Jön a Honda Vision 50

2011.10.09. 14:25 - vancat

Még titkolják, de már nem cáfolják a jó hírt a Hondánál: az őszi milánói motorkiállításon bemutatkozik a 110 köbcentis Vision kistestvére: ötvenes, négyütemű, és ami a lényeg: autójogsival vezethető segédmotor változata. Mint emlékezetes, itthon csúfosan elbukott a Totalcar szerintem alapvetően ésszerű aláírásgyűjtési kezdeményezése, amely lehetővé tette volna, hogy 125-ös robogókat is vezethessünk autójogsival. Így aztán a motorjogsival nem rendelkezők és mégis motorral közlekedni vágyók körében különös figyelmet kelthet majd ez a csendes kis ökocsöppség. Mielőtt azonban - nagytestvérével, a 110-es Visionnal szerzett kedvező benyomásaimat adaptálva - megelőlegezném a Vision 50 méltatását, retrospektíve kicsit elmerengek azon: tulajdonképpen miért is szarták le a Totalcar népi kezdeményezését a nagyokosok?

A totalcarosok nyilván sokkal dilettánsabban gyűjtöttek aláírásokat, mint Seres Mária a politikusok ellen vagy Orbán Viktor a vizitdíj eltörléséért, de ha nem is lett meg időre a megfelelő számú aláírás, a mindennapok problémái iránt érzékeny magyar parlament azért nyugodtan napirendre tűzhette volna ezt a kérdést, vagy akár az illetékes minisztérium is készíthetett volna egy ezirányú törvényjavaslatot.

Azt ugyanis - ha jól tudom - senki nem akarta, hogy gyakorlati, motoros vizsga nélkül vezethessenek 125-ösöket az autójogsisok. Csak annyi volt a kérés, hogy ne szopassák őket újabb elméleti tanfolyamokkal, vizsgákkal és ahhoz szükséges csekkekkel. Különösen annak fényében tűnik mérhetetlenül képmutatónak ez a fenenagy szigor, hogy az senkinek nem szúr szemet, amikor idióta, debil, agresszív barmok száz lóerő feletti motorokkal veszélyeztetnek szinte mindent és mindenkit, aki és ami az útjukba kerül. A magyar politika nem ezektől a vadállatoktól, hanem egy Honda Vision 110-est vezető autóstól óvja az országot és a biztonságot, aki esetleg egy ilyen kis csendes, két liter alatti fogyasztású, rendszámmal ellátott praktikus kis motorral közlekedne, parkolna autója helyett a vásorban.

Nos, mindezek miatt lehet jó és fontos, hogy tavasztól - reméljük, a Vision 110-es korrekt áránál is mérsékeltebb összegért - megvásárolható lesz a Vision 50, ugyanis ezt tényleg lehet autójogsival vezetni, bizonyosan nem fogyaszt majd másfél liternél többet, csendes, négyütemű; ellentétben rettenetes műszaki állapotú, büdös, sokat fogyasztó, jobbára roncstelepi szürkeimportból származó öreg kétütemű robogótársaival.

Jobb helyeken, jobb időkben a politika kényszerít ki, vagy legalábbis tesz lehetővé olyan helyzetet, hogy az emberek egy kicsit olcsóbban, kényelmesebben, környezetbarátabb módon közlekedhessenek. Itthon most nem az adóinkból fenntartott magyar állam, hanem a Honda nyújt korrekt egyéni közlekedési ajánlatot a Honda Visionnel - feltéve, ha lesz még kedvük ilyen lehetetlen közállapotok közepette egyáltalán forgalmazni Magyarországon.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr503289505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Infomaker 2011.10.09. 17:16:39

Nem látom, hogy ez a motor miért lenne jobb mondjuk a többi 4ütemű ötvenestől.
A másik meg az, hogy minimum 4-500 ezer forint lesz, ami kicsit sok, vagy mi keresünk keveset itt Magyarországon..

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.09. 17:39:47

Idén szeptemberig 180motort helyeztek itthon forgalomba. No comment....

nagyfeszültség 2011.10.09. 18:00:09

@Infomaker:

A legjobb talán az (lesz) benne, hogy színesíti a négyütemű 9tvenesek kínálatát - merthogy nemsok van.
Talán a Yamaha Neo négyütemű változata, meg a Honda Zoomer, ami bájos kis motoro, de inkább egy szubkultúra sajátja.
Állítólag lesz négyütemű ötvenes Yamaha Zuma, ami szintén nagyon jópofa, bár a Zoomerhez hasonlóan kiskerekű lesz.

gatto nero 2011.10.09. 18:01:24

@chipanddale74:

Azért, ha hozzászámoljuk az ötvenesek szűrkeimportját, az szerintem az legalább még egyszer ennyi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.09. 20:25:02

mi a gond?
a 110 -est ugyanígy 50 es ként használják.
még egyen nem láttam rendszámot.

