A legmocskosabb és a legzöldebb tömeggyártó

2013.06.24. 07:39 - vancat

renault_1.jpgListát listára halmoznak a világban a legkörnyezetbarátabb, legkörnyezettudatosabb, legkisebb egy járműre jutó széndioxid-kibocsátású márkákról. Egyre több a lista, mégis egyre nehezebb eligazodni abban, ki a legzöldebb, vagy ha úgy tetszik, ki a legkevésbé nem zöld, hiszen figyelembe kellene venni az egy autóra jutó átlagos kibocsátás mellett a gyártás során felhasznált energiát és annak csökkentési hajlandóságát, az elektromos autózásra és ennek megújuló energiahátterére fordított műszaki innovációt és még egy sor más szempontot.

A teljes termékpalettát, a kibocsátást, az imidzset, a villanyautós fejlesztéseket, az összes kontinens termékpalettáit figyelembe véve a világon a legzöldebb autós multicég, úgy vélem, a Renault-Nissan-Dacia csoport, őket a Fiat, valamint a Ford követi. Ennél azonban sokkal egyértelműbbnek tűnik a környezetvédelmi szempontból legcinikusabb, legmocskosabb márkákat, autóipari cégcsoportokat meghatározni.

Opel.jpgEbben az utóbbi, igazán nemtelen versenyben egyértelműen és utcahosszal az Opelt is tartalmazó csoport, a General Motors diadalmaskodik.  A Buik, a GMC, a Chevrolet, a Cadillac, valamint - ahogy ők fogalmaznak saját magukról - almárkáik, az Opel, a Vauxhall, a Holden és a többiek külön-külön is arról híresek, hogy cinikusan leszarják a zöld értékeket.

Ha mellőzzük a szaktudományosság szakzsargonját, úgy fogalmazhatnánk, célcsoportjuk a természet védelmét nyíltan telibe szaró tahóknak még mindig igen széles, népes tábora.

A magyar piacon közülük jelenleg komolyan csak az Opel van jelen, amelynek egyébként nemcsak termékei, de egész itthoni cégimidzse is tökéletesen megfelel e szégyenteljes filozófiának. Igazán tanuságos néhány szempont szerint összehasonlítani például a hozzájuk képest tényleg sötétzöldnek számító Renault-val. Miközben a General Motors az elmúlt években végighazudta, végighaknizta a világot és Magyarországot is, az elektromosnak füllentett, de még a hibridek között is gyenge Ampera-Volt párossal (a kettő tökugyanaz), addig a Renault kész villanyautó-flottát dobott piacra: Kangoo, Twizy, Fluance, Zoe, hogy a Nissan Leafet ne is említsük.

Míg az Opel cinikusan szarik a károsanyag-kibocsátásra, és még a kis kategóriákban, mínt az Adam vagy a Mokka sem található igazán zöldnek tekinthető újdonság, addig a Renault a Captur, a Clio és a Megane TCe motorjaival igazi takarékossági forradalmat hirdetett. Az Opelnek sikerült még a Fiad Doblóból készült Combo károsanyag-kibocsátását is jelentősen megnövelni, azzal, hogy az olaszok dobozosába a körbe zárt villám mellett beletették saját dízelmotorjukat is.

Egyébként maga az opeles cégkommunikáció is tökéletesen visszatükrözi a környezetvédelem iránti tökéletes érzéketlenséget. Korábban a HVG-ben nyilatkozva a szentgotthárdi Opel gyár akkori igazgatója azzal kérkedett, hogy őt bizony hiába büntetgetik, akkor is folyamatosan száguldozik a közutakon. Ha jól tudom, a tahóját már leváltották - persze nem ezért - de van helyette másik. Magyarországon az Opel arca Európa egyik legvisszataszítóbb, leggyűlöltebb környezetpusztítója: olyan ember, aki ellen szinte mindenhol tüntettek már, ahol csak járt, viszont a szponzorai által fizetett bulvármédia nagy kedvence: ő Szalai Balázs, tereprali-versenyző.

