MÁV-ot dézsmál barát és ellenség

2011.12.28. 08:15 - vancat

Hallották, kedves olvasók? Orbán Viktor miniszterelnök bekérte a MÁV prémiumlistáját, miután kiderült - képzeljék csak el - "több millió forintos év végi jutalmat vehetnek fel."

Megdöbbentő. Képzeljék, ráadásul az érintettek között van a már Orbánék által kinevezett Szarvas Ferenc, akinek legemlékezetesebb tevékenysége 2011-ben az volt, hogy még az évi egyszeri nosztalgiavonatozásra is közpénzen, szolgálati autóval érkezett Siófokra.

De ne pécézzük azért ki csak őt. Képzeljék csak, a közpénzügyi kísérlet elkövetői között van, tehát szintén többmilliós jutalmat készül felvenni egy Mosoczi László nevű vezérigazgató-helyettes is. Őt nem Orbánék nevezték ki, ő egy régi motoros, ha nem gőzös. Egy úgynevezett szakember. Ettől függetlenül bizonyosan nem ismeretlen a Fidesz vezérkara előtt hiszen, a parlamenti választásokat megelőzően többek között ellene tett büntetőfeljelentést Völner Pál jelenlegi államtitkár, akkori Komárom-Esztergom megyei közgyűlési elnök.

Emlékeznek? Ez a ravasz fickó adott ki egy titkos, de végül kiszivárgott írásos utasítást, miszerint le kell szerelni a nem sokkal korábban leállított Komárom-Székesfehérvár vasútvonal kisbéri biztosítóberendezéseit. Ezzel akarták ugyanis nulla közelire csökkenteni az egyébként viszonylag jó állapotú Komárom-Esztergom vonal újraindításának lehetőségét.

Orbán Viktor miniszterelnök tehát most bekéri a prémiumlistát és - mily megdöbbentő - tényleg rajta fogja találni többek között ennek a két jómadárnak - és persze vazallusaiknak, aligazgatóiknak, tanácsadóiknak, kamuállásokban melegedő haverjaiknak, meg azok kommunikációs és egyéb területen rezsiző spanjainak a botrányos év végi jutalmát.

Egyvalamit nem értek: mire számított Orbán Viktor? Arra, hogy egy címeres szélhámos és egy tehetetlenül rezsiző pancser majd nem fog magának jutalmat osztani? Hát mi mást tennének? Mivel töltenék a munkaidejüket? Jó, legfeljebb alaposan és akkurátusan megtankolják magánútjaikra a cégautójukat, lefolytatják magánbeszélgetéseiket a céges telefonjukon, és a benzinkártyával még jól bevásárolnak otthonra a benzinkút shopjában is.

De tényleg? Mire számított a miniszterelnök? Arra, hogy a lázas munkában elfelejtenek majd közpénzt osztani maguknak? Esetleg arra, hogy a vasút jövőjével vannak elfoglalva? Azt gondolta, hogy Mosoczi László szakember (akit két éve még nagyon helyesen le akartak csukatni) most a hálózatfejlesztésen fog ötletelni? Esetleg összeülnek Szarvas László vezérigazgatóval, és egyesítve a szakmaiságot a politikai hátszéllel, megvitatják, mit lehetne kihozni a MÁV és Magyarország számára a most induló nemzetközi SETA-projektből, amelynek lényege, hogy észak-déli vasúti folyosók fejlesztésére lehet egy vagon uniós pénzt szerezni?

Azt gondolta Orbán, hogy Mosoczi jó útra tért, és nem a szárnyvonalak bezárásán, hanem azok némelyikének fejlesztésén munkálkodik? Azt gondolta, hogy megbánta az ominózus kisbéri szabotázskísérletet, és most inkább európai pénzt szerez arra, hogy a felvidéki Érsekújvártól egészen a délvidékig összekössék a vonalakat, és annak részeként felfejlesszék a Komárom-Fehérvár vonalat?

