Jól felvillanyoz a Citroen

2013.02.03. 17:59 - vancat

Citroen-EV-Berlingo-01.jpgÚgy tűnik, nem tervez a Citroen túl nagy felhajtást a Berlingo kisáruszállító elektromos változatának mostani brüsszeli bemutatójához. Mintha az egyszerre hagyománytisztelő és avantgárd francia márka vezetői sem látnák még pontosan: csak jövője, vagy közeljövője is van a villanyautózásnak.
Lám, az elektromos autók forgalmazásában egyik legtapasztaltabb cégnél sem tudnak egyértelmű következtetéseket levonni az eddigi történetekből.

Talán még emlékeznek: a Citroennek már hosszú évekkel az első szériagyártású villanyautók előtt voltak a prototípusnál előrehaladottabb, de a valódi nagyszériánál szűkebb körben árult, tisztán villanyhajtású járművei. Ezek legsikeresebbje éppen az első Berlingóból készült, és többek között a francia posta által vásárolt előző E-Berlingo volt.

citroen_c_zero_01.jpgAz első igazi, szabadpiacon csatába küldött akkumulátoros autójuk azonban a Magyarországon is kapható C-Zero, amelynek létezik kisáruszállító (van) változata is. Erről éppen mi számoltunk be Magyarországon elsőként.

Ennek a bájos, praktikus, kicsi, de tágas és kétségkívül innovatív kisautónak az eladási adataiból viszont nem igazán lehet általános érvényű következtetéseket levonni. Olaszországban például hihetetlenül népszerű: még a római rendőrség is rendelt egy kisebb flottát, de városi kisáruszállítással foglalkozó cégek is előszeretettel használják; máshol, például Magyarországon viszont egyelőre eladhatatlan, és ennek sajnos az irreálisan magas ár csak az egyik oka.

Most, a Citroen második nagyszériás villanyautójának, az új E-Berlingónak a bemutatkozása kapcsán talán érdemes néhány, nem csak a Citroen számára megfontolandó javaslatot megfogalmazni.

1. Nem célszerű a villanyautó-fejlesztés minden költségét azonnal a vevőkre zúdítani, mert ez a fajta árképzés elrettentő fogyasztói árakat eredményez.

2. Érdemes lenne az elektromos autók fő egységeire, de különösen az akkumulátorra minimum 5, de akár egy igazán bizalomgerjesztő 10 éves garanciát adni.

3. Érdemes lenne a villanyautókkal együtt népszerűsíteni, árulni és fejleszteni a megújuló energiaforrásokat: például a napelemes park-green rendszereket, hogy a villanyautókat akár otthonról, tiszta, megújuló árammal is lehessen tölteni, így azok végre tényleg zéró emissziósak lehetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr415060855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MACSKANŐ 2013.02.04. 12:20:26

A Citroen mindíg erős volt a kisáru szàllító piacon és az elektromos meghajtás elterjedése valóban a gyár árképzésével és garancia vàllalásával növelhető lenne!


süti beállítások módosítása