A jövőnek üzen a Ford villanybiciklije

2011.10.04. 06:25 - vancat

Ha valakinek eddig kétsége lett volna afelől, hogy a jövő egyik fontos városi közlekedési eszköze lehet a villanybringa, annak felül kell bírálnia álláspontját. A Ford is bemutatta ugyanis saját e-bike-ját, így biztosra vehető, hogy alapos piackutatás eredményeként, nem hobbiból, hanem kőkemény, jövőbeni piacszerzés reményében tette le névjegyét ez az autóipari óriás a járműgyártás e ma még különc szegmensében.

A Ford villanybringája egyébként fantasztikus szerkezet: két és fél kiló, karbon és alumínium ötvözetéből készült, 85 kilométert képes egy feltöltéssel megtenni, és természetesen visszatáplálja a hajtási energiát az akkumulátorba. Ráadásul még a lánca is karbonból készült, ami után - ugye mondanom sem kell - egyetlen szépséghibája maradt csak: biztos, hogy soha az életben nem kerül tömeggyártásba.

A nemrégiben zárult Frankfurti Autószalonon bemutatott csodabringa persze nem is kereskedelmi céllal készült: sokkal inkább jövőbeli kereskedelmi célokat szolgál. A Ford - amely világ egyik legnagyobb autógyártója - vélhetően azt akarta demonstrálni, hogy a lehető legmagasabb technikai innovációval áll készen arra, hogy előbb-utóbb beszálljon a minőségi villanybringagyártásba. Ez pedig jó hír. A villanybringa ugyanis - minden fanyalgás ellenére is - nagyszerű dolog: olyanokat is rávehet a kerékpározásra, akik lusták, vagy éppen nem megfelelő hozzá a fizikumuk.

Ráadásul olyanokat is a bicikli mindennapos használatára sarkallhat, akik -például azért, mert naponta többször hegyre fel kellene tekerniük - ma még jó fizikumuk ellenére sem vállalják a mindennapos bringázást, mert nem szeretnének izzadtan érkezni sehová.

Tény, hogy a villanybringák ma még viszonylag nehezek, drágák és egy kicsit bonyolultak is, de szerintem már most készen állnak a megfelelő technológiák ezeknek a problémáknak az elérhető árú orvoslására. (Az egyik legjobb gyógyszer pedig maga a tömeggyártás lesz, amely sok problémát automatikusan kiküszöböl majd.)

A Fordnak ezt a mostani, igen hatásos és meggyőző belépőjét a villanybringaiparba azért is tartom örvendetesnek és ígéretesnek, mert a cég így talán az első olyan gyártó lehet, amely meg mer majd lépni egy árukapcsolást, ami arról szól, hogy az autók mellé - extra felszereltségként - bringát is adnak. Ennél jobb üzenet pedig nem is kellene arra, hogy csak akkor autózz, ha muszáj, és mindig bringázz, ha csak teheted. Kevés más dologgal kímélhetjük ennyire környezetünket - és egészségünket.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr373276972

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elektromos robogó teszt: ez a városi közlekedés jövője? 2011.10.04. 13:02:04

Azt hiszed, hogy tisztább, vagy olcsóbb megoldás az elektromos meghajtású robogó, mint a benzines társai? Gyere, mi kipróbáltuk és utánaszámoltunk…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jerky_Maistro 2011.10.04. 09:02:40

sejtésem szerinti ára: 1.600.000 Ft
kösziii környezetvédelem...:-P

Charlie100 2011.10.04. 09:03:39

" mert a cég így talán az első olyan gyártó lehet, amely meg mer majd lépni egy árukapcsolást, ami arról szól, hogy az autók mellé - extra felszereltségként - bringát is adnak."

A Ford legjobb esetben is csak második. A Smart piacra is dobja a sajátját, ha igaz akkor már 2012-ben.

Németh András 2011.10.04. 09:06:57

@Charlie100: és a smartot kell a bringa csomagtartójára tenni ha nem használjuk :D

saci02 2011.10.04. 09:09:56

2 es fel kilo!?!!??!? Akkumlatorostul???? Szerintem ebben antigravitacio is van.... :)

saci02 2011.10.04. 09:11:24

@saci02: de akkor meg miert nem inkabb repul??? :)

szerella 2011.10.04. 09:35:41

Én szeretnék egy ilyet, de nagyon!

saci02 2011.10.04. 09:46:36

@saci02: de akkor meg miert nem inkabb repul??? :)

S-Works 2011.10.04. 09:49:47

Ha akkumulátorral együtt 12 és fél kilóból ki tudják hozni már az is nagyszerű lenne.

driopios 2011.10.04. 10:13:18

Esőben ezzel is csak vizes leszel.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.04. 10:19:32

Milyen eső? Olyan száraz volt ez a nyár, hogy nocsak.

