Konkrét tahók a tavon

2011.08.21. 07:14 - vancat

Lassan véget ér a balatoni főszezon. Engedjék meg a kedves olvasók, hogy ezúttal hosszú szöveg helyett néhány verőfényes, nyári képpel köszönjek el ettől a kurta-furcsa, rövidre sikerült nyártól. A képek nem valami jók, és erre csak egyetlen egy mentségem van: a Balaton idilli szépsége helyett több kedves kommentelőm - abszolút nem kedves - felszólításának eleget téve, kifejezetten a vízitaxi, vízimentő és vitorlásklub-versenyszervező motorcsónak-engedélyekkel visszaélő tahókat fényképeztem.

Korábbi, Tahók a tavon című posztom után ugyanis többen felszólítottak: ha már szóvá teszem a joggal visszaélő, vagyis elvben jogszerű, de mérhetetlenül simlis motorcsónakozást a Balatonon, álljak elő a bizonyítékokkal. Ezt most annak ellenére megteszem, hogy újfent leszögezném: nem ügyészség, természetvédelmi hatóság, vízirendőrség vagyok, csak egy, a környezet védelmét propagáló, gyarló blogger. A képek egyébként egy átlagos augusztusi hétköznapon, Siófokon és Füreden készültek. Természetesen nem fotóztam a láthatóan és valóban vízimentés, vitorlásverseny-szervezés céljából - teljesen helyesen - a tavon lévő motorcsónakokat. Íme tehát a konkrét tahók a tavon - a teljesség igénye nélkül!

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr243168070

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormány a helyén... 2011.08.21. 18:23:08

Az agráriumnak fontos szerepe lesz a gazdasági válság és a szociális gondok kezelésében – mondta el Orbán Viktor miniszterelnök szerdán, amikor Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszterrel értékelte a tárca elmúlt egy évét.  A megbeszélés el...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MittuDomain 2011.08.21. 20:28:08

@Wander:
Neem, én a helyedben minimum azt írtam volna a tó az enyém, akkor csak sima polgárpukkasztó vagy akikkel tele a világ, így viszont csak egy csicska aki más fa@zával veri a csalánt...nekem ez jött át igaz így 3 sör után :)

potyus 2011.08.21. 20:28:09

@Doktor Kotász: Ősi Magyar betegség a "sárga irigység" röviden: S.I.
Akinek motoros hajója van, mindegy hogy hol, az "bunkó". Naná csak az lehet, hisz motoros hajója van, és mi tudjuk, mi az S.I. faktorosok, azt azért vette, hogy felvághasson vele. Világos?

Koromnál fogva emlékszem azokra az időkre amikor normális dolog volt a Balatonon motorcsónakkal közlekedni.
Aztán divatba jött a vízi síelés, azt pedig viszonylag nagy teljesítményű motorcsónakokkal lehetett űzni. A nagy teljesítményű motorcsónakoknak nagyon erős volt a hangjuk, és erősen szennyezték a vizet.
Természetesen a vízparti telkeseket igen zavarta az erő hang behatás. Tudok olyan bennfentes elvtársról, aki a nyár nagy részét saját vízparti telkén töltötte, kisebb hányadát az Öszödi, vagy Aligai párt üdülőben, (mert az ingyen volt) és délutánonként nagyon zavarta ez a hang.
Az után a hetvenes évek vége felé korlátozták a használatot, például szieszta időben délután 2 és 5 óra között tilos volt motor csónakázni a tavon. Majd később a nyolcvanas évek legelején teljesen betiltották a belsőégésű motorok használatát, és ezáltal sok vízi sportot is elűztek a tóról.
Hivatkoztak a Tihanyi balneológiai intézetre, miszerint a tó vízének és halállományának rosszat tesznek ezek a robbanó motorok, és egyébként is.......

Én pedig azt mondom vétek nem kihasználni európa egyetlen ilyen nagy kiterjedésű meleg vízi tó adta lehetőségek sokaságát, köztük a modern, környezet barát motoros vízi járművek használatát, megfelelő szabályozással.

gatto nero 2011.08.21. 20:32:09

@potyus:

Ugye azért nem azt akarod mondani, hogy csak az öreg büdös komcsiknak nem tetszik a balatoni
motorcsónakozás?
Mert szerintem sokkal inkább az öreg büdös komcsik
lopott pénzből megtollasodott gyereki és unokái motorcsónakoznak.

Úri ember inkább vitorlázik...

velorex-vezető 2011.08.21. 20:36:46

@roki: Téged gázolt már el szabálytalanul fürdőző? Hát, ha annyira zavarnak, drukkolok Neked, hogy ne velük, hanem egy 200 lóerős motorcsónakkal találkozzál! Akkor majd tényleg roki leszel.

MittuDomain 2011.08.21. 20:40:26

@gatto nero:

"Mert szerintem sokkal inkább az öreg büdös komcsik
lopott pénzből megtollasodott gyereki és unokái motorcsónakoznak."

Meg vitorláznak..

Ki mostanság az úri ember?
Khm..úriember?

velorex-vezető 2011.08.21. 20:42:26

@gatto nero: Szóról-szóra egyetértek. A mélyen tisztelt Potyus nevű kommentelő nem tudom mely sportokat hiányolja a tóról, hiszen még vizisíelni is lehet kötélpályán.

OrbanseggenLorincz 2011.08.21. 20:45:53

@MittuDomain: szánalmas vagy.

Témánál maradva, motorcsónak és fürdőző egy helyen nem lehet. Ennyi. Hogy hogyan oldják meg lényegtelen, bármilyen motoroscucc szétcsap egy embert. Bár szerintem vitorlás is ha megengedik a gyeplőt... akkor tiltsák be vagy a hajózást vagy a fürdést :D

roki 2011.08.21. 20:47:48

@velorex-vezető:
Az én lelkivilágom neked smafu, hogy elém bóklászik egy ilyen illegális fürdőző és én a szabályosan közlekedő elcsapom a kéccáz lovammal?

Divatba kéne hozni az 1/7 közös bevezetőn az óvódai futóversenyeket... há' mer' mér' ne? ... a talaj pont olyan, mint az óvoda udvar.

négykarika 2011.08.21. 20:59:13

@Doktor Kotász: "Ha valakinek motorcsónakja van, az tahó???"

Nem erről van szó, hanem arról, hogy a Balatonon jelenleg tilos pusztán kedvtelésből motorozni. És jó is ez így, mert a nagy teljesítményű motorcsónakkal/jetskivel hazánkban sajnos ritkán jár együtt a másik iránti tisztelet. Kevés kivételtől eltekintve ezek igenis tahók, akik nagy ívben szarnak rá, hogy egy-tíz-száz ember nyugodt pihenésébe rondítanak bele. Sőt gyakran kimondottan élvezik. Bizonyos körökben tahónak lenni menő.

Szabványok 2011.08.21. 21:04:46

@roki:
Vitorláshoz vészhelyzetben elmegy motor. Merthogy ügyetlen emberek nem Balatonra méretezett vitorlásokkal hajóznak.
Már ez sem jó, de egye fene a kikötőben használja, ha szélcsend van és haza akar érni a filmre használja. De ennél többet használja. Némelyiknek akkora motorja van, hogy a vitorla már csak alibi.
Mindegy, ezeket csak erkölcsi megvetésem sújtja.
De akik motorcsónakáznak, azokat legszívesebben megtorpedóznám. Vagy bosszúból motorcsónakáznék a fürdőkádjukban.
Le a motorcsónakokkal! Vizimentők, rendőrség mehet, de a többit a lehető legrövidebb időn belül elsüllyeszteni!

