Zöld fordulatot hozhat a Volkswagen globális csalása

2015.09.23. 09:47 - vancat

Elképesztő, különleges, egyedülálló folyamatoknak lehetünk tanúi az autóiparban, mióta az Egyesült Államokban nyilvánosságra került a Volkswagen-csoport csalássorozata, amelynek lényege, hogy egy szoftver segítségével mindeddig sikeresen elfedték: a megengedett károsanyag-kibocsátás 30-40-szeresével pusztítják az embereket a gázolajos Passatok, Golfok, Audi A3-asok és az autóipari csoport sok más modellje.

Különleges a legbukás helyszíne is.

Ilyen méretű és mélységű botrányba a Volkswagen Európában bizonyosan nem keveredhetett volna. Annak ellenére sem, hogy dízeljárműveik itthon ugyanúgy 30-40-szeresét bocsátják ki a tüdőrákkeltő koromból és számos más káros anyagból.

Európában - és ezen belül Németországban, Magyarországon különösen - a Volkswagen ugyanis állam az államban.

Egyelőre érinthetetlen, támadhatatlan - és aki támadja, az védhetetlen.

Egyedülállóak a Volkswagen gátlástalan csalássorozatának következményei is.

A világ legmocskosabb autógyártójának nyilvánosságra került ökológiai bűncselekménysorozata, úgy tűnik, most komoly zöld fordulatot hozhat az autóiparban.

A Volkswagen ugyanis ebben a dízelbotrányban egyáltalán nem magányos elkövető, hiszen jól ismerjük tettestársait: Mercedes, Peugeot, Citroen - hogy csak a világpiac leggátlástalanabb dízelmanipulátorait és legelvetemültebb tüdőrákkeltőit említsem.

Ők most patkányként menekülnének a süllyedő hajóról.

Közülük a Mercedes - nyilván megpróbálva megelőzni, elébe menni a biztos lebukásnak - bejelentette: 2020-ig leállítják gázolajos motorjaik gyártását, és hibrid rendszerekkel helyettesítik azokat.

A Peugeot-Citroen  éppen most bukott meg végérvényesen dízel-hibrid rendszerével, és valószínűleg a jövőben kénytelen lesz a különböző rendű-rangú gázolajos autók mérhetetlenül hazug módon zöldként és tisztaként propagálása helyett legalább a feltétlenül szükségesnél nem rákkeltőbb autókat gyártani.

(Jellemző a francia autóipari csoport ökológiai cinizmusára, hogy miközben még ma is zöldként propagálják igazán súlyosan szennyező dízel és dízel-hibrid rendszereiket, legzöldebb járműveiket, a Peugeot 108-at és a Citroen C1-et  még csak nem is forgalmazzák Magyarországon.)

A Volkswagen-botrány véget vethet a gázolajos motorok világtörténetének, amelyek ma már tökéletesen helyettesíthetőek benzines, CNG-s és benzin-hibrid rendszerűekkel.

Meg persze egyre nagyobb arányban helyettesíthetőek lennének napelemekkel és szélkerekekkel töltött villanyautókkal is.

Ez az eset talán véget vethet annak a korszaknak, amelyben rendszeresen kiderül egy-egy autóipari multiról, hogy a minimálisan elvárható emberi, erkölcsi, ökológiai, üzleti etikai minimumnak sem hajlandóak eleget tenni.

Másrészről a Volkswagen dízelbotránya, a dízelmotorok már régóta aktuális kiváltásának felgyorsulásán  kívül talán még egy fontos folyamatot elindíthat Európában.

Az államokon átivelő, vagy talán inkább nemzetállamok felett álló, erőszakos, gátlástalan Volkswagen-birodalom megroppanását is. Amely birodalom mindeddig nem csak arra volt képes, hogy elhazudja: dízelautóikkal  30-40-szeres károsanyag-kibocsátás mellett exponenciálisan  növelik a rákos megbetegedések számát. De sok egyéb politikai-gazdaságpolitikai  természetű aljasságra is.

Magyarországon is.

PS. A Volkswagennél történt dízelbotrány után szép és nemes szakmai, társadalmi feladat lehet minden  jogvédőnek, hogy egy-egy tüdőbeteg, daganatos beteg honfitársunk nevében szarrá perelje a Volkswagent, a Mercedest és az összes többi, az indokoltnál is sokkal gátlástalanabb, élet és halál, természet- és környezetvédelem kérdésében abszolúte érdektelen, érzéketlen multicéget.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr437811000

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2015.09.23. 18:55:56

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?   A VW-nek volt és van ezen kívül több s...

