Divat lett a villanybringa

2011.07.25. 19:42 - vancat

Divatba jött az elektromos bicikli Európában. Ez végre egy igazán jó hír, hiszen így idővel autóból, motorról és robogóról is sokak átcsábulhatnak e rövidebb távokon rendkívül praktikus, kényelmes, takarékos és környezetbarát egyéni közlekedési eszközre. Sajnos nálunk egy kicsit felemásra sikeredett a villanybringák premierje, hiszen döntőrészt az olcsó, de nem túl esztétikus és - tisztelet a kivételnek - nem is éppen a legjobb minőségű, legtartósabb, elsősorban kínai termékek uralják a piacot. Természetesen ezeknek is meglehet a pozitív szerepük, hiszen - elsősorban vidéken - számos, nagyobb távot biciklit tekerve már megtenni nem képes idősebb ember számára biztosítanak egyéni mobilitási lehetőséget.

De, mint tudjuk, ahhoz, hogy az autókból, motorokról is többen átcsábuljanak a villanybringára, mindenképpen valami szebb és jobb kell. Ha a névtelen, szines, kínai, hatvanezer forintos Tesco-villanybringa a piac egyik vége, akkor a másik minden bizonnyal a regensburgi széhelyű PG nevű exkluzív bringagyár csúcsmodellje: ára ugyanúgy hatvanezer, csak euróban,a neve Blacktrail.

Mielőtt valamelyik kedves kommentelő azzal vádolna, hogy valami titkos mutyi keretében ajánlgatom tisztelt olvasóimnak a Blacktrailt, ezúton szeretném leszögezni, hogy - sajnos - semmilyen érdekem nem fűződik a cég termékeinek reklámozásához, azt ugyanis nem a Noemisszióra, hanem a képen látható színészre, Orlando Bloomra bízták...

Sőt, igazából senkit, még az igazán gazdagokat sem biztatnám ilyen és ehhez hasonló luxus high-tech villanybringa megvásárlására. Viszont, akinek anyagi lehetőségei megengedik, azokat nagyon is biztatnám kínai helyett egy európai - sőt leginkább magyar - minőségi elektromos kerékpár beszerzésére, amely képes tartós és örömteli társ lenni a környezetbarát egyéni közlekedésben. Nem ajánlgatnék konkrét márkákat, hiszen örvendetesen és szinte felsorolhatatlanul nagy már a kínálat, de annyit talán érdemes válogatáskor figyelembe venni, hogy az igazán minőségi villanybringák - sajnos - ma még ezerötszáz euró felett kezdődnek.

A leggyakoribb motortípusok pedig az ősztől Magyarországon készülő Bosch, a Panasonic, a TrazX és a BionX, de természetesen jónéhány komoly svájci, német, francia és olasz gyártó saját fejlesztésű, szintén kitűnő minőségű villanymotorokat használ. Szóval, ha tehetik és kedvük van: villanybringára fel!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr473097403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bubo cupropenis 2011.07.25. 21:34:20

A csóró vidéki magyar villanybiciklist azzal alázni, hogy miért nem több ezer eurós villanybringát vesz elég aljas dolog.
Szerintem a százezer alatti villanyjárgányok megvásárlása is komoly erőfeszítés egy magyar háztartásnak.
Mielőtt ezen a vonalon továbbindulna a szerző, közlöm, hogy a TESCO májkrém sem azért népszerűbb a bélszínnél, mert a magyar ember előbbit jobban szereti.

A kínai termékekkel általában semmi baj. Gyártanak ott gagyit és csúcsminőséget is. Én pl nem vennék olyan laptopot, amit Magyarisztánban terveztek, csak olyat, amit tajvani mérnökök alkottak. Nem mindenben jobb a magyar.

Én amúgy inkább tömegközlekedés és elektromos autó párti vagyok. Az legalább kiváltja a valóban környezetszennyező járművek egy részét. Bicikliben pedig pont azt szeretem, amit tekerni kell.