Shinjuku 2011.08.21. 21:34:44

Ugy latom ez pont olyan mint a motoros-autos ellentet. :) Szerintem a Balaton tul kicsi ahhoz, hogy korlatlanul barki motorcsonakokat dobalhasson a vizre. Ha viszont korlatozzak, akkor ne legyen kiskapu: csak a hivatasos vizimentok, rendorok, kisero motorosok es a rendorseg, az ugyeskedokkel meg ki a vizbol.

Cpt. Flint 2011.08.21. 22:09:24

@potyus: "a tó vízének és halállományának rosszat tesznek ezek a robbanó motorok"
szerintem egy 'robbanó motor' mindenkinek rosszat tesz, aki a közelben van... :o)
viccet félretéve, sajnos az 'újmagyarok' (az 'újoroszok' szinonímájaként, tessék utánanézni) zömében kétségkívül kellemetlenül bunkók. micsináljunk, úgy látszik ezt sikerült orosz testvéreinktől maradéktalanul átvenni, Mo-on a gazdag és/vagy 'híres' emberek többsége képtelen disztingválni. esetenként még egy rohadt parkolójegyet is képtelen a milliárdjaiból megvenni. (mondjuk lehet, hogy ez már a kommunizmus előtt is hasonlóan volt, visszaemlékezve némely nagyurainkra...)
kár itt háborogni a motorcsónak-, vitorlás-, németautó és rokikártya-tulajdonosoknak, ez általános tapasztalata a magyar kispolgárnak; nem véletlen rühelli 'ezeket'. az irigység persze még fokozza a bosszúságot. természetesen a morgolódó kisember rövid úton ugyanolyan bunkó lenne, ha helyzetbe kerülne, ezt is tudjuk.
magam részéről magánszemélynek a vitorlások kisegítő motorját engedélyezném szigorúan 5 LE/t mértékig, ill. villanymotoros csónakokat 25 LE-ig, slussz.

potyus 2011.08.21. 22:21:40

@gatto nero: Kicsit vissza az agyarakkal. Ne tessenek levezetni mindent ami több az átlagnál, az "öregkomcsik" gyerekeire, miszerint már ők élvezik amit az öregek összelopkodtak.
1. ha van ilyen az ismeretségedben, jelentsd fel, ha lehet Budai Gyulánál, vagy az ügyészségen, de mindenkire ráfogni, lásd be csúnya dolog. Már csak azért is, mert a Fideszben, de főleg az elődpártjaiban akadt mondjuk minden harmadik ember aki valóban és bizonyíthatóan kezelte a rendszer idegen, deklasszált elemeket, a prolikat. Ha volt kalap a fején azét, ha meg nem volt kapa a fején azért, de ekalapálták. A presztizs mindenek előtt.....

Ami pedig folyóink, tavaink folyamatos vendégei összetételét illeti. Az nagyon is vegyes. Megtalálható benne, az egyetemista,kezdő értelmiségi, beszari értelmiségi, de szeret eljönni tüntetni, viszont nem mutatkozik, ha lehet.
Kicsit tigris csíkos még a nadrág estefelé, ha valaki(k) szembe jönnek.

popocatepetl 2011.08.21. 22:26:36

@potyus: Máskor ne igyál annyit írás elott!

spooler daemon 2011.08.21. 22:27:17

- Egyik képen sincs Failine hajó, pláne nem negyven láb fölötti.
- a Balatonon a hetvenes évekig lehetett motorcsónakázni, akkor is azért tiltották be közfelháborodásból, mert egy strandon, messze a bóján kívül vízalatt úszkáló kissrácot megskalpolt egy motorcsónak. Tehát környezetvédelemhez semmi köze.
- a mai modern hajók nem környezetszennyezőek
- a Balaton felület / átlagos mélység aránya és a hullámzás olyan, hogy baromira nem kell propellerekkel fokozni az oxigénbevitelt.
- tény és való, általában nem a MENSA club tagjai üzemeltenek motorcsónakot a Balatonon, de van közöttük jópár vízi ember, aki valami értelmes céllal üzemelteti a hajót - pl oktat vele.
Horvátországban nincsen betiltva a motorcsónak, mégis az Adria vize kristálytiszta. És a búvárok és a hajók sem akadnak össze. Ebben talán az is szerepet játszik, hogy a kijelölt strandon kívül búvárkodó ember kötélen húzza magával a felfújható bóját az "A" betűvel, de hát ők olyan egyszerűek, és simán betartják a szabályokat. Pfujj.

spooler daemon 2011.08.21. 22:31:33

@Wander: A vizet kell simán betiltani. és kész. Minden gond megoldva.

Mikrobi 2011.08.21. 22:35:48

Hát, ez nem sok:-(

pamela anderson 2011.08.21. 22:49:32

Én is csak azt tudom tanácsolni kedves Roki hogy tanulni, tanulni... A szabad vízen tartózkodást a 46/2001 BM rendelet szabályozza. Ennek értelmében az északi parton a parttól számítva 500 méter, a déli parton pedig 1000 méter az a távolság amin belül fürödni lehet, kivéve persze a tiltott helyeket. Csak a mai reggeli úszásom alkalmával 6 motorcsónak száguldott el a balatonfüredi Kisfaludy strand bólyái előtt 30 méterre, pedig a strandhatárt igen szűken mérik. Még 100 m sincs a parttól.

velorex-vezető 2011.08.21. 22:59:26

@pamela anderson:
Be kell tiltani mindenféle úszástevékenységet a Balatonban, mert zavarja Újgazdag Bélát a motorcsónakázásban. Gondolj bele, elgázol valami renitens úszkálót, összevérezi a hajóját és még a a hatóság is kellemetlenkedik neki, amíg Magyar György vagy Ruttner György fel nem menteti és megítéltet neki az elhunyt családjától némi kártérítést.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.08.21. 23:09:50

@spooler daemon:

Igazad van, nem tiltani kellene, hanem ésszerűen szabályozni, s e szabályok betartását kutyekeményen bevasalni. szerintem meg lehetne oldani, csak akarat kérdése az egész.

Ismerek sok hajóst, állati jó fejek, és soha nem szennyeznék fa vizet motorral, csak ott és akkor használják, ha az előírt, vagy ha tényleg muszály.

Azok, akikről feltehetősen a poszt is szólna, nem ebbe a körbe tartoznak, és viselkedésük szerintem is paralell a rokkantkártyát indokolatlanul használó, vagy a járdán tilosban megálló "menőkével".

Apró észrevétel:
A motorcsónak használat / nem használat, illetve a tahóság / nem tahóság nem mensa-függő vagy mensa-független dolog, hanem az emberi természetből fakad.
A mensa tagság csak azt mondja meg, hogy az IQ-d magasabb a lakosság 98%-ánál. Magas értékkel is lehet valaki egy vadbarom, és közepes, viszonylag alacsony, vagy egészen gyatra értékkel is lehet valaki szelíd és szabálykövető.

zsoci 2011.08.21. 23:18:38

Hogy te mindig csak olyan dolgokat talász ami "borzasztóan" felháborít !

Ki a frászt zavarnak a motoros hajó a Balatonon ? Sürgősen engedélyezni kéne, akkor talán enm lenne az egész balaton egy nagy csőd ! Máshol nem gond ? Garda tó, Chimsee....csak a balatonon. Hát persze.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.08.21. 23:23:21

@hattyú: "az árak magasak", ahol én voltam ott nem. Lelle

edrose 2011.08.21. 23:29:54

@sexmachine: Zseniális hirdetés.
3x435 LE a Balatonra? Minek is? Ja persze, tényleg, ez az engedély személyszállításra szól, és a kedves kuncsaft esetleg 3 perc alatt szeretne eljutni Siófokról Füredre, mert a szívkórházban épp ikreket szül a nagymamája.

edrose 2011.08.21. 23:33:49

@zsoci: „Máshol nem gond ? Garda tó, Chimsee....csak a balatonon. Hát persze.”

Garda-tó:
Átlagos mélység 136 m
Legnagyobb mélység 346 m

Chiemsee:
Átlagos mélység 25,63 m
Legnagyobb mélység 72,7 m

Balaton:
Átlagos mélység 3,0–3,6 m
Legnagyobb mélység 12,5 m

Akkor szerinted? Hát persze.

gatto nero 2011.08.22. 00:18:25

Én egyébként leginkább a konkrét tahók neveire lennék kíváncsi: azokéra, akik ezeket a motorcsónak engedélyeket megkapják. Az sok mindent elárulna...
Ha valaki tudja, megoszthatná.

MaCS_70 2011.08.22. 01:10:08

@L.A.:

Halihó!

Az a nagyobbik WIA motoros yacht. Elvben teljesen akkumulátoros üzemben is nagyon jól elvan, de jellemzően aggregátorral felszerelve rendelik meg a népek.

aqwia.hu/?page_id=15

Ez szerintem még belefér abba a motorcsónakfajtába, amivel nincs gondom a Balatonon.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:17:39

@roki:

Halihó!

Mióta / milyen hajókra "szükséges" a segédmotor, illetve mi írja elő?
Szintén érdekelne, hogy milyen jogszabály zárja ki az aggregátoros töltést.

A teljesítményadataid egyébként kicsit a valóság alá lőnek: már a 30-32-es vitorlások is gyárilag 20 LE körüli belmotorral vannak szerelve, és egy 32-es Bavariát a 21 lóerős VOlvo Penta 12-13 km/órás legnagyobb sebességgel tud mozgatni -- szélcsendben, nyugodt vízen. Ennél kisebb teljesítmény egy ekkora hajótesthez a 19-ei viharban már kellemetlenül kevés lehetett volna.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:25:31

@gyvy:

Halihó!

Már nem az "önkéntes vízimentő" a kurrens motorcsónak-engedélyeztetési kamuindok.
Most a kísérőmotorosoké a Balaton.

Rengeteg motorcsónak van vitorlásegyesületek használatában, ami nem is lenne baj, hiszen ezeknek általában megvan a maguk komoly funkciója.
Azt viszont már gondnak látom, hogy egyrészt az engedélyes kísérőmotorosok jelentős része sporttámogatási munkában a büdös életben nem vett részt, másrészt a ténylegesen legális motorosok is üzemidejük jelentős részét privát motorcsónakáztatással töltik -- nem ritkán közpénzből támogatva.

Meg őszintén szólva azt sem feltétlenül értem, hogy pl. a pályakitűző motorosnak miért kell teljes gázon száguldoznia a bójákkal.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:34:53

@dragunov:

Halihó!

Igazad van, de talán mondhatjuk, hogy változnak az idők.
Régen azért is volt ciki motorozni, mert még a legjobb motorok is okádták a szennyezést a vízbe.
Ma már ezért jobb a helyzet, a motorok jóval tisztább üzeműek, és a motorlázók szerintem azért messze nem olyan zavaróak, mint a siklótestű száguldozók.
Egy modern belmotor hangját szinte már csak közvetlen közelről lehet hallani, egy 10-12 km/órás sebességgel haladó vitorlás pedig zavaró hullámverést azért nem gerjeszt.

Ettől függetlenül én sem szeretem őket, de beleférnek a "tűrt" kategóriámba -- arról nem is beszélve, hogy ha törekszem is arra, hogy ne forduljon elő, néha én is beindítom a motort.

Egyébként én is ismerek jónéhány vitorlát még nem látott vitorlás yachtot, de azt sem tartom éppen követendő példának, amikor büszke versenyzők egyébként remek szélben tartanak futamról hazafelé motorral -- mert az a szél nekik nem kihívás, és különben is, a f...om fog hazáig krajcolni (sic).

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:39:47

@zweigelt:

Halihó!

Ez szerencsére nem igaz -- az arány egyelőre inkább fordított.
Tény, hogy még jó szélben is mindig akad egy-két motorlázó, és gyenge szélben az arányuk nő (főleg a nagyobb hajók körlében), de a vitorlázók döntő többsége még mindig vitorlázni akar.

Egy motorral felszerelt túravitorlás meg egyébként sosem fogja egy motorcsónak élményét nyújtani. Vannak ugyan ilyen típusok, de egészen elenyésző számban vannak jelen a Balatonon.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:44:02

@torró:

Halihó!

A "nagyhajóknak" nem kell kikötniük semekkora viharban -- és már meglepően kis hajók is ebbe a kategóriába tartoznak, jellemzően olyan 5,5-6 méteres hossztól. (Nem a méret, hanem az állékonyság a mérce.)

Az pedig lehet, hogy a propeller javíthatja a víz oxigenizációját, a sekély Balaton viszont kifejezetten nem tesz jót, ha nagy sebességű hajócsavarokkal / hajótestekkel kavargatják.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:52:07

@Szabványok:

Halihó!

Nagyon el vagy Te tévedve...

A balatoni kikötők jelentős részében ma már olyan a helykihasználtság, hogy nemhogy motor, de lassan sugárfordító nélkül is lehetetlen manőverezni, még egy profi kapitánynak is.
Ezen felül még egy egészen kicsi hajó számára is veszélyessé válhat a kikötői manőverezés motor nélkül, arról nem is beszélve, hogy a jó ok nélkül szötymörgés igencsak komoly modortalanság a többiekkel szemben.

Úgyhogy maradjunk csak annyiban, hogy kikötői manőverek során a jól megválasztott méretű hajóval is szükségszerű a motorozás! (Fentebb írottak alapján állítólag már kötelező is.)

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:55:39

@edrose:

Szívemből szóltál!

Egy olyan sekély tóban mint a Balaton, komoly károkat okoz a nagy sebességű hajózás.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 01:57:39

@gyvy:

Halihó!

Meg tudnád osztani velünk az eset körülményeit?
Hol történt?
Csak annyi volt a baj, hogy motor nélkül manőverezett, vagy konkrét "helyzet" is adódott?
Mi volt az indokolás?