Trackback: No Emisszió: Zöld fordulatot hozhat a Volkswagen globális csalása 2015.09.23. 11:00:30

A Volkswagen-botrány véget vethet a gázolajos motorok világtörténetének, amelyek ma már tökéletesen helyettesíthetőek benzines, CNG-s és benzin-hibrid rendszerűekkel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2015.09.23. 10:28:25

Börtönben lenne a helyük.

lorinser 2015.09.23. 14:26:25

"jól ismerjük tettestársait: Mercedes, Peugeot, Citroen - hogy csak a világpiac leggátlástalanabb dízelmanipulátorait és legelvetemültebb tüdőrákkeltőit említsem." - kérdezném a kedves poszt tolót, hogy ezt a véleményét még is mire alapozza? Mert nyilván van erre bizonyítéka is ha jól sejtem.

Egyébként az Ikarus-t miért nem említi meg? Ezek a buszok 40-50 éve mérgeznek minket, önt. Ezek a buszok (még) most is egy-egy megállóból történő indulással több károsanyagot böffent a környezetbe mint 100 személyautó.

téridő2 2015.09.23. 14:31:24

... s mi lesz a furgonokkal, teherautókkal, kamionokkal, mozdonyokkal, hajókkal???
Statisztikát ismer valaki, dízel személyautók kontra nem személyautók összkibocsátása vonatkozásában?

nu pagagyí 2015.09.23. 14:34:07

A hangnem tökéletesen harmonizál a magyar közéletben tapasztaltakkal. Amúgy egyelőre csak annyi derült ki, hogy a Volkswagen csalt, a többi autógyárat nem kevertem volna bele, amíg ők is le nem lebuknak

Természetesen jobb lenne elektromos autó mindenkinek, főleg azért, mert a benzines motorok is éppen eléggé környezetszennyezőek. A probléma az, hogy az időnként felröppenő hírek ellenére sincs még kielégítő kapacitású akkumulátor és amíg őrült drága egy elektromos autó, nem építik ki a töltőinfrastruktúrát sem. Az elektromos autók így csak a kivagyiság szimbólumai jelenleg.

Wandál 2015.09.23. 14:35:47

a Mercedes hír honnan származik, próbáltam rákeresni, de nem találom...

előre is köszi,
w

lorinser 2015.09.23. 15:20:58

@nu pagagyí:

Az elektromos autókkal nem csak az akkumulátorok kapacitása a probléma. Hanem az, hogy addig, ameddig a feltöltéshez szükséges elektromos áramot többnyire szén, kőolaj, gáz és lignit erőművekkel állítják elő nem sokkal környezet kímélőbb mint egy benzines autó. Ezt nevezik áthelyezett környezet szennyezésnek mert ebben az esetben pl. a mátrai erőmű környékén élők szívják meg.

Erről az apró tényről minden elektromos autó mantrát toló szemérmesen hallgat.
Persze én is azt gondolom, hogy előbb-utóbb a tisztán elektromos autók jelentik a következő lépést de addig sok mindent meg kell oldani (többek között azokat, amiket Te is mondtál).

patkányarcúáginéni 2015.09.23. 16:11:30

A dieselt nem lehet tisztába tenni. Ennek a borzalmas megoldásnak el kell tűnnie a választékból. Azonnal.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.09.23. 16:21:08

Kicsit elgurult a gyógyszer.
Amerikában ha jól tudom amúgy sem menő annyira a dízel.
Ez is pont most derül ki.
Valamivel meg akarják fogni a németeket most?

2015.09.23. 16:29:37

@lorinser:

Nos atomárammal is fel lehet tölteni az autókat.
Olcsó és sokkal környezetbarátabb a dízelnél, szénnél, olajnál, gáznál...

Gülücsipacsodamuki 2015.09.23. 16:58:57

Csodálatos, hogy az Egyesült Államokban még néha tud azért működni az állam amiért, eredetileg létrehozták: az ott lakó polgárokért. Az persze más kérdés, hogy ez által a hazai iparát támogatja, ahol nincsenek gázoljak üzemű gépjárművek, hanem az európai modelleknél sokkal többet fogyasztó benzinüzemű autók.

n3spr3ss0 2015.09.23. 17:08:41

Tüdőrákkeltő motorok írja a szerző.Közben míg ezt a írást megírta,elszívott 10 szál cigarettát.

n3spr3ss0 2015.09.23. 17:09:26

@patkányarcúáginéni: Pedig ezeknél jobb motorok nem léteznek.