DR.version · http://m-12.blog.hu 2011.07.25. 21:41:36

sajnos akkumulator problemak vannak a biciklikkel , nevetseges tavolsagot kepesek megtenni , ezert a robbanomotoros bicikli sokkal jobb megoldas

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.25. 21:48:25

Pontosítsunk, mert nálunk a törvényhozóknak sincs lila segédfogalma róla:

Az EU-ban külön kategóriák vannak az elektromos motorral hajtott kerékpároknak. Az egyik, amelyiknél az elektromos motor csak rásegít, és ha nem tekerjük a pedált, leáll (sőt, 25 km/h felett mindenképp lekapcsol), és 250W-ot nem éri el a teljesítménye. Ez a pedelec, erre nem kell bukósisak és biztosítás.
A másik az e-bike, amit nem kell tekerni, akkor is gurulsz a motor segítségével, 250W feletti a teljesítménye, és KELL rá biztosítás és bukósisak. Sőt, egyes források szerint jogosítvány is, mivel segédmotoros kerékpárnak, mopednek minősül. (De elég józan paraszti ésszel belegondolni, rá lehet jönni, hogy ezek tényleg elektromos robogók. És nem kerékpárok. A robogóra meg kell jogsi.)

DE NEM NÁLUNK! Mi itt is (lásd még mopedautók) szarunk az EU-s szabályozásra, és utóbbiakat lehet megvenni minden barkácsáruházban, kerékpárboltban, és ezekkel száguldoznak a nyugdíjas nénik, teljesen gátlástalanul.

Egy pár link a hitelesség kedvéért:
www.gepida.sk/hun-slo/termektamogatas/gyakran-feltett-kerdesek/
en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws#European_Union
www.hercules-bikes.de/de/Hercules-Ebikes-und-Pedelecs-156,388.html
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/5079164/Man-to-travel-round-world-on-electric-bicycle.html

2011.07.25. 21:50:24

Itthon már sok éve divat a villanybringa, elég lemenni falura, és ácsorogni a főutcán egy órát. De Kőbányán is gyakran látom.

Nzoltan 2011.07.25. 22:09:12

Ültem olyan pedelec-en, ami nem vette el a rásegítést nagy sebességnél sem. Na, azzal könnyedén át lehet lépni az ötvenet településen belül. Kb. 700 000 volt az ára.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2011.07.25. 22:19:56

A villanybicikli a rendes kerékpár meggyalázása. A legkörnyezetbarátabb közlekedési eszköz a bicikli. A villanybringához az áramot erőművek termelik meg. Most regéljek az erőművek környezetterheléséről?
Ráadásnak ritka ocsmány járművek ezek. Minden tekintetben gyűlöletesek számomra. Illetve ismerve a magyarok egészségi állapotát, a mozgásszegény életmódjukat, igen, tényleg mindenkinek a feneke alá villanyszamarat! Inkább rendes kerékpárt. Részemről maradok a hagyományos, emberi erőmet igénylő biciklimnél.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.07.26. 04:34:42

A villanybringa egy Ordogtol valo dolog.
Az oreglanyok teljesen meg vannak vadulva ha egy ilyenre felszallnak.
Egyszer ijedtemben majd az arokba rantottam a bringat amikor egy ilyen szaron mellettem hangtalanul elsuhant egy oreglany.

Szerintem veszelyes kozlekedesi eszkoz foleg amiatt, hogy teljesen hangtalan, az oregeknek akik hasznaljak mar nem jo a reflexuk, stb, stb, stb.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 06:09:41

@bonifac: szerintem hülyeséget beszélsz. Pár éve jártam, egy gyárlátogatás keretében abban az üzemben, ami a néhai Schwinn-Csepelből megmaradt. Ők is "gyártanak" (értsd: lapraszerelt változatból összeraknak) elektromos kerékpárokat. Ott mondta a cég vezetője, hogy az általuk gyártott elektromos járművek pontosan úgy működnek, ahogy leírtad: max. x watt teljesítmény és csak rásegít. Ha nem tekersz, nem megy.

