Hová utazik egy MÁV-vezető autóval?

2011.07.05. 07:34 - vancat

Megpróbálok érzelemmentesen értekezni az új MÁV vezér(ek) újabb felháborító húzásán. Nem lesz könnyű. De mielőtt mondandóm lényegére térnék, egy kis kitérő: a magyar közlekedéstörténet, gazdaságtörténet és az idegenforgalom szempontjából is igen jelentős jubileumot ünnepeltünk nemrégiben: 150 éve indult meg a déli vasút Budapestről Nagykanizsára, pontosabban az akkori Budáról az akkori Kanizsára. Kedves kis ünnepség is kerekedett, kiállítás is nyílt ebből az alkalomból Siófokon, ahol egy erre abszolút alkalmas személy, Gruber Attila, a város országgyűlési képviselője - aki még ellenzékiként rengeteget tett a szárnyvonalak megmaradásáért és fejlesztéséért - ünnepi beszédet mondott.

És ki díszeleg ott mellette és mondott szintén ünnepi köszöntőt, beszél a vasút elsőrendő fontosságáról, reneszánszáról? Nem más, mint Mosoczi László. Emlékeznek még rá? Ő az a neves személyiség, aki ellen még a választások előtt Völner Pál a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés elnöke, jelenleg az infrastruktúráért felelős államtitkár büntetőfeljelentést tett, mert - nyilván egy derék vasutas jóvoltából - nyilvánosságra került egy titkos belső utasítása, miszerint a Bajnai-kormány által halálra ítélt Komárom- Székesfehérvár vonal közepén lévő, több mint 150 éves Kisbér állomáson szedjék fel a berendezéseket, ezzel megakadályozva, hogy valaki majd valamikor orvul újraindíthassa ezen a pályaszakaszon a vasúti közlekedést.

Ő jelenleg, idézem: "a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese". Költségtérítéseivel, béren kívüli juttatásaival együtt kb 3-4 milliót visz haza havonta azóta is. Szűkebb szakmai körökben pedig nem is tagadja: ahogy lehetősége lesz, a "picsába bezáratja a szárnyvonalakat". Mint ahogy be akarta záratni a Siófok-Kaposvár vonalat is, csak az éppen Grúber Attila, a siófoki polgármester Balázs Árpád és a Somogy-megyei közgyűlés elnöke, Gelecsér Attila harcos fellépésének köszönhetően nem sikerült. Szóval sohasem fogom megérteni a politikát: hogy állhatnak le ezek az emberek Siófokon ünnepelni Mosoczival, különösen egy a vasút dicső múltját és reménybeli sikeres jövőjét szimbolizáló ünnepségen?

Az említett, 150 éves déli vasúti ünnepségek és a kiállítás fő attrakciója azonban nem a mindent és annak ellenkezőjét is túlélő Mosoczi volt, hanem az immáron a Fidesz-kormány által, elvben a tolvaj, korrupt vasúti vezetők megfékezésével, a vasúti közelekedés fejlesztésével és vonzóbbá tételével megbízott elnök-vezérigazgató, Szarvas Ferenc volt, aki kegyetlen és megrázó őszinteséggel beszélt utazási szokásairól az egyik internetes portálnak:

"– Mivel jött Siófokra?"

"– Itt szálltam fel az ünnepi vonatra. Idáig autóval jöttem, mert ki akartam használni, hogy a hétvégét a szüleimnél tölthetem."

"– Mégpedig Siófokon. Gyakran látogat haza? S ha igen, ilyenkor sem vonattal jön?"

"– Bevallom, leginkább autóval. S bár szüleim viszonylag jó egészségnek örvendenek, gyakran meglátogatom őket. Ám mióta MÁV-vezérigazgató vagyok, néha álruhában fölülök egy-egy szerelvényre hogy megtapasztaljam, milyen szolgáltatást kap az átlagutazó."

Magyarra fordítva: Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója szerint a vasút alkalmatlan arra, hogy egy fontos ember, akárcsak alkalmanként, akárcsak a gyorsabb, jobb vonalakon, akárcsak IC-ken utazva, megfelelő színvonalon jusson el célállomásához. Ebben tehát Szarvas Ferenc abszolút nem különbözik elődje, a hírhedt luxuskedvelő és magát munkaidőben is csupán a golfpályákon otthon érző, saját bevallása szerint vonaton utoljára - egyszer - gyermekkorában ülő Andrási Miklóstól.

Vagy éppen a még korábbi előd Heinczinger Istvántól, aki ellen - talán - előbb-utóbb megindul a büntetőeljárás a vasúttársaság jövedelmező tevékenységeinek haveri kft-kbe mentése, valamint a milliós tanácsadói szerződések miatt. Ilyenkor néhány kedves kommentelő azt szokta a szememre vetni, hogy én bizonyosan rettentő irigy vagyok, mert nem kapok nagy fizetést és cégautót. (Egyébként ezt nem tudom, miből gondolják... :)

Mindenesetre most szeretném előre elvenni az élét ezeknek a véleményeknek és leszögezem: nem tartom bajnak, hogy egy ekkora állami cég vezérének van egy szép szolgálati autója. Viszont feltenném a kérdést: hivatali ügyben hova tud egy MÁV-vezér autóval menni? A budapesti irodája pályaudvar közelében van. Ha vidékre kell mennie tárgyalni, valószínűleg vasúti objektumokba megy, azok pedig minden nagyvárosban a pályaudvarok közvetlen közelében vannak. Ha az anyukáját látogatja, miért használ cégautót, miért a mi adónkból teszi? Nem érzi stílustalannak, hogy az egyik legfontosabb magyar vasútpálya 150 éves évfordulóján sem képes végigutazni egy-két órát egy kellemes és kényelmes békebeli nosztalgiaszerelvénnyel, hogy esetleg menet közben elbeszélgessen a munkatársaival? Nem érzi fontosnak, hogy legalább heti egy-két alkalommal, úgy állítsa - bocsánat: állíttassa - össze a programját, hogy egy-egy IC-t vagy más minőségibb vonatot útba ejtsen? És egyúttal elmondhassa: bizonyos vonalakon, bizonyos városokban igenis már ma is korrekt alternatíva a vasút, különösen, ha úticélunk a vasútállomások közelében van?

Nem érzi azt, hogy mennyire káros és szar üzenet a vasútnak, hogy a cég első számú vezetője elmagyarázza, miért nem veszi igénybe szinte soha a szolgáltatását, miközben arról papol, hogy hamarosan eljön a vasút reneszánsza? Sajnos úgy tűnik, a magyar vasút Szarvas Ferenccel sincsen kisegítve. Kinevezése csak egyvalakinek okozhat felhőtlen örömet, és az nem más, mint az anyukája, akit - egyébként helyesen - gyakran látogat.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr583040590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

esef 2011.07.05. 09:00:19

az elmúlt 20-30 évben sem utazott soha máv felsővezető vonattal, nemcsak ezek hárman. de meg merem kockáztatni, hogy talán még a középvezetők sem...

Grigorij 2011.07.05. 09:02:57

Hát komám, beismerem, a blog.hu történelmében eddig a tied a legbaromibb, legidiótább, legdemagógabb, legsutyerákabb írás!
Gondolom szerinted a Malév vezetője mindenhova repülővel utazik, még Bivalymucsára is a szüleihez, vagy a Mahart vezér tolóhajóval?
Miért, ha otthon hagyja az autóját, akkor NEM FIZETJÜK????
De azt is kérdezhetném, hogyha nem hétvége lett volna, akkor a tárgyalásait a MÁV menetrendjéhez igazítsa?
Szóval OK, hogy gyűlölöd ezt a faszt, de ezért miért kell lesétálni az ő szintjére és ugyanolyan ostoba fasznak lenni????

Grigorij 2011.07.05. 09:07:08

De hogy én is elvegyem az éleét az ostobaságodnak:
Tudod miért jár egy üzletember Budapesten autóval és nem BKV-val tárgyalni?
Azért, mert BKV-val 1 max. 2 találkát tudhatna le mocskosan, izzadtan, autóval meg akár négyet-ötöt is...
A MÁV vezér valószínűleg AZÉRT jár autóval (nem tudom, csak feltételezem), mert ha reggel bent kezd, aztán 10-re lemegy valahova vidékre, 14h-ra vissza a városba mondjuk a minisztériumba, aztán 16-ra a cég és este meg egy valamilyen rendezvény - szóval ha ezt meg tudod tenni vonattal - a malévos repülővel, a mahartos hajóval, a szippantós a Tátrával, a szemetes a kukásautóval -, akkor Te egy zseni vagy!
De ezt valószínűleg egy kozkásinges blogger soha nem ért meg...

