Miért nincs ökotuning?

2011.09.24. 19:53 - vancat

Mióta ilyen nagyon-nagyon trendivé váltak a környezetbarát/zöld/fenntartható - vagy annak látszó - technológiák az autóiparban, egyre többet gondolkodom azon, miért nem jöttek még létre ökotuning cégek? Az AMG, az MTM, az APT, a Lorinser, az Elia, a Mugen, a Tecart, a Heico mintájára működhetnének olyan vállalkozások, amelyek nem erősebbé, hanem zöldebbé változtatják a szériaautókat. Lehetnének egyszerűbb és olcsóbb légellenállás-csökkentő kitek, kedvezőbb fogyasztást eredményező motorvezérlő chipek, és hasonló, a dögösítő tuningcégek világában már jól ismert kiegészítők.

Ezeknél a leendő ökotuning cégeknél lehetne persze komolyabb átalakításokat is rendelni: például villanyhajtásra is át lehetne alakíttatni az autónkat, vagy ha elég ügyesek és kreatívak vagyunk, csak megvásárolnánk az átalakító szettet. Természetesen napenergiával működő otthoni áramforrásokat, parkgreen rendszereket is be lehetne szerezni az igazán komoly ökotuning cégeknél, amelyek közül a legjobbaknak a kínálata előbb-utóbb bekerülne az adott márka szalonjaiba is. Trendivé válhatna ökora tuningolni az autókat, amelyek tulajdonosai nem gyorsulási, hanem fogyasztási- és széndioxid-kibocsátási versenyeket rendeznének. Nagyon utópisztikusan hangzik?

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr763253762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaPé 2011.09.24. 20:28:53

Érdekes ötlet. Te fizetnél azért, hogy lassabb autót csináljanak a kocsidból? Naugye :)
(Mert csodák nincsenek, ami _észrevehetően_ kevesebbet fogyaszt, az kevésbé is megy)

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.09.24. 20:49:23

De jó ötlet! A 400-as, lélektani benzinárhatár fölött akár
még nálunk is lehetne divat belőle. Csak azok nem értenék , akik állva is mindig járatják a motort, nemcsak a klímáért (sőt, azért biztos nem :-)), nemcsak a fűtésért, hanem hogy bizonygassák: megtehetem, van pénz. Nekik nyugodtan ragasszunk rákos tüdő ábrázoló képeket a kocsijukra.

különvélemény 2011.09.24. 21:36:04

@KaPé:
Az elektromos autó mitől lassabb, mint a benzines?
Ha az olaj cégek elengednék az aksi patenteket, lehetne száguldozni.
Ha ültél már trolin, tudhatod mennyivel jobban gyorsul, mint egy busz.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.09.24. 21:48:26

@KaPé: Nem feltétlenül. A villanyautónak inkább az a baja, hogy nem megy túl messzire, és ott lassú feltölteni, már ha egyáltalán van konnektor a közelben.

szellemkor 2011.09.24. 23:26:51

Kőkeményen lehetne vagizni vele mint a teszkóban megspórolt akciós parizerrel.

opel16v · http://www.e85power.hu 2011.09.25. 00:15:58

Ez nem is olyan spanyol viasz kategória...
E85 bioetanol... a megfelelően átalakított benzines autó nagyságrenddel környezetbarátabb, és még erősebb is lesz, mint eredetileg. Ki van ez már találva, és itthon is fut már rengeteg ilyen autó ;)

Az elektromos üzemű autóhoz meg azért ne felejtsük hozzászámolni az akku elkészítéséhez szükséges környezetkárosítást, energiát, és a többszáz kilós pakkok 6-8 év után történő feldolgozását is, ami után sajnos marad elég sok veszélyes hulladék is. De számoljuk azt is, milyen környezetterhelés az az áram, ami nagyrészt szenes és gázos hőerőművekből származik, ráadásul elég veszteséges módon van tárolva közben. Talán egyszer lesz majd létjogosultsága a családoknál elektromos autóknak is, de manapság még nincs...

jocóka 2011.09.25. 00:24:00

@szellemkor: hát nem tudom, de szerintem egy tesla roadstrerre jobban nedvesednének a bugyik, mint egy sufnituningos golfra...

spinat 2011.09.25. 07:25:48

vannak ilyen cégek csa te nem tudsz róla. Azért egy ilyen cikk elött legal´bb guglizhattál voln akb 10 percet.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.09.25. 07:25:55

mert a marketingesek azt sulykolják, hogy vedd meg az új autót, sportosabb, gyorsabb, kevesebbet fogyaszt... mert a paraszt megy a belső sávban, és letol mindenkit maga elől, csak hogy 1 autóval előrébb legyen.

