Az autók jogaiért tiltakoznak a siófoki büfések

2011.08.04. 08:44 - vancat

Szomorú, hogy még mindig itt tartunk. Siófokon, a nyár fővárosában a parti büfések a fizetőparkolás ellen tiltakoznak. Nem a csillapított zónák, a sétálóutcák kibővítéséért, nem a zöldterületek növeléséért, nem az egész este bedrogozva, vicsorogva körbe-körbe autózgató agresszív hülyegyerekek kiszorításáért, nem a szállodákat lehányó, lepisilő idióták ellen. Nem azért, hogy legyen végre egy nyári balatoni közösségi bérbicikliprogram, hogy gyors és kényelmes vonatokon, ütemes menetrendben lehessen lejutni bármikor autó nélkül is a Balatonra. Hanem azért, hogy az autókat nyugodtan, ingyen, minél nagyobb számban oda lehessen állítani a tópartra.

Ne kelljen - de a sok autó miatt ne is lehessen - nyugodtan sétálni, görkorizni, bringázni, rollerezni, hanem igenis mindenkinek joga legyen - bárki nyugalmát, kényelmét, komfortérzetét telibeszarva - az autója közvetlen közelében igénybe venni a parti büfések szolgáltatásait.

Valójában az autók, a gépek szabad parkolásának jogáért gyűjtenek aláírásokat. A büfések azt mondják: ahogy meglátják a vendégek a fizetőparkolást jelző táblákat, továbbállnak.

Milyen vendégek lehetnek ezek? Olyanok, akik az alapján döntik el, hol nyaraljanak, hogy lemehetnek-e egészen a partig kocsival, és leparkolhatnak-e ingyen vagy nem? Tényleg ilyen mentalitású magyar és külföldi vendégekre lenne szüksége a Balatonnak? A Garda-, a Comoi-, a Wörthi-tónál, a Lago Maggiorénél is ingyen lehet parkolni, csak azért, hogy nehogy elriasszák a vendégeket?

Persze, hogy nem. Nem izgatja őket, hogy kinek tetszik és kinek nem a fizetőparkolás. Nem egyszerűen csak a bevételek miatt, hanem azért, mert a kulturált világban mindez egy szimpatikus és hatékony eszköz arra, hogy rávegyék - ha úgy tetszik: rászorítsák - az embereket arra, hogy nyaralás közben a lehető legkevesebbet használják az autót, helyette sétáljanak, bringázzanak.

Viszont nagyon nem mindegy, hogy tisztaság, jó levegő, stresszmentes környezet, közbiztonság, kulturális rendezvények és sokfajta, a környezetet nem túlzottan terhelő, mégis izgalmas szórakozási lehetőség, helyi tömegközlekedés álljon a pihenni vágyók rendelkezésére. Meg klassz parti büfék, és udvarias parti büfések. Olyanok, akik nem az autókért, hanem a szabadságuk alatt az autóiktól végre megszabaduló emberek kiszolgálásáért vannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr93124551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.08.04. 09:25:17

értem én, hogy mire akarsz kilyukadni, de a büfés attól még adott esetben éhen hal, mert a turiszt tényleg nem megy oda, ahol nem tud parkolni.

mi annak idején "autós kirándulóknak" neveztük azokat, akik az erdőgazdasági sorompóig mentek fel a kocsival a Rám-szakadékban, azzal a különbséggel, hogy ott nem befolyásolták senki megélhetését...

UnrealFCY 2011.08.04. 09:29:17

Olaszban meg biztos nem ennyi a fizetes mint itt, ott rohogve kifizetik a parkolast okoska..

minekez 2011.08.04. 09:33:34

Hmm, én parkoltam ingyen a Garda tónál... :)

Anti Anyag (törölt) 2011.08.04. 09:36:52

Én is továbbállok ha fizetni kell, bár Siófokot, Balatonfüredet, Almádit, Keszthelyt, a nagyobb településeket eleve ezért ki is hagyom.

Pár km-errel odébb megyek. Jobb minőség, kevesebb ember, alacsonyabb árak és még parkolási díj sem kell. Ráadásul ugyanaz a balcsi van ott is.

Qju 2011.08.04. 09:42:19

Szvsz a "parti büfések-et" kellene először is kitiltani a partról.
Ezután okafogyottá válna az egész hype.

Jim Raynor 2011.08.04. 09:47:20

@Anti Anyag:

csak szólok, hogy Almádiban ingyenes a parkolás. kb. 2003. óta.

AczélGyuribácsi 2011.08.04. 10:00:36

Látom a szerző sem a köztéri nyilvános illemhelyek hiánya zavarja, hanem a szállodát LEPISILŐK... HUGYOZÓK, öreg!
Pisilni a kislányok és gyerekek pisilnek.
Akik a szálloda falát illetik, azok gyaníthatóan alkoholista vadbarmok.
A poszt pedig demagóg és sötétzöld.

Dr. Trebitsch 2011.08.04. 10:01:11

@minekez: én is.
sőt, úgy emlékszem, a nagyobb városokon kívül ingyenes a parkolás közvetlenül a Garda-tó partján.
Mondjuk nincsenek is lángossütők.

Roltii 2011.08.04. 10:01:41

Garda tónál én is ingyen parkoltam...

spqr1 2011.08.04. 10:06:00

a Garda-tonal nem lehet ingyen parkolni,de nincs is strand.Ellenben hemzsegnek a motorcsonakoktol es a hidroplanoktol-)Az mitol jobb?
A Genfi-tonal sem pakolhatsz ingyen.
A bufesek legnagyobb ellenseguk ok maguk,meg az idojaras amugy.Ok kapzsik az idojaras meg rossz.-)igy nem lehet business-t csinalni.

záporeső 2011.08.04. 10:06:07

A büfések nem azt akarják, hogy mindenhol autók álljanak, hanem, hogy ahol amúgy is parkoló van, ott ingyen meg lehessen állni. És evvel a gyalogosoknak, bicikliseknek, görkorisoknak is jobb lenne, mert nem össze vissza állnának az autók, hanem a parkolókban...
És ha nem lehet ingyen megállni pont azok a vendégek mennek el, akik kulturáltan nyaralnának. Családok gyerekekkel, idősebbek, azok akiknek egy hosszú gyaloglás a strandra nem feltétlenül öröm ilyen-olyan dolgok miatt.
Akik buliznának, azok amúgy is kocsi nélkül mennek a partra, hogy tudjanak inni...

Anti Anyag (törölt) 2011.08.04. 10:08:17

@Jim Raynor: Persze, névleg, mert parkolóhely az nincs. Pontosabban van, pénzért. Próbáld ki. A strand környéke abból él, hogy a kevés parkolóhely miatt a saját telkéből csinál parkolót.

Arrébb megyek kb. 2 km-ert és ott a strand mellett parkolok ingyen, ráadásul a strand úgy minden tekintetben magasan veri B.almádi strandját.

Gyarló Hintaló 2011.08.04. 10:10:18

-"gyors és kényelmes vonatokon, ütemes menetrendben"

szép álmokat!

-kevesebb utálattal már nem is lehet bejegyzést írni?!

éljen Little-Ibiza aka. Siófuck

Anti Anyag (törölt) 2011.08.04. 10:20:14

@spqr1: Bár én csak kis balatoni településeken töltöm el az időmet, a büfék, éttermek nagyon nagyot fejlődtek.

Nincsenek nagy árak, a sör 35 fokban is hideg, a sok büfé miatt nem kell sorban állni, sőt mindig le is lehet árnyékban ülni, a kaja is jó minőségű és jó esti programok is vannak.

Most Szemesen voltam épp a kánikula idején egy hetet, nem is csalódtam. A parkolás ingyenes, amúgy a strand is. Este mindenhol volt bőségesen hely, a parkolási díjakat elköltöttem a büfésnél és az étterem tulajdonosnál.

A Garda tóra biztosan nem mentem volna helyette.

Baldrick68 2011.08.04. 10:20:48

Hát hogy a garda tónál lehet-e ingyen parkolni azt nem tudom.
Viszont azt igen hogy a nálunk jóval csóróbb és élhetetlenebb ausztriában a salczkammerguti tóvidéknél igen az biztos.
Pontosítok az osztrákoknál vannak ilyen kék zónák ahol 2-3 órát ingyen parkolhatsz.
Magyarul amíg körbejárod a környéket bekapsz ezt azt.
De mondom ezt nem kell komolyan venni mert ez a hanyatló nyugat.
Lásd:
picasaweb.google.com/lerantattila/Ausztria201008#5509398811374896706

bájgúnár 2011.08.04. 10:28:49

A jó qurva anyjukat mindazoknak akik semmiféle szolgáltatásért pénzt zsebelnek be!Fizetem a súlyadót,biztosítást,meg az anyámtudja még mit csak azért mert autót merek használni.Ennek fejébe kapok szar,minősithetetlen utakat,drága benzint,és lépten nyomon lehúzást ha megállok valahol az autómmal!Nesírjatok hogy nemmennek a népek a balatonra.Drágább mint a horváth tengerpart ahol a tenger mellett nemkell parkolásért fizetnem meg azért mert fürdeni akarok a tengerben.Talán majd ha egyszer a balaton mellett is rájöttök hogy csak szolgáltatásért kérjetek pénz több lesz a vendégetek.Rohadjatok meg a balatonotokkal együtt!

citrix 2011.08.04. 10:29:23

A fizetős parkolókkal "ellátott" helyeken nem állok meg,keresek nem fizetőset néhány utcával odébb.Így is fizetek éppen elég adót a benzinben,súlyadóban,áfában és béfában.Adót adózatnak,ebből elegem van,a sunyiba elhúzhatnak a fizetős parkolóval.A kutya se áll meg ott rokkantkártya nélkül.Büfé,csárda,étterem van elég a parton máshol is,ingyen parkolással.Egyáltalán nem vagyok lusta,szeretek sétálni,autót csak hosszú utakra használok.de rühellem ha mindenhol le akarnak húzni.A bedrogozott hülyegyerekeknek nem tudom mi köze van a fizetős parkolóhoz,azok a városban krúzolnak fel-alá,nem parkolót keresgélnek.A büféseknek nagy veszteség,mert nem állanak meg (náluk),nincs kuncsaft,nincs bevétel.Ettől nem lesz zöldebb semmi.A tömegközlekedés egy csúnya vicc,mert drága,pontatlan,az állomások messze vannak a céltól,piszkos kocsikkal,buszokkal.Ráadásul azzal kell szembesüljek a jegyváltásnál,hogy boldog-boldogtalan ingyen vagy 90%-os kedvezménnyel utazik csak engem néznek baleknak a teljes árat elkérve.Hát ebben nem leszek partner.

room_101 2011.08.04. 10:32:27

A büféseknek - rövid távon - igazuk van, mert nálunk a fizetőképes kereslet nagyrészt a bunkó zsírparasztokból áll, akik ráadásul irracionálisan szarrágók is, képesek tízmilliós autókból kiszállva több százezres fogyasztást produkálni, miközben sajnálnak párszáz forintos parkolásra költeni. Ezeket a népeket nem fogja senki "megnevelni", annyiban lehet reménykedni, talán idővel kihalnak.

becketman · http://putritours.blog.hu 2011.08.04. 10:34:58

A Garda, na, az egy másik világ. Ne hasonlítsd össze a mi kispályás, leszedős (és ebbe beletartozik a parkolódíj is) fing- és pocsolyaszagú állóvizünkkel. Lehet ingyen parkolni, ott is, meg a Como-i tónál is, meg az Annecy-t tónál is, sőt a genfinél is (hogy csak néhány alpesi tavat említsek). De nem ez a lényeg. A Balcsiból soha nem lesz Garda. Képtelen lenne rá ugyanis, és mi is képtelenek lennénk annyira jómódúan, nagyvonalúan és felnőtt módon élni, ahogy ott teszik. Tehát továbbra is oda fogunk szarni (többnyire), ahol eszünk.