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.07.05. 09:07:27

igazad van. jó a cikk. én a bkv vezetőin vagyok kibukva, hogy mi a kibaszott péklapátért nem képesek bkv-val utazni Bp.-en belül, hiszen MINDENHOVÁ eljut a bkv. akkor látnák, és tudnák, hogy milyen szarok a járművek, mennyit késnek, hogy áznak be esőben, hogy ráznak a trolik esőben, milyen szarok a buszsávok, milyen tumultus van, mennyire koszosak az ülések.

Nándusz 2011.07.05. 09:07:51

Nehogy már egy lassú, koszos vonaton zötykölődjenek, mikor a garázsban ott várja őket a kényelmes autó!

Giraffa 2011.07.05. 09:12:26

MÁV-vezetőknek sínautó járna, nem? :)

kergelepke [UK] 2011.07.05. 09:18:23

Siófok-Kaposvár vonalon nézd meg a szerelvények menetidejet. Lehet hogy romantikus 6 óra alatt megtenni 1öö kilométert vonattal, viszont ugyanez kocsival alig a negyede. Egyebként -nem cseszegetés, komolyan kérdezem, hogy hol vannak azok a bizonyos városok, ahol a vasút alternativa_ Időt (2*20 percet tessék rászámolni a pu.-ig, ill. a pu.-tóól a célig), költségeket figyelembe véve.

nuttmeg 2011.07.05. 09:39:14

@Grigorij, azert te sem tettel tul nagy erofeszitest, hogy az altalad alacsony szinvonalu MAV-arc es kockasinges blogger nivoja felett teljesits a mondandod "csomagolasa" tekinteteben. Megjegyzem, a szimpla csomagolason tulra nezve tudok rokonszenvezni az altalad kepviselt mondanivaloval. Viszont szerintem a hasonlataiddal nem diszkreditaltad a koczkasinges altal sugallmazottakat. Persze Muzsalyrocsogere nem repulovel megy a Malev vezer, de furcsa lenne, ha Varsoba autoval menne, vagy mondjuk repulovel, de nem Malevvel. Persze nem varhatjuk el realisan hogy a MAV-vezer vonattal menjen mindenhova (szerintem blogger sem ezt szorgalmazza), de az talan elvarhato lenne, hogy bizonyos szimbolikus szitukban latszodjon, hogy torekszik a vonattal valo utazasra. Ez az unnepseg egy ilyen "magas labda" lett volna. Szimbolikus a dolgozoknak, az utaskozonsegnek es szelesebb korben az adofizeto allampolgaroknak ("na, a fonok is meltoztatik vonattal utazni). Vezetes (leadership) peldamutatassal... lehetett volna. Sajnos egyertelmu, hogy a vezernek ez nem jott/jon belulrol, de hogy egy PR tanacsadonak sem jut eszebe, hogy radumalja a fazont, az sokat mond megint a MAV modern menedzsmentjerol.

orient 2011.07.05. 09:42:05

@Grigorij: Szerintem te vagy nagyon egyszerű barátom.

1.Hétközben sokkal több tárgyalásra el lehet jutni BKV-val mint autóval. Tapasztalatból mondom mert én ezt teszem.

2.Csak azért mert te nem ereszkedsz le a pórnép közé a BKV-ra, attól még van élet ott is. És nem lesz mocskos az ember (bár lenne mit javítani a szolgáltatáson valóban), de hidd el én járok BKV-n tárgyalásra és még sosem lett semmi bajom, sem az öltönyeimnek amik némelyike egy autó árával vetekszik.

OftF 2011.07.05. 09:45:56

azért kell a szolgálati autó, hogy olyan helyekre is eljusson, ahol még nincs vasút, és épp arról tárgyal, hogy legyen :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.07.05. 09:46:48

Én már többször felvettem, hogy az állami és önkormányzati cégek vezetőinek tilos lenne céges autót vagy benzinpénzt adni.
Az is nevetséges volt, amikor a Pest mellett lakó BKV-vezér terepjáróval járt be dolgozni. Mondjuk biztos jól jöhetett a mezőkön átvágáshoz...

SillyKohn 2011.07.05. 09:46:54

@Grigorij:
Nem arról van szó, hogy járjon, de legalább néha vonatozzon egyet. Ez marketing szempontból is megfontolandó lenne. A MÁV vezérnek kutyakötelessége (lenne) mindent megtenni az utaslétszám növelése és ezzel a cég bevételei növelésének érdekében. Mennyire másképp hangzana, ha azt nyilatkozhatná a sajtónak, hogy "utazzanak velünk, időnként (NEM mindig) én is azt teszem", mint az, hogy "én erre a koszos, lassú szarra fel nem ülök".
Fröcsögés helyett meg olvasni tanulhatnál. Több szerénységet, elvtársam.

- Rendi - 2011.07.05. 09:47:35

"Ha az anyukáját látogatja, miért használ cégautót, miért a mi adónkból teszi?"
Lehet én vagyok figyelmetlen hajnalban, de az melyik sorban szerepel, hogy cégautóval utazott?

@orient:
1: Ez azért erősen necces.
2. És a napi huszonnyolcadik bkv-zás után sem vagy egy cseppet sem izzadt vagy büdös? Mert ez szintén nehezen hihető.

orient 2011.07.05. 09:51:12

@- Rendi -: 28 meetingre nem lehet elmenni egy nap. Ez egy baromság. Ha arra gondolsz hogy a több tárgyalásból sokszor ül az ember különböző BKV járatokon akkor igen, Nekem kivitelezhető, rendszeresen teszem. Nyilván nem veszem fel ugyan azt az inget másnap, de nekem semmi gondom ezzel...

kunzoo 2011.07.05. 09:51:57

Sajnos a vonat nem alternatíva a közlekedésben. Ha teljesárú menetjegyet kell venni két embernek még a 370 forintos benzinár mellet is az autó olcsóbb. Nem is értem hogy miért ilyen drága a vonatjegy. Bp- Balaton viszonylatban nem lehetne több egy 500-1000 forintnál. Akkor tolerálható hogy lassú, szar, késik 40-50 perceket már Balatonalmádiban. Tapolcáig simán összejön az egy óra.

Szárnyvonalról: Pápa-Tatabánya viszonylaton a menetidő öt(!) óra volt. Hát az ilyen szart zárják is be!

histar007 2011.07.05. 09:53:49

Most jobb lenne, ha belehazudna az arcunkba, és azt kamuzná, hogy jobban szereti a személyvonatok romantikus bűzét, mint a szolgálati autó friss alpesi wunderbaum szagát?

Őszintén, ha valaki sokat utazik munkája során, attól még heti 40 órát kell dolgozni. Akkor töltse annak felét vonaton döcögve?
Azon is ki lennénk akadva, ha kiderülne, hogy drága fizetésért ingyen vonatozgat egész nap, munka helyett...

Amíg bizonyíthatóan kalap szar a vasút, mert lassú, koszos, büdös és még drága is, addig nyilván sokaknak lesz alternatíva egy gyors, tiszta, kellemes illatú talán még olcsóbb autó is.
Amúgy az olcsó/drága megítélés kérdése. 2 felnőtt két gyerek esetén már az autó fog nyerni... Amúgy meg van a francnak kedve bőröndöket cipelni városon keresztül...

- Rendi - 2011.07.05. 09:57:23

@orient: Olvass... Szó sem volt huszonnyolc meetingről. Szép is lenne, ha 28 meetingre 28 bkv-zással jutnál el. De mindegy, hagyjuk, bkv-val nem egyszerűbb és nem gyorsabb az élet, van bőven tapasztalatom.

Viktus 2011.07.05. 09:58:41

@kunzoo:

Na igen ezt én sem értem ... olcsóbb az autó, de még a repülő is Londonba, mint Debrecen-Szombathely :P a menetidőről nem is beszélve.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.07.05. 10:05:41

"budapesti irodája pályaudvar közelében van. Ha vidékre kell mennie tárgyalni, valószínűleg vasúti objektumokba megy, azok pedig minden nagyvárosban a pályaudvarok közvetlen közelében vannak."

Sajnos ezek egyike sem igaz. A MÁV nagyobb utódai már elköltöztek a Keleti mellől, illetve a közismert Andrássy úti irodaházból is, és most egy Népliget melletti irodaházat bérelnek, ami legfeljebb csak a Ferencvárosi pu-hoz meg Kőbánya-Kispesthez esnek viszonylag közel. Ebből leszűrhető, hogy a belvárosban maradt minisztériumokhoz s képest is elég távol található...

A korábbi vidéki "igazgatóságok" közül én csak a debreceni, a szegedi és a szombathelyi fekvését ismerem, de azok mind a belvárosban vannak (gyanítom, a pécsi és a miskolci is), és aki már járt ezekben a városokban, az tudja, hogy az állomás nem esik úgy a központba, mint például Győrben.

Ennél durvább viszont, amiről már máshol is cikkeztek, hogy a külföldre utazó MÁV-delegációk is hajlamosak repülővel utazni olyan helyekre, ahová van bőven és normális időn belül vonat.

orient 2011.07.05. 10:07:04

@orient: MIhez képest. Nálunk az irodában másik 6 ember ugyan ezt a munkakört csinálja mint én. Mindenkinek van kocsija, senki sem a kocsit használja általában munkára, SENKI. Érdekes statisztika, először csak azt gondoltam én vagyok így aztán kiderült mindannyian. Ja és mellesleg nem azt jelenti hogy CSAK BKV. Természetesen használja mindenki a kocsiját munkára is időnként, de én arról beszéltem , ha teheti akkor BKV-zik mert egyszerűbb, és mint említettem nemcsak nekem..Kocsi hétvégére van, gyerekre, családlátogatásra, utazásra...stb.

orient 2011.07.05. 10:08:38

@- Rendi -: Bocs, előző neked ment.

Hagrid 2011.07.05. 10:09:29

A vonatnak és a BKV-s tömegközlekedésnek KELLENE pótolnia az autót. Más kérdés, hogy nem tudja. Erre nem igazán lehet büszke sem a MÁV sem a BKV vezérkar. Inkább autózik, közpénzből tölti a benzint, de nem érdekli sem őt, sem a politikai elitet, hogy a vasúton fejlesszen. Persze mert az pénzbe kerül, inkább maradjon a MÁV gagyinak és pénznyelőnek fontos gazdasági stratégiai pont helyett...

(én is békávézom, de izzaszt...)

VT22 2011.07.05. 10:09:43

@kunzoo:

"Pápa-Tatabánya viszonylaton a menetidő öt(!) óra volt. Hát az ilyen szart zárják is be!"

5 óra helyett 2 óra 50 perc.
Igen, újítsák fel.

Browning 2011.07.05. 10:13:51

Abszurdisztan feeling ismét.

fifibá55 2011.07.05. 10:20:07

@orient: Így igaz. Csak te úgy _döntesz_, hogy BKV-val mész (pedig mehetnél autóval is), mert közlekedési eszköznek tekinted, míg sok embernek az egyedüli siker az életben, hogy összekapar egy autót, és foggal-körömmel, státuszszimbólumként használja.

Bloodscalp 2011.07.05. 10:26:02

@VT22: ez mekkora táv? mert eddig dél baranyában sellye környékén hallottam hogy kb 45 km-t jó 1,5 óra alatt tesz meg a vonat

Bellagio 2011.07.05. 10:27:30

A MAV-vezer jarjon vonattal? Beteg vagy te bazmeg.

Eloszor erj el egy nagyobb cegnel egy minimum kozepvezetoi szintet, onnan azert mas am a kilatas. Aztan gondold at ujra amit irtal.

Bellagio 2011.07.05. 10:31:52

@no-night:

"Ennél durvább viszont, amiről már máshol is cikkeztek, hogy a külföldre utazó MÁV-delegációk is hajlamosak repülővel utazni olyan helyekre, ahová van bőven és normális időn belül vonat."

Ilyet irni nagyon nagy oktondisag. Normalis idon belul? Akkor beszelhetunk kb. a hatarkozeli telepulesekrol. Tobb orat sporolhatnak igy, a vezetok ideje pedig mindenhol draga.

mit nem mondasz 2011.07.05. 10:42:41

@histar007: "Őszintén, ha valaki sokat utazik munkája során, attól még heti 40 órát kell dolgozni. "

te el vagy varázsolva. egy máv felsővezető nem 40 órát dolgozik egy héten, hanem minimum 60at. Nekik általában nem esik ki a cerka a kezükből f5-kor. Ezt persze senki nem irigyli tőlük csak az ingyen kocsit meg a fizetést... gondolkodjatok.

Bellagio 2011.07.05. 10:43:42

@mit nem mondasz:

Pontosan errol beszelek. A versenyszferaban nagy felelossegnel bizony nem 9-tol 5-ig tart a munkaido. Az ilyen emberek olyan donteseket hoznak, amiken oriasi penzek es csaladok jovoje mulik. Szoval igenis draga az idejuk, tehat repulovel mennek. Nem latok problemat.

MissMarple 2011.07.05. 10:48:49

Ha tőlünk vidékiektől elvárják, hogy vonattal közelítsük meg a székesfővárost ( lásd a múltkori budaörsi sávlezárást ), akkor mi is joggal követeljük meg, akár a MÁV nagyvezírtől is, hogy vonatozzon. Mert az olyan tiszta, pontos, és főleg gyors.

szobatars 2011.07.05. 10:50:42

Nem az a probléma. hogy egy vezérigazgató autóval jár. Az igazi gond az, hogy a MÁV-nál a gyakorlatilag csak Budapesten dolgozó osztályvezetők is szolgálati autót kaptak..céges szinten kb. 800-at!! Nekik minek???? Az egy millió körüli (gyakran magasabb!) fizetésükről már nem is szólva.

na__most__akkor 2011.07.05. 10:51:11

- mávosok nem vonattal utaznak vidékre
- békávésok nem villamossal-busszal mennek a szomszéd utcába
- (állítólagos) magyarok ékezet nélkül kommenteznek, meg olyanokat írnak, hogy "mellet" (amikor nem csöcsökről van szó...)

Mi meg olyan nyuszik vagyunk, hogy ezt eltűrjük. Remélem, nem sokáig.

tede 2011.07.05. 10:55:25

Valóban, nem az a gond, hogy amikor nem lehet mással csak autóval megoldani a közlekedést, akkor a vasúti vezető autóval megy, hanem az a gond, amikor tényleg meg lehetne vonattal oldani, akkor sem megy azzal. Néha, pusztán csak a gesztusértéke miatt felszállhatna vonatra a vasúti vezető, hogy megnézze, milyen a vonat, ne csak fényképekről ismerje.

Ez a buta szokás, hogy a top vezetőnek nem kell a terméket ismernie azóta terjedt el, hogy általános közgazdászok lettek a vállalatvezetők, akiknek mindegy, hogy mi a termék, ők csak a számokat nézik.

Hitelesebb lenne, ha ismerné a terméket és a szolgáltatást a vezető és igénybe is venné néha néha.

Hagrid 2011.07.05. 10:55:45

@orient: ...meg arra, hogy középvezető kommentelők és máv-vezérek haverjai, máv és bkv menedzserek párszázezres fizuval a Belvároson át is autóval járjanak, mert pótolni kell a nemi szervük méretét.

kunzoo 2011.07.05. 10:58:53

@VT22:

Sokat utaztam azon a vonalon igaz legtöbbször csak Veszprémvarsányig, de az a legritkább esetben fordult elő hogy időben érkeztünk volna. 40 km távot bőven 1óra fölött teljesített, utána meg tele van a pálya lassítókkal, sebességkorlátozással. Ha jól emlékszem akkor bevárta a Veszprém-Győr vonatot és ha az késett, akkor......

Hasonló szívás volt Tapolcáról Keszthelyre utazni. Az a vonat bevárta a Bp Tapolca vonatot, ezért szélsőséges esetben egy óra kékéssel INDULT!