Laciii 2011.10.04. 10:42:17

@S-Works:
12 kilóból röhögve, lightweightbike-on nézz körül.

2-300000 Ft egy alapból jó bringából épített elektromos bringa ami normál biciklinek néz ki csak van egy elektromotor a hátsó kerékben meg egy kis lapos akksi a csomagtartó, könnyebb mint az össztelósom.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.04. 10:57:54

Most vagy a sajtóanyag irtó béna, vagy a fordításnál történt valami, ,de legalábbis Nők Lapja szinten van az adatok ismertetése.

két és fél kiló.. Picit könnyűnek tűnik, főleg ha még akksi is van benne. Gyerekek, egy Laptop 2,5 kiló.

85 kilométer egy feltöltéssel. Nos, lehet, hogy az említett 2,5 kiló képes 85 kmt megtenni, de ha ráül 80 kilós Átlag Béla akkor ez az érték drasztikusan leesik úgy 20-ra. De még az is túl szép lenne. Hegynek felfelé meg inkább 80 métert nézek ki egy laptopakksiból.

Mondjuk egy jó kis szerpentinen lefelé, esélyes lehet a 85 km:) Csak hogy arányaiban nézzük: Manapság 85 km-t ígérnek a kikönnyített villanyautók, ahol az akksik súlya arányaiban nagyobb. A szomorú valóság meg inkább a 85 km fele.

A tömeggyártás mire gyógyszer? Mondjuk leviszi az árat 30%-al. De 100.000 sosem lesz, kb ennyibe van az a bringa, ami nemcsak a gazdagjuppi zöldeknek, hanem MINDENKINEK elérhető.

Komolyan, ki írja ezt a blogot? mert ez ilyen Zöld kisszínes a nagyvilágból, ami csak egy lépésre van a Blikk csöcsöscsajos rovatától.

ave 2011.10.04. 11:00:31

>két és fél kiló

tizen ~

S-Works 2011.10.04. 11:03:21

@Laciii:
Ott azért nem találsz ebben az árban bringát.

Ezt figyeld:
árversenyt nem lehet vele nyerni, viszont a kinézete brutál:

www.m55-bike.com/en/m55-bike-models/gallery

és magyar.

bbazs 2011.10.04. 11:11:04

Azoknak volt igaza, akik hihetetlennek találták ezt a súlyt:

"Ford says that the frame weighs just 2.5 kg" (www.topspeed.com/cars/car-news/2011-ford-e-bike-concept-ar116036.html)

Csak a váz 2,5 kg. (valszeg akksi nélkül)

Az én 3000 ejrós össztelósom váza 1,4 kg, de az egész bicaj így is megvan 11 és fél kiló. Ez a bicaj biztos, hogy e fölött van.

Az átépített bicajok esetében az agyba épített motor is több mint 400g szokott lenni, és az akku pakkok meg min 2,5 kg körüliek, de inkább 4-5 kiló között mozognak. Ehhez jön még kb. 3-500 gr. kábelezés és vezérlőegység.

MoxNox 2011.10.04. 11:13:37

Az eredeti blogok is 5.5 fontról írnak, szóval a 2.5 kiló nem félreírás. Persze ettől még nettó hülyeség, ebben a hajtásláncban csak maga az Alfine agy 1.5 kiló.

MoxNox 2011.10.04. 11:17:18

Szóval a váz 2,5kg, ami reális. Ami persze nagyon sok egy részben szénszálas váztól, de hát ez történik, ha egy cég a kinézetre hajt...

ZBR 2011.10.04. 11:19:41

@szerella:
Nem vagy egyedul :P

@Eltévelyedés:
"A tömeggyártás mire gyógyszer? Mondjuk leviszi az árat 30%-al. De 100.000 sosem lesz, kb ennyibe van az a bringa, ami nemcsak a gazdagjuppi zöldeknek, hanem MINDENKINEK elérhető."
Tomeggyártás és tomeges haszon reménye esetén az amúgyis gyorsan fejlodo akkumulator-fejlesztés még jobban mehet. Amennyiben valóban képes les normális kozlekedés eszkozként funkcionálni (a mai villanybirngáknak ez nem nagyon megy), akkor lesz fizetési hajlandóság rá. Mert egyfelol leválthatja a drágábban vásárolható és fenntartható autókat, másfelol ugye a robogókat, mocikat is megveszik valamiért, 100 e-nél tobbért is akár.