Köszi: MaCS

Csacsicska 2011.08.22. 03:21:04

Ideje lenne végre újra gondolni a Balatonon betiltott motorcsónakázás kérdéseit. A most érvényes tiltás legalább 25-30 évre tekint vissza – azóta azonban a technikai feltételek és megoldások jelentősen megváltoztak. A modern csónakmotorok elenyésző mértékben szennyezik a vizet (a változás mértékét nagyjából az 1975-ös Trabant és a 2011-es BMW közötti hasonlat közelíti meg), szóval káros anyag kibocsátásuk szinte nincs, vagy minimális. Az egykori motorok borzalmas hangereje is lecsitult – az új motorok ha nem is hangtalanok, de csöndesek.

Ugyanakkor a Balaton nagyszerű lehetőséget kínálna a – főként nyugatról érkező – turistáknak, akik itt szeretnének kikapcsolódni. Úgyis komoly probléma, hogy a Balaton nemzetközi vonzereje egyre csekélyebb: a motorcsónakkal érkező turisták pedig nem csórok – töltenék a szállásokat és szívesen fizetnének a Balaton használatáért.

Nagyon meg kellene gondolni a dolgot – persze amíg a szabályozás ilyen, mint ma, a szabályszegőket meg kell büntetni.

David Bowman 2011.08.22. 07:11:36

Szerintem a világ lexebb tava a Garda - tó. Viszont a balatonnyi víz beleremeg, ahogy a mozdonymotoros mahagóni motorosok tőled tizensok kilóméterre dübörögnek. (Azok legalább szépek.)
Azt hittem, ennél rosszabb már nem jöhet. Akkor érkezett meg a szomszéd helikopterrel a telkére.
Semmi keresnivalója ilyeneknek a Balcsin.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.22. 07:48:52

Ez annyira jellemző magyar hozzáállás...
...valójában nem szabad motorozni, de azért a sok tahó úgy gondolja, hogy ha jogi hiányosság engedi, akkor ő leszarja...

...az meg sem fordul a fejükben, hogy nem hülyeségből nem szabad, hanem a környezetterhelés csökkentése érdekében?
Meg hogy akiknek meg szabad, azoknak meg azért, mert vitorlással elég nehéz gyorsan odaérni egy fuldoklóhoz?

Ezért vagyunk mi Balkán.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.22. 07:54:31

@Doktor Kotász: Figyu. Senki nem mondja senkire, hogy tahó, ha nem ad okot rá. Tehát amíg viitorlázik a tavon a méregdrága yachjával, addig kit zavar?
Amíg normálisan parkol, addig kit zavar?

Abban a pillanatban, ahogy motorcsónakkal dnget végig a tavon, csak mert úgy tartja kedve - és amúgy valójában nincs is engedve az ilyesmi - meg kamu rokkantkártyával áll mindenkit akadályozva, vagy akár rokikártya nélkül keresztben a parkolóban, (és kézből telefonálás vezetés közben, városban kilencvennel menés, stb., stb.) onnantól TAHÓ.

Jerky_Master 2011.08.22. 08:05:23

az autójuk pedig KN / BL rendszámos.
jó lenne most már mindet elkapni, lesittelni, vagyonelkobozni.

Ajtony 2011.08.22. 08:28:24

@ColT: Nem csak a környezetterhelés miatt. A sok - hétvégente akár milliós számú - fürdőző biztonsága miatt. Újgazdag simán megúszná a szétvágott fejű gyerekeket, mert az ügyvédje....

Regina75 2011.08.22. 08:29:03

Szerintem meg csak savanyú a szőlő........és ez az ország teli van irigy emberekkel

Veghely 2011.08.22. 08:31:04

@Jerky_Master: Imádom a buta, irigy véleményeidet.
Már megint a szlovák rendszám.Majd ha az AUDI 180 napnál többet itt lakó német igazgatóját is megbüntetik és reg.adóval sújtják akkor pofázz a külföldi rendszámra.
Pártunk és kormányunk propagandája alapján" lehet cukrászdát nyitni Bécsben is" .Ember 2004.május 1-óta az EU tagjai vagyunk !! És ez nem csak a szemét spanyol és német élelmiszer behozatalát jelenti, hanem azt is, hogy ott élsz és vállalkozol, ahol a helyi törvényeknek megfelelsz.És ha a szlovák törvényeknek megfelelsz, akkor a magyar hatóságoknak semmilyen joga nincs ennek büntetésére.
A kormánynak meg arra kellene törekednie, hogy a saját vállalkozásait és állampolgárait ne sújtsa mindenféle jogcímen, mindenféle hülye adóval meg reg.adóval, meg a tököm tudja még mivel.

Koalabeer 2011.08.22. 08:31:08

Elnézést senkit nem akarok megbántani. Ausztrál Hajógépészmérnök vagyok (pár éve nyugdíjban ). De van egy csomó ország ahol olyan bunkók teszik a törvényt akik sem kémiával sem biológiával nincsenek tisztában. Mikor az oskolában azt tanították, akkor éppen KISZ taggyűlésre kellett menni.Ugyanis értelmesebb országokban készítenek milliárdos beruházással óriási víztározókat ami kizárólag elsődlegesen az ivóvíz ellátást szolgálja. Itt a hatóságok első dolga , hogy rögtön a vízre hívja a motorcsónakokat AMIK AZ OXIGÉNT BEVISZIK A VÍZBE ÉS ÉLTETIK A ZÁRT TÓ SZERŰ LÉTESÍTMÉNYEKET. A VIZET TISZTÁN TARTJÁK BIOLÓGIAI SZEMPONTBÓL IS. Akik ez ellen ugrálnak törvényekkel is azok a legnagyobb " TAHÓK ". Egyébként tessék fellapozni az elemi oskolai biológia és kémiai tankönyveket, ha már rég el tetszettek felejteni azt amit még felnőtt fejjel is illő lenne tudni !!!!

Ajtony 2011.08.22. 08:34:23

@Csacsicska: nem kellene meggondolni. Ezek nem hoznának egy fillért se, de az átlagos Balatoni nyaraló, akik közül sok pont ezért jön, elmaradna. Az autós közlekedésben szerzett tapasztalataim miatt nem szeretném a huszadikai buliban bebaszott köcsögöket motorcsónakkal látni - pont elég belőlük a közutakon

Veghely 2011.08.22. 08:37:11

@roki:Hát sok árbocot nem látok rajta. A második képen nem vitorlás van, hanem egy motoros, aminek az orrkabin tetején ül valaki.Egyébként minden rendben!

me789 2011.08.22. 08:58:19

Én személy szeriont amikor vitorláztam láttam újgazdag tahót aki 4-5 vitorlást végighúzott mert annyira béna volt, nem motorcsónakkal hanem vitorlással! Mindenki csak 1-1 problémát lát. Hatóság szempontjából ott kezdődik a gond, hogy vehetsz kishajó vezetői engedélyt kishajóra és vitorlásra is mindenféle gyakorlati oktatás nélkül....
Környezetvédelem meg álszentség: Menj el egy hajógyárba keverd be a gyantát és csináld 1 nap után megváltozik a véleményed a vitorlás hajókról, aztán nézz meg egy vitorlás kikötőt meg képzeld el a helyet amikor még nem volt ott (pl gondolj a betonra.) Számold össze a balatoni vitorlásokat és szorozd meg kb 15Le (ennyi az össz motor amit ők használnak) utána fikázd a motorcsónakot. Vegyél egy 20 éves 2 ütemű vitorlásokon lévő külmotort és nézz meg egy 4 ütemű jet motort. Környezetvédelem, szerintem az emberek a testükkel több olajat visznek a vízbe mintha a motorcsónakokat beengednék.
Szóval szerintem aki a Balatont használja az mind környezetszennyező és vagy ki kellene tiltani mindenkit vagy be kellene engedni mindenkit! (szabályozva a dolgokat SZAKÉRTŐK által)
Minden az érdekek miatt van a vitorlás amikor még fából épült és nem volt rajta motor környezetbarát volt. Ezt használják ki és az az érdekük, hogy csak ők legyenek vízen. Ezért ami motoros azt fikázni kell

Ez az új Nick 2011.08.22. 09:15:17

@L.A.: Több tonnát nem fog megmozgatni számottevően egy elektromos motor. max. egy ladikot. :) itt kőkemény lóerőkkel bíró benzin vagy gázolaj üzemű motorok dolgoznak.

