drasztikus visszafogásával lehet elérni. Viszont ha csökken a fogyasztás, akkor bizony sok embert el kell engedni, mert nincs rájuk szükség. Ekkor jön a kényszer, hogy fel kell pörgetni a gazdaságot, azaz többet kell fogyasztani. Ezt akarja, most az egész világ, de a megtermelt árut el kell juttatni a vásárlókhoz, tehát kamionokra van szükség és egyre többre, hiszen minden termelő vállalkozás egyre többet akar eladni, egyre nagyobb bevételt kell produkálnia.
Saját gazdasági csapdájában vergődik a világ, ahonnan nincs kiút. A válságok egyre gyakoribbak lesznek, egyre több lesz a szegény és a gazdagok egyre gazdagabbak lesznek.

magyar bucó 2011.05.09. 11:09:55

@lobelt_ledfold: "az elektronika olan brutális haszonnal üzemel,"

Dolgoztam elektronikai összeszerelő cégnél. 2% marginnal dolgoztunk, ebbe nem fér bele a költségek leszarása. Ha egy kicsit többe kerül a szállítás, akkor érdemes 1-2 napi készletet tartani és nem óránként lesni a kamiont.

NZ72 2011.05.09. 11:10:51

@teabore: Egyrészről nincs annyi vasúti kocsi és fölös menetrendi időszak sem, ami kiszolgálna ekkora forgalmat.
Az országon áthaladó kamionforgalom kiszolgálására külön vasútvonalakra lenne szükség, saját szerelvényekkel. Ez irdatlan pénzekbe kerülne.

lobelt_ledfold 2011.05.09. 11:13:22

@magyar bucó:
Bocsánat, high-techre gondoltam. A nagyobb multik többsége itthon ebben utazik (amelyik nem autógyár).

magyar bucó 2011.05.09. 11:14:46

@NZ72: Nem lenne olcsó, de nem is megoldhatatlan. Ha lesz rá igény, akkor lesz megoldás is.

magyar bucó 2011.05.09. 11:16:12

@lobelt_ledfold: Nem márkatulajdonosról beszéltem (annak gyakorlatilag nincs anyagigénye), hanem arról, ahol legyártják a készülékeket. Mindenféle márkájúakat.

lobelt_ledfold 2011.05.09. 11:21:34

@magyar bucó:
Amennyire én tudom a Jabil, Foxconn, Flextronics jellegű cégek sem brutális készleteikről híresek. Lehet, hogy tévedek, de hogy elképesztő mértékben veszik igénybe a légi szállítmányozás nem annyira olcsó módját, az biztos. Drága a cumó, nem állhat benne a pénz míg hajókázik meg vonatozgat.

Viktus 2011.05.09. 11:21:48

@NZ72:

Na igen, de azt ki fizeti meg? a multik biztos nem fogják, a vásárlók sem ...

Viktus 2011.05.09. 11:27:44

@lobelt_ledfold:

Nem raktároznak a multik ez a fogyasztói társadalom árnyoldala a gazdaság motorja a kapitalizmusban a fogyasztás viszont a fogyasztáshoz mindig új dolgokat kell piacra vágni így nem lehet több ezres darabszámokat betárolni a multinak, mert részben nem lenne rá kereslet részben elég lenne, ha egy pár havonta piacra dobna v.mi újdonságot, amelyik csak tárolgat bedől.

A szocializmusba meglehetett oldani 20 évig ugyanaz a lada volt lehetett raktározni, mert örült a nép fia, ha egyszer megkapta a kiutalást.

magyar bucó 2011.05.09. 11:30:36

@lobelt_ledfold: A felsoroltak egyikében dolgoztam. :)

nagyfeszültség 2011.05.09. 13:56:13

@roli101:

Még egy ok arra, hogy váberer és társai pusztuljanak...


süti beállítások módosítása