A jövő városi autói

2011.10.19. 08:50 - vancat

Volkswagen Nils, Audi Urban Concept, Opel RAK és végül, de korántsem utolsósorban Renault Twizy. Remélhetőleg egy új kor hírnökei. A jövő takarékos és trendi városi villanyautói, amelyek pont akkorák, amekkorára egy vagy két ember szállításához szükség van. Csak annyit fogyasztanak - villanyáramból - amennyit kis tömegük és relatíve alacsony sebességük szükségessé tesz; és amelyek mindemellett mégis egyediek, különlegesek, érdekesek, egyénre szabhatóak és dizájnosak.

Ráadásul praktikusak. Az Európai Parlament egy javaslata szerint a közösség nagyvárosaiban - nyilván elsősorban a belső területeken belül - 30 kilométer/órára mérsékelnék a megengedett maximális sebességet. Nem tudom, a javaslat-e az ok, ezek a városi kisautótervek pedig az okozatok, vagy éppen pont fordítva: az Unió döntéshozóit is megihlették ezek a kisautók, és végre rájöttek, hogy élhetőbb városokat csak emberléptékűbb egyéni közlekedés mellett teremthetünk.

Mindenesetre egyre több környezetvédelmi és autós szakember is úgy látja: szükség lenne egy új járműkategóriára, amelyet elnevezhetnének mondjuk városi autónak. Ezeket csak a - remélhetőleg minél hamarabb megvalósuló - csillapított zónákban és alsóbbrendű utakon lehetne használni. Viszont kevesebb és kevésbé szigorú biztonsági normának és egyéb súlynövelő sztenderdnek kellene megfelelniük, ettől viszont könnyebbek, takarékosabbak és praktikusabbak lehetnének.

Viszont - mivel csak harmincas zónákban közlekednének - nem is lenne szükség nagyobb védelemre, hiszen a balesetek száma és súlya is radikálisan lecsökkenne. De jó is lenne! Mindenesetre, ha az Audi, a Volkswagen, az Opel és a Renault is úgy akarja - márpedig lényegében sorozatgyártásra kész koncepcióautóik ezt sejtetik - nos, akkor mindez nem is biztos, hogy olyan távoli ködve vesző vízió.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr163313695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jerky_Maistro 2011.10.19. 10:00:26

még mindig a gazdagok játékszere.
majd szóljatok, ha reális áron, jó hatótávolságú és teljesítményű elektromos autók lesznek.

Dr.perrycox 2011.10.19. 10:18:16

Sosem lesznek ilyenek.Ez tény.

gatto nero 2011.10.19. 10:31:04

@Dr.perrycox:

Nem csak pesszimista vagy, de információhiányos is.
A Renault Twizy például már kapható:
alapára 6900 euro.

sulcus (törölt) 2011.10.19. 10:33:20

10x annyi akkumulátor,10x annyi környezetkárosítás!

SzJ1982 2011.10.19. 10:42:14

@Dr.perrycox: Szóról szóra ezt akartam írni...

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.10.19. 10:59:27

Ha 2020-ra Magyarországon csak 100.000 elektromos autó lesz, akkor a töltésekhez szükséges energiaigény előállítására még két paksi blokkot kellene üzembe helyezni. Németországban most állítják le az atomerőműveket, és még azt sem igazán tudják mivel helyettesítsék az alap ellátást, nemhogy elektromos autók millióit tankolják.

nagyfeszültség 2011.10.19. 11:10:45

@chipanddale74:

Dehogy kell!
Éppen ezek a kis áramfogyasztású autócskák lennének kifejezetten alkalmasak arra, hogy
parkgreen rendszerekkel, vagyis napelem tetejű parkolókban, megújuló forrásból származó árammal
töltsék és használják őket.

gatto nero 2011.10.19. 11:12:53

@PiszkosFreddy:

+ egy kicsit takarékosabb,
környezettudatosabb életmód.

Gera 2011.10.19. 11:33:11

Az ilyen idétlen vágyálmokkal szemben a reális valóság az, hogy a tömegközlekedést kell ezerrel fejleszteni, mert az valóban környezetbarát és olcsó. Nekem (és a többi földön járó embernek) egy ilyen játékautó max 500ezret érne a használati értéke alapján, annyiért meg egyszerűen lehetetlen legyártani.

Bambano 2011.10.19. 11:54:25

ez mekkora orbitális baromság már megint... tehát legyen a családnak 2 városi porbafingója meg legyen mellé egy rendes nagy vas, amivel távolabbra is lehet menni? a plusz két bizsumobil legyártása nyilván nem szennyezi semennyire sem a környezetet...

ez nem reális jövőkép, ez a gyárak marketing stratégiája.