Magyarnaba 2011.07.26. 06:09:56

@Gamma Leonis

Ön szívemből szólott. Ehhez a szerkezethez az áramot gázos és szenes erőművek termelik, ráadásul továbbra is azt a szerepet töltik be, amelyet Magyarországon a kisméretű városi autóknak szántak: az ellustult, de már el is szegényedett emberek "mobilitási igényét" szolgálja. Mindezt teszi már a CO2-tudatosság hamis álarca mögött.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 06:10:32

@bonifac: bocs, kicsit gyorsan küldtem el...
Szóval a lényeg: azzal indokolta mindezt, hogy így el tudják adni kerékpárként, ha nem így működne, akkor itthon is csak robogóként lehete forgalomba hozni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 06:25:04

@bubo cupropenis: arra nem gondolsz, hogy az elektromos autó is környezetszennyező? Lásd viszonylag gyorsan amortizálódó, rengeteg mérgező, környezetszennyező anyagot tartalmazó akkumulátorok, lásd villamosenergia termelés!

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 06:26:31

@Gamma Leonis: maradjunk annyiban, hogy a poszt apropojául szolgáló darab, ritka gusztustalan végterméke a járműiparnak! Láttam már egészen formás kis elektromos járgányokat is...

minafoto · http://www.minafoto.hu 2011.07.26. 06:50:14

Értem én hogy no emisszió, de a villanyáramot is valamiből elő kell faragni amivel ezeket a kütyüket feltöltik....

mement 2011.07.26. 07:15:00

@minafoto: bar kulon nem irja a poszt, de az elektromotoral szerelt bringakat nem csak halazoatrol tudod tolteni, hanem eleve tekeres kozben egy dinamot hajtasz ami egy reszt visszataplal az akkumulatorokba, szoval az energia egy resze `megujjulo` forrasbol jon

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.26. 07:37:52

Pontosan miért is alternatívája a villanybicikli a síma kerékpárnak?

különvélemény 2011.07.26. 07:41:18

Hú bakker, vegyünk MINŐSÉGI villanymotort, mert alig 100 éve gyártunk olyat, így rengeteg az újdonság.
Ráadásul a nyugatiban van gyöngyprotein, selyemkivonat, meg szerves kalcium is.

Gadget Expo 2011.07.26. 07:52:24

villanybringák is lesznek: gadgetexpo.net/

gyertek, nézzétek meg, hasonlítsuk őket össze

Nevem Earl 2011.07.26. 08:32:33

Nagy jóság lenne átülni villanybringára, de egy komoly kifogásom van ellenük: dögnehezek. A franc fog cipelni lépcsőn fel-le egy harminc kilós szörnyet. Amint kitalálják a 12 kilós verzióját, elsőként rohanok a villanybringaboltba.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 08:33:26

@al kotmány aláiro álamfö: Ha figyelmesen olvastál volna, rájöttél volna, hogy nem beszélek hülyeségeket. (De ezt egy álamfőnek elnézem.)

Amit a Schwinn-Csepel vagy a Gepida árul, azok pedelecek. Elektromos biciklik. Ezt egy szóval sem vitattam.

De nézd meg a paramétereit azoknak a villanyrobogóknak, amiket a Praktikerben, Obiban, stb. kapni. Kínai vackok, az egy dolog, de gyakran 300-350W-osak, és nem kell tekerni. Ezek már a törvény szerint sem biciklik.

De ezek vannak túlsúlyban. (Sőt: én bevallom, rendes pedelecet még egyet sem láttam. Pedig sokat járok biciklivel, észrevenném. Beszélgettem kerékpárüzlet tulajjal, ő is azt mondta, hogy drágák a pedelecek, a magyar ember inkább az olcsó kínai villanyrobogót veszi.)

