2012: a Panda éve

2012.01.02. 07:46 - vancat

Rossz nyelvek szerint a Fiat Nápoly melletti, pomogliánói gyárának - amely néhány hete már sorozatban gyártja az új Pandákat - megújulása nem a cég pénzén, hanem száz százalékban az olasz adófizetők befizetéseiből történt. Nos, ha ez így van - valamelyest ismerve az itáliai, még az itthoniakhoz képest is elborzasztó korrupciós viszonyokat - azt kell mondanom: a lehető legjobb helyre kerültek uniós honfitársaink adóeurói. Megújult belőlük egy autógyár, amely várhatóan - hirdetve az olasz dizájn és stílus diadalát, valamint a remek kisautós hagyományokat - Európa egyik 2012-es kedvenc kis járművét termeli majd. (A gyárra költött közpénzt pedig legalább nem tudták elkurvázni, elkokainozni és elhelikopterezni az olasz honatyák.)

Abból a szempontból talán még az úgynevezett válság is jót tehet a Panda érkezésének, hogy az emberek józanabbik, környezettudatosabb részének többsége ma már újra praktikus, takarékos, dizájnos kisautóban (is) gondolkodik. Nos, ha van ilyen autó, az az új Panda lesz - mellesleg a mostani is az, és az előző is az volt. Olaszos temperamentumot, svájci precizitást és igazán szimpatikus, környezetbarát megoldásokat egyaránt felvonultat a Panda-gyár, ahol elektromos Piaggio Porterekkel oldották meg a belső áruszállítást, igazán komoly minőségbiztosítási rendszert alakítottak ki, és még egy kedves fekete macska is él a gyár területén (érdekes módon ott ez nem zavar senkit, sőt imádják és etetik őt a munkások).

Az ezer köbcenti alatti kéthengeres, turbómentes twin-air motor az új Pandában debütál, és szigorúan csak azoknak való, akik nemcsak egy környezettudatos járművet szeretnének, de hajlandóak ennek szellemében megváltoztatni vezetési szokásaikat is. De lesz turbós twin-air és persze 1.3-as JTD-is, az év második felétől pedig érkezik az új 4X4-es Panda, amely mindazok számára jelenthet majd nagyszerű meoldást, akik nem faszhosszabbítóként vásárolnak terepjárót.

Szóval, jók az esélyei annak, hogy 2012 akár a Panda éve lehessen, és ha így lesz, a kisautó harmadik generációjának népszerűsége nyilván nem egy évig tart majd, hanem hosszabb távon válhat újra Európa kedvencévé. Ha mégsem így lesz... ha esetleg újra sztrájkok és egyéb szakszervezeti dzseemborik nehezítik a gyártást? Nos, Sergio Marchione, a Fiat nagyhatalmú, sokak által gyűlölt, de még többek körében rendkívüli tiszteletnek örvendő ura szerint akkor az olasz Fiatnak mint olyannak, lényegében vége.

Akkor ő, ahogy fogalmazott, csinál a Fiat-Chrysler csoportból egy olyan multit, amelynek - szégyenszemre - immáron nem sok köze lesz Olaszországhoz. Természetesen engem olasz nemzeti érzések nem fűtenek, de valami mégis azt mondatja velem, hogy tiszta szívemből drukkolok az olasz Panda sikerének. Az ugyanis egyúttal a környezetbarátabb autózás térhódítását, és egy fontos, szép európai nemzeti gépjárműipari hagyomány megmaradását-megújulását is jelentené. Szóval 2012-ben a Pandán a világ szeme, Európa szimpátiája, Olaszország büszkesége és - legalábbis turbómentes twin-air változatán - a környezetvédők voksa is.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr633512706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kewcheg 2012.01.02. 08:45:04

Én is szurkolok Nekik, a FIAT nekem fogalom, habár japánautós vagyok, de FIAT-ot bármikor vennék, ha úgy alakulna a helyzet.(meg a pénzem) Nekem a "nagy " generáció, amelyikeken felnőttem:127-es,
128-as, 131-es "Mirafiori", Uno Turbo,
és a kedvencem a mostani 500-as.
(meg persze az Alfák, Lanciák, ha több a zsé...)

