Igazán szégyellheti magát a Levegő Munkacsoport. Megalakulásukkor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket, most pedig ott állnak a meglehetősen kétes hírű, adóelkerüléshez és tulajdonosrejtegetéshez offshore cégek hadát felsorakoztató Zóna Taxi - legújabban, átkeresztelkedve: Green Taxi - főnöke mellett.
A tablón ott virít Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója is, akinek legalább azt az egyet a javára lehet írni, hogy az elmúlt évtizedekben semmit sem változott: az összes létező kormány összes gépkocsitenderén, mindig és mindenkire rásózta a legdrágább és a lehető legnagyobb mennyiségű autót, amit aztán a lehető leggyorsabban le is cseréltettek velük újabbakra.
Szóval ott áll egy puccos sajtótájékoztatón a megvásárolt Levegő Munkacsoportos, a szervezet "igazgatója", a négy-öt-hatezer köbcentis, 15-20 literes fogyasztású autókat propagáló Porsche Hungáriás Vérten, és a kaméleonként hirtelen zónáról zöldre váltott Green Taxi főnöke. És hülyítik az embereket, hogy most ők egy nagyon környezetbarát taxitársaságot hoznak létre. Elhangzanak gyönyörű elképzelések a villanyautókról, elektromos töltőhálózatról és a zöld értékrendről. Közben kiderül, hogy amit most bejelentenek, az valójában nem más, mint egy újabb sikeres flottaértékesítés: Volkswagen Passatokat és Skoda Octaviákat adnak el a Green Taxinak, ráadásul - megdöbbentő módon - "a legkorszerűbb Euro5-ös motorokkal szerelteket".
Azt elfelejtik hozzátenni, hogy egyébként január elsejétől - szerencsére - csak ilyeneket lehet Magyarországon új autóként forgalomba helyezni. Kiderül, a Levegő Munkacsoport "szakmai partnere" lesz az új taxicégnek. Nekik és csak nekik. Más, Euro5-ös flottát vásárló taxitársaságnak, vagy a Toyota Priusokat, a Honda Civic Hybrideket vásárló taxisoknak nem. A Riksa Taxi nevű pedálhajtású, kis háromkerekűekkel fuvarozó vállalkozásnak vagy a Hajtás Pajtás futárszolgálatnak sem. Csak a Green Taxinak, a Porsche Hungáriának, a Porsche Lízingnek és a Porsche Banknak.
A legeslegszégyenteljesebb a Levegő Munkacsoport ámokfutásában egyébként az, hogy kritikátlanul és pofátlanul agitál az új, euróötös autók mellett, ami természetesen helyes lenne, ha hozzátennék azt, amit náluk jobban senki nem tud: egy autónak nemcsak a kibocsátásán múlik a környezetterhelése, de legalább, ha nem nagyobb mértékben azon: milyen gyakran cserélgeti a gazdája. Magyarán, ha a taxis mondjuk az egy-két évvel ezelőtt megvásárolt Euro4-es Passatját most gyorsan lecseréli egy Euro5-ös Passatra, sokkal többet szennyez és pazarol, mintha meglévő autóját lelkiismeretesen karbantartaná, vigyázna rá, és a lehető legtovább használná.
A legrosszabb hír ebben a történetben nem az, hogy megint A8-as Audikkal menőzők magyaráznak nekünk környezetvédelemről, hanem az, hogy a zöldmozgalom számára elveszett a rendszerváltás óta talán legnagyobb szakmai szellemi potenciállal rendelkező zöld szervezet, a Levegő Munkacsoport. Egyszerűen fogta és eladta magát.