Két bátor villanyautós cég

2013.04.17. 10:32 - vancat

500e.jpgGlobalizációs paradoxonnak tűnik, de nem az: a Renault Franciaország helyett Olaszországban, a Fiat Olaszország helyett Kaliforniában akar áttörést elérni az elektromos autók piacán. A legendás francia márka az ambiciózus északolasz elektromos autós infrastruktúra-fejlesztéseket és az olasz állam, valamint az itáliai nagyvállalatok erőteljes villanyautó-vásárlási hajlandóságát értékeli, míg a Fiat a környezetbarát kaliforniai adórendszert és az ottani egyre szigorodó emissziós normákat.

Mielőtt elmerülnék a részletekben, még egy érdekes ellentmondás: a Fiat volt az a gyártó, amelyet a nagy hatalmú nemzetközi szaksajtó olyan autógyárnak ítélt, amely le van maradva a villanyautó-fejlesztésekben. Nos, most kiderült, hogy ez a legkevésbé sincsen így, sőt éppen ennek az ellenkezője igaz. Csak éppen ők mindaddig és mindenhol megmaradnak a prototípusok szintjén, amíg nem találna villanyautó-barát gazdasági környezetet.

Kaliforniában megtalálták. Ezért mostantól 32 500 dolláros áron megkezdték a Fiat 500e forgalmazását. Más kérdés, hogy a kaliforniaiaknak ebből csak 20 500 dollárt kell kifizetniük, a többi állami támogatás. A vételár egyébként magában foglal egy úgynevezett 500e Passt, amely a villanyautó számára - egyelőre - hosszabb utakra lehetőséget biztosít egy hagyományos, belsőégésű Fiat kikölcsönzésére.

Ezenfelül az 500e vásárlók kapnak egy éjjel-nappal hívható telefonszámot, amelyen bármikor, bármilyen, a villanyautóval kapcsolatos speciális kérdésükre, problémájukra szakemberektől kapnak választ. Szintén alapfelszereltség a kaliforniai Fiat 500e-ben egy speciális navigációs program, amely megmutatja, hol találjuk a legközelebbi töltési lehetőséget - mindez természetesen okostelefonjaink platformjain is elérhető.

A Fiat 500e egyébként némileg külsejében is különbözik belsőégésű testvérétől, annak érdekében, hogy áramfogyasztását csökkenteni, hatótávolságát növelni lehessen. Ez utóbbi körülbelül 140 kilométer, ami persze idióta vezetési stílussal levihető 90-re, viszont környezettudatos, takarékos használat esetén felmehet közel 200-ra is.

Zoe.jpgÉs mi újság a Renault háza táján, Olaszországban? Nos, ők május 1-től megkezdték Zoe nevű pofás kis villanyautójuk forgalmazását - az elektromos Kangoo, a már jóideje kapható elektromos Fluance és a Twizy után. A Zoe háromféle változatban Life, Intens és Zen becenéven kapható 21 650 eurós alapáron.

Mivel a futárcégek, a rendőrség és még sokan mások hajlandók villanyautót vásárolni, a Renault valószínűleg megtalálja számítását Olaszországban, különösen annak gazdagabb északi felén. Vélhetően ugyanígy lesz a Fiat Kaliforniával, ahol szinte garantálható a sikere ennek a bájos kis villanygömböcnek. A Renault egy bátor, komoly választékú, a Fiat pedig egy öntudatos, a környezet- és villanyautó-barát gazdasági környezetet kiváró, öntudatos elektromosautó-gyártó. Két gyökeresen eltérő, szimpatikus és remélhetően sikeres stratégia, amelynek nyomán egyszer - azt hiszem még sajnos sokára - nálunk is lehet majd kapni Zoét, Twizyt, 500e-t és társaikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr285230965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.04.17. 18:14:51

Szai vancat, még egy fontos dolgot kifelejtettél: a Zoe-nak ötcsillagos lett a töréstesztje, ami szintén szép eredmény egy kicsi + elektromos járműnél.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2013.04.17. 22:13:54

Ráadásul a kaliforniaiak választhatnak egy lízinget is, amelynek keretében egy ezer dolláros beugróval 3 éves futamidővel havi 199 dollárért használhatják az 500e-t.

sanyix 2013.04.18. 00:42:55

az a gáz a gyártóknak hogy az villanyautóban nincs nagy biznisz.
Csak akksit kell cserélni benne időnként (ami nem bonyolult otthon is megcsinálhatja bárki), meg gumit... A motor faék egyszerűségű, szinte nincs esélye hogy tönkremenjen. Az áramellátó rendszerben pedig nincs mozgó alkatrész, így annál is kicsi a meghibásodás esélye.
Nem kell állítgatni, nem kell szervízelgetni, nem kell ezernyi alkatrészt kicserélni a hiányzik belőle az amortizáció.
Így nem tudják lehúzni az embereket szervizelésnél, sem rákényszeríteni hogy pár évente újat vegyen.

Gera 2013.04.18. 08:16:49

@sanyix: Az a gáz a gyártóknak, hogy a villanyautókban nincs nagy biznisz, mert a buta környezettudatlan emberek valamiért nem akarnak dupla áron autót venni és sajna ez a dupla ár is úgy áll össze, hogy a gyártó jobb esetben nullára jön ki, de inkább masszívan veszteséges neki az egész bolt. A gyártót a legkevésbé az érdekli az egészben, hogy a márkakereskedők mennyit keresnek a szervizelésen. Abban amúgy biztos vagyok, hogy az évenkénti karbantartás itt is elő van írva, amiért ugyanúgy pénzt kérnek a márkaszervizek.

Persze Kalifornia egy különleges hely, ott a dupla árú elektromos Fiat 500 az állami támogatás miatt csak 25 százalékkal, mindössze egymillióval kerül többe a benzinesnél. Ha beleélem magam egy amerikai helyzetébe, annyiért még az is lehet, hogy én is vennék egyet a lányomnak harmadik autónak a Mustangom és a feleségem természetesen szigorúan hibrid Toyota Highlandere mellé, szigorúan a környezetvédelem jegyében, meg mert annyira kis aranyos. Ne nézze már ki a többi hippi egyetemista a közösségből, na. Persze azt a 3 millió Ft támogatást ugyanúgy az emberek hajítják össze, úgyhogy önámítás az egész, de hát az embernek nincs befolyása a törvényekre, az aktuális lehetőségekből kell kihozni a maximumot és ha megveszi az elektromos autót, akkor ő húzza le a többi embert és nem őt húzzák le a többiek :)

nagyfeszültség 2013.04.18. 08:18:12

@sanyix:

Így igaz, maga a villanymotor és az egyszerűbb szerkezet is túl jó, tűl tartós. Szát éve egyszer ezért már eltaposták a villanyhajtást.

gatto nero 2013.04.18. 08:34:47

@nagyfeszültség:

Ráadásul az 500e és a Zoe is nagyon kis csinos


süti beállítások módosítása