Robbanás előtt a villanymütyürpiac

2012.01.25. 08:04 - vancat

Túlzás nélkül állíthatjuk: a nemzetközi autós és zöld szaksajtó szabályosan a tenyerén hordozza a Renault villanyminijét, az idén több európai piacra - (sajnos a magyarra nem) - megérkező Twizyt. De mi is a titka ennek a kedves kis villanytörpének? Azt semmiképpen sem lehet állítani, hogy műfajában világújdonság lenne, hiszen, ha nem is mindenki által ismert, de kitűnő versenyzők vannak már hosszú évek óta a villanyminipiacon. Csak a számomra legkedvesebbekre hivatkoznék: erre, erre és erre.

Talán ebből is kiderül: a Renault Twizy egy abszolút létező piacra lép be saját termékével. Említhetnénk talán az árat, hiszen míg a Twizy induló ára 6900 euró, konkurensei elég elborzasztó, nemritkán tízezer euró feletti összegért hívogatják, vagy inkább riogatják a nagyérdeműt. Igaz, azt is figyelembe kell venni, hogy a Twizy 6900 eurója úgynevezett alapár, és a gyengébb, nyitott változatra értendő.

Ráadásul a Renaultnál az akkumulátort is bérelni kell, így a végén egy fullos Twizy szintén elérheti a lélektanilag horrorisztikus tízezer eurót. Szóval mindent egybevetve sem gondolnám, hogy a forradalmi olcsósága tette szabályos rajongás tárgyává ezt a tényleg szerethető törpét. Úgy érzem, sokkal inkább talán a neve. Nem a Twizy, hanem a Renault.

Az, hogy a világ egyik legnagyobb és legrégibb autógyára, amely ráadásul (a Nissannal együtt persze) élen jár az elektromos fejlesztésekben, saját márkaneve alatt beszállt a villanymütyürpiacra, megelőlegezhet egy globális bizalmat ezeknek a ma még nagyrészt inkább játékszernek, viccnek használt, de igen jövőbemutató kis járgányok iránt.

Különösen, ha a Renaultnak sikerül úgy benormázni a Twizyt, hogy azt tényleg ne játékszernek, hanem egyre többen egy korlátozott, dee nagyszerű lehetőségeket nyújtó közlekedési eszköznek tekintsék... Nos, akkor a Renault ökológiai szempontból valóban történelmi tettet hajt végre.

Ha ugyanis valamilyen szinten végre elterjednek ezek a kis autók, akkor az európai szabályozás is kénytelen lesz komolyan venni őket, használóikat és - ahol lehetséges - teret adni számukra a mindennapos városi közlekedésben. A Twizy sikerének tehát nemcsak a Renault-Nissan részvényesei, a környezetvédők, de a fent említett konkurens villanyminigyártók is drukkolhatnak. Sikere ugyanis az egész villanyminipiacot forradalmasíthatná - és tehetné képessé olyan volumenek értékesítésére, ahol már az áruk is szerethetőbbé válna.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr263752085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogash 2012.01.25. 15:33:01

lehet rá fényezni a cerkát, de az ÖSSZES villanyautóval az a baj, hogy a teljes energiahálózat nincs felkészülve egy akkora villamos energiaigény kiszolgálására, mint a mai közlekedés energiaigénye.

the cat 2012.01.25. 15:43:01

@fogash:

Ez sajnos tény.
Viszont egy ilyen Twizy-hez hasonló "mütyür", ahogy a szerző fogalmaz, még mindig jobb eséllyel tölthető otthonról, nap és szélenergiából, mondjuk egy modern családi házban, mint egy komoly autóméretú villanyautó.
Igaz, a használhatósága is korlátozott, de tippem szerint az autós utazások egynegyedét-egyötödét
azért kiválthatná.


süti beállítások módosítása