Képmutató európai zöldek

2012.01.05. 06:46 - vancat

Elég meglepő és mulatságos hír, hogy az európai zöldek eljárást szeretnének kezdeményezni az unió parlamentjében a magyar kormányzat ellen. Képviselőjük, Ulrike Lunacek szerint - idézem - "az eljárásra azért van szükség, mert az új alkotmány életbe lépésével Magyarország de facto autoriter állammá vált, ahol az igazságszolgáltatást, a médiát és a parlamentet Orbán és követői irányítják”.

Ezen kívül az osztrák képviselő az uniós alapjogokkal ellentétesnek nevezte a választókerületek új, a Fidesznek kedvező beosztását, illetve a Magyar Nemzeti Bank függetlenségének megszüntetését. Lunacek elmondta azt is, hogy ezek a tendenciák nemcsak Magyarországra jelentenek veszélyt, hanem az Európai Unió alapvető értékeit veszélyeztetik, és ha nem indít eljárást az EU a demokráciáról és jogállamiságról szóló kérdésekkel kapcsolatban, „nem nézhet többé a tükörbe”.

Az első és legfontosabb kérdés tulajdonképpen nem is az, hogy a zöldek miért kezdeményeztek eljárást ellenünk, hanem sokkal inkább az: ha eddig nem, pont most miért? A magyar kormány - sőt, itt nagyon fontos és hangsúlyos a többes szám, tehát: az elmúlt egy-másfél évtized magyar kormányai folyamatosan és folytatólagosan súlyosan vétettek azon alapértékek ellen, amelyeket - ha jól tudom - az európai zöldek magukénak vallanak.

Magyarországon réges-régóta egyoldalúan és botrányos módon közpénzből finanszírozzák az atomenergetikai fejlesztéseket, és nyomják le az emberek torkán a nukleáris energiát dicsőítő propagandát. Miközben - szintén közpénzből - elszántan és minden lehetséges módon akadályozzák a megújuló energiák terjesztését-népszerűsítését.

Magyarországon az utóbbi években - egy szégyenteljes miniszterelnök-helyettes, Semjén Zsolt vadászhobbijának következtében - lefejezték és kinyírták a természetvédelmi hatóságokat, és lényegében megszüntették annak magas szintű és szakszerű államigazgatási képviseletét. Emellett suttyomban és minden erővel évtizedek óta védett állatok újboli vadászatának engedélyezését akarják ránk erőltetni.

Magyarország évtizedek óta lényegében obstruálja a rajtunk áthaladó nemzetközi vasúti folyosók fejlesztését, leszarja az elvileg Párizstól Budapestig tervezett gyorsvasút tervét, folyamatosan és szisztematikusan építi le a távolsági közösségi közlekedést. Ennél jobban már csak a vasúti és vízi áruszállítást, egészen konkrét, az államigazgatásban dolgozó magasrangú döntéshozókkal együttműködő kamionos, közúti áruszállító lobbi megrendelésére teszi egyre jobban látható módon tönkre.

Alig van nyoma a szintén európai és ökológiai értéknek számító zöld adórendszernek, és a magyar hatóság érdemben semmit nem tesz a kétségbeeejtő méreteket öltött állatkínzásokkal szemben, amelyek ma már korántsem csak állatvédelmi, de a közmorált alapvetően meghatározó problémának számítanak.

De azért mondanék magunkról egy pozitív példát is: a Magyarország elleni zöldpárti uniós eljárásban élen járó osztrák zöld politikusok vajon miként vélekednek arról, hogy hazánk évek óta küzd a Szentgotthárd mellé tervezett hulladék-égetőmű ellen? Vajon mi a véleményük arról, hogy a velejéig korrupt osztrák politikát a helyitől a tartományi szinten át az országos hatalmasságokig érdekeltté tudták tenni egy ilyen eszelős ötlet megvalósításában? Tetszettek szólni ezügyben az Európai Parlamentben?

Csak azért fontos kérdések ezek, mert ha eddig környezetvédelmi ügyben semmi, ami Magyarországgal kapcsolatos, nem érte el az európai zöldek ingerküszöbét... nos, akkor valóban visszás, hogy most a Magyar Nemzeti Bank, az új magyar alkotmány, netán a Klubrádió megszűnése lennének azok a borzalmas dolgok, amelyek ilyen erőteljes, mondhatni hisztérikus reakciót váltanak ki zöld barátainkból.

