Nagy a csend a tervezett, majd többször, többek által megfúrt úgynevezett budai fonódó villamoshálózat körül. Gyanúsan nagy... Egyébként már eleve elég blaszfémikusra sikeredett a hivatalos elnevezés "budai fonódó villamoshálózat-fejlesztés". Hiszen mindössze arról van - vagyis lenne - szó, hogy végre, több, mint száz évvel a villamos feltalálása után, Óbudától Dél-Budáig átszállás nélkül, egy kicsit kényelmesebben és gyorsabban jussunk el autó nélkül, tömegközlekedve, környezetkímélve.
Ehhez viszont néhány helyen át kellene építeni és ki kellene egészíteni a sínpályát. Ez pedig - borzalmas módon - néhol egy kicsit az autóközlekedés rovására menne. A villamosfejlesztési tervek elkészülte után, Láng Zsolt második kerületi polgármester vezetésével rögtön meg is alakult a titkos jeppes, terepjárós, luxusautós nagykoalíció, ami ékes bizonyítéka lett annak: a környezetszennyezés és a mindenáron autóban pöffeszkedés olyan mindet felülíró preferencia, amely egyből feloldja a pártpolitikai vitákat, ellentéteket.
Nem is volt sikertelen ez a rózsadombi SZDSZ-eseket, a fővárosban is komoly mutyimúlttal rendelkező MSZP-seket és luxusautóikba hízott ifjú fideszeseket tömörítő "autós nagykoalíció": úgy tűnik, sikerült például elbuknunk a budai fonódó villamoshálózatra kapott uniós támogatást, ami nyilván azért volt fontos cél, mert így könnyebben lehet majd arra hivatkozni, hogy szép a terv, de nincs rá pénz. Mindössze két embert hallottam - nyilvánosság előtt, egyenesen és világosan - nekimenni ennek a sunnyogó mutyibrigádnak: az egyik Tarlós István főpolgármester volt, a másik pedig Vitézy Dávid (jelenleg a Budapesti Közlekedési Központ irányítója). Ők, egymástól teljesen függetlenül, többször, több helyen azt nyilatkozták: igyekeznek megálljt parancsolni Láng Zsolték ámok- autózhatnékjának, és igenis, el fog készülni a budai fonódó villamoshálózat. Sokan várjuk - egyre fogyatkozó - türelemmel.
Az utolsó 100 komment: