A Frankfurti Autószalon két olyan modellel jelentkezik a Ford, amelyek komolyan tétet emelnek a környezetbarát autók világpiacán: az új Focus Econetic 3,5 literes, a Fiesta Econetic pedig 3,3 literes, úgynevezett szabványos átlagfogyasztással mutatkozik be. Természetesen nem siethetünk eléggé hozzátenni, hogy ezt a bizonyos szabványos átlagfogyasztást csak nyugodt, ha úgy tetszik, zöld vezetési stílus mellett érhetjük el, de ettől még a tény tény marad: egy kompakt kategóriás autóval (Focus Econetic) bőven négy liter alatt, közel kompakt méretű kistestvérével (Fiesta Econetic) pedig alig több, mint három literrel elautózhatunk.
Ezekkel az értékekkel egyrészt a Fordok alaposan rávernek a jelenlegi hibrid mezőnyre (is), másrészt még belegondolni is szörnyű, hogy - ezek szerint - a mérnökök simán képesek lennének akár fixen három liter alatti fogyasztási értéket kihozni ezekből az autókból, ha a marketingesek és az általuk meghülyített vásárlók nem ragaszkodnának egy csomó felesleges súly- és fogyasztásnövelő hülye extrához.
Nagy kérdés, hogy ilyen kedvező fogyasztási értékek mellett mivel teszi majd vonzóvá jövő évtől érkező hibrid modelljeit a Ford. Vajon mit kell nyújtani egy hibrid Fordnak ahhoz, hogy - a nyilvánvaló felárral együtt is - környezetvédelmi, takarékossági szempontból vonzó lehessen egy Econeticek fogyasztási értékeihez képest? Talán csak a konnektorról tölthető (plug-in) hibridek 2-2,5 literes fogyasztási értékei jelenetnek markáns különbséget a 3 és 4 liter közötti Econetic adatokhoz képest.
Mint ismeretes, a plug-in hibrid piacot viszont a Toyota nyitja, még idén sorozatgyártásba kerülő Priusával. Más kérdés, hogy nemrégiben derült ki: a Ford is ezt a rendszert használja, így várhatóan a 2013 elején bemutatkozó C-Max plug-in hibrid valószínűleg szintén megelégszik majd két literrel, meg egy kis árammal száz kilométeren.