Aki persze nem tehetségtelen, hiszen ha nem is az autóversenyzésben, de a politikai és közpénzügyi mutyikban igen jól szlalomozott az elmúlt évtizedben a pártok pénztárnokai és pénzcsapjai között.

Összehasonlíthatnánk hasonlóképpen a Daciát a Chevrolettel, imidzsben, károsanyag-kibocsátásban vagy éppen az autógyártás energiaflehasználásában, de ezesetben is kiderülne: a napelemekkel, szélkerekekkel felszerelt marokkói (Tanger) Dacia üzem ellenfele nem egy GM autógyár, inkább mondjuk a Toyota valamelyik zeroemisszió-közeli, felvilágosult hibridüzeme lenne.

Régebben készültek fehér és fekete könyvek a legaljadékabb, legagresszívebb, legkörnyezetpusztítóbb multikról; 
sajnos mostanában legfeljebb a superbrandek, a legértékesebb márkák listáiról hallhatunk. Mintha a kritikus hangok globális szinten is elcsendesültek volna. Én is csak csendben jegyzem meg, hogy akinek valamit is számít a környezet védelme és a tömeggyártók termékei közül választ, tudatosan kerülje el a Szalai Balázs ajánlásával készülő Opelt. Vegyen Renault-t, Fordot, Fiatot, Daciát vagy bármi más olyan terméket, amelynek profitjából legalább néhány eurócent jut a természetet jobban tisztelő világ kialakítására.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr665375252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.06.24. 07:56:45

Az Opel egyszerűen egy gyenge, középszar brand, amit már rég megszüntettek volna, ha nem lennének száz éves német hagyományai.
Magyarországon az állami és céges mutyieladásokból él, épeszű ember legfeljebb használtat vesz egy-kétszázezerért.
Szalai azért nem hinném, hogy a nemzetközi Opel arca lenne, ő egy helyi mutyista és gondolom az Opel importőrben találta meg a megfelelő mutyipartnert.
Egyébként még felbukkanhatna a neve egy két állami pénzlenyúlási kísérlet kivizsgálásánál - ha lenne kivizsgálás-:)
Sávoly, Dakar budapesti rajtja, Margit sziget stb....

vjalle76 2013.06.24. 16:38:51

Informacio es tenyek nem nagyon voltak benne, csak felindulasbol elkovetett frocsoges. GYenge.

Medgar 2013.06.24. 16:50:54

A káros anyag kibocsátást remélem nem a szabványos EU ciklus szerint számolod.

olcso 2013.06.24. 17:13:41

Azért a megbízhatóságot is megnézhetnéd. Nem valami környezetbarát állandóan alkatrészeket venni... Utcán hajtva pedig a fogyasztásuk is közelebb kerül egymáshoz.

tükörfúró 2013.06.24. 17:17:01

Istenem.....GeneralMotors USA. Megtehetik, hogy letojnak mindeféle klímabohóckodást, amivel egyébként csak ők járnak jól.
Kisfogyasztás dettó vicc, az EU meg lassan megfojtja magát a mesterséges lobbihazugságokkal.
0.2 literes 6turbós motorokkal fogunk járni, 8éle adalékkal, 2.5-3 éves éltartammal, vagyis 3évente cserélj autót, gyakrabban mint nemrég telefont, mert itt az uj EU 11.8.2 norma, még két kilobbizott kamuteszten elhazudottal kevesebb CO per egymillio km..vicc, tragédia, kafka felsírna.

olcso 2013.06.24. 17:27:19

@tükörfúró: Egyelőre nem az a trend, hogy egyre rosszabbak és gyorsabban tönkremenők az autók, szóval gondolom a jövőben sem nagyon kell a 2-3 éves élettartamtól tartani.