Azt gondolta Orbán, hogy politikai kinevezettje, Szarvas legalább felfog mindebből bármit? Hogy hálás lesz, és jól, tisztességesen dolgozik majd? Orbán Viktor nyilván hamarosan megkapja a kért mávos prémiumlistát, és nem akar majd hinni a szemének. Azt fogja látni ugyanis, hogy egyik bizalmasa együtt készül készpénzt nyúlni a pártja által egyértelműen bűnözőnek tekintett figurával. Csakhogy egy következő választáson nem Szarvas, Mosoczi és tettestársai ellen fognak szavazni azok, akik dühösek a vasút folytatólagos tönkretételéért és szétlopásáért. Hanem azok ellen, akik ezt továbbra is szó nélkül hagyják.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr983501046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kocsari Antal 2011.12.28. 10:17:04

Jó cikk. Kár, hogy kevés benne a név. A többi széltolónak a nevét is szívesen látnánk. Azokét, akik a BKV-tól léptek le a zavaros időkben a milliárdokért épített új MÁV székházba. Azokét, akik a régi székházat hagyták elkótyavetyélni, és a többiekét is, akiknek a ki nem mondott zsiványságairól mindenki tud.

- duplagondol 2011.12.28. 10:23:18

Mire gondol a T. szerző, amikor "szabotázskísérletről" ír? Amennyire én visszaemlékszem a történetre, épp Völlner feljelentése volt az idiotikus: "illegális fémgyűjtéssel" vádolta a MÁV-ot, ha nem éppen arról volt szó, hogy az értékes berendezéseket a Fidesz hatalomra kerüléséig megóvják a VALÓDI, lelkes fémgyűjtőktől. Akárhogy is, a dolog megoldódott békében, a MÁV rögtön azután kiadott egy nyilatkozatot, hogymiszerint esze ágában sincs bármit is leszerelni.

Gekko 2011.12.28. 10:30:39

Miért van az, hogy a lelkesedés mindig demagógiába csúszik? Azok a csodálatos szárnyvonalak.

Netuddki. 2011.12.28. 10:47:00

Egy veszteséges állami vállalat csak NE fizessen prémiumot. Ha ezek után az orbán nem rúgja ki a felsővezetést akkor ezt szintén az ő számlájára írjuk. Ja és üzenem ezeknek a férgeknek, hogy előbb utóbb ezt a kárt is meg kell majd téríteni a többivel együtt amit az adófizető állampolgároknak okoztak...

lyken 2011.12.28. 10:50:30

Jé. Az első értelmes poszt ezen a blogon.

lyken 2011.12.28. 10:52:05

@Kocsari Antal: "Kár, hogy kevés benne a név."
Tessék mazsolázgatni. Van itt minden, mint a zsibvásárban: www.mav.hu/vezetok.php

Kivlov 2011.12.28. 10:55:53

Kvázi minden állami cégnél ez van. A középvezetőtől felfelé jön a min 50% fix prémium év végén. Úgy, hogy alapból olyan 1 millió körül keresnek.
Rá lehet keresni Neten, pl: MFB, ÁAK, MAG Zrt... stb.
És akkor még ehez jönnek mondjuk az évi 500E-1M közötti cafeteriák. Ezeknél kellene nyírni...

gatto nero 2011.12.28. 11:12:19

@Kocsari Antal:

Szerintem nem az volt a cél, hogy minden tolvajt felsoroljon, hanem az, hogy rámutasson: az öreg komcsi Mosoczi teljes idillben lop együtt a fideszes lajkáj Szarvassal. Magyarán: sajnos és szégyenszemre nem változott semmit.

elefant49 2011.12.28. 11:16:14

Nem értem mi köze van a kisbéri biztosító rendszernek a Komárom-Esztergom vonalhoz? Kb. 20-30 km.re van Kisbér Komáromtól. Viszont a Komárom-Székesfehérvár, Tatabánya-Pápa vonalak találkozási pontja. Ezt a két vonalat tették volna tönkre, használhatatlanná a kisbéri rombolással.

