A Transit a korrupció vesztese

2014.02.26. 10:22 - vancat

Transit fotó.jpgA Transit név mostantól nem egy teherautót, hanem egy egész áruszállító járműcsaládot jelöl. Legkisebb tagja a Courier, amely 4,5 liter benzinnel vagy 3,6 liter gázolajjal képes több mint egy raklapnyi árut száz kilométeren át szállítani. Őt követi a Connect, amely szintén elérhető az ezres, benzines EcoBoost motorral és az új 1,5-ös Ford dízellel is. Raktere egy régebbi Transitét közelíti és megpakolva is beéri 6 liter üzemanyaggal - benzinből is.

A Custom felel meg a régi Transit kisteherautónak és a Ford áruszállító család most bemutatott legnagyobbja lett: "a Transit", jelzők nélkül. Hosszított és magasított változatáról elmondható: nagy szériában a világon még senki ennyi légköbméternyi rakomány elszállítását nem kínálta ilyen takarékosan. Hiszen a különböző erejűre (100, 125, 150 lóerős) hangolt 2,2-es dízelei, környezettudatos vezetési stílus esetén megpakolva is beérik 8 liternél kevesebb gázolajjal.

Ráadásul a Transit világkedvencből világautóvá (is) lett: Amerikában ugyanis ezzel - a nagy Transittal - immáron le merték váltani a generációk óta megszokott Econoline-t, amelynek emlékeként az új Transit eleje átörökített valamicskét a nagy amerikai böszme bocitekintetéből.

A Transit hosszú és dicső pályafutása során volt már minden: mentő, tűzoltó, taxi, futár, filmhős, betonkeverő, hűtőautó, lakóautó. De leginkább hűséges és strapabíró társa azoknak, akik dolgoznak és közlekednek: Magyarországon a szinte végelgyengülésig használt, több évtized után is üzemképes és megbízható, jobbára fehér színű melós-Transit szinte szimbólumává vált a tisztességes, kemény munka világának.

Az új Transit sem akar urizálni: a hosszban, magasságban, hajtásláncában, ülésmennyiségben, platóban, férőhelyben a végtelenségig variálható munkagép, amely viszont - most először a Transit-történelemben - kifejezetten prémiumkategóriás, személységkocsis vezethetőséget és kényelmet kínál a vezetőjének.

Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a Transit évtizedek óta tényleg a világ - és azon belül a dolgozó emberek, vállalkozások - kedvence, amelyet ár-érték arányban se lefele, se felfelé nem sikerült megszorongatni: hiába volt a Gazellának Transit-formája és filléres ára, hiába csillog a Mercedes elején a csillag. A nagy többség a Transit józan középútját választja: az elfogadható árat, a jó minőséget, a tartósságot, a korrekt üzemeltetési költségeket.

Mindezek a tulajdonságai Magyarországon is arra predesztinálnák, hogy első számú kedvenccé váljon a kategórájában. De az új Transit nem feltétlenül és nem bizonyosan lesz Magyarország kedvence. Ennek a kicsi piacnak ugyanis van egy közismert - és nem csak a Transit kategóriájában meglévő - súlyos piactorzító tényezője.

Ez pedig nem más, mint a hírhedt Porsche Hungária-faktor, vagyis az a tény, hogy Magyarországon közel másfél évtizede egy titkos és mocskos, erősen korrupciógyanús összpárti háttérmegállapodásnak köszönhetően minden, a mindenkori kormányhoz és a mindenkori közpénzekhez kötődő járműbeszerzések biztos és garantált nyertese a Volkswagen, az Audi és a Skoda. Személyautóban, teherautóban, kisautóban és luxuskategóriában egyaránt.

Vagyis - a világ más helyeivel ellentétben - Magyarországon a Ford Transit nem csak a vásárlók kegyeiért kénytelen megküzdeni, de a magyar politikai elit rohadt, korrupt és súlyosan bűnös közbeszerezési rendszerével is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr275833444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2014.02.26. 13:23:45

Semmilyen szinten nem hiszem el ezeket a fogyasztási adatokat. Persze amúgy emiatt nincs problémám a Forddal, a többiek is ugyanezt csinálják. Szokás szerint a bloggal van bajom. Nincs épeszű ember, aki beszopná ezeket a számokat, itt meg jószerivel posztot írnak köréjük.

A PH-nak nem tudom, mi köze ehhez, az állam aztán nem kifejezetten a Transit széria célcsoportja. De ha az lenne, akkor is, se a Crafter, se a Transporter nem rosszabb a Transitnál.

Rohadt gyanúsak már ezek a Ford reklámcikkek. Legalább egy (x)-et kaphatnának :)

nagyfeszültség 2014.02.26. 14:59:39

@Gera:
Jó neked, hogy csak egy poszt tűnik rohadt gyanúsnak. Mert nekem sokkal inkább az tűnik rohadt gyanúsnak, hogy a magyar állam hosszú évek óta százmilliárdos nagyságrendben közpénzeket szivattyúz ki a Porche Hungária beszerzéseken keresztül.
Egyébként nekem volt szerencsém az új Transithoz, igaz, hogy csak üresen: nem nyolc, de hét liter alatt is tudott fogyasztani.
A Volkswagenekkel, mint autókkal egyébként nincsen bajom, a Skodákat meg kifejezetten kedvelem, de én is úgy gondolom, mint a posztíró: ami itthon autóbeszerzésben közpénzen zajlik, az nem is tolvaj, hanem inkább maffiatempó.

MACSKANŐ 2014.02.26. 18:37:34

@Gera:

szerintem enyhe üldözési mániád van. én jó ideje olvasom ezt a blogot, 90 százalékban egyetértek, 10 százalékban nem, de soha nem feltételeztem, hogy öncéluan reklámozna valamit. Igazi öntörvényű blog, igazán nem lehet seggnyalással vádolni. bárcsak a magyar média feleennyire szókimondó és környezettudatos lenne.
engem inkább az érdekelne, miért csak itt olvasok palik, szekeres, balsay, selmeci, újhelyi és a többi mocsok piszkos ügyeiről.

xvb 2015.03.04. 08:45:46

@MACSKANŐ:

"én jó ideje olvasom ezt a blogot"

micsoda véletlen, adminként


süti beállítások módosítása