"Honda Vision - the solution! " Ha felkérnének, hogy készítsem el a Honda új világrobogójának nemzetközi reklámkampányát, valami ilyen szlogent találnék ki hozzá. A szlogenhez azonban többféle kép tartozna: nagyvárosi dugó, ahol elsuhan a kis Honda, 4-5 nagyobb szatyor, amit fel lehet rá tenni, egy fiatal pár, amint ketten mennek haza vele este egy nagyvárosban. De lenne olyan, ahol egy parasztember a szerszámait is fel tudja tenni rá, egy pizzafutár, egy öltönyös bankár és még sokan mások...
Az év második felétől, öt kontinens egyéni mobilitására megoldást kínáló, kímélő használat esetén jóval két liter alatt fogyasztó kis Honda Vision ugyanis a hatvanegynéhány millió példányban elkelt Super Cub hagyományaira építve adja vissza a robogózás eredeti értelmét: az olcsó, praktikus és viszonylag kényelmes helyváltoztatás lehetőségét szinte mindenhol, majdnem mindenkinek. 110 köbcentis, négyütemű, nagykerekű, elöl-hátul tárcsafékes, integrált fékrendszerrel (vagyis bármelyik fékkart húzzuk, mindkét kereket fékezi), ülés alatti tárolóval és szinte csinosnak mondható külsővel. A hírek szerint bevezetése után hamarosan - szintén négyütemű - ötven köbcentis blokkal is készül majd, ami például a kizárólag B-s jogosítvánnyal rendelkezők számára kínálhat okos alternatívát számos közlekedési helyzetre.
Azért örömteli a Vision érkezése, mert - lássuk be - nagyrészt a robogópiac is megőrült: 400-500-600 köbcentis motorokkal hajtott, kifejezetten nagyfogyasztású, túlbonyolított, rendkívül drága úgynevezett maxirobogók uralják a piacot. Amelyek megint csak arról árulkodnak: az ember valamikor nagyon elfeledkezett a mértékletesség ősi ösztönéről és motorban, robogóban, hajóban, autóban, lakásban, házban egyaránt a felesleges monumentalitás és szükségtelen erő bővöletében tobzódik. A Honda Vision kedves visszatérés a realitásokhoz. Mit is kívánhatnék hozzá a Hondának? Legalább hatvanmillió eladott példányt.