7tom 2015.09.23. 17:11:09

A VW az USA piacon nem tényező, nekik az EU és Kína a fő piacuk.

Arcade Macho 2015.09.23. 18:06:58

az a 30-40 szeres szorzo az csak a NOX
a korom az mas
a koromnal oda kell figyelni hogy ne grammban merje az ember lasd:
www.idokep.hu/hirek/fojtogato-legszennyezes-a-pilis-kapujaban

meg meg egyszer gugliugyileg ajanlanam: WHO diesel asbestos

steery 2015.09.23. 18:31:46

A szénhidrogén alapú technológiáknál elkerülhetetlen a légszennyezés, még komoly szűrők és katalizátorok esetén is. Így a fogyasztói elvárások miatt a gyártók hazugságra vannak kényszerítve, mert tiszta üzemű motorokat csinálni meg nem lehet az erőforrások hiánya miatt. Ha elárasztanák a piacot elektromos autókkal, mivel-miből töltenénk őket? Hálózati áramból? Ami javarészben a kőolaj, földgáz és szén tüzelésű erőművekből jön? Vagy atomerőművekből, amik szintén károsak? Ha napenergiát, szelet és vizet használunk, ezek nem termelnek állandóan és egyenletesen, sem pedig a fogyasztói igényekkel szinkronban. Hol puffereljük az ingadozás miatti különbözetet? Milliárd akkumulátorban?

Tessék a kocsikra is ugyanúgy rátenni a címkét, mint a cigarettákra: a kőolajüzemű autók használata tüdőbetegséget és halált okozhat!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.23. 19:04:39

A blogbejegyzés éles hangú, de ne felejtsük el, hogy a blog nem cikk, hanem eredendően egy digitális formában közzé tett magánnapló. Tehát ezek nem más mint egy ember gondolatai. Annak meg szerintem őszinte.

Egyetértek a tartalmával és az üzenetével is. Sőt magam is rúgtam még egyet abba, amit én sem szeretek. Azért rúgtam, hogy múljon el és jöjjön egy szebb, egy jobb korszak. Ezek meg az én gondolataim:

VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?

vilagnezet.blog.hu/2015/09/22/vw_tsi_motor_lancfeszitese_a_masik_csalas

Medgar 2015.09.23. 19:05:15

@steery: Nem beszélve az akkumulátorokhoz szükséges anyagokról, ritka földfémekről és egyebekről. Ha a jelenlegi technológia minden elemét hozzászámoljuk nem annyira kedvezőbb szennyezési szempontból az elektomos hajtás.

dukeekud 2015.09.23. 19:16:59

@lorinser: "Hanem az, hogy addig, ameddig a feltöltéshez szükséges elektromos áramot többnyire szén, kőolaj, gáz és lignit erőművekkel állítják elő nem sokkal környezet kímélőbb mint egy benzines autó."

Az eromuveknek lenyegesen jobb a hatasfokuk, mint egy kis teljesitmenyu automotornak, es a karosanyagok is sokkal jobban kiszurhetok nagyban.
De meg ha, a szeneromuvel toltott elektromos auto, nem is lenne kevesbe szennyezo, az se szamit, mert a lenyeg, hogy valahol el kell kezdeni. Eloszor legyenek elektromos autok, meg toltok, es utanna lassan megepulnek majd a megujulo eromuvek is.
Tobb szaz evnyi kornyezetpusztitas utan, azt az atmenti par evet mar kibirjuk valahogy, amig a nap es szeleromuvek teljesen ki valtjak a fosszilis eromuveket.
Es addig is, a varosi legszennyezes es zajszennyezes csokkenese 100 milliok eletet, egeszseget fogja javitani.

dukeekud 2015.09.23. 19:18:55

@lorinser: "Hanem az, hogy addig, ameddig a feltöltéshez szükséges elektromos áramot többnyire szén, kőolaj, gáz és lignit erőművekkel állítják elő nem sokkal környezet kímélőbb mint egy benzines autó."