nagyfeszültség 2011.12.28. 11:23:34

@- duplagondol:
Völner feljelentése valóban idióta és gyáva volt: először is ismeretlentettes ellen tett feljelentést, holott a nyílvánosságra került urasításból egyértelmű volt, hogy ez a velejéig mocskos Mosocz a tettes.
Másrészt Völner annakidején maga is helyesen szabotázsról beszélt, de - jellemző politikus attitűd - a feljelentésében talán lopás kísérlete szerepelt.
Harmadrészt az teljesen világos volt, hogy a számos valóban rossz állapotú és néhány talán tényleg felesleges szárnyvonal mellett a Komárom-Fehérvár egy kifejezetten jó állapotú és perspektívikus szakasz (éppen a posztban is említett SETA projekt és a lehetséges érsekújvári kapcsolódás miatt.)
Nos Mosoczi, aki legendás szárnyvonalgyűlülő - és szűkebb körben ezt ma is fennen hangoztatja - azért akarta úgynevezett biztonsági okoból felszedetni a váltókat kisbérnél, hogy túl drága legyeen majd újraindítani.
Mindent egybevetve: börtönben lenne a helye ennek a szarházinak, nem a kasszánál az év végi jutalomért.
Úgyhogy szégyelheti magát a Fidesz....

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.28. 11:37:16

@gatto nero: "Magyarán: sajnos és szégyenszemre nem változott semmit. "

ezt igy nem allitanam, mert jelentosen rosszabb lett...:-)

@nagyfeszültség: "először is ismeretlentettes ellen tett feljelentést" mindig ismeretlen tettes ellen tortenik a feljelentes, ugyanis a feljelentes eseten nem _valakit_feljelentesz_, hanem egy _bejelentest_teszel_egy_velt_buncselekmenyrol_.

ugyanis a hatosagok feladata eldonteni, h ogy amit bejelentettel:

a. buncselekmeny volt-e egyaltalan
b. a vadlonak mindig bizonyitasi kotelezettsege van a vadlottal szemben. marpedig ne akarjal te lenni a vadlo;-)

ha xy ellen teszel feljelentest es nem tudod 100%osan bizonyitani az allitasodat, ragalmazas miatt elmarasztalhato vagy. ugyhogy a bizonyitasi eljarast csinalja csak a hatosag, eloszor is az o dolguk es ha elcseszik, nem fogsz miatta bunhodni. de ha te cseszed el, akkor fogsz.

ertem en, hogy ez ilyen jogi csures-csavarasnak hangzik, de ettol jogallam a jogallam.

nagyfeszültség 2011.12.28. 11:47:05

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Nem, nem tűnik jogi csűrés csavarásnak, korrekt amit írsz.
Arról van szó, hogy csak akkor szabad konkrét személy ellen feljelentést tenni, ha biztosak vagyunk az igazunkban - és persze elég bátrak, hogy vállaljuk a feljelentésünk következményét.
Völner valószinüleg szintén szart Mosoczi bűneire, csak ott és akkor akart egy kicsit látszatcselekedni.
Tehát úgy tett feljelentést, hogy bárhogy is alakul a dolog, rá nézve ne lehessenek következmények.
Ez egy gyáva zugügyvéd mentalitás.

tede 2011.12.28. 11:49:07

Annyira jól megy a MÁV-nak és olyan sikeres cég, hogy simán kioszthatnak ekkora jutalmakat.

nagyfeszültség 2011.12.28. 12:00:50

@elefant49:

Így van, a cél a Komárom-Fehérvár vonal
szabotálása volt.

kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2011.12.28. 12:06:21

Mai cikk Index főoldal:

65 milliárddal segíti ki az állam a MÁV-ot

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/28/65_milliarddal_segiti_ki_az_allam_a_mav-ot/