Uninvited 2011.08.22. 09:21:52

@Wander: majd amikor így mentőmellény meg mindenféle protektor nélkül műmájerkodás közben véletlenül úgy sikerült beleállnod a vízbe, hogy kitekeredik kezed lábad, akkor is ekkora penge leszel? remélem a szerencsétlen csajokat is ugyanígy szállítod, akkor esetleg mindannyian össze tudtok tekeredni egyszerre. Az ilyenek faszok miatt mint amilyen te vagy fiam, na azért tart itt a jet-ski általános megítélése ahol. Rólatok ír a blikk amikor baleset van.

üdv.
egy jet-skis

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.22. 09:22:47

@me789: Noha a teljes tiltás híve vagyok, a szempontjaid, főleg, hogy napolajból mennyit viszünk a vízbe, elgondolkodtatóak.

me789 2011.08.22. 09:34:03

Egyébként az sem szól a vitorlások mellet, hogy 4-5 ember kedvtelését egy kb 2 tonnás vitorlás teszi ki ue. motorcsónakban kb 7-800 kg átlagban. ha ebből csak a testet nézem +1,5 tonna műgyanta üvegpaplannal. Nézz utána mennyi ezeknek az anyagoknak pl csak a lebomlása. Reméljük nem a balcsiban fognak lebomlani, de természetvédő szemmel nem csak a Balcsi számít hanem az egész bolygó. Az pedig biztos, hogy ezen a bolygón fog lebomlani. Szóval károsít 4-5 emberenként 1,5 tonna!!!

Anti Anyag (törölt) 2011.08.22. 09:49:37

@gyvy: @me789: A motoros a zaj és a hullámok miatt zavaró.

A Dunán (a Rómain) most hétvégén gyakorlatilag lehetetlenné tették a kenuzást, figyeltem, 20 közül talán ha kettő csökkentette a sebességét, pedig kötelező, sőt a 20 közül 18 a Lupa sziget csendesebb oldalán közlekedett, pedig ott éppen azért mennek felfelé a kenusok, hogy ne találkozzanak velük.

Persze rendőr az nem volt, gondolom egy két hónapig akkor lesz, ha 4 tapasztalatlanabb kenus felborul és ott is marad.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.08.22. 09:59:13

Az L.A. által említett elektromos motoros yachtok (konnektor és társai) tökéletesen környezetbarátak, nem bocsátanak a vízbe semmifajta égésterméket (értsd kipufogógáz, olajmaradványok), hiszen tisztán elektromos üzemmel működnek, akkumulátorról. A Kenese-Keszthely távolság 1000Ft "üzemanyag" költségből megvan. Ha valaki több információra vágyik, a www.bfyc.hu WIA Boats szekciójában találhat :)

Ja, azt említettem, hogy 100%-ig magyar fejlesztés és itthon készülnek?

me789 2011.08.22. 10:07:25

@Anti Anyag: Zaj szerintem már kilőve mert a normális motoros az halk. Ami pedig a hullámokat illeti én motorcsónakoztam. A motorcsónak kis sebességnél kelti a legnagyobb hullámot, megint csak azért van leszólva mert dühítő hogy gyorsan elmegy melletted. Ha lassan megy sokkal nagyobb a hullámkeltés és a zavaróbb lehet a kenusnak. Egy megoldás van csak minél messzebb menni a kisebb csónakoktól. Akkor talán kisebb a hullám ami odaér.

gatto nero 2011.08.22. 10:07:47

@[Walaki]D`Lair:

Szépek ezek az elektromos csónakok, csak a kérdés az, meddig marad meg a kultúremberek kultúrált szórakozásának. Sajnos, attól tartok, ha kijönnek újabb, erősebb, gyorsabb típusok, ezeket is megszállják (pontosabban megveszik) a tahók.

me789 2011.08.22. 10:13:28

@[Walaki]D`Lair: Ez szerintem reklám.
Másrészről meg én is elektromos hajót építek és szerintem q nem környezetbarát az a 240kg akku amit belepakoltam. Most persze még ok, de mi lesz 1-2 év múlva azokkal az akksikkal. Megint csak brutális környezetszennyezés.

Be kell látni amit ember a vízen használ az szennyez!

magyar bucó 2011.08.22. 10:18:54

@roki: "az 5-10 Le közötti benzin, vagy diesel üzemű kül- és belmotorok szükséges tartozékoknak számítanak a hajóegységek vizsgáztatása során."

Nem, a motor a vitorláson nem kötelező tartozék.
A vizsgán csak azt ellenőrzik, hogy valóban a hajólevélben feltüntetett (ha van olyan) motor van felszerelve.

átlátó 2011.08.22. 10:18:57

Az anyagi helyzet itt teljesen mellekes...Buvar Kundot nekik!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.08.22. 10:38:31

Azt utálom ezen a blogon, hogy a posztok így születnek,; a legkevesebb utánajárással, elemzéssel, a tények, ismeretek elhanyagolásával, az előzmények bemutatásának hiányával, más országokból hozott szabályozások, eredmények, példák nélkül. Cserébe minden leegyszerűsödik, egyoldalú, és általánosításoktól sem mentes. Ez aztán meghatározza a kialakuló "vita" minőségét is. Értelmes, és választékos emberek esnek abba a csapdába, hogy ezen a zsákutcán indulnak el. Ennek így mi értelme? Korábban én is felhúztam magam és érveltem, de ha már a kiindulás sem tiszta és korrekt, akkor értelmetlen. Kár érte, mert a témák mind fontosak, és rendre Index címlapra kerülnek. De így az ellenkező hatást érik el mindig. Gáz.

nagyfeszültség 2011.08.22. 10:38:44

@átlátó:

vagy inkább vizirendőrséget, környezetvédelmi felügyelőséget és NAV-ot...

Birkesz 2011.08.22. 10:43:35

@Koalabeer: Ha pedig a diplomád tényleg azt mutatja, hogy képes vagy gondolkodásra, akkor rögtön észre is veheted, miért nem jó az általad felhozott példa: "éltetik a ZÁRT TÓ SZERŰ LÉTESÍTMÉNYEKET"
A Balaton nem kifejezetten zárt és nagyon nem "tó szerű" hanem egy élő tó.
A mesterséges létesítmények igényelhetik a motocsónakok által biztosított oxigénbevitelt, a Balatonon ez nem biztos, hogy hasznos és szükséges.

magyar bucó 2011.08.22. 10:49:47

@Koalabeer: "a motorcsónakokat AMIK AZ OXIGÉNT BEVISZIK A VÍZBE"

A csónakmotor a kipufogógázt vezeti a vízbe, nem az oxigént.

