Hosszú évek óta haldoklik a magyar újrobogó-piac, és legalább ugyanennyi ideje virágzik - vagy inkább burjánzik - a roncsrobogó-import. Ez utóbbival nem is az a legnagyobb baj, hogy illegális, sokkal inkább az, hogy megint sok-sok embert csal bele abba a csapdába, ami így szól: vegyél illegálisan, olcsón szart, aztán szenvedj vele sokat, költs rá sokszor keveset - vagyis sokat - majd miután rájössz, hogy semmi értelme az egésznek, dobd ki, és vegyél újra egy illegálisan behozott olcsó szart... és kezdd újra elölről az egészet.
Aki robogóvásárláskor mégsem kíván beleszállni ebbe a roncs-konzumidiotizmusba, nos annak kifejezetten jó hír a Honda NF 110 Wave Európába és Magyarországra érkezése. Néhány adat: súlya 99 kg, 110 köbcentis és 17 colos kátyútűrő kerekei vannak. Nincs kuplung, helyette csak egy megszokást igénylő, de nagyon racionálisan működő körváltó. Nincs vízhűtés, nincs start-stop. Semmi, ami felesleges.
Ebből következően kb. 1,8 literes fogyasztást produkál, tehát durván ezer forintba kerül száz km megtétele. nem elég trendi, menő, csilivili a külseje? Hát nem... viszont!
Letisztult, puritán, takarékos, tartós és praktikus, elnyűhetetlen. Ez utóbbi állítás nem prospektusok rossz marketingdumája, hanem - eddig - hatvanmillió vásárló véleménye. A Honda Wave elődje, a Super CUB ugyanis éppen ennyi példányban fogyott világszerte. Praktikuma, puritánsága és kellemes orgánumú, mélyen duruzsoló hangja szinte kultuszt teremtett ennek az eredetileg csak mindennapos közlekedésre szánt megbízható kis útitársnak.
Ja és még valami: magyarországi új ára kevesebb mint hatszázezer forint. Az átlagmagyarnak persze ez is nagyon sok, viszont ez a beruházás akár egy életre is szólhat.