Hajrá akác, hajrá Magyarország

2014.05.02. 18:48 - vancat

Tényleg minden cinizmus és irónia nélkül kívánok kemény, állhatatos küzdelmet a Glattfelder Béla fideszes európa parlamenti képviselő parancsnokságával harca induló csapatainknak a brüsszeli csatába az akácerdők védelmében. Mondom ezt annak ellenére, hogy nincsenek elég alapos ismereteim ahhoz, hogy objektíve el tudjam dönteni: mennyiben tekinthető még mindig tájidegennek és mennyire a magyar ökoszisztémába és népi kultúrába, táplálékláncunkba harmonikusan belehonosult fajnak az akác.

Abban azonban bizonyos vagyok, hogy:

1. fontos a magyar méhészet szempontjából,

2. jó és sokoldalúan használható fafajta,

3. részévé vált a magyar nemzeti hagyományoknak,

4. a velejéig korrupt, pazarló, a környezetpusztítást számos területen nemhogy nem akadályozó, de még mindig ambicionáló uniós döntéshozók sem erkölcsileg, sem szakmailag nem illetékesek dönteni a magyar akác kérdésében.

Mindezek pedig bőven elegendő érvet és indokot jelentenek a megvédésükhöz.

Viszont.

Nagyon bízom benne, hogy ez a mostani "akácharc" precedenst teremthet arra, hogy milyen intenzitással, szenvedéllyel és eltökéltséggel is kell megvédeni a jövőben más, őshonos vagy csak egyszerűen nekünk magyaroknak fontos és kedves természeti értékeinket.

Szóval bízom benne, hogy a jövőben a nagy többséggel és óriási felhatalmazással újra kormányzó Fidesz ugyanilyen szigorúan és kérlelhetetlenül megvédi határmenti erdeinket például az olyan ökológiai bűncselekményektől, mint amilyen az Őrségi Nemzeti Park védett területén épülő Felsőszölnök-Kétvölgy autóút pusztító munkálatai voltak.

Az akácharc szenvedélyességét látva innentől elvárom a magyar kormánytól, hogy legalább ilyen határozottsággal és eltökéltséggel tisztítsa meg erdeinket a szimplán állatokat gyilkolászó hazai és külföldi hobbivadászoktól - még akkor is, ha közöttük van Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes is.

Magától értetődőnek tartom, hogy fokozott, szigorú védelmet kapjanak a vizes élőhelyek és azok az értékes flórával, faunával rendelkező lápos területek, amelyeket mostanában gátlástalan tőzegbányászok néztek ki maguknak.

Példás szigorral lépjenek fel a magyarok ősi jelképeinek számító madárfajok mérgezése, lelövöldözése ellen, és ne a sérült madarak gyógyításával foglalkozó Hortobágyi Madárkórházat, hanem az állatok kegyetlen gyilkosait basztassák.

Tiltsák be (és ki) az erdők, rétek, kirándulóhelyek csendjét, nyugalmát rendszeresen tönkretevő autó-, motor- és quadversenyeket - és a NAV a normális adófizetők öncélú basztatása helyett, nézzen végre körül a magyar autó- és motorsport körül, az abszolúte szem és nyilvánosság előtt zajló pénzmosási és áfacsalási ügyekben.

Szóval van itt még megvívandó harc bőven. Ráadásul ezúttal az sem lenne baj, ha rögtön egyszerre több frontot nyitnánk.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr756108695

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hajrá akác, hajrá Magyarország 2014.05.02. 19:13:01

Az akácharc szenvedélyességét látva innentől elvárom a magyar kormánytól, hogy legalább ilyen határozottsággal és eltökéltséggel tisztítsa meg erdeinket a szimplán állatokat gyilkolászó hazai és külföldi hobbivadászoktól.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panelburzsuj 2014.05.02. 22:52:13

"Abban azonban bizonyos vagyok, hogy:

2. jó és sokoldalúan használható fafajta,"

Még ebben se legyél olyan biztos: a fehér akác nem fajta, hanem faj.