GaZe 2011.08.04. 10:39:24

hova lesz már ez az ország ha ahhoz, hogy megfürödjek a balatonba ki kell szállnom a kocsimból? mi az hogy nem építenek ki nekem betonlehajtót a tóba, hogy nyugodtan belehajthassak a balcsiba, és élvezzem amint a letekert ablakon át ömlik be a víz?
talán még a kocsit se mossam bele, mi? jóhogy nem már fogja itt nekem megmondani valami kis környezetvédő, hogy ha már a Balatont, mint egy természeti értéket próbálják megélhetésre használni az arcok, szobáztatók, büfések, akkor olyan fenntartható megoldásokat válasszanak amelyek a legkevésbé veszik igénybe a környezetet.
Nagy francokat, a blacsi szar, mert teleparkolja a partot a sok suttyó, oszt még tőlem várja el valaki hogy kiszálljak a kocsimból?

GaZe 2011.08.04. 10:40:55

@citrix: én olyan büszke vagyok rád. Lennél a XXI. századi magyar mentalitás címerállata?

cdrom70 2011.08.04. 10:41:23

A parkolás a balaton környékén jó buli(( a cégeknek akik a parkolókat üzemeltetik.
Európa nyugatibb felén arra is figyelnek, hogy az emberek ha szórakozni akarnak ne azon háborogjanak, hogy mindenhol le akarják őket húzni, hanem a pihenés legyen a lényeg. A pihenésbe a fizetős parkolás és az autósok lehúzása úgy, hogy sokszor nincs más lehetőség eljutni sok helyre, szemét dolog.
Szemét ország szemét morál

monyon le 2011.08.04. 10:43:29

Mivel pont azon a szakaszon lakunk mi is, hol kijelölték a "fizetős parkolót" egy pár tárgyilagos infót szeretnék a poszt tóló figyelmébe ajánlani a parkolási helyzettel kapcsolatban Siófokon - főleg a fent leírtak alapján.

A helyzet az utóbbi években már elviselhetetlen volt a nyári időszakban, mikor a jói dő (!) idevonzotta a pihenni vágyókat. Eszméletlen mennyiségű autó érkezeik és a legrosszabb ebben az, hogy mindenki csak is a part közelében szeretne leparkolni, hogy egy métert se keljen neki gyalogolni a gumimatraccal vagy a rántott húsos szendvicsével! Áltak a füvön, a kocsibejáróban a fák alatt a bokrokban... talán ha a Balaton le lenne aszfaltozva oda is beállna a suttyó parasztja. Két éve Siófok végre kialakította a leaszfaltozott, közvilágítással ellátott parkolóit a Beszédes J. sétányon, majdnem Siófok Sóstóig. Ez ingyenes - csak a lusta söför nem tud gyalogolni 50m-et a prtig, mert fárasztó, ja és a nap is süti a CHF-es Suzukimat.
Kértük az autó tulajokat szépen, normális hangnemben, hogy ha lehetséges, ne álljon a frissen rendbe rakott fűre. Nem értette, mert annyira paraszt, hogy a banánt bicskával eszi. Kértük, hogy ne álljon be a mentőnek fenntartott helyre (ez a parkoló rögtön a part mellett van), nem érdekelte...
Ja és még valami a Büfé ill. a NEM fizetős parkoló szakasz ca. 50-100m távolságban van maximum. Így hát ki kényelmi szempontokat előbbre helyezi, igen is fizessen parkoló díjat, mely nem több egy lángos vagy kisfröccs áránál.
Igazság szerint ezzel megszűrhető az autós csorda - mely gátlástalan, nyomoronc, ki ha én nem!

cdrom70 2011.08.04. 10:43:47

@citrix:
Igazad van általában, persze vannak olyan helyek ahol indokolt lehet a fizetős parkoló..

cdrom70 2011.08.04. 10:46:13

@monyon le:

Hali

Igaz, de ki van valahol írva, hogy hol van még parkoló a fizetősön kívül???
A sok turista honnan tudja meg, hogy hol lehet parkolni?

Anti Anyag (törölt) 2011.08.04. 10:52:17

@becketman: Véletlenül épp a Garda tónál voltam balatoni nyaralásom előtt, igaz, csak egy napig.

Ott sem úgy van, hogy bárhol ingyen parkolhatsz, sőt adottságánál fogva sokkal szerintem jobban jársz a Balatonnal, beleértve a leszedést is.

Az lehet a gond nálad, hogy ha itt minőségi környezetben van egy sör, pld. a füredi szállodasoron akkor az lehúzás, ha a Garda tónál, akkor az minőség.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.04. 10:55:19

@cdrom70: Szerintem külföldön lehúzósabb a parkolás mint nálunk. Vagy eleve lehetetlen.

Balatonra szivesen megyek autóval, de pld. Olaszországot épp a parkolás miatt hatszor meggondolom.

monyon le 2011.08.04. 10:55:29

@cdrom70:

Ki van írva, csak a kis bekötő utcák a part fel fizetősek. A fő útvonalon végig INGYENES a parkolás - ja és Siófok még buszjáratot is üzemeltet ezen a szakaszon a belváros felé

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 10:55:31

A Garda parton tudok több ingyen parkolót, ennek ellenére a sorompós parkolókat szeretem, ahol nem kell a leves és a pörkölt között elmenni pénzt váltani, és megtömni az automatát, csak azért, mert mégis vacsorázunk.
Sokkal tisztességesebb, hogy odamegyek, tickettet húzok, sorompó fel, beállok. Megjövök, tickettet leadom, fizetek óránként 1,50€ és 2,50€ között, sok helyen 5 perces bontásban, és elmegyek.

És nem a sóderes közepére lebaszott automata mellett állok, hanem egy őrzött garázsban.

Ott mondjuk a rendszer nem a büntetésre, hanem a vendég elégedettségére van kihegyezve.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 10:57:24

Valójában az autók, a gépek szabad parkolásának jogáért gyűjtenek aláírásokat. A büfések azt mondják: ahogy meglátják a vendégek a fizetőparkolást jelző táblákat, továbbállnak.

Ez így van. Tihanyba sem járok többet, max ha túrázom, de akkor kocsi nélkül megyek eleve.

A tihanyi buszt meg hagyjuk, mert marhára borzalom.

citrix 2011.08.04. 10:57:31

@GaZe: Véleményed szomorúsággal tölt el,miszerint én lennék a címerállat,mentalitásomat tekintve.Nem is szomorú,hanem elkeserítő.Azért az,mert kifejezetten jogkövető,becsületes,mások jogait,anyagi és egyéb javait nem csorbító életet élek.Nincs hátralékom,adósságom,kifizetetlen számlák se gyűlnek a hűtőmágnes alatt.Igen,van autóm ami szintén ki van fizetve,viszont nincs rokkantkártyám hogy fülig érő vigyorral parkoljak.Sőt,általában ételt-italt otthonról viszek magammal,legvégső esetben térek be vendéglátóba,mert olyan hatalmas a jövedelmem és irigy vagyok azt megosztani.A fizető parkolás van ahol indokolt,de a balcsi nem az a hely általában.Nagyon nem,mert ahol így van ott elkezdődik a csiki-csuki,a hol álljak meg.Ez senkinek se jó,számottevő bevételt szezonális helyről lévén szó nem hoz a konyhára.Ez az én meglátásom,másé nyilván ettől eltérhet.Röstellem magam hogy nem egy gödörben lakok csuhát viselve és csak magokon-gyomokon tengődve,ezzel csorbítva az olyan gyökerek életlehetőségeit,mint Te.

krj 2011.08.04. 11:02:07

Siófokon disznómód lehúzós és következetlen a parkolás. egy óra 300-320 Ft körül van, reggel héttől éjfélig kell fizetni minden nap májustól szeptemberig. két utcával arrébb meg még az árokban is kocsik állnak, mert ott ingyenes.

tudom, mert a víztől egy utcára nyaralunk és jó idő esetén tele van parkoló autókkal. engem különösebben nem zavar. amúgy a Comoi tónál rengeteg helyen parkoltam ingyen, sőt, Horvátországban is. ami szar Siófokon, az a belvárosi lámpák beállítása. egyszerűen botrány.

röviden: Siófok lehúzós hely whitepartyra készülő suttyóknak, Füred lehúzós hely sznoboknak. :-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 11:04:29

" A Garda-, a Comoi-, a Wörthi-tónál, a Lago Maggiorénél is ingyen lehet parkolni, csak azért, hogy nehogy elriasszák a vendégeket?"
IGEN

"Persze, hogy nem. Nem izgatja őket, hogy kinek tetszik és kinek nem a fizetőparkolás. Nem egyszerűen csak a bevételek miatt, hanem azért, mert a kulturált világban mindez egy szimpatikus és hatékony eszköz arra, hogy rávegyék - ha úgy tetszik: rászorítsák - az embereket arra, hogy nyaralás közben a lehető legkevesebbet használják az autót, helyette sétáljanak, bringázzanak."