Az eromuveknek lenyegesen jobb a hatasfokuk, mint egy kis teljesitmenyu automotornak, es a karosanyagok is sokkal jobban kiszurhetok nagyban.
De meg ha, a szeneromuvel toltott elektromos auto, nem is lenne kevesbe szennyezo, az se szamit, mert a lenyeg, hogy valahol el kell kezdeni. Eloszor legyenek elektromos autok, meg toltok, es utanna lassan megepulnek majd a megujulo eromuvek is.
Tobb szaz evnyi kornyezetpusztitas utan, azt az atmenti par evet mar kibirjuk valahogy, amig a nap es szeleromuvek teljesen ki valtjak a fosszilis eromuveket.
Es addig is, a varosi legszennyezes es zajszennyezes csokkenese 100 milliok eletet, egeszseget fogja javitani.

röf 2015.09.23. 19:27:39

Gondolja a zöldérdekeltség, hogy eljött az ő idejük.
A VW átqrta az ostoba amcsikat, és ez kiderült. Hogy hogyan derült ki, és miért most, és ez kinek érdeke, megérne egy misét.
A VW ezzel kiíratkozott az amerikai piacról, ez elég nagy bünti önmagában.
A szenzációkeresők pedig jelentették, negyvenszeres a túllépés normál használat esetén.
És a világ szörnyűködik, a VW vérét (de legalábbis a pénzét) kívánják.
Először is a negyvenszeres szorzó csak a nitrogénoxidokra vonatkozik, és csak fullgázos gyorsítás esetére. De ezt már nem írja le senki, mert így nem elég ütős a sztori.
Az ostoba vevő persze szeretne kétliteres dízelt, ami kétszáz lóerős, nem eszik csak öt litert, és tiszta oxigént pufog a hátamögé.
Az ostoba autógyártó meg beszáll a (hazugság)versenybe, és leszállítja a kívánt típust.
Mert ha nem, akkor viszi a pálmát a konkurencia.
Na most nincs épelméjű ember, aki elhiszi, hogy a VW mérnökei csak "negyvenszeres" túllépéssel tudják gyártani azt a motort, amit a Merci és a BMW kifogástalanul.
Hogy a többi európai dízelgyártóról ne is beszéljek.
Egyébként ez most fikázott VW dízel éppen kifutott típus, most zajlik a típusváltás. És a trendnek megfelelően nem lesz több típusváltás, ennyit lehet megfizethető fejlesztéssel kihozni ebből. Valószínűleg itt a végpontja a személyautóba való dízel technológiának, ami nagyságrendekkel jobb és környezetbarátabb, mint az egyéb, mozdony, kamion, busz, neadjisten IFA dízelmotorok.
A villanyautó-pártiaknak azért még küzdelmes évtizedeik lesznek.
A benzin-dízel alapú autógyártók sok embert tartanak el, sok adót fizetnek, sok részvényesük és nagy hatalmuk van.
És a villany még messze nem érett a teljes értékű helyettesítésre.

2015.09.23. 20:06:35

Sosem voltam dízel párti, de természetesen vannak olyan területek, ahol még megkerülhetetlen a technológia (buszok, teherautók, traktorok, vonatok, hajók, stb.).

Személyautóba viszont nem való szerintem, bármennyire is isteníti bárki is, hogy mennyire jó a nyomaték, a fogyasztás. Amilyen mennyiségben mikrorészecskéket meg károsanyagot szórnak ki, simán ki kellene tiltani a belvárosokból, vagy legalább is szigorúbb szabályokat alkalmazni (dugódíj) velük szemben.

Ugyanúgy nem vagyok kibékülve a turbós benzinesekkel, mert ott is keletkezik a sok apró részecske és egyéb termék, ami talán egy korszerűbb szívó benzinesnél nem annyira jellemző.

A legfontosabb egyébként az emberek hozzáállása lenne: 1. ha lehet, nem vesznek dízelt, egyrészt városban csak tönkre vágják, nem rövidebb távokra való. 2. a valós igényeknek megfelelő kocsikat vesznek, szerintem egy átlagos autónak alig egy tonnásnak kellene lennie és max. 80-90 lóerősnek, természetesen a lehető legjobb légellenállási értékkel. Nagyon nem szimpi ez a butikosné SUV mánia. Fontos a biztonság, de nagyon sokat fejlődtek a passzív biztonság, az utascella merevsége tekintetében is.

nagyfeszültség 2015.09.23. 20:31:55

@lorinser:
1. Nincsen már Ikarusz. Döglött oroszlán.
2. A Peugeot HDI kampányai a dízelbűnözés minősített eseteti voltak. hazudtak nappal, éjjel és este.

vizsla_barat 2015.09.23. 20:49:45

A sok megmarado dizelolajat meg majd elegetjuk az eromuvekben hogy villanyautokat hajtsunk veluk.