Makkasz 2013.06.24. 17:29:21

Bizony ez egy szubjektiv, hirtelen felindulasbol elkovetett, tenyt nyomokban sem tartalmazo poszt. miert pont az opel van a bogyodben te kis balfasz?

Az autogyartok a jogszabalyoknak es vevoi igenyeiknek felelnek meg. Aki egy megcelzott vevoszegmensben profitot remel kornyezettudatos vasarloktol, oda fektet be.

Majd amerikai vevoket jol leszoktatja GM a nagymotoru autokrol:). Szerencsetlen hulye. Olyat gyartanak, amire van kereslet.

Makkasz 2013.06.24. 17:36:54

@tükörfúró: @olcso:
Van egy 3 es egy 3,8 l-es motoru kocsim az USAban. Ezek itt a kicsik, olcsok, megbizhatoak. A benzin literje 160-180 Ft. Az autokat 10 ev felett sem dobjak ki, megbecsulik, es azok szolgalnak is, 300.000 mile felett is.

Pilota baratom, 45 ev koruli, ugy nezett hasznalt autot maganak, hogy az majd kiszolgalja elete vegeig (kicsit naiv, de a szemlelet).

Munkatersnom csak truckot vezet, a biztonsaga, kenyelme miatt.

A rendes motor kell a vontatashoz is, a tobbsegnek van hajoja vagy RV-je, amihez jol jon a 3500 lb vagy a feletti kapacitas. Egyszeruen ezek a nagy szivomotorok elnyuhetetlenek.

A diesel a kamionoknak van fenntartva, jo 15%al dragabb mint a benzin. Szemelyautonak szinte kizarolag benzinest hasznalnak.

teljesen mas kozlekedesi, autozasi kultura, szerintem sokkal normalisabb, kulonesen az, hogy barmennyi penze van, nem cserel vagy nem tervez cserelni 3 eves autot, es nem ego 5-10 eves autoval menni, hanem normalis. Ami meno, flottat tartani tobb mint 30 eves autokbol. Azokat sem dobjak el.

Gyonyoru 40 eves fordot lattam mint hobbiautot. A legtobb ilyen koru auto nem veteran, csak egyszeruen egy igavono, megbecsult csaladtag, szeretett joszag.

nagyfeszültség 2013.06.24. 17:37:12

@Makkasz:

Azért amit erről a köcsög Szalai Balázsról ír, az tűpontos.

gatto nero 2013.06.24. 17:38:24

@vjalle76:

Nekem tetszik. Szenvedélyes -:)

Makkasz 2013.06.24. 17:44:14

@nagyfeszültség:

ugyanugy hazugsagnak tunik mint a tobbi gagyi szoveg.

"Opel arca Európa egyik legvisszataszítóbb, leggyűlöltebb környezetpusztítója:"
Nem az arca opelnak.
Legvisszataszitobb - nincs jelentese, szubjektiv butasag.
Leggyuloltebb - ki altal? hiteltelen, europai emberek 99%a azt sem tudja ki az.
Kornyezetpusztitoja - Algiha van jelentosege EUban Szalai kornyezetpusztitasanak, posztolonak elhaltak agysejtjei. gondolom legyozte valami versenyen ezt a kis videki taplot.

"olyan ember, aki ellen szinte mindenhol tüntettek már, ahol csak járt,"
Soha, egyetlen ilyen tuntetesrol nem hallottam, bar nem is nagyon erdekel. Amugy baromsagnak tunik, egy ember ellen tuntetni? Meg ha politikus. .. ez is egy ujabb hiteltelen baromsag.

"viszont a szponzorai által fizetett bulvármédia nagy kedvence: ő Szalai Balázs, tereprali-versenyző."
Egyresz mi a baj ha a szponzorai fizetnek a medianak, es az nekik reklam??? Masreszt soha nem tunt fel hogy nagy kedvenc lenne. De ha igen, mi van?

Valami osszeeskuves elmelet?