Ezeken a vonatokon mindenki valamilyen kedvezménnyel utazott, én is diákjeggyel. Teljes árú jeggyel nincs az az isten hogy még egyszer utazzak órákat Keszthelyig.

kunzoo 2011.07.05. 11:00:21

Bocs, késéssel.

Minek csinál a MÁV olyan menetrendet amin soha nem képes betartani?

Haverommal a negyven perces késést a MÁV bioritmusának neveztük, Szinte mindig 40 percet késett pontosan. Nem lett volna egyszerűbb bevallani nekik hogy ez a valós menetidő?

SvenH. (törölt) 2011.07.05. 11:00:39

abban a poszt tolonak nagyon igaza van, hogy az OSSZES MAV vezernek es egyeb velemenyformalo vezetonek (pl. cser palko) VONATTAL kellene utaznia azon a vonalon ahol van ertelme...
ami a vonat szempontjabol a jovot jelenti!!!
azaz a nagyvarosok kozott es a budapesti elovarosi vasuton
szivjanak csak a bunko tuskok es szenvedjenek egyutt a porneppel, hiszen OK A HIBASAK hogy nem megy gyorsabban es gyakrabban

viszont ez a siofoki vonal egy kis felszamolasszokeveny...
annak a vonalnak nincsen ertelme, lenyegeben mar valaki kimondta a halalos iteletet: "picsába bezáratja a szárnyvonalakat"
ott a vonalat nem lehet bezaratni, mert idiota politikusok lobbiztak erte hiszen hat hogy nezne ki, ha eppen oalattuk zarnak be, hat olyan szep kis cuki az a vonat!!!
igy tehat szep lassu halalra lett itelve, nem fejlesztenek, majd elmarad az utasszam, majd a vegen igy is ugy is bezarjak a pitchaba
csak az a gond, hogy addig FELESLEGESEN ontenek bele penzt!!! amibol a rendes rentabilis vonalakat lehetett volna VERSENYKEPESSE tenni az autoval szemben

na kedves poszt tolo ez am a tragedia, es jobb is hogy azon a felszamolando vonalon nem idegelte magat az a MAV vezer, ha mar ilyen az idiota politika hogy a szukseges rosszt nem kepesek megtenni, mert mit szoooonak a valasztok

Fix 2011.07.05. 11:04:43

Ahova az alábbi úriember valószínűleg biciklivel! Az új divat:)!

mindennapiember.blog.hu/2011/07/05/a_legujabb_divat_nadrag_ruhacsipesszel

kunzoo 2011.07.05. 11:05:21

@SvenH.:

Sajnos a populista szólamok bizony megvezetik az embereket. Mindenki akkor ült fel a vonatokra tiltakozásképpen amikor be akarták zárni, előtte SOHA nem mentek vele, akkor meg sírtak hogy mi lesz vele. Tartsa fenn az állam! Mintha az nem a mi pénzünk (hitelünk) lenne.

magyar bucó 2011.07.05. 11:07:34

Minthogy kevesen laknak a vasútállomáson és általában az úti cél sem az, és az a fránya vonat sem akkor indul, amikor nekem jó lenne, nagyon sokkal tovább tart vonattal utazni. Meg persze általában kényelmetlen és koszos is. Szóval, csak az vonatozik, akinek nincs más választása.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.05. 11:08:34

@mit nem mondasz: Addig álljál Te féllábon, amíg az 60 órát dolgozik... Valamelyik elődje be sem járt, golfozni ment munkaidőben.
Egy versenyszférás cégnél meg max az alkalmazotti és még talán a középvezetői réteg az, akinek tovább tart 9-5 ig a munkaideje. Annál feljebb már a 10től 3 is sok, de ebbe benne van egy órás ebédszünet.

Amatőr 2011.07.05. 11:10:14

@Nándusz: A közelmúltban -egy nyáron- Bécsből egy nemzetközi gyorssal utaztam haza. Bűzben, tömegben, dögmelegben, első osztályon, 5 azaz öt óra alatt. Azok után, ha van pénzem benzinre, akkor autózom, ha nincs, akkor otthon maradok.
De szép is lenne, ha a MÁV vezetői havi pár száz km-t kötelezően vonatoznának!

SvenH. (törölt) 2011.07.05. 11:10:21

@SvenH.: bocsika...
szoval Bp -- Siofok lett volna a szamokerendo utvonal...
de hat az is 110 kilcsi es 1:50 perc ?

ha csapatja 140 el akkor oran belul tutti ott van...
hat el kell donteni az a vnal rentabilis vagy nem...

Bellagio 2011.07.05. 11:12:51

@newtehen:

Na te sem komoly cegnel dolgozol az biztos. Ahol en dolgozom a vezetok vannak bent a leghamarabb es ok mennek haza a legkorabban. Es nincs olyan, hogy nem valaszolunk egy emailre, akkor sem ha az keso este vagy hetvegen jon. Mindenkinel ott a BlackBerry. A stresszszint pedig a kozepvezetoi szinttol kezdve iszonyatos mertekben no. Szoval ne altalonisits legyszives.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.05. 11:22:53

@Bellagio: Meglepődnél. :-D

De jól is hangzik... Valószínű a MÁV vezető is a blackberryje mellett alszik, hogy minél hamarabb intézkedhessen egy MÁV-ot érintő ügyben.
Az ékezetekből ítélve Te nem itt élsz, Hidd el kis hazánkban egy bizonyos szint fölött nincs stressz, nincs meló, a mutyi összetartja az országot. Stressz szint max. azért van, hogy le ne bukjak, vagy ki ne maradjak a következő osztásból.

Hagrid 2011.07.05. 11:25:29

@newtehen: Ott a pont, bár ezért tart ott sok cég, főleg államiak, ahol...

kunzoo 2011.07.05. 11:27:15

@Bellagio:

Miért ne járhatna? cégautó kiviszi az állomásra, másik cégautó elhozza onnan (van belőle nyolcszáz, ugye) Első osztályra felül.

Ha Horthy Miklósnak Kádár Jánosnak nem derogált, Nehogy már Mosoczi úrnak leessen az aranygyűrű a kezéről. Ráadásul talán akkor, ott a dolgozók megpróbálnák végezni a dolgukat.

Például Keszthelyen, a Balatonszentgyörgyi oldalon pár éve az ott szolgálatot teljesítő sínpista addig nem emelte fel a sorompót, amíg el nem szívta a cigijét az őrháza árnyékában. Ezért máshol azonnal kirúgták volna, itt nem.

átlátó 2011.07.05. 11:28:18

Úgy általában szájba verdesni az ilyeneket... persze az általában esetek között előfordulhat egy-két ártatlan is, tőlük elnézést lehet kérni utólag, amikor kiderül, hogy ártatlanok.

Bellagio 2011.07.05. 11:29:12

"Ahol en dolgozom a vezetok vannak bent a leghamarabb es ok mennek haza a legkorabban" - ugy ertem legkesobb.

@newtehen:

Valoszinuleg igazad van. De kinek kellene tennie valamit, hogy ez megvaltozzon?

multi84 2011.07.05. 11:33:38

@Grigorij: ezzel egyet is értek de mégis úgy van beállítva a MÁV,BKV, Volán mint egy jó megoldás az olcsó/kényelmes közlekedésre az autó helyett.

Érdekes mikor a Fehérvár felől érkezőkkel basztak ki akkor ugyan ezek az érvek voltak hangoztatva mint amit te is felsorolták mégis mindenki az autósokat szidta és hajrá BKV volt meg mi az hogy bejönnek a városba kocsival...

SvenH. (törölt) 2011.07.05. 11:38:08

@kunzoo:
Siofok 24e
Kaposvar 67e

egy kozepes budapesti kerulet nagysaguak kb...
innen nem lesz soha sem rentabilis ja

el kell fogadni hogy a nagyresze az embereknek autoval jar, es el kellene engedni azokat a vonalakat ahol az auto siman tonkreveri a vonatot...
egy debreken Bp viszont tutti nyero lehetne...
ha pl. gyors lenne a jarat, es pl. megfizetheto lenne...
Kosat en szivesen koteleznem hogy napi szinten szivja vegig az utazast, hiszen ez az o bune, hiszen inkabb stadiont epittet es kidiszkovezi debrekent es nem a vasutat fejleszteti!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.05. 11:39:24

@Bellagio: Itt is, mint minden esetben a fejétől bűzlik a hal. A törvénykezés és a szabályozás ami meg kéne hogy fogja az ilyen dolgokat, illetve a központi pénzleosztás koordinálása.
Pld. az ilyen kaliberű vezetők ne saját maguk dönthessenek a javadalmazásukról.