Én rettegek a villanyrobogós nyugdíjasoktól (mert főképp ők járnak velük, mert nem kell tekerni). Ők eddig biciklivel jártak, lassabban. Most 25-30 km/val suhannak, csendben, sötétben kivilágítatlanul (mert spórolni kell az akkuval). De tényleg, szürkületben/sötétben én még nem kivilágított villanyrobogóst.

Na most: ezeknek a mamáknak hánynak van jogsija? Hány hord bukósisakot? (Költői kérdés volt.)

Véleményem szerint először be kéne tartani a törvényi előírásokat (jól megbüntetni, aki jogsi és sisak nélkül megy villanyrobogón), akkor nem lennének a suhanó veszélyes nyugdíjasok.

És fellendülne a pedelecek piaca.

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 08:50:59

@bonifac:

"DE NEM NÁLUNK! Mi itt is (lásd még mopedautók) szarunk az EU-s szabályozásra, és utóbbiakat lehet megvenni minden barkácsáruházban, kerékpárboltban, és ezekkel száguldoznak a nyugdíjas nénik, teljesen gátlástalanul."

vs.

Schwinn-Csepel maradékának vezetőjétől hallott infó.

mement 2011.07.26. 08:52:43

@al kotmány aláiro álamfö: jaja, sajnos meg csak concept, de jol mutatja hogy van jovo a dologban:)

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.26. 08:52:47

@bonifac: konkrétan arra próbáltam célozni, hogy a szabályozás nálunk is él, max. a kereskedők és a vásárlók szarják le magasról.

nagyfeszültség 2011.07.26. 08:54:07

@bubo cupropenis:

Szerintem vannak azért az ötvenezer forintos és az ötvenezer euros között, valahol - nem félúton - jó minőségű villanybringák és pedelecek, amit a magyarok is jobban csípnének, mint a tescos májkrémet...

éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z" 2011.07.26. 09:00:23

Én sem vagyok fizetett média-marketing-kommunikikikációs-izé-"blogger"-önjelölt sajtópatkány de

nagyjából, fejből, zsebből, 25 cégect tudok akik menő-fasza-zsír-ecxklusív-jódrága-kurvadrága-horrordrága pedelec, elektromos kerékpár, villanymotorral támogatott kétkerekű gyártásával foglalkoznak

pl ez:

www.sfm-bikes.de/upload/produkte/produktbild_zoom_313.png

Kérdések:

1. Honnan szedi majd a fogyasztói társadalom a földfémeke-nehézfémekett ha már mindenki ilyet akar tekerni a """fejlett""" világban?
2. Mi lesz a sok elrohadt akksival amit a zsírparaszt nem visz el újrahasznosításra?

Orrlandoló Búm ezért mennyit kapott, mert ha ilyet veszel te fizeted ki...

Roy 2011.07.26. 09:03:43

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: A normál bringa nem hangtalan. Iszonyú durrogással jár a tekerése, különösen, ha babot eszel.

Nzoltan 2011.07.26. 09:07:40

@bonifac: De az volt, mert tekerni kellett különben nem ment. Sőt, ez egy pedelec teszt bicaj volt.
Vannak olyan típusok, amik nem a kerékagyban hordozzák a motort, hanem középen. A motorfordulat nem változik, miközben hátul a aváltó és az áttétel megmarad.

the cat 2011.07.26. 09:22:04

@Nzoltan:

Igen, ilyen például a Bosch motor, amit
Magyarországon (Miskolcon) gyártanak ősztől.

midnight coder 2011.07.26. 09:29:03

Az hogy az áramot nem atomerőművek termelik, hanem szenesek az 100%-ban a zöldek bűne, és ezzel többet ártanak a CO2 egyensúlynak mint az egész autóipar együttvéve - a közlekedés ugyanis a CO2 kibocsájtásnak csak úgy a harmadáért felelős - és ebből is lejön a repülés és a hajózás- a közúti közlekedésből pedig ugye a tömegközlekedés és a kamionok.