És ha ez neked tökmindegy - akkor te nagyobb akadály vagy az értelmes "környezeti cselekvés" útjában, mint az általad pökhendien kárhoztatott károkozók.

nagyfeszültség 2014.05.03. 06:17:49

@panelburzsuj:

Ez a poszt legnagyobb tévedése -:)
A többivel szó szerint egyetértek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.03. 09:36:49

A mai vadgazdálkodásnak szerves része a vadászat. Ez nem Afrika, ahol a természetes egyensúly önmagától is megvan.

panelburzsuj 2014.05.03. 10:43:03

@nagyfeszültség:
A poszt legnagyobb tévedése az, hogy elég a brüsszelitákat kikergetni a magyar akácerdőkből, és attól a magyar akác is automatikusan kezes és engedelmes házijószággá válik.

nagyfeszültség 2014.05.03. 14:40:04

@maxval a gondolkodó birca: Bárcsak Afrikában még meglenne...de sajnos egyre gyakrabban oda járnak gyilkolni a Semjénhez és kommunista milliárdos haverjaihoz hasonló retkek. Lassan ott is szétcsesznek mindent.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.03. 14:45:16

@nagyfeszültség:

Milliomos körökben az igazi móka az embervadászat. Meg lehet csinálni teljesen legálisan, Vannak szervezők is.

nagyfeszültség 2014.05.03. 14:54:32

@maxval a gondolkodó birca: jobb ötlet, mint szerencsétlen állatokat gyilkolászni. De a legnagyobb feeling, amikor a vadászok agyonlövik egymást.

Gera 2014.05.03. 17:15:27

Szakmai hozzáértés hiánya miatt nem igazán tudok hozzászólni az akác témához, a megalapozatlan álláspontom inkább afelé hajlik, hogy az ilyen invazív fajok károsak a környezetre, méhészet ide vagy oda. Az akác kiirtása ennek ellenére irreálisnak tűnik, viszont pont ezért ettől nemigen kell félni szerintem, az ellenben valószínűleg nem lenne baj, ha kordában tartják a terjedését. Egyben biztos vagyok, ez nem holmi politikai kérdés, amiben "Brüsszel" ellen harcolnunk kellene, ezek a nagy szabaccságharcok kibaszott röhejesek.

Bogas 2014.05.04. 17:41:24

"elvárom a magyar kormánytól, hogy legalább ilyen határozottsággal és eltökéltséggel tisztítsa meg erdeinket a szimplán állatokat gyilkolászó hazai és külföldi hobbivadászoktól - még akkor is, ha közöttük van Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes is."

Szegény vancat...

Jó, "tilcsukbe" a vadászatot, oszlassuk fel a vadásztársaságokat. Majd vancat fizeti a vadkárt. Majd vancat elkapja a rókákat, hogy a hatóság ellenőrizzhesse a veszettség elleni immunizáció sikerességét. Majd vancat kifizeti az utak mellé telepített vadveszélyt jelző táblákat. Stb.

gigabursch 2014.05.05. 14:17:46

1. "fontos a magyar méhészet szempontjából,"
Az akácméz meg a hársméz között beltartalmilag kb. akkora a különbség, mint a Trabant és a Maserati között.
(halkan jegyzem meg, hogy az akác, mint tűzifa is alulmarad hőértékben több hazai fafajnak (tölgyek, cser, kőris, szil).

2. "jó és sokoldalúan használható fafajta,"
Gyalázatos az iparifa kihozatala, még akkor is, ha Molnár Sándorék az egykori Erdészeti és Faipari Egyetemen és jelen utódintézményeiben az egész kutatói munkásságukat tették arra, hogy mi mindent lehet az akácból kihozni.
Sok jó dolgot, ez tény, de a kihozatal aránya gyalázatos.

3. "részévé vált a magyar nemzeti hagyományoknak,"
Azért a népdalt és az igénytelen műdalt ne emlegessük egy szinten.

4. "a velejéig korrupt, pazarló, a környezetpusztítást számos területen nemhogy nem akadályozó, de még mindig ambicionáló uniós döntéshozók sem erkölcsileg, sem szakmailag nem illetékesek dönteni a magyar akác kérdésében."
Ez így van. Igazában az egész Ollyópaji Jujjdejóra sincs szerintem szükség.

Ugyanakkor:
Ollyópaji Jujjdejós pénzekkel támogatni a telepítését - nettó hülyeség, őszintén remélem, hogy az új támogatási rendeletekből végre kiveszik a támogatását (a nemesnyárakéval együtt).