(Olyan szintre most nem megyek le, hogy ehhez az kellene, hogy az egész rendszer ne legyen velejéig korrupt, amihez meg az kéne, hogy a jelenlegi bandát pártállástól függetlenül lecserélni, mert az messzire vezetne. )

Bloodscalp 2011.07.05. 11:40:29

@kunzoo: wáó, jó kis kocogós tájnézős tempót megy ott is

SvenH. (törölt) 2011.07.05. 11:41:36

@multi84: azert a munkaba valo bejaras es a targyalasok kozotti autohasznalat az nem egy kategoria...
fokent ha videken kell hasznalni az autot esetleg videki nagyvarosok kozott ingazva...

átlátó 2011.07.05. 11:45:27

@átlátó: Jut eszembe... a MÁV megszüntette az 55 évnél idősebbek 20%-os kedvezményét... ez legyen az ő dolguk, de azzal indokolták, hogy kevesen veszik igénybe. Ezzel ugyan spórolnak 180.000 milliót, legyen, ha ésszerűen használják.. de ne arra hivatkozzon a félkegyelmű, hogy kevesen használják, mert ne arra...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.07.05. 11:45:35

@Bellagio: Erre találták ki az éjszakai vonatot illetve a hálókocsit. Előbb odaér, mint bármelyik repülő (meg nem is kell hozzá olyan korán felkelni), és sokkal több tárgyalási időt is belefér, mert olyan korán sem megy vissza.

Különben is, nemcsak a nagyfőnökökről van szó, hanem a jóval kisebbekről is.

kunzoo 2011.07.05. 11:48:36

@SvenH.:

Meg a bolond fejlesztések sem mindig találnak. Például a Balatoni vonalon pár éve feltűnt egy új szerelvény. Motorvonat, aminek nem lehet kinyitni az ablakait, mert légkondicionált.

A Balatonnál nyáron mindenki az ablakban lóg és nézi a tájat. Hát NOOOOrmÁÁÁlis?
A Veszprém Szombathely vonalon bezzeg a régi lehúzható ablakú szerelvényeket hagyták meg, ahol megy vagy 120-al a vonat, és közel vannak a villamoítás oszlopai is.

A Veszprém- Győr vonalon tuti kialakítanék nyáron akár egy-egy tető nélküli kocsit is, Büfével, piával, órás megállással Porván, Hisz pont a táj szépsége ami lenyűgöző.

queenlly 2011.07.05. 12:02:21

@Bellagio: én személyesen ismerek néhány ÁLLAMI közép és felsővezetőt, 4 óránál többet egyik sincs sem irodában, sem tárgyaláson (igaz, hogy bármikor elérhetőek az ügyeknek) és döntések is születtek már egy sör közbeni odavetett "igen" alapján. amit te elfelejtesz, hogy ez nem versenyszféra és egyáltalán nincsenek érdekelve a cég sikerességében.

más, hogy el kéne dönteni, vajon a tömegközlekedést alternatívaként akarjuk használni, mint gyors, olcsó, nem szennyező közlekedést autóval szemben, és akkor úgy is kéne támogatni, hogy Velencefürdőig ne 1800 forint legyen a négytagú család útja csak oda(!), vagy (és én ezt preferálom) kivenni belőle minden állami támogatást (a diák és nyugger támogatást is, vagy legalábbis elszámolt jegyek után adni) és hagyni, hogy üzleti alapon működjön. ezt kéne a BKVval is.

Rókakígyó 2011.07.05. 12:17:40

Mivel minden állami funkció szarul működik, ezért nem várhatunk semmit az ilyen jellegű szolgáltatástól sem. Sokszorosan van bizonyítva, hogy a vezetőink kizárólag a hatalom és a kiváltság miatt törtetnek előre, valamint erős államot, mávot stb akarnak, aminek az a lényege, amit pl ebben a cikkben is leírtak, nagyon helyesen. Ebben a dologban szerintem 1 emberöltőn belül javulás nem várható, mint ahogy 1 emberöltővel ezelőtt sokkal jobb volt a helyzet.

Bambano 2011.07.05. 12:18:39

Miből gondolod, hogy állami pénzen furikázik a cégautóval? Van annak olyan formája, hogy fizeti a költségeket. Ez így üres vádaskodás.

A vasút pedig semmilyen szinten sem alternatívája az autónak, ma az jár vonattal, akinek autóra és kapcsolódó terheire nem futja.

A máv egyébként egy kiváló cég, pontosan azt csinálja, amit elvárnak tőle odafentről. Legfeljebb te erről nem értesülsz.

Bellagio 2011.07.05. 12:20:48

@no-night:

"Előbb odaér, mint bármelyik repülő (meg nem is kell hozzá olyan korán felkelni), és sokkal több tárgyalási időt is belefér, mert olyan korán sem megy vissza."

Ezt te sem gondolod komolyan :)

HLaci 2011.07.05. 12:21:33

hát faszikám, te szép nagy elefántcsonttoronyba iddögész, a többi mazsom vasútbuzival 1etembe...

"mérnem megy mávval..."

hát azé faszikám, mert ő nem 1 aszkéta vasútbuzi, mint te, , hanem 1 politikus, aki szereti az adófizetők által biztosított autója kényelmét...

Bellagio 2011.07.05. 12:23:17

@queenlly:

Azert csak nem lehet ez igaz minden allami cegre! Nem akarom, nem szeretnem elhinni. Az nagyon szomoru lenne.

vasgyuszi 2011.07.05. 12:24:35

Grigorij begyepesedett, ez a poszt most kifejezetten jóra sikeredett!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 12:36:20

Mindig megdöbbent ez a hozzáállás. Ha profi menedzsereket akarunk a nagy állami cégek élére, akkor olyan körülményeket kell teremteni, hogy profi menedzserek vállalják a nagy állami cégek vezetését. Az hogy egy menedzser magánhasználatra cégautót használ, olyan minimum, hogy nem is érdemel szór szerintem. Miért kellene a saját magánútjára is vonattal mennie. Azt állítja jár vonattal, de erre az útra most autóval érkezett. Egyszerűen nem értem mi olyan megbotránkoztató ebben.
A blogíró másik elmés megjegyzése - a milliós tanácsadói szerződések... Egy profi tanácsadó éves munkája miért ne lehetne milliós? Egy vonatvezető éves munkabére is több millió. Önmagában a tanácsadói szerződés egyáltalán nem biztos hogy sandaság. Érdemes utánanézni, de ez nem alapvetően igaz. Ilyen féligazságokból viszont nem érdemes véleményt alkotni.

Amin fel kellene háborodni, hogy ezeknek az embereknek biztosítva vannak a körülmények, mégsem végeznek professzionális menedzseri munkát, nincs komoly vezetői teljesítmény, ez látszik a vasút egészén. Nincsen stratégia, csak tartják a nagy zsákot, amibe számolatlanul öntik bele az adófizetők pénzét, miközben az egész MÁV rohad és mállik szét. Az ingatlanok, az épületek stb. Ez kéne hogy felháborító legyen, nem egy ilyen demagóg fa*ság hogy autóval jár a MÁV vezető. Ki nem szarja le? Csinálnak olyan vasutat, amire felszállnak az emberek, akkor tényleg lesz no emisszió - érdekelne akkor mivel jár ez a félnótás? Dehogy. Akkor meg miért nem erről írsz???