2015.09.23. 20:57:06

@steery:

"Hol puffereljük az ingadozás miatti különbözetet? Milliárd akkumulátorban?"

Bizony.... a villany autók akkuiban!!!

vizsla_barat 2015.09.23. 20:58:44

Az uzemanyag-fogyasztasi celokat meg kivagjuk az ablakon. Dizelek nelkul nehez lesz teljesiteni a 99g/km CO2 celt.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.09.23. 22:04:35

Ennyi ökörséget összeírni egy kupacban régen láttam a szerző összevissza böfög hülyeségeket amiket itt ott összeolvasott, aztán ez egészet mint egy buli után maradék piából álló katyvaszt ránkborítja...

A dízelhibrid azért állt le mert egy félszívű próbálkozás volt, a sima dízeleken érdemben nem javított az elektronikus hajtás, csak többletsúlyt és adószempontból többletköltségeket jelentett.

Ellenben ott volt a Volvo PHEV dízele,európa egyik legnépszerűbb Pluginje. Más kérdés, hogy ez a legnépszerűbb cím is irreleváns eladásokat jelentett, 1-2 plugineket agyontámogató országban (pl Hollandia, Norvégia).

Amit a franciák hirdetnek az nem cinizmus, hanem az adószempontól releváns co2.ben elért eredmény, meg a jogilag előírt euro6 teljesítése. Ezeket támogatják államilag, ezeket veszik a vásárlók.

Az is igaz, hogy hazai pályán nem buktak volna ekkorát, túl sokat akartak. Ugyanakkor korai még általánosítani. Akkor is ha nehezen hihető hogy más csalás nélkül hozta az eredményeket, amit a legnagyobb autógyártó csak így tudott volna...

@röf: a VW pár évtizede bukott egy hatalmasat, kb akkorát és olyan hobával mint a toyota. Mégis ott vannak. Ahogy a toyota is simán megúszta minden idők legszemetebb húzását és továbbra is milliószám adja el az autóit az USÁ-ban.

Etniez 2015.09.23. 22:35:06

@lorinser: Khm.
Onnan lehet tudni, hogy egyik autó sem hozza a katalógusos fogyasztási adatokat. 20-30% minimum az eltérés.
A felhasznált üzemanyag és a kipöfögött mérges gázok között egyenes arányosság van.

Nincs szükség dízel autókra.

A buszokat meg ne keverjük ide, azok tömegeket szállítanak, ráadásul szakadt Ikarusok csak Magyarországon vannak már, VW autók meg mindenhol a világon.

Etniez 2015.09.23. 22:35:57

@téridő2: Ne keverjük a személyszállítást a fuvarozással. Ott van jogosultsága a dízeleknek csak. Személyautókból ki kell tiltani.

kewcheg 2015.09.23. 22:39:25

Japán szívó benzines, amíg még van.....

Etniez 2015.09.23. 22:42:49

@Wandál: Én is olvastam, de most én sem találom.

Etniez 2015.09.23. 22:43:44

@nespresso: Akkor elég nagy gondban van az emberiség.

Etniez 2015.09.23. 22:47:26

@steery: A benzinestől kevésbé kapsz tüdőrákot.

A dízelmotor azért kell, mert egyre nagyobb és nehezebb autókat csinálnak, mert mindenféle szarral felszerelik őket, főleg a luxusmodelleket.
Le kell adni az igényekből vagy ki kell fizetni a 20 liter/100 km fogyasztást és át kell térni a benzinmotorokra.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.09.23. 22:49:08

@kewcheg: az... élethalálharc minden autópáylafelhajtó, erő helyett csak hangerő a motortérből, és mindehhez egy 1000 kilós kasztni ami mintha papírból lenne.

És a legjobb, a végén összejön 6-7 literese fogyi, amit amúgy egy 2éttonnás dízel SUV hoz.

Akkor lássak újra japán szívódízelt amikor a hátam közepét... autossagok.blog.hu/2015/06/12/egy_igazan_rossz_auto

Etniez 2015.09.23. 22:53:11

@Ződ2000: Gondolom a Mazda benzineseiről még nem hallottál..

fifibá55 2015.09.23. 22:59:05

A poszt a blogger erős emocionális válságáról, mintegy tehetetlen dühéről tesz tanúbizonyságot.

Amit a dízel autóink kiadnak, lepkefing a tehergépjárművekhez és buszokhoz képest, nem is törődöm a dízelellenes hisztériával, ami biztos jól jön valakinek/valakiknek.

Nem kizárt, hogy több európai autógyártónak is tudomása volt a dologról, de (még) nem bizonyított. Az egyes kormányok főleg amiatt kapták fel a vizet, hogy így az emisszióalapú adóbevételük kevesebb lett, nem tudták eléggé megsarcolni a hülye autósokat. Sebaj, bepótolják...

Aki meg a villamos hajtások ellen/miatt siránkozik, az a porszívóját se kapcsolja be, mert azt is bűnösen előállított energia hajtja...
Az elektromos autó akkujára ált. 5 év gyári garanciát adnak, de az közel sem azt jelenti, hogy akkor az egész kuka. Ma még egyszerűen nincs kiértékelhető mennyiségű adat arra, mennyi ideig használhatók az akkuk, és mikor jön el az idő, amikor egy-egy cellát cserélni kell. Mindenesetre nem rossz, hogy a jelenlegi töltőhálózat ingyen használható, mert az elszámoláshoz szükséges jogszabályok még nem születtek meg.

Arcade Macho 2015.09.23. 23:49:24

@Etniez: "A felhasznált üzemanyag és a kipöfögött mérges gázok között egyenes arányosság van."

pont most pont ennel az esetnel az ellenkezoje az igaz
ugyanis a NOX emelesevel 2 dolgot ertek el az utcai uzemben: nyomatekot pluszba es kevesebb fogyasztast

az amire te celoztal volna az a CO2, na most adott uzemanyagra nezve a CO2 az tenyleg egyenes aranyban van az elhasznalt uzemanyaggal

midnight coder 2015.09.24. 07:26:35

@lorinser: Egyrészt az áramot elő lehet állítani atomerőműben is, az pedig nem okoz környezetszennyezést, a sugárzó hulladékot sokkal egyszerűbb biztonságos helyre elrakni mint Pl. a hőerőművek termelte CO2-t. És persze lehetne áramot termelni napelemmel is, bár az kissé kínos lenne, ha attól függ hogy ma megyek-e dolgozni, hogy tegnap sütött-e a nap... Másrészt pedig a jelenlegi autók motorja az elégedett üzemanyag energiájának csak egy elég kis töredékét alakítja mozgási energiává. A leggazdaságosabb robbanómotor energiamérlege is elég gyászos.

midnight coder 2015.09.24. 07:53:35

@Etniez: A súlyt nem a GPS adja, hanem a masszívabb karosszéria. Ami azért az, hogy ha 120-szal ütközöl, akkor legyen esélyed a túlélésre. A mai autók jóval biztonságosabbak mint mondjuk 30 éve - de jóval nehezebbek is.

Arcade Macho 2015.09.24. 09:19:54

@Etniez: "Le kell adni az igényekből vagy ki kell fizetni a 20 liter/100 km fogyasztást és át kell térni a benzinmotorokra."

toyota avensis nagysagu auto szerintem mar elegge nagy, az a www.spritmonitor.de -on benyassal 7.6 l/100km

valo igaz az "ellenfel" a foschvágen passzát katalogusadata kombinaltban 4.1 l/km, mig a sprintmonitoron az atlag 6.93 l/km

hozza kell tenni meg azt is hogy a dizel futoerteke 11% -al nagyobb, igy a fenti ket NORMAL atlagauto fogyasztasa futoertekre tekintve egy es ugyanaz!!!

tehat szo sincsen a 20 l/100 km fogyasztasrol!!! az talan az Audi legnagyobb SUVjanal olomlabbal kepzelheto el

nagyfeszültség 2015.09.24. 09:39:12

@lorinser:
A legfontosabb dízelbűnözők: Audi, Mercedes, BMW, Citroen, Peugeot, Volvo, Volkswagen.

schawo2 2015.09.24. 09:58:39

Nagyon kellett ez a sötétzöld cikk...

