A normalitás reneszánsza

2011.11.09. 06:07 - vancat

A bűvös - és a Hondánál legendás - Integra márkanév alatt a japán gyártó bemutatta a világ legnormálisabb motorját. Az új gép a robogók, az utcai valamint a sport(os) motorok szinte minden előnyét magában foglalja, és hátrányaik nagy részét kiküszöböli. Nem mellesleg elég környezetbarát is: 700 köbcentis motorral, duplakuplungos, automata váltóval három és négy liter közötti a fogyasztása, miközben városban, országúton, autópályán, akár két személlyel és csomagokkal is dinamikus menetteljesítményekre képes. A Honda a motorok és robogók előnyeinek egy modellbe integrálásával lényegében megmutatta az utat a visszatéréshez a normális motorok világába. Ha visszaemlékszünk, 25-30 évvel ezelőtt még tucatszámra árultak úgynevezett ilyen normális motorokat, amelyek úgy általában kiszolgálták tulajdonosaik legkülönbözőbb helyváltoztatási igényeit.

Az első ránézésre egy sportosan elegáns óriásrobogó benyomását keltő új Honda városi cirkáló és/vagy túramotor (még szoknunk kell ezt az általuk megteremtett új kategóriát) most modern köntösben, elegáns burkolata alatt számos technikai újdonsággal előállva, de valójában ezt, az egykori normális motor kategóriát éleszti újjá. Természetesen a kor követelményeinek megfelelően automata váltási lehetőséggel, a nagyrobogók által elkényelmesített vásárlók elvárt igényei szerint.

De a lényeg mégis a normalitáson van: normális méret, normális fogyasztás, normális külső - és talán viszonylag normális ár is... Akármennyire is hozzászoktunk ugyanis az elmúlt évtizedek motorkínálatához, az korántsem volt normális állapot:

- hogy a nagyobb robogók elkezdtek 5-6-7 litert fogyasztani,

- hogy irreális, idiotisztikus motorméretű és súlyú motorok alkották a kínálat nagy részét,

- hogy a sportmotorok valójában a versenyzésben sikertelen közúti elmebetegeknek való két keréken guruló koporsókká váltak,

- hogy a motorok egy része már gyári állapotban is olyan zajt kelt, amely régen túl van az elviselhetőség határán.

A két keréken újjászületett Honda Integra talán visszaadhatja a városi motorozás, a kellemes túrázás, de akár a távolabbi agglomerációból munkába járásban is a méltóságteljesebb, környezetbarátabb, halkabb motorozás élményét. Nyilván az Integrát is kellőképpen blaszfémikus reklámszlogenekkel fogják majd a figyelmünkbe ajánlani, de talán sokan meglátják benne az elegáns külső és a parádés technikai újdonságok mögötti egyszerű, de nagyszerű belső értékeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr783365024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joey AK 2011.11.09. 14:26:23

"- hogy a nagyobb robogók elkezdtek 5-6-7 litert fogyasztani"

Csak egy kérdés: ha egy ötszemélyes normál méretű autó 5 litert fogyaszt a városban, az elfogadható? Normális? Támogatható?

barna86 2011.11.09. 19:07:32

237 kg (524 lbs) a motor tömege és 195 kg (430 lbs) a szállítható tömeg maximuma, ez nekem jó aránynak tűnik, de mivel a motorokhoz nem értek, ezért az elemzést (tömegarányok, teljesítmény stb.) meghagyom annak, aki ért is hozzá. Árat még nem találtam, kérdés, hogy nem lesz-e túl sok egy "nem normális" motorhoz képest....

Reggie 2011.11.10. 01:38:57

Szerintem a motorral az a legnagyobb baj, hogy konnyu meghalni rajta.


süti beállítások módosítása