Tudom jól persze azt is: manapság a zöld politika már korántsem csak környezet- és természetvédelemről szól. De azt, hogy arról speciel egyáltalán nem, ez egészen új megvilágításba helyezi az európai zöld értékeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr723520880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2012.01.05. 10:49:30

Ezek a "ződek" rendes kis ökológiai zsákutcában vannak.

Persze, hogy mi a búbánatos heródes tökét keresünk még az Ójjópalyi Jujjdejóban - nos azt nem tudom, mert értelme semmi.

Persze az, hogy ezt a kérdést csak a Jobbik feszegeti, mindenki más meg nagyokat hallgat, az is sokatmondó. De hát gyilkosok közt, cinkos aki néma.

Persze ezek az okos "ződek" azért nem tiltakoznak, hány ezer köbméter gázolajat használnak el arra, hogy kis hazánkba import tejet jutassanak, és még sorolhatnám, csak ugye ennek a környezetszennyezéséről szövegelni nem sikk, viszont belepofázni egy ország belügyébe, az üzemi szinten megy.

Félreértés ne essék, nem rajongok a jelenlegi kormányért, mert a vörös, meg a narancs között csak árnyalatnyi a különbség, csak azért mondom hogy tisztábban lássunk.

nagyfeszültség 2012.01.05. 10:59:21

Semjént elsősorban nem európának, hanem a magyar bíróságnak kellene elítélni a vadászbűnözései miatt....

the cat 2012.01.05. 11:06:39

Sajnos az "európai zöldek" se nem zöldek, se nem európaiak. Egyszerűen csak megélhetési szarháziak, akik a környezetvédelmet a legnagyobb ívben szarják le.

PiggyBlanka 2012.01.05. 11:51:31

A nó emisszió misszionáriusok nem is finganak, ugye?
Mert a fingban lévő metán az egyébként sokszázszor üvegházgázabb, mint a széndiox-szid.

És szeretném kérni, hogy vagy azonnal kapcsolják le a mindennapi áramfelhasználásuk 40%-át, Paksot kiiktatandó, vagy kezdjék el szénnel fűteni a mobiltelefonjaikat.

És mellékesen nyilvánítsák magukat európaiatlanná, mert a cikk utolsó tételmondatával önmagukat is egészen tisztán helyreteszik, hiszen jelenleg gondolom európainak számolják magukat.

barna86 2012.01.05. 12:01:50

"Magyarországon réges-régóta egyoldalúan és botrányos módon közpénzből finanszírozzák az atomenergetikai fejlesztéseket, és nyomják le az emberek torkán a nukleáris energiát dicsőítő propagandát. Miközben - szintén közpénzből - elszántan és minden lehetséges módon akadályozzák a megújuló energiák terjesztését-népszerűsítését."

Ezt a sötétséget... Az áramtermelés biztonságának biztosítása közérdek és közfeladat, emiatt miért probléma, ha arra az erőműre is költenek közpénzt, ami a hazai termelés 40%-át biztosítja? Tudtommal a megújuló energiaforrásos pályázatok is közpénzt nyernek el (EU-s vagy/és állami), tehát hol itt a gond?

ghostwriter.blog.hu 2012.01.05. 12:02:43

Van benne igazság, de speciel ezt pont nem a mostani EP intervenciójuk kapcsán kéne szóvá tenni. Szerintem.
További gondolatok: ghostwriter.blog.hu
- Vigyázz, jön a fal.
Üdv!

nagyfeszültség 2012.01.05. 12:14:14

@barna86:

Az áramtermelés közérdek, de az áramtermelés nem egyenlő Pakssal - ezt csak azok állítják, akik ezen keresztül veszik fel számolatlanul a pénzeket.
A közérdek az (lenne) hogy minél több forrásból legyn egy lehetőség szerint környezetkímélő energiamixünk. Ebbe egyébként Paks is beleférhetne, de nem elsőként
a nem egyenlők között.

nagyfeszültség 2012.01.05. 12:15:45

@ghostwriter:

Viszont ha elérünk a falhoz, csattanás után csak felelősségre vonják ezt a vadászbűnöző semjént.