RealMan 2011.09.25. 07:26:33

Először is, ebben az országban nincs egyetlen egy autó tuning cég sem, se tudás, sem pedig agya sincs egyiknek sem akik vannak. Nincsenek high-tech termékek és nincsenek pláne saját termékeik. Ha meggondoljuk azt, hogy a magyarországi forgalmi engedélyben nem szerepelnek a változtatások, sem a chip tuning ( na az hogy szennyezi a levegőt, lehet látni melyik barom kocsijában van sufni schip, mert úgy füstől amikor a gázra lép mint az állat ) sem pedig a kipufogó vagy akár a spoilerek, stb.

Egy ilyen alacsony nívójú országban ezek az elvárások nagyon viccesnek hangzanak.....öko tuning, még rendes sincs.
A magyarok úgy másolnak mint a kínaiak, de agyukat a zokniban hordják...

Muster Mark 2011.09.25. 07:27:37

Alapvetően hülyének hangzik, bár az ötlet jó.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.09.25. 08:38:30

@opel16v: Csak sajnos nincs az a termőterület, amin ki lehetne termelni annyi kukoricát/repcét/akármit, amennyi eltartaná az autóparkot.

Bélabácsi 2011.09.25. 09:04:03

Ez ugyanaz a baromság, mint a bicepsz-implantátum.

Néhány egyszerű dologgal a 10-15% simán megvan:
- szedd ki az összes felesleges szart a csomagtartóból
- szereld le az összes szart a kasztniról (tetőcsomagtartó ?)
- fújd fel a gumijaidat 0,3-0,5 barral jobban az előírtnál
- ha pénzt akarsz költeni, vegyél alacsony súrlódású gumikat

...de mindez kutyaszart se ér, ha nem bírod féken tartani a jobb lábad. A legtöbb embernél ezzel van a gond. A fejével.

De ha a jobb lábaddal is tudsz bánni, nem kellenek az ilyen szarok, illetve ha be is szerzed, azok innen már nem fognak annyit hozni hogy érdemes legyen be- ill. felszerelni.

Bélabácsi 2011.09.25. 09:06:10

@chipanddale74: ppffff.....háháháháhááááááá !!!!!!

De jót röhögtem, köszi.

taecleau 2011.09.25. 10:08:22

A villanyautó miért 'öko'??? Azért mert nem jön ki a csövén füst? Ellenben kell hozzá pár száz kilométer fémdrót, amit kövekből olvasztanak ki bazi sok kőszén elégetésével és a madzag végén pedig ott van egy kibaszott nagy erőmű egy kurva nagy kéménnyel. Ja, de az autóm, az nem füstöl. Aha.

midnight coder 2011.09.25. 10:25:52

@taecleau: Pl. mert a rézdrót újrahasznosító. A kibaszott nagy erőmű pedig lehet atom is, ami ha az összes sötétzöldet felakasztotta a nép (ami kb. akkorra várható amikor elkezd akadozni a fosszilis energiaellátás, azaz kb. 10 év) megfelelő erőművekben környezetbarát módon termeli az energiát még úgy 600 évig. Nem beszélve arról, hogy az áramot meg lehet termelni ezer más módon is, Pl. napelemekkel.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.25. 10:34:24

Öko-tuning...

Beszarok!

A húszéves autóm kevesebbet fogyasztott, mint az anyám új, kisebb, környezetbarát autója.
Igaz, nem volt eurosok, csak kisebb volt a homlokfelülete, és könnyebb volt háromszáz kilóval.

taecleau 2011.09.25. 10:38:53

@midnight coder: napelemet hol lehet bányászni? Mezőgazdaságban termelhető? A napelemből kinyerhető energia milyen arányban áll az előállításához szükséges energiával? Nem beszélve a napelemes éjszakai autózás örömeiről..
A villanyautó egy mítosz: egy elektromos vezetéken elszállítom a kibocsátott szennyezést egy tőlem távoli helyre; az én környezetem tiszta, öko vagyok, aki meg az erőmű mellett lakik az meg így járt. Aki a még 200.000 évig sugárzó használt fűtőelem-tároló mellett lakik az is.

Shawher 2011.09.25. 10:39:38

@Gee Halen:
De van, természetesen.
Számoljunk kukoricában: 1 hektáron 8 tonna terem, 1 négyzetkilométeren 800 tonna.
3 kg. kukoricából lesz 1 liter etanol. Tehát 1 km2-en 266000 liter alkohol termeszthetó.
Egy kocsi egy évben 10000 km-t megy. Mondjuk 10l alkohol 100 km-enként. tehát 1000 liter alkohol kell neki évente.