De a fő ökológiai probléma - csak erről hallgat mindkét tábor (az egyik ostobán, a másik aljasan):
Az akác "farvizén" rengeteg olyan inváziós növény és állat halad, ami tovább rontja a helyzetet, legfőképp:
- ostorfa
- bálványfa
- kései meggy
- kései aranyvessző
- óriás aranyvessző
- lepényfa (gledícsia)
- selyemkóró

A fentieken túl erősen lerontja (degradálja) a talajt, kiüresíti az életközösségeket.
Ez így ebben a formában => Átprogramozás.

Ugyanolyan átprogramozás, mint a "folyószabályozás" vagy épp a GMO csak egy adott kor technikai szintjén.

S mindennek a legborzalmasabb része az, hogy ezért az átprogramozásért sokan ostoba módon lelkesednek.
Végülis: A Titanicon is lelkesedtek egy darabig az emberek a jégbe hűtött pezsgőnek...

Még annyit érdemes elmondani, hogy a gazdasági kora alatt az összes fatermőképessége nem több, mint bármelyik őshonosnak, csak egy kicsit igénytelenebb vele az erdősítés.

gigabursch 2014.05.05. 14:20:26

@Gera:
A kiirtás alsó hangon lehetetlen, viszont a visszaszorítás sem könnyű. De tovább erősíteni - erősen megkérdőjelezendő.
Jó cikk jelent meg ezügyben a 168 Órában Bartha Dénessel, az EFE-SE-NyME erdőmérnöki Karának Növénytan professzorával.

gigabursch 2014.05.05. 14:21:28

@Bogas:
Sajnos VanCat több hozzászólásunk alatt sem tanult a vadászattal kapcsolatos hibás sztereotípiáit illetően.

gigabursch 2014.05.05. 14:23:30

@gigabursch:
Bár hozzá kell tenni, hogy jelen esetben a hobbivadészokról értekezett és nem a napi gyakorló "talpas" vadászokról.
Szóval fejlődik.

panelburzsuj 2014.05.05. 14:33:52

@gigabursch:
Na ezt leírni voltam én lusta.

Úgyhogy gyorsan megköszönöm, hogy te buzgóbb voltál! :)

panelburzsuj 2014.05.05. 14:37:10

@gigabursch:
(Hőértékhez csak annyit, hogy az akácban az az üzleti pláne, hogy nedvesen is hajlandó égni, így nem kell (annyit) készletezgetni, nem áll benne (annyit) a kitermelő pénze.)

Bogas 2014.05.05. 14:45:47

@gigabursch: De hát nincs olyan jogszabályi kategória, hogy "hobbivadász". Vannak a hivatásosok és vannak a sportvadászok.

gigabursch 2014.05.05. 16:13:53

@Bogas:
Szerintem mindhárman (Te, én és VanCat) is értjük a különbséget.
Amúgy igazada van, nincs olyan kategória.

De legalább a hivatásos megkülönböztetésre került.

Bogas 2014.05.05. 16:21:35

@gigabursch: hát igen, legalább a hivatásosokat nem akarja kizavarni az erdőből...

Én tisztelem vancat szenvedélyét, amivel olyan jelenségek ellen fordul, mint az illegális hulladéklerakás, terepmotorozás, stb. Kár, hogy kötelességének érzi, hogy a legtöbb posztjában SemjénZsótizzon is egy jóízűt.

gigabursch 2014.05.12. 09:03:17

A legtöbb cikkel nem értek egyet, meg soknak tartom a süketelést, de egy elég vastag linkgyűjtemény:

www.fataj.hu/2014/05/073/201405073_Akaclevel.php

panelburzsuj 2014.05.12. 09:22:45

@gigabursch:
Ez már a vég, pajti.

A nyelvész kultúrökológus, akiből "teljesen szakmai alapon" körülbelül ugyanaz a lefojtott, de sámánisztikus őrjöngés szól, mint gyűlölt ellenfeleiből, a "lila mélyzöldekből".

Tényleg kellene már egy erdész, aki az összeset kizavarja az erdőből...

Globetrotter2014 2014.05.18. 09:56:10

Ha akácvonalon is ugyanolyan szakmai az oldal mint autós vonalon akkor valszeg ott az EUnak igaza lesz.

A legröhejesebb az hogy az egészet politikai alapon kezelték, semmi másról nem szólt minthogy keménykedjenek egyet az EUval miközben abból élnek annak köszönhetik hogy hatalmon maradtak, szóval kicsit gerinctelen dolog.


süti beállítások módosítása