Javasolnék egy kitűnő autót az államigazgatás, a közigazgatás és a többi, felsorolhatatlan mennyiségű állami szerv, hivatal, intézmény, hatóság, megszámlálhatatlanul nagy számú közpénzből fizetett vezetőjének. Tudom, valójában hülyeség "javasolni", hiszen egyrészt az autóbeszerzés nyílt közbeszerzési eljáráson, kemény árversenyben dől el. Másrészt meg, úgyis mindig mindent a Porsche Hungária nyer... Csupán az nyújt némi változatosságot, hogy éppen a takarékosság jegyében az Audikat cserélik-e Skodákra, a bizonság jegyében a limuzinokat terepjárókra, vagy a nagyobb Skodákat, Volkswageneket, Audikat kisebbre, majd ugyanezt fordítva.
De nem baj... Ki tudja, mit hoz a jövő? Lehet, hogy egyszer végre kirobban egy vaskosabb balhé, és kiderül, miért működik ez a fura állam-Porsche Hungária szimbiózis, kormányoktól függetlenül lassan húsz éve ilyen gördülékenyen. Vagy esetleg egyszer bebizonyíthatnák: szó sincsen előre lejátszott autóbeszerzésekről.
Természetesen én egy olyan autót javasolnék, amely kellően kényelmes, gyors, biztonságos - viszont, a jelenleg futó kormányzati autóknál lényegesen környezetbarátabb. Emellett pedig egy kicsit legalább szimbolikusan ki is fejezné, hogy a környezet védelme igenis szempont a kormányzati, igazgatási munkában. Választottam nem más, mint a Honda Insight. Nem tudom, a Honda milyen flottakedvezményt lenne hajlandó adni nagyobb mennyiség vásárlása esetén, viszont annyi bizonyos: átlagfogyasztása 4,5 liter, széndioxid-kibocsátása pedig 110 g/km alatti. Jól felszerelt - eleve automata váltós - típusa pedig még mindig lényegesen olcsóbb, mint a most - a takarékosság jegyében - megrendelt és az A6-os Audikat megszégyenítő luxussal felszerelt Skoda Superbek.
Őszintén kell beszélni persze az Insight lehetséges hátrányairól is. Valószínűleg az Insighttal sokkal rosszabbul lehet a budapesti nagyberuházásokat ellenőrizni - ezzel a szemtelen hazugsággal vásároltatott velünk, adófizetőkkel annak idején Demszky Gábor húszmilliós Audi All Road Quattrót. Valószínűleg az Insighttal nem lehet komoly bűnszervezeteket felderíteni és elfogni - ezzel az erősen sántító indokkal vásárolt az - egyébként a bűnüldözésben valószínűleg ténylegesen fontos szerepet játszó - Terrorelhárítási Központ (TEK) húszmilliós Audi Q7-eseket.
Valószínűleg az Insighttal nem lehet olyan hatékony operatív felderítő munkát végezni, ahogy - az egyébként helyes szigort alkalmazó - ügyészség által most vásárolt húszmilliós Q5-ösökkel lehet. És persze nyilvánvalóan egy Insighttal nem lehet egy olyan komoly, nagy frakció munkáját összefogni, mint Lázár János korábbi Audi S8-asával - amit azóta Demszky kedvencére, szintén egy A6 All Road Qauttróra cserélt.
A Honda Insighttal valószínűleg csak közlekedni lehet: viszonylag csendesen, elég takarékosan, és talán a pöffeszkedő luxus Audiknál egy kicsit jobban kifejezve azt, hogy költséghatékonyan, a környezetet kímélve intézik az állam vezetői a mi ügyeinket, a mi pénzünkön.