Szanalmas.

olcso 2013.06.24. 17:54:04

@Makkasz: Európában is elmegy az autó fél millió kilómétert, ha a gazdája akarja.
Egyébként örülnék, ha itt is kicsit visszaszorulna a diesel a személyautókból...

nagyfeszültség 2013.06.24. 17:58:33

@Makkasz:

Szerintem aki ezt a blgot írja bizonyosan

1. nem vidéki, hanem pesti

2. tuti, hogy nem autóversenyez

Ez legfeljebb a te üldözési mániád.

Ez ellen a randa karvajorrú Szalai ellen pedig Dél Amerikától Olaszországig már rengeteg helyen tüntettek, csak hát a szponzorai által megvásárolt RTL-es műsorokban erről nyilvánvalóan nem fogsz hallani.
Egyébként nekem sokkal nagyobb bánatom, hogy magyar állami cégek szponzorálják ezt a sunyi ügyeskedőt, sőt, ez egyenesen közbotrány. Az, hogy az Opellel együtt van, csak annyit bizonyít, hogy a gagyi autómárkák és a gagyi emberek megtalálják egymást...

Makkasz 2013.06.24. 18:01:46

@olcso: Itt nem kell akarni, csakugy elmegy. mind.

Makkasz 2013.06.24. 18:07:34

@nagyfeszültség: nekem nincs uldozesi maniam.

Aktiv, professzionalis kornyezetvedo vagyok, nem csak munkamban, cselekedeteimben is.
A butasag ellen tiltakoznom kell.

"Randa karvalyorru" - latod milyen buta vagy. milyen jellemvonasokra utal a karvaly orr? kornyezetpusztito? Szemet?

A TV azert nem kozvetit tunteteseket szalai ellen, mert meg szalai is erdektelen, nem hogy a tuntetes ellene. Ekkora baromsagot. Ehhez nem kell fizetni senkinek.

Automarkak kozt gagyi-nem gagyti, nehez kulonbseget tenni. Mas fogyasztoi igeneyeket szolgalnak ki gyartok, esetenkent mas vevoszegmenst kulonbozo tipusokkal.

Az opel semmivel nem rosszabb mint az allami penzbol vergodo renault vagy Tesla, vagy volvo. Egyszeruen nincs kulonbseg.

A kornyezetvedelem nekunk, vevoknek elhatarozas kerdese, gyartoknak nem. O megfelel az igenyeknek, amit tamasztanak fele.

Sajnos a poszt es amit te is irsz szanalmas, oknelkuli frocsoges.

nagyfeszültség 2013.06.24. 18:48:03

@Makkasz:

Volt: Dantéé Savonaroláé stb.

Szalaié viszont randa fajtajelleg -:)

nagyfeszültség 2013.06.24. 18:55:10

@Makkasz:

Azért amikor ezek a tetű Szalaiék minden évben a tereprally versenyeken szétcseszik a Tagliamento folyó védett völgyét az autóikkal, ott azért elég nagy a felháborodás.
Remélem egyszer egy ottani - nálad feltétlenül radikálisabb - környezetvédő a tettek mezejére lép és elveszi ennek a karvalyorrú (és pupos) harácsolónak a kedvét a további természetpusztítástól.

olcso 2013.06.24. 18:59:08

@Makkasz: Jaja, én is hallottam már, hogy az amerikai verdák maguktól mennek. Nem kell semmi átvizsgálás és semmi olajcsere stb.
Azt meg nem hinném, hogy ha valaki évi 9.000 km-re vesz autót, akkor úgy tartja karban, mintha havi 9.000-et menne, tehát igenis függ attól, hogy mennyire akarod...

Makkasz 2013.06.24. 18:59:10

@nagyfeszültség: Aligha Szali tehet errol, sokkal inkabb a verseny szervezoi meg a korrupt hivatalnokok akik erre engedelyt adnak.