És akkor meg kéne nézni a BKV-nál is mi a helyzet, miközben tar(há)lós fenyegetőzik és pénzt követel.

nagyfeszültség 2011.12.28. 12:08:53

@kcsortuleninrogyilszja:
Én Orbánék helyébe addig oda nem adnám ezt a pénzt, amig nem garantálják, hogy Mosocziék nem
kapnak belőle.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.28. 12:16:47

Lehetne szidni a MÁV vezetést nyugodtan, van miért, ha nem lennél ilyen reménytelenül demagóg. Valahogy az ember késztetést érez arra, hogy még a MÁV vezetést is megvédje, ha Te szidod őket.

Ahoj- 2011.12.28. 12:16:54

**********************************
akasztani minden ilyet!!!
*******************************

Szombat délután remek showműsor lehetne a parlament előtt. SMS-ben szavaznánk hogy az országunkat elkótyavetyélő 1000 embernek nem nevezhető lény közül melyiket milyen nap mivel kínozzuk. Mint a rómaiaknál mondjuk a gladiátorok. Hidd el nem tünne el az EU támogatások nagy része ha 2-t felhúznának a rúdra.

gigabursch 2011.12.28. 12:18:57

@nagyfeszültség:
OK, de a kettő hogy függ össze?

- duplagondol 2011.12.28. 12:21:15

@nagyfeszültség: Nem tudom, miket szokott szűkebb körben mondani, ha neked van ebbe alapos belelátásod, nehezen tudnék veled vitatkozni. Kívülállóként nekem más volt a benyomásom, a MÁV-nak még arra sem futotta, hogy biztonsági szolgálattal őrizze a pályát, a bakterokra bízták a feladatot, úgy, ahogy tudták. Ha az írás témáját nézem, a lényeg talán nem is: Mosóczi a Fidesz feljelentése után azonnal visszakozott, akkor legalábbis nem tett semmi olyan jóvátehetetlent, ami miatt ne fért volna be az új brancsba.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.28. 12:28:18

Ha veszteséges az állami cég, akkor a prémiumot javaslók egyszerűen pofátlan tolvajok.
Ugyanez igaz minden állami tulajdonú vagy állami pénzből élő magáncégre is, ha bármilyen állami támogatást kapott a cég és csak az tornászta fel nyereségesre az eredményét.

A fizetésekkel vitatkozókkal annyiban nem értek egyet, hogy szerintem egy ekkora cég vezetését semmilyen szakember sem vállalná el pár százezres fizetésért. Mondjuk szakembert nem is igazán kerestek még soha...

nagyfeszültség 2011.12.28. 12:50:41

@online távmunkás:

itt nem havi párszázezrekről van szó, hanem havi pár milliókról + juttatások...

the cat 2011.12.28. 12:56:30

@Kivlov:

Engem azért az nem nyugtat meg, hogy vannak ahol a MÁV vezetőknél is többet lopnak.

gigabursch 2011.12.28. 12:57:30

Kedves Nagyfeszültség!

Rávilágítanál arra, hogy a Kisbéri biztonsági berendezés hogyan függ össze a Komárom-Esztergom vonallal?

the cat 2011.12.28. 13:01:02

@d.z.:

Kérlek védd meg!
Várom az érveidet:

-
-
-
-

regress 2011.12.28. 13:08:41

@d.z.: a 65-milliárdból te mennyit kapsz köcsög?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.28. 13:18:17

@the cat: @regress: Szerintem nektek igen súlyos szövegértési problémáitok vannak. Javaslom a az általános ötödik osztály újrakezdését.