De te nyugodtan szívjad, csak nehogy oxigénmérgezést kapj tőle. :)

zisz 2011.08.22. 10:53:18

@Wander:
Na és hol vannak a jó csajok?

MaCS_70 2011.08.22. 11:01:41

@Koalabeer:

Tisztelt Hajógépészmérnök Úr!

Ha már a szaktudásodra hivatkozva írsz le valamit, az legalább legyen maradéktalanul igaz!

Egy sekély és egy mély tónak / víztározónak teljesen mások a biológiai és áramlástani jellemzői. Ami az egyiknek hasznos, az a másikat tönkre teheti.

A Balaton oxigenizációja ismereteim szerint jó, a nagy felülethez képest kis mennyiségű víz jól "lélegzik".
A hajócsavarok viszont súlyosan zavarják a kialakult egyensúlyt (rétegrendet, ha úgy tetszik).

Mindezt sajnos nem a saját tudásom alapján mondhatom. Pár éve részt vettem egy előadássorozaton, ami éppen a Balaton állapotával, sorsával foglalkozott. Balatonnal foglalkozó tudósok tartották -- és éppen az Általad (és mások által is) hivatkozott oxigénbeviteli pozitívumot cáfolták nagyon határozottan.
Az egyik előadás kifejezetten a vízmozgással foglalkozott, és nagyon plasztikusan szemléltette, hogy a nagy sebességű motorcsónakok hogyan képesek teljesen tönkretenni a Balaton ökológiáját.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 11:10:44

@me789:

Halihó!

Bocs, de ez szerintem nagyon nem igaz.
Az tény, hogy egy vízkiszorításos test komoly hullámokat generál, és az is tény, hogy a sikló test alig szorít ki vizet -- ennek ellenére komoly hullámokat kelt maga a hajtás, hiszen fizikából neki sincs felmentése, a vízre átvitt energia hullámokat kelt.

Konkrét ma éjjeli példa:
A tükörsima vízen tíz percen belül kb. azonos távolságra húzott el mellettem egy közepes méretű sétahajó olyan 15 km/órás sebességgel, aztán egy kisebb motorcsónak legalább 40-nel.
Ez utóbbi lényegesen jobban meglengette a hajót -- és ez általában így van. A legnagyobb hajódobálások sosem a legnagyobb vízkiszorításos sétahajók hullámainak következményei, hanem a siklásban levő motorcsónakoké.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 11:15:16

@me789:

Halihó!

Ez egy komoly, de nem megoldhatatlan probléma.

Kérdés, hogy milyen akkukról beszélünk.
Az ólomakkuk feldolgozása megoldott.
A nikkeles és lítiumos rendszereknél is jól haladunk a megoldás felé, de azt azért jó tudni, hogy egy jól tervezett töltő / terhelő rendszer használatával ezek az akkuk őrült sokáig élnek. (Az mondjuk igaz, hogy pont hajóban nehéz az akkuk számára optimális körülményeket megteremteni, de egy tíz éves ciklus itt is reális.)

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 11:24:21

@me789:

Ne haragudj, de ez egy állati nagy baromság!

1. Miért lenne törvényszerű, hogy vitorlásból nagyobb test kell azonos számú ember élvezetéhez? A Balaton történetesen tele van bőven tonna alatti 5-6 személyes vitorlással éppúgy, mint ahogy tonna fölötti motoros yachtok száguldoznak egy-két emberkével a fedélzeten.

2. Épp a múlt héten láttam viszont a füredi kikötőben az egyik régi-régi hajónkat. 1983-ban adtuk el, akkor lehetett 10-12 éves. Most is eredeti a gélezése, a hajó makulátlan állapotban van, pedig szemmel láthatóan nem újították fel. Ez egy példa, de a Balaton tele van 30-40 éves hazai gyártású poliészter hajóval, amik köszönik szépen, jól vannak.
A poliészter az első évek után szinte nem öregszik tovább, ha a mechanikai sérülésektől óvjuk és egyébként is rendben tartjuk a gélt, a mai hajók szinte örök életűek, nem kell kidobni őket.
Az persze igaz, hogy a hulladékhasznosításuk ettől még nem megoldott, de az is igaz, hogy sokkal kevesebb hulladékot termelnek, mint azt sokan hinnénk.

Üdv: MaCS

AzHofi 2011.08.22. 11:37:20

@roki: oh persze, és a hajókról sem szabad feredőzni a tó közepin ugye? A feredőlétrák is csak azért vannak, hogy életmentéskor oda kapaszkodhasson az élet.

me789 2011.08.22. 11:45:17

@MaCS_70:
1, nem törvényszerű de "minden" vitorlás arról szól, hogy 4-5 ember van rajta + 4-5 embernek való kis lakás, fekhely, konyha wc. Nem a törvényszerűségről beszélek hanem a gyakorlatról. A gyakorlatban a 23 lábnál nagyobb vitorlások az elterjedtek. A motorcsónakoknál pedig mondjuk a 19 lábas a nagy átlag. Iszonyatos sok többlet súlyt hordoz magával a vitorlás mint a szükség szerű lenne....

2. én nem 10-20 évekről beszélek. hanem mondjuk 50 év múlva mi lesz a sok vitorlással? a mostaniak addigra tényleg elavultak lesznek.... lesz 1-2 veterán de a többi valami szeméttelepen lesz.

Nem a vitorlások ellen vagyok csak q zavar, hogy azért mert valakinek a motoros tetszik rögtön le van hurrogva aki meg vitorlázik az meg okos, értelmes, emberszerető, környezetbarát...

Egy kicsit próbáltam rávilágítani, hogy az is igen is környezetromboló....

Én egyébként szeretem mindegyiket ami vízen van az jöhet...

magyar bucó 2011.08.22. 11:46:10

@roki: "A szabályosan körbekerített fürdőző helyre be sem tud menni a vízi közlekedési eszköz."

Ezt te sem gondolod komolyan. Nem fér át a bóják közt? Esetleg nem elég a vízmélység?
Még a Bahart személyszállítói is ki tudnának menni a strandra...

MaCS_70 2011.08.22. 11:54:06

@potyus:

Balneológia - a gyógyvizekkel, azok hatásaival, felhasználásával foglalkozó tudomány (egyes politikusok szerint bálnákkal :o))

Na, ilyen a Balatonon nincs. Tihanyban sem.

Tihanyban limnológiai intézet van, mivel a limnológia az édesvizű tavak, vízrendszerek tudománya.

Egyébként meg szerintem az lenne a vétek, ha az idegenforgalom pillanatnyi érdekei oltárán feláldoznánk a Balaton egészségét.

Én (amint az, gondolom, látszik), nem akarom teljesen kitiltani a kedvtelési célú motoros hajózást a Balatonról, de szigorúan szabályoznám azt, hogy még a tó által tolerálható kereteken belül maradjon.
Siklótestű hajókat pl. semmi szín alatt nem engednék, a sebességet egyébként is mondjuk 10 km/órában korlátoznám és nagyon szigorúan ellenőrizném a zaj- és szennyezőanyag-kibocsátást.

