Menjünk újra vonattal Velencébe!

2012.01.28. 12:19 - vancat

Ahol nagy a baj, ott a kis eredmény is óriási öröm. Nos, a MÁV esete kifejezetten ilyen. Ezért aztán nagy örömmel és bizakodással osztom meg a kedves olvasókkal azt a hírt, miszerint a nemrégiben megszűnt, Budapestet Velencével összekötő Venezia Euronight útvonalán különvonat indul a Velencei Karneválra. A konstrukció lényege: esti budapesti indulás, vonaton alvás, egy nap Velencében, este visszaindulás, vonaton alvás, vasárnap reggel visszaérkezés.

Fontos: a vonatra nemcsak Budapesten lehet felszállni - és visszafele leszállni -, hanem az útjába eső több fontos magyar vasútállomáson. Szóval a fővároson kívül élőknek sincs kifogás! Azt nem állítom, hogy - különösen a legolcsóbb ülőhelyeken - mindez kéjutazás lesz, de azt igen, hogy a buszoknál sokkal kényelmesebb, kulturáltabb lehetőség eljutni a világ egyik legszebb városába.

Ráadásul - sokszori tapasztalatból állítom - nincs annál szebb, mint reggel megérkezni a képen látható Santa Lucia pályaudvarra, és parkolóhely-keresés, idegeskedés, hosszú gyaloglás nélkül egyenesen belevetni magunkat Szent Márk városának forgatagába. Az autózásnál, a dugóknál, a parkolási mizériánál viszont szászszor elegánsabb akár egy különálló hálókocsiban eljutni a lagúnák városába.

Szóval, aki szereti Velencét, a karnevált, a vasutat... és persze, aki - hozzám hasonlóan - magából kikelve anyázott a Venezia Euronigt megszűnése miatt... nos, az most tényleg vegyen jegyet, és jöjjön vonattal Velenébe. Annál is inkább, mert a MÁV azt ígéri: ha ez a különvonat sikeres lesz, akár más velencei ünnepekre, látványos eseményekre újabbak is indulhatnak. Aztán pedig, szépen lassan, megpróbálják reinkarnálni a mindennapi Budapest-Velence éjszakai járatot.

Mivel hozzáértő és túlérzékeny vasútbarátok rendszeresen belémkötnek, a biztonság kedvéért idekopizom a MÁV sajtóközleményét a különvonatról, nehogy valamilyen fontos információ kimaradjon, és valaki erre hivatkozva ne jöjjön vonatozni Velencébe.

"Különvonatot indít a MÁV-START Zrt. a Velencei Karneválra február 17-én, pénteken 18 óra 33 perckor a Budapest Keleti pályaudvar nyolcadik vágányáról. Az ülő-, fekvő- és hálókocsiból álló szerelvénnyel kényelmesen, átszállás nélkül, éjszakai utazással lehet eljutni a velencei Santa Lucia pályaudvarra és vissza. A különvonatra/különvonatról a Budapest Keleti pályaudvaron, Kelenföldön, Székesfehérváron, Siófokon és Nagykanizsán lehet fel- és leszállni. A közvetlen vonat menetrend szerint reggel 9 óra 42 perckor érkezik a gondolák és a lagúnák városába, ahol egy egész napot tölthet ki-ki kedvére az álarcosokkal és a csodálatos ruhakölteményekkel teli karneváli forgatagban. Európa legnagyobb kosztümös rendezvényére ezen a napon is több tízezren érkeznek. A különvonat február 18-án, szombaton este 21 óra 10 perckor indul vissza Velencéből, érkezése másnap, a Budapest Keleti pályaudvarra a délelőtti órákban várható. A karneváli különvonatra bárki válthat menettérti jegyet, amely korlátozott számban valamennyi nemzetközi vasúti pénztárban és nemzetközi vasúti jegyet értékesítő utazási irodában elérhető: felnőtteknek 90, gyerekek részére pedig már 45 eurótól. Az árakat az utas által választott elhelyezés (ülőhely; fekvőhely hat vagy négy személyes fülkében; hálóhely két vagy három személyes fülkében) határozza meg. A legmagasabb árkategória az utasonként 170 eurós, kétszemélyes hálófülke. A jegyeket forintban is ki lehet fizetni az aktuális árfolyamon. Minden utas ajándék velencei útikönyvet kap, továbbá a háló- vagy fekvőhelyes kocsiban helyet foglalók részére reggelit is felszolgál a vonatkísérő. Kazai Katalin, a MÁV-START Zrt. értékesítési vezetője elmondta, a korábbi, menetrend szerint közlekedő velencei vonat egész évben népszerű volt, a karnevál idején pedig kifejezetten magas volt a vonat kihasználtsága. Az idei évben először közlekedő velencei szerelvényre pedig már akkor jelentős volt az érdeklődés, amikor még a menetrendje rendelkezésre sem állt. Demjén Anita, az ENIT – Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal képviselője örömmel üdvözölte a MÁV-START Zrt. kezdeményezését, ami egy megfizethető alternatívát nyújt a karneválra való eljutáshoz, hiszen - amint mondta - a méltán híres velencei eseményre minden évben nagy a kereslet a magyar utazóközönség körében. 2010-ben közel 83.000 honfitársunk járt Velencében, akik együttesen 422 333 vendégéjszakát töltöttek a lagúnák városában. A jegyek árusítása megkezdődött, az utazók további információkat a MÁVDIREKT 06 40 49 49 49-es telefonszámán kaphatnak vagy a www.mav-start.hu oldalon találnak."