S-Works 2011.10.04. 11:35:21

@Eltévelyedés:

A fordítás nem stimmel, a váz önmagában 2,5 kiló.
www.auto-motor-und-sport.de/eco/ford-e-bike-concept-auf-der-iaa-fahrrad-mit-elektrohilfsmotor-4020671.html

Elérhető nagyon sokára lenne. Manapság egy profi karbon váz 300 000-nél kezdődik. Egy darab karbon felni is 150 000 Ft. Ezen meg gondolom két komplett karbonkerék van 600ért.

Annyival lesz olcsóbb tíz év múlva, hogy ugyanennyibe fog kerülni. (...és reménykedhetünk, hogy mi fogunk jobban keresni)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.04. 11:35:56

@ZBR: Azért a drágább robogók és mocik nem 25km/h-val mennek:)
Sőt, az olcsóbbak sem állnak meg 50-70 alatt. További nagy előny, hogy a hajtóanyag frága és nem túl környezetbarát, viszont másfél perc alatt újratölthető bármely kútnál. PLusz még mindig nem látom, hogy mindenk motorozna, mert gyerekek, az DRÁGA. Jelenleg a motorozás úri hobbi. (igen, az autóval járkálás is úri hobbi, csak sokan egyszerűen nem mondanak le róla, merabékávé az drága. Ez külön poszt lehetne, miért sok a békávé évi 120 ezerért, amikor a 20 éves astrára minimum a dupláját költi szervíz+biztosítás+benzinben, benne áll kb 200-400 ezer forint s csak az oviba hordja a kölköket vele. És sír, hogy nincs pénze.

Vidéken más, ott egyszerűen nincs alternatíva, de a büdös pesten autót tartani erős luxus)

Szóvalvisszatérve: egy sima bringa nehogymár többe kerüljön 30 ezernél, ha nem vagyok hardcore downhilles, hanem csak arra kell, hogy napi 5 km-t menjek vele. De legyen akksis, meg csúcsűr technika, legyen 100 ezer. De már azt is ellopják meg minden, szóval csak a baj van vele, szóval bringát inkább 15-ért veszek hajtósat. Ha meg gyorsan akarok menni, akkor nem környezetbarát, de lehet venni öreg robogót 50-100 ezerért, ami 3 liter benyával elmegy 100 km-t.

midnight coder 2011.10.04. 12:06:09

A bringával városban az a legnagyobb gond, hogy nem tudod hova lerakni. És ez igaz az elektromos verzióra is. Napközben még csak-csak, de éjszaka ? Az átlagpolgár nem szívesen cipel egy biciklit egy 10 emeletes panel 5. emeletére (az autót sem vinné fel, de az többé-kevésbé biztosan elvan úgy a parkolóban is hogy ne lopják el, ami egy értékesebb bicaj esetén azért nem túl valószínű forgatókönyv).

Mad Mind 2011.10.04. 12:13:52

@Kara kán:
Ja tényleg augusztus és szeptember száraz volt, június-július nem éppen.
Mondjuk tényleg felemelő -30 fokban vidékről hóviharban betekerni a városba.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.10.04. 12:15:26

@S-Works: Ez valami gyönyörű. De...25.000 EUR + ÁFA? Hátizé.

nagyfeszültség 2011.10.04. 12:32:27

Kíváncsian várom a Ford széria villanybringáját.
Ott derül ki az igazság, de szerintem az is klassz lesz...

gatto nero 2011.10.04. 12:41:26

@Charlie100:

Ha igaz...mert egyelőre se a villanysmart, sem a smart villanybringa nem kapható.

bastian 2011.10.04. 12:43:59

Adnak hozzá állandó őrt is? (persze azt is állandóan pluszban cipelni kellene :)). Ez 5 percig nem maradna ott, ahova lerakják, 5000Ft-os bringákat is ellopnak, ezt állandóan cipelni kellene magunkkal még a wc-re is... :))

Laciii 2011.10.04. 12:47:10

@Mad Mind:
Egy picit törődve az öltözködéssel évi 9 hónapban használható, nagyon kényelmesen is használható 6 hónapig, ennyi idő alatt is megtérül.

derabitz 2011.10.04. 12:49:03

@Jerky_Maistro:

Egy audi bringa ára 1.8-2 millió forintocska és az ótó mellé adják.

derabitz 2011.10.04. 12:56:25

@Charlie100:

A Merdzsó, az Audi és a BMW is ad bringát egyes típusai mellé felszereltségként.

bucbuc 2011.10.04. 13:35:26

@ZBR: Az akkumulátor fejlesztés aztán tényleg kibaszott gyorsan fejlődik ám!

