Világhódító puritán praktikum

2013.01.11. 17:50 - vancat

honda-nf_110-7468_78895623.jpgHosszú évek óta haldoklik a magyar újrobogó-piac, és legalább ugyanennyi ideje virágzik - vagy inkább burjánzik - a roncsrobogó-import. Ez utóbbival nem is az a legnagyobb baj, hogy illegális, sokkal inkább az, hogy megint sok-sok embert csal bele abba a csapdába, ami így szól: vegyél illegálisan, olcsón szart, aztán szenvedj vele sokat, költs rá sokszor keveset - vagyis sokat - majd miután rájössz, hogy semmi értelme az egésznek, dobd ki, és vegyél újra egy illegálisan behozott olcsó szart... és kezdd újra elölről az egészet.

Aki robogóvásárláskor mégsem kíván beleszállni ebbe a roncs-konzumidiotizmusba, nos annak kifejezetten jó hír a Honda NF 110 Wave Európába és Magyarországra érkezése. Néhány adat: súlya 99 kg, 110 köbcentis és 17 colos kátyútűrő kerekei vannak. Nincs kuplung, helyette csak egy megszokást igénylő, de nagyon racionálisan működő körváltó. Nincs vízhűtés, nincs start-stop. Semmi, ami felesleges.

Ebből következően kb. 1,8 literes fogyasztást produkál, tehát durván ezer forintba kerül száz km megtétele. nem elég trendi, menő, csilivili a külseje? Hát nem... viszont!

Letisztult, puritán, takarékos, tartós és praktikus, elnyűhetetlen. Ez utóbbi állítás nem prospektusok rossz marketingdumája, hanem - eddig - hatvanmillió vásárló véleménye. A Honda Wave elődje, a Super CUB ugyanis éppen ennyi példányban fogyott világszerte. Praktikuma, puritánsága és kellemes orgánumú, mélyen duruzsoló hangja szinte kultuszt teremtett ennek az eredetileg csak mindennapos közlekedésre szánt megbízható kis útitársnak.

Ja és még valami: magyarországi új ára kevesebb mint hatszázezer forint. Az átlagmagyarnak persze ez is nagyon sok, viszont ez a beruházás akár egy életre is szólhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr305012629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Llychllyn 2013.01.12. 01:58:56

Jól néz ki, csak hát télen az üljön robogóra, akinek két anyja van, vagyis szerintem nem igazán járható mindennapos közlekedési mód - de ha jobb idő van, biztos jó vele menni.

Amíg nem lesz jobb a helyzet, marad a bkv meg jobb időben a bicaj.

sezlony 2013.01.12. 06:40:58

Két javítás: nem CVB az, hanem Cub. A tomeg pedig nem 39 kg, hanem inkább 100kg körül van. Ezeknek könnyen utánannézhetsz.

Vicca Verza (törölt) 2013.01.12. 06:47:58

A honda leadben is ez a motor dohog, és tényleg szuper kis motor. Kìnai szarról ültem át hondára, és hiperugrás volt komfortban, megbìzhatóságban, vezethetőségben. Csak ajánlani tudom.


süti beállítások módosítása