shushu2 2011.07.05. 13:06:43

@Bambano: "Miből gondolod, hogy állami pénzen furikázik a cégautóval?" A máv állami cég ?Aa vezető a mávtól kapja a fizetést? Ha költséget is térít azt nem az adófizetők pénzéből ? (

gorillka 2011.07.05. 13:19:35

nem olvastam végig az összes kommentet, de hozzáfűznék valamit.
Teljesen mindegy, hogy állami cég vagy sem. A vezetőknek egyéni megállapodáson alapuló munkaszerződésük van. Abban megállapodnak mindenben, fizetésben, juttatásokban, munkaviszony megszűnése estén a kondiciókban stb.
Felső vezetők jellemzően úgy kérnek és kapnak szolgálati autót, hogy teljes költségtérítéssel és magánhasználat is benne van.
Sok ilyen szerződés ment már át a kezemen, ebben nincs kivétel.
Másik dolog. Nekem is távol élnek a szüleim, nincs autójuk, ha megyek hozzájuk tele a kocsi mindenfélével. Amiben lehet segítem őket. Egy öttagú család sok csomaggal, ha nem muszáj, nem vonatozik.
A kérdés inkább az, hogy miért csak A6-os elképzelhető cégautónak? Vannak olcsóbb lehetőségek.
Bár nem tudom, a MÁV vezérnek mije van...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 13:29:43

@gorillka: de miért ne lenne A6-os? ezen múlik komolyan? ne legyünk már demagógok. A profitorientált szektorban is A6-os az autó a felső vezetőnek, ha olyan profi vezetőt szeretnénk, akkor meg kell adni neki. Ez lófasz a MÁV büdzsében, de tényleg...

nadja.m 2011.07.05. 13:32:04

Érdemes a teljes cikket elolvasni, van benne több más "poén" is arról, hogy mennyire a béka segge alatt van a MÁV, a vezér szerint is...: www.sonline.hu/somogy/kozelet/alruhaban-neha-vonatra-szall-a-mav-vezerigazgato-385673

tocibacsi 2011.07.05. 13:41:53

nemértem a posztot... attólmég, hogy valaki szeméttelepn dolgozik, nem kell feltételnül egy kukában laknija és/vagy kukásautóval közlekednie... máképp: attólmég, hogy valaki lop, csal, hazudik, nem kell hülyének is lennie - elvégre ki a faszom ül ebben az országban vonatra, HA MEGTEHETI, hogy autóval menjen?!

gorillka 2011.07.05. 13:52:22

@Legelő Őse: mert van méretben olcsóbb. Nem gondolom magam demagógnak. A magyar utakon max. 130-al lehet menni, időben el kell indulni, nem kell extrém módon gyorsulni és sokkal olcsóbban kijön a cég, és még a szervíz is olcsóbb.
A profitorientált szektorban sem jár feltétlen A/6-os a felsővezetőknek, sőt bizonyos cégek kikötik, hogy nem lehet BMW, Merci, Audi, kabrió, az egyterűt gyerekszámhoz kötik. Mert van rá CarPolicy, vigyáznak a megítélésükre. Ez újabban egyre nagyobb divat.
Hogy ezt állami cégnél nem értik meg, az már más kérdés.

gorillka 2011.07.05. 13:55:09

@Legelő Őse: volt tizenx éve állami cég is az "utamban", ott pl. A4-es járt, de megítélés miatt Opel Vectra kombit kapott a vezető. Nem ez volt a megállapodás sarkalatos része...

Bambano 2011.07.05. 13:58:53

@Legelő Őse: még egyet is tudnék érteni azzal, amit írtál, csak a kiindulás: kétségeim vannak afelől, hogy tényleg akarnak-e profi menedzsereket az állami cégek élére...

@shushu2: ne legyünk demagógok, a leadózott nettó az már saját pénz, függetlenül attól, hogy eredetileg honnan jött. nem mondhatod, hogy nem költheti kedvére csak azért, mert adóforintokból adták össze a bruttóját.

@gorillka: a mávosoknak egy csomó vectrája is van.

@tocibacsi: mert a poszt-tolónak kivételesen igaza van abban, hogy egy vasutas ünnepségre illene vasúttal menni a vasúti dolgozóknak. Ha s8-cal mész, azzal azt sugallod, hogy a saját céged szolgáltatása sem jó, következésképpen a saját munkádról állítasz ki szegénységi bizonyítványt. Az, hogy hétvégére a mamához nem vonattal megy, szerintem más tészta.

gorillka: a máv egyébként "kiváló" megítélését nem a vezér audija borítja a porba sajnos... az már semmit nem ront rajta.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 14:10:26

@gorillka: te bocs - car policy a középvezetőknek, menedzsereknek.. de felső vezetőknek? külön a megállapodás része hogy milyen legyen az az autó... egy közel 30 000 főt foglalkoztató cégről beszélgetünk, mely benne van az ország első 5 legnagyobb társaságában. Megértem hogy nem szimpatikus - de hogy valóban ezen múlna? Nem hiszem. Ami a nagyobb baj, hogy ez az ember szépen körbeüldögéli a nagy magyar állami vállalatokat, és nem nagyon látom hogy komoly stratégiai változások lennének.. ez jobban aggaszt mint az autója..

zsoci 2011.07.05. 14:20:00

Már megint a végleteki ostoba a post nírója, de ezt már tőle megszoktuk.

Mosoczy az egyetlen vezető a MÁV-nál aki ért is a vasúthoz, a többinek fogalma sinics..

Ha vonattal, BKV-val meg akkor a fizetett munkaidejének nagyobb részét tölti utazással, ami pedig pénzbe kerül, nem kevésbe. Ennél sokkal olcsóbb az autó. Aki el tudja intézni az össze sdolgát BKV val, vagy pláne vonattal, az vagy valami nagyon szük területen mozog, vagy nem mind igazat. Még Budapesten belül is sokkal gyorsabb a kocsi. mindig. Én napi 50-100km megyek a városban csak tudom. Juss már el egy olyan napon időre mindenhova amikor belváros-rákoscsaba-népstadion-délbuda-zugló-belváros a napi futam. Ez ha BKV-zol akkor az magában 8 óra.

A másik immár tárgyszerű tévedés: hol a francban van pályaudvar a MÁV székház körül ? Miért ne mehetne egy vasúti vezető a vasúttól távol tárgyalni ? Miért gondolod, hopgy a vonat pont onnan indul ahol éppen a illető van ?

gorillka 2011.07.05. 14:26:21

@Legelő Őse: látom megleptelek, de igen. Ha egy cég (jellemzően multi) figyel a megítélésére, akkor a car policy a felső vezetőkre is vonatkozik.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 14:29:05

@gorillka: nem leptél meg, de több éves hazai és nemzetközi tapasztalatom nem pont ez. Persze van sok normális felső vezető aki elfogadja a céges car policyt, de a legtöbb esetben .- mivel például gyakori flotta márkáknak mint pl. a Ford nincsen felső kategóriás autójuk, sőt mióta eladták a Jaguárt még a közelben sincs, kézenfekvő hogy megállapodnak a menedzserszerződésben - akár még az autó felszereltségében is!

gorillka 2011.07.05. 14:40:41

@Legelő Őse: car policy nem egy márkához kötődik.
Mint előbb írtam nem egy cégnél kizárnak bizonyos márkákat és típusokat a felső vezetőknél is. Alsóbb szinteken még kevésbé lehet válogatni.
Persze van olyan cég és beosztás, ahol kimondottan jól jön a citromsárga BMW a cégnek, de nem ez a jellemző.
nekem meg ez a tapasztalatom, kár ezen vitázni.
Az eredeti hozzászólásom lényege az volt, hogy ezen a szinten hazánkban magánhasználatra is, teljes költségtérítéssel "jár" a céges autó.

This_is_Sparta (törölt) 2011.07.05. 14:46:06

@Grigorij: Egyből semmi, próbáld meg úja elolvasni a blogot, hátha megérted a lényegét!?

"Mindenesetre most szeretném előre elvenni az élét ezeknek a véleményeknek és leszögezem: nem tartom bajnak, hogy egy ekkora állami cég vezérének van egy szép szolgálati autója."

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 14:47:30

@gorillka: ezt értem - vitázni én sem szeretnék. De a car policy elsősorban arról szól, hogy a megfelelő beosztáshoz a megfelelő autó legyen - így biztosítva hogy az azonos szinten dolgozók benefitjei ne térjenek el egymástól. Ehhez még hozzá jönnek a gazdasági tényezők - a flotta vásárlása esetén elérhető előnyök, a finanszírozási lehetőségek stb. Aztán persze a cég üzenetei, hitvallása - nemzetközi szerződések, elkötelezettségek, nemzetiség stb. Egy csomó árnyaló tényező. De legfelsőbb vezetőnél? Szerintem ez valóban nem jellemző. Azért érdemes rajta vitázni, mert ugyan azt írtad hogy ezen a szinten "jár" de azt is hozzátetted hogy miért A6. Miért nem takarékosabb. Én erre írom hogy a cég első emberénél ez nem szempont. És ez nem is baj szerintem..

