Ökológiai forradalom Cousteau-val

2010.10.29. 10:33 - vancat

Lehet, hogy Cousteau kapitány leszármazottjának, Jean-Michel Cousteau-nak a szavazata dönti el, melyik autó lesz idén az Egyesült Államokban a Green Car of the Year, vagyis az év zöld autója díj győztese.

A jól csengű vezetéknevű francia tengerbiológus mellett tagja még a díj ítélőtestületének Jay Leno, a talkshowkirály, szóval egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy igazán komoly szakmai értékelést és judíciumot várhatunk ettől az amerikaisan teátrális versengéstől. De talán nem is az a lényeg, ki győz végül - vagy ha rosszmájú lennék, úgy kérdezném, idén ki vásárolta meg magának a díjat -, hanem az, hogy milyen modellek kerültek "győzelemközelbe", hiszen ez mégiscsak kifejez valamit arról, mit is tekintenek zöldnek a világ egyik leggátlástalanabbul pazarló, környezetpusztítóbb motorizációs piacán.

A zöld díj állítólagos három esélyese a Chevrolet Volt, a Nissan Leaf és a Ford Fiesta jól kifejezi azt a három utat, amelyen a magukat környezetbarátnak tartó autótervezők járnak. Az valószínűleg nem kérdéses, hogy a jövő zöld autói a Nissan Leaf kései, szebb, praktikusabb utódai lesznek. Elég jól látható, hogy az autóslobbi eldöntötte: megkezdik az áttérést az elektromos motorizációra. Ettől függetlenül a Nissan Leafet - ha én lennék mondjuk Jean Michel Cousteau - bizonyosan nem hoznám ki győztesnek. Egyelőre ugyanis marketingautóról van szó, amely legfeljebb csak szimbolizálhatja a jövőt, de nem befolyásolja jelentősen a jelent.

A Chevrolet Volt - vagy ha úgy jobban tetszik: Opel Ampera - nagyon úgy tűnik, inkább csak a General Motors egy megkésett átverése, a benzinmotor és az elektromos hajtás bonyolult, sokat ígérő és még többet hazudó zűrös egyvelege. Az igazán érdekes a legkevésbé izgalmas modell, a Ford Fiesta, amelynek 1,6 literes, benzinmotorral szerelt változata van versenyben. Hitem szerint igazi áttörést ennek az egyébként kitűnő autónak a győzelme jelentene. Ha Henry Ford szülőhazájában, a 3,5-ös V6-os Victoria Crawn-okhoz, Mustangokhoz és egyéb benzinpusztító szörnyetegekhez szokott társadalomban egy kisméretű, kifejezetten kis hengerűrtartalmű, eredendően amerikai autót emelnének piedesztálra - és persze kezdenének el minél többen használni -, az ottani mércével maga lenne az ökológiai forradalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr352407287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.10.29. 11:16:53

szerintem az elektromos autók jobban szennyezik a környezetet mint az olajszármazékosok
de minimum ugyanannyira
na persze a városi bölcsész csak azt nézi hogy ott a városában nincs füst...

gab78 2010.10.29. 12:26:42

Ha tényleg ez a 3 a választási lehetőség, akkor egyértelműen Nissan Leaf.
A Chevrolet talán jövő év végén kerül forgalomba, nem is értem hogy kerülhetett be idén, a Ford Fiesta féle "kis" benzinmotor egyáltalán nem kuriózum már az USA-ban, én pl. tavaly voltam utoljára és az utca teli a hasonló méretű kis benzines modellekkel (Suzuki SX4, Kia, Hyundai...) Azok sem kevésbé amerikaiak mint ez a német Ford Fiesta.

A Nissan pedig végre meg merte tenni hogy elhagyta a belsőégésű motort - nem erőlteti a hibrid megoldást. A hatótávja abszolút elég napi használatra (én 160km-t olvastam, persze ha igaz), USA-ban nem gond hogy második autóként használják, lehet mellette tartani hosszú távra benzinest. (Valószínű hogy ez is lesz az általános a vevők közt)

nagyfeszültség 2010.10.29. 16:03:06

Ebből a mezőnyből toronymagasan a Fiesta a nyerő, mind zöld, mind technikai, mind pedig esztétikai szempontból.


süti beállítások módosítása