1kutya 2011.10.09. 21:03:21

@Gyurma73: gyere el hozzám a garázsba. itt áll egy 110-es honda lead és képzeld, van rendszáma!

egyébként ez az ormótlan vision a lead utódja, de az még robogókinézettel bír, ez meg egy burkolt bicikli. ezzel pont olyan luftot fog lőni a honda, mint pl. a civic-nél az űrhajó verzióval. de azért erőltetik... hajrá!

jeremy1 2011.10.09. 21:44:44

Az a baj,hogy aki tudna ez ellen a dolog ellen tenni sajnos nem olvassa a blogot... mégpedig,hogy ha autós jogsuval lehetne 125ccm-es gépet vezetni akkor azt rendszámozni is kell..műszakiztatni is 2évente...szoval sokkal több pénz folyna be allambácsi kasszájába mint igy,mert én és sok másik autós+robigós hót ziher ,hogy nem rakjuk le nagymocira a jogsit... inkább szivjank gázt a tisztelt kéoviselők....

Embervad 2011.10.10. 07:50:22

@jeremy1: de, olvassa :) de nem ezen múlik.

Pikk 2011.10.10. 08:06:22

Ez olyan mint az informatikában a táblagép őrület, de az ár itt is fontos

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.10.10. 08:16:58

Számoljunk már föl egy pongyolaságot: a B125-tel motorkerékpárnak minősülő járműveket lehetett volna vezetni. Amelyek vagy robogók vagy motorkerékpárok. Ha utóbbiak, akkor nemcsak húzod a gázt és úgy fékezel, mint egy cangán. Hanem kuplungolsz-váltasz, ami nem biztos, hogy olyan könnyen sikerül az autókból átülőknek.
Ezért talán nem baj, hogy ebben a formájában elbukott.
De attól még ez a blog elég jó - vitaindítónak is.

Jerky_Maistro 2011.10.10. 08:21:40

@Infomaker: 4-500ezer Ft?! szorozd meg kettővel!
ha a magyar gazdaság, és vele együtt a magyarok nagy része nem lenne legatyásodva, akkor sem nagyon adnának ki túl sok pénzt egy 50-es elektromos rollerre, amikor ennyiért pár éves használt VALÓDI motort kapsz, de a jelenlegi helyzetben esélytelen lesz itthon.

Szumi 2011.10.10. 08:42:14

"Azt ugyanis - ha jól tudom - senki nem akarta, hogy gyakorlati, motoros vizsga nélkül vezethessenek 125-ösöket az autójogsisok"

Nem jól tudod. Alanyi jogon akarták, ha már van "B" jogsid. Nagyot akartak harapni, összecsattant a foguk. Akinek annyira szívügye és annyira motorozni akar és annyira kevés neki az 50 ccm, az szépen levizsgázik "A" kategóriára is.

midnight coder 2011.10.10. 09:05:53

@rozsdapeti: 50 köbcentis Simson 50-es segédmotoros kerékpárommal simán megyek 80 km/óra felett. Ugyanúgy van kuplung és sebváltó mint az összes nagymotoron, és nem is úgy néz ki mint egy elkefélt roller (=robogó) hanem úgy mint egy normális motor. Amúgy akkoriban a Babetta kivételével talán csak a Dongó motor volt az egyetlen amin nem volt kuplung és sebváltó, a korabeli Rigák, Verhovinák, Jawa Mustang-ok, Romet-ek kuplunggal és sebváltóval voltak felszerelve, és 50-80 közötti végsebességet tudtak. És 14 évesen egy percig sem okozott gondot a kuplung és a sebváltó használata.

midnight coder 2011.10.10. 09:07:08

@Szumi: Az 50 köbcentis kétütemű pont elég. Az kb. azt tudja mint a 125-ös négyütemű. Igaz, cserébe "picit" jobban szennyez, de azt meg ki nem szarja le.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.10.10. 09:27:49

mit keres ez a noemisszio-n?
majd akkor szóljatok ha a vectrix-ből lesz olyan amit b-vel lehet...