A posztoló simán sötét.
Felsorolt helyeken a fizetőparkolás nem X db automata lekúrásából és utána zacskóban osztogatott büntikből áll, hanem sok helyen, pl Limone-ban a sziklába vájt sorompós őrzött teremgarázs építéséből, ahol óránként 2-3 € összegért a hűvös őrzött helyen áll az autóm, és a távozáskor időarányosan fizetek. És szívesen megyek vissza. de 500 méterrel arrébb ingyen is megállhatok.

Sirmionéban is lehet ingyen parkolni, egyedül a vége fizetős.

Lazise-ben kb 5 focipályányi ingyenes parkoló van.

Asconaban (ott mondjuk rég voltam) és Locarnoban a fizetőparkolás ismeretlen volt.

Egyedül Velencében van a parkolásak horror ára: 20€/alkalom, max 24 órára. De ezt se 50 centenként kell egy automatába szórni, hanem kultúráltan elveszi egy ember az üveg mögött.

midnight coder 2011.08.04. 11:06:40

Mondjuk részegen a szálloda elé hányni, hugyozni nem annyira az autósok szoktak. A részeg állatok gyalog vagy biciklivel közlekednek, aki olyan állapotban vezet hogy odahány annak a jogsija nem lesz hosszú életű (de ő sem). Biciklire viszont nem kell jogsi, azt akármilyen részeg barom vezetheti, akár a járda közepén is.

is 2011.08.04. 11:21:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: csak a szamokat gyujtottem ki:

Tehat ahol nyugaton fizetni kell, az tuti jo hely, orankent 2-3 euro, azaz orankent 550-800Ft. Siofokon orankent 300Ft.

Limoneban 500 meterrel odebb ingyenes a parkolas. Siofokon 100 meterrel odebb ingyenes a parkolas (tehat Siofokon is lehet ingyen parkolni!)

Nekem ebbol nem nagyon jon ki, hogy itt valami hudenagy kibaszas lenne. A bufes csak azt latja, hogy az auto tovabbmegy, de ha leallitottak azt a kocsit 100 meterrel odebb, akkor csak odamegy a kedves vendeg a strandra menet, nem? Vagy hol van az a bufe, ha nem esik utba a strand fele? akkor eddig hogyan volt forgalma? mindenki MCDrvieot jatszik?

waze 2011.08.04. 11:27:45

a Garda-tótól 1,5 órára lakom kocsival. ha elmegyünk értelemszerűen a fizetős parkolóba állunk, 1,50€ óránként és gyalog megyünk mindenfele, a part közelében nincs autó.
az első alkalommal tartottam tőle h milyen rohadt drága minden és nem..:-D a parti kávézóban a legjobb rálátással egy cappuccino 2 euro (átlagosan ennyi), a sör mellé automatán jár vmi sós bizbasz, a pizza meg ua. volt mint bárhol máshol. a balatoni büfések figyelmébe: jó érezni h nincs lehúzás. au olasz városokban sok helyen van kint a parkolóházak táblája rajta a kijelző h mennyi szabad hely van. sok helyen engedik az ingyen parkolást 1-2 órára de ki kell tenni a műszerfalra egy papírórát h mikor álltál oda, ilyen mindenkinek van, h nincs kint megy a bünti. némi hozzáállásbeli különbség azért akad az itteniek javára, teljesen meg tudom érteni "monnyon le" véleményét. ja és ingyenes a strand...:-D

Stock 2011.08.04. 11:30:37

sötétzöld beszűkült idióta posztoló!
meséld már el, hogy miben zavarnak téged az autók amikor sétálni akarsz?? hogy jön ide a kerékpár?? az nem zavar?
vonattal meg menken le "pihenni" aki ruppótlan tini, vagy hozzád hasonló csövesek..... az ám a kikapcsolódás, hogy a keletibe kicipeled menetrend szerint a csomagodat, sok suttyóval tömve bagóföstben állva a hatvan fokos kocsiban ugyanannyi pénzért legurulsz Siófokig.., ahol a cuccaiddal elkezdessz szállást keresni.. tök logikus!
én sem megyek már évek óta a Petőfi sétány közelébe... mert egyszer (úgy 2004 körül) lementünk csajokkal... isteni volt, leraktuk a kocsit, bedobáltuk a vasat, amit előtte váltani kellett, aztán asétány túlvégéről rohangálhattunk vissza koktélozás, vacsorázás közben bedobálni... nagy élmény volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szentendrére se megyek már, pedig annó szinte minden hétvégén ott ebédeltünk.

milyen alapon ugatsz amúgy bele más kikapcsolódásába, ameddig téged a neonzöld agymenéseden kívül annak tevékenysége semmiben nem korlátoz és zavar?!

Stock 2011.08.04. 11:33:47

@is: hol lehet 100 méterrel odébb ingyen parkolni szted? mert az én tapasztalatom szerint mindenütt megállni tilos van a fizetős zóna környékén... általában legalább 1 km-re van hely, ha van...

2011.08.04. 11:33:51

@room_101: akik balcsinál nem közvetlen part menti, hanem 5+ km-re lévő faluban/városban nyaralnak és le merészelnek menni a strandra a méregdrága 150e forintos autójukkal, majd fürdés után kikérnek két hekket meg egy lángost összesen ezerötér gondolom azok is zsírparasztok szerinted.

Hányok az ilyen idétlen, demagóg, sötétzöld barmoktól mint te.
Mellesleg a fasz közötök van hozzá, hogy ki hova megy autóval? Vagy anyátokat is biciGlivel vigye a rohammentő majd alkalomadtán?

tükörfúró 2011.08.04. 11:34:25

még mindig ez a téveszme, hogy majd gyalog..
nem, haznkfia nem megy gyalog, nem azért vette erejénfelül, azóta3xostörlesztős valutahuitelre a csiliviliverdát
nyugaton akiket most majmolni akarunk, már megvolt és lefutott ez, ott az autó mára egy érzelemmentes párévente cserélendő közlekedési eszköz az emberek 99%ának
plusz végül mindig kiderül, hogy ja, ott fizetős a parkolás, de ottani pénzzekkel nevetségek, KOMOLY szolgáltatás jár érte (fedett hely, őrzés, stb), és akár még ingyenes alternatíva is van
erről ennyit

Stock 2011.08.04. 11:42:44

@GaZe: mekkora barom vagy... :)
"mi az hogy nem építenek ki nekem betonlehajtót a tóba, hogy nyugodtan belehajthassak a balcsiba"
de azért nonstop megy a hiszti, hogy a tavak körül milyenk a bringautak.... álszent egocentrikus állatok!

Roltii 2011.08.04. 11:47:48

@Stock: el vagy tévedve a vonattal kapcsolatban. Kb 2 embertől olcsóbb az autó, kis hazánkban vonatozni kurva nagy luxus... Ezért megyünk autóval a legtöbb helyre.
Csak egy példa: pestről leakartunk menni asszonnyal a velencei tóra, hogy körbebicajozzuk. Vonattal ez az 2x50 km-es túra lenne 4500 forint kettőnknek. Ha a kocsit adottnak vesszük (mert az, a legtöbb költséget fizetem így is úgy is), akkor kb 7 liter benzin költséggel kell számolnom, de legyen 8 a bicajok miatt: ~3200 Ft. Jah, és a vonatnál még nem számoltam vele az esetleges Bp-n belüli közlekedés árát...

Stock 2011.08.04. 11:49:10

@room_101: most tanítok neked egy számodra ismeretlen szót: elv
nézz utána, tetszeni fog!

és akkor talán megérted, hogy a jobb módú ember, aki sokat fizet a kocsijáért (hiszen kap érte valamit, feltehetően egy jó autót), miért csinál többszázezres számlát (ritka lehet, de ott is kap valamit cserébe)... és miért nem akar fizetni a közterület használatért pusztán lehúzásból!

én annó ha Siófokon strandoltunk egy napot.. mindig az egy utcára levő fizetősben hagytam, ahol őrízték, ott hagyhattam a kulcsát, a kocsiban meg az értékekeket és időarányosan fizettem!
nem kellett állandóan aprót váltani, visszarohangálni és bedobálni a semmiért! nagyon nem mindegy, pénztárcától függetlenül nem az!

krj 2011.08.04. 11:49:13

éppen az autó jelenti a tömegközlekedés mai helyzete miatt a szabadságot. hogy oda mész, ahová akarsz. és ha fizetni kell, eldöntöd, hogy maradsz vagy továbbállsz. sfokon 10 perccel a vonat megérkezése előtt indulnak a helyi buszok, ide s tova 20 éve. ez a taxislobbinak köszönhető. amíg két óra alatt érsz le siófokra a keletiből vonattal, egy-másfél óra alatt meg autóval, ráadásul háztól házig, miért is kéne otthon hagyni az autót? ne vitassuk már el a motorizáció adta fejlődést. egy nagy kalap trágyadomb volna ez a világ motorizáció és az egyéni utazás lehetősége nélkül.

Stock 2011.08.04. 11:50:36

@Roltii: sztem olvasd el újra... ugyanezt írtam mint te, nem a vonatot dícsértem, pont hogy a létjogosultságát vontam kétségbe!

Roltii 2011.08.04. 11:52:10

@Stock: rúppotlan tinit írtál, én erre reagálva írtam, hogy nem is olcsó vonatozni:D de igazából mind1

Harley 2011.08.04. 11:57:34

"Milyen vendégek lehetnek ezek? " Magyarok , javarészt , mint te meg én , szegények gazdagok , adófizetők és elkerülők , jók rosszak . Viszont , elsiklottál nagyvonaluan a vendéglősök , büfések felett . Lehet hogy meglepő , de ők is emberek , van családjuk , hitelük , kemény bérleti dijakat fizetnek , fizetik " az elvárt adót " hallotál már erről ? Nos ezek az emberek , lehet hogy aggódnak , hogy a számtalan csapás , frank árfolyam , a kimondottan emberbarát bankok :) , a bérleti dij , adók , a kiváló szezon tetemes esővel , ugye kimondottan jó kilátások . Lehet hogy nem tudod de sok vállalkozó az utolsó hónapjait , napjait éli , kissé kétségbestek , mert a hitel miatt nemcsak a üzlet , de a háza , lakása is mehet a kimondottan magyarbarát bankároknak. De örömmel látom ebben az országban van olyan ember aki dacol az árral , nem vesz tudomást a másokat nyomorral sujtó válságról , mert küldetéstudata van . Csak megjegyezném , hogy leírd ezeket , azért bekapcsoltad a számítógépedet , gondolom nem petróleumlámpánál írsz , a fürdővizedet sem sparherden melegítetted környezetbarát megujuló energiaforrást használva . Ekkor viszont jusson eszedbe pl. Ajkán az erőművet a Bakonyban kivágott fával tüzelik , hogy energiát szolgáltassanak , te mit tettél ez ellen ?

