Terepjáró, nem a tahóknak

2013.12.15. 19:13 - vancat

honda kép.jpgVilágszerte ritka eset az autóiparban az, amikor a közízlés, a minőség és a környezettudatosság közösen találkoznak az ár-érték aránnyal egy konkrét modellben. Ezen ritka esetek egyike a CRV most megjelent 1,6-os dízel változata.

A Honda - igaz, egyelőre csak Európában - bátran és szimpatikusan bevállalta a kis motorral járó jól ismert és nagyrészt alaptalan fanyalgásokat. Olyan méretes és kényelmes terepjárót dobot piacra egy 1,6-os dízellel, amely képes 4 fővel, sífelszereléssel és csomagokkal, 6 liter alatti fogyasztást produkálni autópályán haladós tempóban.

A CRV egyébként 2012-ben a világ tizedik legnépszerűbb modellje volt, amely kontinenseken és generációkon át vált szimbólumává az elegáns, minőségi, mégis épeszű motorizációjú SUV-oknak. Érdekes módon nem sok követője akadt: mert a számomra szintén szimpatikus Nissan Qasqai vagy Dacia Duster méretben, kényelemben nem említhetőek egy lapon a CRV-vel, miközben fogyasztásban sem biztos, hogy a CRV 1,6 dízelnél korrektebb értéket produkálnak 1,5-ös és 1,6-os DCi dízelmotorjukkal.

A közismert presztízs-luxusterepjárók viszont sem árban, sem fogyasztásban nem emlegethetőek egy lapon a CRV-vel.

De mi a helyzet az ár-érték aránnyal? Az, hogy hétmillió forint alatt már hozzá lehet jutni egy vadonatúj Honda CRV 1,6 dízel változatához, egy elegáns, minőségi és kisautós fogyasztását produkáló SUV esetében kifejezetten korrekt ajánlat. Ennek ellenére ma Magyarországon kifejezetten luxuscikknek számít egy új CRV: kevesen engedhetik meg maguknak és sokan vágynak rá. Mindenesetre jellemző totálisan torz társadalmi szerkezetünkre, hogy míg a nagyságrendekkel drágább és sok-sok nagyságrenddel szennyezőbb - ráadásul ma már elég jelentős negatív üzeneteken is hordozó - X5-ösök, Q7-esek szerves részei a hazai utcaképnek, egy új CRV kifejezetten ritka, exkluzív látványt nyújt a hazai utakon.

Az X5-ből, Q7-ből kiszálló kigyúrt, rokkantkártyával csaló tahó: hungarikum. Egy CRV-vel előzékenyen közlekedő középkorú úriember: ritkaság.

Ha mindez fordítva lenne: sok CRV és kevés X5, Q7 szaladgálna az utakon, azt jelezné: egy egészségesebb énképű, kevesebb frusztrációval élő, szélesebb középosztállyal rendelkező, környezettudatosabb társadalomban élünk.

De nincs fordítva. Így aztán az új Honda CRV 1,6 dízel Magyarországon - egyelőre - kifejezetten exkluzív termék marad. Újdonsült hazai tulajdonosaik nagy örömére.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr105693862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2013.12.17. 13:39:33

Terepjáró (teljesség igénye nélkül és egyéb különbséget nem téve közöttük)
- Suzuki Jimny/Samurai
- Niva
- UAZ (www.youtube.com/watch?v=eKSlBUPg9Rw) :-)
- Land Rover Defender (télen belefagy a valagad) :-)
- Jeep/Korando
- Mitsubishi Pajero (rövid és régebbi)
- Nissan Terrano
- Toyota Land Cruiser (rövid és régebbi)
- stb.

Minden más nem terepjáró, csak olyan csilli-villi fostalicska a terep szempontjából.

Csak a tisztánlátás kedvéért.

A CRV sosem volt terepjáró. ez egy SUV, a "sub urban vagon" értelemben

bridget jones 2013.12.17. 14:07:53

@gigabursch:

Tényleg nem terepjáró, de nagyon sármos és kívánatos -:)

nagyfeszültség 2013.12.17. 14:11:17

@gigabursch:

Továbbá:

Iveco Mastiff

Jeep Wrangler

Mitsubishi Pajero

Ford Ranger

De ettől függetlenül a CRV tényleg egy nagyon finom kis autó....

gatto nero 2013.12.17. 14:43:59

Nekem generációk óta a kedvencem a CRV és kifejezetten tetszik a négykerékhajtás nélküli véltozat, mert eszem ágában sem lenne komolyabb terepre menni vele.
Viszont kényelmes, magasan ülök és könnyen elmegy rossz utakon - amilyen a magyar utak többsége.

gigabursch 2013.12.17. 19:06:57

@nagyfeszültség:
Köszönöm, hogy részben megismételsz, ugyanakkor a Ford Ranger az nem terepjáró, hanem pick-up.
Céleszköz, a maga módján természetesen hasznos.
Általánosan közelebb is van a terepjárókhoz.

nagyfeszültség 2013.12.17. 19:20:37

@gigabursch:

Ezen nem fogunk összeveszni...bár szerintem a Ranger - amely formailag valóban pick-up - kifejezetten terepjárós technikával felszerelt gép.
A legjobb terepjáró azonban a 2014 es BRP Can-Am Outlander 6X6 -:)

hidegchaco 2013.12.21. 08:29:17

@gigabursch: "A CRV sosem volt terepjáró. ez egy SUV, a "sub urban vagon" értelemben"

Öööö... szerintem a SUV a "sport utility vehicle" rövidítése...

nagyfeszültség 2013.12.21. 17:51:42

@Enemy No 1:

de a sub urban vagon se rossz -:)

Le kellene védetni.


süti beállítások módosítása