Szóval, ez a biciklivel megmentjük a bolygót dolog eleve egy jó kis marketing bullshit.

Az elektromos bicikli pedig jó dolog. Azzal amivel az öreglányok mennek nemigen tudnak 20-25 km/óránál gyorsabban tekerni - de általában ennél jóval lassabban mennek. És igen, idős korban már nehezen megy a tekerés - a bicikli a fiatal, egészséges emberek játéka. 40 felett viszonylag kevesen tekernek 5-10 kilométereket naponta.

Persze még szerencsésebb lenne, ha lehetne olyan modelleket kapni ahol a tekerés mellett a motor segítségével el lehetne érni az 50-60 kilométer/órás sebességet is, ez szépen ki tudná váltani a robogókat, legalábbis rövid távon. Ráadásul a biciklis nem olyan lassan indulna el a kereszteződésben mint a tetű, így nem lassú járműveket kellene kerülgetni a forgalomban.

Ami a fogyasztást illeti, egy ilyen járgány úgy 90-350 W teljesítményű. 90 wattot meg tud termelni úgy egy négyzetméter napelem, ami akár el is férhetne egy bicikli felületén - ami azt jelenti, hogy úgy 10-15 km/óra úgy is elérhető ha nem tekersz, nem töltesz, csak süt a nap. De Pl. ha munkahelyre jár be velük valaki, akkor a 350W esetén is elég a 8 óra napsütés arra hogy feltöltse az akksit - azaz ha a polgár úgy 5-10 kilométerre lakik a munkahelyétől akkor az év legnagyobb részében simán be tud járni egy ilyennel dolgozni úgy hogy közben minimális energiát fogyaszt.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.07.26. 09:29:20

Pekingben szaz fele elektromos robogot lehet kapni. Nem ugy neznek ki mint a kerekparok inkabb mint egy konnyu robogo. 1300-1800 yuan... 40-50ezer FT. Nagyon jok, nem kell a kinait lebecsulni. Elszaladgalnak evekig, mennek vagy 40-el es a hatosugaruk ~40-50 km... hja, sokukon van hatso potules... Itt nem olyan rohadekok a rendorok mint Europaban. Ha egy csalad nem engedheti meg maganak, hogy BKV-zon akkor nem veszik le oket, ha harman vagy negyen utaznak egy elektromos robogon gyerekekkel... persze az autosok sem akkora barmok mint pesten, vigyaznak az emberekre meg akkor is ha egyaltalan nem elozekenyek.

midnight coder 2011.07.26. 09:31:00

Ps. én az elektromos biciklis öreglányoknál sokkal jobban tartok a pesti járdán ezerrel manőverező tizenéves nagyarcú bringás gyerekektől. Ha egy ilyen nekimegy Pl. egy babakocsinak vagy egy kismamának az sokkal nagyobb probléma lehet mint amit a vidéken az utakon kavaró öreglányok okoznak.

Nzoltan 2011.07.26. 09:32:00

@minafoto: Azért nem mindegy, hogy mennyit. Ennyit otthon is elő lehet állítani napelemmel vagy szélkerékkel.

Überspannung 2011.07.26. 09:33:06

nekem ez jön be:
visforvoltage.org/forum/6068-custom-1000watt03948volt-039rat039-etrike

Ez monnyuk már nem bicikli.
Ha lesz rá időm hegesztek magamnak egy ilyet, csak kétkerekűt.

mement 2011.07.26. 09:34:28

@midnight coder: termeszetesen igazad van hogy az atomeromuvekkel szemben megfogalmazott kritikak, fentartasok, veszelyekre valo felhivas, a zoldek bune, sot egyenesen terrorizmus ez, a bekesen energiat pazarlo dolgos nyugati polgarral szemben.