Stock 2011.08.04. 11:59:12

@Roltii: ok, jogos.. újraolvastam, igazad volt, az tényleg úgy hangzott.

krj 2011.08.04. 11:59:36

@Harley: kedves Harley, vessző, pont és egyéb írásjel előtt nincs szóköz, utána viszont van, ha eddig nem tűnt volna fel könyvben, újságban, blogon stb.

mement 2011.08.04. 12:02:47

Nem reg voltam siofokon, egy nagy csusztatas a bufesek sirankozasa, mert vannak vendegek, megy nekik a bolt, es vendegek egyaltalan nem sipitoztak hogy fizetni kell a magantulajdonuk kozteren valo tarolasaaert, sot jellemzoen egesz sokan kibirtak hogy auto nelkul kozlekedjenek Siofokon.

Harley 2011.08.04. 12:09:19

@krj: megköszöm , ha lennél szíves és megadnád a privát e-mailodat ,ezentúl szívesen átküldeném a szöveget lektorálásra . Angolt és németet is vállalsz ?

magyar bucó 2011.08.04. 12:19:26

Laktam Siófuck közelében. Gyakorlatilag az egész városban (nemcsak a parton) télen-nyáron fizetős a parkolás. Utálok a semmiért fizetni, inkább máshová megyek.

Phrascarica 2011.08.04. 12:21:17

@becketman: én voltam a Comoi tónál, most, az egy SZAR, a Garda tóhoz már el sem mentem pont ilyen megfontolások miatt!
Autóval katasztrófa a tó körül, egyetlen 1, 1.5 sávos út megy körbe és a tóhoz 15 perc lépcsőzés után tudsz lejutni és csak ezért mert ott éppen hajókikötő van! Akarsz hajókikötőben 15 fokos vízben lubickolni, úgy hogy ha fennmaradt a sör, vagy akármi akkor lépcsőzhetsz 1/2 órát? Jó hogy ingyen...

mement 2011.08.04. 12:21:32

@magyar bucó: Nem a semmiert fizetsz, hanem a kozterulet hasznalatert, es azert mert mig ott allsz az a kisszobanyi terulet nem kihasznalhato. Pedig igeny lenne ra

De talan tenyleg jobb ha mashova mesz, ha ezt az alap dolgot onmagadtol nem fogod:)

Stock 2011.08.04. 12:22:02

@mement: és ezt te kiolvastad midnenki fejéből, jól? ugye?! :)
"magantulajdonuk kozteren valo tarolasaaert"
regadó, áfa, vám, forgalomba helyezés, üzemanyagok adói, környezetvédelmi felülvizsgálat.....

remélem te is fizetsz a bringád tárolásáért, iletve ha 5 percnél tovább ácsorogsz valahol.

egyébként logikus dolog ez a fizetős parkolás, hiszen csökkenti a gazdaság pontenciálját, öröm ez mindenkinek az üzemeltetős önkoris spanon kívül..

Stock 2011.08.04. 12:23:23

@mement: milyen igény lenne rá? miért csak bizonyos helyeken kell érte fizetni, ha ez így van?

magyar bucó 2011.08.04. 12:24:21

@mement:
"azert mert mig ott allsz az a kisszobanyi terulet nem kihasznalhato. Pedig igeny lenne ra"

Jártál te már télen Siófuckon? Mert én sokszor. A Farkasréti temetőben több élet van...

mement 2011.08.04. 12:26:50

@magyar bucó: Nyilvan ha nincs szezon, akkor igy van:)

@Stock: Azert csak bizonyos helyeken, mert bar szamodra ez nyilvan elkepzelhetetlen, de nem az autosok oncelu szopatasa a cel, hanem bizonyos teruletek fele szoritasa, es bizonyos teruletekrol valo kiszoritasa.

Phrascarica 2011.08.04. 12:28:51

@monyon le: "igen is fizessen parkoló díjat, mely nem több egy lángos vagy kisfröccs áránál."
Ahha ha 1 órát állsz, de ha 11-17-ig akkor már komoly összeg, na ezért fogtok éhen halni Balatoniak. Én már nem voltam 1 napnál hosszabb idő a Balatonnál 15 éve, és nem is tervezem, lehúzós gyomorforgató szar lett belőle, mit az egész országból, hányinger kerülget ha visszajövök pedig régebben nem volt ez így. Inkább megtömöm a görögök, olaszok, svájciak zsebét, mint itt szopjak és bosszankodjak a pénzéhes geciládák miatt.
Es Bp-n mi a helyzet ott mire fogják a parkolási dijat?
Elárulom: lehúzás? Hány parkolóház épült a befolyt pénzből az elmúlt 10 év alatt? Ja egy sem? Hol van a pénz?

mement 2011.08.04. 12:29:05

@Stock: Sosem taroloma bringam utcan:( De szopo, hogy mindig mindenhova vinni tudom magammal, akar a 10. emeleti panellakasba is;)

Az meg hogy olyan eszkozt birtokolsz, aminek magasak az adotartalmai, az a te penzugyi zsenialitasodrol tesz tanubizonysagot, nem az ingyenes teruletfoglalas jogosultsagarol:)

Phrascarica 2011.08.04. 12:31:13

@mement: "bizonyos teruletek fele szoritasa, es bizonyos teruletekrol valo kiszoritasa."
...és miután onnan kiszorítottak jönnek a következő területek. a XIII. kerületben vannak -szinte- teljesen autómentes utcák parkolóautomattákkal :D
A rakpartról már nem is beszélek, jártál ott mióta beórázák? Kihalt! Célja? Üres rakpart? Elérték!

mement 2011.08.04. 12:33:36

@phrascarica: Helyes, a rakpartokon mar csak az autoforgalmat kell eltuntetni, akar ugy hogy egyszeruen csak a lezarjak, akar ugy hogy befedik az utat, es visszaadni azt, normalis, emberi hasznalatra.

Rakpartok nagyon ertekes teruletek, szegyen hogy arra pazarlodik el, hogy forgalmat bonyolit.

Phrascarica 2011.08.04. 12:35:23

@mement: "Nem a semmiert fizetsz, hanem a kozterulet hasznalatert, es azert mert mig ott allsz az a kisszobanyi terulet nem kihasznalhato. Pedig igeny lenne ra"
Miért is kellene? Közterület, mindenkié! NEm azé aki a pénz szedi érte! MINDENKIÉ! Adót fizetek, az enyém is.
Igény lenne rá? Várjon addig ameddig elmegyek és máris használhatja, vagy legyen kék zóna mint sok helyen: parkló óra a szélvédő mögött 2 óra a maximális, INGYEN!

mement 2011.08.04. 12:37:13

@phrascarica: Igen igy az enyem is, mikor te autoval odallsz, megfosztasz attol a lehetosegemtol hogy igenybe vegyem.

Tehat kisajatitod a kozteruletet. Ezert fizetsz.

Phrascarica 2011.08.04. 12:40:28

@mement: nemnem, Te is odaállhatsz ingyen, ha más nem használja, mit kapok a pénzemért? Odaállhatok ha más ott van, NEM!

Phrascarica 2011.08.04. 12:41:51

@mement: "visszaadni azt, normalis, emberi hasznalatra."
Mire? Mit csinálsz a rakparton? Plázs? Pláza? 6-os metro? Kerékpáros szupersztráda?

mezga-aladar 2011.08.04. 12:42:17

@Pál a postoló: @Qju: kihalnak maguktól... majd. mint BP belváros (lásd Rákóczi stb utak)

mement 2011.08.04. 12:42:33

@phrascarica: Nem, en nem allok oda, es nem foglalom el mastol. En hasznalom, peldaul ugy hogy atsetalok rajta, vagy ha ez uttesten van, akkor kozlekedek azon a feluleten.

Te elfoglalod, en meg hasznalom. Ezert en nyilvanvaloan kevesebbet fizetek, mig neked tobblet koltsegel jar.

mement 2011.08.04. 12:43:12

@phrascarica: Mielott teljesen verbenyikkan a szemed, nezz szepen utana a rakparthasznositasi otleteknek, terveknek.

mezga-aladar 2011.08.04. 12:46:11

@Baldrick68: emiatt dőlt be a nyugat... a tóparti ingyen parkolás miatt... mi meg szépen prosperálunk lásd csipakkastély+ferrari(ki), lassan kéne neki aranyparti nyaraló is...

mement 2011.08.04. 12:46:27

@phrascarica: amugy nem is ertem, ha ugy erzed nem kapsz semmit a penzedert, akkor megis mi fasznak fizeted:)?

Ha nekem 100 foritnba kerul valami es 100 forintert szart kapok, nem allok neki telesirni a vilagot meg toporzekolni, hanem legkozelebb azt a 100 forintot masra koltom.

Javaslom neked is ugyanezt, az autozas nem kotelezo es nem jar, hanem lehetoseg, hogy ez neked hogy eri meg vagy hogy nem, az kurvara maganugyed, ne hasznald az kocsid, ha ugyerzed egy nagy rafizetes az egesz.