Látod te is ugye? Pl az okostelóknak, laptopoknak, akárminek gecinagy szüksége lenne jobb aksikra oszt mégis csak egy helyben topogás van.
Az is rohadt nagy környezetszennyezéssel párosítva.

Macropus Rufus 2011.10.04. 13:39:19

nos utánna néztem:

5.5font ez 2.4kg
350W 9.3Ah
85.2km max távolság
24,9km/h mas sebesség

www.techi.com/2011/09/ford-develops-its-first-electric-bicycle/

itt sem írnak semmit arról, hogy hány kg-os terhelés mellett tudja ezt.

magyar ember teli szájjal 2011.10.04. 13:53:44

Ez csak divatos PR, semmi több.

Az hogy egy autógyártó, vagy bármely cég csinál valami környezetvédőt, csak annyit jelent, hogy a környezetvédelemről beszélni divatos.

Úgyhogy ne döfd le magadat, ha véletlenül soha nem lesznek elektromos biciklik sehol.

Diopapa_sok 2011.10.04. 13:54:50

@Macropus Rufus: Nálunk az bukó, 300w feletti motornál segédmotoros kerékpárnak minősül, szóval ugyan azok a kondíciók érvényesek rá, mint egy 50 ccm-es robogóra pl...

Macropus Rufus 2011.10.04. 13:55:38

@magyar ember teli szájjal: de már vannak. :)
nem ez. Ez megfizethetetlen. De vannak már.

Macropus Rufus 2011.10.04. 14:02:14

@Diopapa_sok: ez nem a motor teljesítménye hanem az aksié.
Ennyit tud max leadni. A motor azért ennél gyengébb sztem

Ronald 2011.10.04. 14:25:41

Egy szerény kérdés: a Ford-nak nem inkább azon kéne agyaljon, hogy picivel jobb autókat gyártson? Ha már ilyen "régi márka"?

Pl, hogy a Mondeóból ne kelljen már a 33.-ik faceliftet is kihozza - hogy valamennyire megállja a helyét a piacon?

De a mostani Transporterei is csak csicsában jobbak a régieknél - mert autóként (!!!) sikerült egy nagy kalap szart csinálni azokból is.

Van autógyár, amelyik az elején csak bicikliket gyártott.
Most mi van?
Egy egykori autógyár visszamegy bicikligyárba?
.

Gera 2011.10.04. 14:57:14

Nagyjából zéró jelentősége van a váz tömegének. Egy egyszerű, letisztult acélváz 2 kiló és fillérekből megvan.

9,3 Ah. És hány volt? 1? 100? Nem mindegy. Ez így nem mond semmit :)

A villanybringa ugyanúgy az akkun bukik, mint a villanyautó, de valóban egy fokkal értelmesebb koncepció, ami abból is látszik, hány van belőlük az utcán.

gatto nero 2011.10.04. 15:49:37

@Ronald:

Sajnos a Peugeot is jobban tenné, ha visszatérne a szoknyaabroncsokhoz, kávédarálókhoz és a bringákhoz...

spinat 2011.10.04. 16:06:09

@Eltévelyedés: "Most vagy a sajtóanyag irtó béna, vagy a fordításnál történt valami, ,de legalábbis Nők Lapja szinten van az adatok ismertetése."

Nem, ez ennek a blognakl a stílusa :)

Reggie 2011.10.04. 16:32:33

@Eltévelyedés: Dehogy esik le 20km-re. Az auto azert teveszt meg teged, mert annak joval nagyobb a vegsebessege, az utazosebessege es a legellenallasa.
Egy elektromos kerekparral siman megoldhato ez a hatotavolsag. A Li akksik kb. 150Wh/kg energiat tudnak tarolni, egy 300W-os agymotor gond nelkul tartja a 30-as atlagsebesseget(40km/h megengedet maximalis sebesseg mellett) egy 80 kilos embernel is. Igy konnyen megkapod, hogy 5 kg akksival siman kijon a 75km. Raadasul, ha a fekenergia egy reszet visszanyeri, akkor ez a tavolsag tovabb no.

Diopapa_sok 2011.10.04. 19:08:19

@Macropus Rufus: Az akksi teljesítményét nem wattban adják meg, hanem amperórában ;)

Reggie 2011.10.04. 20:58:28

@Diopapa_sok: A teljesitmenyt wattban adjak, a kapacitast amperoraban, a tarolt energiat wattoraban.


süti beállítások módosítása