Demagogiabol jeles vagy.

Nzoltan 2011.07.26. 09:34:35

@éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z" éljen"Z": Nem mintha most nem használnánk rengeteg aksit és szárazelemet.

gatto nero 2011.07.26. 09:35:16

Környezetvédelmi szempontból akkor hasznos a villanybringa, ha az autózásnak és nem a
gyaloglásnak az alternatívája.

Nzoltan 2011.07.26. 09:38:16

@Nevem Earl: A pedelecből van 12 kilós. Sőt, szinte bármelyik bringára szerelhető rásegítés, csak 2-3 kiló plusz az egész. Ami dögnehéz, az a suhanó meg a tornádó nevű fos villanyrobogók.

midnight coder 2011.07.26. 09:48:20

@mement: A zöldek nem felhívják a dologgal kapcsolatos veszélyekre a figyelmet, hanem hisztiznek. A németek Pl. bezárják az összes atomerőművüket, az energiát meg szépen importálják. A franciáktól, akik szépen megtermelik azt atomerőművekkel. Most akkor ki is a demagóg ?

Ami meg a békésen energiát pazarló nyugati polgárt illeti, a legtöbb energiát Kína használja fel. Amíg Európában átszáll egy polgár autóból biciklire, addig Kínában 10 száll át bicikliről autóba. És magasról szarnak a zöldekre. És nekik van igazuk.

midnight coder 2011.07.26. 09:50:34

@Nzoltan: Az más kategória. A bicikli hobbi/sporteszköz. A robogó (a villany is) közlekedési eszköz. 30 év felett nem nagyon látsz olyat aki a biciklit rendszeres közlekedésre használja, kivéve a biciklis futárokat.

mement 2011.07.26. 09:52:05

@midnight coder: mondom en, deamgogiabol jeles vagy
Mar elso hozzaszolasnal is atjott, hogy jol megy, ugyhogy leulhetsz., es almodozhatsz tovabb az elhetetlen, szmogos kinai nagyvarosok vonzo eletererol:)

Kiemelnem hogy kulonosen nagy tehetseged van az egyedi esetekbol levont univerzalis erteku konkluziok teren

mement 2011.07.26. 09:55:20

@midnight coder: Nem mondasz igazat. Rengeteg 30 ev feletti ember bringazik eletvitel szeruen.

Megint az egyedi esetekbol levont univerzalis konkluzio: Azert mert te mar 25 eves korodra annyira elsatnyultal hogy egy fel emelet utan is lihegve kell megalnod a lepcsoforduloban, attol meg mas ember 50 eves koraban is kepes onerobol, erofeszites vagy komolyabb kihivas nelkul kozlekedni, akar biciklivel.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 10:01:05

@al kotmány aláiro álamfö: meg a rendőrség is ívben tesz rá. (Pedig ezeket teljesen jogosan lehetne csesztetni.)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 10:26:53

@mement: Pl. én. :-). 38 éves vagyok.

Márciustól novemberig semmi tömegközlekedés. Főként munkába (4 km). Kivéve, ha NAAAGYON esik.

És jó dolog biciklizni. (Ja, ez Szeged, nem Bp.) Gyors, ingyen van, egészséges, nem kell parkolóhelyet keresnem, nem kell menetrendhez igazodnom, átszállnom, buszra várnom, akkor indulok és arra megyek amerre akarok, nincs dugó (legrosszabb esetben tolom).

(Nagybevásárlást azért autóval. De a hétközbeni kicsiket az asszony simán letudja bringával. Ja ő is biciklivel, mint án, lásd fentebb. És ő is elmúlt már 30.)

Úgyhogy midnight coder nagyon nincs képben, lesz szíves inkább csöndben maradni, mint hülyeségeket beszélni.