Phrascarica 2011.08.04. 12:47:22

@mement: jól van B+ nem irsz semmi okosat csak trollkodni jöttél, nem szólok hozzád nem etetlek, az utcán heverő kutyaszarral sem beszélgetek :)

mezga-aladar 2011.08.04. 12:55:59

a Tihanyi révnél jártatok?
az erdőbe és mindenhova körberakták a pusztát megállni és behajtani tilossal
és egy haver egy fizető parkolóban pénzt szed...
döbbenet... mi van ott... ja és az étteremnél se álljatok meg...nincs kint ár és horror, egy palacsinta 500 ftért...

azt hittem már javul a helyzet. de lóf@szt. sokkal rosszabb mint pár éve volt.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.08.04. 12:57:11

Árak - TAPASZTALATBÓL:

- Wörti tó Nyugati vége Velden
Utcán HA találsz parkoló helyet, 3€/óra
Casinó Velden fizetős parkolója 2.5€/óra
-Wörti tó keleti oldala, Klagenfurt
Hatalmas parkoló (800 autó) a strandbad-nál, ingyenesen
Mellesleg: strandidőben a 10, és 85-ös busz 5 percenként ontja az embereket. Rossz időben 20 percenként jár
webcam a strandról: www.stw.at/webcam/strandbad.jpg

Garda Tó:
Körbejártam már többször is kocsival
Éttermek saját parkolóiban, kizárólag az étterem előtti terület ingyenes, de figyelnek, hogy valóban az étterembe jössz-e, különben elzavarnak. mindenhol 3-5€/óra
*pl: Malcesina - Felvonó a sípályához, kilátó tetejére
4 óra 15€

-Comoi tó
Kegyetlen drága minden, de pont a parkolás nem. Standard 2€/óra mindenhol. Megjegyzem, alig van az utcán parkoló hely, vagy tilos parkolni, vagy csak fizetős tömegparkolók vannak. Mindenkit terelnek be hatalmas parkolókba.
Ego: sétálni kell sokat a kocsitól.
Viszont: Nem csúfít mindet el a sok parkoló kocsi.

Artie 2011.08.04. 12:57:35

Én meg akkor állok odébb, amikor Kecskeméten 1200 forint a parkolás egy napra, és csak százforintosokat fogad el, amit a fasztuggyahányszázméterre levő boltban lehet váltani. Aztán ha egyet-kettőt nem fogad el az automata, az egészet visszadobja, és kezdheted a cirkuszt az elején.

Artie 2011.08.04. 12:58:16

@Artie: Keszthelyen, természetesen, bocs.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.08.04. 12:59:54

@Anti Anyag:
és máris ott vagy. a többlet benzin, autó amortizációja, a km-re vetített szervízdíj: = parkolási díj, amit nem akartál kifizetni

Amusing 2011.08.04. 13:02:37

@Roltii:

én is ingyen parkoltam ott :o

és igenis legyen ingyenes a parkolás! lehúznak elegen a parton..

bájgúnár 2011.08.04. 13:05:51

@mement:
Nó akkor elárulom neked Pécsen ahol sok autó szokott állni mind fizetős parkoló lett.Magáncégek tömték a zsebeiket.Most veszi vissza a város az üze,eltetést.Eddig ebben a qurva országban nem a köz javára szedték a lóvét hanem lenyúlták a haveri körök KFT-i.
A parkolásért nemkapsz semmit.Kórházak előtt fizetsz!Nem a kórháznak ám .Lófaszt! A magántársaságnak.Bankok előtt ,intézményeknél nincs ingyen parkoló ahol intézed ügyeidet!Ennyiből minden gyalogostól is kellene szedni közterülethasználati pénzt.Főleg ha megáll nézelődni vagy beszélgetni.Ha meg leűl akkor pláne!

mement 2011.08.04. 13:08:09

@bájgúnár: Jelentkezz az empamohoz. es kuzdjetek egyutt valt valnak vetve, hogy a gyalogos is fizessen:) Sot ha ugyesek vagytok elerhetitek, hogy mar szuletesnel rendszamot vessenek a homlokukba.

Masreszrol, sajnos abban igazad van hogy ezeknek a penzeknek egyenesen az onkormanyzatokhoz kene erkeznie, es nem magancegek kasszajaba. Ebbe nincs vitank, vissza kell venni ezeket a cegeket, es atlathatova, ellenorizhetove varazsolni a penzugyi allapotuk.

cdrom70 2011.08.04. 13:08:37

Háát
Itt elég sok balaton párti ember van.
Talán el kellene gondolkodni, hogy az emberek miért mennek külföldre nyaralni/dolgozni ha itt a balatonunk és egy kánaán ami a körülötte van?
Tudok néhány indokot:
Európában sem drágább az élet mint itt.. Ár/szolgáltatás valahogy arányosabb mint itthon.
Ha esik az eső akkor is lehet programot találni /balatonpártiak mondjanak már esőnapra programot/
Az utiköltség ami talán magasabb, de a magasabb szintű szolgátlatás ezt kompenzálja (azt hiszem).
Az elmúlt 10 évben nem töltöttem itthon a szabadságom, addig még az lesz a cél hogy lehúzzanak nem is fogom.. Ott rohadjon minden vendéglős a balatonparton az esőben az 1.000Ft-os üditőjével..

mement 2011.08.04. 13:10:45

@cdrom70: Te hulye vagy, elmult 5 evben drasztikusan nagyott esett a balatonpart, olcsobb lett mint egy BP belvarosi felkapott klubb, vagy komolyabb szorakozo hely:) Ennek megfeleloen nem maximalizalt, de nagy forgalmat bonyolitanak.

Bambano 2011.08.04. 13:12:11

A demokrácia arról szól, hogy a parti büféseknek is joga van elmondani a véleményüket. Ezért szomorúnak lenni az ostobaság csimborasszója.

mement 2011.08.04. 13:13:43

@Bambano: miert ne lehetnenk szomoruak, hogy neki ez a velemenye?
Nem pont az a demokracia, hogy o elmondja, en szomoru vagyok hogy ezt gondolja, es elkezdunk jobb esetben vitatkozni rola, minthogy o elmondja en meg agyonverem mer nem tetszik:)?

Phrascarica 2011.08.04. 13:13:57

@cdrom70: pont ez a véleményem nekem is
""phrascarica 2011.08.04. 12:28:51 "
már késő örökre elüldöztek, én már nem leszek fizető ügyfél ott, ezért a lófasszal való penetrációért sorban állnak most is a Balatonnál :)

bájgúnár 2011.08.04. 13:15:36

@mement:
Azokat a hülyéket látom Polgálmesteri székekben akik ellenzékiként azért ágáltak hogy vezessék be a parkolási dijakat a városokban.Majd ezek cimborái lettek megbízva a parkolási cégek létrehozásával.Most megint ők pofáznak hogy vissza kell venni a városoknak az üzemeltetést.Rohadt korrupt politikusok,rohadt banda.Hülye,feledékeny ,birka néppel.

cdrom70 2011.08.04. 13:16:14

@mement:

Hali
Lehet, hogy így van, számomra a nyaralás nem klubbokba való járást jelenti..
Addig még jó áron tudok repjegyet venni nem fogok a balatonnál ázni az esőben.

Phrascarica 2011.08.04. 13:19:38

...ja és Görögországban és estek ám az árak, szállás 2 személyre közvetlenül a tengerparton 25-30€ klímával.
A jó idő default, nincs szükség esőnapra, parkolási díj NINCS, penetráció nincs, a főtt/sült kukorica 1/2-1 Euro/csö, a hotdog 1/2 Euro a Giros 1-1.5, a dinnye 0.19€, miről is beszélünk?
A napágy ingyenes, csak venni kell egy kólát, úgyhogy nem árt körbenézni a világban, és lassan mindenhol jobb, a Balatont meg csak lesajnálni tudom a 2 hetes szezonjával és a jéghideg vizével.

mement 2011.08.04. 13:21:14

@cdrom70: nem azt mondtam hogy ezek klubbok, a part menti, meg a strandokon felalitott, langosos-sorozos-sulthalazos standokrol beszelek, amik az elmult 5 evben kb 60 65 szazalekall olcsobbak lettek. Nem vicc, megereztek hogy nagyon tullotek a celon, es normalizalodtak az arak.

Erdemes a balatont valasztani szabadsag celjabol, szerintem. Mert mar olcsobb, mintha kulfoldre mennel.

cdrom70 2011.08.04. 13:23:47

@phrascarica:

Teljesen egyetértek veled.

mement 2011.08.04. 13:23:54

@phrascarica: Tiszta jo hogy sajat bevallasod szeirnt 15 eve a kornyeken se jartal egy napnal tovabb, de azert ugy teszel mintha pontos, vilagos keped lenne a viszonyokrol:)

Menj Gorogoszagba ha az neked ugy jol esik, de alaptalanul ne rontsd a Balaton hirnevet.

Phrascarica 2011.08.04. 13:26:39

Aki pedig a Balatonra megy annak azt tudom tanácsolni hogy menjen el egy agykontroll tanfolyamra és szugerálja be magának hogy JÓ ITT NEKEM, olcsó, meleg van, nem esik az eső, nincs parkolási díj, olcsóbb a büfé mint 5-6 éve, egyébként is támogatom a magyar korrupciótm és lehúzást.
Én a lábammal szavazok, illetve az autómmal, a haszon az országnak? Na az nincs! Aki meg szereti a szaros kenyeret az falja!

mement 2011.08.04. 13:28:55

@phrascarica: Hat ilyen velemeny utan, talan jobb is ha kulfoldre mesz es nem nalunk rontod a levegot:(

Ilyen egy igaz magyar autos.

cdrom70 2011.08.04. 13:29:59

@mement:

Nem vagyok meggyőződve róla.
Elég ha csak néhányszor akarnak átkúrni honfitársaim, nem nagyon, csak annyira, hogy ne érezzem jól magam emiatt, sokáig nem fogok oda menni.
A balatonnál túl sokszor túl sok embert akartak átkúrni, emiatt rossz a híre, ráadásul annyira nem olcsó, hogy érdemes legyen megpróbálni...
Maradok az olcsó repjegyeknél..

cdrom70 2011.08.04. 13:33:07

@mement:

Mindenki jó valamire, ha másra nem elrettentő példának....)

mement 2011.08.04. 13:37:58

@cdrom70: Azert arra szamits hogy gorogorszagban is megprobalnak majd atverni, kulfoldiek lehuzasa kelet-eura, es a balkanra jellemzo uzleti modell:)

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.08.04. 13:44:47

@mement: jó vagy, mement, ne hagyd abba.
A benzinagyúaktól ugyan nehéz környezeti felelősséget remélni, hiszen "jogomvankifizetteminkábbhorvátHország".
De ha valamiben érdemes trollkodni, akkor zöldügyben biztos: feldühítesz néhány értetlen kommentelőt, de többen gondolkodnak el a lényegen: vesztünkbe pazarlunk.

citrix 2011.08.04. 13:45:52

@mezga-aladar: Bizony így van,tavasszal a rév előtti hatalmas parkolóban leálltam,mindjárt jött egy ember figyelmeztetni:fizetős!Május elején volt,kicsit elképedtem.Az egész parkolóban 2 autó állt,mondani se kell.Ez lehúzás.Szerencsére a hajóállomásnál ingyenes,onnan egy szép úton felgyalogoltam a templomhoz,így mindjárt barátibb.Szerintem nem így kell vendéget várni.Díjat ott kell kérni,ahol őrzik az autót vagy ahol forgalomtechnikailag indokolt,esetleg annyira preferált hely.Felesleges ilyen szélhámosságokkal borzolni a kedélyeket,mert alapból elmegy az ember kedve és odébb áll.

krj 2011.08.04. 13:49:21

@Harley: spanyolt is. mitgal1993@yahoo.com-ra küldheted. majd keres-cseréllel kiszedem.

