Még titkolják, de már nem cáfolják a jó hírt a Hondánál: az őszi milánói motorkiállításon bemutatkozik a 110 köbcentis Vision kistestvére: ötvenes, négyütemű, és ami a lényeg: autójogsival vezethető segédmotor változata. Mint emlékezetes, itthon csúfosan elbukott a Totalcar szerintem alapvetően ésszerű aláírásgyűjtési kezdeményezése, amely lehetővé tette volna, hogy 125-ös robogókat is vezethessünk autójogsival. Így aztán a motorjogsival nem rendelkezők és mégis motorral közlekedni vágyók körében különös figyelmet kelthet majd ez a csendes kis ökocsöppség. Mielőtt azonban - nagytestvérével, a 110-es Visionnal szerzett kedvező benyomásaimat adaptálva - megelőlegezném a Vision 50 méltatását, retrospektíve kicsit elmerengek azon: tulajdonképpen miért is szarták le a Totalcar népi kezdeményezését a nagyokosok?
A totalcarosok nyilván sokkal dilettánsabban gyűjtöttek aláírásokat, mint Seres Mária a politikusok ellen vagy Orbán Viktor a vizitdíj eltörléséért, de ha nem is lett meg időre a megfelelő számú aláírás, a mindennapok problémái iránt érzékeny magyar parlament azért nyugodtan napirendre tűzhette volna ezt a kérdést, vagy akár az illetékes minisztérium is készíthetett volna egy ezirányú törvényjavaslatot.
Azt ugyanis - ha jól tudom - senki nem akarta, hogy gyakorlati, motoros vizsga nélkül vezethessenek 125-ösöket az autójogsisok. Csak annyi volt a kérés, hogy ne szopassák őket újabb elméleti tanfolyamokkal, vizsgákkal és ahhoz szükséges csekkekkel. Különösen annak fényében tűnik mérhetetlenül képmutatónak ez a fenenagy szigor, hogy az senkinek nem szúr szemet, amikor idióta, debil, agresszív barmok száz lóerő feletti motorokkal veszélyeztetnek szinte mindent és mindenkit, aki és ami az útjukba kerül. A magyar politika nem ezektől a vadállatoktól, hanem egy Honda Vision 110-est vezető autóstól óvja az országot és a biztonságot, aki esetleg egy ilyen kis csendes, két liter alatti fogyasztású, rendszámmal ellátott praktikus kis motorral közlekedne, parkolna autója helyett a vásorban.
Nos, mindezek miatt lehet jó és fontos, hogy tavasztól - reméljük, a Vision 110-es korrekt áránál is mérsékeltebb összegért - megvásárolható lesz a Vision 50, ugyanis ezt tényleg lehet autójogsival vezetni, bizonyosan nem fogyaszt majd másfél liternél többet, csendes, négyütemű; ellentétben rettenetes műszaki állapotú, büdös, sokat fogyasztó, jobbára roncstelepi szürkeimportból származó öreg kétütemű robogótársaival.
Jobb helyeken, jobb időkben a politika kényszerít ki, vagy legalábbis tesz lehetővé olyan helyzetet, hogy az emberek egy kicsit olcsóbban, kényelmesebben, környezetbarátabb módon közlekedhessenek. Itthon most nem az adóinkból fenntartott magyar állam, hanem a Honda nyújt korrekt egyéni közlekedési ajánlatot a Honda Visionnel - feltéve, ha lesz még kedvük ilyen lehetetlen közállapotok közepette egyáltalán forgalmazni Magyarországon.