eax_ 2012.01.05. 12:22:45

Teged sem az eszedert szeretnek.
Ez nem ugy mukodik, hogy ha nem tetszik a pofajuk, akkor eljarast inditunk ellenuk. Plusz annyira meg az EP-zoldek sem huyek, hogy a felsoroltak miatt nekialljanak szajat tepni.

eax_ 2012.01.05. 12:24:06

@nagyfeszültség:
"de az áramtermelés nem egyenlő Pakssal"

Nem. Az aramtermeles fele egyenlo Pakssal. :)

comes 2012.01.05. 12:24:46

@the cat: Valószínűleg igazad van! A "zöldarculat" csak egy csalogató és más egyéb rosszat, gonosszágot elrejtő álllca
álca. A félremagyarázott demokrácia fogalma még ezt a politikai csalárságot is eltűri, sőt talán még támogatja is.

gatto nero 2012.01.05. 12:40:46

@comes:

Mindenesetre kifordul egy világ az, ahol a zöldeket már nem érdekli a környezet és természetvédelem,
csak a klubrádió és a nemzeti bank....

barna86 2012.01.05. 12:48:29

Kedves Vancat! Tudom, hogy nem szokásod nagyon a dolgoknak utánajárni a posztok megírása előtt, továbbá a kommentárokat sem sűrűen olvashatod, mivel ugyanazok a hülyeségek kerülnek elő posztról-posztra, most mégis arra kérlek, hogy olvasd el, amit írtam, ha már arra lusta voltál, hogy utánaolvass a dolgoknak. S mindezzel csupán egy mondatban szereplő három butaságot kívánom megcáfolni. (Sajnos a cáfolat az mindig bővebb mint amit cáfolunk, muszáj alátámasztani a dolgokat :D)

"Magyarország évtizedek óta lényegében obstruálja a rajtunk áthaladó nemzetközi vasúti folyosók fejlesztését, leszarja az elvileg Párizstól Budapestig tervezett gyorsvasút tervét, folyamatosan és szisztematikusan építi le a távolsági közösségi közlekedést."

Gratulálok, ezzel a bekezdéssel sikerült teljesen felülmúlnod az atomos sötétséget, amit itt terjesztesz. Vasútvonalak, melyek különböző európai korridoroknak részei:
- Budapest - Győr - Hegyeshalom
- Budapest - Székesfehérvár - Boba - Zalaegerszeg - Őriszentpéter
- Budapest - Dombóvár - Magyarbóly/- Gyékényes
- Budapest - Kiskunhalas - Kelebia
- Budapest - Újszász - Szolnok - Békéscsaba - Lőkösháza
- Budapest - Cegléd - Szolnok - Debrecen - Záhony/ - Püspökladány - Biharkeresztes
- Budapest - Miskolc - Hidasnémeti/- Nyíregyháza - Záhony
- Budapest - Vác - Szob