Phrascarica 2011.08.04. 13:50:52

Aki meg azt gondolja hogy Görögország balkán annak igaza van, de csak földrajzilag. Görögországban soha de soha nem basznak át. Nincs jatt, borravaló az étteremben annyit fizetsz amennyit az étlap mutat, sőt volt hogy kevesebbet, többet soha. Szóval aki a Balatonnal akarja összehasonlítani az még sohasem járt ott, egy igazi outsider és megmondóember, de attól még nem lesz igaza.
Amennyiben az ember lemegy rögtön szembesül 1-2 órán belül a balkáni körülményekkel (fizetős strand, 500 Ft-os, sör, száraz hideg sült krumpli, fizető parkoló, stb),aztán hozzáveszi hogy 75% eséllyel a kéthetes nyaralás felében borús idő, hideg víz, eső várja és ha összeadja ezeket a máshol nem létező költségeket na meg van összehasonlítási alapja akkor rájön hogy a kenyéren nem mogyoróvaj van, hanem szar!
Tehát rajta, aki szereti falatozzon nagyot, olcsó, megmondták már sokan olyanok akik még máshol sohasem próbálták a mogyoróvajast, lehet választani Siófuck-hígfos és Fonyód - a szar között :D
Balaton körül egyetlen jó élményem van, a Balatonfüredi Arany Csillag étterem, na az nem olcsó, de nálam 5 csillagos!

Stock 2011.08.04. 13:52:38

@rozsdapeti: igazad van zsenikém, köszönjük, hogy mindezt megosztottad a kínában összeszerelt, idehozott áramzabáló gépeden, a zinterneten!
köszi! talán ellehetne kezdeni gondolkodni!!

cdrom70 2011.08.04. 13:53:56

@mement:

Na ja, a balkán a lajtán innen kezdődik..)

Rozsdapeti:
Az értelmetlen autózás valóban pusztít, a pazarlás valóban felesleges.
Ha arra gondolsz, hogy van egy tavunk amit sokkal jobban ki lehetne használni ezzel munkahelyeket teremteni, igen pazarolunk, mert olyan embereket zavarunk el onnan pl: parkolási díjjal, akik szívesen áldoznának a nyaralásra és van annyi nyelvtudásuk, pénzük, akiknek mindegy, hogy nyaralnak de elvárják azt hogy a pénzükért szolgáltatást kapjanak.
Jelenleg az ar/teljesítmény arány a balatonnál nagyon rossz, ez a baj.

onlame 2011.08.04. 13:54:51

Itt baszki mindenki totál sötét...

NUMERO 1:
Az egész cikk, és a tiltakozás is egy alapvető FASZSÁGON alapul. Merthogy tudsz ingyen parkolni, csak legfeljebb hatalmas lúzer vagy, mert beállsz a fizetős parkolóhelyre.

NUMERO 2:
Aki egész nap a strandon akarja verni a f*szát, az kúúúúrvára fizesse ki a parkolóhelyet. A sok tajparaszt lemegy a parthoz játszani az agyát, és azt hiszi, hogy ott mindenki a seggét nyalja majd rongyos párszáz forintért. Igenis Siófok frekventált hely. Nem képes minden autót befogadni, mert kicsi. Aki autóval megy, mert kényelmes neki, az fizessen. Rongyos 300 forint óránként. Köcsögök.

NUMERO 3:
Sok itt az idióta, aki azt mondja, hogy külföldön olcsóbb, mint a Balatonnál. Ezek baszki még soha nem voltak külföldön szerintem. Vagy a Balatonnál.
- A szállás olcsóbb. (Ez tény.)
- Az utazás olcsóbb.
- A kaja olcsóbb.
- A pia olcsóbb.

4:0 a Balatonnak. Persze meggazdagodni hülyéken lehet, akik beülnek a drága helyekre. Én Siófokon olcsóbban iszom a sört mint Budapesten, és ha étterembe megyek, az is olcsóbb, mint Budapesten. Külföld ennél drágább. Csak sok a lúzer magyar, de azokat külföldön is úgyis lehúzzák. Csak Euróban nem tűnik olyan soknak. :)

Stock 2011.08.04. 13:55:06

@mement: te egy beteg troll vagy!
egy kérdésre sem válaszoltál... szokás szerint!
érveid nincsenek és menekülsz, hiszen védhetetlenek a baromságaid! :)
a bringádat meg sosem hagyod közterületen??
akkor nem is közlekedsz csak túrázol... vagy betolod az étterembe, discoba, plázába?

retardált....

mement 2011.08.04. 13:57:30

@Stock: Milyen kerdesekrol beszelsz, meg milyen menekulesrol te szerencsetlen:)?

Meg jo hogy nem hagyom ott, termeszetesen mindig olyan helyre megyek bringaval, ahol lehetosegem van bevinni, ha tudom hogy nem lesz ra, -kapaszkodj meg, mert ez eros lesz neked- gyalog! megyek, tomegkozlekedessel.

Stock 2011.08.04. 14:00:21

@onlame: "Merthogy tudsz ingyen parkolni"
egyrészt hol? másrészt talán ez lenne a lényege, hogy a zónában levő vendéglátós megszopja, mert sokan nem mennek vissza kajálni, ha nem oda parkolnak!

"Igenis Siófok frekventált hely. Nem képes minden autót befogadni, mert kicsi"
és nem ettól rosszabb, hogy üresen áll a kijelölt parkoló, de a környező kis utcákban álla dugó, mert mindenki órákig kering ingyenes helyre vadászva? nem pont ennek a megelőzése lenne a cél?

olcsóbban eszel - iszol ott mint pesten? :-DD köszi, nincs több kérdésem!

cdrom70 2011.08.04. 14:00:24

@onlame:
Javaslom
menj el a következő helyekre, utána mondj véleményt

spanyolország 2X (camino)
portugália
ausztria
németország/ keleti rész is)
tunézia
jordánia
Egyiptom
Seychelles

Stock 2011.08.04. 14:03:22

@mement: vagy válaszolsz, vagy trollkodj magadban... ezt a kört már sokszor lefutottuk.

aha, mert annyi helyre be lehet vinni.. hiszen a bringás a világ közepe a fizető kereslet krémje, olyan népszerű és leterjedt a kerékpár.... nem is tudok olyan éttermet, ahol ne lenne bringatároló az asztalba faragva és gumiszervíz a sarokban..... :-DD meg azt előre tudod, hogy behiteed e,mi?! életszerű, mint mindenamit mindassz.

mement 2011.08.04. 14:06:54

@Stock: Jah, nem mindenki olyan idiota, hogy helyszinen tobben ra, hogy nem tudja hova tenni a kozlekedesi eszkozet. Van aki elore tajekozodik, peldaul, hivtam mar fel ettermet emiatt, tudom e kulturaltan tarolni a biciklimet ha oda megyek...
Es volt mar hogy emiatt gyalog mentem, feszultseg es duh nelkul:)

Mondjuk felteehetnel vegre egy kerdest, amire valaszolhatnek, te szerencstelen.

mement 2011.08.04. 14:09:49

@cdrom70: helyette meg erkeznek olyan emberek, akik pont azt elvezik, hogy nem parkolnak a szajaba az autok, normalisan vegig lehet menni az utcakon, nincsen folyamatos eletveszely a nagyaranyu forgalom miatt, elviselhetobb a zaj, es a levego is tisztabb:)

Ahogy van kereslet az ingyen parkolos helyekre, ugy van kereslet a kiterjedt, automentes, parkolomentes, vagy csak forgalomcsillapitott helyekre is.

nemecsek ernő áruló 2011.08.04. 14:10:05

@phrascarica: A horvátok is meg voltak sértve, amikor borravalót akartunk a pincérnek adni. :)

cdrom70 2011.08.04. 14:12:51

@mement:
Ez igaz, csakhogy nem arról van szó, hogy hogyan csökkentsük az autók számát, hanem arról, hogyan húzzunk el még bőrt a nyaralókról...
Nagy különbség..

mement 2011.08.04. 14:14:57

@cdrom70: Hat mivel az nem mukodik hogy egy tolvonassal kitiltjak bizonyos teruletekrol az autokat, vagy csak korlatozzak esetii szinten a behajtast, igy maradt a penztarcara hatas eszkoze, mint leghatekonyabb modozat. Igy meg mindig baratibbnak erzem, mert magad dontheted el megeri e ez neked igy vagy nem.

Phrascarica 2011.08.04. 14:15:01

@onlame:
No1: ebben igazad van
No2 ebben részben, de nem így kellene ne állhass 6 órát mert nem azért van a part, de a fizetés az durva, legyen kék zóna -ingyenes parkolás- 1/2 órán ár legalább amig kirakod a családot és becuccolsz a strandra.
No3:
Konkrétan igen minden olcsóbb külföldön, kivéve az utazást, bár mondjuk Szegedről Katerini,már alig drágább és az utazás is élmény (nekem)
Aki azt mondja hogy olcsóbb a szállás a balatonnál az rizsázik, hol találsz parti légkondis szállodát 2 személyre 8 ezerért, ahol ingyen van a parkolás a strand?
No4: én nyaraláskor nem megyek Tescoba :), a kaja árakról ne nyissunk vitát, ha nem a Tescoban kajálsz akkor 20-30% felár van Görögországhoz képest. Ha meg a Lidlből kajálsz akkor 20-30%-al lesz olcsóbb kinn.
No 5: ha hozzávesszük a 3X szorzót Balatonon azt hogy 3 hétből kettőn szar idő van akkor pedig Hawaii sem drágább!

mement 2011.08.04. 14:15:46

@cdrom70: bar termeszetesen az atmeno forgalomra ez nincs hatassal, csak a celforgalomra.

cdrom70 2011.08.04. 14:19:16

@mement:

Miért nem működik, hogy kitiltják az autókat? A világon mindenhol meg lehet csinálni itt miért nem?

cdrom70 2011.08.04. 14:20:34

@phrascarica:

Az utolsó szóig jogos amit írtál

Darvon 2011.08.04. 14:22:28

Eddig azt hittem, hogy Magyarország társadalma olyan szinten van, mint kb Texasé. Tévedtem. Most már tudom, hogy a társadalom olyan szinten van, mint egy texasi német aútómániás közösségé.
Az, hogy a büfések bármilyen kipufogót kinyalnának, hogy meg tudjanak élni, kevésbé a saját perverziójukat tükrözi, sokkal inkább a balatonra látogatók perverzióját. Ők azok, akiknek a hátsójuk hozzánőtt az autóhoz, és nem hajlandóak leoperáltatni onnan.

mement 2011.08.04. 14:22:50

@cdrom70: Na latod ez egy kurva jo kerdes....