Infomaker 2011.10.10. 09:38:35

@midnight coder: ezt a 80at megnézem, kérek videót GPS-el mérve! :)

Infomaker 2011.10.10. 09:41:17

Amúgy nagyon jókat hallottam a Kymco Agilityről (nem kínai), hogy 50es 4ütmű létére, ha nem is erőgép de azért 60at megy, és eléggé tartós.
Több embertől is ezt hallottam.

worxland 2011.10.10. 09:49:51

@Infomaker: megy annyit a Simson, ha jó (volt szerencsém autóval menni egy jól sikerült darab után, és bizony 80-90-et mutatott az óra). Az más kérdés, hogy a Verhovina és a Riga (vezettem mindkettőt eleget) inkább 30-35-re képes, a Romet (kics és nagy egyaránt) meg max 45-re. Jawa Mustang? Az mi a fene? A sima Jawa (Babetta) röppváltós volt. És az se ment 40-nél többet.

klacus 2011.10.10. 09:57:06

Az a hülyeség, hogy nem teljesítményhez csatlakozik a jogsi.

Gazz 2011.10.10. 10:08:31

Nem vágom, hogy miért "no emisszió misszió" ennek a blognak a neve, azt meg még kevésbé, hogy miért címlapos mindig.
Ja, a MOL támogatásának köszönhetően? Akkor mindent értek...

Infomaker 2011.10.10. 10:18:07

@worxland: egy gyári állapotú 50es soha (GPS-es mérve).

egy szénné tuningoltról elhiszem, de most nem arról beszélünk.

Mint ahogy a 250es MZ-k sem mennek 140eket.

óra szerint már tészta. Az autó órája is csal (az enyém is)

gatto nero 2011.10.10. 10:32:13

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Nem vagyok biztos benne, hogy - mindent egybevetve - ökobb a Vectrix a Visionnél...

gatto nero 2011.10.10. 10:35:24

@midnight coder:

Azért vagyunk néhányan, akik nem szarják le. Egyébként meg a négyütemű robogónál sokkal kevésbé leszel büdös egy néhány kilométeres út végén.

hackbard.celine 2011.10.10. 10:53:51

@klacus: ezt hogy érted?
Az A1, A korl és A kategóriák köbcentihez ÉS teljesítményhez kötöttek.
Ez a blogbejegyzés egyébként miről szól a nettó demagógián kívül?
"Csak annyi volt a kérés, hogy ne szopassák őket újabb elméleti tanfolyamokkal, vizsgákkal és ahhoz szükséges csekkekkel. Különösen annak fényében tűnik mérhetetlenül képmutatónak ez a fenenagy szigor, hogy az senkinek nem szúr szemet, amikor idióta, debil, agresszív barmok száz lóerő feletti motorokkal veszélyeztetnek szinte mindent és mindenkit, aki és ami az útjukba kerül."
Ez egy faszság.
A B125 meg érdeklődés híján halt hamvába, nem a politikusok miatt. Az aláírásgyűjtés sikertelennek bizonyult.
Az A1 jogsi pont a 125-re lett szabva, 50e Ft-ért bárki megszerezheti. Minimális a követelmény: Kresz vizsga és 18 óra vezetés után egy rövid gyakorlati vizsga. Aki naponta közlekedik és ismeri a kreszt, annak nem lehet gond levizsgázni.
A t. bloggernekk azért ajánlanám, hogy a 4T 50-esek istenítése előtt próbáljon már kresz tempóban (max 40 km/h) átjutni robogóval az Árpád-hídon. Ha ezt halálfélelem nélkül abszolválja, utána joggal írhat ilyen cikkeket.

the cat 2011.10.10. 11:00:17

Nagyszerű kis motor - nem az első a Hondától!

spinat 2011.10.10. 11:07:19

Hm, az elején leírja, hogy még azt is titkolják, hogy egyáltalán lesz-e bemutató, majd a végén leírja a müszaki paramétereit. èrdekes.

gatto nero 2011.10.10. 11:21:50

@spinat:

Az biztos, hogy novemberben Milánóban bemutatkozik. A kérdés csak az, hogy behozzák-e Magyarországra és ha igen, mikor. A 110-es meg már kapható.

nagyfeszültség 2011.10.10. 11:41:19

@hackbard.celine:

De miért kellene a Visionnal kresz tempóban átmenni az Árpád hídon amikor mindenki száguldozik?
Ott sajnos fel kell venni a szabályszegők sebességét és hetvennel-nyolcvannal menni. Amennyivel a Vision-al lehet is kényelmesen.

midnight coder 2011.10.10. 11:58:56

@gatto nero: Kétüteművel sem leszel büdös. A füstöt max. az szagolja aki utánad jön.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.10. 17:59:07

@midnight coder: azt én is megnézném.
Nekem volt anno vadiúj enduróm ,és bizony a bejáratás után is csak max 70 et tudott.


süti beállítások módosítása