Idén télen már tilos konyhasót (nátrium-kloridot) használni a parkok, terek és járdák fagy- és csúszásmentesítésére egy kormányrendelet alapján. Ezzel a fákat és egyéb lágyszárú növényeket kívánja a törvényalkotó megvédeni. Bár az úttesteket ugyanakkor továbbra is lehet még sózni, de az autóállomány minőségének védelmében a módszert itt is lassan kivezethetik a fagyásmentesítő eljárások közül, a só ugyanis korrodációfokozó hatással bír, magyarul: az autók értékét csökkenti, ez pedig az amúgy is elöregedett magyar járműparkot tekintve, hát, nem kívánatos. A hagyományos só főleg az alváz, a karosszériaelemek, a fékek és a gumik ellenállóképességét rontja az időjárás további viszontagságaival szemben.
A hazai fejlesztésű zöld só ezzel szemben a jelen pillanatban rendelkezésre álló leghatékonyabb környezetbarát csúszásgátló és jégmentesítő anyag. Édesvízi mészkő-granulátumból és kalcium-klorid 20%-os keverékéből áll, ami egyáltalán nem tartalmaz kloridiont, amely az első számú felelős a korrózió fokozásáért.
A kalcium-klorid az egyik leghatékonyabb olvasztószer, hiszen még -30 fokon is kifejti ezirányú képességét. Mivel oldódás közben intenzív hőt termel (ami akár elérheti a 60 C°-ot is), ezért egyrészt felolvasztja a jeget, másrészt a saját tömegénél sokszorta több nedvességet köt meg. A hagyományos nátrium-kloridhoz képest nem tartalmaz nátriumiont, ezért a növények nátrium–kálium egyensúlyát nem borítja fel.
Az édesvízi mészkő 1-5 mm közötti szemcsenagysággal a csúszós járdafelületek érdesítését fokozza kiválóan. A hideg idő elmúltával elmorzsolódik, lemosódik a csapadékvízzel együtt, vagy egyszerűen összesöpörhető. Egyáltalán nem ártalmas a fásszárú növényzetre, és hatékonyságára mi sem jobb bizonyíték, mint hogy négyszer, ötször kevesebb is elég belőle, mint a hagyományos sóból, így kevésbé terheli meg a környezetet.
Infóink a remek budapesti webkamerarendszert működtető UTV-től származnak, ahol ráadásul némi kedvezményt is adnak, ha rendelünk tőlük a környezetbarát termékből.