Igen, valóban helyes, hogy végre megbukott a dízelmánia, de sajnos a további (eszetlen poszt-toló által felhozott) alternatívák is éppúgy problémásak.

Etniez 2015.09.24. 10:16:57

@midnight coder: Nem, nagy szilárdságú acél meg alumínium megy a drágább autókba már.
Nehezebb, mert kell bele az ilyen-olyan stabilizátor, ilyen kamera, tolatóradar, ülésfűtés, ülésmasszázs, fűthető tükör, etc, etc.

Etniez 2015.09.24. 10:18:15

@Arcade Macho: A Suvok megesznek benzinből húszat. A Porsche negyvenet is.

Etniez 2015.09.24. 10:19:22

@fifibá55: "Amit a dízel autóink kiadnak, lepkefing a tehergépjárművekhez és buszokhoz képest, nem is törődöm a dízelellenes hisztériával, ami biztos jól jön valakinek/valakiknek."

Pedig amennyi dízel személyautó pöfög a világon, elég jelentős az ő kibocsájtásuk és Európában tele vannak velük a városok, sok-sok ember lesz miattuk rákos.

csak egy néző 2015.09.24. 10:34:00

"Az egész álszent környezetvédelmi maszlag egy bullshit-parádé. Az autózás nem környezetbarát, ezt tudomásul kell venni. Legfeljebb enyhíteni lehet a káros hatásokat, és persze muszáj is törekedni erre, de ahogy nőnek az eladási számok, és egyre több autó egyre többet furikázik a világban, egyre jobban fogják rontani a levegőt. De még így is nehéz lenne ráfogni a globális problémáinkat az autóiparra, ha kicsit kibújunk a szemellenzők mögül."

totalcar.hu/magazin/velemeny/2015/09/23/vw-botrany_mindenki_hazudik/

Arcade Macho 2015.09.24. 10:51:25

@Etniez: "A Suvok megesznek benzinből húszat. A Porsche negyvenet is."

pedig kuldtem a linket nem?
www.spritmonitor.de/de/uebersicht/39-Porsche/362-Cayenne.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2

atlag: 15.05 l/100km

jo megehet igen, valahol valaki mas irta hogy rendes sportauton 400 km/h -nal meg egy oran belul urul a tank, de nem gond mert lehet egyben a gumit is cserelni

fifibá55 2015.09.24. 11:21:04

@Etniez: Ez valószínűleg így van, de a személyautók elleni hadjárat kicsit olyan, mint amit én csinálok otthon: buzgón kapcsolgatom a ledes lámpákat, hogy spóroljak, de a régi klímák, vasaló, mosógép, stb. ugyanúgy mennek.
Komoly kormányzati szándék kellene, hogy a vasúti, közúti személy- és áruszállítás területén - belföldi és tranzit egyaránt - csökkentsék a dízelmotoros járművek számát és/vagy a károsanyag kibocsátást. Enélkül a mostani fellángolás hiteltelen.

csak egy néző 2015.09.24. 11:29:13

@Etniez: @nagyfeszültség:
"Pedig amennyi dízel személyautó pöfög a világon, elég jelentős az ő kibocsájtásuk és Európában tele vannak velük a városok, sok-sok ember lesz miattuk rákos."
Erről már szó se essék, rák ügyben.

playstationcommunity.hu/@blog/0/31/31535_2.jpg

panrew 2015.09.24. 12:04:58

@Ződ2000: Várjál, kitalálják majd azt is, hogy az autópályán bőven sok is az a 130-as maximális sebesség. Lesz az majd 70-80 kilométer óránként. Mondván, hogy az emberi test úgysem képes hosszabb távon elviselni. Mondjuk így érthető lenne az 1000 kiló 80 ló összefüggés. Ám akkor úgy amblokk vége van az autóeladásoknak, meg autóbuzériának. Gondoljunk csak bele, hogy egy komoly magára valamit is adó CEO (tulajdonos vezérigazgató) majd beleül az egyen "Trabantba". Na ezen a ponton válna röhelyessé az egész sztori. Van egy összezesküvés elméletem egyébként. Méghozzá, hogy az igazán mélyzöldek 1 vagy útálnak autózni és a hátuk közepére sem kívánkák és imádnak buszra vonatra satöbbire várni. 2 kisebbségi komplexusaik vannak és emiatt nem képesek megtanulni rendesen vezetni így nem tudják élvezni azt, hogy uralnak egy gépet a sejhajuk alatt. Itt kell megemlíteni az önvezető elektromos gépjárművet. Na az asztán az igazi álom. Végletekig finomított útvonal természetesen a lepkefing szembeszelét is beleszámolva az áramfogyasztásba. Igaz menet közben lehet majd matyizni, hogy legyen némi élvezet is az Á pontból Bé pontra jutásban. Jujj mit írtam én ide, az meg közerkölcs sértő... Csöbörből vödörbe.