Pontos 2011.07.05. 14:55:21

Teljesen jogos a blog!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 15:19:41

@Pontos: mert attól lesz kisebb kibocsátás ha a MAV felső vezető vonaton utazik? nem értem.

nagyfeszültség 2011.07.05. 15:36:04

A legszebb az, amikor még a posztírót gyalázzák és a közpénzeken az anyját látogató szélhámos mávost
védik meg.
De valószinüleg csak azok írnak ilyet, akik szintén a
közpénzrablás hasonló haszonélvezői...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.05. 15:56:34

@nagyfeszültség: ha jól látom nem gyalázza senki sem. ellenvéleményt fogalmaztunk meg. Nem azért szélhámos - ha az - egy ekkora cég felső vezetője, mert meglátogatja az anyját egy valószínűleg céges autóval, mert valószínűleg a szerződése szerint még külföldi nyaralásához is igénybe vehetné. A közpénzrablás inkább a régóta várt reformok miatt olyan nagy! Nem egy vezérigazgató autóhasználatából. Ami ráadásul teljesen rendben van!

gatto nero 2011.07.05. 15:59:07

@zsoci:

Az, hogy Mosoczi az egyetlen vezető, aki ért a vasúthoz - elvben - még nem zárja ki, hogy lopjon, csaljon és hazudjon. Ahhoz nem kell vasúti szaktudás
és a vasúti szaktudás nem kizáró ok.

SvenH. (törölt) 2011.07.05. 16:16:56

@Legelő Őse: az Aston Martin sincsen meg a Fordnak?

Bambano 2011.07.05. 16:48:43

@nagyfeszültség: a posztíró írt már annyi ökörséget, hogy ha nem ezért, másért jogosan kaphatna.különben is nincs rajta sapka.

a tény ettől még tény marad, nincs rendes bizonyítéka arra, amit írt. és ez a mai világban nem jó ómen.

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.05. 17:43:19

@mit nem mondasz:
Tényleg nem 40 órát dolgozik egy MÁV felsővezető egy héten.

Legföljebb 20-at.

És persze, fél 5-kor nem esik ki a kezéből semmi, mert már 2-kor sincs benne.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.05. 19:39:26

@Grigorij:

Annyi igazság van a posztban, és itt most kitérek a volánra:

A zsámbéki volán főnöke Pátyon lakik, a buszmegállótól kb 200 méterre, a Széna téri végállomáson van az irodája. Kocsival járt, pedig nem nagyon kellett hova elmennie.

Egy volánbuszos felsővezető miatt, akit zavart, hogy a ház előtt (20 méterre9 járnak a buszok a garázsba, a garázsmeneti útvonala naponta 50 autóbusznak hosszabb lett 2,2 km-el. (50x2,2=110 km, ez 30 literes átlagfogyasztás, ez 9000 Ft költség naponta, mert nem bírja elviselni, amivel amúgy a pénzét keresi.

záporjózsi 2011.07.06. 09:10:33

@esef: Ez természetesen nem igaz, mert még nem telt el 20 év Sipos István halála óta. Utána igaz lesz.

@gatto nero: A gond az, hogy Mosóczi valóban nem azért van ott, hogy lopjon. Hihetetlen, de ült már vonaton. Nem csak utasként. Nem egyszer, sokszor. Meg látott is vasútüzemet. Belülről, nem csak a kontrollingon szűrt adatokból. Ettől még nem gondolom, hogy vasutas lenne, legalább is mára a vasút mindennapjaitól eltávolodott.

A poszthoz:
Eddig deklaráltan röhögni jártam ide. A jószándéknak legalább a szikrája megvolt, ha a tárgyi tudás és az összefüggés-elemzés tökéletes hiányával is párosult. Ez a poszt egyértelműen ordas hazugság és csúsztatás, ráadásul a jóindulat szikráját is mellőzi.
Csak egy apróság: ha a főnök maga is vezet, olyan dolgokról tud az autópályán tárgyalni menet közben, amelyek nem tartoznak az utasokra, sőt, a vasutasokra sem. Tehát dolgozik. Nem kis fizetést kap, tehát dolgozzon is meg érte. Ha vonattal megy az ünnepségre, akkor az minimum +2 óra, amit Te fizetsz. Abból a pénzből az autó napi költsége bőven kijön. És igen, a szolgálati autó azért is van, mert azzal lehet menni hétvégén is. Jelenleg Magyarországon ez a fizetés része. Ha nem tetszik, lehet másik országot választani.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.07.12. 12:47:52

@SvenH.: azért a realitás - hogyan jön ide egy luxus autó a felső kategóriához? Mennyiben érzed jogosnak mint cégautót? De komolyan....

De tényleg... vegyük komolyan. Ez a cikk is - hozzáállás is nagyon jól mutatja hogy ebben az országban még évtizedekig el lehet politizálgatni a tájékozatlan embereket kihasználva puszta demagógiával.Képesek vagyunk elhinni hogy ezek - lásd poszt - miatt a dolgok miatt nem jutunk előbbre, vagy éppen ezért nem csökken az emisszió.. stb. Egészen megdöbbentő. Persze ez szomorúvá tesz, és egyben megértem, hogy miért is vagyunk még mindig itt. Ez persze nem a tájékozatlan emberek felelőssége - kivéve persze ha nem írnak blogot - hanem a politikai elit felelőssége leginkább amely ezzel visszaél. Sőt beindítja ezeket a beidegződéseket, mint amit a posztban, és a hozzászólások egy részében olvashattunk.

SvenH. (törölt) 2011.07.13. 13:09:30

@Legelő Őse: egy aston martin cca annyi mint lezer janos S8 -asa felturbozva
ott pl. fel milla volt a lezer killer egyseg pl.

na jo nem ugyanannyi, de nem is duplaannyi!!!

SvenH. (törölt) 2011.07.13. 13:10:20

@záporjózsi: azert cser palkovicsot en kitiltanam autoval Bprol

záporjózsi 2011.07.13. 14:57:20

@SvenH.: Miért, az ki, hogy ennyire foglalkozni kelljen vele. :D

SvenH. (törölt) 2011.07.13. 16:29:17

@záporjózsi: az volt az a diszparaszt SzFVari aki levelet irt Tarlosnak hogy turhetetlen hogy lezarta a Budaorsi uti buszsavot
pedig neki a vonat mar gyorsabb mint az oto!!!
nem mondom hogy mindig de tutti hogy 15 alakalom/ho jobb

azert ertek egyet hogy nemileg a vezetoknek is at kellene valalalniuk valamit, szivjanak a tobbiekkel

jelen esetben nem :)

záporjózsi 2011.07.13. 22:13:10

@SvenH.: Ahha... szóval így hívják. Érdemes megjegyezni vagy már keresik az utódját? :D

satol 2011.07.26. 10:47:04

"Minek csinál a MÁV olyan menetrendet amin soha nem képes betartani?"
Azért, mert egy jó pár éve már, hogy olyanok készítik a menetrendet, akik soha életükben nem látták a vasúti pályát, csak a rég elavult dokumentációt. Pl. Nyugati-Rákosrendező között többször volt már olyan menetrend, amely mind a négy vágányt kihasználja. Valószínűleg elfelejtették közölni a készítőkkel, hogy az egyik vágány már vagy két évtizede nem használható.

Nagyon sokan írják, hogy időmegtakarítás az autó, repülő.
1.) A konkrét esetről nincs elég információm, de elég sok olyan nagy vezető van, aki maga vezeti a szolgálati autót, így az utazás teljes egészében pocsékba megy, míg a vonaton lehet dolgozni.
2.) BKV-val nagykörúton belül 20 perc alatt bárhonnan bárhová el lehet jutni (hétvégén 23 perc), sok éves tapasztalatból tudom. Megnézném, hogy csúcsforgalomban ki gyorsabb ennél autóval.
3.) Repülő másfél óra alatt Rómában van, +1 órával korábban a reptéren kell lenni, +kijutni a repülőtérig, ill. vissza onnan, így legalább 3-3,5 óra a teljes út, vonattal egy éjszaka, amit alvással tölt az ember, és máris sokkal kevesebb időt pazarolt el, mintha repülőzéssel töltené nappalait.

