Tökéletesen ;egyetértek Mesterházy Attilával abban, hogy nem lenne szabad csak úgy napirendre térni a március 15-i hosszú hétvégén ránk zúdult hóvihar felett. Hiába jött meg közben a jó idő, igenis át kellene beszélni az elkövetett hibákat, levonni a szükséges tanulságokat.
De spórolásképpen most kivételesen nem plusz javadalmazással járó parlamenti bizottságban, fizetett tagokkal, elnökkel, alelnökkel, ez alkalomra vásárolt szakértői anyagokkal, napirenddel. Inkább csak úgy egyszerűen, póriasan például itt és most, a nyilvánosság egyik kis virtuális agóráján.
Arisztotelész szerint a kérdések legalább annyira fontosak, ha nem fontosabbak, mint a válaszok, ezért most én is inkább csak kérdéseket fogalmazok, megpróbálva ráirányítani a figyelmet a hóügy néhány első hallásra talán távolinak tűnő tanúságára.
- Amikor a tomboló hóvihar kellős közepén, más lehetőség nem lévén Zahola Csaba mozdonyvezető Bodajkról egy BZ-n eljuttatta Székesfehérvárra a vajúdó kismamát, eszébe jutott-e valakinek, hogy mindez azon a Komárom-Fehérvár vasútvonalon történt, amit Mesterházyék annak idején - sok másik, azóta szintén újraindított szárnyvonallal együtt - csapot-papot bezárattak? Megfordult-e valakinek a fejében az, hogy vasúton még a legnehezebb időjárási körülmények között is jobb hatékonysággal, biztonságosabban biztosítható a tömegközlekedés és az áruszállítás, mint közúton?
- Feltűnt-e valakinek, hogy a mindig szigorú rendet, fegyelmet követelő Pintér Sándor belügyminiszter meglepő megértésessel beszélt arról, hogy a kiadott piros riasztás ellenére - ahogy ő fogalmazott - "sajnálatos módon sok kamionos nem tartotta be az elrendelt kamionstopot"? Talán csak nincs valami láthatatlan háttérérdek, ami ilyen toleráns hangnemre kötelezi még Pintért is a balesetek, a légszennyezés és az utak idő előtti lepusztulásáért felelős közúti szállítmányozási lobbival szemben?
- Tényleg senkit nem zavar, hogy a közútkezelő szóvivője fapofával és pofátlanul, több mint egy hete nem hajlandó válaszolni arra a kérdésre: kinek az utasítására, felhatalmazásával és mikor vágatták ki azokat a közutakat védő erdősávokat, amelyek jelentős védelmet nyújtanak - évszázadok óta - a közúton közlekedőknek a hó, a szél és a por viszontagságai ellen?
Néhány kérdés a sok közül, melyeket érdemes lenne megvitatni sokszor, sok helyen, akár még Mesterházy munkaidőben előszeretettel látogatott tabáni luxuswellnessében, a jacuzzi alulról és hátulról jövő bizsergető bugyborékaitól ellazulva is. Higgyék el, egy eseti parlamenti bizottsági ülést ott, a budai Oxigén Wellnessben is össze lehetne hívni, a fél politikai elit oda jár. (Schmitt Pált VIP öltözőjéből még a kamillás gőz félhomályába is testőrei kísérték, hogy a végére kiegyensúlyozzuk cikkünket.)