csak egy néző 2015.09.24. 12:32:07

Pártunk és kormányunk már megint csak előre látja a jövőt, erről nem érdemes vitát nyitni.

"A kormány tudatosan ápolja a magyar kultúrában mélyen gyökerező lovak iránti szeretetet – jelentette ki Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője szombaton Szilvásváradon településen hétvégén zajló Lipicai Lovasfesztivál szombati programjait megelőzően. A kormány tervei szerint Magyarország Európa legnagyobb lovasközpontja lehet. Horváth László megyei kormánymegbízott arról beszélt, hogy Európában egyedülálló a magyar nemzeti lovasprogram. Szeptembertől máár kétszáz általános iskolában indulhat el az oktatás."

Ő már látja a jövőt.

kep.cdn.index.hu/1/0/400/4006/40066/4006690_b4e9e9b316526f2346bd9f74ad5e8764_wm.jpg

Már tesztelik a következő évek környezetbarát modelljeit.

img.444.hu/D_MTI20140315011.jpg

Arcade Macho 2015.09.24. 14:02:29

@panrew: "Lesz az majd 70-80 kilométer óránként. Mondván, hogy az emberi test úgysem képes hosszabb távon elviselni."

van benne valami...
volt egy meres ugy emlexem az is a szutyok dizelre ment, ott az jott ki hogy 95 km/h -nal 4 lityi volt a fogyasztas mig 150 km/h -nal meg pont a duplaja

egyaltalan nem foldtol elrugaszkodott dolog a cokettő kibocsatast ilyen konnyeden elerni...
amugy nekem semmi bajom nincsen ezzel, legalabb a vasut helyzetbe jon :)

lorinser 2015.09.25. 10:08:36

@nagyfeszültség: 2015.09.23. 20:31:55

1. Nincsen már Ikarusz. Döglött oroszlán. - jártál már Budapesten? Ha igen, akkor nem mondanál ilyet.

2. A Peugeot HDI kampányai a dízelbűnözés minősített eseteti voltak. hazudtak nappal, éjjel és este. - beszélsz hülyeséget megint!!! Ajánlom figyelmedbe: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/24/ujabb_erintettek_a_dizelbotranyban/
Igen, a Peugeot HDI motorjai is többet szennyeznek de nem 40x mértékben.

Tehetetlen Dodó 2015.09.25. 20:06:27

Nem bánom, ha vége lesz ennek az eszelős dízel-világnak.
De a baj az, hogy lassan már benzinesben is csak ezek az alulméretezett turbócskák vannak - bár a dízeleknél még ezek is jóval kevésbé károsak.

csak egy néző 2015.09.25. 20:33:49

Hiszti egy pohár vízben. Egy autó csak akkor nem szennyez, ha a garázsban áll.

Arcade Macho 2015.09.25. 23:50:52

@Tehetetlen Dodó: euro 4 -es benzines motor valos hasznalatban joval kevesebbet szennyez mint ezek a csucs dizelek
ha most ujraszabalyozzak a temat azok megint helyzetbe kerulnek
ujraszabalyozas alatt ertem hogy a CO2 nem lesz olyan elvetemult alacsony szinten, amit egy 2 lityis szivo benya siman hozni fogja

Tehetetlen Dodó 2015.09.26. 19:33:15

@Arcade Macho: Teljesen igaz.
Hja, régi szép idők, visszasírom a jó kis szívó benzineseimet.

MAndor · http://teletrade.hu/ 2015.12.31. 13:57:26

@csak egy néző: Sajnos ezt én is így látom: az autó szennyez, függetlenül attól, hogy dízeles vagy benzines. És amíg kőolaj van a világon (és ehhez fűződő gazdasági érdekek), addig "dízelbotrányok" és káros hatások is lesznek.


süti beállítások módosítása