Költségek:
Vonatjegy több, mint a bezin költség. Azt gondolnánk, hogy a nagy mennyiségben való szállítás gazdaságosabb, akkor ilyen jegyárak mellett miért veszteséges a MÁV? Mert nem csak üzemanyag költség van! Az autóval való utazás költségeibe valahogy mindenki elfelejti beleszámolni, hogy az úttól AZ ALKATRÉSZEK KOPNAK, ha ezzel is számolunk, akkor már azt mutatják a számítások, hogy a tömegközlekedés sokkal olcsóbb (kivéve BKV, annál tényleg nem értem, hogy ilyen iszonyatos árak mellett hogy lehet veszteséges)!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.26. 20:50:25

@satol:

1 - Megnézném, egy tömött Bz peronon, hogy dolgozol.

2 - Megálóból megállóba biztos nnyi, de pont te írod a 3-as pontba a reptérre jutást, hát a Bkv megállót is meg kel közelíteni.

3 - Más reptereket nem ennyire macerás megközelíteni.

satol 2011.07.27. 10:38:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

1 - Természetesen nem arra gondoltam, hogy az utolsó mellékvonalon - ahol napjában kétszer végigdöcög egy szál Bz a 20-as pályán - is szenvedje végig az utazást, ha éppen arra van dolga, de a fővonalak mentén azért más a helyzet.
2 - Nem megállóból megállóba. Bárhonnan bárhová, a gyaloglást is beleszámítva. Nem egyszer volt már, hogy a belváros két egymástól távoli, BKV-val nehezen megközelíthető - már amennyire van ilyen a belvárosban - pontja között kellett utaznom, inulás és érkezés is nagyjából félúton két megálló között, és mindig belefértem az említett időbe.
3 - Azért írtam 3-3,5 órát az útra, nem 3,5-4 órát. (1,5 óra repülés+1 órával a gép indulása előtt a reptéren+fél óra, míg nálunk kiér, ez már 3 óra. Rómában, ha nincs leadott csomagja, akkor is min. +10 perc míg kiér a repülőtérről, és a belváros még min. +15 perc. Azért írtam ezt a példát, mert ezzel kapcsolatban vannak friss emlékeim.) A vonat meg 19:05-kor kigurul a hálókocsival a Keletiből, és reggel 9:10-kor letesz Roma Termini pályaudvaron. Ha a 14 órás út túl hósszú, hogy pusztán alvásra használja ki, a hálókocsi fülkéje kellő helyet biztosít a következő napi teendőkre való előkészületekhez, másnap pedig reggel, kipihenten megérkezik Rómába, és rögtön nekiláthat a feladatainak.
Reülőjárat nem tudom, mikor megy Rómába, de ha hasonlóan korán akar megérkezni, az vagy fél hatos indulást feltételez, tehát mondjuk legkésőbb hajnali 5-kor fel kell kelnie, vagy megy előző nap, ami biztos, hogy a vonatnál jóval korábbi indulást von maga után.

Egyébként van ismerősöm, aki a MÁV-nál nemzetközi ügyeket intéz (ebből kifolyólag azt is tudom, hogy a vezető réteg a tárgyalásokon legfeljebb egy fénykép erejéig mutatkozik, arra aztán biztosan nagyon fel kell készülniük), és eléggé ki van akadva, hogy mindenhová repülővel küldik, oda is, ahová később kéne indulnia, ha vonattal menne. De hát nincs olyan pozícióban, hogy megmondhassa, mivel utazzon munkaügyben bárhová is.

záporjózsi 2011.08.01. 11:40:29

@satol: 1.: A telefont pedig majd a 22. században fogják feltalálni.
2.: Attól függ, mit nevezel annak. A Kiskörúton belül röhögve igaz, a Nagykörúton belül legtöbbször igaz, a Hungárián belül sokszor igaz. De oda el is kell jutni, onnan el is kell menni.
3.: ...és? A repülős idő jelentős részében lehet dolgozni. Laptop van, telefon van.

Költségek: a vonat sem azért drága, mert annyi a gördülési költség.

satol 2011.08.10. 12:36:33

@záporjózsi: 1. Az utazás problémáiról volt szó, nem olyan alternatívákról, amellyel az utazás kiküszöbölhető. Egyébként is nyilván azért utazik, ha utazik, mert telefonon nem tudja intézni a dolgát valamiért.
2. A nagykörútról volt szó, bejutni meg biciklivel is gyorsabb, mint a dugóban szenvedni. (Szintén tapasztalatból mondom.)
3. Check in, poggyász átvizsgálása, beszállás, felszállás, leszállás... Eléggé szét van darabolva az a jelentős része, ami annyira nem is jelentős. Mellesleg igen, laptop és telefon van, de térerő már nincs (épp tegnap próbáltam ki), de hát hogy is lenne, hiszen az átjátszó állomásokat energiamegtakarítás végett vízszintes síkra hangolják, így 500-600 méterrel a felszín felett már gyakorlatilag sehol sincs térerő.

Költségek: Még mindig nem érted. A vonat NEM drága. Az autó a drága, csak az autós utazás költségeinek nagy részét mindenki elfelejti számításba venni, ezért jön ki rossz eredmény, mely szerint olcsó.

satol 2011.08.10. 12:40:21

Ja, és ha valahogy mégis gyorsabb lenne a városba autóval bejutni, mint tömegközlekedéssel, létezik egy olyan dolog, amiről úgy tűnik, hogy te még nem hallottál, úgy hívják: parkoló.

záporjózsi 2011.08.10. 13:36:22

@satol: 1. Csak hogy sikerüljön eljutni a kor színvonalára: a telefont vezetés közben szabad használni és telefonon 1-1,5 óra alatt sok dolgot el lehet intézni. Ezt a vonaton nem tudja megtenni, mert egyszerűen nem minden információ osztható meg a körülötte ülőkkel.
2. Érdekes, valahogy mindig sikerül eljutnom a Nagykörúton belülre is, csak éppen jól kell szervezni. Ebbe beletartozik az is, hogy ha nagyon csúcsban megyek és könnyű a cuccom (utóbbi elég ritka...), akkor felszállok a villamosra.
3. Nem kívánlak megtanítani repülőn dolgozni. Ha nem tanulsz meg, a Te bajod.
4. Valahogy ahhoz sincs kedvem, hogy magyarul megtanítsalak, de azért az alapok:
"a vonat sem azért drága, mert annyi a gördülési költség. "
Ez azt jelenti, hogy a jegyár nagy része nem a személyszállítási szolgáltatás végzéséből ered, tehát integrált pályaköltség. Ennek elmaradása esetén a szolgáltatás ára drasztikusan olcsóbb lehet.

satol 2011.08.11. 10:23:07

@záporjózsi: Nem tudom, hogy tényleg nem tudod-e felfogni, hogy mit írok, vagy csak nem akarod, mindenesetre folyamatosan elbeszélsz mellettem. Ha nem arra akarsz reagálni, amit én írtam, hanem valami egészen mást közölni, akkor azt ne válaszként az én hozzászólásomra írd meg! Persze az álcázás jó volt, mert jó darabig elhittem, hogy ugyanarról beszélünk, csak nem értjük meg egymást.

záporjózsi 2011.08.11. 11:38:04

@satol: Ahhoz, hogy megértsd, csak olvasni kell megtanulni. Nem a betűket, a tartalmat. Sok sikert!

satol 2011.08.11. 18:57:44

@záporjózsi: Na ez az ami Neked nem megy!

2012.03.29. 16:24:19

Találtam egy honlapot, amelyre belépve, belépési csomagtól függően minden beszervezett tagod után 25, illetve 50 dollárt kereshetsz. Ezen felül havonta rendszeresen megkapod a jutalékokat is. Ha sikeres vagy akár több ezer dollárt is kereshetsz vele. A legjobb az egészben, hogy ezt rendszeresen , mint passzív jövedelmet megkapod. A honlap egyéb szolgáltatásai is hasznosak lehetnek. Részletek, illetve belépés a következő honlapon:

FM0204.iwowwe.com


süti beállítások módosítása