Uriel 2011.12.28. 13:46:23

Milyen jutalomról beszélünk egy súlyosan veszteséges állami cégnél? Amíg nincs pénz az utasokra, ezek alapból törlendő kiadások.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.28. 13:51:11

@nagyfeszültség: Igen, azt írtam, hogy ekkora cég vezetése nem pár százezres feladat, függetlenül attól, hogy állami vagy magáncég vagy multi. Szóval a fizetés reális, csak azzal van gond, hogy a politikai kinevezettek nem dolgoznak, csak felveszik a fizetést.

regress 2011.12.28. 13:54:55

@d.z.: mi itt a félreértés?ennyit kapnak,mert szarban vannak.és ebből még jutalom.na menj a picsába

Dr Kangörény 2011.12.28. 14:03:29

Hú, de megérné Érsekújvár és Székesfehérvár között fejleszteni a vasútvonalat!!!

Remélem az uniónak azért van annyi esze, hogy pusztán azért, mert vasutat akar valaki fejleszteni, még nem adnak egy vasat sem egy teljesen halott vonal fejlesztésére.

Ringlósztár 2011.12.28. 14:08:23

Orbán viktor szent és ezért maga fele hajlik a keze.
Úgy írtok róla, mint jóságos cáratyuskáról, pedig csak egy felkapaszkodott vidéki párttitkár-gyerek.

lutria 2011.12.28. 14:13:44

Szerintem meg az is szörnyű hogy Orbán Viktor azon nem háborodik fel hogy amíg a vezetők ekkor prémiumot osztanak ki maguknak,addig a melósok -akik üzemeltetik a vasutat- nem kapnak semmit,talán ők rosszabbul dolgoznak és nem érdemlik meg?

- duplagondol 2011.12.28. 14:25:02

@Kangörény_: Te tudatlan vagy, de akik értenek hozzá, azoknak a lemondó hozzáállása komoly károkat okozott. Hosszú, összetett folyamat volt ez, benne van a Cargo eladása vagy az, hogy a teherszállítók általában nem fizették ki a pályahasználati díjat, inkább kerültek a főváros felé. A Komárom-Fehérvár vonal jó állapotban van, ahogy előttem már írták, aránylag magas végsebességet elő lehetne rá írni. Valaha komoly forgalom volt itt, a Balkánra ezen a vonalon vitték az olajszállítmányokat és viszont, a komáromi kikötő forgalma sem elhanyagolható. Az az egy Bzmot, amit elindítanak napjában ötször-hatszor, általában megtelik, hétvégéken a Pécsről - Győrből utazó egyetemisták miatt meg egyenesen tömve van. Többre a buszlobbi miatt egyelőre nincs lehetőség.

Kivlov 2011.12.28. 15:44:43

@the cat:
engem sem.
csak mondom, hogy kvázi mindenhol ez megy. csak a MÁV éppen a felkapott téma. több100 misiket lehetne cégenként megspórolni ilyesmin...

the cat 2011.12.28. 19:04:31

@Kivlov:

Akkor alapvetően egyetértünk.
Nem tartom jó mentalitásnak, hogy egy közpénzlopás kapcsán megnyugtassuk magunkat egy-két még nagyobb közpénzlopással.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2012.01.02. 12:39:31

A cikk irányával részben egyet is értenék, viszont: nem lehetne méltányosabb stílusban fogalmazni és érvelni, nemkevésbé egyértelműen?
Másrészt a cikk és egyes hozzászólások enyhén szólva, nem mentesek az részigazságoktól, téves következtetésektől, többé-kevésbé alaptalan gyanúsítgatásoktól, személyeskedésektől. Szerintem ez nem méltó hozzánk.

Konkrétan Mosóczi úr az egyik ritka tagja a vezetőségnek, akit szakembernek lehet nevezni. Bár nem ismerem jól, de hülyének és csűrt-csavart rosszakaratú vasútgyűlölőnek végképp nem ismerem.

Ettől még valóban szégyen és több, mint elgondolkodtató a prémium helyzet. De nem vasútéknál csupán, hanem általános jelenség a menedzserek mértéktelen dotálása. Az állami szektorban kivált, ahol a magánszektorral állnak versenyben 'jó szakemberekért' és még annyira sem számít a teljesítmény, mint a magánszektorban.


süti beállítások módosítása