Egy versenyzonek ehhez semmi koze. hulyek vagytok hogy ot vettetek celba. Meg balfaszok is.

Amit leirtal az is kiderul nem Szalai ellen tuntetnek, hanem a futam ellen.

Ennyit er a hulyesegetek, ezert csak penzehes hiteltelen zsaroloktol hangos a magyar zoldseg.

Az mar mas tema, mi a fasz kozod van a tagliemento folyohoz, de hagyjuk...

Makkasz 2013.06.24. 19:00:36

@olcso: Fel se merul hogy ne vidd el szervizekre, csak a magyar, olcsojanos agyban. A szervizekkel semmit nem teszel az autoert, az olyan termeszetes mint hogy benzin kell hozza.

De jo nevet valasztottal olcsojanos.

nagyfeszültség 2013.06.24. 19:11:55

@Makkasz:

Semmi közöm a Tagliamentohoz, azon kívül, hogy néha evezek rajta - mert szép. Ráadásul egykor Magyarország határvidéke volt.

Makkasz 2013.06.24. 19:34:11

@nagyfeszültség: Huha. Akkor sem egy versenyzo megtamadasatval, latszat zoldseggel kell tamadni. Ajanlom hogy a szervezoket es a helyi hivatalokat vedd celba.

olcso 2013.06.24. 20:04:08

@Makkasz: Azt mondtad, hogy ott mindegyik autó elmegy 300.000-et "csakugy". Erre írtam picit ironikusan, hogy persze, akkor nem is kell szervizelni, meg olajat cserélni stb... Ezzel csak arra céloztam, hogy nem az autók között van a különbség, hanem az emberek között. Szerintem innét mentél ki és az magyar autókkal hasonlítod az ottanit, ezért gondolod, hogy az amerikaiak ennyivel jobbak. A mondandóm még egyszer: nem az a lényeg, hogy amerikai vagy sem, hanem, hogy odafigyelsz-e a kocsira, vagy sem.

olcsojánosozás: Sajnos újabban elő-előfordul, hogy az olcso miatt csesztetnek. Be kell vallanom, hogy igen témába vágó. Továbbá fogalmad sincs, hogy miért ez a nickem, így leszállhatunk a nevemről.

Makkasz 2013.06.24. 21:12:58

@olcso: Nem veszed az adást. Semmit nem jelent a karbantartás. A karbantartás hiányos autók élettartamáról nincs értelme beszélni.

Másik, bizony a 3 l-es szívómotoros autó és 1,6 -os turbos ugyanannyi lóerővel....

Ez nem amerikai-más autó, mert erre a piacra is gyártanak meg európaira is ugyanazok a gyártók. Ide a rendes motorral, EUba adók miatt a satnyákkal.

Amíg nem vezetsz rendes méretű motorral, nem eroltetett autót, nem tudod a különbséget, mert van. Modern automata váltókkal állandóan alacsony fordulaton mégis nyomatékosan megy a kocsi, tartalékkal.

A kismotorú kocsi szar, nem is megy el 300.000 mérföldet (több mint 500.000 kmt).

1 les peugeot-ot bevallottan 100.000 km-re tervezik.

olcso 2013.06.25. 02:10:43

@Makkasz: Akkor az európaiaknál is a karbantartott autókról beszéljünk, amik bizony el is mennek 500.000-et. Nemrégiben 3 cikk is megjelent 1 millió körüli kismotorosokról, de 4-500asokból nagyok sok van. Ami miatt te rosszabbnak érzed a helyzetet az gondolom a visszatekerés és a kisebb magyar futás.

Nekem 2,3 literes szívó benzines van elsőkerék hajtással, ami miatt orrnehéz az autó. Lóerőre annyi, mint egy 1,8t. Szerintem mind a kettő jó motor és sokáig megy. Szóval nem tudom mi nálad a kis motor, de felhasználás beli különbség is közrejátszik (kismotort városban nyúzzák).