Az tény és való, hogy úgy általában a magyar vasúthálózat erőteljesen leharcolt állapotban van, de azért a nemzetközi fővonalakkal azért úgy-ahogy próbálnak foglalkozni több-kevesebb sikerrel, azt viszont nem lehet állítani, mert tiszta hazugság, hogy a korridorvonalakon nincs fejlesztés. A hegyeshalmi vasútvonalat a '90-es évek második felében építették át 140-160 km/h-ra, sajnos azóta a karban-nem-tartás miatt ott tartunk, hogy az ünnepek előtt 80 km/h-s korlátozást kellett bevezetni 30-40 km-es szakaszon. Az őriszentpéteri vonal utolsó része Zalalövőtől a független Szlovéniával való kapcsolat miatt 2000-ben teljesen új vonalként épült meg (Rákosi-korszak óta kb. ez volt az első jelentős vonalépítés). Emellett Bobától Zalalövőig teljesen felújították, új nyomvonalra helyezték a régi pályát, s végig elkészült a villamosítás. A Budapest - Székesfehérvár közötti vonalszakasznak Tárnoktól kifelé most csinálják a teljes átépítését 120/160 km/h-ra, Kelenföld - Tárnok között pedig elvileg idén indul a teljes átépítés, az egyvágányú vonal kétvágányúsítása. Sajnos a Horvátország és Szerbia felé tartó vonalak állapota kritikán aluli, jellemző tempó a 60-80 km/h, egyedül Budapest - Dombóvár - Pécs között jobb egy picivel a helyzet. Itt meglátásom szerint addig nem várható jelentősebb fejlődés, amíg a szomszédos államok nem EU-s tagok, Magyarbóly helyzetét tovább rontja, hogy az a vonal tulajdonképpen Boszniába vezet. A lőkösházai vonalat most építették át 160 km/h-ra és kétvágányra Szajol - Gyoma között, s most fog folytatódni az építés Békéscsabáig, majd a határig is. A Budapest elővárosi szakaszt is felújították, de sajnos nem végig, emiatt Nagykáta - Újszász környékén 40-60-80 km/h a jellemző tempó sajnos. A másik szolnoki vonalat most újították fel Ceglédig, hamarosan indul a Szajol - Püspökladány vonalszakasz átépítése is, de jelenleg is relatíve jónak mondható a vonal állapota, tekintve, hogy az átkosban ez volt "a fővonal" a SZU felé a miskolcival együtt, ennek köszönhetően a miskolci is még relatíve jó állapotban van, kivéve a Mezőzombor - Nyíregyháza szakaszt, ahol csak egyvágányú a vonal, s a nagy forgalom és a karban-nem-tartás miatt eléggé leromlott a pálya. A szobi vonal fel lett újítva végig 100/120 km/h-ra Vác állomását kivéve, amit most terveznek megcsinálni. Sajnos Vác - Verőce között a tavalyi esőzések miatt le kellett zárni a partfal külső felén vezetett vágányt töltésmegcsúszás miatt, de elkezdték a tervek kidolgozását a helyreállításra (a szándék komolyságát jelzi, hogy a BME Építőmérnöki Karát is bevonják a tervezésbe, hogy ne ideiglenes, hanem hosszútávú megoldás szülessen a labilis töltés stabilizására). S egyenlőre még nemzetközileg nem jelentős vonal, de megcsinálták a Cegléd - Szeged vasútvonalat is, reméljük, hogy egyszer visszaépül a szegedi Tisza-híd, s akkor nemzetközi forgalom is lesz erre.
A Párizs - Budapest gyorsvasút jelenleg bőven az álom kategóriába tartozik, s igény sem lenne rá abban a korban, amikor mindenféle repülőtéri pluszidővel együtt is 3-4 óra alatt Párizsba érsz 10-20 ezer forintért. A táv vonaton emlékeim szerint 1600-1700 km, ha ezt 300 km/h-s utazósebességgel akarod megtenni, akkor is beletelik legalább 6-7 órába a megállások miatt. Erre egy teljesen külön vasútvonalat kiépíteni Budapesttől a határig horribilis pénzbe kerülne (emellett eltörpülne a 4-es metró ostoba építése), miközben forgalom kb. nulla lenne. Ha a mostani Budapest - Hegyeshalom végig járható lenne 160 (ne adj isten 200) km/h-val, az bőven elég lenne, Bécsből átszállással pedig elérhető minden nagy európai város, és emiatt kerültek bevezetésre a RailJet vonatok is.
Az országon belüli távolsági közlekedés leépüléséről írni itt és most 2012-ben hatalmas nagy ostobaság. Míg 15-20 éve ez annyit jelentett, hogy napi 2-3-4 gyorsvonat/IC volt a nagyvárosok és Budapest között, addig mára ehhez képest oda értünk el, hogy egy-két óránként járnak a gyorsvonatok/IC. Óránként elérhető Győr, Miskolc, Székesfehérvár, Debrecen, Szolnok, Nyíregyháza, Füzesabony (Eger), Kecskemét, Szeged, kétóránként Sopron, Szombathely, Pécs, Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Békéscsaba. Tehát a kínálat több mint jó, kiválónak mondható, már csak azon kell javítani, hogy csökkenjenek az eljutási menetidők.

teddybear01 2012.01.05. 12:55:38

@nagyfeszültség: Még igazad is lenne, de ahol pont a zöldek teszik lehetetlenné bármilyen vízerőmű felépítését, ott ne papolj a megújuló energiaforrások kihasználásáról!

Arról nem is beszélve, hogy pont az egyik legkevésbé szennyező erőművünket akarjátok lebontani, és mindenféle használhatatlan vacakkal helyettesíteni.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.01.05. 12:59:33

Hát hogy ezek mennyire zöldek azt mindenki tudja. Úgy belekurvultak az európai politikába, hogy gyakorlatilag már semmi sem különbözteti meg őket az "európai baloldaltól".

