Volkswagen Nils, Audi Urban Concept, Opel RAK és végül, de korántsem utolsósorban Renault Twizy. Remélhetőleg egy új kor hírnökei. A jövő takarékos és trendi városi villanyautói, amelyek pont akkorák, amekkorára egy vagy két ember szállításához szükség van. Csak annyit fogyasztanak - villanyáramból - amennyit kis tömegük és relatíve alacsony sebességük szükségessé tesz; és amelyek mindemellett mégis egyediek, különlegesek, érdekesek, egyénre szabhatóak és dizájnosak.
Ráadásul praktikusak. Az Európai Parlament egy javaslata szerint a közösség nagyvárosaiban - nyilván elsősorban a belső területeken belül - 30 kilométer/órára mérsékelnék a megengedett maximális sebességet. Nem tudom, a javaslat-e az ok, ezek a városi kisautótervek pedig az okozatok, vagy éppen pont fordítva: az Unió döntéshozóit is megihlették ezek a kisautók, és végre rájöttek, hogy élhetőbb városokat csak emberléptékűbb egyéni közlekedés mellett teremthetünk.
Mindenesetre egyre több környezetvédelmi és autós szakember is úgy látja: szükség lenne egy új járműkategóriára, amelyet elnevezhetnének mondjuk városi autónak. Ezeket csak a - remélhetőleg minél hamarabb megvalósuló - csillapított zónákban és alsóbbrendű utakon lehetne használni. Viszont kevesebb és kevésbé szigorú biztonsági normának és egyéb súlynövelő sztenderdnek kellene megfelelniük, ettől viszont könnyebbek, takarékosabbak és praktikusabbak lehetnének.
Viszont - mivel csak harmincas zónákban közlekednének - nem is lenne szükség nagyobb védelemre, hiszen a balesetek száma és súlya is radikálisan lecsökkenne. De jó is lenne! Mindenesetre, ha az Audi, a Volkswagen, az Opel és a Renault is úgy akarja - márpedig lényegében sorozatgyártásra kész koncepcióautóik ezt sejtetik - nos, akkor mindez nem is biztos, hogy olyan távoli ködve vesző vízió.