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr143962080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.01.28. 13:00:40

A Venezia megszüntetése elsősorban az olasz vasút "érdeme", ezt azért jó tudni. Az olasz állami sínbohócok ugyanis nem szeretik az idegeneket (de még az olasz magánvasutakat se nagyon), ez az oka pl annak is, hogy vonat helyett ÖBB-Intercitybus jár Velencébe Ausztria felől. Ahol tudnak adminisztrációs akadályokat állítanak a konkurencia elé,vagy simán (pl a MÁV-nak a Venezia esetében) olyan pofátlanul brutál magas pályahasználati díjat kérnek, ami gyakorlatilag ellehetetleníti az adott járatot. Egy-egy különvonat még belefér, de a helyzetet hosszútávon a MÁV nem tudja megoldani, ha az olaszoknál nem változik valami.

the cat 2012.01.28. 13:29:08

Végre egy jó hír a MÁV-tól.
Én el is megyek,
de valószinüleg nem hálókocsiban, mert annak az ára
azért kicsit húzos. Igaz, nagy feeling -:)

the cat 2012.01.28. 13:30:02

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Ennyit a liberalizált uniós pályavasútról....

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.01.28. 16:30:26

@the cat: Hát, igen, az olaszok finoman fogalmazva nem éppen éltanulók. :)

gatto nero 2012.01.28. 16:36:41

Vonattal megérkezni Velencébe tényleg romantikus...
Csodálatos a Santa Lucia előtti lépcsőkön lesétálni a lagúnákhoz.
Jó lenne, ha újra lenne - legalább hetente egyszer -
Venezia Euronight.

nagyfeszültség 2012.01.28. 16:38:39

Pirospont a MÁV-nak...
Nálam régóta az első - a sok fekete után.

zsitva 2012.01.28. 16:49:35

2010-ben közel 83.000 honfitársunk járt Velencében, akik együttesen 422 333 vendégéjszakát töltöttek a lagúnák városában.
-----------------------------

Ezt honnan, miből tudja a MÁV-START ??

nagyfeszültség 2012.01.28. 16:53:46

@zsitva:

Gondolom ez a szám azokra vonatkozik, akik ott is aludtak, magyarán bejelentkeztek egy velencei szállodába. Egyébként valószinüleg nem a MÁV tudja, hanem az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivatal.

¿Qué tapas hay? 2012.01.28. 16:59:55

@the cat: Ennyit az olasz pályavasútról. A viareggiói baleset óta az olaszok gyakorlatilag politikai nyomással és adminisztratív eszközökkel ügyesen haladnak a nemzetközi vasúti áruszállítás teljes megszüntetése felé - különös tekintettel a RID-es veszélyesáru-szállítmányokra.

Nos ami ott PHD-ból kieseik, azt be kell hozni a szeméylszállításon.

MACSKANŐ 2012.01.28. 17:32:44

Végre egy jó hír a MÁV házatájáról!

FOMA 2012.01.28. 18:52:17

"Mivel hozzáértő és túlérzékeny vasútbarátok rendszeresen belémkötnek, a biztonság kedvéért idekopizom a MÁV sajtóközleményét a különvonatról"

Akkor máris beléd kötök, ha már feladtad a magas labdát. Azt írod, hogy a MÁV sajtóközleménye, majd beidézed a MÁV-START közleményét.:-) A MÁV jelenleg két vasútvonalon képes különvonat indítására, a Széchenyi-hegy - Hűvösvölgy és a Balatonfenyves GV - Somogyszentpál GV viszonylaton, illetve ha nagyon megerőlteti magát, akkor még a kecskeméti és a nyíregyházi KK-n is.:-))

Bocs, te kérted.:-)

the cat 2012.01.28. 19:12:18

@FOMA:

Lényegtelen, de jogos...
Nem hiába, a vasútbarátok egyik fő
ismérve a precizitás:-)

Tyeplica 2012.01.28. 19:37:34

Hát rohadjak meg, de nem értem azt a mondatot, hogy megérkezünk a pályaudvarra, majd parkolóhelyet keresünk.

Globetrotter2014 2012.01.28. 19:53:03

Jüpár évve ezelőtt rendszeresen használtam. Egy rémálom volt. Az éjszakai rész a jugüknál, 2.3 órás ácsorgás Schengennél (mondjuk az előállítás része vicces volt, mindig akadt egy két modorosblogba illő sehédmunkás fazon), és volt hogy 6-7 órát késett mire megérkeztünk. És persze az oalsz csatlakozáshoz jobb volt Mestrén leszállni, ezzel elmaradt a velemcei városnézés (már amit a vonatkrül látni lehetett).

Nosztalgiázzon erre a voantra az akinek hat anyja van... Nincs olyan észérv amivel a fapados elé kerülne...


süti beállítások módosítása