Peetee 2012.01.02. 08:58:01

Lesz sok autó, ami füstül kipufogógázt? EZ KINEK JÓ TE MAJOM? No emisszió, aztán itt örömködsz, hogy még több autót gyártanak, de a kamionokat meg eltörölnéd a föld színéről, miközben a vonat az isten? Vannak komoly gondok a fejedben....az tuti.

A Fiat Panda is jó olcsó lesz, ha így a beruházásra nem kellett a gyárnak egy fillért sem költeni, vagy lesz 1 nagy adag extra profit, amiből visszacsorog majd az olasz politikusoknak, hogy kurvát, helikoptert meg kokót vegyenek belőle?

Megint egy teljesen értelmetlen cikk égbe kiáltó sületlenségekkel és ellentmondásokkal teleokádva.

citrix 2012.01.02. 09:04:07

Az olaszok a Fiat-ba,Übü király és udvartartása futball stadionokba,Malév-ba,Rába részvényekbe és lehetne sorolni milyen előnyös befektetésekbe dönti az adófizetők pénzét.A Fiat-hoz nagyobb bizalmam lenne mint az utóbbi létesítményekhez,azok egy valamit biztosan hoznak:veszteséget.

2012.01.02. 09:29:22

A fiat gyártotta eddig a világ legrusnyább autóinak egyikét, fentről a 6. kép szamokbafojtva.blog.hu/2009/12/19/10_rettenetesen_ronda_auto_az_elmult_evtizedekbol
Az olasz és francia autótervezés minden, csak nem fejlett, inkább elkorcsosult. Talán ez alól az alfák néhány változata élvez kitételt.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.01.02. 09:33:03

Itthon sajnos várhatóan csak a magas árával kelt majd feltűnést. Az olasz ára 10.200 euró. Ebből kiindulva alapban 3.2 milliós árral számolhatunk, de ebben még nincs benne a magasabb áfa és a regisztrációs adó, valamint a forgalombahelyezési költségek. Vagyis 3.5 milliós árnál tartunk. Biztosan lesz alapra akciós változat 2.99 millióért.

contractor 2012.01.02. 09:34:50

Az ausztrálok az alkotmányban akarták betiltani a Fiatot, de a piac megoldotta a problémát.

MACSKANŐ 2012.01.02. 10:11:00

@chipanddale74:

Viszont egyelőre kapható lesz a régi (vagyis a jelenlegi) amelyik szintén nagyon bájos....

Mackósajt 2012.01.02. 10:24:20

"Abból a szempontból talán még az úgynevezett válság is jót tehet a Panda érkezésének, hogy az emberek józanabbik, környezettudatosabb részének többsége ma már újra praktikus, takarékos, dizájnos kisautóban (is) gondolkodik. "

Tudtommal Magyarországon a válság alig érintette a luxusautók eladásait. Pont ellenkezőleg, ami megfeküdt, az a kisautók forgalma, különösen a Suzuki (ami ugye Fiat motort is használ, fenyegetődzött is miatta a szerződött partner Volkswagen).

nagyfeszültség 2012.01.02. 10:25:41

Nagyszerű kisautó a Panda. Az első és a második is.
De így ránézésre a harmadik is.

gatto nero 2012.01.02. 10:27:28

@chipanddale74:

Mi a véleményed a turbómentes twin air motorról.
Állítólag ez leesz a legökobb az új Pandában?

zuulululu 2012.01.02. 10:54:52

Varosba jok.
Nekem nem jok. Nekem nagy es eros auto kell, sokat utazok autopalyan, sokszor nemetorszagban, ott pedig egy 1.2-es motor nem tudna a 200 km/h-t probalni tartani (amikor engedi a forgalom ezt lovom be, mivel 1400 km-t megyek neha Hollandia-BP, es nem akarok 1 napot a palyan tolteni))

the cat 2012.01.02. 11:00:59

A legfontosabb erénye a Pandának, hogy kisautó létére teljesértékü négyszemélyes jármű - ellentétben a konkurenseivel.

gatto nero 2012.01.02. 11:09:10

@the cat:

Meg az, hogy praktikus, bájos és időtálló a dizájnja.
Igazából még az első széria is trendi lehetne - akár ma is.