(A BMX/triál, az MTB - és alfajtái - és az országúti biciklik profi verziói sporteszközök. De a trekking és city/cruiser bringák egyértelműen közlekedési eszközök. De ehhez is képben kéne lenni, hogy értse. Neki két kereke van, oszt kész.)

midnight coder 2011.07.26. 10:45:05

@mement: Akkor ülj szépen ki valamelyik pesti utcára és kezdj el számolni. Számolj meg mondjuk 100 bicajost és nézd meg hogy ebből hány lehet saccra 30 felett és alatt.

mement 2011.07.26. 10:47:04

@midnight coder: miutan rengeteget bringazok, pontosan tisztaban vagyok az aranyokal:)

Szopo,de talan ha te is tovabb latnal a szelvedonel, neked sem jelentene problemat realisan felmerni.

midnight coder 2011.07.26. 10:52:24

@bonifac: Nem közlekedési eszköz, inkább mozgó útakadály. Ahhoz hogy közlekedési eszköz legyen kellene normális gyorsulás 0-40-ig, és nem ártana egy 60 kilométer/órás végsebesség sem.

mement 2011.07.26. 11:16:21

@midnight coder: foleg akkor akadaly a bicikli, amikor a teljes koruton aldogalsz az ut kozepen a dugoban a kocsiddal mar 10 perc, mert te eppen haladsz, es kozben nem fer el toled senki, mert a keresztezodesbe beragadsz, a zebrara beragadsz, az utat foloslegesen nagy mertekben foglalod mas hatekonyabb hely es energiakihasznaltsagu eszkozok elol.

ngergo 2011.07.26. 11:29:54

Azért a Magyar termékekkel sincs semmi baj főleg elektromos bringa téren:

www.m55-bike.com

Teljesen magyar termék és jelenleg világelső...

midnight coder 2011.07.26. 14:12:16

@mement: A hatékonyabb helykihasználás is az egyik átverés a biciklivel kapcsolatban. Addig igaz, hogy szépen át tudsz csúszni két kocsioszlop közt a dugóban. De ha ugyanarra az útra csak bringákat tennél, azonnal látnád hogy semmivel nem jobb a helyzet. Hogy miért ? Azért, mert ahhoz hogy biztonságosan közlekedj, egy sávban max. két biciklis tud egymás mellett menni. Ok, akkor nyertél 50% helyet, gondolja a derék zöld. Csakhogy a bicikli végsebessége ha nem épp dugóban araszolsz jóval kisebb mint az autóé - kb. 50%, azaz ha nincs dugó akkor máris egálban vagy. A gond azonban az, hogy a gyorsulás is a béka segge alatt van. Mire a biciklis eléri a 20-25 km/órás sebességet az legalább 3x annyi idő mint ha autóval teszed ugyanezt. Ami azt jelenti, hogy ha teliraknád biciklivel mondjuk az Üllői utat, akkor adott idő alatt sokkal kevesebb ember jutna át biciklivel mint autóval.

midnight coder 2011.07.26. 14:14:40

@ngergo: Na, ilyesmiket már szívesebben látnék az utakon a jelenlegi drótszamarak helyett.

mement 2011.07.26. 14:20:05

@midnight coder:
Amugy aranyok megvannak? Egy biciklisnek kell egy ember valfesztavolsagnyi helye, egy autonak meg egy kisszobanyi hely is keves, mert egyszer az uton foglalja, majd megegyszer az uton foglalja a helyet amikor parkol.

nezd csak: www.core77.com/blog/object_culture/car_bus_bicycle_taking_up_space_in_the_same_place_8015.asp

Ha tele teszem az ulloi utat bringaval, akkor egy adott utfeluleten lenyegesen tobben fernek el, anelkul hogy az atlagsebesseguk jelentosen csokenne.