Ha szerinted a Peugeotot 100.000 km-re tervezik, ráadásul bevallottan, akkor gondok vannak mind nálad, mind náluk. Rengeteg Peugeot van ugyanis jóval többel. Vagy szerinted ezek a tervezett avultatásos dolgok vannak náluk??

Makkasz 2013.06.25. 03:28:11

@olcso: Nem a tervezett avulásról beszélek, hanem arról, hogy ayagokat ugy választájk meg hogy az 1 les autot 100.000 km eőtt roncstelepre viszik (fogyasztói szokásokat figyelembe véve döntöttek így, internet segítségével megkeresheted, hivatalos nyilatkozat).

A nagyobb szivó egyszerűen strapabíróbb, jobb mint a turbós pici.

Ezen rugózhatsz, de így van. 2 les motornál kisebb elvtve sem megy 500.000 nél többet. Én még soha nem hallottam. 3 l felett ha nem hibás, mind többet megy.

olcso 2013.06.25. 08:36:11

@Makkasz: Nagyon sok 2l alatti motorba hajtanak errefelé 3-500 ezret. Lehet, hogy egy amerikai 2-3 tonnás verdával meggyűlne a baja a kis motoroknak, de az itteni jóval könnyebb autókat simán viszik.

Abban igazad van, hogy a nagyobb szívó strapabíróbb, kevesebb a meghibásodási lehetőség.

A Peugeotról pedig ha neked birtokodban van ilyen nyilatkozat, linkeld be légyszives

MACSKANŐ 2013.06.25. 08:51:38

Egy biztos: a képeken látható két autó közül a Renault Captur nagyságrendekkel szebb.

Gera 2013.06.26. 22:37:01

Én nem látok különbséget az Opel és a Fiat-Renault-hasonlók között. Ezek mind alapvetően kicsi-közepes, ennél fogva környezetbarátabbnak mondható autókat gyártanak, a parasztvakításnak szánt, a forgalom kb egy ezrelékét adó, csillagászati árú villanyautók a kérésben semmilyen szinten nem mérvadók.

Gera 2013.06.26. 22:37:42

...kérDésben...

nagyfeszültség 2013.06.27. 10:38:39

@Gera:

Azért érdemes megnézni a Captur és a Mokka széndioxidkibocsájtási adatait....

Gera 2013.06.29. 10:28:03

@nagyfeszültség: A széndioxid kibocsátás is parasztvakítás. A gyártók vért izzadnak, hogy megfeleljenek a normáknak, ezért a sok kis turbós benzines. Csak a valós fogyasztás nem akar csökkenni, a motorok meg széthullanak százezer km alatt.

olcso 2013.06.29. 12:02:16

@Gera: Melyik motor hullik szét százezer alatt??

MACSKANŐ 2013.06.30. 10:13:29

@olcso:

amelyiket széthajtják....

nagyfeszültség 2013.06.30. 10:16:22

Szerintem ez a kis Captur, akár a háromhengeres, turbós benzines TCe-vel, de főleg az 1.5-Dci-vel, abszolúte elmegy akár egymillió kilométert is. Ha úgy használjuk, mint ahogy azokat az autókat használtuk, amelyekkel annakidején egymillió kilométereket mentek.

gatto nero 2013.06.30. 14:48:45

@Makkasz:

Az Opelnek még a reklámjai is nagyon szarok, de ezt csak szubjektíve jegyezném meg. Egyébként az eladásaik nagy részét a mutyiflották (rendőrség állami és félállami cégek, önkormányzatok stb) teszik ki.
Szalai - vagy ahogy itt valaki nevezte Szalki - meg egy egyszerű suttyó, akinek már régen börtönben lenne a helye - nem a természetpusztítás, hanem a Dakaros, Honvédelmi minisztériumos, hagyós disznóságai miatt. Ehelyett még mindig közpénzen versenyeztetik.
Egy igazi Palik-pótlék....


süti beállítások módosítása