Bougheau Tschichka 2012.01.02. 11:12:58

HUN_Sector: ízlésről értelmetlen vitatkozni, az első generációs Multipla nem ronda, csak merész.
Ellenben ahogy lemásolták a japánok, és készítettek belőle púposhátú-egyterű Hondát, na az már tényleg a rossz ízlés határát súrolja.

Ez a Panda nagyon jó kis autó, az Mk II-essel volt a legkevesebb probléma, azzal a legelégedettebbek Dél-Afrikában a tulajdonosaik egy vevőelégedettségi világcég jelentése szerint.

Németországban(!) pedig az ADAC szerint a legkevesebb meghibásodást ebben a kategóriában a FIAT 500 produkálta.

Ebben elég jók az olaszok, ezt nem lehet elvitatni tőlük, ha kisautó, akkor olasz.

Nekem az előző generációs 100HP az egyik nagy kedvencem a kisautók közül.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.01.02. 11:32:02

@MACSKANŐ: Mivel itthoni árak még nincsenek ezért csak az olasz példát tudom folytatni. Ott még rendelhető a régi Panda, de az alapára 50 euróval több, mint az újé. Igaz a régi még az 1.2-es motorral szerelt 69 lóerős verzió. Mivel egy áron vannak nem valószínű, hogy a vásárlók a régit választanák. (persze ehhez el kell tudni viselni a kéthengeres hangját.)

@gatto nero: A legkisebb kibocsátású lesz az biztos (már az elektromos verzióig). Magában a 69 lóerő elegendő is a Panda mozgatására és a turbó hiánya miatt csak egyenletesebb lesz a gyorsítás. Jómagam nem igazán tudom megszeretni a kéthengeres hangját, de ez ízlés és fül kérdése. A kispolszki iránti nosztalgia sem képes elviselhetővé tenni a részemre a hangját hosszú távon.

acsa77 2012.01.02. 12:25:11

@chipanddale74: A 69 lovas változat a régi négyhengeres, a 65-ös az új kéthengeres. Jó lenne összetett fogyasztási tapasztalatokat látni. Eddig úgy tűnik, hogy kíméletes használatnál tényleg takarékosabb az új motor. De a régi 1.2-es előnye az, hogy az összes konkurens közül a legkevésbé ugrik meg a fogyasztása nagy terhelés, autópálya stb. alatt. Nem, mintha erre lenne való egy kisautó. Inkább gyártási költségben tűnik alacsonyabbnak a motor. Majd a következő generációja talán nagyobb javulást mutat fogyasztásban.

@Mackósajt: egyik legsúlyosabb hatás az volt, hogy túlzott árú, túlzott felszereltségű kocsik tömegét vették az emberek. Pl. a válság előtt a Suzuki Swiftek megvalósult átlagára kb. 3 M Ft volt, miközben 2,5-ért is lehetett klímásat venni.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.01.02. 12:47:46

A környezetbarát autózás de facto hülyeség. Arra, hogy ilyen mértékű egyéni közlekedés legyen, ilyen mértékű helyfoglalással nincsen se pénzük se energiánk, legyen az benzinből, vagy atomból. Azt az energiát, ami kb. 1 milliárd év napenergiájából plusz kőzetek nyomásából állt elő (Föld olajkészlete) kb. 130 év alatt elfüstöljük. Ennyi energiát akkor sem fogunk a semmiből találni, ha a villamos autónak az összes problémája megoldódna (nem fog).

Az ekkora méretű egyéni közlekedés fenntarthatatlan és el fog bukni. Hogy ezek után mennyi értelme az adófizetők pénzét egy hanyatlófélben levő iparágba ölni az nekem igen kérdéses.

És nagyon nem a sötétzöld szól belőlem, egyszerűen változnak az idők. Majd lesz magasabb színvonalú, jobban kihasznált tömegközlekedés, vagy egyszerűen nem közlekedünk annyit és a globalizáció visszafordul.

kukac122 2012.01.02. 13:03:35

Peetee

Gyökér vagy lárva. Vedd le a bézbólsapit és gondolkozz,fingagyú.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.01.02. 13:28:43

"Az ezer köbcenti alatti kéthengeres, turbómentes twin-air motor az új Pandában debütá"

Francot. Már rég piacon van, pl az új Lanciaban...