Igen a pillanatnyi sebesseg csokken, de a lampakkal tarkitott varosban ez tok mindegy, szoval kar altatnod magad, ulj szepen biciklire vagy bkvra amikor teheted, es ne akadalyozd a forgalmat feleslegesen, ugy hogy kozben meg pofogsz is.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 17:15:48

@midnight coder: Mozgó útakadály. Aha.
Elárulom, hogy munkába menet hamarabb érek be, mintha tömegközlekedéssel tenném. (Ugyanis a busz megáll, vár. Én nem. Egy trolit simán utolérek megállóknál.) Ha meg dugó van, akkor meg esélye sincs se autónak, se tömegközlekedésnek bringával szemben.

Robogónak volna, de annak közúton a helye, legfeljebb akkor gyorsabb, ha szabálytalanul a bringaúton megy. A villanyrobogó meg ugyanide tartozik.

Olyan gyors meg vagyok, mint egy pedelec.

De ne vitatkozzunk tovább, mert elég beszűkülten látod a dolgokat, valószínűleg kb. ötévesen ülhettél utoljára biciklin. Ha meg fogalmad nincs, akkor nem csoda, hogy zöldségeket irkálsz.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 17:21:23

@ngergo: Ez sokkal inkább egy elektromos motorkerékpár, mint bringa.

A specifikáció szerint még inkább.
Az ára meg igen durva lesz.

Amúgy meg óvatosan a "bike" szóval, mert nemcsak biciklit takarhat, hanem motort is. (A buta egynyelvű szótárak szerint bringa, tudom, de valójában kb. kétkerekű járművet jelöl.

ngergo 2011.07.26. 17:31:32

@bonifac: hát, inkább sokkal inkább briga mint motorkerékpár. gyakorlatilag egy pedelec bringa (ahogy tekered úgy adagolja neked a plusz nyomatékot). Az ára pedig valóban durva, de csak a mi szemünkkel nézve. Tulajdonképpen egy luxus bicikliről van szó, prémium anyagokkal, és kivitelezéssel. ÉS MAGYAR!!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.26. 18:16:57

@ngergo: Szerintem nemcsak a mi szemünkkel. A hátsó váltó egy Rohloff 500/14, CSAK AZ szerelékestől olyan negyed milla (forint).

És még a váz, akkuk, stb. (Szép összeg lehet a vége.)

minafoto · http://www.minafoto.hu 2011.07.26. 19:03:22

@mement:

No igen, a jó magyar felhasználó pedig mélységesen mélyen elgondolkodik, majd kiszámolja, hogy a tacskós brümmögi 60e , az eko bringa egyguriga, a napelem kéccázezer, a szélkerék további háromcázezer, már másfélmillánál járunk, és még mindig ver az eső és cipekedni kell a panelba ha nem megy a lift. Következtetés: benzines brümmögi jön, mert a maradék másfélmillából nagyon sokszor ki lehet menni a piacra és legfőképp nem ma kell virítani a lóvét.

Amíg a jónép számára nem lesz elérhető összegűvé téve a napelem és a szélkerék, addig benne fognak őrlődni a sokszor és sok kicsit költünk verzióban, mert a villanyszámla és a benzinköltség meg az egyéb egyre drágább és nem alternatív erőforrásból származó rezsiköltségek között nem marad anyagi lélegzetvétele a nagyobb beruházásokra, ami hosszú távon persze jobban megérné. Egyszerűen nem tudja kigazdálkodni . No, ezen kéne valahogy változtatni.

minafoto · http://www.minafoto.hu 2011.07.26. 19:06:07

Jah, nem beszéltünk a macerákról amivel a napelem felállítása jár (mondjuk megbontani a tetőt a rögzítéshez, ehhez a lakóközösség hozzájárulásának kérése, ha nincs saját telek), de ha meg van saját telked, és szélkereket állítanál, fussál neki az építési engedélyeknek és az egyéb illetékfaló és bürokratikus cirkusznak...No ezen is kéne változtatni. Meg még egy csomó mindenen... :D


süti beállítások módosítása