Öreg autó nem vén autó!

2013.02.13. 14:44 - vancat

fp.jpgA magyarországi autóeladások jelentős és tartós visszaesésével párhuzamosan csúnyán bedurvultak az eladásokat bármi áron serkenteni hivatott reklámkampányok. Egyre gyakoribb és ritka sunyi módszer, amikor kereskedelmi tévék hírműsoraiban komplett riportokat vásárolnak egyes autóimportőrök, amelyekből azután sugárzik a megtervezett reklámüzenet; esetünkben az, hogy igenis tessék újra és újra újabb és újabb új autókat vásárolni.

A történet headline-ja szinte mindig ugyanaz: a híradó bociképű bemondónője gyászos hangon közli: drámaian visszaestek az újautó-eladások Magyarországon. Majd a mikrofonállvány dicstelen szerepét betöltő riporter elmagyarázza, hogy mindez azért van, mert - úristen!!! - az emberek ma már nem cserélik le két-három évenként autóikat, hanem - minő borzalom!!! - akár öt-hat évig is használják.

E drámai felvezetés és helyzetértékelés után jöhetnek a "megszólalók". A híradós riportnak álcázott reklám itt éri el a csúcspontját. A nyilván véletlenszerűen kiválasztott szakértő, a márkaképviselet vezetője udvariasan, de határozottan rávilágít arra, hogy milyen súlyos hibát követünk el azzal, ha:

1. nem veszünk új autót,

2. nem cseréljük le háromévenként az autónkat,

3. nem a márkaszervizeikben szervizeltük a lehetőleg nemrégiben vásárolt autónkat.

Majd az öltönyös menő, a márkakereskedő a következő rámenős kérdésre még kifejti: idősebb autót már csak azért sem szabad venni és/vagy tartani, mert a javíttatása - a csillivili márkaszervizekben - sokszor többe kerül, mint magának az "öreg" autónak az értéke.

Ezeket hallgatjuk, ilyeneket hallhatunk egyre többször, egyre hosszabban - ráadásul kivétel nélkül hírműsorokban, híradós riportnak álcázva.

Végletesen ostobává és végzetesen konzumidiótává akarnak alázni ezzel bennünket, motorizációs konzumidiótává. Eladósított, eladósodott, árfolyamváltozástól remegő nyomoroncokká. Olyanokká, akik, ha kell, hitelből is, ha beledöglenek is, tartják a színvonalat és bármi áron lecserélik a hároméves régit a hitellel terhelt újra. Konzumdroidokká akarnak tenni, akik ellentmondva őseik hagyományainak, nem becsülik tárgyaikat. Nem javítják meg, ha elromlik.

Ne hagyjuk! Nyugodtan járjunk öreg autóval, és bátran javíttassuk egy jól bevált kis műhelyben, megbízható szakinál. Ha tudunk, vegyünk hozzá bontott alkatrészt, ez a legökobb és -árértékarányosabb újrahasznosítás. De a legkörnyezetkímélőbb, amikor nem használunk autót. Viszont a leginkább környezetpusztító, amikor feleslegesen cserélgetjük. Mert az autók sem akkor kezdik pusztítani a természetet, amikor először beindítjuk, hanem amikor a nyersanyagokat kibányásszák a legyártásukhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr235078561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Macséta 2013.02.14. 06:21:23

Na megint meglepődött valaki, ahogy rosszfelé nézett és meglátta a rideg valóságot. De nem látja egészen, ha olyanokat ír, hogy:

"lecserélik a hároméves régit a hitellel terhelt újra"

Heh, eleve aki beszopja az ilyen bújtatott reklámot, az nem 3 éves kocsival jár, hanem 5-15 közöttivel, és még azon is hitel van, a bank épp küldözgeti neki a felszólításokat, hogy vonjon be további zálogot mert a kocsi értéke már nem fedezi a tartozást. Már ha tudta eddig fizetni tisztességesen.

Az meg külön rejtély előttem, hogy mit remélnek ettől, a tavalyi újautó eladások majdnem teljes egészében céges/állami megrendelésre mentek, magánszemély csak elvétve ténfergett be a szalonba...

Amúgy abban egyetértünk, hogy tényleg egy rettenet ami ma megy, ha valami már 5 éves az fújrégidobdki. Mondjuk ez nem csak autókkal kapcsolatban igaz. És az is a szomorú igazsághoz tartozik, hogy amelyik kocsi ma 5 éves, az kb. ennyi időre lett tervezve, innentől elképesztő pénzekből lehet csak életben tartani.

Én 4 éve átírással-rendberakással együtt 400 pénzért vettem a most 24 éves rizsrakétát, azóta csak aprópénzt dobálok bele, viszont kinyitom, beülök, megy. Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy programozó létemre magam szervizelem, így nem fizetek tizenezres szervizóradíjat, nameg nem tudnak átk*rni se.

Lehet hogy ez utóbbi információval nem egy noemisszió című blogban kéne borzolnom az idegeket? :) De szagoljatok meg egy modern dízelt, aztán mondjátok röhögés nélkül azt, hogy ezek mennyivel jobbak...

TH 2013.04.09. 13:20:15

@Macséta: "És az is a szomorú igazsághoz tartozik, hogy amelyik kocsi ma 5 éves, az kb. ennyi időre lett tervezve, innentől elképesztő pénzekből lehet csak életben tartani."
Ez egyáltalán nem igaz.


süti beállítások módosítása