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.01.02. 13:29:24

Ja bocs, hogy a turbómentes. Nemszóltam.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.02. 13:34:42

Elnézve a panda méreteit a 4x4-es verziónak nem sok értelmét látom. Mint a katonai trabant. Visszavonulni még csak-csak... :)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.02. 13:41:36

Az MSZMP tagjai voltak:

Kövér László - MSZMP tag, a Központi Bizottsághoz tartozó
társadalompolitikai intézet munkatársa, és a Magyarországi Ifjúsági
Szervezetek Országos Tanácsa (MISZOT) alelnöke
Járai Zsigmond - MSZMP-tag
Matolcsy György - MSZMP-tag
Martonyi János - MSZMP-tag
Pintér Sándor - MSZMP-titkár
Schmitt Pál - az Országos Testnevelési és Sporthivatalnak (OTSH)
alelnökeként miniszterhelyettes a Lázár-, majd a Grósz kormányban
Hoffmann Rózsa - MSZMP-tag
Mikola István - MSZMP-tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Stumpf István - MSZMP tag, a Hazafias Népfront alelnöke
Fónagy János - MSZMP-tag
Vonza András - MSZMP-tag
Ligetvári Ferenc - MSZMP-tag
Chikán Attila - MSZMP-tag
Boros Imre - MSZMP-titkár
Turi-Kovács Béla - MSZMP-tag
Harrach Péter - MSZMP-tag
Kerényi Imre - MSZMP alapszervezeti titkár
Pozsgay Imre - MSZMP PB-tag
Szűrös Mátyás - MSZMP KB-titkár
Boross Péter - MSZMP-tag
Balogh Gyula - MSZMP-tag
A Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) tisztségviselői voltak:
Orbán Viktor - gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Varga Mihály - KISZ-titkár
Rogán Antal - KISZ-titkár
Deutsch Tamás - KISZ-titkár

Pallér 2012.01.02. 13:52:25

@TrueY: Már az ős, első szériás Pandában is volt 4x4, nem is viccből. Kelendő, drágább és nem utcsó sorban hasznos találmány. Kérdezd csak meg a 4x4 tulajokat.

Bambano 2012.01.02. 13:53:21

@gatto nero: a lancsában már bebizonyosodott, hogy irgalmatlan sokat fogyaszt az úgynevezett "öko" motor (nemrég tesztelték a totalcarosok). Az alulmotorizált kisautók mindig annyit fogyasztanak, mint egy rendes nagy családi autó, a méretéhez korrekten igazított motorral.

Ezt a lomot meg terepjárónak nevezni, hát nem is tudom, tévedés?

Pallér 2012.01.02. 13:55:41

Kedves Vancat szerkesztő Úr !
A szervhosszabbító szó talán szebben és vállalhatóbban hangzik, mint az ön által használt vulgárisabb változat és még is mindenki tudja, hogy arról beszélek amiről ön ír...

Kérem tisztelettel, ne csípje szemünket a sajtót nem illető szóhasználat...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.01.02. 15:47:09

Nekem Pandám van-az 1.2 es 69 lovas és ha nem lesz hasonló motorjuk,akkor a következő sajnos nem az lesz(jövőre,2 éves korában tervezem a cserét). Ezzel a motorral nyáron 5,2-5,4 között fogyasztott,ilyenkor 5,6-5,8 között van és élmény vele autózni,mert szépen viszi a 900 kilós gépet. Autópályára nem való,az tény. Szóval egyetértek az előttem szóló egyik kommentelővel,hogy nem szabad megvenni azzal a pici motorral,mert minden elveszik belőle,amiért valaki kisautót vesz.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.02. 16:10:42

A föld alatt menekülhet Orbán és Schmitt az Operából !!!