Phrascarica 2011.08.04. 14:41:07

@Darvon: "Az, hogy a büfések bármilyen kipufogót kinyalnának"
szerintem kinyalná még a szaros seggét is csak tudja kifizetni a számláit. Ha a bringások vennének valamit akkor az Ő seggüket is nyalnák, de a bringás többség elkerekezik a Lidl-ig mert neki az a nyaralás, másnak meg más. Ha nincs köolaj, autó akkor még mindig gőzmozdonnyal járnánk nyakig lószarban. Jobb lenne?

cdrom70 2011.08.04. 14:48:07

@mement:

Van egy ötletem..

A fizetős parkolók bevétele a megfelelő embereket gazdagítja, emiatt nem akarnak erről lemondani...
Az a néhány ember valószínűleg érdekelt a helyi politikában és vastagon leszarják, hogy emiatt sokkal többet bukik a város/közösség.

Ez jó magyarázat?

onlame 2011.08.04. 14:48:34

@Stock:
Igen olcsóbban eszem-iszom. Mert helyi vagyok, és tudom, hogy hol érdemes. 250-ért korsó sört lehet ám ott is kapni. És meg lehet kajálni egy étteremben 1500-ért. Leves+főétel.
És nem áll üresen a fizető parkoló. Csak addig, amíg elérhetőek az ingyenesek.
A "Hol is?" kérdésedre mit mondjak. Ha magadtól olyan lúzer vagy, hogy nem találod meg, akkor nem fogom a saját parkolási esélyeimet rontani. Najó de. Egy utcával feljebb. Vitatkozz velem, Siófokon lakom. Egyébként meg az összes szabadstrand környékén van ingyenes parkoló.

@cdrom70:
Nem mindegyik helyen voltam a felsoroltak közül, de voltam ezeken kívül is 25-30 másik országban. És ezek alapján mondok véleményt. Végigkempingeztem Európát, laktam szállókban, apartmanokban, couchsurfingeltem. Mindenféle tömegközlekedéssel is mentem. Konkrétumot meg nem írtál, gondolom, mert nem tudsz belekötni sehol az általam leírtakba.

@phrascarica
1. köszi. :)
2. ebben végülis egyetértek.
3. Konkrétan nézz körül kicsit. Nem hasból mondtam. 4000 forintért is van légkondis szállás a partközelben. A strand ingyen van - jelenleg több az ingyenes mint a fizetős. Parkolási díjat csak a legfrekventáltabb helyen kell fizetni, ahol ha ingyen lenne, akkor azért nem tudnál parkolni, mert mindenki ott állna.
4. Én se megyek nyaraláskor a Tesco-ba. Éttermi árakról beszélek. És kocsma árakról. A legjobb helyen lévő étterem és a legjobban kivilágított kocsma külföldön is drága. Nem ezekbe kell bemenni itthon sem. Az hogy tájékozatlan vagy, azzal nem tudok mit kezdeni. Egyébként Görögország tényleg elég olcsó, meg Montenegró is. De a környéken ennyi. Olaszország is, Ausztria is, Németország is, és Franciaország is drágább. Meg Szlovénia is. De sorolhatunk még párat.
5. A szar időt hozzávehetjük. Meg azt, amikor esett a hó a Kanári szigeteken. Meg amikor tsunami volt Thaiföldön...

Phrascarica 2011.08.04. 14:56:12

@cdrom70: egyébként pedig a fizetős parkoló nem oldja meg a problémát, csak területileg eltolja a nem fizetősök irányában.

Phrascarica 2011.08.04. 15:10:39

@onlame: "Konkrétan nézz körül kicsit. Nem hasból mondtam. 4000 forintért is van légkondis szállás a partközelben."
2 ágyas szoba? Mondjuk a légkondi pedig nem kell esőben :)
A partközel nekem max 50 métert jelent -a víz és a szálláshely bejárata között, ilyen pedig nincs, barátaim voltak 60€ volt, és Ök sem hülyék hogy ne találtak volna olcsóbbat, a parttól pedg 200méterre volt :(
"ahol ha ingyen lenne, akkor azért nem tudnál parkolni, mert mindenki ott állna."
azt már bevállalom mint kockázat, de ha nincs hely és az is pénzért mint pl belvárosban az semmivel sem jobb mint előtte.
4. Görögország volt az összehasonlítás alapja, ne keverjük mással. Amikor még olcsóbb volt Olaszország mentesm oda is, meg Spanyolországba is, de ezek már élhetetlenek főleg Spanyolország, az dettó Balaton!
"5. A szar időt hozzávehetjük. Meg azt, amikor esett a hó a Kanári szigeteken. Meg amikor tsunami volt Thaiföldön..."
Ja, de ezek kiragadott példák, nem minden évben esik hó a Kanári szigeteken, és nincs havonta cunami sem.
Viszont a balatoni szar idő, na az konstans, amire mindig számíthatsz :D
Görögországban nem kurriózum a jó idő, mert a nyári 90 napból 89-en jó idő van, a balatoni 90 napból pedig idén volt talán 10? Ha a fürdésre alkalmas napokat is hozzávesszük -amikor 25 fok felett volt a vízhőmérséklet- akkor 90-ből 6? Ugyanez a szám Toloban 90-ből 89! ha igy nézzük akkor a Balcsin 15X ös szorzó van!
Mint már fenn is írtam aki szeret reszketni, szeleti a lóbráneres seggbekúrást, és a szaros kenyeret annak ajánlom, de hogy én nem megyek az tuttifix, elég az az évente 2X-3X 1 nap, még sok is! Ilyenkor mindig elképedek az állapotokon és konstatálom hogy jövőre sem szeretnám magam megszopatni, úgyhogy jövőre sincs a Balaton tervben.

onlame 2011.08.04. 15:21:02

@phrascarica:
Nem kétágyas, fejenként értettem. Vízpartit.

Árak: Görögországot elismerem, hogy olcsóbb. Tényleg az. Pláne mostani árfolyamon. Olaszország soha nem volt olcsóbb mint a Balaton. És egyik helyre se tudsz elmenni egy hétvégére. Márpedig az árérzékeny emberek nagy része nem heteket nyaral.

Időjárás: Igen, kiragadott példák. De a Balatonnál se volt régen divat a konstans szar idő. Ez az idei egy szar nyár. De általában meg 90 nap nyárból 60 tényleg nyár. Nagyobb az esélye itthon a szar időnek ez tény.

"Mint már fenn is írtam aki szeret reszketni, szeleti a lóbráneres seggbekúrást, és a szaros kenyeret annak ajánlom, de hogy én nem megyek az tuttifix, elég az az évente 2X-3X 1 nap, még sok is! Ilyenkor mindig elképedek az állapotokon és konstatálom hogy jövőre sem szeretnám magam megszopatni, úgyhogy jövőre sincs a Balaton tervben."
Hát na... ez nem a balfaszok paradicsoma. Egyébként meg az egész ország ilyen. Képzeld el, hogy én meg gyakran egész nyáron a Balatonnál vagyok, és általában jól is érzem magam. Csak néha sok a pesti paraszt. Külföld annyival is jobb, hogy kevés a magyar.

Phrascarica 2011.08.04. 15:23:14

@onlame: "Konkrétan nézz körül kicsit. Nem hasból mondtam. 4000 forintért is van légkondis szállás a partközelben."
még valamit, és Görögországba úgy szoktam menni hogy nincs foglalva, semmi, beesek az első szállodába ami tetszik és úgy van az ár, nekem nincs időm energiám órákig autózni alkudozni, mutyizni a szállásadókkal. Lehet hogy te ismersz néhány jó helyet 250/korsóért a ott, de én nem akarok talponállóban sörözni szabadságom alatt, meg egyébként sem. Nem akarok összekacsintani a szállásadóval - hogy számla nélkül mennyi, nem e lehetne-e? És igenis a parton szeretnék sörözni, nem 2 utcával hátrébb. Nem akarok keresgélni, hogy hol nem qrnak át. Ott ha bemész valahová nem az az első hogy átkúrnak mert külföldi vagy, ott ez nem mentalitás, ők elég messze vannak mindenkitől hogy tudják, -nem úgy mint a Balatonon hogy - ha néha átbasznak akkor inkább a Balatonra mész.
Itt a nyugágyhoz kihozzák a sört jégbe hűtött korsóval! Ne hasonlítsuk már össze, nem egy kategória. Ott nincs szar kaja, mert kipusztul másnap a vendéglős. Nincs basztató rendőr, közterület felügyelő, parkolóőr, mégis rend van. Na ezért nem költöm a Balatonnál a pénzt, mert szolgáltatást szeretnék, nem átbaszást.

Phrascarica 2011.08.04. 15:27:59

@onlame: "Nem kétágyas, fejenként értettem. Vízpartit."
Akkor nem olcsóbb, linkelj már egy ilyen vízparti légkondis számlás szálláshelyet zuhanyzóval 8000/kétágyas szobáért, mert akkor meggondolom, lehet hogy az egy napból lesz egy hétvége :)
"De általában meg 90 nap nyárból 60 tényleg nyár."
a 22 fokos víz az nem nyár, nekem ez tavasz, nekem más fogalmaim vannak a nyárról, 35 fok 28 fokos vízzel, nekem ez a nyár :)
"Külföld annyival is jobb, hogy kevés a magyar."
sohasem a magyarokkal van gond, hanem a parasztokkal, van német, svájci, holland paraszt is :S

onlame 2011.08.04. 15:42:25

@phrascarica:
www.siofok-balaton.hu/
Az első link amit hirtelen megtaláltam. Nem 4 hanem 5 ezer, de nem veszünk össze, inkább igazat adok, hogy ez naggggyon drága. Saját stéggel és stranddal. Valószínűleg nem ez az egyetlen hely, és te biztos bele tudnál ebbe is kötni.

Sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak, meg hogy átvertek folyamatosan... Bár ez is inkább szerintem Budapestre jellemző, nem a Balatonra. Engem még soha nem sikerült átverniük, és nem is nagyon próbáltak. Német és spanyol ismerősöket se... De lehet, hogy ijesztően nézünk ki. :D

"mégis rend van" - hááát. most éppen kevésbé van rend, de reméljük csak átmeneti helyzet. :)

Egyébként én meg a családi vendéglőket, éttermeket, és sörözőket preferálom, azok olcsók is, meg kedves a kiszolgáló személyzet is. Ez meg megint kicsit ilyen buta reakció a részedről, hogy biztos talponállóba járok, és ott olcsó a sör. De majd lejjebb helyezem kicsit a mércét, ha mondok neked valamit legközelebb.

onlame 2011.08.04. 15:52:13

@phrascarica:
"a 22 fokos víz az nem nyár, nekem ez tavasz, nekem más fogalmaim vannak a nyárról, 35 fok 28 fokos vízzel, nekem ez a nyár :)"

Jó. Ezt a földrajz tanároddal beszéld meg. Magyarországon a 30 fok 22-24 fokos vízzel a nyár. Én is mondhatom, hogy nekem a tél az, amikor a sípályán vagyok, vagy a tengerparton... De szerintem ezzel már nagyon eltérnénk a tárgytól. :)

"sohasem a magyarokkal van gond, hanem a parasztokkal, van német, svájci, holland paraszt is"
Valószínűleg furcsa egybeesés volt, hogy Magyarországtól távolodva eddig csökkenni látszott számomra a parasztkoncentráció. :)

Meg egyébként sok országban valamiért negatívan álltak hozzám, amikor megtudták, hogy magyar turista vagyok. Hallottam pár sztorit, na...

cdrom70 2011.08.04. 16:05:00

@onlame:

A balatonnál az elmúlt 30 évben nem volt rend, azt gondolod, hogy holnaptól lesz ? )

Ha annyi helyen jártál akkor leírhatnád nekem és más tudatlan magyarnak, hogy miért jobb a balaton mellett fagyoskodni mint máshol a barnulni nyáron.. )
Azt hiszem neked és nekem is igazam van, itt csak a nézőpont ami eltér...
Engem az érdekel, hogy szolgáltatást kapjak a pénzemért, téged pedig az hogy bár több utánajárással a balatonnál érezd jól magad...)
Csak egy apró példa az itthoni mentalitásra, nem olyan rég messzire mentünk nyaralni, gondoltuk, hogy itthon, magyar utazási irodába vesszük meg a repjegyet.... Majd megnéztük, hogy ezt a jegyet bécsi indulással, mennyiért mérik.. Az árkülömbözet jegyenként 70.000 HUF volt, gondolom sejted, hogy nem a magyar forrás volt az olcsóbb.
Szerinted hol vettük meg a jegyet, legközelebb ha utazunk és nem találunk akciós jegyet melyik pertérről fogunk indulni?

nagyfeszültség 2011.08.04. 16:16:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Sirmione nagy részére be sem lehet menni kocsival...
A Balatonon pedig sajnos még mindig túl sok a tahó, a drogos, a kurva és sokkal kevesebb rendes, kedves, normális és kultúrált középosztálybeli ember ,ellentétben a Garda tóval - sajnos.
Ettől ráadásul legjobban a balatoni őslakosok szenvednek.

gatto nero 2011.08.04. 16:17:55

@onlame:

Szerintem nem a cikk faszság, csak az, amiről a cikk is szól.

onlame 2011.08.04. 16:35:24

@cdrom70:
A görög helyzetre gondoltam épp. :) Siófokon akkor lesz rend, ha megszűnik a buliturizmus, és helyette valami olyat tudnak nyújtani, mint amit pl. a Garda-tónál.

Nem mondtam, hogy egyik jobb a másiknál. Nyilván én is azért mentem külföldre, amikor külföldre mentem, mert valami másra vágytam. Egyébként a "Balatonnál fagyoskodni" kifejezés megint egy olyan csúsztatás, amivel most miért is foglalkozzak? Nem télen kell menni, és nem szar időben. Ez idén nyáron nehéz, de egyébként meg nem...

Engem az érdekel, hogy jól érezzem magam, és ne kelljen érte feleslegesen sokat fizetnem. Ha külföldre mész, akkor nem kell utánajárni a dolgoknak? De... Te is utánajártál a repjegyednek, ezért lett olcsóbb.

A reptér kérdést meg szóba se hoznám, mert ami itthon megy repülésekkel kapcsolatban az egy vicc. Bár nem tudom, mi köze a Balatonhoz. Ez egyébként nem az utazási iroda hibája, csak kicsit tájékozatlan vagy ezen a téren is... Budapestről rohadt drága repülni. A reptéri illetékek és egyéb költségei a légitársaságoknak kb. olyan magasak, mintha valami luxus légikikötő lenne Ferihegy, vagy nem tudom... Szóval, ha magyar irodánál foglalod a jegyedet Bécsből, akkor se kerül többe, mintha máshol foglalod. Budapestről repülni a drága. Az irodák kb. 1%-ot kapnak repjegyből. Ha nem IATA irodánál veszed, hanem egy kisebb irodánál, akkor meg kb. még 1% van rajta...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 16:50:25

@is: Gyűjtsd hozzá adott ország minimálbérét is!

Valamint vedd észre, hogy Siófokon egy automatát tömsz, Limonéban egy fedett és őrzött helyen álok..

siófokon nem kunszt 100 méterrel odébb ingyen parkolót csinálni. Limonéba kicsit más a helyzet.

www.italyluxurytours.com/tours/images/limone.jpg

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 17:12:36

@onlame:

- A szállás olcsóbb. (Ez tény.)
A Garda parti kemping és a balatonfüredi kemping árai között 10€ a különbség a Balaton javára.Nem sok, mert a Gardán jobb a szállás.

- Az utazás olcsóbb.
Ez távolságfüggő. Szentgotthárdról a Gardaközelebb van, mint Záhonyból a Balaton.

- A kaja olcsóbb.
Ezt nem mondanám. A kempinggel szembeni pizériában 3 pizzáért elvitelre, amíg elkészül iszunk két vörösbort, sosem hagytam ott 20€-nál többet. és a bor 2x3 deci, a pizz sosem alap, hanem a középárú.

Étteremben egyértelműen egy árfekvése van a ké helynek, a Gardán az étterem ha nem is olcsóbb, viszont az étel jobb, frissebb.

Büfé árban egyértelműen a Garda a nyerő. Pizzaszelet 1-2 €, és ez kétszer akkora mint itthon a tescóban 380-ért.

- A pia olcsóbb.
Üveges Proseco 0,74€ a Lidl-ben. Itthon a legolcsóbb habzóbor 380 HUF.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.04. 17:18:15

@nagyfeszültség:

maps.google.hu/maps?q=sirmione&hl=hu&ll=45.491021,10.608255&spn=0.004069,0.006899&sll=47.15984,19.500732&sspn=4.041237,7.064209&t=h&z=17

Eddig mehetsz be. Ennél közelebb minek már? Én még eddig sem szoktam bemenni, mert innen délre vannak az olcsó boltok, ahol hűtőmágnes, képeslap, stb..

Phrascarica 2011.08.04. 18:04:15

@onlame: "Az első link amit hirtelen megtaláltam. Nem 4 hanem 5 ezer"
Halló, melyik az 5 ezres? Nem találom, legfeljebb utószezonban 400m-ra a balatontól, meg nem árt hozzáadni az ÁFÁ-t és az adót sem, tisztelet a kivételnek.
"most éppen kevésbé van rend, de reméljük csak átmeneti helyzet"- rend van, én láttam nincs ott semmi gond, legalábbis túrista szemmel, a többi pedig nem érdekel.
vessél már ide egy pillantást :D
polizopulos.webs.com/, itt van 40 Euroért 3 ágyas szoba, ne hasonlítgassunk, mert nem egy kategória
"Egyébként én meg a családi vendéglőket, éttermeket, és sörözőket preferálom, azok olcsók is, meg kedves a kiszolgáló személyzet is. Ez meg megint kicsit ilyen buta reakció a részedről, hogy biztos talponállóba járok, és ott olcsó a sör."
jah, 250 Ft-os sör a parton, linkeld már be
egyébként meg a sör csak egy dolog, van ennél 25 fontosabb is
"Jó. Ezt a földrajz tanároddal beszéld meg. Magyarországon a 30 fok 22-24 fokos vízzel a nyár."
Gondolkodjál egy kicsit a földrajztanárommal beszéljem meg a véleményemet? Ha 22 fokos vizet szeretnék itt a Duna, bazz azért elég néhány kilométert menni és helyben van, azért nem megyek le a Balatonra.
Hülye az aki fázós? Érezzem jól magam 20 fokos levegőn 21 fokos vízben? Szerinted a libabör, a szúnyog és a vacogás pedig természetes velejárója a nyaralásnak? És napsütés nélkül is van nyár? Szinte minden ismerősöm aki Balatonra ment legalább 2 hétre az elmúlt 10 évre megszívta.
Én nem jövőre akarok jól járni!
Ez nem pénz kérdés! Akinek telik egy 10 napos nyaralásra a Balaton parton az mazochista hogy így költi el a pénzét!

Phrascarica 2011.08.04. 18:13:47

@onlame: "Siófokon akkor lesz rend, ha megszűnik a buliturizmus, és helyette valami olyat tudnak nyújtani, mint amit pl. a Garda-tónál."
Mire gondolsz? A melegre, vagy a napfényre, esetleg a lehúzás mentességre?
"Ha külföldre mész, akkor nem kell utánajárni a dolgoknak?"
Nem, beesek az első nekem tetsző szálláshelyre és megkapom olcsóbban mint a Balatonnál sokkal jobb színvonalon napfénnyel, meleggel, kedves emberekkel.
"Budapestről repülni a drága"
Ugyanez van a Balatonnál is, ott nyaralni drága, az ár/teljesítménye egy szép nagy 0! és ugyanez volt az elmúlt 5 évben is!


süti beállítások módosítása