RealMan 2011.10.19. 11:56:36

@Bambano:
Neked adok egy hangszórót, neked van igazad. Az autógyáraknak most ez nem célja, nekik még a hagyományos autógyártás hozza a profitot. Jelenleg egyetlen egy elektromos autó gyártó sem nyereséges, minden ilyen autón buknak..eszük ágában sincs csődbe jutni

RealMan 2011.10.19. 11:57:31

@gatto nero:
Az egy játékautó, nem jó semmire, de arra nagyon

gatto nero 2011.10.19. 12:12:26

@RealMan:

Ha majd kitiltják a nagyvárosokból az autókat és csak ilyenekkel lehet közlekedni, játékautóból egycsapásra racionális, takarékos közlekedési eszköz lesz.
Reméljük minél hamarabb-:)

Bambano 2011.10.19. 12:15:28

@gatto nero: ha megszületik a döntés, hogy kitiltanak minden autót a nagyvárosokból, 32 másodperc alatt lesz tele tüntető lakosokkal meg az autóikkal a polgármesteri hivatalok környéke.

közlekedni kell, aki ezt megtorpedózza és ezzel ellehetetleníti az emberek munkába járását, azt ki fogják hajítani a kis bársonyszékéből két percen belül.

Joey AK 2011.10.19. 13:01:00

Imádok ide járni. Ennyi sületlenséget olvasni egy helyen, rendkívül szórakoztató.
Én azt pártolom, hogy plazmaenergiával hajtsunk aura burkolatú szénszálas 1 kerekűeket, amit szélenergiával gyártanánk egy ökofarmon. gecijólenne

gatto nero 2011.10.19. 15:02:32

@Joey AK:

Valamiért mégis itt írogatsz - sületlenségeket...

nagyfeszültség 2011.10.19. 16:09:19

@Bambano:

Viszont ha továbbra is megfulladunk a városokban az autóktól, azok a milliók fognak utcára vonulni, akiknek már a faszuk kivan a szmogtól, a porból,
a zajtól és a balesetektől.

PiszkosFreddy 2011.10.19. 16:30:27

Sűrített levegővel már sok autó működik(Ny.Eu-ban).Az autók a hőskorban gőzhajtással működtek.Azóta tán' javult a gőzgép hatásfoka.A hibrid sem lenne rossz megoldás,a gáz-elektromos
pld.egy Swiftben,vagy Smartban kimondottan tetszene.

Joey AK 2011.10.19. 16:47:53

Próbálom elsajátítani a stílust ;)

"Viszont ha továbbra is megfulladunk a városokban az autóktól, azok a milliók fognak utcára vonulni, akiknek már a faszuk kivan a szmogtól, a porból, a zajtól és a balesetektől."

Szerintem senkit sem kényszerítenek városi életre. Amúgy az agglomeráció szerinted jobb? Gyere ki Kistarcsára - ahol lakom - és nézd meg mivel fűtenek az emberek. Elárulom: csak egy kritérium van: meg lehessen gyújtani. Kezelt fa, kommunális hulladék, műanyagok, használt olajszűrő, fáradt olajak, bármi ami ég.
Ez ám a kánaán gyerekek... itt jó csak a levegő!

PiszkosFreddy 2011.10.19. 19:31:19

@Joey AK: Nem olvasgatok,mert se kedvem,se időm.
Aki itt menthetetlen,az Te vagy, a vegyestüzelésű Kistarcsáról.

Joey AK 2011.10.20. 07:47:31

@PiszkosFreddy: :))))
Ide írogatni meg van :)
Azért bátorkodtam javasolni azt a topicot, mert nem árt, ha az ember a témában hozzáértő mérnökemberek véleményét is ismeri, szemben az agymosott propagandával. De lelked rajta.
ui: kiválóan megértetted a kistarcsai példát is.

Joey AK 2011.11.05. 12:37:49

Na, ezt nektek lőttem kedves budapestiek.
Érdemes lenne ellátogatni AVÁROSON kívülre, esetleg élni ott egy pár évet. Persze akkor nem lehet majd ilyen hangzatos, trendi, marketinget nyomni, mert lehet teljesebb lesz a kép, de addig a tények nem ismerete ne korlátozzon titeket ;)
kepfeltoltes.hu/view/111105/DSC02989_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


süti beállítások módosítása