Nem kell aggódniuk ma este az Operaházban ünneplőknek, ha forró lesz a talaj a lábuk alatt az épület előtt tüntetők miatt, egy részben földalatti, részben épületen belüli folyosón átjuthatnak a Nagymező utcába – írja az fnhír 24.hu.
Még 1978-79-ben bő két méter széles és nagyjából huszonöt méter hosszú, fűtött alagút épült az Opera és a Hajós utca 11. között, ahol az Opera üzemháza volt. Ezt azért építették, hogy az énekesek a megfázás kockázata nélkül nézhessenek át a bérszámfejtésre, és a muzsikusoknak se kelljen azon aggódniuk, hogy a téli mínuszok elhangolják a zeneszerszámaikat. Ha a biztonsági főnök ma este úgy rendeli, akkor az Opera pincéjéből juthatnak át a Thália színházhoz a főméltóságok. A lap úgy tudja, a menekítésre eleddig egyszer sem használt alagutat múlt pénteken gondos terrorelhárító kezek vették időszakos gondozásba.

Sejtenek valami???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.02. 16:18:14

szerintem a Panda egy fospumpa
ez csak velemeny

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.01.02. 16:41:38

@Pallér:
Nekem is 4x4-es kisautóm van, de az enyém sokéves japán sacc per kábé Panda I kategória, 1,2 literes motor, menetközben kapcsolható összkerékhajtás. Nem sok rosszat tudnék róla írni.

"az új 4X4-es Panda, amely mindazok számára jelenthet majd nagyszerű meoldást, akik nem f*szhosszabbítóként vásárolnak terepjárót."

Rosszul látod. A sima és a kezes-lábas Panda között nem lesz akkora különbség, mint gondolod. 16 cm-es hasmagassággal inkább ne akarj terepre menni.

Nehezebb lesz, mint a sima Panda, ha állandó lesz az összkerékhajtás akkor plusz 2 difi (ha kapcsolható akkor 1 elég), kardán. Ugyanazzal a motorral harmatos lesz. Ha meg tényleg terepre kell, ott meg úgy fog fogyasztani, mintha két motor lenne benne.

Akinek a munkájához kell a terepjáró az nem fogja a 4x4 Pandát megvenni, aki meg azért vesz terepjárót, hogy kompenzáljon valamit, az pedig azután is megveszi a nagy terepjárót.
A pickup-ba nem azért kerül nagy teljesítményű motor, hogy jól nézzen ki a katalógusban az a sok szám.
Azért rakják bele azt a naaagy csúnya motort, hogy tökig érő sárban is keresztül tudjon menni, akkor is ha a plató meg van pakolva.

@d.z.:
És nagyon nem a sötétzöld szól belőlem, egyszerűen változnak az idők. Majd lesz magasabb színvonalú, jobban kihasznált tömegközlekedés, vagy egyszerűen nem közlekedünk annyit és a globalizáció visszafordul.

Pl Tokió?

kadibela 2012.01.02. 16:58:51

EZ MITŐL ZÉRÓ EMISSZIÓ?
Megint egy sajtóanyag kivonat egy kisautóról, ami semmi forradalmit nem kínál a zöld autózás területén csak annyit, hogy kicsi (bár ez sem igaz annyira). Másrészt nem alternatíva családoknak vagy olyanoknak akik hosszabb távokon használják az autót. A Piaggios áruszállításon, a fekete macskán és a svájci precizitáson pedig röhögnöm kell... Ez kb. ilyen "a gyári munkások zuhanyzóit napkollektor működteti, a gyár előtt virágágyást létesítettek és Vili a veréb vidáman figyeli a gyárból hazainduló munkásokat" - Na ettől lesz tényleg "zöld" egy autógyár. Ennyi bullshit...

Globetrotter2014 2012.01.02. 22:19:42

Te jó ég, ne kellene autókról írnotok, úgy általában gőzötök nincs arról hoyg egy autó mire jó és mire veszik. Panda 4x4 helyett. Igen vazze. Meg varrógép és kávéfőző helyett is ezt veszik. Kb akkora behelyettesítési értékkel bír egy családi autó vagy terepjáró számára mint egy kávéfőzőnek.

Gépesített robogó, piaggio smart, ezek mellett egy minőségi ugrás. Minden más mellett elég röhejesen néz ki. Emellett 3 millát kérnek érte? Azért már autó is kapható, akár a Fiattól is.


süti beállítások módosítása