A többivel kapcsolatban:

Az atomenergiáról teljesen más a véleményünk, nem kezdem elölről.

Vasút:

www.nkh.hu/Vasut/tevekenysegek/vasutitarsmuk/piacijelentesek/Piaci%20jelentsek/Piaci%20jelent%C3%A9s%20-%202011%20%20I%20%20f%C3%A9l%C3%A9v.pdf

Mint azt lehet látni, az árufuvarozás bár mennyiségileg visszaesik, ellenben a teljes fuvarozásból egyre nagyobb szeletet hasit, még ha lassan is. A személyforgalom jelentős növekedése a mostani rendszer mellett (2 utas fizeti ki a maradék 8 utazását) nem lehet, akinek van 2000 forintja 100 km-t menni vasúton, annak arra is van pénze hogy ne azzal menjen. Emellett nem igazán van program arra, hogy Európát átszelő gyorsvasutak létesüljenek, nagyon boldog lennék, mert a légi közlekedést le lehetne nyomni a kontinensen belül, de az EU nem csinál semmit. Annak pedig, hogy egy ilyen pici országban mint hazánk jelentős sebességnövelést csináljunk csak akkor van értelme, ha egyből Bukarestig, Belgrádig, Kijevig, Varsóig megyünk. Az, hogy Debrecenbe 120-al, vagy 200-al megy a vonat az szinte mindegy.

Vadászat: dettó faszság az a törvény, amit át akarnak nyomni, kapják be.

Amúgy meg nem kell a "zöldekkel" foglalkozni.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.01.05. 13:05:32

@barna86: Szegény mindig eléggé alátámasztatlanul is indulatosan nyomja ki magából ezeket a posztokat, és soha nem használja fel azokat az infókat amiket a kommentekben próbálnak hozzá eljuttatni, hanem a következő posztban leírja teljesen ugyanazt. Azért próbálkozni lehet.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.01.05. 13:18:37

@d.z.: Ja, és még azt akartam mondani, hogy az NKH oldalán levő statisztikák az áruszállításról egyáltalán nem rosszak európai viszonylatban. Nyilván nem Svájchoz viszonyítva, de azért elmegy. Másrészről szerintem a környezetvédelmet úgy kéne propagálni, hogy megírjuk, hogy pl. Svájcban hogyan terelték át a teljes tranzitforgalmat vasútra, nem pedig úgy hogy: fúúújmindenkikapjabepfeejjjjjjj....

zum trucc 2012.01.05. 13:25:51

Ostoba cikk. Az igaz, hogy az európai zöldek (is) fogalmazzunk finoman, következetlenek, mert, ha marketing eredetű eszement ideológiájukat akár egy percre komolyan vennék, és e szerint cselekednének, mindenki előtt világossá válna annak abszurditása.
De még ez a buták gyülekezete (a zöldek, mindig és mindenhol) is ráhibázhat olykor, vagy csak plagizáltak, mert most sajnos igazuk van, a magyar kormányzat iszonyúan elkúrta, mintegy szándékosan. Butábbnak bizonyultak még a zöldeknél is, ennél nincs lejjebb.

RowiwClub (törölt) 2012.01.05. 14:53:04

Egy ződ mit dolgozik különben civilben? Irodai meló? Örökségre vár? Látott-e már tehenet?

GONOSZ 2012.01.05. 14:55:48

A ződek valójába veresek.
Csakl úgy nem jutnának be.

the cat 2012.01.05. 14:56:49

@d.z.: ahhoz képest elég sokat és jól elvitatkozgatunk rajta. A problémafelvetések azért elég jók...

is 2012.01.05. 15:26:48

Azért most, mert január elsején lépett hatályba az új alkotmány. És ugye FIDESzéknél még december 30-án is írogattak bele, tehát nem volt bizonyos, hogy megtörténik, ennyire kiszámíthatatlan ez a FIDESZes bagázs. Most életbe léptettük, megvan a jogi alap az eljárásra, most tudják elkezdeni, most kezdik el.