Ebből következik, hogy 1 km2 kb 266, legyen inkább 250 autó alkohol igényét fedezi.

A világon 600 millió autó van. Így 2,4 millió négyzetkilométeren a világ összes benzinpótló alkoholszükséglete megtermelhető. A Szahara termővé tételével megoldható lenne. A Szahara 9 millió négyzetkilométer.
Lehet-e sivatagból termőterület? Persze, kicsit munkás dolog, de igen.

taecleau 2011.09.25. 10:42:18

@kolbászoszsömle: ez a fejlődés. Az autók egyre nagyobbak (egy mai VW Polo nagyobb mint a legelső Passat volt) és egyre több biszbasz van benne, ami energiát igényel. Hol vannak már a 40 LE-s autók?

taecleau 2011.09.25. 10:47:08

@Shawher: a szahara öntözése meg aztán kb. 800 millió autó éves energiaszükségletével lenne egyenértékű.
A világ kőolaj készlete évmilliók alatt alakult ki a földön valaha megtermett növényekből. Mi kb 200 év alatt a seggére verünk az egésznek, aztán úgy gondoljuk, hogy ugyanezt majd évről-évre megtermeljük valahogy. A szaharában. Na persze.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.25. 10:54:36

most is van oko-tuning, ugy hivjak, hogy LPG :) a hengerenkenti befecskendezos fajtaknal programozhato az ecu: mennyi gazt engedjen be adott fordulatszamon. egyedul a hoterhelessel van a gond, ne egjenek el a szelepek, etc

LPG arban jelen pillanatban fele annyi, mint a benzin, 15% tulfogyasztas eseten is lenyeges a megtakaritas. a karosanyag kibocsajtasi oldalrol nezve nem ketseges, mennyire "oko"

bioetanol sem rossz, de 0% jovedeki ado mellett eri meg csak

nagyfeszültség 2011.09.25. 12:30:42

A cikk melletti képen látható Honda Insightból például maga a gyár csinált 2012-re egy nagyszériás ökutuningot, amikor 1 literrel lecsökkentette a fogyasztást és 100g/km alá a károsanyag kibocsájtást.

gatto nero 2011.09.25. 12:33:29

@gergo:

Az LPG valóban egy igazán jó és elég öko megoldás - Olaszországban például nagyon népszerű.
Nem véletlen, hogy nem is nagyon propagálják-:)

gatto nero 2011.09.25. 12:35:00

@spinat:

Nem írnál néhányat? Én nem találtam...

spinat 2011.09.25. 13:08:26

Karabag, Citysax, German e cars, de van még pár:
www.adac.de/_mm/pdf/ElektroautosBestandsaufnahmeKenndaten_46583.pdf

Ezen kívül úgy tudom fehérváron van egy cég, ami töltöállomásokat készít otthonra

Shawher 2011.09.25. 17:58:01

@taecleau: viszont lehet találni a földön máshol 3 millió alkalmas négyzetkilométert, amit nem, vagy kevésbé kell átalakítani.
Ausztrália, Argentína, az afrikai szavannák, stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.09.25. 21:18:52

@Shawher: Ez jó ötlet!

Megöljük a négereket, meg a zebrákat, meg a gnúkat, aztán felszántjuk a szavannát, és termeljük a gabonát, hogy tudjunk autózni!

Határozottan jó ötlet!

the cat 2011.09.25. 23:43:23

@gergo:

A legökobb tuning, a gyaloglás, biciklizés,
tömegközlekedés.
Ettől függetlenül tetszi ez a poszt, meg az ötlet...

különvélemény 2011.09.26. 07:23:07

@taecleau: " Aki a még 200.000 évig sugárzó használt fűtőelem-tároló mellett lakik az is."

Ne a grínpísz oldaláról tájékozódj fizikai témákban.

Shawher 2011.09.26. 08:55:15

Dehogyis, inkább inkább 300 dollárt fizetünk egy hordó kőolajért, hogy a ruszkik megint a Kelet Európa urai lehessenek és az arabok dubaiban meg tudják baszni a kurváinkat, mi meg beledögöljünk a nyomorba és a környezetszennyezésbe.

Gyulimali 2011.09.27. 21:33:44

"...miért nem jöttek még létre ökotuning cégek?"
Nekem egyből kétérvem is van:
- Nincs semmi értelme.
- Nincs rá igény

gatto nero 2011.09.27. 22:23:35

@Gyulimali:

Értelmetlen dologra igényt generálni
- jó marketingesnek - egy pillanat műve-:)


süti beállítások módosítása