Ha valaki azt mondja: "Golf-kategória", szinte a világon mindenhol, minden autó iránt érdeklődő tudja, hogy kompakt méretű autókról van szó. Az is, aki imádja, az is, aki utálja a Volkswageneket. Viszont, ha azt mondanám: "Twizy-kategória", nos, akkor ma még a legtöbben csak értetlenül néznének. De könnyen lehet, hogy ez hamarosan meg fog változni. A Renault zseniálisan bájos kis kétüléses, autószerű, fura, de praktikus elektromos városi járművének mintájára ugyanis az utóbbi időben egyre több komoly gyártó készített saját verziót. Egyre többen komolyan úgy látják: üzletileg eljött az ideje beszállni a robogó és az autó összes előnyét egyesítő, de mindkét járműfajta hátrányait kiküszöbölő kis, fedett kétüléses modellek készítésébe.
Számos országban - így Magyarországon - még meg sem kezdődött a 6900 eurót kóstáló Twizy értékesítése, de a KTM, az Audi és Volkswagen már be is mutatta saját - a kis franciához hasonlóan elég tetszetős és szellemes - prototípusait.
Szívből kívánnám, hogy minél hamarabb terjedjen el a "Twizy-kategória". Hiszen ez egyértelműen azt jelentené, hogy józanabb, környezetbarátabb és élhetőbb egyéni közlekedési modell terjed. Különösen a nagyvárosokban, ahol - lássuk be - az egyégadta világon semmi szükség a Twizyknél sokkal nagyobb autókra. Azt persze ma még nem lehet megjósolni, hogy a városi villanyhajtású kétüléses miniautók kategóriája bizonyosan a Twizy nevét viseli-e majd. Annyi azonban bizonyos: aki ebben az öko-kategóriában jelentőset akar alkotni, annak árban, ötletességben, menetteljesítményben mindenképpen hoznia kell a "Twizy-sztenderdet".