Örülök, hogy segíthettem, bár -egyetértve másokkal- te valószínűleg már menthetetlen vagy, inkább a többi kommentelőnek szánom.

is 2012.01.05. 15:29:02

@eax_: nem, az áramtermelés 40%-a egyenlő Pakssal :), de az új blokkokkal 75-80%-ig akarják tolni. valaki meg tudja mondani, hogy a csúcsidőhöz képest mi a napi energia-minimumfogyasztás %-ban?

is 2012.01.05. 15:32:15

@nagyfeszültség: és mi lenne az a minél több forrás? hegyi folyóink nincsenek (Nagymaros is csak kb. 10%-ot adna), a nap nem süt eleget, a szél nem fúj eléggé, tengerpartunk nincs árapályhoz, a földhő pedig annyira magyar specialitás, hogy nincs kifejlesztett technológia, egyedül meg még évtizedek, mire kifejlesztjük. szóval mi legyen az a minél több forrás?

barna86 2012.01.05. 17:14:55

@is: egy 2002-es adatot találtam (júl. 17. illetve dec. 18) csak most hirtelen erről, de szerintem olyan nagyon nem változhattak a dolgok azóta. Ezek szerint:
- nyáron, völgyidőszak minimuma (2-5 óra között): kb. 3700 MW
- nyáron, csúcsidőszak maximuma (10-18 óra között): kb. 5000 MW
- télen, völgyidőszak minimuma (3-5 óra között): kb. 4200 MW
- télen, csúcsidőszak maximuma (7-23 óra között átlagban): 5500 MW

Ezek alapján 70-80%-a a csúcsidős terhelésnek a holtidős terhelés, tehát azért lenne még hova fejleszteni a rendszert, ki lehetne váltani pl. szénerőműveket, de csak módjával, mert pl. egy atomerőmű termelését nem lehet olyan sebességgel szabályozni, ahogy a hálózat kívánná, ezért szükséges mellé azért kiegészítő erőmű is.

nemjogasz 2012.01.06. 18:09:40

Szokásos fröcsögése a cikkírónak. Csak egy pár dolog:

"Elég meglepő és mulatságos hír, hogy az európai zöldek eljárást szeretnének kezdeményezni az unió parlamentjében a magyar kormányzat ellen"
Kérded két bekezdéssel később, hogy vajh miért. pedig a következő mondatban még idézed is, hogy miért. Tudod, az európai zöldpártok is demokraták, és nem csak bazsarózsamentés közbeni önmaguk fákhoz láncolásával foglalkoznak, meg atom ellen fröcsögnek, hanem többek között a szabadságjogok európai értékét is vallják. Tudom, furcsa ez egy ilyen elméleti grínpísztagnak, mint te, de így van.

"ha eddig nem, pont most miért"
Ezt egyrészt mindig meg lehet kérdezni, mert mindent el kell kezdeni egyszer. Másrészt, talán tudod, hogy most lépett hatályba a tákolmány, és a Nemzeti Bankot is most próbálja a kormány leigázni, és az egész fejlett világban téma, hogy itt ilyet is lehet.

Az atomenergia ellen tudsz esetleg valamiféle értelmes észérvet mondani, a szokásos "Csernobil, fukusima" dumán kívül? Vagy az atomenergiaellenes szöveg kötelező tartalmi elem minden posztnál?
Energetikával foglalkoztál esetleg, vagy csak "a nap és szél az jó, értem?" szinten?

De a hulladékégető is jó. Akkor, mit csináljunk a szeméttel? Rakjuk le? Ja neeeem, az nemjó, mert környezetszennyező. Akkor? Együk meg? Tudsz valami alternatívát mondani, hogy mégis mit szeretnél csinálni a szeméttel?(a "nem kéne szemetet termelni" érvvel akkor gyere, ha nem épp most dobtad ki az egyenként csomagolt lapkasajtcsomagolást).

nemjogasz 2012.01.06. 18:55:54

tessék, olvasgass egy kicsit:

http://www.npp.hu/download/1452/Kérdések%20és%20válaszok%20a%20bővítésről.pdf

Vigyázat, "hivatalos propagandaanyag"! , El ne olvasd, kiszívja az agyadat. Nagyon kell vele vigyázni.
Persze ha nem szívta ki az agyad, akkor még rosszabb is történhet: esetleg gondolatokat ébreszt a fejedben.


süti beállítások módosítása