Nagy sebességű csónakázást csak a mély állóvizek bírnak el.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 11:56:29

@magyar bucó:

Halihó!

Igazad van, de azt azért tegyük hozzá, hogy azzal még nincs gond (legalábbis nem tudok róla), hogy motorcsónakosék a bójákon belül garázdálkodnának.

A farhullámaik ettől függetlenül rendszeresen okoznak kisebb-nagyobb veszélyhelyzeteket a strandokon.

Üdv: MaCS

AzHofi 2011.08.22. 11:58:56

A zokszigénrű meg annyit, hogy egy ilyen átlagmélységű tó pont elég zokszigént szí a felületin a térfogattyába, ha nem fedik be olajjal.

me789 2011.08.22. 12:08:00

@MaCS_70:

farhullám: szóval egy motorcsónak által keltett farhullám az sokkal veszélyesebb mint egy szél által keltett hullám... hm...

tiltsuk ki a szelet is amennyiben az nem vitorlást hajt.... :)

megint a túlzások. van a Balatonon x ezer strand és mondjuk 100 motorcsónak de ezek rendszeresen vészhelyzeteket okoznak.... tényleg ennyire rendszeresen....?????????????

AzHofi 2011.08.22. 12:29:45

@me789: szép időbe szécsendbe, amikor nemvannak a nagyhullámok, akkor vannak a feredők a vízbe. Ilyenkor csinyáják a nagyhullámot a zéletmentő béjvacsok. Víharba, amikor gyönnek a hullámok, akkor nemvannak feredők, de béjvacsok sem nagyon.

the cat 2011.08.22. 12:38:12

@MaCS_70:

De a 10 km/h-t az elektromos hajókkal is be
kellene tartatni.
Ez elvenné a tahók kedvét a balatoni
motorcsónakázásától.

MaCS_70 2011.08.22. 13:02:08

@the cat:

Halihó!

Egyetértek! A 10 km/óra legyen az általános sebességkorlátozás, efölött csak különleges esetben (pl. mentés, kíséret) lehessen hajózni!

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 13:06:02

@me789:

Halihó!

engem is meglepett, de állítólag nagyon nagy a különbség a hajócsavarok és a szél által keltett hullámzás között.

A pontos adatokra nem emlékszem, de valami olyasmi rémlik, hogy még a legnagyobb viharos se feltétlenül kavarják fel fenékig a Balatont, egy nagyobb sétahajó vagy gyors motorcsónak azonban már teljes vízcserét idéz elő a felszín és a tófenék között.

Arra azonban biztosan emlékszem, hogy az időjárás által keltett áramlások a rendszer részei, míg a hajócsavarok áramlataival nem tud mit kezdeni a tó.

Jó lenne, ha valaki hozzáértő is tudna erről nyilatkozni!

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 13:12:14

@me789:

Halihó!

Semmi bajom a motorcsónakosokkal -- több jóbarátom is e kedvtelés lelkes híve, csak éppen nem a Balatonon.

Sőt, az egyik legközelebbi barátomat éppen arra próbálom rábeszélni, hogy a Balatonra ne vitorlást, hanem egy nagy elektromos yachtot vegyen, mert az ő szempontjai alapján azzal járna jobban.

És még egy apróság: motorcsónakkal sokkal könnyebb tahónak lenni, mint vitorlással. Surmók mindkét táborban egyforma valószínűséggel fordulnak elő, csak egy vitorláson rosszabbak a kibontakozási lehetőségeik. (Bár a 20-ai füredi tűzijátékon azért volt, aki bizonyította, hogy nincsenek korlátai...)

Általában különben szeretek abban hinni, hogy a vízi élet szeretete egyfajta kultúrát közvetít, de az elmúlt húsz évben sokan sajnos "efölé" emelkedtek.

Üdv: MaCS

me789 2011.08.22. 13:30:44

@MaCS_70:

"Általában különben szeretek abban hinni, hogy a vízi élet szeretete egyfajta kultúrát közvetít."

Ez zárszónak tökéletes bunkók meg majd csak egyszer kikopnak :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.22. 13:52:29

@MaCS_70:

(Bár a 20-ai füredi tűzijátékon azért volt, aki bizonyította, hogy nincsenek korlátai...)

Bővebben? Én a mólón voltam, onnan az tünt fel, hogy a rendőr sokszor ment végig az egyik részen.

10 000 2011.08.22. 14:12:17

Roki:

Kinagyítottam a képet. Amit te vitorlásnak nézel, annak nincs is árbóca. A hajótest és a motor arányaiból láthatnád, hogy az nem egy kis segédmotor.
Ha véletlenül árbóccal rendelkező hajót fényképezett volna a posztoló, a
jelenség akkor is létezik. Észleljük jónéhányann.
A tahóságnak pedig pont az az egyik ismérve, hogy visszaél a lehetőségekkel.
Lobogtatja például az engedélyt , de a lényeg az, hogy éppen a lényeg
etikátlan.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.08.22. 14:59:47

@gatto nero: Nem nagyon tudnak ezek gyorsan menni, nem is olyan a hajótest kialakítása. Kifejezetten túrahajónak készültek, kultúrált emberek számára :DD

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.08.22. 15:03:13

@me789: Annyiban reklám csak, hogy a konnektor fateromé, ezért eléggé ismerem a WIA típusokat :)))))

Az akkumulátorok élettartama nem 1-2 év, és a végén nem a balatonban kerülnek elhelyezésre. Ergo nem szennyezi egyáltalán a vízminőséget...

A belepakolt aggregátok (egyébként jellemzően NEM rendelnek bele a tulajok, legalábbis a gyárban ezt mondták) pedig kizárólag a klímaberendezés működtetését szolgálják, a meghajtó akkumulátorokat közvetetten sem tölti.

MaCS_70 2011.08.22. 16:18:09

@[Walaki]D`Lair:

Halihó!

A barátom tavaly eléggé közel állt egy WIA 345-ös megvásárlásához, és akkor mondta a cég embere, hogy nem is szívesen adna el hajót aggregátor nélkül.
De szerintem ezzel nincs is semmi baj, vésztartaléknak jó, normális ember úgyis a konnektorból :o) tölt -- elég nagy az az akkupakk.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.22. 16:28:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Halihó!

A rendőr azért járkált fel-alá, mert távol kellett tartani a hajókat a mólótól. Az elmúlt években nagyon közel tudtunk állni a kikötőhelytől, idén viszont voltak olyan tűzijátékelemek, amik gyakorlatilag beterítették a móló környezetét, ezért terelték kijjebb a rendőrök az érkezőket -- nem is volt semmi gond.

Gondom két hajóstárssal volt:
Az egyik valamiért nem akart horgonyt dobni, úgyhogy a motorjával manőverezgetett folyamatosan, ami ugyan nem feltétlenül szép dolog, de igazán nem zavart. A zajt a rakéták robbanásától úgysem lehetett hallani, éppen csak mindig oda kellett pillantani a sporttársra, amikor belépett a periférikus látómezőmbe.
Aki viszont némileg felbosszantott, az az a hajóstárs volt, aki a tűzijáték végeztével azonnal "kilőtt" a bolyból (átkelve ezzel a többieken), de menet közben azért szükségesnek látta, hogy pikírt hangon felhívja a figyelmemet arra, hogy nem ég a hajómon az a fény, aminek egyébként nem is kell égnie. Ezzel pedig nekem történetesen az a bajom, hogy még be is szól, holott nincs tisztában a szabállyal, illetve azzal, hogy a szabálynak értelme is van, és a túl sok fény nem fokozza a biztonságot, hanem éppen félre is vezetheti a többieket. (Ezért van külön menetfény és horgonyfény.)

Üdv: MaCS

OrbanseggenLorincz 2011.08.22. 18:38:13

@Uninvited: egyrészt nem vagyok a fiad szóval vegyél vissza az arcodból, tulok. Másrészt mindenkinek a saját felelőssége hogy van-e rajta mellény vagy nem. Ha tényleg szoktál jet-ezni akkor gondolom neked is volt hogy nem volt rajtad mellény, mert nem nyomtad neki mint az ökör. Megnyugtatlak hogy 1 jet-re 6 mellényünk van, és 5 mesterbúvár vizsga :) ha az a szar elsüllyed simán kiszedjük éjszaka az iszapból. A csajoknak a fánkon pedig dupla mellényt kell viselni, ez házszabály! Úgyhogy felesleges pattogni öcsi ;) inkább azt mondd meg milyen márkájú gyertyát érdemes kétüteműbe venni mert az utolsó szett nem váltotta be a reményeket...

Stronci 2011.08.22. 20:43:05

Hali!
A 3. képen látható motorosból egyszerre 2 db ment 21-én Tihany felől Badacsony irányába, elég messze voltak hála az égnek...
Amúgy a közúti motorosok hangja sem piskóta amikor Földvár és Tihany között hallom őket a kint a vízen... Ugyanitt találkoztunk 2 hete egy 25 láb körüli Glastronnal, ami szerintem elektromos motorral mendegélt.
Motor használat: a BAHART kikötőkben kötelező használni.
Amúgy egyszerű szabály (túra) vitorlázásban: 1LE= 200 kg méretezés ügyben. 23-as Hunter 1140 kg az önsúlya, ehhez 6 LE motor van. (Az elektromos motoroktól én egyelőre tartok.)
Nagy hullámot tud csinálni a vizitaxi, ha gyorsan megy, a nagy személyszállítók sem csinálnak akkorát...
Nem értek egyet a gyors motorcsónak/jet-ski használattal a Balatonon, tuti balesetek lenének belőle sajnos.

MaCS: a legszebb az volt amikor alkonyat idején a THE körül beúszott a csőbe egy fickó előttem... Enyhe szürkületben, (sok nem látszott a fejéből) megkérdeztem tudja-e hogy ez tilos és szabálytalan, mire közölte hogy tudja...
(Általában egyetértek a véleményeiddel csak lusta vagyok gépelni.)
ave:
Sr

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.22. 20:57:42

@MaCS_70:

üdv
Aki kilőtt, az a Vitorlás étterem oldalára állt be? Te is azon az oldalon voltál? Mert akkor szerintem láttalak, volt egy hajó, amin nem égett a menetfény (piros/zöld). Én a családdal a móló sarkánál álltam.

---

Tetszik, hogy higgadtan közelíted meg a kérdést.

MaCS_70 2011.08.23. 01:42:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Halihó!

Az illető Tihany felé húzott el, lehet, hogy az idén már 22:00-kor kezdődő tihanyi tűzijátékot akarta még elcsípni. (Ez eddig mindig 23:00-kor kezdődött, úgyhogy Füredről még át lehetett érni rá.)

Mi a móló DK-i sarkától 393 méterre, 324 fokra álltunk, eléggé benne a "tömegben".

Egyébként érdekes, hogy a többség valamiért tényleg égette a menetfényeket, köztük olyan hajókkal, amikre még menetben sem lenne kötelező. Én egy hajót láttam menetfény nélkül, csak csúcsfénnyel -- na, az egy >7 méteres darab volt és éppen folyamatosan helyezkedett, tehát ő volt az egyetlen, akinek történetesen használnia kellett volna a háromszínt.

Sajnos van egy ilyen tévhit, miszerint a sok színes lámpa csak jó lehet, esetleg biztonságot is ad, holott egy nagy túróst: a menetfény használata arra figyelmeztet, hogy az illető menetben van. Nem egyszer fordult már elő velem, hogy menetfényt használó veszteglő hajóról találgattam, hogy vajon hogyan haladjak el előtte/mögötte, milyen gyorsan haladhat. Ilyenkor aztán lehet pilácsolni, hogy az illető jelezzen már vissza, hogy lát engem, de ilyen reakcióra nemigen van példa, hiszen gyakran nincs is senki a hajón, esetleg alszik. Az külön jópofa (és rendszeres), hogy biztos-ami-biztos alapon a motorfény is ég, tehát én azt hihetem, hogy útjogom van, közben egy néptelen álló hajóval próbálok kommunikálni. Legutóbb a nyár elején találkoztam egy ilyen fantomhajóval, csak ott még az színesítette a helyzetet, hogy mögötte volt a strand, tehát arra nem kerülhettem (pedig ugye az lenne a biztonságos), előtte még simán elfértem volna, ha tudom, hogy áll, így viszont fordulhattam kettőt, hogy kikerüljem őkarácsonyfaságát. (No nem mintha nagy áldozat lenne, csak bosszantó az egymásra nem figyelés -- főleg "sporttársak" között.)

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.08.23. 01:50:39

@Stronci:

Halihó!

Én 350 méterrel a strandbójákon kívül, Alsóörs előtt konkrétan ütöttem el úszót az éjszakában. Helyesebben ő ütött el engem, mert én éppen 1 km/órával hasítottam az éjszakában, ő pedig úgy egy fél méterrel az orr után érkezett meg.
Nagy csattanás persze nem volt :o), csak el lettem küldve a ....-ba!

A másik nagy kedvencem az éjszakának álcázott pecás, bár belőlük szerencsére egyre kevesebb van. (Hozzátenném azonban, hogy páran az akkutakarékosság nagy mesterei, egészen hihetetlenül alacsony fényerővel tudnak világítani, mintha szívességet tennének vele.)
Ez persze már egy másik történet.

Üdv: MaCS

magyar bucó 2011.08.23. 06:18:00

@MaCS_70: Mi a móló DK-i sarkától 393 méterre

Nem hiszem el. :)
Mihez kötöttél ki? Mert horgonyon állva ~10 métert bóklászik a hajó...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.23. 08:43:36

@MaCS_70:

Idén Egyszerre kezdődött Tihanyban és Füreden is. A füredi jó hosszú volt.

A füredi végén volt egy tag, aki a bolyból mindenen keresztül belőtt a Vitorlás étterem oldalán a kikötőbe. Míg a nagy tömeg elment, azt lestem, összetör-e valamit.

MaCS_70 2011.08.23. 11:09:07

@magyar bucó:

Halihó!

Tekintsük átlagos értéknek! :o)
Bár a folyamatos gyenge szél miatt elég stabilan lógtunk a horgonykötélen.

Üdv: MaCS


süti beállítások módosítása